• Niedziela, 16 czerwca 2019
  • Godz. 3:04
  • Imieniny: Aliny, Anety, Benona, Julity, Justyny
  • Czytających: 3411
  • Zalogowanych: 5
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Kończy się referendum strajkowe

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 20 marca 2019, 6:04
Aktualizacja: Czwartek, 21 marca 2019, 6:48
Autor: WAC
Fot. MT
Dziś (20.03) ostatni dzień referendum strajkowego w jeleniogórskich placówkach oświatowych.

Pracownicy 34 szkół i innych placówek oświatowych w Jeleniej Górze decydują czy są za, czy przeciw przystąpieniu do strajku w referendum trwającym od 15 marca. Wcześniej każdy z dyrektorów otrzymał pismo w tej sprawie od lokalnych struktur Związku Nauczycielstwa Polskiego. Zostały też powołane komisje referendalne.

Przypomnijmy. Pracownicy oświaty są rozczarowani skalą podwyżek proponowanych przez rząd Prawa i Sprawiedliwości. ZNP domaga się wzrostu wynagrodzeń nauczycieli i pracowników oświaty o 1000 złotych. Jeżeli głosujący się za nim opowiedzą, strajk rozpocznie się w poniedziałek 8 kwietnia i będzie trwał do odwołania. Oznacza to, że jego termin może zbiec się z zaplanowanymi na kwiecień egzaminami zewnętrznymi: 10, 11 i 12 kwietnia ma odbyć się egzamin gimnazjalny; a 15, 16 i 17 kwietnia - egzamin ósmoklasisty.

Na razie trudno podać choćby częściowe wyniki głosowania, bo te dopiero spływają - mówi prezes zarządu oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Jeleniej Górze Sylwia Gac - Sufleta. - Pełne dane będą znane jutro. Mogę powiedzieć, że frekwencja w referendum jest bardzo wysoka nawet w tych placówkach, w których poprzednie (przed dwoma laty) w ogóle się nie odbyło.

Twoja reakcja na artykuł?

33
48%
Cieszy
2
3%
Dziwi
0
0%
Nudzi
2
3%
Smuci
14
20%
Złości
18
26%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (129) Dodaj komentarz

~WoW 20-03-2019 7:21
Uczniowie będziecie mieli wolne wiosna idzie będzie fajnie tylko proszę was nie alkoholizować się po krzakach 😉
~Bhhhg 20-03-2019 18:03
do: ~WoW (7:21)
Wszędzie pełno przyjęć w innych zakładach nie tam spróbuja albo niech własne biznesy otworzą
~Logo 20-03-2019 8:03
Większość nauczycieli to dyplomowani nauczyciele. Przeciętne wynagrodzenie nauczyciela dyplomowanego na rękę to 3500 więc znp niech nie manipuluje zarobkami. Podwyżka o 1000 zł od podstawy jak domaga się znp daje podwyżkę 1800 zł po pomnożeniu dodatków.
~POKO program LBGT 20-03-2019 9:28
do: ~Logo (8:03)
Drodzy nauczyciele. Odnoszę wrażenie, że w szkole protesty są permanentne. Protestowaliście przeciwko reformie szkolnej, likwidacji gimnazjów, zwolnieniom nauczycieli i teraz o POdwyżki. Szkoda tylko, że chcecie tylko 1000 złotych. Można by zażądać 5000. Jest to tak samo realne. I wytłumaczcie mi dlaczego skoro jest różne obłożenie obowiązkami, oraz różne zarobki wszyscy mają dostać akurat po 1000 zł, a nie 950 czy 1100? Strasznie manipulujecie opinią publiczną. Widzą na karteczce ktoś nagryzmolił, że zarobki nauczycieli zaczynają się od 1800. Szkoda, że nikt nie napisał na ilu złotych się kończą. I na koniec skandaliczna wyPOwiedź Broniarza, straszącego, że uczniowie nie bedą klasyfikowani i nie otrzymają promocji. To jest normalny szantaż. Jeżeli się POd tym POdpisujecie, to może rzeczywiście, zmieńcie pracę i dajcie miejsce tym którzy naprawdę chcą uczyć.
~zaboberek 20-03-2019 9:50
do: ~POKO program LBGT (9:28)
W czasach słusznie minionych,było takie powiedzenie:"urawniłowka".
~Rozum 20-03-2019 14:01
do: ~Logo (8:03)
Jestem nauczycielem dyplomowanym z 29 letnim stażem i nie mam na rękę 3 500 więc nie plec głupot.
~h 20-03-2019 15:50
do: ~Rozum (14:01)
A ile się należy za 18 godzin tygodniowo ,2 MSC wakacji,ferie zimowe,przerwa świąteczna,wielkanocna,roczny płatny urlop,to ile się należy?Rocznie efektywnie to nauczyciel pracuje 8 msc max.Dosc szantażu
~Miastowa 20-03-2019 16:37
do: ~Logo (8:03)
Jestem nauczycielem dyplomowanym z 40 letnim stażem. Nigdy moja pensja nie przekroczyła 3000 zł. Nie należę do ZNP. Pozdrawiam.
~Logo 20-03-2019 17:27
do: ~Miastowa (16:37)
dlatego ponawiam prośbę niech gminy ujawnią wasze zarobki, oczywiście bez danych osobowych, możecie się zwrócić do gminy w której pracujecie, aby ta opublikowała wasze zarobki i liczbę godzin oczywiście bez danych osobowych, w czym problem???? na tym polega wasza hipokryzja!!!! mówicie że chcecie 1000 zł podwyżki a w rezultacie wychodzi wam 1800 zł podwyżki. Ma pani 40 lat stażu pracy??? i jeszcze pracuje??? to kiedy Pani zaczęła pracować w oświacie w wieku 10 lat?
~Adka 20-03-2019 17:46
do: ~Logo (8:03)
Nie wiem skad te kwoty. Jestem dyplomowana z 20l stażem i taka kwota o której piszesz nigdy nie wpłynęła na moje konto
~Anna M. 20-03-2019 21:45
do: ~Miastowa (16:37)
To ile godzin masz w tej szkole, że nie masz 3.000,-zł. Inni mają. Wszystko zależy od ilości godzin.
~ryszard w swetrze . 20-03-2019 21:57
do: ~Rozum (14:01)
wszystkich won jak się nie podoba , Na budowę
~Gość 21-03-2019 6:25
do: ~Rozum (14:01)
A ile masz? 3.499 zł?
~ 24-03-2019 0:24
do: ~POKO program LBGT (9:28)
rozczaruję Panią. nie ma komu uczyć za takie stawki. Jak się mylę to proszę znaleźć nauczyciela przedmiotów zawodowych np mechanika, informatyka
~ 29-03-2019 21:58
do: ~h (15:50)
A Ty myślisz, że praca nauczyciela to tylko kilka lekcji dziennie i koniec? Po szkole nauczyciel przygotowuje się do lekcji, przygotowuje, sprawdza sprawdziany. Oprócz tego bierze udział w radach pedagogicznych, w wywiadówkach, wyjeżdża z uczniami, przy czym nie ma czasu na prywatną rozrywkę, bo ma pod opieką uczniów. Oprócz tego nauczyciele muszą egzaminować już we wrześniu uczniów, którzy mają poprawki i poprawki z matur. Znam osobę, która uczy i wiem, że to wcale nie jest miód.
~unijny kapeć 20-03-2019 9:15
Wywalić z roboty na zbity pysk !!!!!!!!!!!!
~Adka 20-03-2019 17:48
do: ~unijny kapeć (9:15)
Sam się wywal
użytkownik facebook 20-03-2019 9:34
i dobrze PIS ma na kolejne plusy a nie ma na podwyzki plac ludzi pracujacych w szkolach czy ogolnie w budżetówce...tylko tak mozna cos wywalczyc
~wtajemniczona 20-03-2019 9:36
Nauczyciel dyplomowany ma na rękę 3500zl? Ja się pytam gdzie? Moja mama jest nauczycielem dyplomowanym z 22 letnim stażem pracy i jej zarobki miesięczne po dodaniu raptem tylko 2! Dodatków tj za wysługę lat oraz za wychowawstwo ma na rękę 2500zl !! Skoro takie dane podaje ministerstwo to w takim razie szkoła ja okrada? Pamietajmy, ze nauczycielom za rady pedagogiczne, zebrania, wycieczki klasowe szczególnie te kilkudniowe, zajęcia karciane ( godzina lekcyjna nie płatna), sprawdzanie testów, wypracowań w przypadku nauczycieli z języka polskiego za to im nie płaca! Jestem ciekawa ilu z was zgodziło by się na to żeby zostać w pracy po godzinach i nie dostać za to pieniędzy. Nauczyciel stażysta ,który idzie uczyć do szkoły zaraz po studiach zarabia najniższa krajowa! I takie są jego perspektywy przez 3 lata dopiero potem może liczyć na jaka kolwiek podwyżkę po przejściu na nauczyciela mianowanego. Popieram strajk nauczycieli nie ze względu na rodzica ,który jest nauczycielem ale na to ,ze im te pieniądze się należą.
~POKO program LBGT 20-03-2019 9:56
do: ~wtajemniczona (9:36)
Słabo jesteś wtajemniczona skoro mówisz o godzinach karcianych, które zostały zlikwidowane. POdaj konkretnie ile godzin w ciągu roku nauczyciel przeznacza na rady pedagogiczne, zebrania i wycieczki klasowe. I wtedy to POdsumujemy, bo na razie jest to propaganda.
~Logo 20-03-2019 9:57
do: ~wtajemniczona (9:36)
Świetnie... zatem nie będzie problemu jeśli nauczyciele zwrócą się do swoich płatników tj. Urzędów Gmin, aby Ci wywiesili publicznie np. w szkole lub na stronach internetowych zarobki nauczycieli, oczywiście nie podając danych osobowych a jedynie numerki. To rozwieje wszelkie wątpliwości:) To niemożliwe aby Twoja mama jako dyplomowana nauczycielka miała 2500 na rękę z dodatkami chyba że jest na niepełnym etacie lub "kitra" kasę przed rodziną:)
~wtajemniczona 20-03-2019 10:18
do: ~POKO program LBGT (9:56)
Nie możliwe a jednak, nie da się dokładnie policzyć ile czasu spędzają na radach bo raz siedzą ok 3-4 godzin a przed zakończeniem semestru, roku szkolnego siedzą czasami o wiele dłużej, zebrania średnio są co 2 miesiąc i wzaleznosci od frekwencji rodziców trwa to od 2h do tego są konsultacje dla rodziców raz w miesiącu z reguły trwają 3h bo rodzice przychodzą o której chcą. Wycieczki szkolne zależą od szkoły. W nie których szkołach dalej są zajęcia karciane tylko teraz zupełnie inaczej się nazywają. Za zajęcia wyrównawcze myślisz ,ze im płaca? Czysta propaganda jest to co głosić p. Zalewska i jak potrafi kłamać żeby ludzie myśleli tak jak myślą.
~POKO program LBGT 20-03-2019 10:29
do: ~wtajemniczona (10:18)
No więc POdsumujmy. Zebrania klasowe 5 razy PO dwie godziny czyli 10 godzin. Konsultacje 10 razy PO trzy godziny, czyli 30 godzin.Ogółem w ciągu roku 40 godzin plus ewentualnie 40 godzin z rad pedagogicznych razem ok 80 godzin. Tyle normalni ludzie pracują w ciągu dwóch tygodni, które nauczyciele mają wolne np POdczas przerwy międzysemestralnej.
~wtajemniczona 20-03-2019 10:35
do: ~POKO program LBGT (10:29)
Ale normalnym ludziom za te 80h płaca a nauczycielom niestety nie. A dodaj do tego czas spędzony na sprawdzaniem testów, kartkówek, zeszytów, przygotowanie się do lekcji, cała dokumentacje, pianie protokołów z rad pedagogicznych, nauczyciele robią to w domu!
~Hur dur 20-03-2019 10:39
do: ~wtajemniczona (9:36)
Jak to się im nie płaci. Właśnie za to maja płacone. A najlepiej by było 18 h w tygodniu pod tablica tylko, a brać jak za 40h. Cwaniaki
~POKO program LBGT 20-03-2019 10:57
do: ~wtajemniczona (10:35)
No POwiedz ile taki nauczyciel wf albo muzyki spędza nad sprawdzaniem prac klasowych?
~Logo 20-03-2019 11:10
do: ~POKO program LBGT (10:57)
Nauczyciel WF ma również pracę w domu, musi zapewne raz w tygodniu przeprać i wyprasować swój dresik. Dodatkowo zużywa swój prywatny proszek do prania i prąd elektryczny.
~POKO program LBGT 20-03-2019 11:50
do: ~Logo (11:10)
Nie wiem czy kpisz czy mówisz poważnie.
~Anty strajk 20-03-2019 12:03
do: ~wtajemniczona (10:35)
Jak nie placa? Przeciez podobno czas pracy nauczyciela to 40 godzin. Wiec godziny zebran rad itp wliczaja sie w jeden etat
~Mianowana 20-03-2019 12:23
do: ~POKO program LBGT (9:56)
Owszem, owszem, godziny karciane zostały zlikwidowane, ale i tak dyrektorka w mojej szkole wymaga, żeby za darmo prowadzić zespół wyrównawczy w ramach "40 godzin pracy". I nie da rady się sprzeciwić.
~żbik 20-03-2019 12:26
do: ~wtajemniczona (9:36)
Normalnie w pracy tydzień ma 40 godzin i zarobki też podobne do tych nauczycielskich, to dlaczego nauczyciel ma pracować krócej, niech pracuje 40 godzin tygodniowo i sprawdza klasówki itp. w szkole, po szkoleniu z zarządzania czasem na pewno zdąży, a nie tylko biadolą. A który z nich płaci podatki za korepetycję, których udziela. Zaraz się odezwą, że po godzinach, ale nie tylko ta grupa zawodowa pracuje po godzinach, a żadna grupa zawodowa nie ma tyle wolnego i na dodatek płatnego, gdzie dorabia np. na zimowiskach i koloniach. Normalny urlop to tylko 26 dni roboczych.
~Bu 20-03-2019 13:25
do: ~POKO program LBGT (9:56)
Nie wyPiSuj bzdur i przestań sPiSkować.
~ 20-03-2019 13:43
do: ~wtajemniczona (10:35)
jak się nie płaci,a w wakacje za ponad dwa miesiące wolnego, to za co dostają kasę? nie rób z nich takich męczenników. Ciekawe, czy nauczyciele wiedzą, ile zarabia ich guru p.Broniarz? więcej niż minister edukacji.
~Miastowa 20-03-2019 16:49
do: ~żbik (12:26)
Nie może. Medycyna pracy nie pozwala.
~Miastowa 20-03-2019 16:50
do: ~POKO program LBGT (10:57)
Nie ma od dawna przedmiotu muzyka w szkole.
~ 20-03-2019 17:11
do: ~wtajemniczona (9:36)
Fuuuuuj ! Co za naucyzcielski bachor ! Co za roszczeniowość ! Co za pretensjonalność ( nb. ja wiem, co znaczy to słowo, wujek google mi powiedział a ze słownika def. wziął, ja tylko powtarzam za pewną na-uczycielką, co na Jelonce żale pisała). Zanim rodzice, poprzecie strajk, przypomnę wam , co pisał taki jeden niedouk , który zwie się na-uczycielem. Pisał pod pokrewnym tematem,że nauczanie waszych dzieci w domu jest waszym obowiązkiem ,a nie uczenie ich przez na-uczyciela w szkole, bo są niezdolne. A on , na-uczyciel to może tylko przekazać wiedzę tylko w małym ułamku. Dać zajawkę , a resztę, darmozjady, wy , do roboty. Niektórzy na-uczyciele radzą wam ,rodzice, żebyście uczyli dzieci w domu albo założyli własne szkoły , skoro ich uczycielstwo wam się nie podoba. Sugeruję usłużnie i przewrotnie, w trosce o dobrobyt uczycieli, coby pomóc im,żeby miesięcznie zarabiali jak w NBP i to bez bycia barby czy kenem czy kasjerem. Teraz ! Go! Nic nie stoi na przeszkodzie,żeby założyli własne szkoły. Prywatne. Ekskluzywne. Żeby przyjmowali wyłącznie bogate i zdolne dzieci. Biedne nie muszą być wykształcone. Głupie też nie. Bo tyle,żeby fejsa obsłużyć to tępaki się same wyuczą. Zauważcie,że dla wielu uczycieli, na wasz koszt, wycieczki szkolne to trud, zrozumiały, tyle litrów etylowego w różnych rozcieńczeniach wychlać, to tylko zdrowy może. A teraz uczyciele, minusować , szybko.Co bardziej bulwersujący kawałek ,to z waszych wpisów dot. też in. art! A wlaściwie czy + czy - to wszystko jedno . I tak plujecie sobie w ryło !
~$$$ 20-03-2019 18:33
do: ~Miastowa (16:50)
Jest!
~wincent 20-03-2019 21:54
do: ~wtajemniczona (10:35)
A może tak napiszecie o nauczycielach, którzy dają uczniom korepetycje i biorą dużą kasę nie płacąc podatku fiskusowi.
~Gość 21-03-2019 6:29
do: ~wtajemniczona (10:18)
Po wprowadzeniu DZIENNIKOW ELEKTRONICZNYCH wywiadowka trwa 30-45 min.
~ 21-03-2019 7:56
do: ~POKO program LBGT (9:56)
Godziny karciane dalej są! Nie plec głupot jak nie wiesz...
~lekki 28-03-2019 16:32
do: ~POKO program LBGT (9:56)
Oficjalnie karciane zlikwidowane i ogłoszone w kraj, ale nauczyciele dalej muszą je realizować, bo kto odmówi władzy? Nauczycielem trzeba umieć być nie każdego na to stać, a brak szacunku do nauczycieli kiedyś obróci się przeciwko rodzicom, dziadkom i całemu zacnemu społeczeństwu.
~18 sqandal 20-03-2019 9:47
..……….. a dlaczego akurat teraz strajkują a nie np.; w wakacje ? Po co wakacje są dla nauczycieli wypoczynkiem , oj cwaniaczki z tych nauczycieli! WSTYD !!
~wujekogujek 20-03-2019 10:06
do: ~18 sqandal (9:47)
Też, możesz iść na wakacje. ustawowe 26 dni wolnego w pracy to praktycznie 5 tygodni luzu. nauczyciel ma 6 tygodni, bo po zakończeniu roku jak i przed rozpoczęciem roku są rady pedagogiczne, na które trzeba chodzić, choć już nie ma uczniów. Tak jak ktoś wspomniał jeszcze są zajęcia po godzinach. Ty chodząc do pracy po godzinach zostawiasz swoją pracę w głębokim poszanowaniu. Ty możesz swoim wolnym żonglować, kiedy Ci pasuje, nauczyciel nie ma takiej możliwości. Na wakacje musi jeździć wtedy kiedy jest najdrożej. Ty możesz polecieć w marcu kwietniu maju i zapłacić 2 razy mniej. Więc są plusy i minusy. Każdy mówi: Nie pasuje? To iść do Biedronki nieroby! Wy również mogliście skończyć studia pedagogiczne i iść do szkoły być tzw "nierobem" Nie piszę tu jako nauczyciel bo się po prostu nie nadaję do tego zawodu, ale znam dobrze środowisko nauczycielskie i wcale nie jest tak kolorowo jak się to przedstawia.
~Co za bzdura 20-03-2019 11:27
do: ~wujekogujek (10:06)
Co za bzdura, wszystkie święta grudzień 2 tygodnie wolnego, Wielkanoc tydzień, ferie dzień nauczyciela, dzien wiosny i dzień dnia, do tego 18 godzin lekcyjnych w tygodniu, zapraszam do korporacji, ale tam się ludźmi nie przejmują, a nauczyciele ciągle wam źle. Znam takich co im dobrze, bardzo dobrze, a mówią tak że skoro wszyscy narzekają to oni też będą.
~Obserwujący stale 20-03-2019 17:24
do: ~wujekogujek (10:06)
I o czym tak radzą , przed i po końcu roku ? Nic się nie zmienia ,nic się nie zmieniło. Ale ja wiem. Ja jestem bystrym obserwatorem. I wiem ! I mam dobry węch. Na radzie odbywają się dywagacje. Dotyczące chemii i matematyki. Więc przedmiotów sprawiających kłopoty. Nad naczynkiem zwanym kieliszkiem, prowadzi się dysputy naukowe. Komisyjnie, grono sprawdza jakość chemicznej substancji . To chemia. I liczy ilość procentów. To matematyka . A jeszcze fizyka - dywagacja czy substancja została wciągnięta ruchem posuwistym, czy ruch naczynia w pionie do ust to praca, czy substancja podlegała ruchowi posuwistemu a potem zwrotnemu, to czysta FIZYKA ! Wincej kasy za to ! Wincej !
~ 20-03-2019 18:16
do: ~wujekogujek (10:06)
Noooo niby tak.... Każdy może i... to .... i tamto..... chyba,że nie może. Więc po co na-uczyciel trzyma się kurczowo miernie płaconej posadki ? Ja wiem i powiem. Bo w tej miernie płaconej posadce sobie odpocznie i sił nabierze do prywaty. O co chodzi ? A o korki chodzi ! To druga i trzecia, nigdzie nie pisana pensja. Ty kasjerze biedry czy innego lidla, na 2 -gim etacie w Rossmanie wykładając towar zap... , to ci podatek i zdrowotne odciągną. A uczycielom z ich " etatów" nie. Jak się pieniądze państwowe nie podobajją to zawsze można swoją szkołę założyć i brać taką kasę ,że no !
~katolik 20-03-2019 9:58
problem z pieniędzmi dla nauczycieli (podwyzki) bardzo łatwo rozwiązać . wystarczy zlikwidować religie w szkołach . pieniądze które idą dla kleryków dać na podwyżkę dla nauczycieli . proste aż boli ....ale w tym rządzie nie znajdzie sie taki odważny z jajami (bo p.ministere dukacji i tak ich nie ma !!!) by zlikwidować religię w szkole. uczeń teraz w szkole w ciągu 8 lat nauki ma 528 godzin religii, gdzie geografii jest 66 godzin ,chemii 120 godzin a fizyki 130 godzin razem 316 GODZIN!!!!!! to pytam ? PO CO KOMU CHEMIA ,FIZYKA SKORO NAJWAŻNIEJSZE W EDUKACJI JEST ZBZWIENIE DUSZY!!!!!!!! Poprostu podwyzki należą się księżą bo nauczyciele i tak mało pracują ..żartuje..
~sanescobarczyk 20-03-2019 9:59
Brawo nauczyciele,po was ruszą rolnicy.To początek końca Populistów I Socjalizmu
~POKO program LBGT 20-03-2019 10:32
do: ~sanescobarczyk (9:59)
I znowu "Piniędzy nie będzie na nic"
~ars 20-03-2019 10:08
Kiedyś jak ktoś komuś źle życzył to mówił: obyś cudze dzieci uczył, i coś w tym jest ,ponieważ nauczyciele uczą i wychowują dzieci, każdy z nich wykonuje swoje obowiązki z różnym skutkiem, jedni przykładają się lepiej inni sobie folgują tak jak wszędzie, współczuję wszystkim nauczycielom tak jak innym grupom zawodowym w tym kraju, ponieważ PIS szczuje jednych na drugich, dlaczego po prostu nie dadzą po 1000,00 wszystkim do podstawy zamiast 500,00 tylko tym które rodzą dzieci
użytkownik facebook 20-03-2019 10:09
Właśnie PiS ma to trzeba strajkować ale za PO nie było to siedzieli cicho ....
użytkownik facebook 20-03-2019 10:44
Anna Kliszewska Droga Pani, kłamie Pani w tej kwestii. Po pierwsze był wtedy kryzys gospodarczy a do 2012 roku było około 40 procent podwyżki. Po drugie w czasie rządów PO-PSL były liczne protesty między innymi w sprawie ograniczenia godzin pewnych przedmiotów w szkole zarówno jak i na studiach. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd.
użytkownik facebook 20-03-2019 11:06
Marek Runiewicz 🤣🤣🤣
użytkownik facebook 20-03-2019 11:35
Marek Runiewicz za PO to przecież Tusk pokazywał że Zielona wyspa u nas była a wszystkie kraje naookolo na zazdraszczaly takiego wzrostu PKB to jaki to kryzys był
użytkownik facebook 20-03-2019 11:35
Anna Kliszewska Zapomniało się że i wtedy były różne strajki i akcje protestacyjne? rozumiem.
użytkownik facebook 20-03-2019 12:29
Grzegorz Jerzy Kuchmister ach ta moja demecja.....zapomniało się Że większość nauczycieli to elita wyższa i popierająca PEOWSKIE rządy co tam My szare myszki wogole się wypowiadamy 🤔🤔🤔😅
użytkownik facebook 20-03-2019 12:32
No tak, jak nie PiS to musi PO 😁 Ech że też ta wschodnia ściana z tej Łodzi, Białegostoku, Lublina do nas dotarła...
użytkownik facebook 20-03-2019 12:35
Grzegorz Jerzy Kuchmister haha bo padnę....O obie pan wspomniał miło to witamy na ziemi jeleniogórskiej.... ach no tak znowu się zapomniało WIOSNA 🤣przyszła
użytkownik facebook 20-03-2019 12:40
Anna Kliszewska Krytykuje się nauczycieli, a czytanie ze zrozumieniem gdzie? ;) Kłania się dawna VII klasa SP. Były takie zajęcia z czytania i zrozumienia czytanego tekstu ;)
użytkownik facebook 20-03-2019 12:45
Grzegorz Jerzy Kuchmister wzajemnie
użytkownik facebook 20-03-2019 13:13
Nie jestem w stanie dyskutować z Panią na polu merytorycznym, ponieważ ja mówię o faktach a pani mówi sloganami partyjnymi. Nauczyciele zrzeszeni w Solidarności popierają PO? Wszyscy nauczyciele we wszystkich związkach są zjednoczeni. Nie wiem czy Pani wie, że jak nie będzie podwyżek większość z nas odejdzie z zawodu i nie będzie miał kto uczyć Pani dzieci i wnuki. Pensja nauczyciela zaczyna się od 1625 zł na rękę. Nikt nie przyjdzie za takie pieniacze do pracy po studiach do pracy. Średnia wieku nauczyciela w Polsce to około 50 lat. Poza tym skoro księża mogą mieć własne poglądy polityczne to nauczyciele chyba też.
użytkownik facebook 20-03-2019 13:14
A i w ogóle piszę się osobno w języku polskim.
użytkownik facebook 20-03-2019 17:17
Platformiane władze z Tuskiem, Rostowskim i Komorowskim na czele dokonały największego w historii Polski skoku na kasę, grabiąc z emerytalnych kont oszczędnościowych należących do Polaków kwotę 153 mld zł. Z nauczycielami jednak nikt się nie podzielił...
użytkownik facebook 20-03-2019 18:37
My o niebie wy o chlebie. Wam chyba płacą za bycie trollami. Wina Tuska itd. Ludzie obudźcie się. Niedługo nie będzie chętnych do bycia lekarzem, pielęgniarką, protokolantem w sądzie czy pracownikiem MOPSu. Już nie ma chętnych do pracy w karetce. albo podwyżka, albo koniec pracy. Nikt za 1600 - 2400 wykwalifikowany pracować nie będzie. https://gazetawroclawska.pl/paraliz-szpitala-wojskowego-przy-weigla-we-wroclawiu-ratownicy-masowo-zlozyli-wypowiedzenia/ar/13964824?fbclid=IwAR3bj4CgVZXT1lqllUqJmmuoSFVr5tzSleBwxnfjeqTBogjuOwGDHgERM6E#zdrowie
~ 20-03-2019 18:42
do: użytkownik facebook (13:13)
No to kolejny przykład uczyciela niedouka, który nie umie używać słów zgodnie z ich podstawowym znaczeniem. Słowo NIKT oznacza : ani jeden,żaden. A teraz niedouku, który dzieci chcesz ogłupiać za duże pieniądze podatników, narysuj sobie oś czasu tylko od 1.01.2019 i nanieś na nią tych, nauczycieli, którzy zgłaszają najniższe zarobki. Znajdziesz pod tym art. kilku a jeśli nie, to kilku pod innymi artykułami. Są ? Są ! Więc jesteś niedouku takim nauczycielem jak z koziej d..y trąbka. Załóż własną szkołę i paspżycie,nie żyj z pieniędzy podatników.
~ 20-03-2019 18:48
do: użytkownik facebook (18:37)
Założymy się ? Za chwilę UE polskich fachowców nie zechce. Bo za bardzo roszczeniowi i jak to pisze pewna uczycielka, pretensjonalni !
użytkownik facebook 20-03-2019 19:29
Marek Runiewicz stoję za Pana murem !!!!
użytkownik facebook 21-03-2019 9:01
Anna Kliszewska "większośc nauczycieli to elita wyższa i popierająca PEOWSKIE rządy" xDDDD
użytkownik facebook 21-03-2019 9:05
Marek Runiewicz szkoda czasu a takie pisanie z ludźmi, którzy zachowują się jak wyznawcy sekty. Człowiek inteligentny analizuje i nie idzie po całości jak cma do lampy, tutaj akurat za pisem. Zrobili kilka rzeczy dobrych. Natomiast zniszczyli już totalnie zawód nauczycieli. Rozjechali szkoły po całości. Zalewska nie panuje już nad niczym. Jedno co jej dobrze wychodzi to zęby na zdjęciach... #protestzwykrzyknikiem
użytkownik facebook 21-03-2019 9:17
Panie Pawle, zgadzam się z Panem chciałem pokazać tylko swoją frustrację i całego środowiska. Ileż można słuchać tych sloganów i bzdur. #protestzwykrzyknikiem
użytkownik facebook 21-03-2019 9:41
Marek Runiewicz, Mam wrażenie, że Anna Kliszewska w ogóle nadaje na innych falach.
użytkownik facebook 21-03-2019 9:46
Kochani, wszyscy ludzie dobrej woli. Jeżeli chcecie żeby wasze dzieci w POLSCE, a nie w Niemczech czy Hiszpanii, Francji uczyli profesjonalni nauczyciele za godne pieniądze to wspierajcie nauczycieli, wspierajcie protest. Jeżeli nie będzie zmian to oni znajdą pracę gdzie indzie i będą wasze dzieci uczyć nauczyciele niewykwalifikowani po wyższych szkołach robienia na drutach z kursem internetowym, co już się dzieje. Wspierajcie nas #protestzwykrzyknikiem
użytkownik facebook 21-03-2019 9:48
Marek Runiewicz masz wrażenie hmmm nadajesz na tych innych falach hmmm super podziwiam
użytkownik facebook 21-03-2019 9:51
Anna Kliszewska Kobieto, ty w ogóle siebie czytasz przed napisaniem czegoś?
użytkownik facebook 21-03-2019 10:01
Daniel Kożuch Mężczyźno jeżeli dla Ciebie jest coś niezrozumiałe to przestań się tu udzielać i finito....
~ 21-03-2019 14:28
do: użytkownik facebook (9:46)
Oj nieładnie ,nieładnie straszyć rodziców. Moim zdaniem strachy na lachy, ponieważ : Polska straciła wielu inteligentnych ludzi, w tym właśnie nauczycieli w II w. światowej no i podczas zmian ustrojowych. A jednak za ciężkich czasów peerelka zlikwidowano i analfabetyzm i dano jakie takie wykształcenie ,kazdemu kto chciał. Poradzi sobie i teraz, bez was.Szanowni ,uczyciele , prawda jest taka,że wasze uniwersyteckie wykształcenie, pomijając niektóre zawody typu prawnik,lekarz, informatyk poza szkołą, psu na budę się zdaje. Za granicami PL , wasze wykształcenie ,uniwersyteckie też w większości funta kłaków nie jest warte. Jeżeli jesteście kwalifikowani, to dlaczego jest tak żle, jak podaje raport NI?. Swoje kwalifikacje możecie sobie... tu litościwie przerwę, co i gdzie. Kiedy wreszcie znajdziecie swoją lepszą pracę i uwolnicie nas od swej badziewności i zostanie was max 25 proc., to wtedy tak, należy dać nauczycielowi godziwie zarobić i zabrać prawo do dorabiania na korkach.
~Marcel_SPG 20-03-2019 10:13
Jak Pan jedzie koparką i kopie dołek to nalicza za tzw. roboczogodzinę oraz za dojazd do posesji! wcale to nie są małe pieniądze. A jak się człowiek zapyta to odpowie weź Pan kogo innego albo sam se kop. Dlatego popieram nauczycieli. Jak komuś się nie podoba publiczna oświata i zarobki nauczycieli niech posyła swoje "kochane pociechy" do szkół prywatnych.
~Logo 20-03-2019 10:22
do: ~Marcel_SPG (10:13)
Proszę pana rodzice opłacają publiczną edukację ze swoich podatków, zarówno utrzymanie budynków jak i pensję pracownikom a nauczyciele charytatywnie nauczali ostatni raz podczas okupacji niemieckiej.
~ 20-03-2019 17:30
do: ~Marcel_SPG (10:13)
I vice versa. Jak się państwowe pieniądze uczycielom nie podobają, to niech założą swoje szkoły. Prywatne. Dla bogaczy. Dla wyłącznie , zdolnych. I niech zarabiają, daj im Panie Boże, jak u Glapiego filolożki.
~ 20-03-2019 10:36
A niech im dadzą więcej , ale zlikwidują kartę nauczyciela, rok na podratowanie zdrowia, niech szkoły będą otwarte w te wszystkie „wolne”, kiedy nie ma co z dziećmi zrobić. Niech w lecie dyżurują . I 40h w tyg pracy się nazbiera. A ta najniższa to jest za 18 h dydakt. Pod tablica. A z korepetycji się rozliczają może . A Ze zabiorą czasem prace do domu, no sorry nie oni jedyni. Nauczyciele naprawdę maja bardzo dużo przywilejów ,a jęczą . Chyba byli świadomi, ze koksow się nie zarabia. A poziom szkolnictwa taki wspaniały¿
~ref 20-03-2019 11:28
do: ~ (10:36)
Jak nie masz co z dziećmi zrobić w czasie wolnym to nianie zatrudnij a nie farmazony bredzisz.
~Gór dur 20-03-2019 16:02
do: ~ref (11:28)
Czyżby nauczyciel?
użytkownik facebook 20-03-2019 10:38
PIS czy PO... Są po jednych pieniądzach. Trafiło akurat na PIS i tyle... Po co to upolityczniać. Strajkujemy i tyle, nieważne kto byłby rządzącym.
użytkownik facebook 21-03-2019 2:52
Anna Janda ciekawe.
~Koja II 20-03-2019 11:15
Biorąc wszystkie za i przeciw - ja im nie żałuję!!! W tym kraju tylko siłą i szantażem można coś osiągnąć. Przecież ( ani PO ani PiS) nie myślą o całym społeczeństwie! Kto ma siłę przebicia czyli strajku- to może coś wywalczyć! Chciałabym się tylko doczekać aby uczeń był uczony w szkole a korepetycje były sporadyczne! Teraz jeszcze nie zacznie się rok szkolny - a już wiadomo że trzeba załatwiać korepetycje bo w szkole niczego nie będzie nauczony! Nierzadko są to "korki" u tych samych nauczycieli co uczą. Mamy głupie dzieci czy chory system?????
~Miastowa 20-03-2019 16:42
do: ~Koja II (11:15)
Chory system.
użytkownik facebook 20-03-2019 11:19
Strajk ma być! Mocny, zdecydowany i ODCZUWALNY! #protestzwykrzyknikiem
~Anonim+ 20-03-2019 11:19
Kto jest przeciwko PIS-owi, to naturalnie zaraz jest POLITYKIEM - odnoszę wrażenie, że takie stwierdzenie jest jakąś niesłychaną obelgą! Jak również (z desperacji od przegranych wyborów) zamachowcem, by siłą przejąć prawowitą władzę! Czy naprawdę, miłościwie nam panująca władza, nie potrafi zdobyć się na bardziej rzeczowe argumenty w "walce" z totalną opozycją? Dlaczego przewidziano ponad ustawowe socjalne wsparcie (głównie dla nierobów), a nie godnie płacić nauczycielom, za ich wcale nie lekką pracę, tym bardziej, że podobno są niebywałe osiągnięcia budżetowe w dźwiganiu Polski z ruiny?
~POKO program LBGT 20-03-2019 12:03
do: ~Anonim+ (11:19)
Płacić owszem, ale nie wszystkim i nie za nic nierobienie. W mojej karierze ucznie spotkałem się z różnymi nauczycielami. Około 20% to byli prawdziwi nauczyciele i oni powinni zarabiać co najmniej 6000 na rękę. 50% to zlewusy i zwykłe malepety. Wszystko mieli w tyle, żeby tylko odwalić swoje i może czasem jakiś romansik. Ci nie powinni zarabiać więcej niż średnia krajowa. Pozostałe 30% to byli psychopaci, zwyrodnialcy i sadyści mszczący się na uczniach, poniżający ich i stosującymi wtedy kary cielesne. I teraz sie pytam dlaczego Ci wszyscy nauczyciele maja dostać równo po 1000 złotych?
~ 20-03-2019 17:26
do: ~POKO program LBGT (12:03)
Czyli dokładnie krzywa Gaussa.
~ka 20-03-2019 12:08
Najciężej pracuje Pani nauczycielka od wf mojego syna. 45 min. na telefonie, przerwa, 45 min. na telefonie, przerwa...i tak bidulka cały dzień/ tydzień/rok... A także Pan na świetlicy mojej córki: dzieci bajka na odtwarzaczu a Pan na telefonie...notorycznie. Smutny obraz polskiej szkoły.
~Miastowa 20-03-2019 16:40
do: ~ka (12:08)
Jaka dyrekcja, taka szkoła. Dla dobrych nauczycieli zabrakło w reformie miejsca bo psuli błogie nieróbstwo.
~Adka 20-03-2019 17:50
do: ~ka (12:08)
Napisz jaka szkoła i pani ... w anonimach każdy jest mocny w gębie
~Mianowana 20-03-2019 12:27
Strajk, jeśli będzie zapewniona opieka uczniom, to nie jest żaden strajk. Proponuję, żeby nauczyciel pracował w ramach strajku naprawdę 18 godzin tygodniowo. Żadnych rad, durnych szkoleń, wywiadówek, żadnych wycieczek, dyskotek, darmowych zajęć popołudniowych.I żadnych kretyńskich sprawozdań czy innych papierów.
~ 20-03-2019 18:45
do: ~Mianowana (12:27)
O to to ! Właśnie ! Tylko o to chodzi ! Żadnych szkoleń, bo po tych szkoleniach jesteście w gorszym stanie zdrowotnym( kto ma takie zdrowie, żeby tyle boskiego nektaru wciągnąć !/
~paw 20-03-2019 13:03
Policjantom dali 1000 bo skutecznie szantazowali idąc na L4(tacy uczciwi stróże prawa ;). Nauczyciele nie powinni miec skrupułów
~Anonim+ 20-03-2019 13:47
do: ~paw (13:03)
"Państwo, w którym policjant zarabia więcej niż nauczyciel, jest państwem policyjnym" - te znamienne słowa powiedział... no, kto? Niestety, gimby tego nie znaju...
~ 20-03-2019 18:30
do: ~Anonim+ (13:47)
Gimby nie znaju, więc podpowiem. W Ilijcz. Ale tak po prawdzie, to byle stójkowy czy krawężnik , więcej ryzykuje każdego dnia , niż uczyciel. Temu ostatniemu , najwyżej ktoś wiadro na łeb wsadzi. Policajowi zaś , ktoś ja ja może urwać lub odstrzelić i to każdego dnia. A rodzice i tak sami ponoszą koszty kształcenia swych dzieci, /korki/ ,lub sami muszą się dokształcić jeśli nie stać korki, a szkoła to tylko taka przechowalnia. Jak np. szatnia.
użytkownik facebook 20-03-2019 16:02
Komuniści i terroryści. Do zwolnienia.
~ 20-03-2019 18:18
do: użytkownik facebook (16:02)
OGŁOSZENIE ! Niniejszym ogłaszam,że jeśli Pisiowe się ugną i dadzą nierobom tego tysia, to ja bezpłatnie i społecznie będę donosić do US o dodatkowych, niepisanych, zarobkach uczycieli! A co !
~ 20-03-2019 19:12
Drodzy Państwo tyczy się to to wszystkich, którzy tak nie sprawiedliwie oceniają pracę nauczycieli .Przecież każdy kto chce może zostać nauczycielem. Przytoczę wam Państwo pewne stare powiedzenie, jak się chciało komuś źle życzyć to mówiło się : żebyś cudze dzieci uczył. I coś w tym jest. Godziny pracy nauczycieli nie są tak jak niektórzy piszą to nie jest wcale 18 godzin. Proszę doliczyć wielogodzinne rady, które w obecnych czasach nie odbywają się 2 razy do roku tylko 2 razy w tygodniu. Zajęcia dodatkowe z waszymi proszę Państwa dziećmi, dla których wy nie macie czasu, wszelkiego rodzaju szkolenia, wywiadówki. Jestem nauczycielem 1/3 i to jest ten najważniejszy fundament edukacji waszych dzieci.Moja pensja na rękę wynosi 1980 zł Proszę się nie wymądrzać bo gdybyśmy wszyscy zmienili pracę to kto uczył by wasze dzieci. Młodzi ludzie nie bardzo są chętni przyjść do pracy
~ 20-03-2019 21:51
do: ~ (19:12)
Ojej, ojej gorzej jest niż można sobie wyobrazić! Nauczyciel na 1/3 ? Co to takiego ? Na 1/3 robiony ? To bardziej pewne niż prawdopodobne."Wylistujemy" więc.Kto ,rodzice, uczy wasze dzieci ? Odp. niedouki lub nieuki. Przykład ? Nauczyciel, a to się ma rozumieć osoba mocno wykształcona, nie umie poprawnie pisać w języku ojczystym. Chyba,że to jakiś " uchodzący".Niedouku, precz ze swoją nauką od dzieci. Na-uczycielu NAucz się sam, że niesprawiedliwie pisze się łącznie a nie tak : nie sprawiedliwie.Kompletna nieumiejętność interpunkcyjna, wręcz niemoc. Masz ,,,,,,,,, , postaw je ,gdzie trzeba. Ach, fundament edukacyjny nie potrafi ! Było to do przewidzenia. Fundament edukacyjny zdradził nam, nareszcie ktoś się przyznaje do zarobków uczciwie,że za 1/3 ma na łapę 1980 zeta. Na moje oko , na pełny etat , wychodzi się w uczycielstwie całkiem przyzwoicie, ok. 6000 bez 60 zeta! Dobrze liczę ? A czego to uczyciel uczy ? Bo poprawnego pisania to już nie, jak widać !
~ 20-03-2019 22:01
do: ~ (19:12)
Niedouku, zła wiadomość ! Moja szanowna osoba pofatygowała się i kuśtykając po klawiaturze , sprawdziła sobie ,że w PUP JG nie ma żadnych propozycji dla fundamentów edukacyjnych naszych dzieci. Oznacza to,że nikt nie poszukuje nauczycielskich niedojd do detauryzacji intelektualnej dzieci i młodzieży. Owszem istnieją jakieś śmiecioe propozycje na zlecenie. Więc nie bójta się żaby, brak niedojdów czyli edukacyjnych fundamentów nam nie grozi. Do edukacyjnego fundamentu : Proszę zapamiętać powiedzenie -zapytanie " co dla kogo : nocnik dla d u p y, czy d u p a dla nocnika !"
~iga 21-03-2019 10:42
do: ~ (21:51)
Może chodziło o nauczyciela klas 1-3
~A 20-03-2019 19:12
Jaka płaca taka praca. Pozdrawiam.
~ 20-03-2019 22:12
do: ~A (19:12)
Wszystko ma dwie strony. Pytanie przewodnie : co dla kogo ? D u p a dla nocnika, czy nocnik dla d u p y ? Jaka praca taka płaca ! A,że praca zła, to zabrać tysia i niech wnuki dług spłacają ! Dowody ? Służę uprzejmie :1. materiały z kontroli NIK, w zakresie nauczania matematyki, w szkołach do matury, włącznie. 2. Posłuchać to, co mówi akademicka kadra badawczo - dydaktyczna o studentach. Pewien prof. pisał do studentów na wywieszonej liście wyników : nie jest to cytat,lecz przybliżenie wypowiedzi : Sz.P. wasza głupota jest porażająca. Państwo nie umieją czytać ze zrozumieniem. Państwo piszecie jak przedszkolaki, ilość błędów rodzi pytanie: kto Was dopuścił do matury ?.
~ 20-03-2019 19:21
Ja również Pozdrawiam.
~$$$ 20-03-2019 20:22
Ja rozumiem, ciężka praca ("obyś cudze dzieci uczył") ale jak usłyszałam prezesa ZNP o jego potężnym orężu czyli nie promowaniu dzieci do następnej klasy, to szlag mnie trafił! Strajkujcie sobie ale nie kosztem naszych dzieci!
użytkownik facebook 20-03-2019 20:51
Moim zdaniem jeżeli warunki pracy komuś nie odpowiadają, należy zmienić pracodawcę, a nie biadolić. Najgorsze jest to ze przez takie akcje najwiecej tracą dzieci i ich nauka
użytkownik facebook 20-03-2019 22:41
Terrorysta to jest obecnie PiS, który poniza nauczycieli. Skandalem jest, że nauczyciel zarabia mniej niż pracownik dyskontu netto, Lidla czy biedronki... Wstyd dla Morawieckiego co wygaduje ten człowiek, okazuje się, że bez żadnego honoru.
~ 21-03-2019 16:16
do: użytkownik facebook (22:41)
ale ... pracownicy dyskontów ciężko i dobrze pracują. Cały rok !
~ 21-03-2019 16:21
do: użytkownik facebook (22:41)
Godzina lekcyjna to 45 minut, co ma rekompensować wysiłek nauczyciela. Godzina w dyskoncie = 60 minut. I w dyskoncie nikt nie powie klientom: " bądźcie cicho i poczytajcie sobie od strony ..., ani macie piłkę i pokopcie !"
użytkownik facebook 21-03-2019 15:26
Szkoda ze nauczyciele kłamią mówiąc o swoich zarobkach bo nie mówią o dodatkach do Pensji.
~mleko się wylało 21-03-2019 19:44
Ja proponuję strajk bezterminowy uczniów. Zacznijmy 8 kwietnia. Rodzice Was wesprą.
użytkownik facebook 21-03-2019 21:35
czysto teoretycznie - gdyby taki mocny i zdecydowany strajk doprowadził do zmiany władzy w kraju ..... jak myślisz Paweł - Koalicja Europejska da Wam podwyżki? Utrzyma 500 + ? Odpowiedź jest dość prosta - NIE i NIE. Inaczej mówiąc na swoim mocnym i zdecydowanym strajku możesz dostać 1000 zł miesięcznie w plecy. Najzabawniejsze że osoby które uczą nasze dzieci nie potrafią przeprowadzić tak prostego rozumowania. Pozdrawiam.
użytkownik facebook 21-03-2019 22:09
Oj Marcin gdzie ja napisałem o zmianie władzy? Ja uważam że akurat PiS w przypadku nauczycieli nie ma racji. Uważam, że PiS robi i zrobił dobre rzeczy ale widzę co robi również źle i nieudolnie. Gdybyś zainteresował się podstawami programowymi na podstawie których naucza się Twoje Córki to byś wiedział, że PiS w sprawach edukacji zaczął iść zła droga. Widzisz ja w porównaniu z wyznawcami PiS typu Miroszkin i inni klakierzy partii, ja myślę i analizuje wszystkie poczynania partii i akurat tam gdzie widzę, że robią źle to to mówię. PiS idąc bukiem w nauczycieli i edukację robi źle. Tak uważam. Jestem nauczycielem dyplomowany z 14 letnim stażem przerabialem wielu już ministrów edukacji. Znam polska szkole od podszewki i takiemam zdanie jak opisałem. Nie wiem dlaczego Ty akurat człowiek inteligentny akceptujesz wszystkie poglądy partii PiS? Naprawdę nie masz swojego rozważania. Idziesz za wszystkim co wymyśli PiS? Naprawdę idziesz za ich wszystkimi pomysłami? Marcin przecież Ty jesteś człowiek myślący, myślący, inteligentny i przyjmujesz i promujesz wszystko co oni wymyśla? Nie chce żebyś mnie źle odebrał bo przecież ja osobiście nic złego do Ciebie nie mam. Jednak w kwestii oświaty i edukacji uważam, że mam większe rozeznanie i doświadczenie niż Ty. Jestem za strajkiem i 1000netto. Pozdrawiam Cie serdecznie #protestzwykrzyknikiem
użytkownik facebook 21-03-2019 22:20
a sobie bądź - tyle że efektem może być 1000 zł netto mniej. Pod rozwagę.
użytkownik facebook 21-03-2019 22:24
Ja Ci też napisałem pod rozwagę abyś ślepo nie brnal w każdy pomysł Twojej partii. Efekt działania Twoich liderów widać w szkołach... i to jest efekt działania PiS w edukacji. Pod rozwagę... Dobrej nocy.
użytkownik facebook 21-03-2019 22:27
obaj mamy Córy w 7 klasie zamiast 1 gimnazjum. I to jest zdecydowanie dobra zmiana. Poza tym widzę że dzieciaki nadal uczą się wielu bzdur, a nauczyciele (nie wszyscy) nadal uważają że szkoła jest dla nich - dokładnie tak jak 30-40 lat temu kiedy byłem uczniem.
użytkownik facebook 22-03-2019 1:23
Zawsze mogą dorobić np przy opiece w DE w wakacje. Nie widzę problemu. Mało kto ma takie możliwości, pracując w innym niż nauczyciel zawodzie.
użytkownik facebook 22-03-2019 1:25
Aaaallleee, żeby dorobić, trzeba na chwilę stać się podwładnym, a tutaj duma nauczycielska na to nie pozwoli :D
użytkownik facebook 22-03-2019 17:37
Jedźcie zobaczyć samochody nauczycieli pod szkołą...
~Abc 24-03-2019 12:32
Jak to się stało, że ZNP nie zaginął razem z komuną?. Już dawno powinien być zlikwidowany jak Huty, stocznie czy kopalnie!!!. Z tego co tu czytam to społeczeństwo jest wrogo nastawiony do strajku - szantażu. Szantaż jest karany tak na marginesie. Dodam od siebie. Ile godzin dziennie pracuje nauczyciel ?. Lekcja, okienko, lekcja okienko. Całe wakacje, całe ferie, święta kościelne, państwowe, roraty. Wszystko płatne. Dlatego ani grosza dla nauczycieli. Nie zgadzam się żeby państwo dało choć grosz na podwyżki z mojego podatku. A jak wam mało to do fabryki zapraszam, tam tylko tam trzeba osiem godzin opracować, no i dorosły może oddać, nie to co dziecko.
~lekki 28-03-2019 16:45
do: ~Abc (12:32)
A jakbyś miał pracować 8 godzin dziennie z tym że od 6 do 18 w systemie godzina pracy i okienko, godzina pracy i okienko itp podczas tego okienka nie masz możliwości wyjścia z pracy, bo bo do domu daleko, a autobus jedzie 2 razy dziennie. Siedzisz więc i robisz coś dla tej pracy,
~agh 27-03-2019 14:41
To nie będzie 1000 zł podwyżki ale średnio 2500 zł od stycznia. Tak czerwony broniarz wykończyć PIS.
~Martas 27-03-2019 23:05
Nie jestem nauczycielem ale dziennie spędzam średnio 3h w domu na naukę i odrabianie lekcji z własnym dzieckiem.Wszystko to po pracy oczywiście w której spędzam 40h tygodniowo, pracuje dość ciężko ale uczciwie,na pracodawcę nie narzekam, zarabiam 2500zl,na pracę na drugi etat nie mam czasu. Jestem samotna matką ,500+ nie pobieram bo za dużo zarabiam więc nie należy się.Niby obiecali ale jak dadzą nauczycielom to pewnie dla takich jak mój syn nie starczy. A i zapomniałabym ...miesięcznie wydaje ponad 400zl na korepetycje dziecka z matematyki.Ogolnie nie narzekam choć pewnie mogłoby być lepiej.A może powinnam zastrajkować????Jak myślicie???
~lekki 28-03-2019 16:57
Powtarzam Brak szacunku do nauczycieli kiedyś obróci się przeciwko rodzicom, dziadkom i całemu zacnemu społeczeństwu. Powodzenia życzę w edukacji młodzieży na temat: Jak szanować swojego nauczyciela? 1.Opluć jadem 2. Zmieszać z błotem 3. Zwyzywać A gdy już nabierzesz wprawy, nie zapomnij zastosować nauk wobec wszystkich dorosłych jakich spotkasz w swoim życiu.
~Kuba 30-03-2019 12:40
Niestety nauczyciele bijcie się w swoją pierś. Pochodzę z małej gminy gdzie są cztery szkoły podstawowe, gimnazjum i liceum. Widzimy jak "długo" nauczyciele pracują. Tutaj się nic nie ukryje. Widzimy traktowanie uczniów ze względu na pochodzenie. Na przenoszenie niechęci na niektórych uczniów, szczególnie tych których rodzice się narazili krytyką wobec grona pedagogicznego. Wasza krzywda wynika z faktu, ze poszliście na rękę Jaruzelskiemu, który was kupił Kartą Nauczyciela i różnymi przywilejami. Nie mówicie o pełnym wynagrodzeniu jakie otrzymujecie. Oprócz wynagrodzenia zasadniczego otrzymujecie dodatek stażowy za każdy rok pracy, maksymalnie 20% po 20 latach pracy, dodatek motywacyjny (czyli trzeba was motywować do pracy). W miejscowościach poniżej 5 tys.mieszkańców macie dodatek wiejski 10% wynagrodzenia zasadniczego. Niektórzy dostana również dodatek za wychowawstwo. Otrzymujecie 13 pensję, nagrody na Dzień Edukacji, nagrody jubileuszowe za 20,25,30,35,40 lat pracy. Fundusz socjalny, którego odpis wynosi ponad 3000 od etatu. Dla porównania odpis na pracownika nie nauczyciela to ok.1100 zł. Dzięki socjalnemu macie dopłaty do wakacji, wsparcie na święta. Macie fundusz zdrowotny, z którego możecie otrzymać dofinansowanie w przypadku choroby. Skarżycie się, że wydajecie pieniądze na dokształcanie. W naszej gminie nauczyciele otrzymują z tzw. środków na doskonalenie dofinansowanie do studiów podyplomowych w wysokości 50% kosztów, a wszystkie dodatkowe szkolenia organizowane przez szkołę są bezpłatne.
~Kuba cd. 30-03-2019 12:49
Macie tzw. 14, czyli wyrównanie jeżeli w okresie roku w poszczególnych grupach awansu zawodowego nie osiągnięto średniego wynagrodzenia ustalonego przez ministerstwo. Nie piszę tego złośliwie, ale żeby wam uświadomić o wielu dochodach i przywilejach, o których inni nawet nie mogą pomarzyć. W wielu firmach prywatnych jest tylko płaca zasadnicza i nic więcej. Na święta szef rzuci stówkę lub dwie jak będzie miał dobry humor. Tak więc doceniajcie to co macie. Dziwne, że nie protestujecie z powodu takich samych wynagrodzeń dla dobrych i marnych nauczycieli. Wiecie dokładnie, że tacy są w szkołach. No i nie wychowawczo jest wykorzystywać dzieci do osiągnięcia swojego celu.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group