• Czwartek, 27 czerwca 2019
  • Godz. 3:55
  • Imieniny: Cyryla, Marii, Maryli, Władysława
  • Czytających: 2657
  • Zalogowanych: 1
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Dziecko było uczulone na corhydron

Wiadomości: aa
Piątek, 9 listopada 2007, 7:42
Aktualizacja: 7:43
Autor: TEJO
Fot. Archiwum
Nie scolina, ale właściwy preparat znajdował się w fiolce po leku, który podano trzyletniej dziewczynce z Gdańska. Dziecko po jego zastosowaniu zasłabło. Zawiadomiono Główny Inspektorat Farmaceutyczny. Zbadano resztki zawartości kapsułki.

Był w niej corhydron, choć objawy, jakie stwierdzili lekarze u dziecka (bezdech i drgawki) wskazywały na zażycie scoliny. Taką hipotezę wykluczyła jednak analiza leku. Okazało się, że trzyletnia pacjentka, uratowana przez lekarzy, najpewniej była uczulona na corhydron, który mógł wywołać u dziecka zaburzenia w połączeniu z innymi lekami. Pisze o tym piątkowa Polska Gazeta Wrocławska.

Po aferze, która rok temu wybuchła w Jelfie, producenta leku (zamieniono zawartość niektórych fiolek na scolinę, niebezpieczną dla pacjentów, a po podaniu leku zmarł człowiek), panuje swoista psychoza związana z corhydronem.

Trwa także prokuratorskie śledztwo, które wyjaśnia okoliczności zamiany preparatów.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (2) Dodaj komentarz

~Dana29 9-11-2007 13:14
komuś bardzo zależy żeby Jelfa upadła.... Czekam tylko na to,aż złapią tego,kto zamienia fiolki w zakładzie Jelfy...
MaxMad 10-11-2007 10:58
Ciekawe, czy konsekwencje poniesie lekarz lub pielęgniarka, którzy podali ten lek pacjentowi, lub rodzice, którzy może nie poinformowali o uczuleniu dziecka?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group