Środa, 5 sierpnia
Imieniny: Mariana, Marii, Stanisława
Czytających: 6252
Zalogowanych: 5
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Kobieta potrącona na pasach

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Środa, 6 lutego 2008, 20:26
Aktualizacja: 20:27
Autor: carioca
Z urazem nogi została odwieziona do szpitala jeleniogórzanka po wypadku na ul. Różyckiego.

Do zdarzenia doszło w środę po godz. 20. Kobieta przechodziła na zielonym świetle przez ul. Różyckiego. Potrącił ją samochód. Policja ustali przyczyny wypadku.

Piesza najprawdopodobniej doznała złamania nogi. To nie pierwszy tego rodzaju incydent na ul. Różyckiego. Kilka tygodni temu prowadzący terenowe auto wjechał w grupę przechodniów. W grudniu inne auto potrąciło przebiegającą przez jezdnię młodą jeleniogórzankę.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (16) Dodaj komentarz

~ona 6-02-2008 20:35
wszystkiemu winne są chore oszczędności słabo palących sie lamp przyuczlicznych. We Wrocławiu i w innych miastach świecą jaśniej a u nas zwłaszcza na Zabobrzu ledwo co widać i stwierdzam to nawet jako piesza. Tak jak szybkie światła na Podwalu mogą starszych ludzi o zawał serca doprowadzić. Kto zajmuje się w mieście tymi światłami na pasach i na ulicy? Tyle wypadków już było
~edek 6-02-2008 22:26
Najgorzej oświetlone przejście dla pieszych jest na skrzyżowaniu Bacewicz z Ogińskiego. Aż dziwne, że nikogo tam jescze nie zdjeli.
~kierowca 6-02-2008 23:57
fakt, lampy świecą zbyt słabo a w dodatku o tej porze naprawde niewiele widac na jezdni... od paru lat jeżdżę do pracy na trasie cieplice - zabobrze i jedno mogę powiedziec: nie zawsze kierowcy ustępują pieszym na pasach, co nie zwalnia od myślenia tych, ktorzy chcą przejśc przez jezdnię nawet w oznakowanym miejscu i bez rozglądnięcia się wkraczają na jezdnię. Jadąc autem nawet z prędkością 30-40km/h możemy nie wyhamowac a pieszy powinien sobie zdawac sprawę z tego, że nie chroni go karoseria i lepiej poczekac niż wymusic... Byłem kilka razy w sytuacji, gdy zwłaszcza starsze osoby wchodziły na jezdnię bez rozejrzenia się i to w miejscu nie przeznaczonym do tego... pozostawię to bez komentarza...
KochaS831 7-02-2008 6:02
Trzeba tragedii, żeby Rada Miejska w Jeleniej Górze zaczęła działać? Trzeba wymienić słabo świecące lampy przyuliczne na przejściach na takie lampy, które zamontowano na Wojska Polskiego...
~DO ~kierowca 7-02-2008 7:46
Nie wiem jak długo masz prawko. Ale tu chyba nie chodzi o bezmyślnym wtargnięciu na ulicę, tylko o wejściu w oznakowanym miejscu (pasy) i do tego na zielonym świetle. Wynika z tego, że kierowca miał czerwone. Czy ty też wjeżdżasz na skrzyżowanie na czerwonym i rozjeżdżasz pieszych, bo ''Się nie rozejrzeli?""
~BDK 7-02-2008 8:26
bo piesi nie umieją chodzić a kierowcy jezdzić. tu nawet nie chodzi o przestrzeganie przepisów bo cieżko coś przestrzegać skoro się nie ma o tym pojęcia. to ze światło świeci się krótko jak napisała "ona" to naprawdę nic nie szkodzi. Dopóki pieszy nie zejdzie z pasów, kierowca nie ma prawa na nie wjechać jeżeli wpłynełoby to na zmianę tempa jakim sie porusza- kierowcy mają to w d*. jeżeli skręcamy na strzałce zielonej syg. S-2 jestesmy obowiazani sie zatrzymać przed sygnalizatorem i mozemy ewentualnie przejechac przez skrzyzowanie jeżeli nic ani nikogo na nim nie ma- kierowcy mają to w d*. Jeżeli nawet przejezdzamy na tzw. "zielonym" syg. S-1 to oznacza tylko ze mamy prawo wjechac na skrzyżowanie a nie ze mamy pierwszenstwo. Mogą w tym czasie na skrzyżowaniu być piesi lub inne pojazdy- kierowcy maja to w d*. A jeżeli chodzi o pieszych to tak samo jak kierowcy mają wszystko w d*. wchodzenie na pasy bezpośrednio przed jadący pojazd to mandat 50zl, wchodzenie na jezdnię poza pasami bezpośrednio przed nadjezdzające auto to 100zl. Często pieszy wlatuje na pasy z lekkim look-back'iem biegnąc wręcz ale jak juz się na nich znajdzie to od połowy jak statystyczna święta krowa ...zwalnia, zwalnia, zwaaaaaalnia. Przypominam ,że pieszy jest obowiązany iść przez całą długość przejscia dla pieszych nie zmniejszając prędkośc kroku więc jak taka rakieta wpada na pasy z rozbiegu to ma grzaććć!!!! do samego końca jak sie spieszy a nie robić piknik w połowie!!!! Tych pieszych co wbiegają bezpośrednio przed auta nie patrząc i zwalniają w połowie wysłałbym na miesiąc do Londyny na Oxford Street. Londyjscy taxiarze nauczyliby ich poruszania się ruchu miejskim.
~latarnik 7-02-2008 12:04
Oświetlenie w naszym mieście woła o pomstę do nieba. Wszystkie tzw. energooszczędne lampy winny zostać wymienione na nowe mocniejsze źródła światła, a stare wykorzystać na bocznych ulicach!!! Poza tym skrzyżowania i przejścia dla pieszych należy bezwzględnie doświetlić - np. w ciągu al. Jana Pawła II na każdym skrzyżowaniu powinny być ustawione na rogach dodatkowe wyższe słupy z zamontowanymi co najmniej 3 punktami świetlnymi na każdym!!! DO ROBOTY!!!
~_rymcycymcy____ 7-02-2008 12:23
Obserwując kierowców najpowolniejszych, najczęściej widzę, że pakują się na przejście przelatując pieszym prawie po palcach :) Ktoś, kto jeździ dynamicznie i śmiało, równie śmiało ustępuje pieszym. Taka prosta zeleżność :) A wogóle, to po co te emocje ? Silna ekscytacja zachowaniem innych wynika najczęściej ze słabości charakteru. Nad tym można i warto popracować. No bo najgłupiej wyglądacie w oczach waszych pasażerów, gdy narzekacie na wszystkich kierowców wokół ;)...luzik koledzy, to podstawa ;)
~kierowca 7-02-2008 13:00
do BDK!: Przeczysz sam sobie. Pisząc: "Londyjscy taxiarze nauczyliby ich poruszania się ruchu miejskim." - twierdzisz, że my też mamy tak jeździć? no przecież tłuczesz tu, że tak nie wolno! Nadajesz też na pieszych, którzy wbiegają i zwalniają na pasach od połowy jezdni (i w większości Cię popieram)... Ale... Jak byś musiał przez dłuższy czas TYLKO chodzić po mieście piechotą, to zrozumiałbyś, dlaczego ludzie tak robią (wytłumaczyć Ci mogę - jeśli naprawdę nie rozumiesz). Musisz sobie sam wyjaśnić, kto jest ważniejszy - kierowca na jezdni czy pieszy na chodniku? Która droga jest ważniejsza - chodnik czy jezdnia? Która droga jest ważniejsza na skrzyżowaniu chodnika z jezdnią (czyli na pasach (szczególnie sterowanych światłami)) - bo widzę, że w każdym przypadku to dla Ciebie pieszy jest przegrany (bo np. dziecko idące rano do szkoły wysłałbyś do Londynu za karę, że nie zna kodeksu drogowego na pamięć). Szkoda gadać... Temat - rzeka... Pozdrówki!
~Janek 7-02-2008 14:58
jeżeli kierowca miał strzałkę w prawo to trzeba było się zatrzymać i dopiero kontunować jazdę a napewno zobaczyłby tą kobietę.
~Olo cwaniak 7-02-2008 15:28
phi bzdura, nie zrzucajcie winy na lampy i przechodniów, ja jeżdżę tamtędy samochodem i fakt, oświetlenie i nierozwaga pieszych wpływa na to że jest niebezpiecznie, ALE, najwazniejsze jest to jak jeżdżą inni, ja wiem że tam jest gdzieniegdzie 40km/h więc nie przekraczam tej prędkości, czasaem nawet jak zbliżam się do przejścia to troszkę wolniej i dokładnie rozglądam się czy nikt nie przechodzi, albo czy nie stoi przed przejściem grupa ludzi, wtedy się zatrzymuje i puszczam ich. GRUNT TO ROZSĄDEK ZA KIEROWNICĄ, nie uważam że jestem święty, ale wiem jak to wygląda z perspektywy kierowcy. Uwierzcie mi, że niektórzy tam naprawdę zapierdzielają i to zdrowo, a później się dziwią, albo zrzucają winę na słabe oświetlenie lub pieszego.
~BDK do "kierowca" 7-02-2008 17:07
hiperbolizujesz moje słowa człowieku! :) Czy ja napisałem ,że chce abyśmy jezdzili jak londyjscy taksiarze? napisałem tylko ,że tam piesi nauczyliby sie chodzic, nie mam na mysli matek z wozkami i dzieci do lat7! Ja doskonale wiem jak to jest chodzić cały dzień po mieście, cały tydzień po mieście :) ale trzeba mieć oczy otwarte i nie ufać innym uczestnikom ruchu ze cie widzą bo powinni widzieć. I nie ma dla mnie zasady "ważniejszy- mniej ważny". co to wogole jest? Są pewne przepisy , do nich mamy sie stosować i koniec a ty tworzysz tu jakąś filozofię. Pozdrawiam
~Yrk~ 7-02-2008 17:51
...i ja Ciebie - Olo Cwaniak - całkowicie popieram!
~keegan 7-02-2008 18:19
Wymiana lamp nic nie poprawi jeżeli jeleniogorscy kierowcy nie zaczną respektować pierwszeństwa pieszego na pasach. Policja pomimo znacznej ilości tego typu zdarzeń nic w tym zakresie nie robi. sam jestem niejednokrotnie świadkiem jak piesi stoją przed pasami, pojazdy jadą a będący w pobliżu patrol nie raeaguje. Proponuję poobserwować zachowanie obcokrajowców przed pasami. Można się dużo nauczyć.
~BDK do keegan 7-02-2008 20:11
kierowca ma ustąpić pierwszeństwa pieszemu który znajduje się na przejściu a nie pieszemu który stoi przed pasami czy zbliża się do pasów. to że niemcy jeżdzą inaczej to fakt, policja nic nie moze zrobić bo kierowca nie ma obowiązku się zatrzymać jeżeli pieszy stoi na chodniku :) jeszcze można mu walnąć drogowymi/ długimi po gałach i rura ;] no niestety taki jest przepis :) ale jezeli pieszy postawi noge na pasach to wtedy już trzeba mu ustąpić pierwszeństwa.
~Robert. 11-02-2008 8:01
Ktoś wpadł na pomysł ;Przejscie na ul Spółdzielczej z Gdańską podświetlono inaczej i oznaczono żółtą ostrzegawczą lampą , oznacza to w/g przepisów że odpowiada za wypadek kierowca -Cwaniacy Władze mogą spać spokojnie ,KIEROWCO WSZYSTKO JASNE

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group