• Czwartek, 22 sierpnia 2019
  • Godz. 8:55
  • Imieniny: Marii, Cezarego, Tymoteusza
  • Czytających: 4591
  • Zalogowanych: 9
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Galeria Sudecka na finale. Kiedy otwarcie?

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 14 marca 2015, 8:15
Aktualizacja: Niedziela, 15 marca 2015, 7:37
Autor: Angela
Fot. Inwestor
Do końca marca br. mają zakończyć się prace przy przebudowie układu komunikacyjnego przy rozbudowywanej Galerii Sudeckiej w Jeleniej Górze. – Realizacja samej galerii przebiega zgodnie z harmonogramem, inwestycja jest na ukończeniu. Obecnie trwają prace wykończeniowe obiektu, a najemcy urządzają swoje lokale – informuje Paweł Słupski z Echo Investment S.A.

Jednak nadal nie znamy daty otwarcia obiektu. Na nasze pytanie w tej sprawie, inwestor odpowiada: „Otwarcie Galerii Sudeckiej odbędzie się wiosną br. Wkrótce podamy dokładną datę ”.
Po rozbudowie galerii ma się w niej mieścić około 100 sklepów, butików i punktów usługowych, a także kino Helios i największy klub fitness Fabryka Formy.

Przebudowa układu drogowego zakłada natomiast m.in. przedłużenie ul. Sygietyńskiego i budowę ronda. Będzie ono stanowić centralny punkt układu komunikacyjnego okalającego Galerię Sudecką od strony zachodniej i północnej, łączący się z ul. Legnicką oraz z drogą wojewódzką w kierunku Wrocławia. W przyszłości rondo ma stanowić istotny fragment zachodniej obwodnicy miasta i trasy wylotowej w kierunku Legnicy.

Na tym się jednak nie skończy. W ostatnim czasie spółka dokupiła tereny przy galerii, na których planuje wybudować retail park. W pierwszym etapie powstanie market Leroy Merlin o powierzchni całkowitej 15 000 mkw. (z parkingiem na blisko 500 miejsc). W drugim - inwestor planuje stworzyć miejsce na centrum dekoracji wnętrz i centrum sportowe.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (46) Dodaj komentarz

~olo 14-03-2015 9:01
Galerii i galerii budują tylko kto za co i komu to wszystko jak ludzie piniędzy nie mają i los ich będzie taki sam jak Galeria Grodzka, Megamix, Dawny Dom dziecka, Galeria na pijarskiej! Ci co o tym decydują nie maja zielonego pojęcia o tym co robią. To nie Wrocław to Jelenia Dziura. W Jeleniej wystarczałaby jeden lub dwa domy handlowe....a reszta popytu zapewniłyby małe prywatne sklepiki z lepszym towarem których coraz mniej.
~do olo 14-03-2015 9:08
Niestety nie masz racji. Faktycznie budowa 3 galerii w takim mieście jakJelenia Góra nie ma sensu. Aczkolwiek jeden taki obiekt z prawdziwego zdarzenia (jakie powstały w Wałbrzychu, Lubinie, Legnicy) jak najbardziej będzie miał sens. Tak się tylko wydaje i mówi, że ludzie w Jeleniej nie mają pieniędzy. Mają, tylko Ty ( i wiekszosc) tego nie widzisz. Prawda jest taka, że tutaj nie ma się gdzie porządnie ubrać, wyposażyć domu itp. Ludzie jeżdżą po galeriach w okolicy. A co do sklepików, fakt, jest ich coraz mniej i niestety będzie.
~humel 14-03-2015 9:32
Gdybym chciał wybudować sieć szaletów w Jeleniej Górze ,olo powiedziałby że ludzie nie mają pieniędzy i będą szczać po bramach i srać za stodołą......Więcej optymizmu olo ,Galerie budują inwestorzy którzy jeśli inwestycja nie przyniesie zysku, zbankrutują i nikt ich nie będzie żałówał....
~ 14-03-2015 10:08
Jeżeli chodzi o jakość produktów z sieciówek to wiadomo, to raczej nie są produkty wielokrotnego użytku a tania chińszczyzna. W tym przypadku cieszy nas to, że w końcu w Jeleniej Górze będzie nowoczesne kino. Oczywiście jak film jest głupi to i 3D nie pomoże, ale kina w Jeleniej brakuje.
~Marcin1984 14-03-2015 10:24
Też się śmiałem, jak usłyszałem, że znowu kolejną galerię budują. Ale wydaje mi się, że jeżeli będą nią mądrze zarządzać to ma ona rację bytu, jeżeli będą sklepy sieciowe, do których muszę często jeździć z żoną do Wrocławia, Świdnicy albo Wałbrzycha (i wcale nie zarabiam dużo pieniędzy, a kupuję w sklepach sieciowych w galeriach), nie mówiąc już o kinie, którego w Jeleniej Górze nie ma (LOT i Grand to nie kina - jeździmy najczęściej do Świdnicy na filmy), więc powoli zmieniam swoje spojrzenie na tę galerię (wydaje mi się, że wreszcie będzie to trafiona inwestycja)
~. 14-03-2015 10:29
Część ludzi nie ma pieniędzy bo nie ma pracy. Przy otwarciu galerii powstanie również dużo miejsc pracy w których to ludzie będą zarabiać pieniądze,żeby potem w tych galeriach między innymi kupować.
~kurier 14-03-2015 10:30
do 09:08 - Przyjacielu - galeria w Lubinie to faktycznie obiekt z prawdziwego zdarzenia. Legnica i Wałbrzych to śmierdzące obiekty z których podobnie jak z niby-galerii w JG wycofują się najemcy. W Legnicy coraz więcej wolnego miejsca a Wałbrzych to taki trochę kurnik dla plebsu. Wiem, bo jestem w tych miejscach kilka razy w tygodniu z towarem.
~po jajco 14-03-2015 11:29
I po co głupawe narzekania i pytania "po co galerie".To jest prywatna inwestycja pewnego bogatego człowieka i nikomu nic do tego po co.Jak przysłowiowa pani Krysia na waszym osiedlu otwierała warzywniak to też lataliście do niej z głupim pytaniem "po co"?
~miri 14-03-2015 11:49
Jelenia Góra jest jaka jest nawet nie dlatego, że władze są kiepskie, ale że ma takich mieszkańców, którzy na wszystko narzekają i w dodatku nie mają nadmiaru wyobraźni... to zupełnie jak z koncertami... ciągłe narzekania, że nic się nie dzieje, a jak czasem jest darmowy koncert dobrego zespołu to pustki... kilka razy na rynku były ZA DARMO świetne koncerty, choć może nie tak powszechnie znanych wykonawców (w tym jednego wybitnego Jeleniogórzanina) i co? kilka, kilkanaście osób... a za to tłumy na forach ciągle narzekające, że nic się nie dzieje... Tak samo z galeriami.. Ciągłe narzekania na G. Grodzką, że pustki i bez sensu... A co lepiej było jak tam był prymitywny, wiecznie zakurzony parking? Czy ktoś musiał do tego dopłacić z mieszkańców?
~miri 14-03-2015 11:53
olo, z taką mentalnością właśnie tworzysz dramat tego miasta... z takim podejście żylibyśmy dalej w jaskiniach... a nikt by żadnej firmy nie założył nigdzie... no bo po co, skoro są już firmy, po co skoro małe miasto (W którym przecież nikt pracy nie potrzebuje, prawda?) i jakie to niby zmartwienia dla Jeleniogórzan, że jest kolejna galeria? w czym to przeszkadza, że jest większy wybór? Z mentalnością, że miasto kilkudziesięciotysięczne potrzebuje 1 galerię i małe sklepiki to mógłbyś co najwyżej zarządzać niewielką wsią...
~agent 14-03-2015 12:33
Dopóki zarobki w PL będą śmieciowe! To w tych galeriach też ludzie kupować nie będą! Ludzie kupuj dzis żarcie w marketach, biedrach a ciuchy w lumpeksach!TAKA PRAWDA! ZROBILIŚCIE Z KRAJU BANGLADESZ. JEDYNY RATUNEK TO PRACA ZA GRANICAMI KRAJU.
~jaca 14-03-2015 14:19
nikt nie wspomni o wykupieniu terenu w strone lasu,gdzie obecnie są bagna, a byla super sciezka i teren zielony,teraz ludzie tamtędy prawie nie chodzą,a byla to idealna trasa rekreacyjna.
alexpand52 14-03-2015 14:29
Pamiętam że za komuny głośne otwarcia były parasola w d...
~do wsystkich niezadowolonych 14-03-2015 14:44
....e, ze galeria, brak pieniedz i perspektyw, a prawda jest taka, ze sami latacie na zakupy do wroclawia, legnicy czy walbrzycha, skoncze marudzic, bo i tak wiekszosc z was bedzie chodzilo tam na zakupy...
~cookies :D 14-03-2015 14:46
23.04 otwarcie :D
~Marian2 14-03-2015 14:52
No wreszcie, ile można jeździć na zakupy do Legnicy, Lubina, Wałbrzycha czy Wrocławia. Chciałbym jak każdy jeleniogórzanin obudzić się w weekend po ciężkim tygodniu pracy i nie jechać daleko na zakupy. Do OLO: zdziwiłbyś się gościu jak wielu jeleniogórzan jeździ na zakupy do innych miejscowości. Ta galeria to będzie pierwsza galeria w jeleniej górze z prawdziwego zdarzenia i przy mądrym zarządzaniu ma szanse na sukces. Ciekaw jestem tylko jednej rzeczy. Wcześniej pisali o Media Markt a teraz cisza, czyżby coś się zmieniło w tej kwestii? Pozdrawiam i życzę więcej optymizmu :)
rymcycymcy 14-03-2015 15:20
To jest niedopuszczalne, że ktoś wydaje pieniądze, buduje jakąś galerię ...i wcale o to nie spytał jelonkowych malkontentów, czy tak wolno ! :) POdejrzewam kim są inwestorzy ! ;)
~miałem.... 14-03-2015 15:43
otwierać sklep w tej galerii.... wiecie co doradził prawnik !? "Jeśli nie chcesz stracić domu, samochodu a nawet rodziny... nie podpisuj tej umowy" Takie warunki umowy proponują, że to bat na szyje dla zwykłego przedsiębiorcy... sama inwestycja w sklep miała wynieść ok. 300tyś zł ale warunki... masakra.. czynsz z kosmosu podobnie jak procent od obrotu (nie mylić z zarobkiem)!..
~zz 14-03-2015 15:55
Ten przebudowywany układ znacznie odbiega od projektu i przedstawianej wizualizacji.
~ 14-03-2015 19:24
a ja tam nie pojde bo skoro tak szybko budują a w miedzyczasie wali sie sciana , to strach pomyslec co bedzie sie dzialo jak beda tam tlumy, a tu albo sufit albo sciiana sie zawali - takie szybkie budowanie jest zawsze pelne niedorobek- a wiadomo ze potem w razie katastrofy budowlanej nie bedzie winnego- takie molochy to stojaca smierc
~ 14-03-2015 19:31
NO to teraz bedzie pracy pod dostatkiem. W Dreksie skonczy sie te beszczelne gadanie -NA TWOJE MIEJSCE MAMY 100 chetnych.
~ 14-03-2015 19:34
Moze nereszcie w Dreksie zaczna szanowac ludzi
~taka p. 14-03-2015 19:56
Do Wrocławia do galerii jeżdżą sami frajerzy. Drogo, wybór żaden a obsługa fatalna. Nic lepszego nie można kupić niż u nas a ceny dużo wyższe. Dodatkowo chamska obsługa, nastawiona tylko na wydojenie klienta. Kto raz pojechał i zobaczył jak tam wygląda to więcej nie pojedzie. Na zakupy jeździ się do Drezna, Liberca, Goerlitz albo Pragi, gdzie są świetne promocje nawet 70% i więcej (a nie 10% jak we Wrocku i szczerzą zęby że wielka okazja). Dodatkowo uprzejma, profesjonalna obsługa, zawsze miła dla klienta, darmowe parkingi, wszyscy zawsze służą pomocą. Za dużo mniejsze pieniądze można zrobić wspaniałe zakupy a wcale nie dalej niż do Wrocka. Wrocław to mentalnie duża wiocha, gdzie wydoją cię na maksa a nic ciekawego nie kupisz a jak kupisz i przywieziesz do domu to okazuje się że bubel.
~ 14-03-2015 19:59
Co do Galerii Sudeckiej to nie ma co narzekać. Ważne że więcej pieniędzy zostanie w Jeleniej Górze, będą dodatkowe miejsca pracy dla mieszkańców, im więcej inwestycji tym lepiej. Już teraz przyjeżdżają do nas na zakupy z Legnicy, Wałbrzycha a nawet Wrocławia, gdzie spostrzegli się, że to samo co we Wrocławiu można kupić dużo taniej w Jeleniej Górze, a przy okazji wypocząć w górach, spędzić czas w przyjemnym otoczeniu, wśród ciekawych, miłych, sympatycznych ludzi. Dodatkowo przyjedzie do nas więcej turystów z Niemiec i Czech, a to już są realne zyski (w przeciwieństwie do wrocławiaków-cebulaków). Jelenia Góra rozwija się i dobrze. Tak trzymać!
~altus 14-03-2015 20:48
...pewnie że należy się cieszyć z tego że w miasto są inwestowane pieniążki a z jakim skutkiem??? o to niech martwią się inwestorzy ale myślę że są to firmy które wiedzą co robią skoro mają środki na takie inwestycje, a przyszli dzierżawcy niech się dobrze zastanowią przy podpisywaniu umów dzierżawy, nie dłużej jak na rok a z inwestycją w uzbrojenie lokalu beż szaleństwa !!!!!!! ...no i drugi market budowlany to super bo "castoramka" bez konkurencji zaczyna olewać klienta:}:}:} ...jasne że przydały by się nareszcie zakłady pracy(nie obozy) ale póki nie zmienimy infrastruktury dojazdowej do miasta to nie ma na co liczyć:}
~ludas 15-03-2015 0:02
Do Taka p.: "70% i wiecej; a nie 10"... I juz wiemy, czym "sie kierujemy"; "Obsluga" - zostalaby zwolniona gdyby POWAZNEGO Klienta potraktowala niepowaznie - czy po prostu zle; Dostaniesz tam produkty, ktorych u nas nie zobaczysz jeszcze przez wiele lat (pierwsze z brzegu - Rage Age). Darmowy parking... nie wspomniales, ze po drodze, w DE sa darmowe toalety. Zapewne "mnie sie zdaje", ale ktos tu DZIADUJE. A zeby bylo do rymu, to F. sie nie czuje.
~ 15-03-2015 0:22
@ludas: Obsługa jest taka jak pracodawcy. Jak pracodawca burak to obsługa też nie lepsza. Wrocławiaki-cebulaki potrafią tylko doić klientów. Gdzie ty widziałeś Rage Age we Wrocławiu? Ja widziałem tylko w jednym sklepie i drogie jak w Paryżu. Pojechałem do Liberca i tam kupiłem o wiele lepsze za połowę tej ceny. Więc sam widzisz - wrocławskie zdzierstwo, na które łapią się chyba tylko tamtejsze wieśniaki. Wrocław to duża wieś, a jak wybór atrakcyjniejszej oferty nazywasz dziadowaniem, to... sam nie wiesz o czym piszesz. Kupuj byle jakie gacie za kilka stów, normalny człowiek jedzie tam, gdzie są dobre produkty za atrakcyjne ceny.
~tomaszyn 15-03-2015 3:18
Optymizmu qwa Wam trzeba! J.. układy. Myśl za siebie. Ja musiałem do Wro jeździć po ubrania i sprzęt domowy. Mam nadziej, że teraz nie będę musiał. Nie ty płacisz to co się qwa martwisz czy będą klienci?! myślisz, że tego nie policzyli przy takiej inwestycji?! JG ma 84 policz Jeżów, Dziwiszów, Czarne, Karpacz, Kowary, Szklarską...
~Pablo 15-03-2015 6:54
Wyjezdzalem z Jeleniej z wielkim smuttkiem. Dzisiaj po 12 latach ciesze sie, ze nie ma mie tam. Jelenia Goro nie umieraj tak szybko!!!!!!!!!!!
~gluś 15-03-2015 7:24
a dla mnie super czekam ze zniecierpliwieniem na otwarcie :)
~olo 15-03-2015 9:22
Dalej dalej ślepi konsumenci lecieć pieski bo nowa buda powstaje!!! Wszyscy zachwalacze maja mózgi wyprane przez chory system jaki panuje na świecie i jeszcze skomlą bo chcą więcej i więcej....no to macie co chcecie to jest wasz świat!! Ja mieszkam na odludziu z dala od chorej cywilizacji zchodzę do was tylko kiedy muszę na około godz dziennie a potem zmykam do prawdziwego świata, za każdym razem z coraz większym uśmiechem na twarzy radością w sercu i ogromnym współczuciem gdy widzę w jakim gó....nie się obracacie i jeszcze dumnie nazywacie to życiem! Każdy kowalem swego losu jest:)))
~Do Olo 15-03-2015 9:35
Kolego, chyba tak długo byłeś w tej swojej cywilizacji że chyba straciłeś kontakt z rzeczywostoscią. Ale to Twój problem. Ja chcę mieć porządną galerię w Jeleniej Górze żeby móc normalnie zrobić porządne ciuchowe zakupy. Prawda jest taka, że jak na ponad 80tys miasto jest to jedno z najgorszych miast do robienia takich zakupów. Przez lata lobby drobnych ciułaczy rynkowych powodowało, że nikt galerii nie budował i dlatego mamy to co mamy. Nawet w 30tys Zgorzelcu można zrobić lepsze zakupy. Ale na szczęście to się zaraza zmieni :) Pozdr
~ 15-03-2015 10:03
Z rzeczywistością powiadasz.....a co jest ta "rzeczywistość"?
~Olo idiota 15-03-2015 10:24
Z dala od chorej cywilizacji, a na necie cięgi siedzi i śledzi co się dzieje. Ja tu widzę tylko jedna chorą osobę a jesteś nim ty Olo...
~do krytykantów Olo 15-03-2015 10:51
Władze miasta nie mają od lat koncepcji na Jelenią i winni za to odpowiedzieć. Dopuścili miasto do ruiny, mieszkanćów wygonili na emigracje. To bezczelne! Weźcie sobie tą galerię pasującą do centrum Jeleniej jak słynny hotel w Karpaczu do całej reszty. Masakra! Wybydujcie jeszcze takich ze 5 u ludzi z pokolenia 1200, które mają dzięki wam, zagonicie na zakupy na tych firmowych stoiskach. Pójdą , przymierzą i zakupią ten sam produkt w INTERNECIE, oczywiście po kosztach, yle będzie szału. Nara
~Konsument. 15-03-2015 11:31
Bo najważniejsze to sobie kupić sieciowego ciucha z jakimś tam nobilitującym emblemacikiem, wyprodukowanego za marne grosze, gdzieś na obrzeżach świata. A jak jeszcze w promocji to w końcu człowiek wie po co żyje. Przecież to takie ważne by mieć regularnie nową szmatę.
~wolny olo 15-03-2015 11:45
Brawo konsument!!! Tylko prymitywny człowiek tego nie zrozumie... Dzięki takim małym ludzikom cała maszyna konsumpcjonizmu działa bardzo sprawnie! To nie producenci są winni że ten świat wygląda tak jak wygląda lecz Ludzie-oni sami pragną dowartościować swoje małego Ego bo w duchu czuja się nikim bez tego wszystkiego.....a tamci im to dają i rączki zacierają:)))
~zakupowicz 15-03-2015 14:35
Zgadzam się że we Wrocławiu nic ciekawego nie ma. Ceny jak z Paryża, a ciuchy jakie u nas można kupić w marketach typu Tesco. Zdzierstwo na każdym kroku. Sklepy dla plebsu. Jak ktoś zachwyca się Wrocławiem to widać nigdy nie był tuż za granicą w centrach handlowych. Tam dopiero jest wybór a ceny nie wyższe niż we Wrocku. Do Wrocka może jeździło się na zakupy 20 lat temu, teraz to jest wieś.
~olaWZ 15-03-2015 21:32
nie prawda! wciąż Wrocek lub Wałbrzych wart jest podróży z Jeleniej, w Victorii przeceny są prawdziwe,fajny sklep KIK a najfajniejsze buty w Deichmann przy Auchan 50% tańsze w Deichmann w TESCO - kto nie sprawdził, niech nie gada bzdur! ja porównałem ceny tego samego dnia, w Jeleniej złożyłem skargę na wysokie ceny, ale p. dyrektor odpowiedziała, że każdy oddział sam decyduje! Ikea dla rodzin do rewelacja + znów tani Auchan i Jula. Benzyna zwraca się przy tańszych i przyjemniejszych zakupach w obu miastach!
~ 16-03-2015 1:59
We Wrocławiu nic ciekawego nie ma. Ceny jak z Paryża, a ciuchy jakie u nas można kupić w marketach typu Tesco. Zdzierstwo na każdym kroku. Sklepy dla plebsu. Jak ktoś zachwyca się Wrocławiem to widać nigdy nie był tuż za granicą w centrach handlowych. Tam dopiero jest wybór a ceny nie wyższe niż we Wrocku. Do Wrocka może jeździło się na zakupy 20 lat temu, teraz to jest wieś.
~Do malkontentów 16-03-2015 12:25
Każda inwestycja niesie za sobą kolejne, jak np. przebudowa ulic i budowa ronda, budowa retail parku i rzekomo marketu Leroy Merlin. Owszem, budowa galerii w centrum to niewypał, ale tu wina leży po stronie inwestora, który najwidoczniej nie potrafił należycie zarządzać swoimi finansami, albo miał ceny najmu/ dzierżawy z kosmosu. Dzięki temu ten zakątek miasta; brudny ze starymi i obrzydliwymi kamienicami zmienił swe oblicze. Teren jest zagospodarowany i wygląda o niebo lepiej. Tak samo z galerią Nowy Rynek. Prace się posuwają, a stary wysłużony dworzec PKS rodem z PRL zmieni się nie do poznania i mam nadzieję będzie tutaj bezpieczniej bez szwendających się pijaczków itp. ludzi. Reasumując: "Ich cyrk, ich małpy", a Wam nic do tego. Niech budują. Życzę im powodzenia i rzesze klientów.
~Do 14-03-2015 20:48 | ~altus | 16-03-2015 13:21
Niestety, dojazd do Jeleniej Góry i z Jeleniej Góry do Zgorzelca, czy Wrocławia, Jawora,Legnicy..., to droga przez mękę. Wleczemy się przez wiochy; oczywiście bez obrażania ich mieszkańców, zamiast ich odciążyć. Do autostrady kawał drogi. Brak dróg szybkiego ruchu. Dziwię się, że nikt o tym nie pomyślał.
~Do 14-03-2015 20:48 | ~altus | 16-03-2015 18:04
Niestety, dojazd do Jeleniej Góry i z Jeleniej Góry do Zgorzelca, czy Wrocławia, Jawora,Legnicy..., to droga przez mękę. Wleczemy się przez wiochy; oczywiście bez obrażania ich mieszkańców, zamiast ich odciążyć. Do autostrady kawał drogi. Brak dróg szybkiego ruchu. Dziwię się, że nikt o tym nie pomyślał.
~Ola 13-04-2015 16:23
jeśli badania rynku wykazały że takie galerie i sklepy będą dobrze "funkcjonować" w Jeleniej Górze, a wykazały to nie ma co narzekać, dobrze ze nie trzeba jeździć do większych miast jak Wrocław czy Wałbrzych żeby sie fajnie ubrać, a duzo osob tak robi. Nie można mieć wszystkiego, wiec darujmy sobie negatywne komentarze i tak juz nic nie zmienia, cieszmy sie z tego co będziemy miec:)
~Optymista 20-04-2015 20:22
Cieszę się, że ktoś zainwestował w nasze miasto, wydał SWOJE pieniądze i wybudował nam nowy obiekt wielofunkcyjny. Tylko dziękować INWESTOROWI. Zobaczcie jak ci z ECHO pracują. Nawet w soboty i niedziele! Chcą zdążyć na czas. Ja najbardziej cieszę się z cukierni SOWA. Wspaniale ciasta!!!!!!!!!!! Poza tym będzie świetne miejsce dla różnych spotkań (sportowych, kulturalnych, ....). A dla dzieci też rozrywkę zapewniono. GRATULACJE I PODZIĘKOWANIA DLA FIRMY ECHO INVESTMENT.
~Optymista 20-04-2015 20:25
Ciekawe kiedy zaczną budowę DOM I OGRÓD. Bardzo czekają na to Jeleniogórzanie. A ostatnio o tym cicho? Ktoś ma jakieś informacje?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group