• Niedziela, 26 stycznia 2020
  • Godz. 1:22
  • Imieniny: Pauliny, Polikarpa
  • Czytających: 5019
  • Zalogowanych: 6
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Cieplice nie chcą Jeleniej Góry?

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 5 grudnia 2019, 7:30
Aktualizacja: Poniedziałek, 9 grudnia 2019, 10:43
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Jak bumerang powraca temat odłączenia Cieplic od Jeleniej Góry... Tym razem to Rada Dzielnicy Uzdrowiskowej Cieplice zwraca się do prezydenta miasta w tej sprawie.
Uchwała dotyczy zwrócenia się do Prezydenta Miasta o zainicjowanie przez niego przeprowadzenia referendum w sprawie odłączenia Cieplic od Jeleniej Góry - potwierdza Jerzy Bilski, przewodniczący społecznej Rady.

W głosowaniu wzięło udział 11 cieplickich radnych - 8 było "za" wnioskiem do Prezydenta Jeleniej Góry, a 3 przeciw.

W sieci internetowej od razu rozgorzała dyskusja na ten temat. Niektórzy mieszkańcy chcieliby pójść jeszcze dalej - odłączyć też Sobieszów czy Jagniątków, jednak nie podając konkretnych wyliczeń - jakie to by rodziło koszty dla mieszkańców "nowej miejscowości". Nie podano kto i za ile doprowadzałby wodę i odprowadzał ścieki, kto i za ile zajmowałby się gospodarką odpadami, kto i za ile prowadziłby transport publiczny, jaki byłby koszt funkcjonowania nowego urzędu, ani wielu innych kosztów zadań własnych gminy, a co za tym idzie - podatków dla mieszkańców.

Do tematu powrócimy.

Twoja reakcja na artykuł?

81
32%
Cieszy
24
10%
Dziwi
10
4%
Nudzi
5
2%
Smuci
25
10%
Złości
107
42%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (183) Dodaj komentarz

~titi 5-12-2019 7:58
Tak, może jeszcze oddzielić Zabobrze I II III
~monarchista 5-12-2019 9:03
do: ~titi (7:58)
Powołać Wielkie Księstwo Cieplickie z konstytucją Andory lub Lichtensteinu. Brawo Rada Cieplic.
~jacek1 5-12-2019 10:01
do: ~titi (7:58)
Najlepiej powrót do podziału z przed 1975r.Bedzie Sobieszów,Cieplice,Jelenia Góra,Maciejowa.Maciejowa jako wieś chyba najbardziej by zyskała.Natomiast do obsadzenia było by więcej stołków i o to chyba chodzi w tym odłączeniu
~Gregory74 5-12-2019 12:00
do: ~titi (7:58)
Cieplice były zawsze zadupiem Jeleniej Góry ! Z drugiej strony aglomeracje zawsze wchłaniają mniejsze, tutaj mamy sytuację odwrotną, dlaczego ? Wystarczy spojrzeć na Nasze miasto w którym nic się nie robi żeby się rozwijało i to nie tylko wina obecnego prezydenta ale też poprzednich. Króluje zasada „czerwonej kotliny” obsadza się spółki i żyje się z miasta a nie dla miasta. Szkoda bo JG mogłaby być stolicą nie tylko Karkonoszy ale pogranicza trzech Państw, niestety nigdy już nie będzie, ani jednym ani drugim , głównym czynnikiem który na to wpłynął jest ominięcie S-3 przez JG czyli cofamy się o kolejne 20-30
~Aurovixinek 5-12-2019 21:31
do: ~titi (7:58)
Dokładnie!!!. We łbach im się poprzewracało. Tych radnych z Cieplic powinni wywalić na bruk bo co niektórym w głowach się poprzewracało. Nie tak dawno były zmiany nazwy przystanków MZK a ci radni znowu chcą kolejnych zmian jakby nie mogli tego zrobić wcześniej. Przez nich jest burdel na kółkach w tych Cieplicach.
~Mieszkaniec 6-12-2019 5:01
do: ~Aurovixinek (21:31)
Rada Cieplic nie ma żadnej mocy sprawczej, może tylko wystepować do miasta z wnioskami. Radni Rady Cieplic nie otrzymują również wynagrodzenia za pracę w radzie.
~Rejowiec 6-12-2019 10:13
do: ~monarchista (9:03)
Co oni tam ćpają? Nawet żadnej sprawy porządnie nie zamknęli. Mieli odbudować wieże widokową na Sołtysiej to zamiast temat ciągnąć dalej to zajmują się czymś innym kompletnie oderwanym od rzeczywistości. Żenada że tacy ludzie w radzie tam zasiadają.
~Emeryt. 6-12-2019 10:49
do: ~jacek1 (10:01)
Tylko o stołki chodzi.
~Emeryt. 6-12-2019 10:53
do: ~Mieszkaniec (5:01)
Ale koszty mają.
~Były Ciepliczanin 6-12-2019 13:37
do: ~Gregory74 (12:00)
Dopóki Cieplice nie zostały włączone do Jeleniej to w całej Polsce mówiono Jelenia Góra k/Cieplic, bo ludzie nie wiedzieli co to jest Jelenia ( tak naprawdę nigdy, poza papierem nie była miastem wojewódzkim tylko zadufaną w sobie prowincją). Jak przez następne 40 lat całą kasę ładowano w Jelenią to Cieplice podupadły i nie wiadomo jak by wyglądały dzisiaj, gdyby nie to nieszczęsne włączenie do Jeleniej, żeby na siłę powstało tutaj "województwo".
~Radnos 6-12-2019 16:12
do: ~Aurovixinek (21:31)
Nikt z radnymi ciepluc nie kobsultowal nazw przystanków.
~Tomasz Miroszkin 6-12-2019 17:32
do: ~Rejowiec (10:13)
Te chłopie, tą wieżę próbuje odbudować społecznik, nie dostał na to ani złotówki, a poświęcił temu prywatny czas i pieniądze. Więcej szacunku!
~waterstag 6-12-2019 18:16
do: ~Aurovixinek (21:31)
Taaak ! Kiedyś był przystanek Lubańska. Dziś jest Dworzec PKP, tylko gdzie ten dworzec ? Czy to ta biedawiata ? To nawet nie stacja tylko zwykły przystanek osobowy.
~Samotna matka 6-12-2019 21:04
do: ~Gregory74 (12:00)
Dokładnie 👍
~Anonim9000 7-12-2019 0:39
do: ~monarchista (9:03)
Akurat Liechtenstein ma bardzo dobre prawo.
~Obi 7-12-2019 11:56
do: ~titi (7:58)
Jelenia Góra przecież to upadłe miasteczko nazywane Jelenią Dziurą, Cieplice sobie dadzą radę same. Przyłączono Cieplice do Jeleniej Dziurki aby to miasto jako taki było miastem. Jelenia to wyludniające się miasto bez perspektyw, popatrz na ulice budynki rozwalające się, główny deptak do rynku pusty, sklepy i usługi polikwidowane. Ludności z 70 tys tylko lub może 60 tysięcy ludzi.
~Pijaczka Sabinka 7-12-2019 20:47
do: ~Obi (11:56)
Tak jest młodzi wyjeżdżają !!a zostają naćpane łenty !!!gdybym miala 21 lat odrazu kierunek Berlin !!! Tu jest utopia .. dziadostwo !! Nic ...
~Maniek 15-12-2019 10:47
do: ~Rejowiec (10:13)
To efekt tego, że mieszkańcy Cieplic nie interesują się miejscem swojego zamieszkania a gdy dochodzi do wyboru rady Cieplic to nie ma chętnych. Kilku oszołomów się zgłosilo, zebrali wśród rodziny 20 podpisów i ze względu na małą ilość osób wszyscy weszli do rady. Tym razem mamy wyjątkowy skład nawiedzonych kolesi od samozwańczego hrabiego von Veltze, (CZARKA SILICKIEGO) zobaczcie jak wygląda jego nieruchomość a potem pomyślcie czy takich Cieplic chcecie. Nie mają żadnego pojęcia o kosztach tego przedsięwzięcia, nie mają pojęcia o dochodach z tej części miasta, próbują zaistnieć w środowisku jako społecznicy aby robić szum o w kolejnych wyborach startować na płatne urzędy. Szkoda tylko tych kilku fajnych ludzi którzy chcą coś naprawdę robić.
~Maniek 15-12-2019 10:56
do: ~Były Ciepliczanin (13:37)
To prawda, ale po ponad 40 latach, nawoływania do odłączenia bez żadnych wyliczeń jest żenujące. Ludzie, którzy nawołują robią to na bazie sentymentu, takie sentymenty chcą obudzić w innych. Zero kalkulacji zero merytoryki. Wczoraj jeden z nich pytał o to gdzie były granice Cieplic przed 1975, zatem jaka jest ich wiedza?.. Leczenie kompleksów ma różne oblicza.
~Maniek 15-12-2019 11:10
do: ~Tomasz Miroszkin (17:32)
Czas poświęcił a o jakich pieniądzach mowa?
~Iks 16-12-2019 15:24
do: ~Maniek (10:47)
Von Weltze z ekipą startowali w ostatnich (2018) wyborach do władz Miasta i zostali wyśmiani, bo tak należy traktować śmieszne poparcie i brak jakiegokolwiek mandatu. To chyba najlepiej świadczy o tym, jak mieszkańcy Cieplic podchodzą do fantazmów tego osobnika.
~............................ 16-12-2019 22:49
do: ~Gregory74 (12:00)
Cieplice nie były zadupiem przed przyłączeniem ich do Jeleniej Góry, ale wtedy były inne realia bytowe dla mieszkańców. Straciły zaraz po przyłączeniu, ale teraz, po odłączeniu straciłyby jeszcze więcej. Gdy przyłączali Cieplice do Jeleniej Góry, to woda była prawie za darmo, a za wywóz śmieci się nie płaciło, chyba, że prywatne posesje, ale ile ich było w 1975 roku? Kubły były wielkie jak stodoła, a nie takie malutkie, co dzisiaj. Nikt nie segregował śmieci, bo nie było tego obowiązku. Śmieci wywozili co tydzień wszystkie, a nie tylko niektóre, jak teraz. Nie było tyle plastików, warzywa sprzedawało się na wagę ze straganu, a nie w markecie, gdzie każdy grzebie, albo bierze spakowane w plastikowym opakowaniu. Wędliny i mięso były na wagę w sklepie mięsnym, a nie popakowane w plastiki, oczywiście jeśli było. Bo nie zawsze było. :-)Gdy przyłączali Cieplice do Jeleniej Góry, opłaty za wszystko były niższe, a niektórych w ogóle nie było.Nie ma wielkich zakładów, które płaciłyby podatki do kasy miejskiej. Osoby fizyczne w Cieplicach nie zarabiają zbyt wiele, więc w kasie miejskiej byłoby niewiele wpływów z podatku dochodowego, wszystko kosztowałoby drożej Ciepliczan, bo nikt nie dopłaciłby np. do MZK. W Cieplicach już od dawna nie ma wielkich zakładów pracy, wielkich fabryk, jak kiedyś. To Jelenia Góra zatrudnia najwięcej osób, również Ciepliczan, więc stamtąd idzie część podatków dochodowych od osób prawnych do kasy miejskiej. Największe zakłady pracy jest w Jeleniej Górze. Niech "radni" z rady Cieplic, nie wybierani przez wszystkich, Ciepliczan się obudzą.
~paradox 5-12-2019 8:08
challenge na 2020 to koniec remontu ratusza. zaczynajcie włodarze!
~Gregory74 8-12-2019 0:26
do: ~paradox (8:08)
Cieplice miejsce gdzie psy d... szczekają a Zawiła stawia tam Park Wodny - gdzie dalej od miasta już nie można było. Totalny wygwizdów ... W tym mieście nikt nie robi dla miasta tylko pod siebie
~xD 11-12-2019 11:51
do: ~Gregory74 (0:26)
widać że mieszkaniec klitki na syfiastym blokowisku zwanym zabobrze... ehhh ten chów klatkowy wam ryje berety jeleniodziurzanie
~meduza 11-12-2019 16:30
do: ~xD (11:51)
Rozumiem, że reprezentujesz tą cieplicką Qlturę.
~Dorsz 5-12-2019 8:11
Należało tego po Radzie się spodziewać; od początku prowadzono politykę - małymi kroczkami do celu. Sam nie wiem, co myśleć o coraz powszechniejszym dążeniu przez społeczności, historycznie rzecz biorąc, do exitu; poczynając od małych dzielnic, poprzez "niezależny Śląsk", separatyzmy w Hiszpanii i Brexit. W podstawówce już uczono mnie o księstwach dzielnicowych w Polsce a w ogólniaku o rozdrobnieniu niemieckich księstw. Ogólnie oceniano to bardzo negatywnie. Zatem - "nihil novi sub sole".
~Patryk Pałka 5-12-2019 9:03
do: ~Dorsz (8:11)
Tyle że Cieplice były historycznie zawsze osobną jednostką, na siłę włączoną do jg. Wszyscy jesteśmy Polakami i nikt nie chce zrobić na złość jg, ale współpraca taka jak między Gdańskiem a Sopotem jest lepsza. Oczywiście dziennikarze jelonki od razu widzą negatywy, a to jest bardzo proste, bo w Trójmieście jest wiele wspólnych spółek.
~Romualdos trzeci 5-12-2019 9:14
do: ~Patryk Pałka (9:03)
Cieplice były osobmnym miestem przez ok 41 lat. W strukturach jeleniogórskich już o 3 lata dłużej!!! Jeśli odnosić się do historii to należy jakiegoś księcia na wzór Schawgotschów powołać a nie jakieś tam miasto. Jestem urodzonym Ciepliczaninem i nie wydaje mie isę aby to był dobry pomysł.
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 10:19
do: ~Dorsz (8:11)
Pańska opinia w temacie "cieplanianego exitu", jako "zaboberka", interesuje mnie zdecydowanie mniej, jako Ciepliczanina, niż "Zochnę" zeszłoroczny śnieg na Kilimandżaro!!! "Zosieńko", posłankini nie-ma, lecz cudza, wracaj z "wawki" i "jelonki" do cieplickich pieleszy (gdyby nie cechujący mnie wstyd i wrodzona nieśmiałość napisałbym - łono) i swą młodzieńczą energią prowadź nas ku świetlanej przeszłości(sic!).
~też jestem z Cieplic 5-12-2019 10:36
do: ~Romualdos trzeci (9:14)
Cieplice nie były miastem ponieważ po pierwsze właścicielom nigdy na tym nie zależało po drugie obowiązywało prawo 1 mili, a Jelenia Góra już miała prawa miejskie dopiero osłabienie roli wielkich rodów dało możliwość wystarania się w III Rzeszy o prawa, co do postulatu to żaden Schaffgotsch nie miał godności książęcej ( no chyba że policzymy Filipa Gotarda ale to była godność Księcia Biskupa wrocławskiego i to zupełnie inna bajka)
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 11:08
do: ~też jestem z Cieplic (10:36)
W swych historyczno-histerycznych rozważaniach proszę nie zapominać, że ziemie te wprzódy (drzewiej) były ziemiami POLSKIMI!!!
~też jestem z Cieplic 5-12-2019 11:47
do: Krzysztof J. Szklarski (11:08)
Co to znaczy Polskimi? Były też Czeskie Austriackie Niemieckie Cesarskie, Niemieckie Republika Weimarska i na koniec II rzesza. W całym, tym bałaganie "polskie" ( tylko co to oznacza Państwo jako twór faktycznie tutaj nigdy nie obowiązywało) były najkrócej chyba.
~Gość 5-12-2019 15:51
do: ~Romualdos trzeci (9:14)
Przychylam się. Paru cwaniaków marzy o stołkach dla siebie albo dla kogoś z rodziny. Nie widzą powiązań strukturalnych, które się wytworzyły. Jeśli padnie argument, że Świeradów to takie cacuszko uzdrowiskowe, to powiem, że Cieplice to nie Świeradów. Niegdyś 16 tysięcy mieszkańców, teraz może trochę mniej, bo depopulacja, ale z drugiej strony rozbudowa miasta (powstało Orle, Osiedle pod Wałami, Osiedle Słoneczne (koło Os. XX - lecia), rozwinęło się Osiedle Widok, teraz rozwijają się uliczki PCK, Wróblewskiego, Krośnieńska. Miasto ma nie tylko funkcje uzdrowiskowe. to spora sypialnia, przemysł, usługi. To byłby jęk, jakby Jelenia Góra (jako osobne miasto) zażądała opłat za MZK (oprócz tego, e Cieplice by musiały dopłacić to - dwie strefy), za wodę etc. A co z Sobieszowem i z Jagniątkowem? Pytał się ktoś mieszkańców tych osiedli, co o tym myślą? No i pytanie o granice Cieplic. Czy tak jak było w 1975 roku, czy trzeba by było skorygować granice miasteczka i odciąć Graniczną, kawałek wolności z MPGK, strefę przemysłową (a podatki wtedy do Jeleniej Góry). Darujcie sobie secesjoniści. Jakie macie argumenty?
~I 5-12-2019 16:19
do: ~też jestem z Cieplic (11:47)
Najkrócej to były niemieckie a najdłużej czesko-austryjackie. Niemiec to w ogóle Jeszce nie dawno nie było. Prusy, Saksonia to inna bajka zupełnie.
~Romualdos trzeci 5-12-2019 18:26
do: ~też jestem z Cieplic (10:36)
Oczywiście z księciem to oczywista nieścisłość ale obrazująca strukturę własności, odległej od pomysłów na odrębne miasto.
~Romualdos trzeci 5-12-2019 18:29
do: Krzysztof J. Szklarski (11:08)
Piastowskimi. Dyskusyjne czy Polskimi bo piastowie na naszym terenie mówili językiem Goethego :) Ale to oczywiście temat na długgą dyskusję.
~Olo 5-12-2019 19:40
do: ~Gość (15:51)
Po ile ziemniaki w biedronce?
~I 6-12-2019 9:00
do: ~Romualdos trzeci (18:29)
No raczej nie w X w.
~Tomasz Miroszkin 6-12-2019 17:45
do: ~Gość (15:51)
Sobieszów również był miastem, 1962-1976. Został wcielony siłą do Jeleniej Góry, a jest od niej starszy i był siedzibą najznamienitszego rodu śląska.
~waterstag 6-12-2019 18:27
do: ~Gość (15:51)
A osiedle Zatorze podupadło. Na pocieszenie dostało nowy Dworzec PKP.
~Loveyourlife 7-12-2019 11:49
do: ~Tomasz Miroszkin (17:45)
Sobieszów starszy od JG? To chyba żart jakiś???
~666 5-12-2019 8:34
Tak być nie może
~Bezdomny 5-12-2019 8:34
No cóż w tym kraju nigdy nie brakowało oszołomów.
~s. 5-12-2019 8:36
Oczywiście, że trzeba odłączyć tylko Jelenia Góra na tym straci. Druga sprawa, Cieplice w granicach z 1975 roku.
~ 5-12-2019 8:38
Chyba to jest wariacka propozycja całkowicie oderwana od realiów. I co własny Wodnik, własne MPGK, własna komunikacja, własny cały tabun urzędników, radnych i prezesów.
~Gall 5-12-2019 8:38
Bilski niech się zajmie robota a nie pierniczy głupoty na sesjach
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 10:55
do: ~Gall (8:38)
Bardzo słuszny postulat, pod którym się w pełni podpisuję nie tylko rencyma swemi!!!
~Jerzy Bilski 5-12-2019 11:55
do: ~Gall (8:38)
Ja podałem tylko wiadomość o treści uchwały. Informuję, że byłem i jestem przeciwnikiem odłączenia Cieplic.
~inaczej 5-12-2019 17:08
do: ~Jerzy Bilski (11:55)
Jerzy, inaczej to miałeś rozegrać. Nie będziemy Cię popierać jeśli tak będziesz grał.
~s. 6-12-2019 14:36
do: ~Jerzy Bilski (11:55)
Dlaczego ? Jeżeli JG tyle dokłada do Cieplic i dzielnica jest takim obciążeniem dla budżetu miasta to secesja jest wielce wskazana. Myślę jednak, że Cieplice odżyją i powróci dawny blask uzdrowiska. Co do stołków, czasami lepiej jest gdy burmistrzowie się dzielą władzą.
~Bezdomny 5-12-2019 8:46
Proponuję temu panu zajęcia z ekonomii.
~Marta - Anna 5-12-2019 8:50
do: ~Bezdomny (8:46)
Nobla z ekonomii , panu radnemu !
~ 5-12-2019 8:46
Y
~ejac 5-12-2019 8:47
Ta,idzmy dalej odłączyć się od Jeleniej a pózniej przyłączyć ja do Cieplic i nazwać nowe miasto Cieplice.Będą np nowe rejestracje samochodowe DC,nowy herb itp.
~ 6-12-2019 17:04
do: ~ejac (8:47)
Akurat herb Cieplice własny mają :) Budynek po dawnym urzędzie miasta również (naprzeciw hotelu Cieplice).
~Marta - Anna 5-12-2019 8:49
Takie myślenie , krótkowzroczne ; odłączyć ‚ ale co z kosztami ? Kto ma za nie płacic ? Chyba mieszkańcy nie udźwigną podatków panie radny ?
użytkownik facebook 5-12-2019 8:51
Czy pan radny jest ekonomistą , po dobrej uczelni ?
~iras 5-12-2019 8:55
Może wreszcie przyłączą moje mieszkanie do sieci termalnej? Dalej muszę palić w piecach kaflowych bo miastu się nie opłaca podłączyć do sieci stałego ogrzewania. Pisma do spółdzielni podałem na osiedlu i budynkach obok mają a mój budynek i mieszkanie nie może? Cieplice miasto pomoże.
~Iks 5-12-2019 9:02
Właśnie, co dalej? Kto, jak i z czego (i za ile!) zapewni mieszkańcom usługi? Pomysł totalnie bez głowy i ma jeszcze mniej sensu niż zmiana nazwy powiatu dla wątpliwych oszczędności na kosztach promocji. Widać w tym rękę pana komtura ;)
~Romualdos trzeci 5-12-2019 9:17
ROZWIĄZAĆ RADĘ CIEPLIC, jako twór , który dowodzi sam swoimi pomysłami, ze nie służy jako pomocnicza jednostka rady Miasta. Separatystyczny plan tej rady nie pomaga a zatem nie spełnia roli do jakiej został powołany.
użytkownik facebook 5-12-2019 9:24
Piękna idea,ale z czego się utrzymają Cieplice? Nawet tzw klimatyczne zabiora, bo zasmrodzony nasz Zdrój.Przemysł?Mają ulgi .
użytkownik facebook 6-12-2019 5:59
Anna Izabela Krajewska ponad 25% budżetu miasta Jelenia Góra, z kwotą ponad 98 mln zł to udział w płaconym przez mieszkańców podatku PIT. A ile było udziału w Cit? Ok 5 mln zł.
użytkownik facebook 5-12-2019 9:54
Marzą się nowe stołki 😁
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 10:00
Ależ dziennikarsko-"radczany" bełkot... "Do tematu powrócę" niczym jelonkowaty bumerang, niczym dziennikarz piszący o sobie w liczbie mnogiej!!! To napisałem ja - Krzysio, od ponad 60-ciu już lat Ciepliczanin!!!
użytkownik facebook 5-12-2019 10:07
Władowaliśmy miliony w Cieplice a teraz sądzicie że tak po prostu oddamy je walkoverem?
użytkownik facebook 5-12-2019 12:15
Ewa Weronika Sandor dokładnie ... niech znajda sobie swoją ziemie i zrobi swoje miasto a cieplice oddadzą Jeleniej ... ✌️
użytkownik facebook 6-12-2019 5:49
Ewa Weronika Sandor ciekawi mnie bardzo bilans... Bardzo. Pamiętajmy, że spora część dochodów miasta to udział w podatku od osób fizycznych. Patrząc przez typ zabudowy Cieplic można mieć podejrzenie, że niezłym Cieplic płacą per Capita większy PIT. Stanowiło to ponad 25% całego budżetu Miasta. Te "miliony" nie biorą się z nikąd
użytkownik facebook 6-12-2019 11:55
Chcesz utrzymywać Parki w Cieplicach, Tężnie Cieplickie, Muzea, Termy Cieplickie?! Przecież mieszkańcy Zabobrza w ciągu najbliższych 50 lat dopłacą do w/w pewnie z 2 miliardy złotych, a sami żadnego parku czy basenu nie zbudują, bo to wszystko co jest w Cieplicach pobudowane trzeba będzie remontować. Wkrótce zapowiada się remont Term Cieplickich, będzie kosztować około 5 milionów. Zapłacą za to mieszkańcy Zabobrza. PO CO?!!! Przecież gdy Cieplice się oddzielą to mieszkańcy Zabobrza i tak będą mogli korzystać z Parków, Term CIeplickch, Muzeów itp.
~antrakt 5-12-2019 10:15
Bilskiemu na stare lata odwaliło. Oderwał się od rzeczywistości. Pewnie liczy, że będzie burmistrzem Cieplic a jego syn prezydentem Jeleniej
~Pola20 5-12-2019 10:52
do: ~antrakt (10:15)
Brawo...dobre podsumowanie!!!
~I 5-12-2019 10:17
Jako jeleniogórzanin od urodzenia jestem jak najbardziej za! Pod kilkoma warunkami jednak: zwrócić do JG częściowo kwoty za m. in. Inwestycje od lat 70-tych remont pl. Piastowskiego, sieci wod. Kan, gaz itd. Termy, parki itd. Dalej: odkupić część MZK i mpgk na warunkach rynkowych lub podpisać wieloletnie umowy na pelnoplatne ich wykorzystanie. Dołączyc wszystkie dziwne dzielnice typu Goduszyn, Jagniatkow, Sobieszow I Maciejowa ale ze zwrotem za obwodnicę. Wierzcie mi, że reszcie Jelenia by odzyla. Bez gigantycznych obciążeń w sieci tak rozległe i ich utrzymanie. Zwarta zabudowa zawsze jest duuuzo tańsza. Majątek tracimy na finansowaniu infrastruktury dla paru chalup 20 km od miasta! Niech sobie sami zapłacą skoro chcą mieszkania zadu... I zobaczą ile to kosztuje. Mieszkańcy Zabobrza czy centrum też się do tego dokładają i przez to mają mniej dla siebie.
~Anonim9000 5-12-2019 10:35
do: ~I (10:17)
Dochody z term dla jg przez 25 lat i tyle. Cieplice wpakowały mnóstwo pieniędzy w jg i zabobrze zamiast tutaj. MZK jest też w Piechowicach i innych miejscowościach. Obwodnicę możecie sobie wsadzić, razem z Goduszynem i Maciejową.
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 10:36
do: ~I (10:17)
Ożeż ty... Jak zaraz za sztachetę chwycę i walnę nią w twój jeleniowaty łeb, to ci poroże z niego spadnie wiosenki niedoczekawszy!!! ; -) Bez urazy i obaw - to tylko żart mój - "sytuacyjny" niejako...
~I 5-12-2019 16:22
do: ~Anonim9000 (10:35)
I Piechowice płacą. Tak to już jest...
rymcycymcy 5-12-2019 10:17
Precz z cieplickim separatyzmem !!! :))) ...powinna ich zaatakować nasza straż miejska !! :)
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 10:22
do: rymcycymcy (10:17)
I "mniejscowe" jednostki ORMO wsparte ZOMOwcami!
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 10:41
do: rymcycymcy (10:17)
Cicho, sza! Otóż straż rzeczona do bram Cieplic niczym baletnica na paluszkach swych się skrada, tu i ówdzie coś podkrada...
~I 5-12-2019 10:18
"odłączyć" miało być oczywiście :)
użytkownik facebook 5-12-2019 10:29
, Bezczelna Gdynia i Sopot wciąż są osobnymi miastami
~czego chceca 5-12-2019 10:44
Wcale mnie nie dziwi taka decyzja rady Cieplic. Widzą , co się dzieje z Jelenią i chcą opuścić ten tonący okręt . Od wielu lat Jelenia jest źle zarządzana, nie rozwija się tutaj turystyka, nie ma dobrze płacących firm, na samym Ratuszu stoja kamienice z których leci tynk, imprezy to wiejskie dożynki i wieczne podnoszenie cen wszystkiego co miejskie. Ten trup już gnije i trzeba uciekać przed smrodem.
~Gołodupiec 5-12-2019 10:46
Jelenia Góra bez Cieplic,Sobieszowa,Maciejowej i Jagniątkowa to tak jak mieszkanie bez: holu-przedpokoju, bez salonu ,sypialni,strychu i balkonu -tarasu widokowego oraz bez łazienki. Po prostu zadupie.I dlatego ten rozdmuchany w 1975 roku grajdoł będzie się bronił przed obnażeniem jego faktycznego wyglądu."Król" był i jest nagi.Cieplice i Sobieszów to jest to , a Jelonka przyssała się do nich jak pluskwa.
rymcycymcy 5-12-2019 11:21
do: ~Gołodupiec (10:46)
...no i bez kibla ! :) ...(pomyślałem o termach;)
~BECZQ 11-12-2019 12:05
do: ~Gołodupiec (10:46)
Niektórzy mieszkańcy Jagniatkowa, Sobieszowa czy innych dzielnic mają dosyć bycia zadupiem tego upadającego miasta zwanego Jelenią DZIURĄ, jak nie mieszkasz w centrum albo w chowie klatkowym na smierdzacym szambem zabobrzu to sie zalatania pieprzonej dziury w asfalcie nie doprosisz, a tymbardziej jakiejs wiekszej inwestycji np. turystycznej.
~No, tak 5-12-2019 11:18
Dlaczego nikt nie protestował, kiedy Cieplice przyłączano do Jeleniej Góry?
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 11:54
do: ~No, tak (11:18)
Uprzejmie proszę zabierać głos w swoim i tylko swoim imieniu i nie zarzucać mi publicznie czegokolwiek, co nie odpowiada prawdzie i niezbitym faktom!!!
~ 5-12-2019 12:05
do: ~No, tak (11:18)
a wolno było?
~Gregory74 5-12-2019 11:58
Cieplice były zawsze zadupiem Jeleniej Góry ! Z drugiej strony aglomeracje zawsze wchłaniają mniejsze, tutaj mamy sytuację odwrotną, dlaczego ? Wystarczy spojrzeć na Nasze miasto w którym nic się nie robi żeby się rozwijało i to nie tylko wina obecnego prezydenta ale też poprzednich. Króluje zasada „czerwonej kotliny” obsadza się spółki i żyje się z miasta a nie dla miasta. Szkoda bo JG mogłaby być stolicą nie tylko Karkonoszy ale pogranicza trzech Państw, niestety nigdy już nie będzie, ani jednym ani drugim , głównym czynnikiem który na to wpłynął jest ominięcie S-3 przez JG czyli cofamy się o kolejne 20-30 lat
~............................ 16-12-2019 23:14
do: ~Gregory74 (11:58)
Przed przyłączeniem Cieplice nie były zadupiem Jeleniej Góry. To włodarze Jeleniej Góry ogołocili Cieplice z wielkich zakładów pracy. Po co bezmyślnie sprzedawali Fampę? Wystarczyło ją zrestrukturyzować i pozostawić.
~............................ 16-12-2019 23:25
do: ~Gregory74 (11:58)
Jednak obecnie nie czas odłączać Cieplice od Jeleniej Góry, bo zmieniły się okoliczności. Teraz mieszkańcy na tym straciliby. Odróżnijmy dobro Cieplic od dobra ich mieszkańców. To nie to samo.
~ 5-12-2019 12:00
jestem za tym,by Cieplice Śląskie Zdrój były znowu miastem- Cieplice mają potencjał-uzdrowisko,wody termalne,Zorka,dawna Fampa,Wodnik,baza hotelowa,itp.Nawet sprawy urzędowe obecnie trzeba załatwiać w J.Górze,a to wymaga czasu/dojazd,itp./,Cieplice powinny stać się takim małym Monte Carlo,z kasynami gry,rozrywką,sportem,turystyką-tu,w kurorcie powinno kipieć życie-a obecnie jesteśmy "pożerani" przez J.Górę.
~STACH 5-12-2019 12:41
do: ~ (12:00)
Aż się "ześmiałem ze śmiechu" Cieplice nowe " Monte Carolo" Europy Wschodniej aleś pojechał po bandzie.
~ 5-12-2019 14:27
do: ~STACH (12:41)
swego czasu,na pustyni Nevada ludzie mądrzy i znający się na interesach pobudowali Las Vegas-to,kużwa, nie można z takiego,znanego na całym świecie kurortu,jakim są Cieplice stworzyć małego Monte Carlo?Tu do Cieplic kiedyś zjeżdżali na kurację milionerzy z całego świata,książęta, królowie,przywódcy państw,ale dlaczego teraz tak nie ma,bo m.in.trzeba mieć wizję przyszłości oraz wybić sobie z łba sowiecko-komunistyczne nawyki i myślenie.proszę zapoznać się z historią Cieplic i pomyśleć,dlaczego popadły w dziadostwo po 2 wojnie światowej-bo władza komunistyczna,władza z nadania kacapów z Moskwy to wszystko zaorała,zatruto powietrze,rzeki,naszabrowano i np.rozjebano olimpijski basen itp.Trzeba skończyć z mentalnością kacapa,raz na zawsze.
~STACH 5-12-2019 15:28
do: ~ (14:27)
Las Vegas to inne czasy, inny kontynent a przede wszystkim wielki kapitał i to Amerykanie inna mentalność. Do historii to nie ma co nawiązywać, inne czasy, inni ludzie, inna mentalność . Kiedyś Rzeczypospolita była od morza do morza a teraz próbujemy z większym lub mniejszym skutkiem stworzyć t.zw. międzymorze.
~ 6-12-2019 0:38
do: ~STACH (15:28)
nie chodzi o czasy, ale z mentalnością to racja,tyle tylko,że i mentalność się zmienia,choćby dzięki internetowi-na pewno w tej sprawie o przyszłości Cieplic to ich mieszkańcy powinni mieć decydujące zdanie, a jeśli chodzi o inwestorów-można było znależć inwestora dla Zorki, Fampy to dla pobudowania bazy rozrywkowo-turystycznej,kasyn gry,kortów tenisa ziemnego,wędkarstwa sportowego,-trzeba zarybiać rzeki głównie rybami łososiowatymi,a nawet wybudować lodowiskową halę sportową itp. tez znajda się ludzie, którzy chcą po prostu zarabiać pieniądze-warunek jest taki,że tu potrzeba gospodarza,a nie kolesi z nadania nieboszczki PZPR.Pora skończyć z komuną i jej dziedzictwem.
~STACH 6-12-2019 9:27
do: ~ (0:38)
Zejdź na ziemię . Nie stawiaj równości miedzy inwestorami w PMP czy Zorce z inwestycją w Cieplickie Las Vegas . Nie ta skala , nieporównywalne inwestycje i nie ta wielkość kasy i nie ta skala ryzyka. Jeżeli chodzi o ryby to wydzierżaw sobie kawałek rzeczki czy całą rzeczkę lub wykop jeziorko zrób łowisko komercyjne , zarybiaj i zarabiaj kasę. Takich miejsc jest w Polsce co niemiara , nic nowego. Ten pomysł jest tak nierealni jak pomysł wysłania w ciągu 10 lat promu kosmicznego przez Polskę na Marsa.
~ 6-12-2019 13:53
do: ~STACH (9:27)
podałem tylko na szybko pomysły,zapewne jest ich cała gala,smutne jest tu to,że nawet nie próbuje się zacząć naprawy Cieplic,a tylko czytam tu prawie same śmichy-chichy,podkreślam,że w wolnym kraju,a Polska jest wolnym państwem grzechem jest bierność zaniechanie-chyba,że chodzi o coś innego-o wyludnienie/zwłaszcza z młodzieży/tych terenów w celu w perspektywie 2-3 pokoleń zasiedlić je w ramach Euroregionu Nysa ziomkostwem zza rzeki Nysy Łużyckiej i Odry-czyli unijny Drang Nach Osten i wtedy Cieplice znów będą Bad Warmbrunn i wszystko się wtedy opłaci,nawet łowienie pstrągów w Kamiennej i Wrzosówce,ale w/g szwabskich praw.
~Dorsz 5-12-2019 12:33
Tylko, że po odłączeniu się Cieplic od Jeleniej Góry powstanie podmiot o nieokreślonym statusie i my ( dyskutanci ) nie wiemy, czy ta miejscowość uzyska prawa miejskie ( chyba regulują to jakieś przepisy ), czy wiejskie. Może opłacałoby się być gminą wiejską bo to dobrze postrzegane jest w UE pod względem dzielenia budżetu; a i sołtys na zagrodzę - równy wojewodzie. Byłaby to jedna z bogatszych wsi w Polsce ( takie nasze Bielany Wrocławskie ), bo jest z czego się utrzymać: bogactwo burdeli, sprywatyzowane sanatorium i lecznictwo plus państwowe i unijne dotacje, dostarczą odpowiednią ilość środków na utrzymanie obecnej Rady i armii urzędników oraz infrastruktury ( trzeba będzie też jakoś to oddzielić od Jeleniej; najlepiej odciąć ? ). A i, jak słusznie zauważa Pan Krzysztof Szklarski, można liczyć na zaprawioną w bojach służbę.
~STACH 5-12-2019 12:44
do: ~Dorsz (12:33)
Dodam że można jeszcze postawić mur jak ten kiedyś w Berlinie.
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 13:03
do: ~Dorsz (12:33)
Panie Dorszu. Cieplice nie odłaczą się od Jeleniej Góry, bo nikt będąc przy zdrowych zmysłach na to nie przystanie. Ani Jeleniej Góry, ani Cieplic nie stać na takie separystyczne działania. Mi, w tym wszystkim, nie podoba się to, że ciepliccy "radni" (czytaj - walnięci w czerepy swe separatyści) naruszają nie tylko dobre obyczaje, ale także (przede wszystkim) normy prawne - istny obłęd!!! Baczmy aby nam zdrowie psychiczne bardziej dopisywało!
~Dorsz 5-12-2019 13:12
do: Krzysztof J. Szklarski (13:03)
Sprawa jest dla mnie również oczywista. Jednak taka informacja ma swoje drugie dno, którego i Pan pewnie się domyśla. Ja zwolennikiem spiskowej teorii dziejów jestem i myślę, że w tym przypadku ktoś albo posługuje się szantażem wobec władz Jeleniej Góry, albo robią to służby, o których Pan wspomniał, a które mają swoją siedzibę w Cieplicach i komitywę z innymi rezydentami w regionie.
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 14:13
do: ~Dorsz (12:33)
Małe sprostowanie - Krzysztof Jacek Szklarski (Ķrzysztof J. Szklarski, K.J. Szklarski, KJS). Szanując swoich nieżyjących już, niestety, Rodziców szanuję Ich wolę i od szeregu lat zawsze używam dwóch imion tym bardziej, że wiem jak dla Nich było to istotne (na marginesie dodam, że są to imiona dwóch ludzi, których uznano za Świętych - ja takim świętym nie byłem, nie jestem i z całą pewnością nigdy nie będę, nad czym, bynajmniej, wcale nie ubolewam,, bo wolę być - niestety, obecnie safandułą, a nie jak to drzewiej bywało - "walczakiem", niż zatopionym w modłach odludkiem, pustelnikiem). Oświadczam wszem i wobec, że nadal żyję uroczyście zobowiązując się, że ma to miejsce nie tylko pierwszy, ale także OSTATNI RAZ!!!
~BS 5-12-2019 12:48
Lubię Cieplice mimo wszystko,ale,, zdrojem" są tylko z nazwy,i nie wiadomo jak długo.O tym, czym skutkuje najniższe położenie w kotlinie,nie muszę nikomu tlumaczyć. Dla mnie nie ma najmniejszego znaczenia,czy się odłączą,czy nie.Uwielbiam Park Norweski,widok z wałów,i widok na Karkonosze,i to zawsze jest dla mnie dostępne :-)))))
~Bezdomny 5-12-2019 12:53
A gdzie macie oczyszczalnie I wasze szlachetne odchody będą płynąć.
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 13:30
Ludzie! Co z Wami?! Ktoś swym niezdrowym pierdnięciem "zapaszki" rozsiewa a Wy popadając w istny amok z lubością, wręcz ekstazą, wonią tą się napawacie. Kilkoro bezmózgowców tłumy swe do rozmów wszelkich (całkowicie nijakich) porwało... Czy Wy, Kochani moi, innych problemów nie dostrze-gacie? Doprawdy - zazdroszczę Wam!!!
~xd 5-12-2019 13:42
Cieplickie Dziadostwo odłączone od rozumu... Chcecie niezależności od JG? No to fundujecie Ciepliczanom: dopłaty do MZK, MPGK, Wodnika itd... I to nie będą małe dopłaty, bo z podatków Ciepliczan tego nie opłacicie... D@$!7 to wymyślił
~tom 5-12-2019 13:58
do: ~xd (13:42)
Wodnik na siedzibę w Cieplicach. MPGK też jak nie wierzysz to sprawdź kod pocztowy. czyli jeśli kasę ktoś ma płacić to JG Cieplica a nie na odwrót. Wymiana usług MZK za MPGK i jest wszystko fair
~ego 5-12-2019 19:00
odpowiedź na usunięty komentarz
Panie K.J.Sz. trochę kultury. A możeś Pan pod wpływem....?
~ 5-12-2019 13:52
Cieplice na pewno by odżyły. same podatki z tylu pensjonatów,uzdrowisk. Zakład PMP , nie wiem czy nie część strefy ekonomicznej byłaby rejonizacyjnie w Cieplicach, termy. pewnie Cieplice maja powyżej 5.000 mieszkańców więc chyba prawa miejskie mogą mieć. Wleń nie jest większy,a ma prawa miejskie. Własny budżet - chyba by sie utrzymały jako samodzielna jednostka, ale Jelenia kurczowo będzie się ich trzymać zbierając dochody. Jelenia była miastem wojewódzkim - troche drgnęło ku lepszemu , ale jako miasto powiatowe niestety podupada. Wrocław wszystko garnie dla siebie bo tam są inwestycje priorytetowe dla województwa. Tu dają jedynie ochłapy. Ludzie powyjeżdżali za granice dlatego nie ma aż takiego bezrobocia bo młodych nie ma bo i po co mają tu być ,.Jaką tu mają przyszłość za 2000zł/ miesiecznie ?? (za 500 euro??) Z tego utrzymać rodzinę ?? z tego odłożyć coś na start??? a mieszkanie, a skromny samochód (bo to w dobie tych czasów juz nie luksus lecz potrzeba). Jakie możliwości stworzyliśmy młodym ludziom ??? Uczciwie pracuje 40 lat w tym POpapranym kraju i wstyd mi że moje dzieci wyjechały żeby zarobic na standard życiowy , skoro mnie na to nie jest stac by im to zagwarantowac bo i z czego z 2000 miesięcznie ????? ledwie starcza na podstawę
~............................ 16-12-2019 22:58
do: ~ (13:52)
W Uzdrowisku udziały ma koncern miedziowy z Lubina, który płaci podatki w Lubinie, a nie w Cieplicach, a ludzie zarabiają tam niewiele, więc części podatku dochodowego od osób fizycznych byłoby do miejskiej kasy tyle co kot napłakał. Nie ma Fampy, która utrzymywała Cieplickie Osiedle XX-lecia, Szkołę Podstawową Nr 3 i klub Gencjana z własnych pieniędzy, a i chyba częściowo park cieplicki, no i zatrudniała prawie całe Cieplice, a przynajmniej tych z Osiedla XX-lecia. Nie ma Szpitala Miejskiego w Cieplicach, który dawno został zamknięty, a Fampa sprzedana bezmyślnie obcym przez włodarzy Jeleniej Góry 30 lat temu. Cieplice ogołocono ze wszystkiego, ale teraz nie jest czas na ich odłączanie od Jeleniej Góry, bo mieszkańcom nie polepszy się od tego lecz wręcz przeciwnie. Nikt nie dopłaciłby im do MZK, a za śmieci i wodę płaciliby drożej.
~............................ 16-12-2019 23:09
do: ~ (13:52)
Jeśliby w Cieplicach była specjalna strefa ekonomiczna, to podatku dochodowego od osób prawnych kasa miejsca by nie zobaczyła. Ogarnij się. A tak poza tym, to ci ze "Strefy" nie płacą zbyt wiele pracownikom, więc podatku dochodowego od osób fizycznych też nie byłoby zbyt wiele. Największy zakład pracy - Szpital Wojewódzki - jest w Jeleniej Górze. Pracuje w nim najwięcej Jeleniogórzan, a nie Ciepliczan.
użytkownik facebook 5-12-2019 13:53
Ale po co?
~ 5-12-2019 14:03
a po to żeby to uzdrowisko było samodzielne jak Szklarska Poręba , czy Karpacz Cieplice zawsze były rozpowszechnione zarówno w kraju jak i za granicą w przeciwieństwie do Jeleniej Góry. czemu nie dać im spróbować Przyłączyli ich jak inne miejscowości by kiedyś utworzyć województwo. Województwo rozwiązali , a miejscowości nadal sa przyklejone do tego miasta
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 14:19
do: ~ (14:03)
Hola, hola!!! Kilkoro (bez)radnych to jeszcze nie Cieplice. Ci nawiedzeni separatyści nigdy i nikogo o zdanie nie pytali uzurpując sobie prawo do decydowania o wszystkim i o wszystkich!!!
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 14:43
do: Krzysztof J. Szklarski (14:19)
Skoreluję stan faktyczny ze stanem prawnym i jeżeli okaże się, że radni są funkcjonariuszami publicznymi, to z pewnością spotkam się z nimi przed niezawisłymi (są takowi?) jeleniogórskimi Sędziami - ja bezradny nie będę!
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 14:30
Na marginesie dodam, że my - Ciepliczanie, możemy bardziej stanowić o sobie, o Cieplicach i nie musimy uciekać się do separatystycznych szaleństw! Kogoś nieźle pogięło i jeżeli nie mnie, to z pewnością innych (dla pewności wezmę na "spytki" psychiatrów, których, jeżeli stwierdzą, że porąban jam ci jest, przed sądy wszelakie zawlokę za fatalne wręcz leczenie me).
~Ccccc 5-12-2019 14:35
Nigdy e życiu. Chcą sobie stworzyć nowe stołki.
~jeleniogórzanin cieplicki 5-12-2019 14:50
zrobić referendum niech mieszkańcy Cieplic Sobieszowa i Jagniątkowa się wypowiedzą bo bez tych dwóch wyżej wspomnianych dzielnic sie nie da
~ 5-12-2019 14:52
Tej bandzie przygłupów chodzi tylko i wyłącznie o stołki .
~katolik 5-12-2019 14:52
Dobry pomysł , Po pierwsze wy mieszkańcy Cieplic zapłacicie wiecej za MZK bo bedzie was obsługiwać , za wywóz smieci bo nie macie MPGK , za Utrzymanie parków , dróg ... Po drugie - jako osobne miasto NIE MACIE NIC co utrzyma to miasto w ładzie i porządku . Radni poprostu chcą siedzieć na stołkach a mieszkańcy dostaną po kieszeni. ale mi się to podoba . Sprawa referendum .... czy w pytaniu bedzie mowa o kosztach z tym zwiazanym. bo utrzymanie bedzie droge . Patrząc na radnych to średnia wieku 60 + więc zafundują mieszkańcom katastrofę ... Młodzi mam nadzieję nie głosowali "za"
~Anonim9000 7-12-2019 1:24
do: ~katolik (14:52)
MPGK jest w Cieplicach, to JG by dopłacało :)
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 14:56
Odpowiadam sobie a przy okazji informuję Państwa, że: "Wprawdzie ustawa o samorządzie gminnym nie przesądza do końca, czy radny jest funkcjonariuszem publicznym, czy tylko korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych, jednak art. 115 § 13 pkt 2 kodeksu karnego, który wymienia radnego jako funkcjonariusza publicznego, nie pozostawia już wątpliwości". Zainteresowanych uprzejmie proszę o zapoznanie się z treścią artykułu 231 Kodeksu karnego!!!
~ 5-12-2019 15:10
To Dom im. Brata Alberta gdzie teraz będzie ? W J.G , Cieplicach czy na linii demarkacyjnej ?
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 15:28
do: ~ (15:10)
Owszem, przebywałem tam przez czas jakiś przed dwoma laty. Tuszę, że pozostanie on na swoim dotychczasowym miejscu, czego jego podopiecznym z całego serca swego szczerze życzę i modlę się o to, by wyszli z nękających ich nałogów i nigdy nie zapominali, że tak jak i inni są LUDŹMI!
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 15:20
Pan redaktor Przemysław Kaczałko otrzymał właśnie ode mnie Sms-a o treści: "Jest Pan, Panie Redaktorze, istotnym świadkiem zaistniałego przestępstwa, więc proszę Pana o danie jeleniogórskim Sędziom szansy pochylenia się nad sprawą - temu SMS-owi nadaję charakter publiczny".
~MarekWanys 5-12-2019 15:44
chcą dla siebie stołków i posady, więc stąd wniosek. Jakaś dziwaczna ta Rada Dzielnicy Uzdrowiskowej Cieplice, robią mało dla swoich, ale dużo dla siebie!
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 16:14
Szanowni Państwo. Z uwagi na zaistniały fakt zwracam się do Państwa z olbrzymią prośbę o całkowite wstrzymanie się od jakichkolwiek dalszych komentarzy. Stypizowane przestępstwo jest ścigane z urzędu i już jutro jeleniogórskie organy ścigania zmuszę do tego, by zajęły stanowiska w przedmiotowej sprawie - uzbrojmy się wszyscy w cierpliwość - czy tak wiele od siebie i od Państwa oczekuję? Nie dajmy się wciągnąć w tę swoistą "grę"!
~Anonim+ 5-12-2019 16:32
W takich i podobnych przypadkach, na myśl przychodzi mi, tak zwana odpowiedzialność decydentów - odpowiedzialność, ale ta prawno-ekonomiczna nieomalże fizyczna, a nie czysto teoretyczna, tak hojnie i z atencją wygłaszana w urzędniczych przysięgach...
~pytanie 5-12-2019 17:05
Czym im się w d,,nie przewraca?A to że ,się nudzi ,to prawie pewne.Wołam was ,Zabobrzanie ,jest was więcej niż w Cieplicach ,jestęśćie za rzeką i wy powinniście odłączyć się od JG i dołączyć do siebie Jeżów i JANOWICE..A Cieplice niech dołącżą to co po drodze do Kowar i Piechowic i będzie bogato i wesóło.Zamek CHOJNIK JAK zawsze obroni się przed najeźdźcami i durniami.
~Tylko PIS 5-12-2019 17:17
Jestem ZA . J Góra żeruje na Cieplicach. Cieplice są znane na całym świecie, z uzdrowiska, turystów utrzyma się super.
użytkownik facebook 5-12-2019 18:00
Jerzy Łużniak i jego Straż miejska to śmierdzące parówy przeznaczone do likwidacji Łużniak ty Śmieciu !!!
~Mizolda 5-12-2019 18:03
Jeszcze może zmienicie nazwę na Bad Warmbrunn i będziecie dobrze. Co za głupie buraki mieszkają na tym Cieplickim osiedlu!!!
~Glock 5-12-2019 18:07
Poszli oni won ze swoimi cieplicami.Największym błędem za PRL było przyłączenie na siłę wioch do Jeleniej.Powstał potworek architektoniczny długi na 30km i mejscami wąski na 100m.
~Anonim+ 5-12-2019 19:52
do: ~Glock (18:07)
W istocie, Jelenia Góra jest większa od Stolicy - ale właśnie tylko na długości!
~ 6-12-2019 10:37
do: ~Anonim+ (19:52)
Nie do końca ale blisko,stolica ma około 40km długości.
~Anonim9000 7-12-2019 1:27
do: ~Anonim+ (19:52)
Jelenia Góra jest na siódmym miejscu. 37,21km Gdańsk 32,77km Warszawa 32,49km Kraków 30,34km Szczecin 26,28km Poznań 26,08km Wrocław 25,43km Jelenia Góra 24,57km Zielona Góra 23,67km Łódź 22,24km Bydgoszcz reszta poniżej 20km
~Gość 7-12-2019 13:33
do: ~Anonim9000 (1:27)
Jelenia Góra od granicy z Radomierzem do granicy państwa to około 35 km.
~ulm 5-12-2019 18:08
8 sztuk niedocenionych pierdziuchów stołkowych jest za separacją ...tylko 8 sztuk.Może zapytają mieszkańców jakie mają zdanie na ten temat..
Krzysztof J. Szklarski 5-12-2019 18:15
do: ~ulm (18:08)
Zadawanie pytań post factum będzie odczytywane jako próba uniknięcia odpowiedzialności karnej. Ech, nadal dajecie sobą pomiatać i siebie antagonizować - wyrazy ubolewania swego wam ślę!
~Jelinek 5-12-2019 18:59
Proponuję zająć się opracowaniem programu systemu ogrzewania w Cieplicach po wprowadzeniu zakazu używania paliwa stałego, węgla i drewna co ma nastąpić za 5 lat. Powietrze w uzdrowisku jest fatalne. Trudno jest tym czymś oddychać. I w tym kierunku warto skierować energię do zmian przez Radę.
~Gość 5-12-2019 19:09
Powtórzę: Paru cwaniaków marzy o stołkach dla siebie albo dla kogoś z rodziny. Nie widzą powiązań strukturalnych, które się wytworzyły. Jeśli padnie argument, że Świeradów to takie cacuszko uzdrowiskowe, to powiem, że Cieplice to nie Świeradów. Niegdyś 16 tysięcy mieszkańców, teraz może trochę mniej, bo depopulacja, ale z drugiej strony rozbudowa miasta (powstało Orle, Osiedle pod Wałami, Osiedle Słoneczne (koło Os. XX - lecia), rozwinęło się Osiedle Widok, teraz rozwijają się uliczki PCK, Wróblewskiego, Krośnieńska. Miasto ma nie tylko funkcje uzdrowiskowe. to spora sypialnia, przemysł, usługi. To byłby jęk, jakby Jelenia Góra (jako osobne miasto) zażądała opłat za MZK (oprócz tego, e Cieplice by musiały dopłacić to - dwie strefy), za wodę etc. A co z Sobieszowem i z Jagniątkowem? Pytał się ktoś mieszkańców tych osiedli, co o tym myślą? No i pytanie o granice Cieplic. Czy tak jak było w 1975 roku, czy trzeba by było skorygować granice miasteczka i odciąć Graniczną, kawałek wolności z MPGK, strefę przemysłową (a podatki wtedy do Jeleniej Góry). Darujcie sobie secesjoniści. Jakie macie argumenty? Zmniejszenie szans Jeleniej Góry - było nie było czwartego miasta na Dolnym Śląsku po Wałbrzychu i Legnicy i, oczywiście, Wrocławiu, to ograniczenie szans całego mikroregionu, w tym Cieplic. Ta rada Cieplic to jedynie ciało doradcze, którego istnienie wymusza ustawa o uzdrowiskach.
~Bezdomny 5-12-2019 20:06
Wyżywienie prezydenta od śmieci uważam za skandaliczne.
~s. 5-12-2019 21:02
Głosy oburzenia, to co mówiłem od kilku lat. Zamiast prezydenta będzie burmistrz. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie utrzymywał sztucznego tworu jakim jest Jelenia Góra. Bez ościennych miejscowości JG będzie takim ciut większym Lubaniem. Cieplice na secesji wyjdą o niebo lepiej. Pod warunkiem, że będzie to w granicach z 1975 roku.
~Krzysztof J. Szklarskii 5-12-2019 21:53
przepraszam za moje wszystkie poprzednia wpisy -jestem nachlany i walnięty w łeb dlatego piszę takie bzdury
~Dorsz 6-12-2019 10:01
do: ~Krzysztof J. Szklarskii (21:53)
Spoko, Panie Krzysztofie :-) Mnie też to się zdarza; a potem, jak budzę się rano, myślę: "kurcze, po co komentowałem, przecież obiecałem sobie dwie rzeczy: nie gram po pijaku w karty i nie powinienem wypowiadać się w Internecie". Najczęściej nie udaje mi się dotrzymać obietnicy :-(
~Miastowy 6-12-2019 11:08
do: ~Krzysztof J. Szklarskii (21:53)
Pan w ubieglej dekadzie pisal o jeleniogorskiej prokuraturze. Jak Pan obecnie ocenia ten urzad?
Krzysztof J. Szklarski 6-12-2019 14:31
do: ~Dorsz (10:01)
Oj Dorszu, Dorszu. Pozwala Pan wodzić sobą niczym małe dziecko. Ktoś w sposób nieudolny podszywanie się pode mnie, a temu przestępcy (nieosądzonemu, nie skazanemu jeszcze) odpowiada. Ludzie, do diaska, co się z Wami dzieje???!!!! 😂
Krzysztof J. Szklarski 6-12-2019 14:34
do: ~Miastowy (11:08)
Już w przyszłym tygodniu zapoznam Państwa z konkretnymi, ale uchylając rąbka tajemnicy... FATALNIE!!!
Krzysztof J. Szklarski 6-12-2019 14:51
do: Krzysztof J. Szklarski (14:31)
Czy nie widzi Pan, Dorszu, że posiadam stałe konto na tym portalu? A poza tym ja i alkohol w parze nie "chadzamy" ze sobą. Nie jestem całkowitym abstynentem, co to to nie, nie piję okazjonalnie, a sìęgam po naprawdę dobry trunek jedynie wtedy, gdy JA MAM OCHOTĘ, wìęc jestem wolny od niego, bo nikt i nic nie jest w stanie zmienić moich upodobań. Niestety, od ponad 50-ciu już lat jestem nikotynistą, ale i od papierosów uwalniam się wtedy, gdy JA tego chcę zamieniając je na dobre cygaro lub fajkę, więc moim jedynym "nałogiem" jesteście Wy - LUDZIE - bo kocham Was ponad życie i nie wyobrażam sobie jego bez Was!
~pani Bożenka 5-12-2019 22:45
Od dawna chodzą głosy że mieszkańcy ulicy Szymanowskiego
~pani Bożenka 5-12-2019 22:46
chcą proklamować niepodległość.
~BS 6-12-2019 13:27
do: ~pani Bożenka (22:46)
I co Bogdan o tym myśli?
~Cheplewody 6-12-2019 2:00
Zbieralismy podpisy itylko 1dnia zebralismy1750za odlaczeniem
~Jaworek 6-12-2019 8:16
ROZWIĄZAĆ RADĘ CIEPLIC!!! A przynajmniej wyrzucić tych oszołomów co zamiast promować i działać na rzecz Cieplic to działają na szkodę dzielnicy. Takiej partyzantki już dawno nie widziałem. Niech pan prezydent coś z nimi zrobi i ustawi do pionu, zanim całkowicie zrujnują te miasto swoimi chorymi pomysłami. Większej patologi nie widziałem, chętnie bym poznał ich nazwiska co taka szopkę odstawiają.
~ 6-12-2019 8:41
Cieplice Zdroj zawsze były w pewnym wiadomym czasie j.Gora anektowała te miasto
~sztarek 6-12-2019 9:26
Tyle kasy poszło na cieplice, a oni chcą się teraz odłamczać. Niech idą to w koncu mieszkancy zabobrza cos z tego beda mieli
~Ak47 6-12-2019 10:34
Nigdy nie powinni tego czegoś łączyć z Jelenią ,to taka sama dziura jak Piechowice.No ale komuchy mieli ambicje żeby stworzyć z 30 tys. miasteczka drugi Wrocław i tak podpinali wioski po kolei od Maciejowej aż po granicę z Czechami.
~Gosc 6-12-2019 10:57
Rozumiem że stać nas na utrzymywanie nowych urzędów i urzędników ha ha ha
użytkownik facebook 6-12-2019 11:51
Uświadomię "specjalistów od siedmiu boleści" którzy się tutaj wypowiadają: Budżet miasta składa się w przeważającej części z wpływów z podatków osobistych (PIT). Połowę tego za zabiera Wam Urząd Skarbowy trafia do kasy miasta. Aby miejscowość, miasto, gmina, wieś, posiadało duży budżet nie musi być w nim żadnego zakładu, sklepu, czy fabryki. Wystarczy że mieszka w niej sporo bogatych (dobrze zarabiających) ludzi, to wszystko.
~............................ 16-12-2019 23:05
do: użytkownik facebook (11:51)
Sęk w tym, że mieszkańcy Cieplic są niezbyt bogaci, a ci co na takich wyglądają, niekoniecznie płacą podatki. Zobacz, ilu bezrobotnych okupuje miejsca przed marketami, ilu pijaczków okupuje ławki w centrum Cieplic.
użytkownik facebook 6-12-2019 11:57
Mieszkańcy Centrum i Zabobrza, czy naprawdę chcecie utrzymywać Parki w Cieplicach, Tężnie Cieplickie, ulice, Szkoły, Muzea, Termy Cieplickie?! Przecież mieszkańcy Zabobrza w ciągu najbliższych 50 lat dopłacą do w/w pewnie z 2 miliardy złotych, a sami żadnego parku czy basenu nie zbudują, bo to wszystko co jest w Cieplicach pobudowane trzeba będzie remontować. Wkrótce zapowiada się remont Term Cieplickich, będzie kosztować około 5 milionów. Zapłacą za to mieszkańcy Zabobrza. PO CO?!!! Przecież gdy Cieplice się oddzielą to mieszkańcy Zabobrza i tak będą mogli korzystać z Parków, Term Cieplickch, Muzeów itp.
~Rejowiec 6-12-2019 12:37
do: użytkownik facebook (11:57)
Ale bełkot! :) :) :)
~Tomasz Miroszkin 6-12-2019 17:33
do: ~Rejowiec (12:37)
Bełkot to Ty masz na imię.
~wrrr 8-12-2019 11:45
do: użytkownik facebook (11:57)
logiczne
~szczur 6-12-2019 12:58
Uchwała na poziomie dzieci z przedszkola, czyżby radni Rady Cieplic szukali ciepłych stołków dla siebie. Może niech przed referendum przedstawią koszty tego przedsięwzięcia i prognozy przychodów i kosztów po odłączeniu, aby ludzie wiedzieli za czym głosują.
~Tomasz Miroszkin 6-12-2019 17:46
do: ~szczur (12:58)
Skoro Rada Cieplic reprezentująca wszystkich mieszkańców uzdrowiska Cieplice, postuluje o referendum, to prezydent powinien DAĆ PIENIĄDZE NA TAKĄ ANALIZĘ a następnie ogłosić referendum w tej sprawie. Tak zrobiłby ktoś kto dba o DEMOKRACJĘ, a nie tylko o niej pie*doli.
~s. 6-12-2019 19:02
do: ~szczur (12:58)
Czasami prezydent miasta nie daje rady. Dwóch burmistrzów da radę.
~............................ 16-12-2019 23:02
do: ~Tomasz Miroszkin (17:46)
Rada Cieplic nie reprezentuje wszystkich mieszkańców Cieplic, a jedynie tych, co mieszkają w centrum. Przypomnij sobie, kto mógł ją wybierać. Nie byli to "wszyscy", więc nie mają mandatu o decydowanie o całych Cieplicach. Niech zajmą się ryneczkiem w Cieplicach i tym, aby nikt nie jeździł samochodami po Parku Zdrojowym.
użytkownik facebook 6-12-2019 21:14
A,, rupta co chceta,, jak nie wiesz o co chodzi ,to chodzi o pieniądze...nie ufam już żadnym urzędnikom!
~wqeqwe 6-12-2019 22:04
hahahaha nie będzie czego dzielić panowie rajcy, jak cieplice odłączą się od jeleniej - może do końca waszej kadencji. A potem zostanie tylko krater...
~pytanie 7-12-2019 13:22
Mam pomysła.Poproście wodza narodu ,aby zarządził ,co następuje.Tam gdzie lud boży zażyczy ,należy wpisć przy nazwie dzielnicy słowo Miasto .I będzie git ,jak mawia Ferdynant Kiepski,do syna Waldusia.
~Kowal 7-12-2019 19:57
Jak długo Cieplice muszę ciągnąć tą Jelenią Dziurę? Powinni mię wizy wjazdowe do Cieplic. Co niedzielę widać miastowych na giełdzie i w parku. Niestety rozumem nie grzeszą! Ileż można, pewnie to PISowcy...
~s. 7-12-2019 23:07
do: ~Kowal (19:57)
To pełowcy.
~to ja 8-12-2019 8:45
panie szklarski jak tam maski gazowe mam rozumiec ze jak pan pisze te bzdury to ma pan załozono jakąś
~Parszywy z Drive-clubu 8-12-2019 9:51
I żeby Cieplice miały rejestracie DC ;)
~dziki kraj 8-12-2019 11:39
Cieplice nigdy się nie lubiły z Jelenią,w latach 70,80 często huliganka z tych obu miast tłukła się między sobą.Do dziś w Cieplicach mieszka sporo takich co pier.. w kółko "cieplice to nie jelenia".Prawdę mówiąc to ta mieścina pasuje do Jeleniej jak świnia do karety ,mają osobny deptak,pseudo rynek więc jaka to Jelenia .Niech odetną się zasiekami i zaczną funkcjonować jako gmina,bo miastem trudno to coś nazwać.
~wrrr 8-12-2019 11:39
wszystkich urzędasów z Cieplic, Sobieszowa, Jagniątkowa wyrzucić z urzędów w Jeleniej Górze
~ 8-12-2019 12:28
Kurice - nie ptice. Cieplice - nie zagranice :-)
~Silny Roman 8-12-2019 13:14
Czlowiek zawlaszczajacy nowe tereny,jest jak mucha walczaca o lepsze miejsce na gownie do skladania jaj.
~kerat 8-12-2019 21:48
Z Sikorą się ugadali, wiadomo kto będzie burmistrzem
~Sylwester 9-12-2019 12:33
I wice wersal! Cieplice nigdy nie były w Jeleniej Górze!
~Willy 13-12-2019 16:11
Poszly szczury z Jeleniej Gory !
~............................ 16-12-2019 22:01
Rada Cieplic nie posiada mandatu na decydowanie o całych Cieplicach, bo nie reprezentuje całych Cieplic. Nie wszyscy Ciepliczanie mieli prawo ją wybierać, a jedynie ci z centrum Cieplic. Nie mogą decydować o tym, komu mamy płacić za śmieci, jak dojeżdżać do pracy itp. Zresztą należą do niej również osoby nie mieszkające w Cieplicach.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group