Środa, 27 maja
Imieniny: Jana, Juliusza
Czytających: 9558
Zalogowanych: 33
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Apel dyrektora Caritas o pomoc dla jeleniogórskiego ZOL–u

Wiadomości: Jelenia Góra/Legnica
Środa, 8 kwietnia 2020, 8:02
Aktualizacja: Czwartek, 9 kwietnia 2020, 15:05
Autor: Jędrzej Rams/gosc.pl legnicki
Fot. Użyczone/gosc.pl legnicki
W Bolesławcu zmarła pacjentka ZOL Caritas Diecezji Legnickiej. Badania wykazały obecność koronawirusa.
Pacjentka przebywała w jeleniogórskim ZOL od dłuższego czasu. Przed ponad tygodniem przeszła badania w jeleniogórskim szpitalu.

Kilka dni po powrocie do ZOL poczuła się gorzej i została przewieziona do szpitala w Bolesławcu. Tam zmarła a badania wykazały obecność koronawirusa w jej organizmie.

Już od półtora miesiąca nasze dwa ośrodki, ten w Jeleniej Górze oraz w Legnicy, mają wprowadzone wszelkie możliwe obostrzenia wynikające z zaostrzeń przepisów w związku z epidemią. Można wręcz powiedzieć, że jesteśmy odcięci od świata. Jest zakaz odwiedzin a nawet przyjmowania czegokolwiek z zewnątrz - mówi ks. Robert Serafin, dyrektor Caritas Diecezji Legnickiej. - Zakład Opieki Leczniczej to nie szpital. Poważniejsze badania czy też zabiegi to wyjazdy na zewnątrz, do placówek szpitalnych. Tak było też w tym przypadku. Na tę chwilę zostały pobrane próbki pacjentów oraz personelu i wysłane do laboratorium do Wrocławia. Czekamy na odpowiedź. Będziemy wówczas wiedzieli, czy pacjenci i personel też są chorzy. Wówczas decyzje o dalszych krokach podejmie Sanepid. Na też chwilę ZOL funkcjonuje - tłumaczy ks. Robert Serafin.

Największym problemem Caritas stało się w tym momencie znalezienie wolontariuszy, którzy chcieliby poświęcić swój czas, by pomóc chorym pacjentom.

Nie osądzam nikogo, ale z załogi tego oddziału ZOL-u, gdzie znajduje się obecnie prawie 30 chorych, zostały nam 3 osoby do ich codziennej obsługi - podania jedzenia, leków, pomocy w ubraniu się, przetransportowaniu. Są to 3 osoby, które ze względu na ilość pracy są tam 24 godziny na dobę - mówi ks. Robert. - Jest to sytuacja bardzo trudna. Powoli stajemy oko w oko z rzeczywistością, że brakuje bardzo niewiele, żebyśmy powiedzieli, że nie jesteśmy w stanie się nimi zaopiekować. Dlatego już nie tylko prosimy o maseczki, rękawiczki czy kombinezony, ale po prostu o ludzi. Jeżeli jest ktoś, kto na tę chwilę może nie ma dzieci, małżonków, oraz kto nie boi się przyjść i dać się zamknąć na kilka, kilkanaście dni a może i nawet na kilka tygodni, i pomóc w karmieniu, proszę o taką pomoc. Ja wiem, że presja jest bardzo duża, każdy boi się utraty zdrowia a może nawet i życia. Jednak mamy osoby chore i to poważnie a te 3 osoby, też są tylko ludźmi i prędzej czy później będą potrzebowały odpoczynku, wytchnienia, zmiany - mówi ks. Robert Serafin.

Osoby chętne do pomocy proszone są o kontakt z Caritas Diecezji Legnickiej (godziny 8-15) 76 72 44 300 (lub wew. 372), po godz. 15 - 502 025855.

Twoja reakcja na artykuł?

7
5%
Cieszy
0
0%
Hahaha
2
1%
Nudzi
23
16%
Smuci
15
10%
Złości
97
67%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (196) Dodaj komentarz

~soclib 8-04-2020 8:10
Alumni na start. Pracownicy cywilni z opieki do tej pory byli traktowani jak niewolnicy. Tzw. 13 rozdysponowałem równo dla innych placówek zdrowia.
~Czermniakowa 8-04-2020 16:42
do: ~soclib (8:10)
Słyszałem od kolegi która jego żona tam pracowała i to wszystko widziała na własne oczy. Dyrektor traktuje pracowników jak niewolników. Ale co najgorsza to robią takie przekręty na pieniądzach że szok. I tak się dziwię że ludzie na takich psich warunkach tam pracują, powinni dyrektora i jego spółkę na taczkach wywieść dlatego że już od dawna popsuli wizerunek firmy, przez swój egoizm w pracy.
~nnnn 8-04-2020 18:49
do: ~Czermniakowa (16:42)
to czemu jeszcze nie zgłosiłaś tego na policję, tylko oczerniasz?
~Ze szpitala 8-04-2020 19:04
do: ~nnnn (18:49)
Ja też mogę potwierdzić że w tym szpitalu kryje się drugie DNO, dyrekcja tego Caritasu szpitala do dobrych ludzi nie należy. Jakby byli uczciwi to by pracownicy tak nie uciekali z tej pracy.
~Mmm 9-04-2020 8:06
do: ~Ze szpitala (19:04)
Każdy mierzy własną miarą
~strażnik 16-04-2020 22:47
do: ~Czermniakowa (16:42)
Masz nieaktualne dane, już od dłuższego czasu jest tam nowa kadra kierownicza i nowe porządki dlatego placówka jest w stanie przetrwać ten sztucznie wywołany kryzys przez wirusopatów.
~jan 9-04-2020 8:42
do: ~soclib (8:10)
Przepełnienie placówki w Jeleniej Górze wynika z braku zainteresowania problemem opieki lokalnych władz samorządowych. Zwalniane obiekty np: Pogotowia Opiekuńczego , szkoły podstawowej w Jagniątkowie zostały sprzedane w sposób bezmyślny i niegospodarny/ mimo sugestii mieszkańców/.
~Grażyna 9-04-2020 10:14
do: ~soclib (8:10)
Niech zadzwoni do dyrektora z Torunia tam potrzeba tylko datki,datki i jeszcze raz datki, czyli ludzi do pracy ma z drugiej strony księża zamiast odprawiać msze na 5 osób zdrowych mogliby poświęcić ten czas na zmianę dla 30 potrzebujących. Czas wyjść do ludzi a siedzieć na cieplutkich plebaniach. Caritas to skarbonka , której nikt nie kontroluje , z tego co pamiętam nie musi składać zeznań rozliczeń itd.
~nnnn 9-04-2020 12:55
do: ~Grażyna (10:14)
tak jak u owsiaka
~m++ 8-04-2020 8:11
Czaskowski znowu zwrócił się do rządu o pomoc finansową ! A jakżesz, niedawno podpisywał w Gdańsku 21 postulatów POtargowicy dotyczących likwidacji urzędów wojewody i niezależności od rządu!!! Mam jednak pomysł dla niego ! Podpowiadam Czaskowskiemu bo ten z..ob nie potrafi myśleć (Homo insipiens). Proponuję mu zawiesić programy socjalne, w tym 500 plus, dla Warszawiaków do końca roku, a zaoszczędzone pieniądze przeznyczyć na walkę z koronawirusem !
~gość 8-04-2020 19:52
do: ~m++ (8:11)
Dlaczego zwolennicy PiS-u są tacy chamscy i ograniczeni?
~krs 9-04-2020 17:47
do: ~gość (19:52)
Bo to wiesniaki niewykształcone i taki mają elektorat, a jak już jakiś ma wyższe wykształcenie to myśli w tak pokrętny i ograniczony sposób, że jak zacznie się wypowiadać to mózg się lasuje...
~ja 9-04-2020 11:31
do: ~m++ (8:11)
Trzaskowski jak już coś, socjalny bezmózgu! Za to Ty masz swoich guru np. Suski, Sasin....
~Fi 8-04-2020 8:20
Czy ktoś łaskawie poinformuje które piętro też mamy tam bliskich!!!!!!
~Mmm 8-04-2020 14:26
do: ~Fi (8:20)
To zadzwoń,a nie siej paniki
~Ewa 8-04-2020 8:29
Przecież teraz księża się nudzą to czemu nie pomogą??
~gość45 8-04-2020 9:03
do: ~Ewa (8:29)
Urzędasy też się nudzą niech dołączą
~Kaśka 8-04-2020 9:29
do: ~gość45 (9:03)
Ale to jest instytucja kościelna a nie samorządowa ani państwowa. Może jednak pomogą osoby kościelne?
~Czoug 8-04-2020 9:46
do: ~Kaśka (9:29)
Kosciol katolicki przejal niewyobrazalnie wielki majatek po upadku komuny,ktory zostal im zwrocony.Dalej im malo i zebraja od babek mocherowych na wsparcie swojego radia i tv ,ktore bankrutuje.Niech sobie wezma kredyty pod ten majatek i beda mieli,tylko nigdy tego nie zrobia,bo to wszystko nalezy do bozi i tego kto to ruszy spotka kara i nie pojdzie do nieba.
~. 8-04-2020 10:05
do: ~Czoug (9:46)
Żałujesz,że nie przypadł tobie????Ten majątek został kiedyś odebrany,a potem zwrócony słusznie, Kościolowi zwrócony.Nie gorączkuj się i nie obrażaj,jeżeli nie wiesz.Kościół to nie tylko księża,ale ci wszyscy , co do niego należą.Więc nie obrażaj.
~Gość 8-04-2020 10:57
do: ~. (10:05)
Poza tym nie wszystko zostało zwrócone.
~aco 8-04-2020 12:46
do: ~Gość (10:57)
Za mało zwrócone jeszcze dalej roszczenia i tak bez końca .Nienasyceni.
~. 8-04-2020 19:47
do: ~aco (12:46)
A Ty nienasycony w obrażanie członków Kościoła.
~Czoug 8-04-2020 15:11
do: ~. (10:05)
To zebranie jest schematem , dziala tak jak komus zaczniesz cos dawac,to sie tak przyzwyczai jak golab ktoremu jak wysypia przyczepe ziarna obok to i tak przyjdzie do ciebie.Kosciol ma swoj majatek zebrany od ludzi i nie wypracowal tego wlasnymi rekami,teraz jak ludzie potrzebuja pomocy,kosciol pali glupa i dalej chce jalmuzny.Jak dla mnie to sa zaklamani,obludni ludzie,zarliwie modlacy sie milujacy ,a za fasada tego milosierdzia wylazi z nich plugastwo.
~. 8-04-2020 19:50
do: ~Czoug (15:11)
CZY tylko potrafisz atakować i nienawidzić?????
~mrtag 8-04-2020 20:04
do: ~. (10:05)
Nie ograniczaj się, idź dalej - wszak skoro świat jest bożym dziełem, a kościół składa się ze sług bożych, to może wszystko im się należy, bo na początku to wszystko należało wyłącznie do stwórcy?
~JP 8-04-2020 20:08
do: ~. (10:05)
Skoro tak bronisz majątku KK, to może okaż identyfikator wolontariusza. W czasie swojej pracy w Pogotowiu Ratunkowym w Jeleniej Górze niejednokrotnie miałem nieprzyjemność wykonywać przewozy do tej placówki. Hitem dla mnie była gówniara, pracownica tego b***lu, która do baardzo sędziwej kobiety z odleżynami, wyjącej z bólu, leżącej na naszych noszach transportowych, wyskoczyła z tekstem "babciu, wstajemy i zapier***my na łóżko". Okres 2000-2005 r. A teraz szukają w tym ośrodku wolontariuszy....Niech się klechy pier...,wręcz popieram zniesienie ograniczeń w ilości wiernych na czas Wielkanocy. Selekcja naturalna niech zrobi swoje.
~badoo 9-04-2020 9:23
do: ~JP (20:08)
To wskaż rozwiązanie opieki dla starszych samotnych ludzi? Rodzina ich nie chce ?, samorządy wolą wydawać na promocje i itp. a co z tymi ludźmi niepełnosprawnymi zrobić? problem tkwi w tym, że ludziom było dotychczas bardzo dobrze i nie chciało nikomu się pracować. Wszystkie tego typu placówki od dłuższego czasu nie mogą uporać się z zatrudnieniem i niestety trafiają się pracownicy bez kwalifikacji i życzliwości.W pogotowiu też zdarzały się przypadki arogancji wobec pacjentów, ale to nie powód, że wrzucamy wszystkich do jednego worka.? Pokory życzę
~JP 9-04-2020 18:46
do: ~badoo (9:23)
Pokorę to ja wykazywałem resuscytując obcych mi ludzi-a jednocześnie czyichś bliskich. Piszesz o starszych *samotnych*-w ZOL'ach w większości są to osoby starsze, których "rodzina" wychodzi z założenia "zapłacimy i niech jedzie do schroniska (umieralni)".Zdajesz sobie sprawę, kiedy w normalnych szpitalach jest natężenie starszych pacjentów na internie i tym podobnych? Przed:świętami,długimi weekendami i okresami ferii oraz wakacji. Ciekawe dlaczego. Moi znajomi już od dawna wiedzą, że jeżeli tak się zachowam wobec swoich najbliższych, to mają mi dać w ryj i zalać betonem-bo to będzie znaczyło że przestałem być człowiekiem, a stałem się b..lakiem.Z mojej kariery-przed wigilią BN. Wezwanie-mama nic nie je, majaczy, nie sika. Przyjazd-tak, mama nie sika i majaczy bo nikt z domowników nie raczył jej podać szklanki wody..Przez 3 (słownie trzy) dni... Problem z "tego typu placówkami" jest inny-na brak finansowania nie cierpią, chyba KK i Caritas nie narzekają na brak funduszy :( Ale "nam dajcie", "nam pomóżcie".
~. 8-04-2020 10:06
do: ~Kaśka (9:29)
Pomagają,tylko Ty o tym nie wiesz.
~gość45 8-04-2020 10:31
do: ~Kaśka (9:29)
Ale tam są ludzie którymi zajmuje się instytucja kościelna a powinno państwo a dlaczego tak jest ?Bo państwo zamiast dbać o obywateli dba o strukrury które potworzyło dla partyjnych matołów urzędasów i kolesi dyskusja na ten temat z takimi ludźmi jak Ty nie ma najmniejszego sensu jak dożyjesz starości czego serdecznię czy życzę to się przekonasz jaką wartością jesteś dla tego cudownego świata
~rety 8-04-2020 19:24
do: ~Kaśka (9:29)
To tam sami wierzący są
~Kar 8-04-2020 21:43
do: ~Kaśka (9:29)
A zakonnice?? To przecież boża posługa.
~interpol 9-04-2020 0:26
do: ~Kar (21:43)
Siostra którą pracuje na tym oddziale jest sama i też choruje, pomimo to z poświęceniem opiekuje sie chorymi
~Tam są trzy piętra więc mo 10-04-2020 13:06
do: ~interpol (0:26)
Tam są trzy piętra więc można personel rotować,a nie pisać że została jedną zakonnica i 2 pielęgniarki i 1 osobą sprzatajaca a reszta poszła na zwolnienia,te dziewczyny ciężko pracują tam
~ 9-04-2020 16:45
do: ~Kaśka (9:29)
http://diecezja.legnica.pl/zakony-i-zgromadzenia-zenskie/ oprócz sióstr zakonnych mogliby pomóc wikariusze poszczególnych parafii i katecheci ...
~Ja 21-04-2020 14:02
do: ~Kaśka (9:29)
Pewna jesteś? Starość i choroba to straszna rzecz.Zawsze zastanawiasz się,jak chcesz pomóc, kto należy do "instytucji kościelnej",a kto do innej? A pomogłaś w ogóle komuś,że tak się strzępisz? Życzę Ci,żebyś,kiedy potrzebna Ci będzie pomoc,szukała pomocy tylko tam,do jakiej "instytucji" należysz.KPW? Jak dożyjesz starości zmieni Ci się pogląd na te sprawy.Jesteś chyba osobą młodą i stąd taki komentarz. Pomagam różnym ludziom,bo cierpienie nie zamyka się w granicach "instytucji" kościelnej czy innej . ROZUMIESZ?! Nie do końca masz rację, co do tego jaka do końca to jest instytucja,możesz sprawdzić,zamiast pisać bzdety?
~Ja 21-04-2020 14:07
do: ~Kaśka (9:29)
Jesteś pewna? Sprawdź!
~. 8-04-2020 9:56
do: ~Ewa (8:29)
A Ty chyba jeszcze bardziej i już nie wiesz co wymyślec i napisać w tym Wielkim Tygodniu.Proponuję zostać tobie ,albo komuś z rodziny księdzem,skoro uważasz,że to takie łatwe.Wszak.....Tyle wiemy o sobie,co w nas sprawdzono.(Wisława Szymborska)
~Hose 8-04-2020 22:22
do: ~. (9:56)
Wielkanoc, najważniejsze chrześcijańskie święto, obchodzone na pamiątkę zmartwychwstania Chrystusa, wywodzi się, jak większość religijnych świąt, ze zwyczajów pogańskich. Już sama nazwa jest pogańskiego pochodzenia. Wielkanoc, czyli święto przesilenia, wiosny i płodności Wielkanoc, czyli Wielką Noc, nazywano kiedyś świętem nowego życia, które było związane z przesileniem wiosennym i świętowaniem nadejścia nowego cyklu rocznego. To święto Wielkiej Nocy, święto bogini Ostary (Eastry), wdzięczności Matce Naturze za jej dary. Do dzisiaj Anglosasi nazywają Wielką Noc "Easter", właśnie od imienia bogini.
~Hose 8-04-2020 22:24
do: ~Hose (22:22)
W rzeczywistości jedynie szabas jest świętem chrześcijańskim.
~Hose 8-04-2020 22:27
do: ~Hose (22:24)
Grudniowe "boże narodzenie" to też zlepek pogańskich zwyczai. Cały ten wasz bóg to kolaż krwią zlepiony.
~Anonim 8-04-2020 22:44
do: ~Hose (22:27)
Religie naszego kręgu kulturowego budują naszą cywilizację od co najmniej 25 000 lat. Wasz skretyniały kominustyczny ateizm miał już swoje 5 minut w 20 wieku, po tym jak przez te wspaniałe idee zginęło 350 milionów ludzi. Znalazł się oświecony Janusz, mądrzejszy od profesorów i wybitnych filozofów. Oświeć mnie
~Hose 8-04-2020 22:55
do: ~Anonim (22:44)
Istnieje negatywny związek pomiędzy inteligencją a religijnością. Innymi słowy: im wyższy iloraz inteligencji, tym większa szansa, że dana osoba jest ateistą - czytamy na łamach najnowszego wydania czasopisma „Evolutionary Psychological Science”. "Pytanie, dlaczego bardziej inteligentni ludzie mają tendencję do bycia ateistami, sięga czasów starożytnych Greków i Rzymian. Już wtedy uważano bowiem bowiem, że taka korelacja faktycznie istnieje. Obecnie także powstaje wiele badań poświęconych temu zagadnieniu" - mówi dr Edward Dutton z Instytutu Badań Społecznych Ulster w Wielkiej Brytanii.
~Hose 8-04-2020 22:57
do: ~Hose (22:55)
Dr Dutton, wraz z dr. Dimitri’m Van der Linden’em z Rotterdam University w Holandii, opracował tzw. Intelligence-Mismatch Association Model. Jego celem jest odpowiedź na pytanie, dlaczego - według dowodów historycznych oraz najnowszych badań przeprowadzonych w różnych krajach i między różnymi grupami społecznymi - inteligencja wydaje się być negatywnie związana z religijnością. Wspomniany model oparty jest na założeniach psychologii ewolucyjnej, a konkretnie zasady postulowanej przez Satoshiego Kanazawę, zwanej zasadą Savanna-IQ, zgodnie z którą ludzkie zachowanie zawsze będzie zakotwiczone w środowisku, w którym rozwijali się jego przodkowie. W oparciu o swój model, Dutton i van der Linden stwierdzili, że religia powinna być uważana za oddzielną domenę ewolucyjną lub instynkt, podczas gdy inteligencja jest czymś, co pozwala ludziom wznosić się ponad instynkty. "Jeśli religię uznamy za instynkt, to inteligencja może być rozumiana za coś, co pozwala przezwyciężać instynkty i racjonalnie rozwiązywać problemy. Oznacza ciekawość intelektualną i otwartość umysłu na rozwiązania i możliwości pozainstynktowne" - tłumaczy dr Dutton. Zdaniem naukowca religijność - rozpatrywana jako instynkt - wzmaga się wyraźnie w warunkach stresowych. "W okresach dużego stresu ludzie mają skłonność do działań instynktownych, istnieje wiele dowodów na poparcie tej tezy. Natomiast inteligencja pozwala zatrzymać się na chwilę, spojrzeć na trudną sytuację z dystansu i rozważyć różne opcje działania" - mówi autor pracy. Obaj naukowcy uważają też, że osoby, które mają tendencję do działań n
~Hose 8-04-2020 22:57
do: ~Hose (22:57)
Obaj naukowcy uważają też, że osoby, które mają tendencję do działań nieinstynktownych, zawsze lepiej rozwiązują problemy. "To ważne, ponieważ w zmieniających się warunkach życia, lepsze panowanie nad odruchami instynktownymi będzie się wiązać z większą zdolnością do rozwiązywania problemów, a co za tym idzie będzie ewolucyjnie pożądane" - podsumowuje dr van der Linden.
~Anonim 8-04-2020 23:09
do: ~Hose (22:57)
Nie jest mi obca psychologia ewolucyjna, ale nie jestem krytycznym materialistą. Łączenie faktu religijności z zachowaniem instynktownym jest wręcz demagogicznym redukcjonizmem. Psychologia z całą swoją powagą i narzędziami badawczymi wciąż bada jedynie ludzkie zachowania, pokrótce rzecz ujmując. Tymczasem religia chrześcijańska zakłada wolę i rozumność wierzącego, wymaga ich do dojrzałości wiary. Antropologia chrześcijańska również wykazuje centrum indywidualnej jednostki wraz z jej rozumem jako miejsce narodzin wiary. Tak czy inaczej, moralnie jest dla nas dyshonorem i hańbą niszczyć korzenie naszej cywilizacji. To samobójstwo cywilizacyjne, o czym już dawno mówił Nietsche, czy choćby Dostojewski. Dziękuję, dobranoc. Zakaz niszczenoa naszej kultury, jak ktoś jest nihilistą, powinien się zabić.
~Hose 8-04-2020 23:20
do: ~Anonim (23:09)
Wyszło szydło z krzyżyka. Zawsze wychodzi ...
~Iks 14-04-2020 14:30
do: ~Anonim (23:09)
I pewnie dlatego Luter pisał, że rozum jest największym wrogiem wiary?
~ewan 11-04-2020 14:48
do: ~. (9:56)
mam w rodzinie księdza ,wiec wiem jak to jest z pierwszej reki ,no luz blus i kasa,kolego kasa aaa dodam ma kobiete i 2 dzieci
~kasia11111 9-04-2020 10:51
do: ~Ewa (8:29)
Nawet teraz hejt i nienawiść zamiast pomocy?
~I 15-04-2020 11:36
do: ~Ewa (8:29)
Przecież do pomocy zgłosili się i poszli na oddział klerycy z Legnicy że swoim rektorem, ale to i tak mało
~Xxx 8-04-2020 8:35
Prawda jest taka, że braki w personelu wynikły z tego, że jest mało pielęgniarek w systemie. Pracują na dwa, trzy etaty. Pracę w Zol mają jako dodatkową aby dorobić do niskich pensji. W powodu epidemii zostały zmuszone do pracy w macierzystych placówkach( w tym przypadku WCSKJ). Niestety tam szerzy się epidemia zachorowań wśród personelu. Dobrym rozwiązaniem jest zaangażowanie rodzin, niech na czas epidemii zabiorą lżej chorych do domu
~pff 8-04-2020 9:00
do: ~Xxx (8:35)
Z podejrzeniem koronawirusa ? Z zamknietego od tygodni oddziału ze śmiertelnym przypadkiem? Znakomity pomysł. Gdy czytalem o takim przypadku opuszczenia chorych w Hiszpanii, nie przypuszczalem ze wkrotce przeczytam o podobnym w Jeleniej Górze.
~s. 8-04-2020 8:38
Czyli szpital na Oginskieko to wylęgarnia koronowirusa.
~Zyx 8-04-2020 8:40
No to się teraz wszyscy księża mogą wykazać w swoim miłosierdziu. Tylko spokojnie nie wszyscy na raz!
~Hose 8-04-2020 8:42
"Cudowne rozmnożenie pieniędzy w Watykanie. Odpowiedzialny za jego finanse australijski kardynał George Pell ujawnił, ze znaleziono setki milionów euro, nie objętych do tej pory oficjalnym budżetem." - każdemu księdzu narzekającemu na finansowe braki łzy bym kijem ścierał.
~Elf świetego mikolaja 9-04-2020 9:38
do: ~Hose (8:42)
Co znaczy z nieujawnione? Czyli coś ukrywają? Maja lewiznę???
~Hose 9-04-2020 13:34
do: ~Elf świetego mikolaja (9:38)
Ile razy Ci się zdarzyło założyć na jesień kurtkę, i znaleźć w kieszeni parę dyszek, albo stówek? Ja tak mam często. Bywa, że w spodniach stówa się walą. Ostatnio w sklepie we własnym portfelu znalazłem 800zł w bocznej kieszonce, też się zdziwiłem. Pastuchy w Watykanu tak znaleźli kilkaset milionów euro na własnych, zapomnianych kontach. Inna skala, oni okradają pół świata prawie 1500 lat. Taki ZOL myślisz jest z dobrej woli? Prócz finansowania z unii, dziadki na nich mieszkania przepisują, tylko trzeba dziadków namówić, a któż to zrobi lepiej niż ksiądz.
~Mamy WOT 8-04-2020 8:45
Wezwać żołnierzy WOT . Biorą kasę co miesiąc i raz w roku jadą na 14 dni na ćwiczenia. To teraz kiedy są potrzebni to gdzie oni są.?
~ksiadz 8-04-2020 8:54
do: ~Mamy WOT (8:45)
Może ty???!!!
~ 8-04-2020 8:52
Czy słuchacze Radia Maryja Pomogą i Obrońcy Maryi ? Pozdrawiam katolików pokażcie na co was stać jakie wielkie macie miłosierdzie do drugiego człowieka. Zapraszam na wielkanocna masze na 50 osób.
~Fi 8-04-2020 8:53
Które piętro?!!
~soclib 8-04-2020 9:11
System s..nia pieniędzy do perfekcji opanowała wasza święta Teresa z Kalkuty ,miliony przeznaczone na pomoc biedocie lądowały w Watykanie u waszego świętego Wojtyły. Dziś w czasach trwogi wychodzą wszystkie niegodziwości nawet wśród sąsiadów . Budzą się najgorsze instynkty człowieczeństwa . Człowiek to najgorsze zwierze ,zabija dla przyjemności.
~Hose 8-04-2020 9:53
do: ~soclib (9:11)
Dociekliwi (i to niespecjalnie) wiedzą, że ta ikona chrześcijaństwa była psychopatką znęcajacą się nad dziećmi i dorosłymi chorymi. Konające na nowotwór dzieci leczyła paracetamolem, kijem i ogniem. Natomiast potężne dotacje z różnych krajów przelewała do Watykanu. Stąd przydomek "Anioł Piekieł".
~. 8-04-2020 10:12
do: ~Hose (9:53)
A Ty jeszcze większą psychopata,skoro to piszesz.No cóż....Wielki Tydzień więc......wzmozyć atak ile wlezie!!!!!Tak robię tylko komuniści.
~JP 8-04-2020 20:38
do: ~. (10:12)
Naucz się polskiego-to po pierwsze. Po drugie-na temat tak zwanej "świętej" z Kalkuty powstało już tyle prac naukowych, że marnowaniem MOJEGO czasu na tym "łez padole" byłoby cytowanie ich wszystkich. W skrócie-ból uszlachetnia, umierajcie w cierpieniu-bo wasze "mzimu" tak chce.Wszyscy ludzie na świecie wysyłajcie kasę na ratowanie tych biednych ludzi, żadnego leku im nie podam, ale będziecie mieli poczucie zrobienia czegoś dobrego. Kasę wyślę do Watykanu, no bo tak. A jak sama umierała- Ale mnie boli, dajcie mi coś przeciwbólowego...Cytat z z jej ostatnich chwil, tłumaczenie własne.
~ewan 11-04-2020 14:54
do: ~JP (20:38)
jak umierala w najlepszej klinice a nie tak jak jej podopieczni
~soclib 8-04-2020 10:25
do: ~Hose (9:53)
Dlatego nie ufam MZ Szumowskiemu bo to ulta katolik ze stowarzyszenia Sw. Matki Teresy.
~. 8-04-2020 11:11
do: ~soclib (10:25)
A Ty skąd jesteś....od Szatana?????
~pan Szatan 8-04-2020 16:56
do: ~. (11:11)
wzywałeś mnie???
~Mmm 8-04-2020 13:30
do: ~Hose (9:53)
A ty skąd bierzesz takie informacje? Pewnie z TVN i wyborczej
~Hose 8-04-2020 15:26
do: ~Mmm (13:30)
Do czytania nie zmuszę, choć puść sobie na YouTube filmik "matka Teresa bez apoteozy".
~gość 8-04-2020 20:22
do: ~Mmm (13:30)
Przeczytaj sobie np.Rodzina Borgiów lub Bank Pana Boga to dowiesz się co nieco o stylu życia papieży i finansach Watykanu. Pozdrawiam i życzę Spokojnych Świąt
~nnnn 9-04-2020 13:01
do: ~gość (20:22)
Kościół Chrystusowy to nie instytucja, tylko wiara w Pana Boga,
~. 8-04-2020 10:58
do: ~soclib (9:11)
Widziałeś,sprawdziłeś??????? Nie powtarzaj czegoś,czego nie jesteś pewny!!!!!Nie sądź,bo i ty będziesz kiedyś sądzony.
~soclib 8-04-2020 12:26
do: ~. (10:58)
Proszę bardzo;u samych źródeł;/deon.pl/po-godzinach/ludzie-i-inspiracje/lukasz-szumowski-byl-ostatnim-polakiem-ktory-spotkal-matke-terese-z-kalkuty,791772
~500 plus 8-04-2020 9:19
Za 6 koła pujdę na 7h dziennie - 5 dni w tygodniu.
~blondyna 11-04-2020 14:44
do: ~500 plus (9:19)
pójdę
~Mlh 8-04-2020 9:28
Wybory w maju to koszt ponad 1,1 miliarda złotych. Za te pieniądze można by kupić sporą ilość środków ochronno-higienicznch i respiratorów...
~Realista 9-04-2020 0:58
do: ~Mlh (9:28)
A brak wyborów i ogłoszenie stanu wyjątkowego bo tylko wtedy mogą się one nie odbyć to MILIARDY odszkodowania dla Niemców ci wynika z traktatu podpisanego przez Kwaśniewskiego ... Odszkodowanie wynika z tego że mają oni masę fabryk w pl i musimy im pokryć stary
użytkownik facebook 8-04-2020 9:32
Panie dyrektorze rączki zakasać i do roboty...jak Święta Teresa matka z Kalkuty...amen
użytkownik facebook 8-04-2020 11:40
Jacek Cywinski jaka ona święta? Za handel dziećmi i inne wałki chcą jej odebrać tę "świętość".
użytkownik facebook 8-04-2020 11:49
Kinga Kinga być może a ile trzeba zapłacić za pobyt w tym hospicjum
~Jola 8-04-2020 13:56
do: użytkownik facebook (11:49)
Slono bardzo slono 😡😢
użytkownik facebook 8-04-2020 12:04
Kinga Kinga zgadzam się święta to ona nie była prawdziwy anioł ciemnosci
użytkownik facebook 8-04-2020 12:16
Tomasz Lu ale ja tego nie neguje puki nic nie udowodniono ...a poza tym to nie Terasa jest tematem
użytkownik facebook 8-04-2020 14:55
Jacek Cywinski święta była dla polskiego papieża ...
użytkownik facebook 8-04-2020 14:56
Jacek Cywinski „ puki" ?
użytkownik facebook 8-04-2020 17:27
A gdzie się schwały wszystkie zakonnice. Siostry miłosierdzia boją się o swoje d,,,,py tyle jest zakonów najwyższy czas okazać waszą empatię !!!!?
użytkownik facebook 9-04-2020 12:24
A skąd wiesz że nie ma podkasanych rękawów. Bełgoczesz nie znając tematu
użytkownik facebook 9-04-2020 12:25
Kinga Kinga ślepa, głucha, błądząca.
użytkownik facebook 10-04-2020 12:23
Jacek Cywinski oby tylko NIE jak matka Teresa z Kalkuty to była by tragedia
~Anonim 8-04-2020 9:47
Księża i zakonnice nie maja dzieci (oficjalnie) caritasy w Polsce są kościelne ale żadna zakonnica nic Nie robi tylko się wysługuje ludźmi którzy pracują za grosze. Niech same popracują. To jest poświęcenie dla drugiego człowieka. Zastanawia mnie gdzue są teraz te zakonnice
~. 8-04-2020 10:13
do: ~Anonim (9:47)
Nie patrz na innych,tylko sam daj przykład i działaj.
~Edi 8-04-2020 12:02
do: ~Anonim (9:47)
Tam pracują zakonnice i możliwe, że w większości. Nie wie Pan, a się "wymandrza".
~interpol 9-04-2020 0:37
do: ~Anonim (9:47)
Tylko one pracują , w dodatku są chore
~? 9-04-2020 0:37
do: ~Anonim (9:47)
SIostry zakonne tam pracują i starają się jak mogą. Proszę przyjść i zobaczyć (po epidemii). Nie znasz tematu od środka, to się nie wypowiadaj człowieku.
użytkownik facebook 8-04-2020 10:02
Nic nie dawać !!, . Caritas to skrzyd£o Kościo£a katolickiego. To grabierzcy ! Datki otrzymajá z£odzieje i pedofile kościelni !!!
użytkownik facebook 8-04-2020 11:08
serio... a ludzie którzy tam przebywają to kto... na święta dostali od moje miejsca pracy prezenty w postaci chemii czy ciepłych skarpet dla starszych ludzi i wszystko poszło dla przebywających tam chorych- oni nie maja wpływu na to kto to prowadzi i jakie ma poglądy Trochę empatii szczególnie, że proszą po wolontariuszy a nie kasę- a gdyby leżała tam Pana rodzina babcia, dziadek, ciocia, wujek nie chciałby Pan, żeby ktoś pomógł...
~. 8-04-2020 11:11
do: użytkownik facebook (10:02)
Nikt Cię o to nie prosi.Nie chcesz nie dawaj!! I nie.....obrażaj!!!
użytkownik facebook 8-04-2020 11:13
Jolanta Gac-Strzelecka , tak to w£aśnie mamiá ludzi. Wezmá miljard, dadzá skarpetki. Raszta na bal i zboczenia. Jednemu „pomogá“ , a tysiáce dzieci gwa£cà. Wolontariuszy oczekujá. Niech ludziom zap£acá. Niech ich zatrudniá. Niech miejsca pracy finansujá. I co osoba na to !?! Krétacko-z£odziejska organizacja !
użytkownik facebook 8-04-2020 11:16
Tom Dett osoba ma imię!!!!!!!!!! i widzę, że wiele nienawiści w Panu mimo obecnej sytuacji, w której powinniśmy wszyscy sobie pomagać na wzajem. zapytam ponownie CO OSOBY CHORE I UMIERAJĄCE SĄ WINNE TEMU GDZIE LEŻĄ I KTO SIĘ TYM OPIEKUJE.
użytkownik facebook 8-04-2020 11:16
Jolanta Gac-Strzelecka , a pozatym co to za ob£udny poglád. „ jakby tam leza£a Pana mama, czy dziadek“ Czy tam powinna lezeć jaka kolwiek osoba z rodziny. Mamé czy dziadka pielégnuje sié w domu u siebie, a nie oddaje do schroniska jak psa. Cooo ? Katolickie ob£udy 🤮🤮🤮🤮
użytkownik facebook 8-04-2020 11:19
Jolanta Gac-Strzelecka , ach tak. A co to za sytuacja. Teraz wiecy do pomocy, a wcześniej to nie trzebaby£o pomagać. Prawda jest taka, ze na niedoli chcá wycisná jeszcze wiécej pieniédzy i czego sié da od ludzi. Pasozyci od setek lat !
użytkownik facebook 8-04-2020 11:20
Tom Dett czyli jest Pan kolejna osoba, która nie pracuje i ma czas i dużo pieniędzy żeby całą dobe opiekowac się chorym, rozumiem też że ma pan umiejętności i pozwolenia na podawanie leków, kroplowek, zastrzyków itp. A co z ludzmi, którzy nie maja tu rodziny na miejscu. Po raz kolejny powtarzam EMPATII TROCHĘ W OBECNEJ SYTUACJI
użytkownik facebook 8-04-2020 11:23
Jolanta Gac-Strzelecka , empatie trzeba mieć zawsze i wszédzie. A gdzie majá empatie bliscy tych ludzi . Gdzie sá ci katolicy mi£osierni. Kośció£ ma miliardy, niech op£acá wszystko, a nie szukajá ludzi zeby wszystko robili za darmoché i tylko datki dawali. Kościelna banda pedofili !!
użytkownik facebook 8-04-2020 11:25
Tom Dett czytamy ze zrozumieniem artykuł!!!!!!!!!! a nie plujemy jadem...!!!!!!!!!!! polecam. Życzę zdrowia i oby nie musiał Pan nigdy być w takiej sytuacji jak teraz przebywające tam osoby
użytkownik facebook 8-04-2020 11:28
Jolanta Gac-Strzelecka , a Pani zyczé, zeby sié Pani obudzi£a i zeby Pani spotka£a ofiaré kościo£a katolickiego, i zeby pani dzieci nigdy nie zosta£y ofiará tych pedofili. Jednak jeśli obracać sié bédzie pani blisko w tym środowisku, to warunki do tego sà bardzo dobre ! Oby nie !
użytkownik facebook 8-04-2020 13:36
Tom Dett 100 procent prawdy szkoda tylko tych starszych ludzi;(
użytkownik facebook 8-04-2020 13:48
Michał Brand , jasne ze ich szkoda, ale tak w£aśnie za£atwili ich kotolicy. Katolicy, których wykszta£towa£ kośció£ katolicki. A co jeszcze jest wazne, to Caritas i Kośció£ Katolicki , oni wykozystujá tych ludzi w takich ośrodkach tylko do celów propagandowych. Zeby w innych rozbudzić emocje i wspó£czucie i zeby ci im oddali co majá. Ale oddali za darmoche. Zeby zrobili cokolwiek za darmoche. Kośció£ wykozystuje tych potrzebujácych jako nośnik reklamowy. To jest ich kapita£, do robienia interesów. Perfidna banda zboków !
~bernardyn 8-04-2020 10:08
Znam taką jedną co w tym jeleniogórskim Caritasie pracuje i niedawno robiła sobie ogrzewanie gazowe i sprowadziła kominiarza i gościa od ogrzewania. Żadnych reguł, żadnej ostrożności. Skoro osoby , które pracują przy opiece nie potrafią zachować ostrożności przy zakazach to podobnie pewnie pracują tam. Wyzdychamy jak muchy.
~. 8-04-2020 10:09
Zazdrość,to....okropna cecha charakteru i!!!!
~katolik 8-04-2020 10:20
no to teraz proszę księża wziąć sie do roboty . Caritas nie powinien mieć problemów finansowych ,tym bardziej personalnych . Zasoby kurii Legnickiej są ogromne ..... proszę działać
~. 8-04-2020 11:09
do: ~katolik (10:20)
A Ty oczywiście wiesz o tym najlepiej,biedny człowieku.
~mrtag 8-04-2020 20:08
do: ~katolik (10:20)
Może niech im Babiarz pomoże albo inne asy Caritasu z Wrocławia
~Bezdomny 8-04-2020 10:24
Niech do Rydzyka sie zwroca.
~. 8-04-2020 11:07
do: ~Bezdomny (10:24)
Przestań obrażać Ojca Rydzyka,a nie Rydzyka. ODROBINA KULTURY I POSZANOWANIA.Ciebie na pewno nie staćna tak WSPANIAŁĄ pracę,na to wszystko co robi dla ludzi i Kościola O.Rydzyk.
~ 8-04-2020 16:54
do: ~. (11:07)
ty tak na poważnie???
~Hose 8-04-2020 19:08
do: ~. (11:07)
Oficjalnie wiadomo, że Rydzyk jest samozwańczym "ojcem". Przywłaszczył sobie ten stopień po powrocie z niemiec. W tym momencie wiele osób przypisuje mu, że jest agentem niemieckiego wywiadu.
~JP 8-04-2020 20:41
do: ~. (11:07)
Rozpędź się. 40 km/h będzie odpowiednią prędkością. Celuj w najbliższe drzewo. PS. Uważaj na pieszych i inne pojazdy. Pozdrawiam Twój psychiatra w czasie kwarantanny.
~Anonim+ 8-04-2020 10:38
Trzeba było epidemii, aby osłoniła się prawdziwa twarz ZOL-i Caritasu! Obecnie nie ma zajęć w szkołach, zatem katecheci nie "pracują" - może wykażą się miłosierdziem, tym rzeczywistym a nie duchowym!
~. 8-04-2020 10:59
do: ~Anonim+ (10:38)
Wykaż się Ty i pokaż na co cię stać!
użytkownik facebook 8-04-2020 11:00
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Caritas_(organizacja)
~Ddd 8-04-2020 11:07
"Miłość" do bliźniego przez was przemawia. Wstyd mi za Jeleniogórzan. Obyście się nie znaleźli w takiej sytuacji jak podopieczni ZOLu. Nie chcesz pomóc, nie przeszkadzaj.
~Ziutek 8-04-2020 11:14
Proponuje się zgłosić o pomoc do ojca Rydzyka wasz goru coś na to poradzi
użytkownik facebook 8-04-2020 11:27
Niektóre te komentarze słabe. 😏Szkoda tylko ludzi starszych .
użytkownik facebook 8-04-2020 14:54
Piotr Moczulski na przykład które ?
~Bogupietru 8-04-2020 11:29
Chcesz pomóc, pomóż . Nie chcesz, milcz. Tym ludziom nie będzie lżej od waszego wzajemnego opluwania się. Tyle jadu, że koronawirus się chowa. Zanim napiszesz pomyśl.
~sekta 8-04-2020 11:51
niech rydzyk i radiomaryja im da dość dojenia samorządów !!!
użytkownik facebook 8-04-2020 12:07
Ci biedni,chorzy ludzie mają przecież rodziny.Nie poszli tam z własnej woli,tylko zostali oddani jak niepotrzebny mebel. I teraz te rodziny powinny ich stamtąd zabrać.
użytkownik facebook 8-04-2020 12:17
Renata Orzech jestem opiekunką osób starszych i proszę mi wierzyć nie każdy ma rodzinę to po pierwsze A po drugie często są to osoby które wymagają specjalistycznej opieki i sprzętu proszę zbyt pochopnie nie oceniać ludzi i ich decyzji bo nigdy nie wiadomo co może spotkać człowieka. Życzę zdrowia .
użytkownik facebook 8-04-2020 13:54
Dorka Dorka No właśnie specjalistycznego sprzętu.O ile pamiętam opiekę mają dobrą.Tylko szkoda,że nie mają lekarza.Są pielęgniarki,opiekunki,a dwóch lekarzy z przychodni cieplickiej przyjeżdżało tam z doskoku.
użytkownik facebook 8-04-2020 13:57
Dorka Dorka , skoro wymagana jest ich opieka i do tego sprzét, to to wszystko winno sié odbywać w szpitalach lub sanatoriach. Nich karitas z Kościo£em finansujá szpitale i sanatoria. Niech kośció£ przyciśnie pisowców, zeby pieniádze pop£yne£y do szpitali, a nie do kolejnego grabierzcy rydzyka. Majá nie tylko miliony czy miliardy. Oni majá biliony ! Caritas z kościo£om wykozystujá niedole tch ludzi tylko do propagandy. Zeby w ludziach wzbudzić wsp£czucie i zeby ludzie im sypali szmalem. Ci ludzie sá im potrzebni jak narzédzie do dzia£ania.
~Mmm 8-04-2020 14:32
do: użytkownik facebook (13:57)
To ty siejesz propagandę lewacką, nie masz pojęcia jak funkcjonuje zol, więc nie siej fermentu, i po co ta mowa nienawiści do kościoła? Nie chodzisz, nie płacisz, więc nie komentuj,
użytkownik facebook 8-04-2020 14:22
ŚWIĘTE SŁOWA. AMEN.
użytkownik facebook 8-04-2020 17:53
Tom Dett ja odpowiedziałam na niesłuszne ocenianie decyzji ludzi o zostawienie przez rodziny starszych osób w domach opieki. Co do polityki itp itd masz rację można poczekać na pomoc państwa,tylko czy większość z nich jej doczeka .
użytkownik facebook 8-04-2020 18:38
Dorka Dorka , spoko. Jednak w£aśnie w opiece o tych potrzebujácych ludzi, zeby im by£o lepiej, trzeba teraz i tu maxymalnie ukrucić pisowcom i ob£udnemu kościo£owi grabienie pieniédzy, które to pieniādze bez problemu bédá finansować potrzeby tych ludzi, i powstaná uczciwe miejsca pracy dla ludzi. A nie ludzie majá dymać za darmoché, a chieny pisowskie i kościelne ludzi rozgrywajá i te pieniádze kradná. Taka to jest prawda !
~JP 8-04-2020 20:39
do: użytkownik facebook (12:07)
Nie wie czy wiesz, ale TEN ośrodek nie robi tego za darmo. Ani NFZ tego nie refunduje...
użytkownik facebook 8-04-2020 22:33
Renata Orzech pani Renato .. moja mama jest w tym ośrodku i jego e dlatego że jest jak zbędny mebel..płacę co miesiąc za jej utrzymanie tam...dodatkowo do ośrodka zakupuje czasami różne drobiazgi...i inne rzeczy Proszę nie osądzać innych bez rozeznania w sytuacji
użytkownik facebook 8-04-2020 22:37
Dorka Dorka dokładnie ..wiele z tych osób wymaga całodobowej opieki której rodzina nie jest w stanie zapewnić.Osadzanie innych bez znania sytuacji jest jest krzywdzace
użytkownik facebook 8-04-2020 22:42
Dla nie zorientowanych...Ośrodekpodlega Caritasowi w Legnicy..ale ma umowę z NFZ,który częściowo dofinansowuje ten ośrodek.W większości koszty utrzymania pokrywa rodzina...... na bo wiem ile płacę miesięcznie
użytkownik facebook 8-04-2020 22:43
Grazyna Adamczyk to miałam na myśli i proszę mi wierzyć że wiem jakie dylematy czasami przechodzą rodziny .nic nie jest takie proste jak się niektorym wydaje .
użytkownik facebook 8-04-2020 22:49
Grazyna Adamczyk Pani Grażyno,nie chciałam Pani urazić.Też byłam w podobnej sytuacji 15 lat temu.Mimo swojej ,,niepełnosprytności" fizycznej ( dla psychicznych jestem kulawa,koślawa lub break dance) ale chuj z z psycholami.Opiekowałam się swoją babcią całą dobę na przemian z ciotką.Ciotka w dzień,ja w nocy.I nie przyszło mi do głowy,żeby Babcie gdziekolwiek oddać.W ten sposób spłaciłam dług wdzięczności za wychowanie,podcieranie tyłka,dbanie o mój stan zdrowia.Być może jestem za wrażliwa na ludzką krzywdę.Dobranoc.
użytkownik facebook 8-04-2020 23:00
Renata Orzech pani Renato....mnie ciężko obrazić...nie tak prędko...po prostu wyjaśniam tylko,bo niestety często tak jest że ludzie osadzają innych bezpodstawnie...nie znając całej sytuacji..
użytkownik facebook 8-04-2020 23:05
Grazyna Adamczyk O tym,że ZOL podlega pod Caritas Legnicki to i ja wiem.O umowie z NFZ też wiem i kosztach utrzymania przez rodzinę tez wiem.Chwała Bogu,że nie mam już nic z nimi do czynienia.Tylko szkoda tych ludzi i tych,którzy przyjeżdżaja tam na kilkutygodniową lub kilkumiesięczną rehabilitacje.I tak w sumie często są usprawniani w cieplickim Domu Zdrojowym niż tam na ,,Zeromie".Chodzi mi o młodych ludzi ze stwardnieniem rozsianym.
użytkownik facebook 8-04-2020 23:42
Grazyna Adamczyk Niech pani jeszcze jeden fakt weźmie pod uwagę,tam w ZOL- u niewielu zwraca się do pani mamy per Pani.Mówią na ,,Ty" nawet te gówniarze niby studenci rehabilitacji.Pamiętam jak tych młodocianych chamów Pani Mgr.Pasner udzieliła reprymendy za takie zachowanie.A kto się z Tych Biednych Ludzi naśmiewa ( bo też byłam tego świadkiem) mogłabym nazwiskami,adresami i kim,a raczej czym są teraz,wymienić.
użytkownik facebook 9-04-2020 0:56
Renata Orzech kiedykolwiek bylam mówią do nej " pani"...nigdy przez te dwa lata nie e słyszałam cokolwiek innego ...i na dzień dzisiejszy złego słowa na nich nie powiem...nie ma podstaw bo jestem im wdzięczna za ich pracę i opiekę..
~zgred 8-04-2020 12:52
przecież to siostry prowadzą i nie za darmochę bo aby tam się dostać to moja babcia się nie załapała bo miała za małą emeryturę w kraju jest tyle klasztorów jeden tel do episkopatu i jadą siostry z pomocą
~ 8-04-2020 13:17
do: ~zgred (12:52)
Brawo Zgred. Wreszcie wpis z sensem. Nie za darmo. To jest najdrozszy zol w okolicy.
~Mmm 8-04-2020 14:28
do: ~ (13:17)
A skąd wiesz?po co piszesz takie bzdury
~kasia11111 9-04-2020 10:54
do: ~ (13:17)
Nie kłam. Nie ma miejsca gdzie można taniej.
~Mmm 8-04-2020 14:29
do: ~zgred (12:52)
To do Owsiaka się zgłoś o pomoc
użytkownik facebook 8-04-2020 13:43
Niech dopracy wezmą się biskupi i ich pajace
użytkownik facebook 9-04-2020 12:21
bełkot !!!
~Dorcik84 8-04-2020 13:50
Siostry zakonne niech pomoga nie maja rodzin i głoszą jak mówią miłosierdzie sprawa rozwiazana będzie
~soclib 8-04-2020 14:10
Kościół katolicki jest największym posiadaczem ziemi na które dostaje dotacje z UE ,do tego zapłatę za dzierżawę. Przecież oni tego sami nie obrabiają ,czasy pańszczyzny się skończyły.
użytkownik facebook 8-04-2020 14:48
Przecież Caritas ma ogrom kasy, dlaczego nie dba o swoich Pracowników i Podopiecznych
użytkownik facebook 9-04-2020 12:22
Caritas ma tyle ile inni dadzą !!!
użytkownik facebook 8-04-2020 14:48
Czas najwyższy , około trzydziestu tys. pasibrzuchów w sutannach ,dołączcie do wolontariuszy!
~asa 8-04-2020 15:00
Bez żony/męża , dzieci, starszych rodziców którym trzeba pomagać to są księża. Mamy ich sporo w Polsce może czas by zaczęli pracować, poszli pomagać.
~Sluchacz i widz. 8-04-2020 15:31
Z calym szacunkiem nie widzialem i nie slyszalem w radio i Tv trwam zadnego reportarzu o tym by wspierac zakony parafie czy takie instytucje jak ta z artykulu. Wiec jakie dobro dla kościoła. Jeśli prosi o kase to na siebie.
~Sluchacz i widz. 8-04-2020 15:38
A co do kadry tej placówki to w sumie tez uważam że zasoby ludzkie Kościół ma. Mlodzi księża i zakonnice wszak Chrystus gdy nie nauczał pomagal ludzia. Tyle widzi się próśb by wspierać zgromadzenia bo im ciężko. Nic by sie chyba nie stalo jesli taki zakonik lub zakonica przyjechala by wesprzec w takich chwilach badz co badz koscielna instytucję
~Sluchacz i widz. 8-04-2020 15:58
I na koniec. Z racji ze poszly tu wpisy o majatku koscielnym. Uwazam że Polska powina raz na zawsze uporzadkowac sprawe. Od czasów komuny minelo ponad 30 lat. Myślę ze ktos powinien zrobic bilans obliczyc czy Polska zalega Koscolowi czy juz nadplacila. Sam jestem potomkiem repatryjantow a panstwo mi czy mojej rodzinie nie przyznalo zadnych ulg za pozostawiony majatek juz o odszkodowaniach nie wspomne. Myślę ze Kościół jako instytucja tez powinien zadbać o to by załatwić sprawe odszkodowań choć by po to by nie bylo juz tylu negatywnych wpisow
użytkownik facebook 8-04-2020 16:03
A gdzie jest państwo???zajęci wyborami.🤮
~nihilscire 8-04-2020 16:55
... kościół katolicki najbogatszy żebrak w Polsce...wiecznie z wyciągnięta ręką...
~abc 8-04-2020 18:06
Myślę ze chlupcy narodowcy z bogiem na ustach mogliby teraz wykazać się patriotycznym uczynkiem.Jeszcze coś na swoich paradach krzyczeli o honorze i ojczyźnie.No to dawaj.Jak nie pomoc w takich jednostkach - może chociaż oddaliby honorowo krew /bo to zdrowe wypasione byki / a niestety obawiam się,ze na widok strzykawki pomdleliby pokotem.Przykre ze tylko w pyskach to to mocne
~Adolf Hitler 8-04-2020 18:39
No ale przecież BÓG TAK CHCIAŁ! Nie zbadane są wyroki boskie! Tak samo BÓG CHCIAŁ w Auschwitz , na Syberii. Niech się Fester w Watykanie w tych złotych bazylikach pomodli za swoje owieczki - na pewno wyzdrowieją.
~nnnn 8-04-2020 18:54
do: ~Adolf Hitler (18:39)
oj, widać, że daleko ci do kościoła i wiary, że takie głupoty wypisujesz
~. 8-04-2020 19:52
do: ~Adolf Hitler (18:39)
Nie blużnij i nie atakuj tak zajadłe.
użytkownik facebook 8-04-2020 19:16
Księża niech idą.
użytkownik facebook 9-04-2020 12:23
księża chodzą i na stałe też tam przebywaja.
użytkownik facebook 9-04-2020 12:32
Grażyna Uzarska-Żwan to może zamuast na mszę to do roboty fizycznej.
użytkownik facebook 9-04-2020 12:33
i na MSZE ŚWIĘTĄ i do pracy , z Bożym błogosławieństwem. Ale coś czuje że nie wiesz o czym piszę
użytkownik facebook 9-04-2020 12:35
Grażyna Uzarska-Żwan to po co im wolontariusze?
użytkownik facebook 9-04-2020 12:37
Grażyna Uzarska-Żwan nie wystarczy obnosić się imieniem Boga, żeby być dobrym człowiekiem. A ksiądz w tych czasach to zawód, dobry zawód, popłatny, do konca życia, z zapewnionym dachem nad głową.
~kochani 8-04-2020 20:37
Rydzyk ma majątek.Niech pomaga.Emeryci i renciści w starszym wieku dają krocie na jego zachcianki.Jestem katolikiem,ale z sianem bez przesady.Przykład z budowy kościoła na Morcinka.Nie będę dalej drążył tematu,bo inni wiedzą więcej.W Caritasie przebywa większość księży.Pozdro dla normalnych.
~Abdul 8-04-2020 21:10
Księża dla lwów!
użytkownik facebook 8-04-2020 21:55
Komentarze slabe ale moze warto.napisac do Kaczynskiego on razem z Rydzykiem powinien zaradzic.
użytkownik facebook 9-04-2020 12:22
pokomuchowe potomstwo
~Stop hejtowi 8-04-2020 23:43
Przykre jest to co niektórzy wypisują można by wyłączyć komentarze które kompletnie nic nie wnoszą pozytywnego a wręcz nie da się ich czytać. Mam nadzieję ,że znajdą się osoby chętne do pomocy seniorom. Życzę dużo zdrowia i sił dla seniorów, pracowników oraz wolontariuszy.
~Seniorka 9-04-2020 8:27
A gdzie są zakonnice????? Toż tam były zakonnice,które nic nie robiły tylko ludzi goniły do pracy.Niech teraz pomagają!! Koszy pobytu tam to 3500 pieniądze mają.Wiem że starsze samotne osoby zapisywały mieszkania aby się dostać . Jest tam strasznie!!! Wiem bo moja koleżanka pracowała,wytrzymała tylko pół roku.Zakonnice ja wykończyły.Byly takie co biły pacjentów. Były sprawy zgłaszane do różnych instancji ale wszytko zostało pozostanę pod dywan.Kto podskoczy księża.Taki jeden książę z diecezji legnickiej , powiedział , Nikt w jego Folwarku Nie Ma Prawa się wtrącać. Szkoda pisać,bo ja sama nie wierzyłam, Ale dopiero jak ktoś mi opowiadał i płakał co widział ,to dopiero zrozumiałam. A nikt nie naprawa tam sprawdzać ,bo to kler ,
~Sluchacz i widz. 9-04-2020 11:15
do: ~Seniorka (8:27)
Dokladnie tez znam taka osobę ktora tam pracowała i miała podobne spostrzeżenia. A ze będąc osobą mocno wierząca i poszla tam nie dla kasy ale z misja niesienia dobra tym staruszka. Naprawdę widać bylo po niej jakim szokiem bylo gdy widziała i slyszala stosunek jaki mialy te zakonice do podopiecznych a ze starala się sumienie wykonywac swoja prace szybko stala sie "niewolnica od czarnej roboty" ktora wykonywala i swoja i sióstr robote. Niestety dla pacjentów przy takim traktowaniu jej przez badz co badz przedstawicielki kosciola i braku wsparcia u kierownictwa zrezygnowala. Oczywiscie ta relacja z okolo 10 lat ale z tego co widze po pani relacji niewiele sie zmienilo. Na koniec ponawiam pytanie gdzie sa zakonicy i zakonice by wesprzeć siostry czy kobiety tam pracujace. Przeciesz szpitale tez ratuja sie przy braku personelu przenosząc lekarzy i pielegniarki z innych oddziałów.
~Jasiek 9-04-2020 9:36
Księża to ukryta siła chętna do pracy i pomocy bliźniemu także sądzę że w tym ciężkim czasie powinni zakazać sukienki i pokazać miłosierdzie
~kasia11111 9-04-2020 10:57
A co z rodzinami tych ludzi? Pozbyli się balastu a teraz nie ma kto pomóc!
~Seniorka 9-04-2020 12:49
Rodziny są.Ale wiele dzieci wyjechało,za granicą,dlatego stać ich zapłacić 3500 aby rodzice mieli dobrą opiekę,panuje mit ,gdzie dobrą opieką u zakonnic i księży.Zreszta zakonnice tak samo są niezadowolone z płacy jaką tu dostają, jedna powiedziala że w Poznaniu jak była w takim samym hospicjum to mała lepsza pensję, a tu ochłapy. A jeszcze jedno koleżanka mówiła czy jestem w stanie podzielić kostkę masła na 20 osób. Ta trzeba
~Zawiedzony 9-04-2020 14:01
No właśnie okradaja sami siebie. Naprawdę trzeba wybrać władzę które sprawia ze finase kościoła będą transparentne. A ja myslalem ze one tam z dobroci serca.
użytkownik facebook 9-04-2020 17:20
Nie żebym nie miała empatii ale gdzie pełne miłosierdzia siostry zakonne i kasa ze świeczuszek. Jakoś średnio słychać żeby ta część polski katolickiej i chrześcijańskiej specjalnie była zaangażowana w pomoc i walkę z wirusem.
~Ep 9-04-2020 21:56
A gdzie się pochowały siostry zakonne ? Modlą się w zaciszu klasztorów i plebani ?.. Emeryci potrafią podzielić się ostatnim groszem , a gdzie są nasi biskupi. Czy któryś dał jałmużnę, podzielił się majątkiem... Słów brakuje.
~Cieplik 10-04-2020 20:38
Ta wojna naszego narodu trwa od dziesięciu lat,widać że potrwa jeszcze następne lata,a większość co tu piszą to jak pieski na łańcuchu,szczekają i więcej nic nie mogą,bo gospodarz przyjdzie i zasadzi pieskowi kopniaka,lek w nas wszystkich tylko boicie się przyznać więc ujadacie,a ja mówię prawdę,boję się ,i żal mi wszystkich.
~Thepresja 12-04-2020 9:40
Pis/Po jedno zlo
~Ashi 14-04-2020 22:51
Wstydziłby się Pan wołać o pomoc, proszę zagonić do pracy przy chorych zakonnice i księży, może w końcu do czegoś się przydadzą!!!
~wierna6 16-04-2020 19:46
Kasę dostają i okradają chorych Ciule od Diecezii Legnickiej
~Q!wsa 16-04-2020 22:47
obrońcy nienarodzonych na start !!!
~olencja 19-04-2020 9:41
a rydzyk niech sypnie kasą

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group