• Czwartek, 13 grudnia 2018
  • Godz. 11:21
  • Imieniny: Łucji, Otylii
  • Czytających: 4002
  • Zalogowanych: 11
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Etos wystartuje w wyborach?

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 20 czerwca 2018, 9:55
Aktualizacja: Sobota, 23 czerwca 2018, 9:09
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
W jeleniogórskim Klubie Kwadrat odbyło się pierwsze z otwartych spotkań nowej grupy osób, która planuje zmobilizować mieszkańców z różnych środowisk do przedstawienia pomysłu na Jelenią Górę. Przedstawiciele Etosu nie kryją, że mogą wystartować w wyborach samorządowych do Rady Miejskiej.

Na początku spotkania organizatorzy – Paweł Gluza i Paweł Staworzyński - przybliżyli zasady i cel spotkania oraz ideę powołania stowarzyszenia ETOS Jelenia Góra. Następnie rozpoczęto panele dyskusyjne – pierwszy z udziałem Pawła Staworzyńskiego, Artura Zuchewicza i Stanisława Schuberta, w czasie których omówiono kwestie funkcjonowania Urzędu Miasta i Spółek Miejskich, biznesu i przedsiębiorczości, transportu i komunikacji, a także wsparcia seniorów, osób z niepełnosprawnością i zagrożonych wykluczeniem społecznym.

W kolejnym panelu Jacek Jakubiec i Łukasz Duda mówili o ochronie środowiska, rozwoju sektora obywatelskiego, kulturze i rozrywce. Trzeci panel dyskusyjny z udziałem Roberta Stachowskiego, Macieja Szuszkiewicza i Eugeniusza Gronostaja dotyczył opieki zdrowotnej, edukacji, sportu, turystyki i rekreacji.

Każdy z przybyłych uczestników mógł na kartce zgłosić pomysły w wymienionych obszarach, które będą omawiane i rozwijane na kolejnych spotkaniach.

- Dla nas liczy się zgranie osób, które tworzą Etos - są to przedsiębiorcy, wykładowcy, przedstawiciele wolnych zawodów. Najistotniejsze jest to, żeby wymyślić pomysły na to, co można w Jeleniej Górze zmienić, poprawić. Jeżeli przerodzi się to w ruch, który wystartuje w wyborach samorządowych, to będzie dobrze - pod warunkiem, że program będzie sensowny - powiedział Paweł Gluza, wiceprezes stowarzyszenia. - Mamy mieszankę młodości z doświadczeniem. Inaczej Jelenią Górę postrzegają osoby, które mieszkają tu od 60 lat, a inaczej osoby, które mają 15, 20, 30 lat. Chcemy skonfrontować te poglądy i dowiedzieć się, co myślą o Jeleniej Górze - dodał P. Gluza, który liczy, że osoby starsze będą pełnić rolę konsultantów, ekspertów, a młodzi z ogromną energią będą potrafili wprowadzać zmiany w życie.

Organizatorzy podkreślają, że nie zamierzają wszystkiego krytykować i mówić, że miasto jest źle zarządzane. Jak przekonują, zrobiono wiele dobrego, ale uważają jednocześnie, że w wielu aspektach można coś zrobić lepiej. Na chwilę obecną Etos nie myśli o wystawieniu kandydata na prezydenta miasta, tylko o listach do Rady Miejskiej, a w sprawie wyborów prezydenckich są otwarci na rozmowy i różne kontakty.

Czytaj również

Komentarze (64) Dodaj komentarz

~elf_jg 20-06-2018 11:09
Popieram, takie działania :) Kibicuję i trzymam kciuki :)
~IPN 20-06-2018 15:24
do: ~elf_jg (11:09)
W inwentarzu IPN znajduje się osoba o pseudonimie operacyjnym "Jakub"? Panowie z ETOS-u o tym wiedzą?
~Kawiarka 29-06-2018 10:07
do: ~IPN (15:24)
Własnie. Może inicjatywna porwałaby środowisko ale ta jedna osoba otwiera oczy na prawdę.
~młody47213961 20-06-2018 11:14
Fajna inicjatywa szczególnie ze względu na fakt, że brany jest pod uwagę głos osób młodych. Kolejną sprawą jest doświadczenie ekspertów którzy działają w różnych gałęziach biznesu. Nie są tylko teoretykami. Świetne podejście! BEZ KRYTYKI a z chęcią pomocy!
~Nowy24 20-06-2018 11:19
Jak można do Was dołączyć? 🙂
~członek_etos 20-06-2018 11:38
do: ~Nowy24 (11:19)
Zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem poczty e-mail: info@etos.jgora.pl
~Po prostu 20-06-2018 12:59
do: ~Nowy24 (11:19)
Zamów wizytę u pediatry, on ci powie.
~ 20-06-2018 13:22
do: ~członek_etos (11:38)
Sam sobie odpowiadasz? Brawo...
~mim 20-06-2018 18:01
do: ~ (13:22)
Nie wiedział, że są znaczki IP i sam sobie odpowiada.
~ 20-06-2018 11:22
dziadki niech sobie odpuszcza nich ustapiom ludziom mlodym,bo golym okiem widac jak miasto umiera, jak tak dalej bedzie to tylko oni zostana w tym miescie
~ 20-06-2018 11:34
do: ~ (11:22)
Ci dziadkowie to kopalnia wiedzy i lata doświadczeń, które przy takich przedsięwzięciach jest nieocenione, więc nie widzę powodu aby te osoby odsuwać i zabierać im głos.
~członek_etos 20-06-2018 11:37
do: ~ (11:34)
I tak do sprawy podchodzimy :)
~Na pewno nie boli 20-06-2018 12:56
do: ~ (11:34)
Wiesz co to jest demencja starcza?
~adddd 20-06-2018 11:23
Szkoda, że nie mogłem być, następnym razem na pewno przyjde.
~Patriot 20-06-2018 11:28
Popieram działania, w końcu jakiś powiew świeżości. W połączeniu z wartościami o których mówili i pomysłami młodych osób może wyjść coś super!! Oby tak dalej
~kołolski 20-06-2018 11:34
Spoko! Fajni ludzie, mają jakiś pomysł i chcą działać - niech to robią! Wiadoma sprawa jest, że w wielu instytucjach da się dużo pieniędzy zaoszczędzić - ale wiekszości ludziom się nie chce :) No i też fajnie widzieć na Jelonce pozytywne komentarze - to nikt inny Tworzy to miasto - to my wszyscy je tworzymy! :)
~członek_etos 20-06-2018 11:37
do: ~kołolski (11:34)
Dokładnie :) Razem można więcej :)
~Jeleniogórzanin 1108 20-06-2018 11:35
I pięknie! Byłem na spotkaniu i jestem pod dużym wrażeniem. Trzymam kciuki za kolejne działania. Kto wie? Być może dzięki tej grupie Jelenia Góra zyska dawny blask! Pozdrawiam
~Taaaa 20-06-2018 12:54
do: ~Jeleniogórzanin 1108 (11:35)
Sarzyński już błyszczy
~ 20-06-2018 13:24
do: ~Jeleniogórzanin 1108 (11:35)
Przestań robić ruch pod tym tematem. Widać, że piszesz z jednego IP, robisz sobie złą robotę...
~Gość 117 20-06-2018 11:39
Super że są osoby które chcą zająć się tym miastem zamiast tylko narzekać, że jest źle. Brawo
~ 20-06-2018 11:51
widac jak sie zajmuja
~ 20-06-2018 12:08
Niech startują w wyborach zwłaszcza młodzi z pomysłem.Może w końcu z Jeleniej Góry zostanie zdjęta klątwa "czerwonej kotliny", może nareszcie rozbiją ten PO(UW)-SLDowski beton rządzący miastem już prawie 30 lat?!
~Stanisław z Ryneczku 20-06-2018 12:10
Co to za samozwańczy eksperci? Jakie mają kompetencje aby nazywać siebie ekspertami? Nowa wydmuszka na wybory.
~członek_etos 20-06-2018 12:12
do: ~Stanisław z Ryneczku (12:10)
Staszek przecież doskonale znasz te osoby i ich poziom kompetencji, czemu zatem uważasz, że są samozwańczymi ekspertami?
~Dorian 20-06-2018 12:43
do: ~Stanisław z Ryneczku (12:10)
Każdy jest ekspertem w swojej dziedzinie. PS. U kogo najtaniej buraki na ryneczku Panie Staszku?
~Ktoś 0000 20-06-2018 12:50
Oj nie ładnie tak oszukiwać.Po awatarze widać że elf_jg, Nowy24, adddd, Jeleniogórzanin 1108 oraz członek_etos to ta sama osoba.Kombinatorstwo jakieś wychodzi.........
~Bartek Gąsiorowski 20-06-2018 13:17
do: ~Ktoś 0000 (12:50)
Zgadza się! :) Fanatyzm nigdy nie jest czymś dobrym, ani ten promujący jakąś idee, ani ten hejtujący - sprzeciwiający się. We wszystkim musi być równowaga. Jeśli chodzi o internet... To mogły być Twoje komentarze, które dodałeś np z komputera Babci :) Jak ktoś się nie podpisuje z imienia i nazwiska... to tylko na drodze sądowej można sprawdzić, do kogo należały komentarze. Nie mniej, dzięki wszystkim, komu te tematy nie są obojętne i w jakiś sposób się angażują, poświęcając swój czas, swoje życie... Pozdro
~Nora 20-06-2018 12:51
Fajna inicjatywa, która szuka chętnych na radnych przez ogłoszenie w internecie. Komedianci :D
~Etosowi 20-06-2018 12:52
Co za patos
~^^ 20-06-2018 13:03
Git malina - Panie! :)
~ 20-06-2018 13:17
czekamy na program w którym Panowie skonkretyzują swoje plany np.jak widzą promocje miasta czy są za likwidacją niektórych instytucji kultury bo jest ich w miescie za dużo a jak sprawy sportu czy są za budową nowej hali widowiskowo sportowej,a komunikacja co z lotniskiem, opieka nad seniorami.Bo samo hasło stawiamy na młodych może nie wystarczyc.
~mim 20-06-2018 17:40
do: ~ (13:17)
Mają program "wzrost atrakcyjności regionu dla biznesu i przyciąganie nowych inwestorów, •poprawę atrakcyjności regionu jako miejsca do życia, •zwiększanie budżetu obywatelskiego i wpływu społeczeństwa na rozwój miasta, •większą pomoc dla osób starszych i niepełnosprawnych, •poprawa jakości i dostępności usług służby zdrowia, •obniżanie kosztów gospodarki odpadami, wody, komunikacji miejskiej, •większe możliwości osiedlania się i rozwoju młodych osób." Ale chyba ściągnęli go gdzieś z Internetu. 😅
~Paweł Staworzyński 21-06-2018 19:58
do: ~mim (17:40)
Skąd takie oceny? Uczestniczyłem przy tworzeniu tych proponowanych działań. Proszę nie zarzucać nam nieprawdy!
~torpeda 20-06-2018 13:25
Sztuczny tłok przed wyborami, co widać po komentarzach tej samej osoby (elf_jg, Nowy24, adddd, Jeleniogórzanin 1108, członek_etos), która dwoi się i troi, żeby pokazać jak jest ich dużo i jakim mega zainteresowaniem się cieszą. Żenada
~Gość 117 20-06-2018 13:51
do: ~torpeda (13:25)
Niestety jak ktoś chce zrobić coś dobrego dla miasta to pojawia się osoba, która na wszystkich pluje jadem. Przez takich ludzi w naszym mieście tak mało się dzieje, bo zrobią wszystko by każda pozytywną inicjatywę zagrzebać.
~ 20-06-2018 14:26
do: ~Gość 117 (13:51)
A ty umiesz czytać? Przecież widać, że to ta sama osoba zadaje pytanie, sama sobie odpowiada, raz pisze, że nie była, potem że była. Jak traktować takiego trolla?
~Mi... 20-06-2018 13:27
Pojawiła się inicjatywą, ktoś chce coś zrobić dla naszego miasta. W końcu młodzi i zaangazowani. życzę powodzenia
~Ich 20-06-2018 13:29
Coraz bardziej jestem przekonany, że J.J. od lat stoi na straży okrągłostołowego porządku. Pan Sch. i Pan S. ? Co za konglomerat czerwono-POwskiego układu.
~Kineza 21-06-2018 8:19
do: ~Ich (13:29)
To są Pisowsko Putinowskie grepsy, których jedynym celem jest podzielenie Polski a przez to osłabienie Polski i Europy.
~CośNowegoFajnego 20-06-2018 13:41
Wszystkim najłatwiej jest krytykować. Te same osoby itd. Dzieję się coś - wspieraj! Bez takich osób w mieście niewiele się zmieni. Kazda incjatywa młodych powinna być godna podziwu, pod warunkiem, że ma dobre zamiary. A połączenie zapału i doświadczenia to coś czego nie spotyka się często
~stophejterom 20-06-2018 14:24
Nikogo nie powinno się wykluczać ani osób starszych z doświadczeniem ani tych młodych z masą pomysłów. Świetnie że są osoby, które chcą działać. Przykra jest tylko postawa osób hejtujących, które się czepią o każde słówko. Niech takie osoby zrobią cokolwiek dla innych zamiast zatruwać zapał młodych ludzi!!!
~ 20-06-2018 14:28
do: ~stophejterom (14:24)
gość117, myślisz, że nie widać że to ty?
~mim 20-06-2018 17:27
Co to za spadochroniarze ? W internetach mają napisane, że jak ktoś chce zostać radnym to może się do nich zapisać.
~k Karpacza 20-06-2018 18:48
Słyszałem ,że ETOS ma wystawić swojego kandydata na Prezydenta miasta Jelenia Góra doświadczonego zasłużonego działacza jeleniogórskiego w postaci Pana Stanisława Szuberta
Staworzyński007 24-06-2018 9:34
do: ~k Karpacza (18:48)
Na obecną chwilę nie wystawiamy kandydata na prezydenta. Pan Schubert nas tylko poparł. Ktoś wymyślił jakąś plotkę!
~Obserwator_karkonoski 20-06-2018 23:37
No ciekawe co z tego wyjdzie, zapowiada się nieźle, oby dobrze się rozwijało
~Jg 20-06-2018 23:52
Zamiast się interesować tym samym IP to może skupmy się na zmianach w mieście i inicjatywach jakie ktoś chcę zapoczątkować! Super, że są tacy ludzie! Poza tym użytkownicy jednego wifi maja takie samo IP. Jak wiemy z jednego wifi może korzystać sporo osób. Pracownicy jednej firmy np?
~ 21-06-2018 7:29
do: ~Jg (23:52)
Przestań...
~Anonim+ 21-06-2018 7:22
Życie mnie nauczyło, że jak ktoś twierdzi że jest niezależny, to później się okazuje że jest zależny od jakiejś partii - mam nadzieję, że w "tym" przypadku się mylę...
Staworzyński007 24-06-2018 9:30
do: ~Anonim+ (7:22)
Obecność partii w samorządach nie sprawdza się w wielu przypadkach dlatego też potrzebne jest zaangażowanie ludzi niezależnych politycznie. Podstawowe założenie jakie przyjęliśmy to nie wchodzenie w żadne układy polityczne. Już takie propozycje były ale nie zgadzamy się.
adam57sochrau 21-06-2018 7:37
Polak przy ,,korycie,,nigdy nie będzie dobrze rządził.Obiecac,gadać i teorytezowac!
~Mundial 21-06-2018 8:15
do: adam57sochrau (7:37)
Czy masz lepszy pomysł.
Staworzyński007 24-06-2018 9:23
do: adam57sochrau (7:37)
No i właśnie chodzi o to aby do samorządu angażować ludzi, którzy mają już jakieś sukcesy i nie zależy im na "korycie" tylko mają faktyczną wolę pomagania innym. Wspieranie rozwoju miasta w końcu jest istotne dla nas wszystkich, naszych dzieci.
~metoth 21-06-2018 7:50
Tak jak "nasi" w nogę. Gnojki kasy nabrały i teraz im się nawet biegać nie chce. Co za france. To już murzyni są bardziej ambitni.
~Mirecki.w. 21-06-2018 8:50
wszyscy, ktorzy pchaja sie do wladzy to ludzie ,ktorzy dbaja o swoj interes a nie spoleczenstwa/ same nieroby a majace wzniosle idee/ za nich pracuje inni a oni zbieraja kase i maja na to czas aby tumanic naiwnych. co twoje to moje a mojego nie rusz, bo ja mam prawo za soba . Skad my to znamy.
~Paweł Staworzyński 21-06-2018 12:08
Drodzy Czytelnicy. Jestem współzałożycielem ETOS JG. Osobiście nie pcham się do koryta a tym bardziej nie Mam ochoty układania się z kim kolwiek. Mam zajęcie bardzo atrakcyjne, które jest dla mnie pasją. Będzie idealnie jeżeli znajdziemy grupę osób, które się już spełniają zawodowo a zaangażowanie w rozwój Jeleniej Góry potraktują jako misję pomocy innym. Ja tak traktuję. Druga sprawa to nie chodzi o rzucanie dziesiątek obietnic bez pokrycia tylko skupienie się na kluczowych problemach i stopniowego ich rozwiązywania z zachowaniem najlepszych metod "rozwiązywania problemów". W najbliższej przyszłości podejmiemy takie działania aby pokazywać Wam jak wg najlepszych praktyk światowych podchodzi się do tzw. "Problem Solving".
~Młody 6181617 21-06-2018 13:45
do: ~Paweł Staworzyński (12:08)
Niestety wiele lat socjalizmu spowodowało, że ludzie sobie nie chcą ufać. Bo przeciez każdy kradnie. Jesteś dobrym człowiekiem i oby tak dalej. Rób swoje!
~mim 21-06-2018 16:58
do: ~Młody 6181617 (13:45)
To nie socjalizm, to zdrowy rozsądek. Jeśli tuż przed wyborami pojawia się nowa grupa ludzi obiecująca złote góry normalny człowiek reaguje sceptycznie.
~Paweł Staworzyński 21-06-2018 20:09
do: ~mim (16:58)
Poczytaj prosze na stronie etos.jgora.pl dokładniej. To nie są obietnice złotych gór i to, że wszystkie zostaną zrealizowane. To są "postulaty", które będą się zmieniały (doskonaliły) dopasowując do zmienne i sytuacji w Jeleniej Górze. Najważniejszą obietnicą to jest pozyskiwanie dodatkowych środków poprzez racjonalizację, doskonalenie i poprawę efektywności wszystkich działań realizowanych w ramach struktur samorządowych, przyciąganie dodatkowych inwestorów którzy będą zostawać kolejne środki finansowe. Krótko mówiąc wspomniana już wcześniej profesjonalizacja i rzetelność ukierunkowana na interes społeczny nie interes tych którzy są u władzy. . Może Tobie się wydawać to dziwne ale dla mnie mówienie prawdy jest jedną z najcenniejszych wartości tak więc póki co pozostaje Tobie jak na razie zaufać! Choćby najlepsze programy czy propozycje rozwoju miasta to nic z nich nie zostanie jeżeli nie pozyska się źródeł finansowania. Z obecnych 400 000 000 zł budżetu rocznego Jeleniej Góry można dużo więcej i bardziej efektywnie osiągnąć! Zatrzymać odpływ mieszkańców z Jeleniej Góry poprzez zwiększenie atrakcyjności potencjalnych miejsc pracy czy edukacji na poziomie uczelni i Szkół Technicznych!
~mim 22-06-2018 19:29
do: ~Paweł Staworzyński (20:09)
Słowotok. Rada Miejska nie ma wpływu na program nauczania w szkołach. Pamiętam radnego startującego w wyborach do europarlamentu który na ulotkach pisał, że jesli dostanie się do Brukseli zmniejszy bezrobocie w Cieplicach :-)
Staworzyński007 24-06-2018 9:16
do: ~mim (19:29)
Nie chodzi mi o wpływ na program nauczania tylko wspieranie uczelni, które mają również wpływ na region. Jeżeli uczelnie nie będą wystarczająco atrakcyjne to odpływ młodych ludzi będzie nadal wysoki. Potencjalni inwestorzy również biorą pod uwagę obecność uczelni i szkół technicznych i zawodowych.
~STACH 29-06-2018 20:17
Panie Staworzyński, bla,bla,bla bla - żadnych konkretów. Zupełnie jakbym czytał stare banalne przemówienia pełne ogólników, stereotypów, ogólnie znanych a Panu się wydaje objawionych prawd a najlepsze że te ogólniki będą się zmieniać w zależności od sytuacji w Jeleniej Górze (tak Pan pisze). Chce Pan zdobyć poparcie wyborców niech Pan operuje konkretem wymiernym z którego wyborcy mogą Pana rozliczyć. Pomyśl Pan, dlaczego PiS wygrał wybory- bo mówił konkretami : przywrócimy wiek emerytalny, wypłacimy 500+, zlikwidujemy mafie vatowskie itd. Posługuje się Pan określeniami uogólnieniami z których zawsze można się wykręcić i których nigdy nie da się rozliczyć. Takimi hasłami nie wygra się żadnych wyborów. Jesteście naukowcami, biznesmenami to powinniście znać słabe strony budżetu miasta, słabe strony zarządzania miastem jak i spółkami miejskimi i w końcu wiedzieć czego oczkują mieszkańcy. Jeszcze jedno nikt z obecnej władzy nie powinien się znaleźć w Waszym gronie bo nikt Wam nie uwierzy.
~fsdfdsfdsf 29-06-2018 22:20
do: ~STACH (20:17)
Dokładnie, ETOS oznajmia: przynieście nam pomysły! Ale po cholerę im przynosić, nie lepiej iść z tymi dobrymi pomysłami do tego kto rządzi?!!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Sonda

Jeśli oboje rodzice nie pracują, należy im zabrać świadczenie 500+?

Oddanych
głosów
2304
Tak
72%
Nie
25%
Nie mam zdania
4%
Głos ulicy
Niepracujący bez 500+?  69
TV Dami
Serwis Informacyjny TV DAMI Jelenia Góra z dnia 11.12.2018 r.  
Miej świadomość
Koncert dla Niepodległej  1
Dialogi Jelonki
To powietrze nas zabija 28
Aktualności
Wyróżnienia i podziękowania na sesji rady powiatu  1
Aktualności
Co z inwestycją na osiedlu Łomnickim?  10
Copyright © 2002-2018 Highlander's Group