• Poniedziałek, 23 września 2019
  • Godz. 0:57
  • Imieniny: Bogusława, Linusa, Liwiusza, Tekli
  • Czytających: 5452
  • Zalogowanych: 8
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

„Crossowcy” utrapieniem kierowców i przyrody

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Piątek, 8 sierpnia 2008, 8:59
Aktualizacja: 8:59
Autor: TEJO
Fot. Rycho
Wprawdzie ilość skarg na niszczących środowisko naturalne amatorów ekstremalnej jazdy na dwóch kółkach zmalała, nie znaczy to, że problem zniknął. Wielbiciele enduro wciąż szaleją.

– Ciarki mi po plecach przeszły, kiedy w lusterku zobaczyłem opatulonego w odblaskowy strój i kask motocyklistę, który jechał dobre 100 metrów na jednym kole – pisze do nas pan Marcin, kierowca z Jeleniej Góry, który w miniony wtorek jechał obwodnicą ze Zgorzelca.

Motocyklista na crossowej maszynie wykonał jeszcze kilka „ewolucji” po czym dodał gazu i skręcił w polny trakt zajeżdżając przy okazji drogę innym zmotoryzowanym.

– Tacy ludzie są chyba nieprzemakalni. Nie działają na nich informacje o tragediach na drogach z udziałem motocyklistów. Czy nie mogą wyszaleć się podczas crossowych imprez i na przeznaczonych do tego typy wyczynów torach? – pyta nasz Czytelnik.

To jedna strona medalu crossowej jazdy. Inną pokazał nam kolejny internauta, który nadesłał do redakcji zdjęcia rozjeżdżonych i zniszczonych traktów leśnych w pobliżu źródeł potoku Pijawnik. Fotografie przemawiają same za siebie.

Do głosów protestów dołączają się także mieszkańcy, których denerwuje uciążliwy hałas crossowych maszyn. – To udręka dla jeleniogórzan z ulic Reje, Hoffmana i sąsiednich. Są one położone blisko łąk, a to idealny teren dla endurowców. Ich maszyny strasznie hałasują. Mają nie tylko motocykle, ale i równie głośne quady – usłyszeliśmy od lokatorów jednego z domków.

A policja, póki nie złapie takiego motocyklisty na drodze publicznej, jest bezsilna. Endurowcy jeżdżą bez numerów rejestracyjnych, a ich motocykle są tak do siebie podobne, że trudno je odróżnić. Jedynym wyjściem jest zwalczanie ich własną bronią. Funkcjonariusze także powinni mieć motocykl przeznaczony do jazdy po bezdrożach. Na razie jednak o zakupie takiego pojazdu nic nie słychać.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (89) Dodaj komentarz

~kerrySX 8-08-2008 10:04
Co to za artykuł? Utrapienie dla kierowców?? DUUŻA PRZESADA! Czy jakiś tzw. "CROSSOWIEC" zginął na drodze??Ktoś słyszał? Że niby niszczymy przyrodę? Dlaczego nie ma zdjęć jakiejś zrywki drzewa, (okolice góry Godzisz i Perły Zachodu). Oj "obiektywna" Jelonko... już któryś raz z kolei piszesz artykuł bardzo nieprzychylny nam, miłośnikom off-roadu... Pozdro dla wszystkich "mieszaczy błota"
~bolek 8-08-2008 10:15
Ci crosowcy to zwykłe buraki. Tylko kary do nich przemawiaja bo słowo nie trafia.
~450 8-08-2008 10:22
ludzie bagatelizują ten problem, ponieważ większość z nich nigdy nie opuszcza miasta i nie widzą skali zniszczenia jakie powodują enduraki i quady. szlaki w parkach krajobrazowych (np. w Górach Sokolich) wyglądają jak po przemarszu wojsk - wszystko jest doszczętnie zryte. najbardziej denerwują mnie wizyty zorganizowanych grup z Holandii, na których zarabia kilku ludzi, mających w d...ie wszystko i wszystkich.
~Artur_mx_2 8-08-2008 10:27
Jelonka się popisała, na zdjęciach widać same ślady quadów poza tym co wy tu wrzucacie? zdjęcie rozjeżdżonej kałuży?. Tor jest tak na prawdę tylko jeden na który i tak trzeba jakoś dojechać, rodzice pracują nie zawsze mogą nas zabrać autem a trenować trzeba. Zastanówcie się ile jest wypadków śmiertelnych z udziałem ludzi jeżdżących na maszynach wyczynowych bądź hard-enduro... Ludzie dajcie żyć...
~YZ 250 8-08-2008 10:35
Bla bla ,zajmijcie sie najpierw tymi gnojami co smieci do lasu wywoza albo zlodziejami a potem mozecie czepiac sie facetow na off-road`ach bo to najmniejszy problem w tym kraju.
~Rudebwoy 8-08-2008 10:47
Ludziom to wiecznie będzie coś przeszkadzać :/ koło mojego domu też jeżdżą i mi to w ogóle nie przeszkadza, a nawet fajnie popatrzyć na jakiegoś Quada :)
~do bolek 8-08-2008 11:44
sam jestes BURAKIEM podejrzewam ze nawet na rowerze nie potrafisz jeżdzic widze ze jelonka znowu ma niesamowity artykół zostawcie chlopakow w spokoju .Chłopaki a wy robcie swoje dalej
~nameless 8-08-2008 12:00
Zgadzam sie z YZ 250, ten problem to tak jakby go nie bylo. Jesli komus przeszkadzaja corssy ktore szaleja po lakach, to niech sie przerpowadzi do centrum ale wtedy mu co innego bedzie przeszkadzac. Taka mentalnosc polakow...
~bolek 8-08-2008 12:10
Ot i własnie cała mentalnosc miłosników off roadu: uważąjąś, że w porzadku jest jeżdzenie po szlakach turystycznych i lasach , gdzie istnieje prawny zakaz tego.Przeciwstawiają temu zniszczenia przy zrywce. Ale zrywka to jakaś praca i dobro z tego idące. A wasze jeżdzenie to realizacja hobby z jednoczesnym posiadaniu innych w d... Czym sie rzónia gnoje wyrzucajaćy śmieci do lasu od off roadowcó. Niczym. Ten sam poziom umysłowy jak widać.
~q125 8-08-2008 12:16
<i> piszemy o tym po raz pierwszy w tym roku "stały" Czytelniku o monotematycznych komentarzach </i>
~2STROKE4EVER 8-08-2008 12:31
<i> sam się opatul i do widzenia </i>
~też 8-08-2008 12:58
zauważyłem grupy "crossowców" z Holandii, uwielbiają jeździć w okolicach Dąbrówki-na mniej uczęszczanych w tym rejonie ścieżkach,po 6 osób, nie zważając na spacerowiczów z małymi dziećmi psami, robią hałas mijając wszystkich na styk-całą grupą. Zastanawiam się czy by ostatniego z grupy jakoś nie upolować-tak by reszta nie zauważyła;-] A na poważnie w Holandii jest ZAKAZ WSTęPU DO LASU- argumentują to tym,że las jest dla zwierząt i roślin-tam za zbieranie grzybów grozi kara solidna...za kradzież pokarmu służącego zwierzynie leśnej-czy jakoś tak (znajomy mieszkający tam sie przekonał na własnej skórze) Więc przyjeżdżają do frajerów polaczków-i po parku narodowym spustoszenie sieją-u siebie nawet na pieszo do lasu nie wchodząc... Wspaniała kultura, wspaniała,ciekawe co tacy holenderscy easy riderzy" mają w schowkach tych swoich maszyn-kolejne ich dobra narodowe;p;p;p Aaa-oni przeważnie na słonecznej polanie obozują.... Trochę jestem na nich cięty po tym jak na stacji "CPN" opowiadali polakowi -również na crossie,że świetnie się gania za sarenkami...
~full 8-08-2008 13:12
zbieram na takie cudo ''YAMAHA 450 '' dlaczego nie jezdzić jak warunki do uprawiania tego sportu mamy przewyborne,a kto by sie jakimś rozjeżdżonym błotem w środu lasu przejmował...WALIĆ TO ważniejsza dobra zabawa
~Mike 8-08-2008 13:33
Pomijam fakt że zdjęcie nr 1 pokazuje teren rozjechany przez samochody offroad 4x4 m.in na poligonie. Ale najlepiej jest zwalić wszystko na motocyklistów. Więc droga redakcjo sprawdźcie najpierw info... Wszyscy motocykliści be ! Jeżdżą jak idioci, na jednym kole ( kto by w ogóle pomyślał 100 m na jednym kole jechać, skandal !) Wiecznie się nas czepiać będą. Czemu nikt nie zwraca uwagi na konserwy co ? Oni to są cacy i nie hałasują nic po prostu święci.
~taifun 8-08-2008 14:03
Jeszcze nie slyszalem zeby w tym roku zginął jakiś crossowiec. A co do "Funkcjonariusze także powinni mieć motocykl przeznaczony do jazdy po bezdrożach". Funkcjonariusze mogą mieć nawet najmocniejszą crossówke, ale najpierw trzeba sie nauczyć techniki jazdy. A co moze mi zrobic 30 letni policjant ktoremu komandant rozkazał jezdzic?
~przemo25 8-08-2008 14:26
ja kocham motocross gdzie mamy jezdzic?po tesco ?
~Krzysio Pik 8-08-2008 14:28
Wy dranie - niszczycie rośliny, piękne kwiatki, gąsienice, robaczki - nie wolno tak robić - to nasza cenna przyroda - ona cieszy nas swoim wyglądem, a wy brutalni bezduszni terroryści odbieracie nam to !!!!!!!
~xxx 8-08-2008 14:36
kolejny popis jelonki w stylu FAKTu jeszcze zapomnieliście dodać że przez tych crosowców kraj ogarnia recesja ,ropa drożeje a dzieci chodzą głodne ja rozumiem że sezon ogórkowy ale bez przesady może należałoby pokazać zdewastowane drogi i łąki po zrywce drzew (chętnie służę przykładami) to dopiero są zniszczenia jak kilkunasto tonowe ciężarówki ryją koleiny na metr głębokie co do dewastacji to zgodzę się quady na których jeżdżą stare dziady albo anemy robią zniszczenia ale motocykl którego opona styka się z ziemią na powierzchni może 5 cm nie robi żadnych zniszczeń owszem jak to ludzie są i wsród crosowców DEBILE co jeżdżą po polach uprawnych czy pastwiskach bądż po popularnych szlakach turystycznych czy po KPN ale to sa jednostki i wystarczy przestrzegać kilku zasad jak np. widząc ludzi idących drogą w lesie należy zwolnić przejechać obok nich powolutku machnąć w geście podziekowania ręką za ustąpienie drogi,uszanować czyjąś własność pola,pastwiska jak tak robię i jeszcze nigdy nie spotkałem sie z wrogością a wręcz przeciwnie a po za tym jeśli jest to taki straszny problem jak piszecie(haha) to znaczy że dużo ludzi uprawia ten sport i może należałoby by im jakoś pomóc w celu "ucywilizowania" tego sportu a nie tylko zakazywać i ganić bo tak jest najprościej bo żeby cos zrobić to już trzeba wykazać inicjatywę coś zrobić o to męczy lepiej dać zakaz i jeszcze jedno apeluje do młodych ludzi jak macie stać bo bramach i ćpać albo pić to lepiej uprawiajcie SPORT
~życiowy 8-08-2008 14:58
~bolek 8-08-2008 15:08
Własnosć prywatna wymaga poszanowania. To fakt. Własaność społeczna także. Własność spłeczna, jaką są także lasy, chroni prawo. Nie widzę powodu by to prawo nie dotyczyło crossowców. PS Swoja droga xxx mógłbyś stosować znaki interpunkcyjne, duże litery,trochę popracować nad stylistyką,, składnią , bo aż się nie chce czytać - wychodzi Ci bełkot. Chyba, że taki crossowy styl i poziom ?
~YZ250 8-08-2008 15:24
"Ciarki mi po plecach przeszły, kiedy w lusterku zobaczyłem opatulonego w odblaskowy strój i kask motocyklistę"- TEN TEKST MOWI SAM ZA SIEBIE:))))))))))) POZDRO DLA WSZYSTKICH OPATULONYCH W ODBLASKOWE STROJE I KASKI.Brawo xxx 100% racja
~vw_2005 8-08-2008 15:38
Co do opinii wyżej to jeśli Pan uważa że na Quadach jeżdżą "anemy" lub dziady stare to mogę się z Panem spotkać i udowodnić że jest Pan w wielkim błędzie !! Co do reszty opinii to się zgadzam choć wszystkie maszyny robią takie same zniszczenia więc nie ma co zwalać na inną maszynę "offroad-ową" ... i wybielać swoją.. Bądźmy obiektywni. Zasady opisane wyżej się sprawdzają. I to popieram. Pomóżcie nam a nie negujcie .. A ludzie którzy się skarżą to im w życiu nawet krzyk dziecka za ścianą będzie przeszkadzał lub nowy samochód sąsiada.. Są to zwykli nieudacznicy co zasuwają jak mrówki do pracy i zero zainteresowań...
~bolek 8-08-2008 15:39
No i co ? Odblaskowy w sensie jaskrawy.
~vw_2005 8-08-2008 15:41
Jelonka jak nie ma zdjęć od internautów to niech chociaż nie wymyśla bo zdjęcia mogę to nawet udowodnić są robione na dawnych poligonach wojskowych a ślady są auta 4x4 ...
~ 8-08-2008 16:03
~xxx do bolka i vw 2005 8-08-2008 16:47
Drogi Bolku co do mojej pisowni to masz rację internet jakby zwalniał nas z myślenia i pisania poprawnie,przepraszam za technikę pisania i następnym razem będzie jak należy. Jeśli chodzi o vw 2005 to z tymi quadami to oczywiście uogólniłem ,ale niestety tak jest w większości przypadków,gdyż quad jest drogą maszyną i stać na nią przeważnie panów około 40 roku życia,którzy przeżywają kryzys wieku sredniego ,albo tych co boją się jazdy na motorze i kontuzji jeśli cię uraziłem to przepraszam.Pozdrawiam
~Grześ 8-08-2008 17:08
Te zdjęcia to zniszczenia wokół potoku PIJAWNIK (ŻADEN POLIGON). Potok nawet przepływający przez teren prywatny stanowi własność Skarbu Państwa i jako taki podlega prawnej ochronie nawet na terenie prywatnym. A zdjęcia zrobiłem JA i wysłałem do JELONKI. Pozdrawiam Grześ
~te bolek -lolek 8-08-2008 17:11
jak masz jakies problemy moralno-analne odnosnie milosnikow off-road`u to kup sobie tzw."lizak",ustaw sie przy trasie ktora jezdza i zatrzymuj po kolei a nastepnie przekazuj im swoje wizje .Oni szybko ci "wytlumacza" swoje racje i na pewno staniesz sie zagorzalym fanem quadow,motocrossu i enduro;)
~Piechowice88 8-08-2008 17:17
popieram ~KerrySX póki co nie słyszałam jeszcze o wypadku w wykonaniu Crossowców..Co więcej Amatorów. A co do jazdy obwodnicą.. Zróbcie im tor w Jeleniej, w Cieplicach to nie będą musieli jeździć do Siedlęcina lub Lubania albo po działkach.. a szaleć gdzieś muszą. Lepiej żeby jeździli na motorach po lesie i tam wyładowywali swój stres i Adrenalinę niż żeby w inny gorszy sposób zabijali nude ( ? ) WIĘCEJ TOLERANCJI . to tyle.
~450 8-08-2008 17:26
~z_rejonu_zapory_pilchowickiej 8-08-2008 17:30
Możliwe, że wielu korzysta z wytyczonych tras i traktuje zabawę w enduro jak prawdziwy sport, ale dla większości spotykanych na ulicach "crossowców" jedynym celem jest popis. Idąc z moim małolatem mam spory problem jak przejeżdża taka zgraja bezmózgowców, wkręcając obroty właśnie tuż obok. Trzylatek po prostu ma sporego stracha, a te zakute (w kaski) łby myślą, że wzbudzają podziw ! To jest naprawdę żałosne.
~Natalcia 8-08-2008 17:33
Ja nie rozumiem o czym ta mowa w ogóle. bo Ryją łąki to już policje na nich nagonić ? Generalnie Ktoś po to wymyślił taki sport i takie maszyny żeby się w to bawić. A że Nasza Wspaniała Jelenia Góra, Bogata w Przyrode, której tak bronią co niektórzy, nie posiada nigdzie w okolicy Toru przystosowanego dla Endurowców no to inna sprawa. Muszą jakoś dojezdzać do Siedlęcina czy Lubania na tor . ? O wypadku z udziałem Crossa nie słyszałam jeszcze, bo skoro jeżdzą po łąkach to nikomu krzywdy nie robią, natomiast kierowcy i motocykliści notorycznie. Nie widzę w tym nic złego, skoro pada deszcz i jest błoto, to chyba normalne że zostawiają ślady. A hałas chyba jeszcze nikogo nie zabił. Tirowcy robią o wiele więcej szumu i nikt się ich nie czepia. Zazwyczaj są to młodzi ludzie którzy chcą odreagować, i którzy lubią tak spędzać wolny czas. Tym którzy tego nie rozumieją współczuję..
~zabobrzaNIN 8-08-2008 17:53
Może byście udali się w okolice Góry Szybowcowej i tam przekonali jak niszczone jest środowisko i jak zachowują się chuligani na crossach i quadach. Okoliczne lasy jak i podejście pod Górę Szybowcową jest już mocno zniszczone od ryczących motorów. Mimo licznie spacerujących ludzi – matki z dziećmi, z wózkami, starsze osoby – osobnicy Ci jeżdżą między nimi z ogromną prędkością, nieraz na jednym kole. Czy naprawdę musi dojść do jakiegoś wypadku śmiertelnego aby ktoś w końcu zrobił porządek z tą hołotą ?? Zazwyczaj Ci pseudo krosiarze to bezmyślni nastolatkowi, którym bogaci rodzice zafundowali kolejną zabawkę nie bacząc co robi ich pociecha. Mało tego. Ostatnim czasy, młodzieńcy ci upodobali sobie podwórka na Zabobrzu III , niszcząc boiska i zagrażając bawiącym się dzieciom na placach zabaw. I co robić ?? Straż miejska rozkłada ręce, nadleśnictwo to samo , o policji nie wspominając – visa vie komisariatu na Zabobrzu III nie raz krosowcy dawali popis. Nikt nawet nie wystawił kawałka nosa.
~jeż 8-08-2008 18:13
~vw2005 to popis megalomani, dla niego to QUAD pisze się z dużej litery, a rożstrzygnięć dyskusji upatruje w sile mięśni. Wszystko wskazuje ,że jest klasycznym przykładem rośliny okopowej smakowitej wyłącznie z chrzanem
~duch g 8-08-2008 18:15
jedzie to takie na tej zardzewialej maszynie brudnej od blota i trawy, zakuty w te wstretne szmaty i udaje waznego goscia jadac na stojaco przez wioske gdzie na uliczce rozmawiaja turysci mieszkancy i matki z dziecmi. nie mowiac o zwierzetach....... jakie to fajne jechac po Karkonoskim Parku Narodowym w pelni sezonu... wiecie co odkryjcie swoje buzie niech was wszyscy zobacza a nie tak szybko i z hukiem a moze tak paradnie z glowa do gory pomalu i bez kasku... ZWYKLE TCHORZE I TCHORZE I LUDZIE NIE SZANUJACY INNYCH LUDZI TYCH BEZ KASKOW. HEHEHEHE!!!!
~j23 do bolek 8-08-2008 18:43
ty to jakis dziwak jestes , siedzisz w domu i szukasz wrazen.
~Artur_mx_2 8-08-2008 18:51
Grześ gratulujemy talentu fotograficznego ;)... Trenujcie wszyscy bo niedługo Mistrzostwa Świata Siedlęcin :P już 28 września :) do zobaczenia.
~Northshore 8-08-2008 19:30
Patol 8-08-2008 19:36
niech orająpola. pogoda jest dobra ;)
~Dakar 8-08-2008 19:48
Co jest tragicznego w prezentowanych tutaj zdjęciach ? Gdyby nie CI crossowcy to tej dróżki już by nie było, zarosłaby tak jak większość polnych dróżek, bo Ci którzy najbardziej krzyczą zapomnieli już jak wygląda przyroda. Gdy endurowcy odbywają kolejną weekendową przygodę w odludnych miejscach na łonie przyrody to 90% mieszkańców, grubasów z tego miasta łazi z rozwydrzoną dzieciarnią po TESCO.Większość szlaków turystycznych na obrzeżach miasta istnieje tylko dlatego ze ktoś tam od czasu do czasu przejeżdża motocyklem czy quadem ... inaczej dawno by znikły w gąszczu krzaków. Więc pytam się mieszkańców Jeleniej Góry : PO CO WAM TA PRZYRODA, LASY i POLA SKORO Z NICH NIE KORZYSTACIE ?!
~do duch g 8-08-2008 20:22
Taka "zardzewiala" maszyna to kilka lat twojej pracy a te "szmaty" sa wiecej warte niz wydajesz w lidlu rocznie na zarcie...powaga sprawdz na allegro duchu g....y
~WSK 125 8-08-2008 21:09
TAK TRZYMAC CHŁOPAKI !! PAMIETAJCIE GRUNT TO BLOTO!! I OLAC ICH WSZYSTKICH
~pkp 8-08-2008 22:04
wy motocykliści* to nie jesteście wcale święci!! Jak ja biegnę na szybowcówę to motory mnie mijają bez tłumika i tak śmierdzą, że muszę się zatrzymać i nie oddychać. Las pod szybowcówką jest zdewastowany przez was!!!!!!!!!!!!!!! wszędzie trzeba się obracać za siebie i patrzeć czy jakiś frajer nie nadjeżdża. Nie zdziwcie się jak pewnego dnia złapie ktoś was za łokieć i pociągnie z motoru. *mówię tylko o motocyklistach (chamach, którzy nie umieją uszanować miejsc publicznych typu lasy, łąki itp.).
~zabobrzanin 9-08-2008 0:07
dlatego warto mieć zawsze kamyk pod ręką lub jakiś większy patylk :))
~Natalcia 9-08-2008 0:51
"Mimo licznie spacerujących ludzi – matki z dziećmi, z wózkami, starsze osoby – osobnicy Ci jeżdżą między nimi z ogromną prędkością, nieraz na jednym kole." Matka z dzieckiem w wózku ? Na szybowcową ? :D nie no pewnie zabrońcie im jeździć to pójdą kraść i rabować :P
~OFF-ROAD RULEZ 9-08-2008 1:02
Jeździliśmy , jeździmy i będziemy jeździć czy to się podoba zawistnym burakom czy nie.
~zawistny burak 9-08-2008 10:38
jeździjcie jeździjcie sportowcy, przecież każdy powinien uprawiać jakiś SPORT. potem się otłuścicie, osłabniecie i was nie będzie
~aaa 9-08-2008 12:16
Do Pana Marcina któremu przeszły ciarki po plecach - ten na motorze to jakiś barszczyk, 100 metrów to się robi z zamkniętymi oczami :-)
~aaa do pkp 9-08-2008 12:23
Jak ci śmierdzi to zacznij inwestowaćw mydło" bo ci jedzie ". Jeżeli jeżdzą bez tłumika to słychać go na kilometr więc nie musisz się tak za siebie obracać (chyba że coś przeskrobałeś).
~do Natalcia 9-08-2008 13:05
Czytaj ze zrozumieniem - okolice góry szybowcowej - czyli polna i leśna droga prowadząca do niej. Zobacz w weekend ile tam spacerowiczów.
~Artur_mx_2 do zabobrzanin 9-08-2008 22:38
nie radzę spróbować użyć owego patyka bądź kamyka, porada na przyszłość i recepta na zdrowie. Takie sposób protestu przeciw mx'owcom i ednurowcom może się skończyć artukułem na jelonce o tytule. "Spacerowicz krytycznie pobity przez motocrossowców..." :) Pozdro !!! Kręcić 2t i orać 4t ;d
~KerrySX 10-08-2008 1:50
hehe, niezły polew z komentów miałem, to czekam aż ktoś patykiem albo kamieniem mnie spróbuje ustawić. Wyjdzie taki jeden z drugi "na spacer na łonie przyrody" i wszystko mu przeszkadza. bujać się!
~Mocherowa 10-08-2008 18:30
moje rottweilery bardzo lubią tych śmiesznych i brudnych ludzików na motorkach. Nie jeden mógł sprawdzić przyspieszenie swojego motorku a jeden miał za słaby refleks. Pozdrawiam was endurowcy.
~do mocherowej wieśki 10-08-2008 23:00
twoje burki to moga ci kupe najwyzej zrobic pustaku,jak trafisz na mnie to usmaze ci twojego kundla i kaze osobiscie zezrec,do zobaczenia wieśko...
~Mocherowa do wieśka 11-08-2008 19:09
Jak wyrwiesz się od siebie ze wsi to zapraszam i czekam.Ja i moje rottweilerki.Do zobaczenia.
~Kachaaaa 13-08-2008 21:05
ja na koniu do lasu wiade i tez zle bo park lesny hahaha i mandacikami straszą! a w końcu to zwierze tak? chłopaki róbcie swoje;) pozdro ;)
~!!! 13-08-2008 21:07
do mocherowa Moje Amstaffy lubią takie rottweilerki jak twoje;) hmmm.
~Kachaaaa 13-08-2008 21:07
ja na koniu do lasu wiade i tez zle bo park lesny hahaha i mandacikami straszą! a w końcu to zwierze tak? chłopaki róbcie swoje;) pozdro ;)
~do Natalcia 15-08-2008 12:51
Czy Ty wogóle rozumiesz co znaczy pojęcie WŁASNOŚC!!! Ryjąc komuś łąkę uważasz że to jest w porządku? Gdyby Tobie ktoś zniszczył twoją WŁASNOŚĆ ( np samochód ) bo musiał się wyżyc to też nie naślesz na niego policji? A może każdy endurowiec do swojej pięknej i drogiej maszyny dokupil kawałek łaki ? Rylby wtedy swoim motorem na swojej łące i nikomu nic do tego. Pozdrawiam
~gość portalu 15-08-2008 22:27
mmmmmmmmmmmmmm
~525 16-08-2008 0:20
haha nic tylko uważać na "patyki" i "kamienie" pozdro dla enduraczoquadocrosowcow:)
ulvhedin 16-08-2008 12:35
miasto powinno stworzyc obiekt do jezdzenia dla ludzi lubiących ten sport, powinny byc wytyczone trasy za free, a jesli którys wjedzie tam gdzie nie mozna to dotkliwe kary powinne byc stosowane.Jesli chodzi o motory na holendersich numerach to za nich policja powinna sie wziąć w pierwszej kolejnosci, jezdzą dosłownie wszędzie i to po pare maszyn. pozdrawiam
~ktm lc4 600 16-08-2008 17:04
Nie maja sie do czego przyczepic....
~citroen 17-08-2008 0:52
A powiedzcie mi crossowcy i quadowcy - dlaczego musicie tak strasznie hałasować. Dlaczego obowiązuje Was styl jazdy "dużo gazu co chwilę"? W Polsce sprawa jest prosta - nie można wjeżdzać pojazdami mechanicznymi do lasu. Są pewne wyjątki, ale nie dotyczą adrenalinowców. Pracuję w Citroenie w Grabarowie i dwa lub trzy razy dziennie obserwuję gromadę crossów lub quadów wjeżdzających do lasu. Pomijając debila z folwarku, który jeździ w tę i z powrotem po asfalcie, ale z dużym hałasem. Na tej podstawie łatwo wyrobić sobie opinię i nieudaczności służb policji i straży leśnej. A poj....czyki na motorach straszą zarówno okolicznych mieszkańców jak i ludzi przyjeżdzających w tę okolicę na spacery. Zalecić należy spacery z połówką cegły w ręku?
~strzelec 17-08-2008 0:55
"nie radzę spróbować użyć owego patyka bądź kamyka" - Fajny tekst, ale na szczęście - wiatrówki do 16 Jouli są bez zezwolenia. Lotka wysłana z takiego badziewia - dobrze się wbija. Ale nie ma co narzekać - adrenalina działa jak na meczu bokserskim :-)
~freerider 17-08-2008 11:02
jak zwykle wina tylko po naszej stronie...tylko nikt nie wspomni o tym ze bezmózgie zazdrosne jełopy kopią nam na drogach głębokie doły, kłada w zaroślach druty kolczaste, wysypują gwoździe, rozwieszają linki na wyskości szyji krórych nie widać, rzucają w nas kamieniami, o obrzucaniu wyzwiskami i próbach ściągania z motoru w czasie jazdy to juz nie wspominam bo to norma. docencie to ze za wlasne pieniądze budujemy tory do jazdy, zobaczcie ile juz ich jest w okolicy...prawdziwi jeźdzcy nie jezdzą po mieście, nie wjezdzaja do parków, nie Swirują na jednym kole miedzy samochodami a juz napewno nie jezdza pijani. to grupa małolatów na poprzerabianych MZ-tkach i innych śmiesznym motocyklach robi nam taką opinie. nie wrzucajcie wszystkich do jednego worka.
~do citroen 17-08-2008 11:07
jesteś tak głupi czy udajesz? to są sprzety wyczynowe i one nigdy nie bedą chodzić cicho, skoro robisz w salonie samochodowym to powinienes o tym wiedzieć. a co ci przeszkadza ta grupa wjezdzająca do lasu??? bo ja mysle ze to zazdrosc. a ostatnie twoje zdanie potwierdza twój maly iloraz inteligencji
~ yz cwiara 17-08-2008 12:12
oni nam poprostu zazdroszcza mamy swoje hobbi i nikt nas nie moze powstrzymac.a im wiecej bedzie gadania tym bedzi nas wiecej.
~ yz cwiara 17-08-2008 12:13
oni nam poprostu zazdroszcza mamy swoje hobbi i nikt nas nie moze powstrzymac.a im wiecej bedzie gadania tym bedzi nas wiecej.
~do citroen 17-08-2008 16:30
rozumiem cie w tej pracy nigdy nie dorobisz sie lepszej maszyny wiec pozostaje ci tylko popatrzec jak chlopaki lataja i pozalic sie na Jelonce.
~En 18-08-2008 10:58
Orać chłopaki , orać sezon w pełni ;) a niektórym czy tak czy inaczej coś zawsze musi przeszkadzać...;/
~czytelniczka 18-08-2008 14:46
Szanowna redakcjo! czytając artykuł pogubiłam się czy chodzi o cross? czy też enduro?- jest to spora różnica również jeśli chodzi o tablice rejestracyjne! i nie nie oceniajmy wszystkich tą samą miarą :) Pozdrawiam!
~RUFUS SS 18-08-2008 20:37
~czytelniczka 18-08-2008 22:35
Szanowna redakcjo! czytając artykuł pogubiłam się czy chodzi o cross? czy też enduro?- jest to spora różnica również jeśli chodzi o tablice rejestracyjne! i nie nie oceniajmy wszystkich tą samą miarą :) Pozdrawiam!
~bolek 20-08-2008 8:45
Ranking buraków: crossowcy, quadowcy, chwila przerwy i off roadowcy samochodowi. Co jedni to głupsi.
~karpacz 20-08-2008 14:44
hehehehehehehe niech im kupia motory, tylko kto bedze uczyl ich jezdzic?
~KTM (do bolek) 20-08-2008 19:59
HA-HA-HA rzeczywiście 'bolek' jesteś:)
~bolek 21-08-2008 10:30
To na cześć naszego prezydenta Wałęsy!
~oko 27-08-2008 21:08
No tak...Jak chlopaki zaczeli zjezdzac na rowerach to zaraz sie zabranialo.No bo szlaki i turysci dzieci psy itp.Wiec pojachali do Czech gdzie ich grzecznie przywitali i powiedzieli no problem..Teraz chlopaki moga sie wyszalec na crossach to ponownie nasz goscinny narod...najlepiej zakazac zabronic,zabic dechami powiedziec wooonnnn...bo?? bo tak juz tutaj w polsce jest...tylko potem zal dupe sciska jak nie zdobywamy medali na olmpiadzie i wzajemnie sie oskarzamy ze to nie my ale oni...A co do gazety to lepiej aby naprawde zmienili redektora...
~bolek 29-08-2008 13:51
Głupio piszesz oko.
~R2D2 3-09-2008 9:46
Myślę że metalowa linka zamocowana między drzewami od czasu do czasu na trakcie uczęszczanym przez tych wariatów - wyleczyła by amatorów niszczenia przyrody i leśnych duktów... Ludzie weźcie sprawy w swoje ręce...
~DO ~bolek 3-09-2008 15:18
ale ty inteligentny jesteś bolek dobrze że takich jak ty jest mało jak ci przeszkadzają crossowcy to się wynieś to Warszawy albo innego większego miasta w których nas nie ma pamiętaj że MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE pozdro dla wymiataczy
~Krzysiek_En 4-09-2008 19:38
Widze sporo obrońców przyrody sie narobiło i każdemu pzeszkadza , że jak latamy to straszne spustoszenie siejemy , krowy mleka nie dają , kury jajek nie znoszą , grzyby w lasach nie rosną a jagody to już wogóle :P Tylko jak jeden Ogór z drugim śmieci wywożą do tych lasów worami to już jest git...albo jak sie zetnie ze 2 świerki żeby było czym palić w piecu , tylko cichuuutko żeby leśniczy nie wiedział ;) A idźcie wyyy...
~4 5 0 4-09-2008 23:46
Szybko źle, wolno jeszcze gorzej może mamy latać?
~Corsia 7-09-2008 9:25
Śmieszy mnie to ze nie ma żadnego sposobu na crossowców i panów jeżdżących na kładach ależ jest i to bardzo uczący heheheh:):)No ale może w końcu nasze służby leśne i nie tylko znajdą na ten problem rozwiązanie
~OFF-ROAD KARPACZ 13-12-2008 1:11
JEŻDŻE NA MOTORZE OD MAŁEGO I BEDE JEZDZIŁ JAK NAJDŁUŻEJ I ŚMIAĆ MI SIE CHCE Z TYCH CO CHCĄ WE MNIE ŻUCIĆ KAMIENIEM CZY CZYMŚ BO MAM NA SOBIE ZBROJE I MASE OCHRANIACZY.JAK KTOŚ MYŚLI,ŻE MOŻE SIE PRZYCZAJIĆ NA TEGO CO JEDZIE OSTATNI TO JEST W BŁĘDZIE ALE JAK CHCE TO NIECH SPRÓBUJE HEHE. A POLICJA NAJWIĘCEJ MOŻE JAK KIEDYŚ GONILI MOJEGO ZNAJOMEGO TO SIE Z NIMI BAWIŁ I SPECJALNIE PRZYCHAMOWYWAŁ A PO TEM MU SIE TO ZNUDZIŁO I CHWILA MOMENT I JUŻ GO NIE WIDZIELI. POLICJA MOŻE SOBIE KUPIĆ CROSSÓWKE I CO NAM ZROBI ZŁAPE NAS ? DO JAZDY PO TERENIE CZA PIEĆ TALENT I WPRAWE A NIE,ŻE SIĄDĄ NA MOTOR I JUŻ WSZYSTKO UMIĄ. ŚMIAĆ MI SIE CHCE Z WSZYSTKICH CO IM MOTOCROSS PRZESZKADZA I NIBY ZAGRAŻA HAHAHA. POZDRO DLA WSZYSTKICH MOTOCROSSOWCÓW JEZDZIJCIE CHŁOPAKI JAK NAJWIECEJ BO TO JEST PIĘKNY SPORT.
~enduro 4-01-2009 13:30
Dalej dalej chłopaki najlepiej jest przecież w terenie posmigać wiem sam po sobie pozdrawiam wszystkich miłosników off roadu trzymac tak dalej!!!
~MIKI 12-02-2009 10:18
~cyysiuuu 9-03-2013 13:50
"Czy nie mogą wyszaleć się podczas crossowych imprez i na przeznaczonych do tego typy wyczynów torach?" - ten tekst mnie rozwalił .! Ja się pytam gdzie są te tory ? jak jeden po drugim są zamykane przez miasto.. a wy się potem dziwicie że katują po lasach .

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group