• Czwartek, 19 września 2019
  • Godz. 12:23
  • Imieniny: Konstancji, Januarego, Teodora
  • Czytających: 6865
  • Zalogowanych: 21
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Były sobie dęby na ulicy Słowackiego

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Wtorek, 12 października 2010, 7:37
Aktualizacja: Środa, 13 października 2010, 7:52
Autor: TEJO
Wczoraj dęby zniknęły z krajobrazu ulicy Słowackiego.
Fot. TEJO
Kilka wiekowych drzew trafiło pod piły drwali na jednej z najładniejszych – jeszcze zadrzewionych – ulic Jeleniej Góry. Po ubiegłorocznej ścince to kolejne dęby, które zniknęły z jej krajobrazu.

Drzewa były dorodne i zdrowe, ale stanowiły zagrożenie dla pobliskich zabudowań i dla ruchu samochodowego. Już od kilku dni wisiały na nich kartki z zawiadomieniem o ścince. W ubiegłym roku wycięto już kilka dębów tłumacząc, że były spróchniałe i – w razie wichury – mogły się połamać i narobić szkód. Zresztą tak stało się podczas pamiętnego huraganu w lipcu ubiegłego roku, kiedy wiatr łamał jak zapałki nadwyrężone pnie.

Teraz na ulicy Słowackiego, która jeszcze kilka lat temu była niemal na całej długości zadrzewioną aleją, drzew z roku na rok ubywa. Z pewnością tam „przejaśniało” i może zrobiło się bezpieczniej. Jednak trudno nie mieć wrażenia, że niektóre drzewa wycięto tylko dlatego, że zasłaniały miejscowym słońce i widoki z okna.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (60) Dodaj komentarz

~ze Słowackiego 12-10-2010 7:53
Nie jestem przeciwnikiem drzew, ale jeśli komuś gałęzie podczas wiatru dosłownie walą po oknach, jeśli łamią się i spadają na chodnik, na dachy, na auta itp. to nie ma się co dziwić, że ludzie chcą wycinki. Dlatego uważam, że niesprawiedliwe jest oskarżanie \"miejscowych\". Do lasu można nie iść kiedy wieje, z domu wyjść trzeba. Zawsze jest możliwość nowych nasadzeń i odpowiedniego przycinania korony, żeby nie stanowiła zagrożenia. I mam nadzieję, że nowe drzewa zostaną posadzone.
~~guarder 12-10-2010 8:04
A ja tam wole jak są drzewa. Jestem ciekaw co będzie za 10 lat jak wszystkie drzewa wytna..
~ja 12-10-2010 8:11
a kto je wycinał? wiadomo?
~Hmm 12-10-2010 8:26
W Jeżowie Sudeckim wycięły Łobuzy !!! Ponad 20 Dębów !!! pomimo że wiadomo kto ;) ani Gmina ani Policja nic z tym nie robi ;( hehehe ,, wspólne dobro "
~Gość 12-10-2010 8:27
Jestem jak najbardziej za ekologią ,ale te drzewa które rosną przy budynkach ,czy też drogach stanowią zagrożenie więc nie żle że je wycinają ,ale niech w to miejsce sadzą te karłowate ,które nie stanowią zagrożenia dla ludzi i pojazdów.
~galla 12-10-2010 8:42
a mozna bylo je tylko mocno przyciac,, ale coz drzewo potrzebne do kominkow bo zapowiadaja zime stulecia
~s. 12-10-2010 8:53
160 PLN za kubik.
~mim 12-10-2010 8:58
Nic nie rośnie w nieskończoność. W to miejsce trzeba po prostu nasadziś młode ,które za sto lat znowu wytną i posadzą nowe ,które za sto lat znowu................................... itd.
~Any 12-10-2010 9:34
Do przeciwników wycinki. Nie wiem czy to takie przyjemne jeśli drzewa zasłaniają okna i cały dzień trzeba świecić w mieszkaniu. Nikt niestety nie przycina drzew kiedy jest to możliwe, a jak się rozrosną to koszt przycinki jest tak duży, że nie stać na to administracji.
~lolo79a 12-10-2010 9:48
Nie drzewa, ale człowiek jest ważniejszy. Co byście Państwo myśleli gdyby ktoś z bliskich zginął w wypadku samochodowym w kolizji z drzewem.
~Tomy M 12-10-2010 10:00
~lolo79a ... pomyślelibyśmy że ten człowiek był ofermą i nie powinien jeździć samochodem, dobrze że zabił się o drzewo a nie o autobus z dzieciakami.
~zainteresowa 12-10-2010 10:29
Tak Proszę Państwa ja tam mieszkam i proszę mi wierzyć , drzewa mogły dalej spokojnie rosna , w zeszłym roku były przycięte, gałęzie na nachodziły na dachy pobliskich domów, drzewa były zdrowe, ale..... komuż przeszkadzały. Nie wytknę palcem z nazwiska ale ..... jest tak że "szarzy zwykli ludzie" prosili o przycięcie drzew od kilku lat pisali pisma i nic aż tu nagle na wiosnę je przycięto, potem zaczęto wycinać te co najbardziej przeszkadzają co niektórym mieszkańcom naszej pięknej ulicy.
~widz) 12-10-2010 10:37
wczoraj widziałem, jak facet dokonuje tej wycinki, podziwiam i gratuluje takich umiejętności. Szacun.
~drzewolaz 12-10-2010 10:43
popieram ~Tomy M. Dodatkowo dodam, że jak ~lolo79a nie lubi drzew to niech wpadnie do Cieplic pooddychać spalinami. Szybko zmieni zdanie o wycince.
~wyrwidab 12-10-2010 11:11
do widz- a ja widziałem jakim autem jeżdzi ten gościu. Praca cięzka i portfel ciężki.
~Piiρi Jelonkowa 12-10-2010 11:40
~Ja .. myślisz o *mężczyznach-OKRUTNIKACH ? ~SMUTNE ..
~Lee 12-10-2010 12:01
Dzisiaj dęby .... jutro będą wycinać latarnie ... bo stwarzają zagrożenie... mogą się przewrócić, mogą wyskoczyć na jezdnię i zderzyć się z samochodem. Co za mądrala zarządza drogami w tym mieście?
~Lee 12-10-2010 12:07
ps. A na Wojska Polskiego mogli zostawić tak "atrakcyjnie" przycięte topole. Cóż topola nie jest tak cenna jak dąb!
~Obywatel 12-10-2010 12:34
Na wycinkę trzeba mieć zgodę nadleśnictwa, więc jak takową się dostanie to można wycinać jedynie ramach zezwolenia wymienione drzewa.
~Bambo 12-10-2010 12:34
Oprócz wycinki istnieje jeszcze możliwość tzw. zabiegów pielęgnacyjnych (przycinka gałęzi).Ciekaw jestem kto wydał taką decyzję i czy była opinia dendrologiczna.
~db 12-10-2010 12:49
wyciąć wszystkie drzewa w mieście, wylać wszędzie beton żeby żadna okropna roślina nie mogła się przebić! a potem zadawać sobie pytanie dlaczego ludzie, którzy ledwo skończyli 30lat zaczynają chorować na raka i inne paskudztwa. no bo przecież nie z powodu spalin i zanieczyszczenia, które nie ma możliwości być przefiltrowane przez drzewa. bo drzew już przecież nie ma! banda pajaców!
~iwes 12-10-2010 12:52
Ludzie chcecie mieć drzewa? To idżcie do parku a te nad głowami przechodniów stwarzają niebezpieczeństwo zwłaszcza że niektóre nigdy nie były przycinane do wysokości tylko rosły na dziko. Naprawde trzeba tragedii żeby to zrozumiec? Tylko póżniej będzieci mowili co innego.
~świadek 12-10-2010 13:02
Nie jestem specjalistą w zakresie ekologii czy chociażby leśnikiem, jednak logika wskazuje na to, że duże drzewo w obrębach miejskich daje więcej zagrożeń niż pożytku. Oczywiście w momencie sadzenia nikt się nie zastanawia nad tym, że takie drzewo kiedyś będzie olbrzymem zagrażającym okolicznym budynkom. Nikt zapewne z tych co sadzili te drzewa nie brał tego pod uwagę, a może brali tylko ich już tu nie ma. Drzewa w mieście rosnące do 6 m od budynku powinny być wszystkie wycięte, natomiast to rosnące dalej powinny być tak przycinane aby ich wysokość nie przekraczała 6 m. Wiatr takiego drzewa nie przewróci, a odpowiednia przycinka konarów powinna nadać odpowiedni kształt temu drzewu. Oczywiście że aleje wzdłuż których rosną olbrzymie drzewa mają swój niepowtarzalny urok, jednak jazda samochodem taką aleją gdy wiatr wieje z szybkością powyżej 50 k/h staje się taką atrakcją, że nie każdy się odważy z niej skorzystać. Mając na uwadze, że każde drzewo którego średnica przekracza 10 cm podl
~cdr 12-10-2010 13:40
Wycięte dęby były okazem zdrowia, gałęzie z nich nie spadały. Miały jednak pecha, że rosły przy posiadłości majętnego człowieka, któremu nie chciało się grabić liści, a pnie przeszkadzały widoczności z wyjazdu z posesji. Ten człowiek posmarował wycinkę grubą kasą albo znajomościami, gdyby dęby stanowiły jakiekolwiek zagrożenie, ścięto by również resztę drzew. Uważam to za olbrzymi skandal a sprawa zakrawa na zainteresowanie odpowiednich organów. Co ciekawe 5-metrowy kloc drzewa pozostawiono w nocy na ulicy, cud, że nikt w niego nie przyrżnął.
~iwes 12-10-2010 13:41
Ludzie chcecie mieć drzewa? To idżcie do parku a te nad głowami przechodniów stwarzają niebezpieczeństwo zwłaszcza że niektóre nigdy nie były przycinane do wysokości tylko rosły na dziko. Naprawde trzeba tragedii żeby to zrozumiec? Tylko póżniej będzieci mowili co innego.
~diabelek 12-10-2010 13:52
moim skromnym zdaniem, taka wycinka to głupota, pomijam juz kwestie łapówy, oraz co z dRewnem sie stało i kto za ile kupił ! chciałbym mieć przy domu takie wiekowe deby. nawet dołozyłbym sie do cięcia pielegnacyjnego. jakos na wielu innych drogach rosną, gałęzie spadają i wyciąć nie wolno. a tu, mało ruchliwa droga, piekna parkowa ulica, drzewa poza jezdnia. SKANDAL !!! a gdzie "zieloni" z Wałbrzycha !!! ??? !!!
~baba jagaaaa 12-10-2010 14:48
a ja jestem przeciw ekoTERRORYSTOM. drzewa tak, ale pod warunkiem, że nie stanowią zagrożenia. Wszędzie musi buc rozsądek. jak ktoś juz napisał, drzewa w pewnych graniocach od domu nalezy wyciąć, a w dalszej odległości poprzycinać.
ezars 12-10-2010 15:25
Powinno się je tylko porządnie przycią a nie wycinać. Dębów na naszym terenie nie jest za dużo.
~mieszkaniec_XXX 12-10-2010 15:50
pisze osoba, która tam nie mieszka. zero światła cały rok przez te dęby. nie mówiać już o bezpieczeństwie - co jest ważniejsze zycie człowieka czy dąb??????
~WSM 12-10-2010 15:54
Wszystkie te drzewa zemsta z czasów wojenny. Ciekawe co powiedzą Ekolodzy jak ich dzieci będą ginąć na tych dębach wszystkie powinny być wykasowane a należało by zacząć od drogi dziwiszowskiej
~ 12-10-2010 16:08
Do mieszkańców : Nie przejmujcie się głupimi komentarzami. Ja Wam współczuję. Przy silnych watrach ( a tych ostatnio nie brakuje) nigdy nie wiadomo jaka gałąź uderzy w budynek uszkadzając okno, dach czy w samochód, albo po prostu można oberwać. A jesienią .... widziałam stosy liści i sprzątających je. Można przecież zrobić nasadzenia iglaków typu tuja czy cyprysy. Zawsze jest wyjście.
~pronto 12-10-2010 16:49
słyszałem ,że wszystkie drzewa wycięto w ramach akcji ,krzyż na każdym podwórku ,na każdym zakręcie ,na każdym kroku .Z czegoś je trzeba przecież robić ,podobno maczali w tym palce /i piły / harcerze przenajświętszej Rzeczpospolitej.
~auraton 12-10-2010 18:08
Znowy biadolenie. Widziałem calą ta akcje. Nie wycinali wszystkich drzew tylko te które były pochylone na budynki, a po wycięciu było widać jak w pniu od środka drzewo murszało ( chorowało ) czyli w każdym czasie mogło się złamac
~jg 12-10-2010 19:01
trzeba coś wiedzieć o drzewach zanim się je wytnie. Takie stare dęby rosnące w dużych odstępach , zasłonięte bezpośrednio od wiatru wysokimi kamiennicami są mocne i nigdy tam nie widziałam spadających gałęzi.Co za porażka żeby na to pozwolić. Czasem rzygać mi się chce ,że mieszkam w takim kraju w którym nie szanuje się tego co piękne , zabytkowe.Wystarczy popatrzeć na polskie wsie -goła patelnia wszystkie drzewa wygolone i spalone a dla porównania proponuje przejechać się choćby po Czechach lub Niemczech.
~;p 12-10-2010 19:05
A jak wam się podoba Wojska Polskiego? Same niekształtne pokaleczone kikuty , to są drzewa to jakaś parodia . Takie rany nigdy nie zarosną, drzewo będzie walczyć i psuć się ale skąd mogą to wiedzieć w MPGK? Teraz to lepiej je usunąć i posadzić nowe -i prowadzić je od małego .
~Ona;) 12-10-2010 19:25
Wiekowe to one nie były;:p...
Piipi Jelonkowa 12-10-2010 19:56
.. szkoda drzew ! .. one są RADOŚĆIĄ na smutne serca !
~www 12-10-2010 20:08
~auraton - pozwolę sobie stwierdzić że bredzisz. Drzewa nie były przechylone a pnie po wycięciu pokazują, że drzewo było w DOSKONAŁYM stanie, nie ma śladu próchna - czyste zdrowe drewno. W jednym masz rację - nie wycięto wszystkich drzew - wycięto tylko dwa przy jednej posiadłości, choć na ulicy rośnie ich kilkadziesiąt. Drzewa rosły na tej ulicy przez 80 lat i w kilkanaście minut pozbawiono je życia w imię wygody jakiegoś nowobogackiego barona który przy wycince biegał z aparatem strzelając fotki. Pewnie znajdą się w albumie rodzinnym: "patrzcie wnuki, jak nie było widać naszej rezydencji przez te cholerne drzewa. Teraz, to co innego - aż w oczy kole..."
~zeSłowackieg 12-10-2010 20:48
Nie rozumiem, komu w tym miejscu przeszkadzały dęby? nie stwarzały żadnego zagrożenia no chyba że komuś przeszkadzają spadające żołędzie.
~skrapikoko8 12-10-2010 21:05
dlaczego piszą ludzie ktorzy nie maja pojecia o czym pisza.otoz z drzewami jest tak;kazde drzewo ma do spełnienia zadanie a kiedy juz spełni swoje zadanie ma 20,30 metrow wysokosci i rosnie w takich miejscachto to juz tylko stwarza zagrozenie i musi byc wyciete po to zeby posadzic mlode ladne i niestwarzajace zagrozenia drzewo.SZACUNEK DLA EKIPY.PELEN PROFESIONAL
~SARBLE 12-10-2010 22:59
Przykre. Człowiek nawet się nie zastanawia,że takim działanie, uderza sam w siebie. Przyroda,bez nas przetrwa,ale niestety, my bez przyrody nie.
~SARBLE 12-10-2010 23:10
Acha! Interesuje mnie kto i na jakiej podstawie wydał zgodę na wycięcie tych dwóch /niby zmurszałych/ dębów.
~marekG 12-10-2010 23:28
dobrze ze sa w naszym miescie ludzie ktorzy lekcewarza idiotow pseldo milosnikow zieleni i wydaja pozwolenie na wycinke takich drzew.Do lasu idioci
~JA 12-10-2010 23:40
Bogu dziekować wreszcie scięte:)
~JA 12-10-2010 23:44
do ~jg w Niemczech nie widziałam ,tak wysokich drzew przy budynkach,wszystkie są przycinane:)
~xyz 13-10-2010 5:53
po wycięciu i usunięciu pniaków proponuje nasadzenie drzew iglastych ,całyrok zielono na jesieni mało sprzątania a korzenie nie niszczą tak chodników i asfaltu,piszący obrońcu podnieścię głowy do góry izobaczycie ile suchych konarów wisi i czeka dogodnej chwili aby spaść komuś na gowe lub autko .
~............ 13-10-2010 6:27
Ciekawe, co na to konserwator ochrony przyrody... to powinno być zgłoszone do prokuratury... Widać na przekroju, że drzewo było zdrowe, mogło dalej roznąć, zagrażające gałęzie można przyciąć, ale po co wycinać całe drzewo... PROKURATURA powinna o tym wiedzieć... Czy w tym mieście nie ma odpowiedzialnych ludzi? Dlaczego w tym durnym mieście pozwala się na te rzeczy...
~marekG 13-10-2010 7:39
CI SAMI LUDZIE KTORZY SA PRZECIWNI WYCINCE POZNIEJ TEZ ROBIA SZUM JAK KONAR ZWALI SIE NA AUTO DOM CZY CZLOWIEKA I WTEDY DRA JAPY DLACZEGO NIE WYCINALISCIE!!!PROPONUJE ZEJSC NA ZIEMIE
~dziadzia1 13-10-2010 7:45
DO PROKURATURY!!!,DO WIEZIENIA!!! DONOSIC,KABLOWAC,ZAZDROSCIC,UTRUDNIAC ach polaczki
~gucci 13-10-2010 8:17
powiem krótko-bardzo dobrze że drzewa są wycinane przy drodze, a tych nędznych aktorów ktrzórzy odgrywają jeleniogórskich ekologów należy lekceważyć.Znam jednego z nich.Jeździ autem.To ma być obrońca przyrody?Parodia!Mogą podac rękę obrońcom krzyżaw w W-wie.Wszystkie drzewa przy ulicach należy bezwzględnie usuwać.
ebee 13-10-2010 10:56
Jeśli naprawdę chcemy, aby na Słowackiego było bezpiecznie, to proponuje postawić tam zakaz parkowania. wygodni mieszkańcy zamiast stawiać auta pod domami parkuja na ulicy. Jazda tym odcinkiem jest bardzo niebezpieczna. A jadąc dalej na czteropasmowym odcinku Słowackiego od wielu miesięcy tarasuje prawy pas wrak samochodu. Szkoda,że policja często urzadzająca tam łapanki na radar tego problemu nie widzi. tam tez powinien być zakaz parkowania. A drzewom powinno sie dąć spokój. EBEE
~Iwes 13-10-2010 11:13
Właśnie wczoraj w expresie reporterow byla sprawa, kiedy urzędnik nie dal pozwolenia na scięcie drzewa w Piasecznie i skończylo sie tragicznie bo zginął czlowiek przygnieciony przez zwalone drzewo . I co Wy na to obrońcy drzew? A czlowieka wam nie szkoda? Tragedia dla rodziny!!!
~T34444 13-10-2010 11:29
I BARDZO DOBRZE KTO WIDZIAŁ TAKIE DRZEWA OBOK BUDYNKU I ULICY TO TYLKO ZAGROŻENIE ŻYCIA JAK WIEJE I TRZEBA TE LIŚCIE ZBIERAĆ POWINNI WSZYSTKIE DRZEWA OBOK ULIC WYCIĄĆ I TYLE !!! PRECZ Z DRZEWAMI OBOK ULIC I BUDYNKÓW !!!
ebee 13-10-2010 14:19
"Słuszna" uwaga T34444. Ja bym na przykład zabrał tobie chałupe,bo przecież.........trzeba w niej sprzatać. Gratuluję "inteligencji" EBEE
~SARBLE 13-10-2010 16:17
Aby dostać zgodę na wycięcie,mniej okazałego drzewa,niestety trzeba się niemało nachodzić i dobrze uzasadnić swój wniosek. A w tym przypadku, chodzi o dwa drzewa,które rosły przy jednej remontowanej posesji. I to jest bulwersujące,bo zakrawa na czystą prywatę. A sąsiednim budynkom nie zagrażają drzewa? Może ktoś po sąsiedzku spróbuje pozbyć się zagrażającego jego domostwu drzewa. Zobaczymy,czy komuś się to tak łatwo uda.
~Eweluniaaa 13-10-2010 19:32
Masakra . ;/ Nie chcę nic mówić ale mieszkam akurat na tej ulicy Słowackiego . ładne drzewka ale po nich zostały tylko pnie , To jest żałosne że ludziom zasłaniały widoki z okna . xd żal mi tych ludzi ,
~x82 13-10-2010 21:21
tacy niby obrońcy przyrody a pewnie jak jedzie autem to wszystkie śmieci wyrzuca za okno
~SARBLE 13-10-2010 23:44
Jak się chce mieć wymówkę,to zawsze się znajdzie. A czy podczas wichury,tylko spadające drzewa,konary zagrażają? Jak spadnie dachówka z dachu i uszkodzi człowieka lub samochód, to co? Też należy zburzyć budynek? Jałowa dyskusja,chyba tylko po to, aby sedno sprawy,zeszło na dalszy,nieistotny plan.........
~............ 14-10-2010 6:19
Ciekawe, co na to konserwator ochrony przyrody... to powinno być zgłoszone do prokuratury... Widać na przekroju, że drzewo było zdrowe, mogło dalej rosnąć, zagrażające gałęzie można przyciąć, ale po co wycinać całe drzewo... PROKURATURA powinna o tym wiedzieć... Czy w tym mieście nie ma odpowiedzialnych ludzi? Dlaczego w tym durnym mieście pozwala się na te rzeczy... Drzewo rosło sobie na chodniku, a nie da drodze. Czy przeciwnicy drzew chcą jeździć po chodnikach? Chodniki są dla pieszych. Jeśli ktoś z kierowców chce wjechać na jakiegoś pieszego, to drzewo stanowi wtedy naturalną ochronę dla tego nieszczęśnika, bo można się za nim schować w ostatniej chwili. Poza tym tam obowiązuje prędkość do 40 km/h... Same bezmózgowia tam mieszkają. Drzewa wyciągają wilgoć z podłoża, wtedy nie ma w domu zagrzybienia. Dają tlen, pozwalają odpocząć oczom... Ech, cymbały... Wolicie żyć na betonowej pustyni...
~kam 20-11-2010 14:05
Nie chcecie drzew to się najlepiej wyprowadźcie na pustynie, tam nic nie rośnie. Mieszkam na tej ulicy i wycinają zdrowe drzewa! Wystarczyło je przyciąć, ale po co pomyśleć jeśli używanie mózgu to dal niektórych bardzo trudne...

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group