• Sobota, 7 grudnia 2019
  • Godz. 19:39
  • Imieniny: Ambrożego, Marcina, Teodora
  • Czytających: 6647
  • Zalogowanych: 9
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Cieplice pod selfie

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 22 listopada 2019, 5:41
Aktualizacja: Poniedziałek, 25 listopada 2019, 6:49
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. użyczone
Inicjatywa Marcina Polowczyka z Rady Dzielnicy Uzdrowiskowej Cieplice wkrótce zostanie zrealizowana. Na placu Piastowskim pojawi się napis (w okresie okołoświątecznym podświetlany) "CIEPLICE", który wzorem wielu innych turystycznych miejscowości – z pewnością będzie obowiązkowym punktem do zdjęć.
Pomysł zrodził mi się w głowie i zaraziłem nim cieplickich radnych oraz miejskich radnych - powiedział Marcin Polowczyk. - Chcemy zamontować na Placu Piastowskim napis "CIEPLICE", który będzie pod typowe selfie - dla turystów, mieszkańców, aby wizerunek Cieplic szedł w świat. Będąc na wakacjach zauważyłem, że ludzie nawet w kolejkach stali, aby takie zdjęcia sobie robić, więc dzięki temu Cieplice mogą zaistnieć w internecie - argumentuje społeczny radny, który liczy, że jeszcze przed świętami powstanie napis wraz z iluminacjami.
Chcielibyśmy też z Robertem Futerhendlerem zrobić iluminację laserową, w nietypowy sposób - dodał M. Polowczyk.

Póki co, trwały przymiarki do montażu, a w galerii prezentujemy wizualizację.

Twoja reakcja na artykuł?

81
83%
Cieszy
6
6%
Dziwi
1
1%
Nudzi
2
2%
Smuci
2
2%
Złości
6
6%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (82) Dodaj komentarz

~ 22-11-2019 6:03
Powinno być JELENIA GÓRA potem długo ,długo nic i na końcu ''cieplice''
~Ben 23-11-2019 23:29
do: ~ (6:03)
Nie ma takiej miejscowości jak Cieplice. Zrozumiałam bym napis Plac Piastowski.
~Kuracjusz 22-11-2019 6:10
Na Boga! - nie w tym miejscu!
~Franek Kimono 22-11-2019 7:00
Chyba kogoś poniosła fantazja, Cieplice to nie jest osobna miejscowość, a tylko dzielnica Jeleniej Góry, Więc napis powinien być ew. Jelenia Góra Cieplice!
~Ala 22-11-2019 9:07
do: ~Franek Kimono (7:00)
Zazdrość przez Pana przemawia
Krzysztof J. Szklarski 22-11-2019 10:43
do: ~Franek Kimono (7:00)
Franek, a idźże na Jasną Górę i módl się o rozum, w Jeleniej Dziurze łaski pańskie na ciebie nie spłyną. Od Cieplic Śląskich Zdroju WARA!!!
~ 22-11-2019 11:16
do: Krzysztof J. Szklarski (10:43)
To dlaczego się nie odłączycie od Jeleniej Góry? Zorganizujcie sobie własne MZK, własne MPGK, własnego Wodnika, sami się podłączcie do sieci ciepłowniczej i przestańcie obciążać miasto kosztami remontów waszych zasyfiałych kamienic. Póki co, tylko same koszty generujecie.
~Ojeju 22-11-2019 11:38
do: ~ (11:16)
Jesteś przykry, jak masz dzieci (w co wątpię), to też żądasz od rozliczenia kosztów?
~ 22-11-2019 15:55
do: ~Ojeju (11:38)
Nie rozumiem fragmentu zdania "żądasz od rozliczenia kosztów", bo to nie po polsku. Jeżeli natomiast załapałem sens wypowiedzi, to wyjaśniam. Dzieci, to nie jest partnerstwo z rozsądku, tylko obowiązek. A partnerstwo dwóch miast, które zaowocowało ich scaleniem, nie polega tylko na pobieraniu korzyści. Korzystacie z budżetu Jeleniej Góry, a nie chcecie się nazywać Jelenią Górą. To się odłączcie. Tylko zróbcie to z wszystkimi tego konsekwencjami i bądźcie samowystarczalni. My sobie bez was poradzimy. A Wy bez nas? Zobaczymy... Jak się Jelenia na Was wypnie, tak jak wy się wypinacie na Jelenią, to będziecie jeździć do nas busami Krychy, wodę brać 4 razy drożej z KSWiK i śmieci wozić sami do Kostrzycy śmieciarkami, które wam nowy burmistrz kupi. OSP z Jeleniej też już do was do pożaru nie pojedzie. Można by tak wymieniać i wymieniać. A Jelenia straci trochę mieszkańców, ale wbrew pozorom nie tak dużo, straci atrakcję turystyczną, ale za to w końcu będzie mogła zająć się remontami w centrum, a nie ciągle u Was. Termy, 2 ronda, Tabaki, stadion, rewitalizacja 2 parków, nowe perony na PKP, bulwar, parkingi przy Jadwigi Śląskiej, remont Zjednoczenia Narodowego itd. itd. Ciągle coś się u was robi z naszych pieniędzy.
~Franek Kimono 23-11-2019 2:32
do: Krzysztof J. Szklarski (10:43)
Wara???? Krzysztof Szklarski, w takim razie odłączcie się od nas jak to słusznie zauważył gość z 11:16 i 15:55. To Wy żerujecie na Jeleniej Górze, sami nie bylibyście samowystarczalni. Bez Jeleniej od następnego dnia nie macie za darmo ani ciepła, ani wody, ani komunikacji miejskiej, itd bo za wszystko musielibyście płacić. Również za remonty ulic. I co teraz dalej jesteś taki mądry?
~waterstag 23-11-2019 18:03
do: ~ (15:55)
A co, to my nie płacimy podatków do wspólnej kasy ?
~ 23-11-2019 20:21
do: ~waterstag (18:03)
To porównaj ile was jest w stosunku do ogólnej liczby mieszkańców i ile podatków płacicie, a potem przyłóż to do liczby inwestycji w Cieplicach względem ogółu. Mi te proporcje się mocno nie zgadzają.
~A 23-11-2019 20:55
do: ~ (15:55)
Z twoich pieniędzy Bredzisławie?
~zniesmaczony mieszkaniec 1-12-2019 15:09
do: ~ (15:55)
Nie rozumiem fragmentu zdania "żądasz od rozliczenia kosztów", bo to nie po polsku.----co tu rozumieć---to nie Cieplice Śl.chciały połączenia do Jeleniej ,tylko ta mała miejscowość pod nazwą Jelenia Góra chciała być miastem wojewódzkim.I aby osiągnąć ten status musiała przyłączyć okoliczne miejscowości w latach siedemdziesiątych.I tak z 40tys zrobiło się ponad 80 tyś.a po dołączeniu następnych ponad 90tyś.TAK ZROBIŁA WARSZAWA I MIMO SPRZECIWU OKOLICZNYCH MIESZKAŃCÓW, KTÓRZY TEGO NIE CHCIELI. Wiec nie pisz BZDUR - jak nie znasz historii. Przez 30 lat doili z firm i zakładów jako haracz "podatków" i dotacji od państwa,które dostawali jako "woj" a pózniej - powiat i nic nie robili.I tak wykończyli - tartak, szlifiernie szkła i wiele innych instytucji jak szkołę rolniczą czy technikum drzewne itd.itd Wiem bo tu mieszkam od ponad 60 lat.Poczytaj kto dał - NAJWIĘCEJ KASY- w te obiekty o których piszesz .Są przed obiektami duże plakaty informacyjne. Ile dała Unia a ile reszta. Jelenia to czerwona dolina z której młodzi ludzie uciekają bo brak tu perspektyw. I obecnie jest chyba mniej niż 80 tyś.i tendencja się nie zmieni dlatego była,jest i zostanie tylko prowincją na mapie. ---- I bez takich miasteczek (kurortów)JAK CIEPLICE,SZKLARSKA, ŚWIERADÓW CZY KARPACZ oraz innych miejscowości górskich do których przyjeżdżają turyści bądz kuracjusze to Jelenia była by dziurą.Jedz do Świeradowa i zobacz jak bez Tz; "POMOCY" Z Jeleniej - pięknie się prezentuje.Co do komunikacji i tym podobne to wszędzie ona istnieje i jak np; Podgórzyn negocjuje ceny co do przejazdu za,które też płaci J.G
~Bogdan 2-12-2019 10:07
do: Krzysztof J. Szklarski (10:43)
Czy to nazywasz merytoryczną dyskusją?
~Ciepliczanin 22-11-2019 7:01
Może i fajny pomysł na święta taka ozdoba. Ale na pewno nie w tym miejscu, ludzie chcący zrobić sobie zdjęcie będą podchodzić do samego neonu i zadebczą cała trawę, będzie błoto i estetycznie brzydko.
~45 22-11-2019 7:06
Gdzie w Jelonce będzie można zrobić fotkę upamiętniającą wizytę w turystycznym mieście?
~iras 30-11-2019 11:27
do: ~45 (7:06)
Na dworcu kolejowym. Cieplice były osobnym miastem szkoda że zostały przyłączone do syfiastej jeleniej.
~Cezary Jg i kowary 4-12-2019 20:28
do: ~iras (11:27)
Popieram. Co się stało z ruchem pomysłodawców odłączenia Cieplic od Jeleniej?byl taki ... cieplice są teraz ładniejsze od nudnej ponurej Jg
~Widzę 22-11-2019 7:12
Cieplice Śląskie Zdrój ,to jest poprawnie.
Krzysztof J. Szklarski 22-11-2019 10:32
do: ~Widzę (7:12)
Bardzo trafnie Pan ten fakt zauważył, albowiem Cieplice to jedynie nazwa dzielnicy, a jeżeli taki podświetlany napis miałby rzeczywiście promować tę obecną dzielnicę Jeleniej Góry, to koniecznie należy wykorzystać w nim nazwę historyczną, a więc Cieplic Śląskich Zdroju, które utraciły prawa miejskie polityczną decyzją komuchów w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku, kiedy to sekretarzowi wojewódzkiemu PZPR Stanisławowi Cioskowi zamarzło się powiększyć stan posiadania. Ta polityczna decyzja ma być teraz hołubiona przez dzielnicowego polityka i takiegoż hotelarza na co Ciepliczanki i Ciepliczanie nie powinni dać nigdy swej zgody. Cieplice to nazwa komunistyczna a nie historyczna!!!
~zwykla_baba 22-11-2019 18:17
do: Krzysztof J. Szklarski (10:32)
Hahahaaa! Cieplice, Sobieszów itd przyłączono aby miasto wojewódzkie Jelenia Góra miało conajmniej 100 tys mieszkańców.
Krzysztof J. Szklarski 22-11-2019 18:50
do: ~zwykla_baba (18:17)
Babo! Ty nie jesteś zwykła, ale wręcz niezwykła w bezgranicznej swej głupocie czemu dajesz wyraz publikując swoje "nieuczesane myśli" w różnych wątkach w portalu Jelonka.com.
~Loveyourlife 23-11-2019 3:11
do: ~zwykla_baba (18:17)
Jelenia Góra NIGDY nie miała 100 tys mieszkańców
~Ben 23-11-2019 23:36
do: ~Loveyourlife (3:11)
Próbowała mieć, prawie się udało. A Szklarski wyszedł na głupka tymi wpisami, bo jest wulgarny, co świadczy o słabości. Z historii Zdroju został tam tylko smog z kopciuchów.
~Iks 25-11-2019 15:26
do: Krzysztof J. Szklarski (18:50)
Gdzie jest admin i czemu nic nie robi z takimi osobnikami jak Szklarski, co głównie epatują chamstwem wobec innych?
~hmmm 22-11-2019 7:35
Napis popieram, ale niech to będzie zrobione z głową, jakaś ładna czcionka, skoro już kopiujemy pomysły z innych miast. A nie taki badziew jak na tej wizualizacji.
~Rattlehead 22-11-2019 7:41
Najlepsze selfie będzie jak z polibudy na przerwę wyjdą studenci i masowo będą jarac szlugi przed wejściem.
~Drake 22-11-2019 7:57
Won jeleniogórskie trolle od Cieplic... Na pekinie se neon wystawić...
~Bezdomny 22-11-2019 8:04
A kto za to zapłaci chyba pomyslodawca?
~Janki 22-11-2019 10:57
do: ~Bezdomny (8:04)
Jesteś,, bezdomny " i bezdennie głupi
~zaboberek 22-11-2019 8:28
Myślę,że to dobry pomysł,choć są ludzie,którym nic się nie podoba.
użytkownik facebook 22-11-2019 8:30
No w sumie racja. Cieplice były tak ubogie turystycznie, że nawet nie było gdzie selfi sobie zrobic. Teraz to co innego, ameryka. 😎
użytkownik facebook 23-11-2019 18:40
Kamil Kamel bardziej Amsterdam 🤣
~ 23-11-2019 22:13
do: użytkownik facebook (8:30)
Jelenia to zwykła dziura
użytkownik facebook 22-11-2019 8:31
Pięknie. Mi się podoba ;D
~ 22-11-2019 9:26
do 7:06 zrób zdjęcie na ul. Kasprowicza i Nadbrzeżnej , wyjdzie piękny wizerunek J.G.
~ 22-11-2019 11:19
do: ~ (9:26)
Proponuję na Zjednoczenia Narodowego, albo na niedzielnej giełdzie. Wyjdzie piękny wizerunek Cieplic.
~xcv 22-11-2019 9:28
po co na co to komu ? selfi było modne w 2015roku co za zacofany naród
~zwykla_baba 22-11-2019 18:28
do: ~xcv (9:28)
Tytuł tego artykułu do bani tak samo jak Twój komentarz 😘
~18 sqandal 22-11-2019 9:56
…..i fajnie , tylko zrobić porządnie żeby wstydu nie było , bo jak znam życie to wykonawcę znajdzie się który zrobi to najtaniej .
~ 22-11-2019 11:19
do: ~18 sqandal (9:56)
Ze styropianu. Tak jak jelonki wyborcze Łużniaka.
~Jank 22-11-2019 11:08
Wizytówką Cieplice jest postument z nazwami historycznymi uzdrowiska, ufundowany przez małżeństwo radnych z I-wszej kadencji cieplickiej rady. Stoi obok wejścia do parku naprzeciw sklepu Chata Polska. Tam przyjezdni robią fotki. Były też dyby fotografowane najmniej 100, 200razy dziennie, ale ktoś zamiast odswieżyć gadżet porostu to zlikwidował
~cieplic 68 22-11-2019 11:19
Fajny ten napis zielony ale jako z prawdziwej roślinności powinien być. Czekamy na następne fajne rzeczy radnych z Cieplic. Tylko nie disco polo prosimy
~Precz z głazami 22-11-2019 11:29
Kiedy Robert Futerhendler usunie wreszcie te ohydne granitowe głazy z Parku Norweskiego. Co temu człowiekowi przyszło do głowy?
~Kszychu 22-11-2019 12:13
Boli dupa bo w Cieplicach pięknie a w jg Ukraina
~lob 22-11-2019 13:21
do: ~Kszychu (12:13)
Jeśli kogoś boli dupa ,niech się zgłosi do księdza arcybiskupa.......
~ 22-11-2019 15:56
do: ~Kszychu (12:13)
A za czyje pieniądze w Cieplicach macie te remonty? Bo na pewno nie za swoje. Mieliście prezydenta Ciepliczanina, to się cieszcie. Czas, żeby obecny prezydent w końcu zauważył centrum i przestał pompować kasę w wasze uzdrowisko.
~zniesmaczony mieszkaniec 1-12-2019 15:57
do: ~ (15:56)
odpowiadam" NA PEWNO TEŻ NIE ZA TWOJE" wiec przestań pieprzyć bzdury i najpierw poczytaj na dany temat jak zabierasz głos publiczne --- z tego co się orietuje - to Unia dała 10 a urząd miasta 5 mil.zł i nie z własnej kieszeni biurokratów tylko z budżetu . a on składa się między innymi z podatków.Urząd miasta skożystał też z subwencji oraz dotacji państwowej .I dotyczy to różnych inwestycji jakie są w całej aglomeracji jeleniogórskiej.
użytkownik facebook 22-11-2019 13:01
W końcu 😅 Długo i tak nie postoi, zaraz złomiarze się tym zajmą :(
~no 22-11-2019 13:56
do:Krzysztof J. Szklarski (10:43) mój Mistrzu czy możesz przekazać mi jeszcze więcej mądrości aby stać się tak świetlistym jakim Ty jesteś??
Krzysztof J. Szklarski 22-11-2019 16:43
do: ~no (13:56)
A czy możesz mój niedoszły interlokutorze znaleźć sobie inny obiekt do kpin i niewybrednych żartów? Bardzo o to proszę także i innych, którzy do końca nie postradali rozumów swych - swych tylko dlatego, że nie ma jakikolwiek szans na to, by nauczyć ich korzystania z wiedzy i doświadczeń innych.
Krzysztof J. Szklarski 22-11-2019 16:44
do: Krzysztof J. Szklarski (16:43)
*jakichkolwiek
~pppp 24-11-2019 0:14
do: Krzysztof J. Szklarski (16:43)
Jak czytam Pana komentarze, to zawsze czuję się niezręcznie. Taki typowy "wannabe". Coś tam gdzieś próbuje Pan udowodnić, wplata Pan wyrazy jak z Mickiewicza do banalnych tekstów, taki starszy Pan co próbuje udowodnić światu, że jeszcze nie zardzewiał.
~s. 22-11-2019 15:02
Wreszcie pierwszy logiczny pomysł. W kwestii JG. Bez Cieplic, Sobieszowa, Jagniątkowa, Maciejowej, Strupic co by było z Jeleniej Góry ?
~ 22-11-2019 15:59
do: ~s. (15:02)
Byłoby zwarte 50-tysięczne miasto z centrum, Zabobrzem, strefą przemysłową i osiedlami domków dookoła. Coś w stylu Bolesławca. Tańsze w utrzymaniu, nie tak rozciągnięte na 25km i łatwiejsze w zarządzaniu. Czekam z utęsknieniem. Pora to zrobić, bo czasy ścigania się o 100 tys. mieszkańców i województwo już dawno minęły, a miastem na prawach powiatu jesteśmy tylko z nazwy.
~s. 22-11-2019 20:50
do: ~ (15:59)
Raczej ze 30tys. mieszkańców bez strefy przemysłowej, która leży w obrębie Cieplic. Bez wodociągów, MPGK i kilku innych zakładów. Ot taki Lubań. Zamiast prezydenta burmistrz. Małe prowincjonalne miasteczko.
~ 22-11-2019 23:32
do: ~s. (20:50)
30 tys. ma samo Zabobrze. Cieplice to max. 15 tys. osób. Niech wam się nie wydaje, że jesteście nie wiadomo czym.
~Franek Kimono 23-11-2019 2:40
do: ~s. (20:50)
Widać jaką masz wiedzę. Strefa przemysłowa leży w strefie Jeleniej Góry, a nie Cieplic... Tak samo PEC.
~s. 23-11-2019 16:22
do: ~Franek Kimono (2:40)
Tak, jeszcze napisz, że MPK Jelenia Góra w czasach komunikacji tramwajowej miało remizę w Jeleniej Górze. Radio Erewań.
~ 23-11-2019 20:26
do: ~s. (16:22)
Cieplice się kończą zaraz za zlikwidowanym Tesco przy Wolności. Od ul. Junaków w kierunku miasta to już na pewno nie są żadne Cieplice. Nawet na mapach to jest Malinnik.
~s. 24-11-2019 13:34
do: ~ (20:26)
Gwoli uściślenia. Jelenia kończyła się na Piotra Skargi. Dalej był Cunnersdorf, Malinnik i Cieplice. Malinnik i Cieplice połączono w 1941. Czyli Cieplice administrowały obszar od ulicy Granicznej do wałów za parkiem Norweskim. W drugą stronę podchodziły pod Goduszyn (ze strefą) i dochodziły do osadnika pod Czarnym. W 1975 rozważano utworzenie stolicy województwa w Bolesławcu, ale chytre posunięcie partyjnych kacyków (włączono okoliczne miejscowości do JG). doprowadziło do tego co było. Od końca lat 80 - tych ubyło ok. 25 tys. mieszkańców i tyle w temacie rozwoju.
~zwykla_baba 22-11-2019 18:25
Fajny zwykły napis a taka antagonistyczna burza pomiędzy komentującymi 😳
~Mru ciepliczanka 22-11-2019 18:36
Przykro ale cieplice to smród i brud i nikt nie panuje ,okolice giełdy a plac kombantanow i to ma być uzdrowisko jeden SYF ale Po działa pozdrawiam
~Brawo 22-11-2019 19:47
Wreszcie coś dla Cieplic Śląskich Zdrój! Brawo! Oby tak dalej! A tym wszystkim jeleniogórskim pesymistom radzę przypomnieć sobie, że to Cieplice podnoszą wartość waszego "miasta" i dzięki nam Jelenia Góra może pobierać podatek uzdrowiskowy i mieć różnego rodzaju dotacje. Jeszcze raz brawa dla Pana Radnego!
~ 22-11-2019 20:01
do: ~Brawo (19:47)
Cieplice generują dużo więcej kosztów dla Jeleniej, niż zysków. A ten podatek to mała kropelka w dochodach miasta.
~Bez Echa 22-11-2019 21:40
Najbardziej efektowna byłaby taka zwykła tablica administracyjna na słupkach, taka jak przy wjeździe do miejscowości, a dla pogodzenia wszystkich zielona z białymi literami i obwódką o treści "Jelenia Góra", a pod spodem biała z niebieskim napisem i obwódką o treści "Cieplice". Wtedy przebywający w tej części Jeleniej Góry nie musieliby śmigać na granicę miasta, aby sobie fotkę strzelić i tylko z Jelenią Górą. Tablice umieścić w fajnym miejscu, np. przy wejściu do Parku Zdrojowego od strony Placu Piastowskiego - oznaczyć oczywiście, że to dekoracja. Z góry dziękuję za przyjęcie takiego rozwiązania.
~tom 23-11-2019 8:02
Wodnik jest z Cieplic to samo MPGK. Zorka też Cieplice jak i np Promatic. Na odlaczeniu Cieplice od Jeleniej zdecydowanie lepiej by wyszły Cieplice. Taki przywolane np MZK by zostało ogryzkiem i blagaloby o możliwość obsługi Cieplic. Gdyby jeszcze Cieplice się połączyły z Sobieszowem to Jelenia ze swoim zapyzialym centrum i samymi dyskontami spozywczymi by skończyła jak Kamienna która zresztą coraz bardziej przypomina
~ 23-11-2019 20:24
do: ~tom (8:02)
MPGK to Cieplice? To gdzie ty chcesz granicę puścić? MPGK to Malinnik, jeśli już, a nawet nie, bo do Malinnika jeszcze kawałek. Granica powinna iść mniej więcej po linii ul. Junaków. Dalej w stronę miasta to już na pewno nie są Cieplice. Wodnik to Cieplice? To zabierajcie do siebie śmierdzącą oczyszczalnię z Lwóweckiej i ujęcie wody koło lotniska. Wtedy możemy od was wodę kupować.
~tom 24-11-2019 10:03
do: ~ (20:24)
Kod pocztowy MPGK sobie sprawdź i zobacz do której dzielnicy jest on przypisany. Oczyszczalnia na lwoweckiej wybudowana pod nadzorem mieszkanki Jeleniej Góry Pani Dzikiej. Więc za fuszerke tam zglaszaj pretensje. Takie bajduzenie o zabieraniu to sobie możesz klepac bo wystarczy że napiszę że skoro Wodnik jest z Cieplic to rury i kanalizacja też powinny być JG zabrane to z czym wtedy zostanie JG? Bzdura ten argument. Jelenia teraz żyje tym że ma dzielnice jak Cieplice czy Sobieszow z Chojnikiem np. Bo inaczej pies z kulawą noga by do miasta nie zawitał bo i po co. Oglada dziurę na Kilinskiego?
~tom 24-11-2019 10:06
do: ~ (20:24)
BTW granica jest na wysokości zajezdni dlatego MZK ma już 58-500
~ 1-12-2019 8:42
do: ~tom (8:02)
A gdzie ten Wodnik ma infrastrukturę. Bo siedzibę można mieć wszędzie. Nawet pod skrytką pocztową.
~dede 23-11-2019 8:06
Jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził :). Pzdr.
~to ja 23-11-2019 12:29
niestety cieplice napedzajo jeleniogore i walczymy o odłączenie ciplic od jelonki nawet złozone był wniosek o referendum ale prózniak odzucił tak sie boi
~ 23-11-2019 15:48
Za komuny wszystkie buraki z Jeleniej Góry jeździli do Cieplic , Sosnówka , Podgórzyn itp. bo było gdzie się zabawić , było wesoło a kto do tego doprowadził że wszystko padło a co wy macie w J.Górze brud i same hipermarkety , nawet nie ma gdzie się załatwić
~to ja 23-11-2019 16:36
do: ~ (15:48)
załatwic pod marketem
~Górny 32 24-11-2019 11:40
A ten pan co to wymyslil lubi kopiowac wiele rzeczy z innych nie myslac czy to pasuje czy nie. Zeby punktowac .powinno sie zapytac ciepliczan czy chca tego takiego napisu w tym miejscu.
~to ja 24-11-2019 13:06
w dyby go
~ 25-11-2019 19:39
Jak w niedzielę na giełdzie porozkładają swój ekstra towar, to nie bardzo widać te stelaże udające stoiska.Wystarczy przejść się w tygodniu, to dopiero jest widok.Trzeci świat, na kilku prętach zawieszone folie,szmaty,mi byłoby wstyd gdybym miała pod czymś takim rozwieszać towar.Gdzie to Uzdrowisko ???Władza Jeleniej Dziury jest dumna,że turyści i kuracjusze mają gdzie spacerować.Swego czasu osobiście rozmawiałam z Zawilcem o tej super giełdzie, to powiedział,że jej nie zlikwiduje, bo jest ona potrzebna.Gzie to czyste powietrze w uzdrowisku,jak w niedzielę samochody stoją non stop w korku przez trzy,cztery godziny,a jaki to jest spacer dla matek z małymi dziećmi,te dopiero się dotleniają,a jest ich nie mało.Jak można spędzić wolny dzień jak nie w galeriach, to na giełdzie.Mamy takie piękne tereny żeby odpocząć z rodziną,podziwiać przyrodę i pokazać dzieciom jak można spędzać czas,ale żeby to zrozumieć, to trzeba samodzielnie myśleć.
~anonim 28-11-2019 15:00
To nie mieszkancy Cieplic chcieli polaczenia z Jel. Gora, tylko Jel Gora zostala Wojewodztwem i trzeba bylo wlaczyc Cieplice Sl. Zdroj i inne miejscowosci. Gdyby zostalo tak jak bylo, to Cieplice Sl. Zdroj prawdziwym kurortem by byly. Mieszkancy Cieplic by o to zadbaly. Teraz nie maja nic do powiedzenia.
~forte 4-12-2019 9:06
Nie rozumiem Was ludzie. Jeden wielki wrzask i hejt na siebie. Zastanawiam się czasem, czy w swoich rodzinach, wobec sąsiadów, itp zachowujecie się normalnie, życzliwie, po ludzku i czy tylko w sieci, czy dyskusji z obcymi dopada Was mentalna wścieklizna. Smutne to strasznie i słabe. Mieszkałem kilka lat w Cieplicach (dzielnicy, bo to było już w czasach, gdy samodzielnego miasta Cieplic Śląskich już nie było), mieszkałem na Zabobrzu, w innych miejscach. Życie w Cieplicach było wspaniałe. Nie widzę sensu w argumentach kto od kogo ucierpiał (Cieplice/Jelenia Góra), bo takie przerzucanie się zarzutami jest jałowe i naprawdę pozbawione sensu. Decyzja administracyjna za PRL motywowana politycznie zrobiła z tych miast jedno miasto, które dostało status wojewódzki. To fakt. Nie ma województwa, nie ma też miasta Cieplice Śląskie Zdrój. To fakt. Można sobie gdybać, co by było przy innych wiatrach historii, ale po co się obrażać, po co tak nienawistnie się do siebie odnosić? Nic tym nie zbudujecie. Dbać o Cieplice mieszkańcy dzielnicy mogą i powinni to robić, w tej czy innej formie administracyjnej. O historii trzeba pamiętać i tę pamięć pielęgnować. I jednocześnie żyć dalej, różnić się, ale nie obrażać, uzgadniać zdania, żeby coś budować. Szanujcie się ludzie wzajemnie, bo nikt Was nie będzie szanował.
~forte 4-12-2019 9:20
A co do inicjatywy. Pomysł nie jest głupi, faktycznie gdziekolwiek nie byłem i stał taki napis z nazwą danego miasta, miejsca czy obiektu, tłumy ludzi robiły sobie selfie. To bardzo tania forma promocji. Tylko, żeby znowu z ciekawego pomysłu nie zrobił się w praktyce samobój. tak jak np. dyby na Placu Piastowskim, ta "kupa wstydu" raczej chluby już Cieplicom nie przynosi, przez wygląd tej instalacji, jej wykonanie, podstawy itd. Ten napis nie powinien być zbyt duży, mam poważne wątpliwości czy trawnik to dla niego odpowiednie miejsce - zostanie zadeptany, poza tym szkoda chować pod napisem kawałek zieleni. Posadowienie napisu w miesjcu panoramicznym / fotogenicznym jest ok, ale w innych miastach takie napisy stoją na chodnikach i placach czy pod murami zabytków, w parkach gdzie trawniki są na hektary, a nie na małych trawnikach. I napis musi być ładnie zrobiony, estetycznie, bez prowizorki, ale też nie przekombinowany, nadmiernie udziwniony. Czasem prostota jest lepsza . Osobiście bym ustawił taki napis na rogu Pałacu, na chodniku przy placyku przed głównym wejściem do Parku Zdrojowego. Tam nie dominowałby aż tak bardzo nad otoczeniem, trawnik byłby bezpieczny a miejsce równie fotogeniczne.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group