• Wtorek, 12 listopada 2019
  • Godz. 12:17
  • Imieniny: Renaty, Witolda, Józafata
  • Czytających: 6123
  • Zalogowanych: 17
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Ciepliczanie walczą o budowę ronda na Osiedlu Orle

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 29 września 2012, 7:01
Aktualizacja: Poniedziałek, 1 października 2012, 8:18
Autor: mea
Fot. mea
Za wybudowaniem ronda na newralgicznym skrzyżowaniu ulic Cieplickiej z Rataja jednogłośnie opowiedzieli się radni Cieplic, szef jeleniogórskiej drogówki, przedstawiciele Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów oraz Straży Miejskiej, obecni na ostatnim spotkaniu Jednostki Pomocniczej Miasta Jeleniej Góry „Uzdrowisko Cieplice”.

- Najlepszym rozwiązaniem w tym miejscu jest z pewnością skrzyżowanie z ruchem okrężnym, czyli rondo. Jeśli jest możliwość inżynieryjna zmieszczenia w tym miejscu ronda ze wszystkimi potrzebnymi wjazdami, to tym bardziej powinno powstać - potwierdzał podinsp. Maciej Dyjach, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Jeleniej Górze.

Okoliczni mieszkańcy wyszli z pomysłem, by dla bezpieczeństwa dzieci wybudować rondo, inicjatywę poparli właściciele okolicznych sklepów. Padały również pomysły o progach zwalniających lub światłach jednak to nie rozwiązałoby skutecznie problemu.

- Zaprosiliśmy projektantów, którzy są mieszkańcami Cieplic, by zaproponowali dobre rozwiązania dla skrzyżowania ulic. Zarząd dróg i mostów, policja i straż miejska zatwierdziły nasz pomysł. Dzięki rondu kierowcy samochodów będą jeździć wolniej – powiedział Robert Futerhendler, przewodniczący zarządu Jednostki Pomocniczej Miasta Jeleniej Góry „Uzdrowisko Cieplice”.

Gotowa dokumentacja zostanie złożona jak najszybciej w Urzędzie Miasta, więc możliwe, że jeszcze w tym roku ruszy procedura związana z tą inwestycją.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (60) Dodaj komentarz

~ 29-09-2012 7:23
Jest to fajne rozwiazanie! To skrzyzowanie jest niebezpieczne.Napewno rondo rozwiaze problem zagrozenia wypadkami.
~ciepliczanin100 29-09-2012 8:03
Brawo to najlepsze rozwiązanie popieram w całości.
~luki123 29-09-2012 8:41
ile tam było ostatnio wypadków bo na jelonce nic nie widać odnośnie tego skrzyżowania ... ?
~zewsii 29-09-2012 9:05
Aż dziw bierze, że do tej pory nikt o tym nie pomyślał! Przecież to jest oczywiste rozwiązanie! A inwestycja prawie żadna. Przerobić "trójkąt" na "kółko". Myślę o trawniku! :)
~xxx... 29-09-2012 9:08
Bez przesady nie ma tam takiego ruchu. Strata kasy
~mz 29-09-2012 9:33
no nareszcie.....!!
~Ehh 29-09-2012 9:59
takie duże skrzyżowanie...
~rozsądny 29-09-2012 10:13
To skrzyżowanie jest bezpieczne, porównajcie np.skrzyżowanie w Sobieszowie Cieplicka- Romera, nie ma tygodnia żeby nie było mniejszej bądź większej stłuczki. Skoro nie ma pieniędzy zbyt wiele moim zdaniem należy skupić się na Sobieszowie.
~maczek 29-09-2012 10:39
jakie newralgiczne??? przecież wypadki były na innym dalej położonym przejściu i to nieoświetlonym a Sobieszów no cóż jeżdżę przynajmniej 2-3 razy dziennie tamtędy i wystarczy respektować oznakowanie pierwszeństwa i odrobina rozsądku
~werst 29-09-2012 10:49
a co na to WORD kase straca
~bgdfgfdgdfg 29-09-2012 11:16
tu gdzie nie potrzeba beda budowac, ale na lubańskiej zapomnij :/ Ile tu bylo dzwonow ? bo jakos cisza na ten temat , a na lubańskiej sa co chwile
~vip 29-09-2012 11:23
a może ktoś w końcu może zarobić na przeróbce drogi bo zdrowy rozsadek mówi ze częstotliwość wypadków na tym skrzyżowaniu jet żadna ,a co do bezpieczeństwa dzieci to pytam co rondo zmieni w tej kwestii pewnie nic na lepsze tylko na gorsze" kierowco puść pieszego na pasach " do tego parę mandatów przez parę dni w tym miejscu odnośnie pierwszeństwa dla pieszych załatwi sprawę a nie kolosalne miliony za przebudowę przepraszam BUDOWĘ ronda. co za idiota zezwolił paru osobom na powstanie JEDNOSTKI POMOCNICZEJ UZDROWISKA CIEPLICE macie efekty prywatne uzdrowisko raz a dwa już szukają gdzie kumple mają zarobić , przykład rondo, a może boiska przy szkołach lub baseny kryte
~tylko rondo 29-09-2012 11:28
Największa kicha to skrzyżowanie Wolności, Podgórzyńskiej i Cervi.
~kierowcaa 29-09-2012 11:34
Krzyżówka na ul.Lubańskiej to droga krajowa nr.3 zarządzana przez Zarząd Dróg Krajowych , a skrzyżowanie na Oś.Orle to drogi powiatowe utrzymywane przez powiat,więc jest różnica.Moim zdaniem bardzo dobry pomysł,tym bardziej że znajduje sie tam szkoła,markety,wzmożony ruch pieszych i pojazdów.Potrzebne rondo !!!
~pomocy 29-09-2012 11:59
Zdjecia ladne,ale ruch tak duzy,ze rondo jak najbardziej jest potrzebne
~walczak 29-09-2012 13:44
ciepliczanie ciągle o coś walczą - raczej mędzą i smędzą
~Super 29-09-2012 14:08
Przede wszystkim rondo w tym miejscu spowolni ruch, nie będzie już piratowania.... dobra idea :)) Tylko czy są na to warunki? Autobusy mogły by mieć problem z przejazdem jeżeli rondo będzie nie ergonomiczne...
~hombre2 29-09-2012 14:18
juz tych ciepliczanow cos poj....o,niech lepiej walcza o polske bez komuny, o polske z przyszlosca bez alkoholu,o wielka polske poza granicami kraju! a nie o gliupie rondo!!!
~Ach... 29-09-2012 15:38
Najpilniejsze w tej chwili są dwa miejsca na budowę ronda - Lubańska - Goduszyńska i Cieplicka- Romera .
jgajewski 29-09-2012 16:33
Moi Drodzy ! Rondo Cieplicka- Rataja ? Ok ! Przydałoby się. Ale przecież zanim wydamy publiczne pieniądze, zastanówmy sie nad tym co ważniejsze. Pmiętajmy - Panowie z MZDiM poprą każdą głupotę. To akurat mnie nie dziwi. Przecież nie oni za to Płacą . Co najwyżej zarobią. Dlaczego tak sądze ? Bardzo proszę ! Jedziemy z Maciejowej i wjeżdzamy do jel. Góry . Na rondo za pareseset tyś ? No NIE ! Na Kładkę /oj przepraszam/ na most za ok 14 mln/ , ażeby przejechać nad ul. Konst. 3- Maja ! i po co ? po to,by znależć sie w CENTRUM MIASTA i szukac dalszej tzw. OBWODNICY !!! Wyjeżdzamy na RONDO ? No NIEE - na ulicę Sudecką !! i pomyśleć, że to wszystko za 86 milionów !!! Teraz już wiemy dlaczaego w budżecie 20013 nie będzie na nic pieniędzy ? Na rondo Cieplicka- Rataja TEŻ ! Pozdr- J. Gajew
~jaa 29-09-2012 17:44
rondo jak najbardziej. Lustrom mowimy nie! Nie dość, że te lustra "oszukują" to często tak jest, że są ustawione pod nieodpowiednim kątem. One też są przyczyna wypadkow. Dzieki!
~TAK ! ! ! 29-09-2012 17:51
RONDO WYPAS ! W KOŃCU BEDZIE JAK W NIEMCACH ! CHOCIAŻ SZKODA BO ZAWSZE WPADAŁEM 130 W TEN ZAKRĘT :)
~jestem 29-09-2012 18:44
Kto walczy o rondo,ten w sweterku od pszczółiki Mai? Nie wierzę
~bolo61 29-09-2012 18:52
Najbardziej z ronda ucieszą się instruktorzy jazdy nie będą musieli jezdzić na Tabaki
~!!!! 29-09-2012 19:01
Dzięki rondu kierowcy samochodów będą jeździć wolniej – powiedział Robert Futerhendler, przewodniczący zarządu Jednostki Pomocniczej Miasta Jeleniej Góry „Uzdrowisko Cieplice”. I kto to mówi? Przecież ŁONI tego nie wymyślili ,czytają propozycje,pomysły internautów i obwieszczają jako swoje ,to sią nazywa plagiat lub kradzież cudzych pomysłów.
~rodzic Sp 6 29-09-2012 19:31
rondo nie zapewni bezpieczenstwa dzieciom lepsze swiatla pulsacyjne lub swiatla wzbudzane.Problemem jest nie tylko przejscie przy Sp nr 6 ale takze pasy przy Mswia. Tam to dopiero auta pedza i ciezko dzieciom jest przejsc na druga strone ulicy o zatrzymaniu sie auta przed pasami mozna zapomniec. druga sprawa jest to, ,ze przy Cieplickiej 41 jest przystanek autobusowy a by do niego sie dostac trzeba ic az na pasy przy Rzemioslach 400 m albo 800 metrow przy Mswia.Duzo sie mowi od lat ale nic w tym kierunku nawet nie kiwnieto palcem-za zadnej kadencji wladz jeleniej Gory.Gdzie sa nasi Radni, ktorych wybieralismy sami powinni wychodzic na przeciw propozycjoma nie czekac
~ 29-09-2012 19:39
nie jest to bezpieczne skrzyżowanie a ruch jest duży
~xyz 29-09-2012 21:19
zrobcie rondo jeszcze na krzyzowce przy muzycznym bo tam ci co skrecaja w lewo blokuja tych co jada z naprzeciwka na wprost zwlaszcza turysci o rejstracjach dbl dlw dlb dzl etc....
~ 29-09-2012 22:03
do-rodzic Sp 6. Zgadzam się, że przy SP nr 6 auta jadą bardzo szybko i z tym rozpędem wyjeżdżają nagle zza zakrętu na ulicę Rataja. Z takim samym rozpędem wyjeżdżają auta na ulicę Rataja z zakrętu z ulicy Cieplickiej od strony LIDLa. Na przejściu dla pieszych koło NETTO trzeba bardzo uważać na te samochody, a tamtędy również przechodzą dzieci szkolne mieszkające na osiedlu Orle. Rondo w tym miejscu to bardzo dobry pomysł.
rymcycymcy 29-09-2012 22:13
To marudzenie o ronda, spowalniacze i fotoradary to strata waszego czasu ...drogie winniczki ! :) Jeśli chcecie ślimaczej jazdy, to ...jeździjcie powoli, a jeszcze lepszym rozwiązaniem będzie, gdy schowacie kluczyki do szufladek i przesiądziecie się na czerwone busy ! :) ...tylko nie marudzić, że wam kiwa na tych głupkowatych rondach i spowalniaczach ! :)
~bu ba 29-09-2012 23:08
strata kasy to tylko WORD bo nie tak latwo udupia tam:)
~emtec879898 29-09-2012 23:18
może weźcie sie pierw za oświetlenie na przejściu dla pieszych a nie za jakieś rondo. Na tym skrzyżowaniu od dawna nie bylo żadnego wypadku
~Stasiek 30-09-2012 1:57
Ja walcze z biegunka , to nie jest latwe .Najlepszym rozwiazaniem jest ruch okrezny . Rondo w muszli .
~sąsiad 30-09-2012 7:26
Mieszkam przy tym skrzyżowaniu i pierwsze słyszę o takiej akcji. Może lepiej żeby policja pojawiła się częściej dla ograniczenia prędkości. A wypadku to tu dawno nie było więc nie wiem po co kasę wyrzucać. Zróbcie oświetlenie przejścia koło salonu skody.
~? nikt 30-09-2012 7:59
Poco rąda kula w głupi łep zamiast połuczenia lub mandatu ,to wyeli minujemy debili zdrug i będzie BARDZO A BARDZO bespiecznie.Ile kasy zostanie do podziału p. Radnym.
~iras 30-09-2012 9:16
Wszystkie skrzyzowania powinny zamienic sie w ronda.
~jano 30-09-2012 15:58
Rondo które będzie ciągle zablokowane przez L-ki .Instruktorzy nauki jazdy będą mieli następny punkt do wykorzystania w swoim szkoleniu.To co dzieje się na Orlej i Wita Stwosz w tej chwili to skandal .Dziennie szkoli się tutaj około 200 kursantów .Pojazdy z całego powiatu i dalej.Pod oknami smrodzą,powtarzając do znudzenia manewr parkowania przy krawężniku.Na tak małe Osiedle to ruch jak na Marszałkowskiej w soboty i niedziele też nie odpuszczają.Panie Prezydencie i Szefie WORD czy chcielibyście mieć to pod swoimi oknami?.Przy okazji -przydałoby się powtórzyć znak który stoi przy wjeżdzie od ul.Rataja bo parę metrów dalej można oglądać piękne wymuszenia,wszyscy myślą ,że jadąc na wprost do Biedronki mają pierszeństwo.
~Ciepliczanin 30-09-2012 17:35
niech mi ktoś przypomni kiedy ostatni raz była tam kolizja ? Może krzyżówka nie jest za wygodna ale tylko wyjeżdżających z Rataja w Cieplicką . Jeśli rondo to w Goduszynie ( Trasa Czeska Lubańska ) szkoda kasy !!!!!!!!!
~poiu 30-09-2012 17:58
Widzę, że kilka osób też nie pamięta (bo ja nie pamiętam!) aby tam była jakaś choćby stłuczka. Ostatni tragiczny wypadek był dużo dalej. Rondo potrzebne jest tylko i wyłącznie szkółkom nauki jazdy.... Poza tym , jacy to "właściciele okolicznych sklepów" poparli ten pomysł ? Netto? Biedronki? Lidla ? Mam dziwne wrażenie, że p. Futerhendler chce sobie za pieniądze podatnika podrasować swoje "siwi"....
Nοstradamus 30-09-2012 18:34
Należy również w takich miejscach zainstalować: Poduszki berlińskie!!!
~SZCZĘSCIARA 30-09-2012 18:40
Nareszcie. Na prześciu przy markecie netto przy ul. Rataja omało co nie zginęłam tragicznie .Tylko szczęście od Boga że żyję ja i jeszcze jedna osoba. A jestem osobą bardzo uważna.
Piipek Jelonkowy 30-09-2012 19:43
///*/*// Następny market ,,Rondo" budują??!! Nie wystarczy wam Orlanie : Biedronka,Lidl i Netto?? Jeszcze Rondo jak na Zabobrzu potrzebujecie !!?? Przesadzacie !! Ojjjjjj... ///***/// Bum parara bum parara bum bum bum ----*****
~on26JG 30-09-2012 19:46
Na wasze prześmieszne samochodziki szkoda budować takie rondo. Czym wy jeździcie. Spoglądam czasami zza szyby swojego hummera to aż przykro patrzeć. Golfy z 89r. na gazie, niedługo z tej biedy będziecie jeździć wózkami inwalidzkimi na gazie. Żona to płacze ze śmiechu jak widzi wasze połatane szroty.Co jeden z mniejszym silnikiem, za parę lat benzyna podejdzie do 8zł, to będziecie zasuwać samochodami na pedały, a ja obok będę przejeżdżał swoim potworem.A najlepsze miny robicie jak dam wam się wyprzedzać, a potem pedał do podłogi i zmiana roli, ledwo was potem zza kierownicy widać krasnoludki.
~on26JG 30-09-2012 20:08
CDN. I jeszcze ta wasza jazda.Nie znacie przepisów, jeździcie na pamięć, nie myślicie. Wpuścić takiego z Jeleniej do Wrocławia i wypadek murowany.Zobaczycie tramwaj i jesteście zalani potem, plama na spodniach i głowa między pedały. Proste drogi wysypane krzyżami.Jeszcze dobre miny robicie jak podjeżdżam autem do pasów.Telefony, zdjęcia, języki na krawężnikach. Potem te typowe teksty: "Wow - ale pewnie dużo pali...". Nie no najlepiej jeździć golfem 1.4 jeszcze w gazie jeżdżąc na luzie. Albo olej z frytkownicy. Na stacji paliwowej macie parkinsona, ręce chodzą wam jak łopatki w mikserze.Tankowania za 20zł co za wstyd.Moje dziecko kupuje za taką kwotę baterie do autek zabawek. Czasami widać ostatnie tankowania na maszynach, kabaret normalnie.
~Zibi 1 30-09-2012 20:15
Na całym świecie w celu usprawnienia komunikacji buduje się ronda. Widać takie pozytywne diałania również w północnej Polsce. Natomiast w Jeleniej Górze i okolicach jak za czasów głębokiej komuny, skrzyżowania, w najlepszym wypadku świetlne. Proponuję aby nasze władze miasta ruszyły w Polskę i zobaczyły jak się buduje nowoczesne skrzyżowania.
~on26JG 30-09-2012 20:20
Jakie rondo?Wam trzeba kupić taki dywan z namalowanymi drogami i autka plastikowe do ręki - tak będzie taniej.Wasze ulubione słowo "taniej". Kiedy pada hasło "TANIO" szczerzycie zęby jak gepardy. Baton w Tesco za 1zł, a nie to idę do Lidla, tam jest po 95gr. To samo w autobusach, mam okazje widzieć stojąc na światłach jak wsiadacie, normalnie zoo.Gorzej jak goryle w klatce, za siedzenie dacie się pokroić. Fajnie wyglądacie na przystankach, z żoną mówimy na was "chomiki" wyglądacie jak pościskane chomiki w terrarium. Jakbym na masce auta zostawił 5zł to byście skakali choćbym grzał 190. Parodia.
~on26JG 30-09-2012 20:29
Wy jeszcze siebie nie znacie. Wiem do czego jesteście zdolni. Polecam też zobaczyć jak wyglądają toalety w marketach, dosłownie gorzej niż klatki dla zwierząt. Wszystko obrobione, brązowe łapy na ścianach, siki nawet na suficie, papier wynosicie po kieszeniach. Cudawianki. Dla takich goryli rondo jest zbyt skomplikowanym i zaawansowanym rozwiązaniem. Wam trzeba smyczy i kuwety.
~on26JG 30-09-2012 20:56
Osobiście widzę was na tle Europy jako wąsatych grubasków w sandałach, siedzących w golfie 1.4, kopcących papierosa i klaszczących kiedy pada słowo "tanio". Jeżeli rondo to fajnie, ale żeby było "tanie", najlepiej plastikowe, albo zrobione z gliny, ew. piaskowiec. I światła, koniecznie żarówki 20W, 40stki za drogie.LPG tanio to jeździcie na gazie, ale poczekajcie, prąd stanieje to będziecie ładować autka ładowarkami od komórkowców.Ale siara mieszkać z wami, dlatego ograniczam kontakt z wami na poziomie "cześć"A co jecie? Nie jecie tego co smakuje, tylko tam gdzie jest napis "tanio" - tanio dzisiaj zjesz. Możecie zjeść zamiast klusek frędzle od mopa, byleby były TANIE. Nawet nie trzeba reklamować produktu, tylko zrobić napis "Taniuśko, taniusiutko, taniusieńko, taniocha".
~pero 30-09-2012 20:59
jednym slowem SUPER
~jeleniogórza 30-09-2012 21:14
mieszkańcy Jeleniej Góry zgłosili konieczność przebudowy skrzyżowania Lubańska - Trasa Czeska - Goduszyńska już w tamtym roku - były zapewnienia że w najbliższym czasie powstanie w tym miejscu rondo i na obietnicach się skończyło. Na spotkaniu z Radnymi usłyszeliśmy, że projektant uznał, iż jest za mało miejsca na budowę ronda, a także środków na ten cel. Apeluję do Prezydenta Miasta Jeleniej Góry aby wszystkie propozycję przekazał do odpowiedniej instytucji i stworzy ł plan długoterminowy przebudowy skrzyżowań w Jeleniej Górze i okolicach - A zostanie po jego urzędowaniu ślad na kilkadziesiąt lat. PS. projektanta wysłać do szkoły lub nad morze do Dziwnowa tam jest rondo jedno koło drugiego.
~Koszmar 30-09-2012 21:19
Drogi "on26JG"! Lepiej pogłaskaj sam siebie po głowie.
~Ciepliczanin 30-09-2012 21:22
Jeżeli chodzi o eLki to obecne skrzyżowanie jest dużo ciekawsze dla egzaminatorów i dla kursantów chyba że ktoś by zrobił kawał i zabrał znak z przed ronda "uwaga na drogę z pierwszeństwem przejazdu" to i pewnie cwaniak z Hamerka by się wysypał :D!!!!!!!
~on26JG 30-09-2012 22:11
Co wy tam popiskujecie szare myszki? Nie komentować, tylko iść po szpachle i łatać dziury w karoserii. Tylko pamiętajcie, zamawiając z sieci wyjdzie taniej. Musicie szanować swoje pyrkające 1.4 LPG, czasami butla więcej warta od auta. Jak pogłówkujecie to możecie wypełnić butle helem, może samochód zacznie się unosić, a sterować będziecie wystawiając nogę przez drzwi. Wyciągajcie telefony z aparatami bo jutro będę przejeżdżał przez Jelenią. Znowu będziecie przydeptywać własne języki, a wasze dzieciaki zaczną pytać ile "ta fura pali". Szykujcie kartki może zostawię kilka autografów na plakatach hummera .Wycałujecie plakacior w domciu, że aż farba zejdzie.
~ 30-09-2012 23:03
Do ~on26JG poluzuj gume w gaciach bo zabardo cię ciśnie
~obsewator 30-09-2012 23:17
jacy ciepliczanie walczą o rondo ja mieszkam w tej wsi i tu nic się nie dzieje teraz ronda są na topie to będziemy się męczyć nad tym tematem.roboty w mieście niema może o tym coś napiszcie.kiedyś był lumpeks skrzyżowanie Wolności Marcinkowskiego kobiecie wymówili dzierżawę bo niby ma tam powstać rondo i co nic klapa oszołomy z ratusza cała bandę powywieszać
~hahahah 1-10-2012 1:24
wszendzie ronda zbudujcie jak ktoś je jeździ jak piz... to i na rondzie potrąci i spowoduje wypadek
~Igi 1-10-2012 7:48
On26JG - pamiętaj że krowa która dużo muczy , mało mleka daje. Wydajesz się cokolwiek sfrustrowany. Może jednym wymiarem próbujesz sobie powetować inny? Zagadka dla psychologa :D
~MO 1-10-2012 8:41
brawo, jest więcej takich miejsc gdzie warto taki pomysł zastosować...
~Ciepliczak 1-10-2012 19:11
Ten Futerhuter niech sie pomaluje na niebiesko zeby go było lepiej widać i tak nigdy nie będzie ciepliczaninem Z Karpacza go wyp...to tutaj robi karjere? niech sobie czujki naloży to bę\dzie pasować do tego durnego sweterka ,cygan jeden .Ile zarobi na tym bo on wszystko robi dla manyNajdrozsze piwo w Kasparze i najgorsze jedzenie
~hamer 2-10-2012 1:19
do on 26 poluzuj gume w czapeczce tez sloma wystaje z twojego huuuummmmerrra czy to moze rodzaj ekopaliwa

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group