• Sobota, 17 listopada 2018
  • Godz. 20:48
  • Imieniny: Grzegorza, Salomei, Elżbiety
  • Czytających: 4635
  • Zalogowanych: 2
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Co z budową kościoła?

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 8 listopada 2018, 6:13
Aktualizacja: Sobota, 10 listopada 2018, 10:21
Autor: Angelika Grzywacz– Dudek
Fot. Angelika Grzywacz– Dudek
– Od dziesięciu lat budują kościół przy ul. Morcinka w Jeleniej Górze i skończyć go nie mogą – mówi Janusz Jędraszko. – A pieniądze na jego budowę od wiernych zbierane są co niedzielę. Zmienił się proboszcz i od roku kompletnie nic się tam nie dzieje. Czy to znaczy, że datki parafian poszły w błoto? – pyta prezes Jeleniogórskiego Stowarzyszenia Osób Bezrobotnych w Jeleniej Górze.

Podobne pytania zadali nam nasi Czytelnicy, którzy nie chcą podawać swoich danych, ale mają podobne odczucia i takie same wątpliwości.

- Niedobrze to wygląda i przez tą dziesięcioletnią budowę kościoła, pojawia się coraz więcej domysłów i jeszcze więcej plotek na ten temat – mówi jeden z wiernych. - Nie chcę ich przekazywać, ale najgorsze w tym wszystkim jest to, że od lat na budowę tego kościoła swoje ostatnie grosze oddają osoby starsze, często ubogie. A na budowie nic się nie dzieje – mówi jeleniogórzanin.

Inny Czytelnik dodaje, że właśnie problemy z budową nowego kościoła były przyczynkiem do zmiany proboszcza w tej parafii, ale nikt tego oficjalnie nie potwierdza.

Tymczasem Jerzy Wiśniowski z Zakładu Usług Budowlanych „W” - kierownik budowy i projektant konstrukcji całego kościelnego kompleksu wyjaśnia, że pieniądze to tylko jeden z problemów zaprzestania robót. Ważniejszy to wstrzymanie prac przez nadzór budowlany.

- Pozwolenia na budowę plebani wydano w 1997 roku, a pozwolenie na budowę kościoła - w 1999 roku – mówi Jerzy Wiśniowski. – Wówczas prawo budowlane nie wymagało tak szczegółowej dokumentacji jak teraz. Projekt kościoła, domu parafialnego z salami do nauki religii i bazą „Caritas na tamte czasy w zupełności wystarczył, ale w tzw. międzyczasie kilkakrotnie zmieniane było prawo budowlane. W minionym roku, w październiku lub listopadzie, kiedy proboszcz chciał uruchomić jedno z pomieszczeń tego obiektu, komisja nadzoru budowlanego nie tylko nie wydała na to zgody, ale wstrzymała prace na całym kompleksie żądając projektu wymaganego przez obecne prawo budowlane. Przygotowanie nowej dokumentacji to ogrom pracy na cały rok. Nowy projekt rodzi się więc obecnie w bólach i być może uda się go zakończyć do grudnia br. Wówczas ponownie wystąpimy o pozwolenie na budowę – dodaje kierownik budowy.

Jerzy Wiśniowski przyznaje też, że podczas budowy kompleksu pojawiły się nowe elementy, których w pierwotnym projekcie nie uwzględniono. Jednym z nich jest dodatkowy poziom (który można nazwać -1, przyp. red.).

- Powstał nieplanowany na skutek tego, co zastaliśmy w ziemi – mówi Jerzy Wiśniowski. – Jak wszyscy wiedzą, kościół jest stawiany na starym cmentarzu poniemieckim, zamkniętym w latach 60-tych. Przed rozpoczęciem prac przeprowadzono co prawda badania ziemi, ale jak się później okazało na końcówce cmentarza. Nie dało to więc realnego obrazu tego, co zastaniemy w ziemi. Kiedy zaczęliśmy kopać, odkopywaliśmy ludzkie szczątki, które zostały – zgodnie z pozwoleniem – złożone w jednym grobowcu przy budowanym kościele. Zwłoki zgodnie z prawem grzebie się na głębokości ok. dwóch metrów. W kolejny metr wnikają części miękkie po rozkładzie ciała. Trzy kolejne metry stanowiły nasyp odpadów cmentarnych, więc musieliśmy wykopać w głąb około 4,5 - 6 metrów. I mieliśmy dwa wyjścia: zasypać to ziemią albo zrobić dodatkowy poziom. Wybraliśmy to drugie rozwiązanie, które wydawało nam się bardziej racjonalne i tańsze. Wtedy, kiedy to wykonywaliśmy, nie musieliśmy tego ujmować w projekcie, ale teraz już to ujęte musi być. Kiedyś wystarczyło dołączyć schematy statyczne, dzisiaj cały projekt musi być przygotowany od nowa. Ja z tymi zmianami w prawie budowlanym się nie zgadzam, ale prawo jest prawem i nie można z nim dyskutować – dodaje projektant konstrukcji.

Obecnie, jak szacuje wykonawca, zrobiono około 70-80 procent stanu surowego całego kompleksu kościelnego. Jaki był tego koszt?

- Tego nie da się na tym etapie oszacować – mówi Jerzy Wiśniowski. – Kiedy szukaliśmy wykonawcy do mojego projektu, firmy życzyły sobie około dwóch milionów złotych. Takich pieniędzy parafia nigdy nie miała, więc proboszcz namówił mnie do zajęciem się wykonawstwem i robiliśmy to systemem gospodarczym z tzw. materiałów odpadowych. Wybraliśmy technologię, która umożliwiała zrealizowanie prac przy realnych możliwościach parafii. Ludzie pracowali tu za dużo mniejsze pieniądze niż na rynku. Ja sam zarabiałem tu 300 zł tygodniowo, ale w związku z tym, że miałem jeszcze inne zlecenia, mogłem sobie na to pozwolić, bo za te 1200 zł trójki dzieci i żony bym nie wyżywił. Jestem trochę szalony, a ta budowa była dla mnie jako dla inżyniera sporym wyzwaniem, więc podszedłem do tego ambicjonalnie i dałem się namówić. To jedna z największych inwestycji w regionie pod kątem rozpiętości. Większość projektantów zajmuje się budowami do 6 m, a tu mam 18 m w pionie i 24 m bez podpory. Wcześniej robiłem mniejsze inwestycje, takie jak stan surowy sklepu DD czy Pizzy Hut. Jak widać wiara, że się uda, czyni cuda. Teraz potrzebujemy tylko nowy projekt i przychylność instytucji, bo jeśli to wszystko postoi kolejne lata, to rozsypie się i nie będzie czego zbierać – dodaje.

Jeśli projekt zostanie zaakceptowany i uda się inwestorowi uzyskać pozwolenie na budowę, prace mogą się tu ponownie rozpocząć w lutym 2019 roku.

- Realnie na dokończenie tej inwestycji potrzebujemy około czterech – pięciu miesięcy – mówi Jerzy Wiśniowski. – Koszt potrzebnych do tego betonu i stali to około 200 – 250 tys. zł. Na robociznę potrzebne jest około 400 tys. zł – dodaje wykonawca.

Obecnie budowany kompleks przy Parafii p.w. Matki Boskiej Królowej Polski i Św. Franciszka z Asyżu przy ul. Morcinka jest chroniony przez wynajętą firmę ochroniarską. Razem z pracownikami strzeże jej również wzięty ze schroniska trzy lata temu pies „Leon II”.

– To nasz kolega z pracy, który nauczył się nawet wchodzić po drabinie – mówi Jerzy Wiśniowski. – Mam nadzieję, że i on i ja doczekamy czasu zakończenia budowy i oddania tych obiektów do użytku – podsumowuje wykonawca.

Twoja reakcja na artykuł?

42
18%
Cieszy
15
6%
Dziwi
8
3%
Nudzi
18
8%
Smuci
31
13%
Złości
118
51%
Przeraża

Czytaj również

Komentarze (286) Dodaj komentarz

~Mieszkanka okolic 8-11-2018 6:26
A był piękny park... starsi ludzie, rodzice z dziećmi mieszkający w okolicy mięli gdzie spacerować .... odebrano im to i zaczęto budować kościelny pałac (dodajmy na szczątkach ludzkich) a teraz ani parku ani pałacu
~ 8-11-2018 7:19
do: ~Mieszkanka okolic (6:26)
Może co niektórzy antypolacy chcieliby tam meczet i nawoływanie z minaretu co 3 godziny do modłów?
~soclib 8-11-2018 7:45
do: ~ (7:19)
Co masz do meczetow? Przecież Islam jest pochodną religii judaistycznej .A czym jest kult maryjny,religia rydzykowaka. ?Przecież to co on glosi to herezje.
~ 8-11-2018 7:58
do: ~soclib (7:45)
Nieważne czego jest pochodną tylko ważne czym jest.
~alfa-omega 8-11-2018 8:46
do: ~Mieszkanka okolic (6:26)
Park jest po drugiej stronie,a Kościół jest potrzebny dla takich jal Ty,abyś mógł dostrzegać i postrzegać swiat właścowie i zapewnił sobie życie wieczne.
~alfa-omega 8-11-2018 8:54
do: ~soclib (7:45)
Nie bluźnij Odczepieńcu!
~Turysta 8-11-2018 10:33
do: ~alfa-omega (8:46)
Hipokryta!
~ 8-11-2018 11:22
do: ~Mieszkanka okolic (6:26)
Jaki park ???? Cmentarz był i w 1959 roku jeszcze były tam pochówki !!!!!!!!!!!
~alfa-omega 8-11-2018 11:23
do: ~Turysta (10:33)
Doprawdy,a Ty pisarczyku kim jesteś....Tym ktry atakuje Kościół czy tym który go wspiera ???? Chyba to pieresze pasuje do Ciebie.
~Turysta 8-11-2018 12:54
do: ~alfa-omega (11:23)
Hipokryta!!!
~alfa-omega 8-11-2018 14:44
do: ~Turysta (12:54)
A więc sam się przyznajesz,ze jesteś hipokrytą.Nie wiem czy warto przyjmować taką postawę,bo to prowadzi do schizofremii osobowości.
~Pan Jerzy 8-11-2018 15:43
do: ~Mieszkanka okolic (6:26)
Pan Jerzy skarży się ze zarabia 1200 zł mc, nie wiem czy to mało . Od roku nic nie robi a co tydzień 300 wpada ,przez rok 16 tys przez 10 lat ok 160 tys. Efekt jest taki ze zrobił samowolę budowlana i może projekt będzie gotowy a może nie . Może tez dostaną pozwolenie ale nie wiadomo kiedy do tej pory te deski na dachu to trzeba będzie rozebrać bo kto normalny będzie układał dach na zgniłych belkach. Powinien oddać ta kasę i zapłacić odszkodowanie.
~raobsch 8-11-2018 16:23
do: ~Mieszkanka okolic (6:26)
ci pogrzebani to przeciez
~Maxx 8-11-2018 17:44
do: ~ (7:19)
Kościół czy meczet - żadna różnica. Czekajcie jak zawieszą te dzwony spod płotu.
~wierny 8-11-2018 18:24
do: ~ (7:19)
obrażasz mnie
~ 10-11-2018 9:30
do: ~ (7:58)
Jest religią pokojowa jak chrześcijaństwo, tylko ktoś kto nie ma o tym pojęcia dorobił głupią ideologię.
~Ilona 12-11-2018 9:39
do: ~Mieszkanka okolic (6:26)
A co tego Pana interesuje budowa kościoła, jest parafianinem czy szuka taniej sensacji i poklasku. Zgodnie z prawem jest zakaz wchodzenia na teren budowy i powinien zostać dotkliwie ukarany karą finansową. Ksiądz wydał w tej sprawie oświadczenie, że nikomu nie zezwalał na wejście na teren budowy.
~ast 8-11-2018 6:28
10 lat? Coś mi się wydaje, że zdecydowanie dłużej trwa budowa.
~JG 8-11-2018 6:30
do: ~ast (6:28)
Racja. Praktycznie dwa razy dłużej...:-(
~?? 8-11-2018 11:54
do: ~ast (6:28)
Nie zdaje Ci się, bo tak jest na 100%.
~JG 8-11-2018 6:28
Komentarz nasuwa się jeden: ,,Dobij Waść, wstydu oszczędź!".
~Fakt 8-11-2018 9:51
do: ~JG (6:28)
Mam 22 lata i mieszkałem całe życie niedaleko i tam miałem komunię to już od tego czasu minęło 15lat a długo, dlugo wcześniej już taki stan był.
~Turysta 8-11-2018 10:27
do: ~Fakt (9:51)
Bo w budowie kościołów nie chodzi o to aby wybudować lecz o to aby zbierać.
~alfa-omega 8-11-2018 11:19
do: ~Fakt (9:51)
Chyba patrzyłaś takim okiem,które nie było w stanie ocenić rzeczywistej sytuacji.A co robisz teraz ...po Komunii??.Czy pomagasz swoją pracą ofiarą,czymkolwiek????
~Turysta 8-11-2018 12:56
do: ~alfa-omega (11:19)
Pomagać i być lokalnym można w stosunku do pomocnych i lojalnych a nie wilkom w owczych skórach. Hipokryta!
~alfa-omega 8-11-2018 14:56
do: ~Turysta (12:56)
Oj turysto,turysto zbładziłeś i nie potrafisz znaleźć właściwej drogi.Nienawidzisz Kościoła i jego wiernych,walczysz mową ninawiści,pogardy i nieposzanowania drugiego człowieka.To do niczego dobrego Cię nie doprowadzi.
~E-ka 8-11-2018 18:44
do: ~Turysta (10:27)
:)) skąd ja znam ten cytat :))
~alfa-omega 8-11-2018 20:30
do: ~Turysta (12:56)
Takich wilk jak ty?
~JG 9-11-2018 10:31
do: ~Fakt (9:51)
Zgadza się, bo o ile pamiętam , to często zbierano tacę na wymianę desek :-(
~Leica 8-11-2018 6:36
Budowanie kościółka ''po trupach'' ..a z drugiej strony ''ojciec Grzyb'' nie może się dorzucić do budowy ?? przecież to jedna firma jest...
~Maxx 8-11-2018 7:01
do: ~Leica (6:36)
Jak się ma takiego .... boga to i domek musi być duży, żeby się jego ego zmieściło hehehe.
~alfa-omega 8-11-2018 9:09
do: ~Maxx (7:01)
Przestań bluźnić.Gdybyś Go poznał,nigdy byś już nie napisał takich plugawych słów.Bóg jest miłością, prawdą i życiem !!! Mówię to z własnego doświadczenia.
~alfa-omega 8-11-2018 9:12
do: ~Leica (6:36)
Przestań obrażać o.Rydzyka.Gdyby było więcej takich osób ,świat i ludzie byliby piękni,a nie tacy bezczelni jak Ty.
~Abc 8-11-2018 12:43
do: ~alfa-omega (9:09)
Ty,ale Ty sobie jaja robisz,nie??? Bo nie uwierze ze naprawde tak myslisz. Nie ma az takich idiotow chyba ? Pedofilie ksiezy tez popierasz?
~Maxx 8-11-2018 18:22
do: ~alfa-omega (9:09)
Podstawą wiary w każdej religii jest fakt, że boga nie ma. Celem życia człowieka jest zrozumienie tego faktu. Dopiero wtedy można się otworzyć na prawdziwy świat.
~Maxx 8-11-2018 19:32
do: ~Maxx (18:22)
To zanim pójdę spać dopiszę jeszcze to: 4-5 miesięcy pracy - robocizna 400 tysięcy ?? Strach pomyśleć ile rynny będą kosztować buahahaha
~alfa-omega 8-11-2018 20:17
do: ~Abc (12:43)
Chyba masz obsesję na punkcie pedofilii księży.A innych środowisk nie widzisz?????Spójrz na własne.Czy tylko to widzisz w Kościele nie należąc nawet do niego. A poza tym naucz się najpierw kultury i Polskiego Słownictwa
~alfa-omega 8-11-2018 20:41
do: ~Maxx (18:22)
Z jakich źródeł korzystałeś? Sprawdź inne, te wartościowsze,te prawdziwe.
~Michrou 8-11-2018 21:38
do: ~alfa-omega (20:17)
Inne środowiska nie tuszują pedofilii i nie kryją sprawców. Trollujesz, czy na prawdę jesteś aż takim fanatykiem religijnym?
~alfa-omega 8-11-2018 22:34
do: ~Michrou (21:38)
A ty z pewnością fanatykiem nienawiści i pedofilii.Tylko to dostrzegasz w Kościele,tym żyjesz? Żal mi ciebie.
~alfa-omega 8-11-2018 22:53
do: ~Abc (12:43)
Nie uwierzysz,bo dla ciebie autorytetem jest stacja TVN.Z niej czerpiesz wiedzę i pogląd na wszystko,z niej stosunek do świata i Kościoła,z niej nienawiść,szyderstwo i kłamstwo.
~🙄 9-11-2018 0:31
do: ~Maxx (7:01)
Bóg jest wszędzie i nie potrzebuje wymyślnych i olbrzymich świątyń. Z Biblii już wiadomo, że ludzie jeden przed drugim budowali świątynie, jedna bardziej okazała niż inna, bo ktoś, kto miał forsę chciał udowodnić, że robi to dla Boga, lecz było wręcz odwrotnie. Przypowieść o wdoeim groszy jest tu najlepszym przykładem. Reasumując, jest to w większości widzimisię księży, bo w kraju raczej nie brakuje kościołów, tym bardziej, że wiernych ubywa. Wyłudzono na ten cel dużo pieniędzy, a co niektórzy odjęli je sobie od ust,by "kupić" sobie niebo 😕 To bardzo przykre.
~alfa-omega 9-11-2018 9:25
do: ~Abc (12:43)
Ty jesteś na takim etapie życia,że rzeczywiście możesz nie uwierzyć. Stoisz daleko od Kościoła krytykując go,nienawidzisz go.Żeby zrozumieć trzeba samemu przez to przejśc,zgłębić,doświadczyć,a nie stać z boku i prześladować.
~do alfa i omega 9-11-2018 9:38
do: ~alfa-omega (9:12)
coś ci się z głową porobiło. Jak można chwalić i wspomagać Rydzyka przecież to hiena jakich mało
~No, tak 9-11-2018 12:07
do: ~alfa-omega (20:41)
Przyganiał kocioł garnkowi... Nie stopniujemy przymiotnika, jak Ty - wartościowszy. Prawidłowe stopiowanie: wartościowy, bardziej wartościowy, najbardziej wartościowy.
~alfa-omega 9-11-2018 22:09
do: ~Michrou (21:38)
A mogę wiedzieć które,bo jakoś nigdzie o tym nie słychać.Niektórzy widzą,bo tak chcą, . tylko Kościół.Dziwię się temu,bo skoro do niego nie chodzą,to skąd mogą wiedzieć jaki on naprawdę jest. Bo Kościół , to nie tylko Pedofile.Sięgnij głębiej,to może zrozumiesz.
~alfa-omega 9-11-2018 22:28
do: ~🙄 (0:31)
Tak Bog jest wszędzie i można modlić się do Niego w różnych miejscach,ale Kościół to Wspólnota tych , co go tworzą.A gdzie dwóch lub trzech gromadzi się w imię moje,tam ja jestem.Tylko w wspólnocie możemy się nawzajem doskonalić na drodze do Niego,do Naszej Miłości.
~Maxx 9-11-2018 23:37
do: ~alfa-omega (22:28)
Boga nie ma. Wymyślili go tacy jak ci co budowali ten kościół. Z tych samych powodów, dla pieniądzy. Nawet jeśli kradną i gwałcą, tak jak w KLERze, to większe szkody powodują w mentalności ludzi których opętali.
~Michrou 10-11-2018 10:42
do: ~alfa-omega (22:09)
Jak się ogląda tylko słuszne media, to rzeczywiście nic nie słychać. Jako że Jelonka usuwa komentarze z linkami, to podam hasła do wyszukiwarki w cytatach: "APNewsBreak: Church covered up priest’s abuse of 50 boys", sprawa Ks. Romana Kramka, który po skazaniu za napaść seksualną na 17-latkę w USA pracuje nadal w parafii na Warmii i Mazurach i jest kryty przez trzech biskupów. "Skazany za seks z nastolatką ksiądz odprawiał msze: "wierzę, że sąd się pomylił"" Sprawa księdza Grzegorza K. ukrytego w zamkniętym klasztorze po oskarżeniach o pedofilię. Jako, że podawanie olbrzymiej ilości źródeł uchodzi za metodę manipulacji to na tym poprzestanę i odeślę do "Mapy kościelnej pedofilii w Polsce"
~No, tak 10-11-2018 11:39
do: ~alfa-omega (22:28)
We wspólnocie można się doskonalić, ale w takiej wspólnocie, gdzie na pierwszym miejscu stoi wiara w Boga, a nie pieniądze i materializm. Takie budowanie na raty nic nie daje, bo jak widać ta budowa niszczeje. Albo zbiera się pieniądze i buduje od a do z, albo należy dać sobie radę. Kościołów w tym mieście nam naprawdę nie brakuje, że trzeba budować kolejny. Kiedy przystępowałam do I Komunii św., proboszcz parafii mojego rodzinnego miasta powiedział: "Nie dawajcie tych róż (małe bukieciki przymocowane do płótna na ławkach) Waszym ojcom, bo Wasi ojcowie nie pomagali budować kościoła (budowano na jednym osiedlu nowy kościół). Dajcie je Waszym matkom". Nasi ojcowie pracowali na utrzymanie rodzin, a czas wolny poświęcali właśnie im. Skoro budowany był nowy kościół, wystarczyło zatrudnić firmę budowlaną. Takich przykładów jest wiele.
~alfa-omega 11-11-2018 19:33
do: ~Maxx (23:37)
Juz byli tacy ,którzy też tak twierdzili.Nie jesteś pierwszym.Tylko dlaczego w przełomowej chwili życia,płakali,wzywali Boga i prosili o księdza? Możesz mi to wytłumaczyć.
~Pluskfa 8-11-2018 6:46
Dawałeś ? Tak , to po co wypominasz. Nie dawałeś to ... cie to obchodzi. Nie twoje. Każdy ze swoimi pieniędzmi robi co chce. Ja mogę nawet je spalić lub rozdać. Ot taki kaprys. Pilnuj swoich pieniedzy i rób z nimi co tylko chcesz .
~Michrou 8-11-2018 9:39
do: ~Pluskfa (6:46)
Teza którą próbujesz przekazać jest głupia, mówimy tu o budowie niezgodnej z prawem budowlanym, a ciągłe zbiórki żerujące na starszych osobach są nieetyczne i nawet podparta głupszym przykładem. Niszczenie pieniędzy jest karalne.
~j 8-11-2018 6:47
Chodzi o to aby zbierać, a nie zebrać i skończyć zbieranie.
~alfa-omega 8-11-2018 9:01
do: ~j (6:47)
Taka budowa Kościoła, jacy Parafianie w tej dzielnicy.Przepraszam te osoby,które ofiarnie przyczyniają się do jego powstania.A ci co krytykują....nie robią nic oprócz szkalowania,donoszenia i opluwania.Oni tylko to potrafią i wiadomo kim są.
~Mirecki.w. 8-11-2018 16:42
do: ~alfa-omega (9:01)
powinienes udac sie na piekgrzymke i nauczac bezdomnych miech sie modla o lepsze jutro za bog zaplac.
~No, tak 9-11-2018 12:35
do: ~alfa-omega (9:01)
Wiesz, prawda jest taka, że kościół jako instytucja, a najbardziej to Rydzyk (moim zdaniem to żaden ojciec, a tym bardziej ksiądz, bo z wiarą nie ma nic wspólnego) "doi" ludzi na prawo i lewo, a ci z nich, którzy są bliscy śmierci myślą, że wykupią sobie tym względy u Pana Boga. Nic bardziej mylnego. Bóg i Jezus nigdy nie szukali poklasków, czy wiernych na pokaz. Jezus nakazywał żyć w zgodzie z przykazaniami, ufać Panu Bogu i pomagał niedowiarkom i grzesznikom nawrócić się. Ktoś wyżej wspomniał przypowieść o wdowim groszu. Wdowa chciała wspomóc świątynię. Oddała swój ostatni grosz, podczas, gdy bogacz udając, że to wszystko, co posiada wrzucił swoje pieniądze do skarbonki. Kto z nich dał więcej nie trzeba wyjaśniać. "Miłość cierpliwa jest, łaskawa jest. Miłość nie zazdrości, nie szuka poklasku, nie unosi się pychą; nie dopuszcza się bezwstydu, nie szuka swego, nie unosi się gniewem, nie pamięta złego; nie cieszy się z niesprawiedliwości, lecz współweseli się z prawdą. Wszystko znosi, wszystkiemu wierzy, we wszystkim pokłada nadzieję, wszystko przetrzyma. Miłość nigdy nie ustaje, [nie jest] jak proroctwa, które się skończą, albo jak dar języków, który zniknie, lub jak wiedza, której zabraknie. Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość - te trzy: z nich zaś największa jest miłość." - miłość do Boga.
~alfa-omega 9-11-2018 21:49
do: ~No, tak (12:35)
Ojciec Rydzyk a nie Rydzyk.Więcej kultury i szacunku nawet gdybyś się z Ojcem nie zgadzał.To ważniejsze od stopniowania przymiotników mój wielce uczony Panie.Takiś uczony,jaki masz szacunek do drugiego człowieka.A to u ciebie na bardzo niskim jak widać,poziomie
~No, tak 10-11-2018 11:55
do: ~alfa-omega (21:49)
Może Ty widzisz w Tadeuszu Rydzyku ojca i księdza. Ja widzę człowieka, który nie ma absolutnie powołania. Do Śp. Marii Kaczyńskiej powiedział, by poddała się eutanazji i to ma być człowiek wiary?! Żeruje na ludziach. Przez przypadek przeglądając, co leci w telewizji trafiłam na stację "Trwam". Słysząc hasła - "Przekażcie te pieniądze nie jutro, lecz dziś...", nóż mi się w kieszeni otworzył. Zwłaszcza ludzie starsi oddają na Rydzyka ostatnie pieniądze, choć ledwie sami wiążą koniec z końcem. 10 milionów na rzekome ratowanie stoczni zniknęło. Gdzie one są, pytam? Nie widziałeś Maybacha, którym jeździ? Brylantowego zegarka? Od obecnego rządu otrzymał ponad 100 milionów. Na cholerę mu te pieniądze? Na jego termy? Na uczelnię?
~alfa-omega 11-11-2018 18:57
do: ~No, tak (11:55)
Patrzysz przez niewłaściwe lub zabrudzone okulary.Nałóż te dobre,przetarte a wtedy dostrzeżesz coś co dotychczas nie dostrzegałeś.
~No, tak 12-11-2018 10:56
do: ~alfa-omega (18:57)
Wierzę w Boga, a nie w osoby, które tylko udają wierzących. Gros księży, co dziś wychodzi na jaw, wybrali tę drogę dla wygodnego życia, pieniędzy, ale nie dla wiary czy dla służby Bogu. Nie na darmo się mówi, że kto ma księdza w rodzie, temu bieda nie dobodzie. Coś w tym jest. Mamy także takich miłościwie nam panujących, którzy modlą się do figury, a mają diabła za skórą. Ty niestety widzisz tylko swoją rację, ale spójrz na problem z innej strony.
~endi 1 13-11-2018 6:36
do: ~alfa-omega (9:01)
Ty to chyba jestes ksiezulkiem z tej parafi ??????
~Maxx 8-11-2018 6:56
Dokładnie tak jak w filmie KLER, tyle że na większą skalę. I tu nie chodzi o to żeby zbudować tego potworka, tylko żeby zbierać pieniądze. Brak słów. Stan surowy zamknięty to 1/3 całych kosztów budowy. A tu nawet tego nie ma. To już Egipcjanie szybciej piramidy budowali hehehe.
~alfa-omega 9-11-2018 22:00
do: ~Maxx (6:56)
Widać wiedzę o Kościele czerpiesz jedynie z tendencyjnego filmu, wrogiemu Kościołowi.Warto skorzystać też z innego repertuaru, dla równwagi.I wtedy wyciągać właściwe wnioski.A na taki repertuar,jaki Ty wybrałeś,mnie osobiście szkoda byłoby czasu.Wolę ambitniejsze,nie mijające się z prawdą zródła.
~pff 8-11-2018 7:11
Stanowczo więcej niż 10 lat . I chyba rzeczywiście chodzi o to żeby zbierać i budować, niż żeby uzbierać i wybudować. Inna sprawa,że to architektoniczny koszmarek w typie europejskich meczetów.Jedyna różnica, że tamte pokraki pękają w szwach, a toto będzie niebawem zupełnie puste.
~ 8-11-2018 7:20
Wszyscy piszący mają rację. Ale jak się cis zacznie robić ,to należy skończyć.
~Milosciwy 8-11-2018 7:26
Odpowiedz jest jedna: Wystarczy ogladnac film KLER! i wtedy kazdy, doslownie kazdy zakuma o co chodzi z takimi inwestycjami w KOSCIELE, najwiekszej i nieopodatkowanej mafii swiata!
~alfa-omega 8-11-2018 9:04
do: ~Milosciwy (7:26)
Ten film oglądają odczepieńcy i tacy co nienawidzą Kościoła.
~Pińcet plus 8-11-2018 14:42
do: ~alfa-omega (9:04)
Czyli 90% naszego społeczeństwa.
~alfa-omega 8-11-2018 20:35
do: ~Pińcet plus (14:42)
Mylisz się
~ 8-11-2018 23:04
do: ~alfa-omega (9:04)
Alfa i omega? Ha,ha ,ha ! Odczepieńcy ? Odszczepieńcy ! Nie alfo, ale łamago , nie omego !
~alfa-omega 9-11-2018 22:16
do: ~ (23:04)
Twoja opinia,ale mnie nie zależy na opinii czlowieka o niskim poziomie kultury.
~ 10-11-2018 17:26
do: ~alfa-omega (22:16)
No i vice versa. Mnie też nie zależy na opinii niedouka, człowieka o niskiej kulturze, który modli się pod figurą a chowa diablisko pod skórą.
~No, tak 14-11-2018 19:21
do: ~Milosciwy (7:26)
Ten proceder ma miejsce już od zarania dziejów. Najpierw inkwizycja, by wyplenić rzekomych heretyków i wiedźmy - najbardziej wymyślne metody tortur wymyślił właśnie kościół, by "złamać" ludzi. Następnie doszło do sprzedaży odpustów, czemu stanowczo sprzeciwił się Marcin Luter, a teraz żebrze się na inwestycje, które końca nie mają.
~Teges 8-11-2018 7:49
Mało kościołów w tym mieście? Po co komu następny, w dodatku tak ogromny? Za parę lat i tak będzie świecił pustkami, bo do Boga lepiej modlić się bezpośrednio, w domu, nie trzeba chodzić do kościoła- zostało to ludziskom tylko wymówione przez czarna mafię. A już zbieranie kasy od ludzi to czysty skandal- kościół to najbogatsza państwowa firma w tym kraju, niech sami sponsorują swoje wydatki!
~alfa-omega 8-11-2018 8:50
do: ~Teges (7:49)
Widać potrzeba,bo takich jak Ty jest niestety dużo.
~koń rafał 8-11-2018 7:53
10 lat to to stoi nieruszane. wg mnie raczej 20 lat - może rydzyk pozyczy pare baniek ??
~alfa-omega 8-11-2018 8:49
do: ~koń rafał (7:53)
A moze tak Ty zamiast krytykować i złorzeczyć pomożesz.Co Ty uczyniłeś dla tego Kościoła?..... Więc nie krytykuj Bezbożniku!
~🙄 9-11-2018 0:47
do: ~alfa-omega (8:49)
Za te zmarnotrawione pieniądze można by wspomóc osoby biedne, chore, czy wspomóc domy dziecka, fundacje itp. Teraz stoi pustostan, niedokończony, bliski stanu, gdzie trzeba będzie go wyburzyć. Innymi słowy, to skarbonka bez dna. Wstyd i hańba!
~alfa-omega 9-11-2018 22:38
do: ~🙄 (0:47)
A Ty wspomagasz? Masz okazję.A jeśli chodzi o pomoc Kościoła dla biednych,pokrzywdzonych, prześladowanych jest ogromna.Tylko Kościół robi to cicho, bez rozgłosu, nie tak, jak p.Owsiak....na pokaz.
~cała konstrukcja grozi 8-11-2018 7:54
cała konstrukcja grozi zawaleniem. Takich monolitów betonowych nie robi się sposobem gospodarczym - na raty. To nie jakaś obórka tylko kościół i musi być bezpieczny. Trzeba te ruiny wyburzyć i postawić normalny kościół.
~alfa-omega 8-11-2018 9:02
do: ~cała konstrukcja grozi (7:54)
Jesteś ekspertem w tej dziedzinie????
~n/n 8-11-2018 8:31
....chodzi o to żeby zbierać, a nie nazbierać....
~inżynier 8-11-2018 8:34
Kierownik budowy powinien być posunięty do odpowiedzialności, bzdury gada. Nigdy nie można było dobudowywać sobie pięter bez pozwolenia. Ewidentne wałki...
~zaboberek 8-11-2018 10:20
do: ~inżynier (8:34)
Posunąć,to możesz swoją kobietę.Kierownika budowy, to możesz pociągnąć do odpowiedzialności(chyba,że masz ochotę na kierownika,ha ha ha)
~Ewelina 25 8-11-2018 8:41
W czasie świąt odbywały się tam msze , na placu budowy
~18 sqandal 8-11-2018 8:50
… a ja tam wierze ze ten kościół w końcu zostanie wybudowany pomimo trudności .Faktycznie trochę zbyt długo to trwa ( mała parafia ) koszta duże . Więc należy pomagać a nie krytykować bo tylko niektórzy to potrafią .
~Kcionc 8-11-2018 14:10
do: ~18 sqandal (8:50)
Tak, tak, dalej wplacajcie ciezko zarobione piniadze i czekajcie w wierze, az kolejny kcionc sie na was wzbogaci...
~alfa-omega 8-11-2018 20:50
do: ~Kcionc (14:10)
To nasza sprawa,a tobie nic do tego.
~Rallyaction 8-11-2018 9:05
Zaorać to i posadzić drzewa.
~P.M 8-11-2018 9:11
Nie kłamać !! Budowa trwa około 18 lat !!!
~Leica 8-11-2018 9:16
Jak to wszystko nagle pierdyknie to przynajmniej TVN to pokaże i Jelenia będzie sławna a trupy pod gruzami zabawione.......
~alfa-omega 8-11-2018 21:36
do: ~Leica (9:16)
Widać,że ta stacja jest dla ciebie autorytetem.No cóż taki odbiorca,jaką ogląda stację.Z jakim przystajesz,takim się stajesz...bezmyślny,bezczelny,siejący nienawiść i kłamstwo,atakujący Kościół.Ogladaj więc dalej.Jaką ktoś walczy bronią,od takiej ginie.
użytkownik facebook 8-11-2018 9:33
Datki poszły na inne spożytkowanie, hahaha.
~ 8-11-2018 9:34
Rozebrac i coś nowego zrobić to ruina
~alfa-omega 8-11-2018 20:54
do: ~ (9:34)
Wgł ciebie pewnie swiątynie bezbożników,plugawców,alkoholików itp
~Pan Polak 8-11-2018 9:35
Zaorać ten przybytek dla baranów bożych!!! Czarna mafia na Madagaskar!!
~alfa-omega 8-11-2018 22:47
do: ~Pan Polak (9:35)
Nie nazywaj siebie Polakiem!
użytkownik facebook 8-11-2018 9:37
oto wielka tajemnica wiary :)
użytkownik facebook 8-11-2018 9:49
Złoto i Dolary 🤪
użytkownik facebook 8-11-2018 9:56
Nawiazując do filmu i budowy kościoła „w zbieraniu nie chodzi o to żeby zebrać tylko żeby zbierać” 😂
użytkownik facebook 8-11-2018 9:38
Wstyd
użytkownik facebook 8-11-2018 9:40
Oby go nigdy nie zbudowali!
użytkownik facebook 8-11-2018 9:43
10 lat??? Mi się wydaje, że dluzej to Trwa... Kasia Chmielewska miałas tam bierzmowanie w podziemiach :D
użytkownik facebook 8-11-2018 10:10
No pewnie, ze dłużej. Moja kuzynka szła do komunii to juz „w połowie” stał a to było chyba w 2002 roku
użytkownik facebook 8-11-2018 14:28
Albo i że 20 lat. Ja się tam boję wchodzić, toż to plac budowy a nie kościół. 😀 a chodzą pogłoski, że dary parafian szły na gry w karty
użytkownik facebook 8-11-2018 18:40
Kasia Chmielewska Ponoć doma dla 2 synów postawił... Jak ten kolejny też ma dzieci, tak ze dwoje...moze wiecej to ten kościół nidgy nie powstanie :P
użytkownik facebook 8-11-2018 22:04
Ania A jednak 😂
użytkownik facebook 8-11-2018 22:05
Agnieszka Środa no widzisz, a ty mi nigdy nie wierzysz 😂
~rsz 8-11-2018 9:47
Bo chodzi o to, żeby zbierać. A nie zebrać.
użytkownik facebook 8-11-2018 9:54
nie ma w JG innych potrzeb niż kościół??
użytkownik facebook 8-11-2018 10:57
Paweł Maćkowski są. Parafie 😂
użytkownik facebook 9-11-2018 19:19
Są np.Perfumy z douglasa dla ksiedza które kupują zakonnice,drogie zegarki,taksówki i wypasione telefony na abonament.To tylko kropla w morzu potrzeb no bo przecież ksiądz musi być na czasie...
użytkownik facebook 8-11-2018 10:11
Pewnie na bunga bunga
~zyx 8-11-2018 10:11
Ot cała tajemnica wiary... auta i dolary... zburzyć, zaorać, nasadzić drzewek i powiększyć park!
użytkownik facebook 8-11-2018 10:12
Chodzi o to ,, aby zbierać na budowę,, a nie budować
~kira 8-11-2018 10:20
Jestem rodowitą jeleniogórzanką - wprawdzie nie mieszkałam i nie mieszkam w tych okolicach - ale pamiętam jako dziecko chodziłam z rodzicami na ten cmentarz.Siostra mojego Taty mieszkanka w latach 50-tych Jeleniej Góry na tym cmentarzu miała pochowanego swojego synka.Po wyjeździe z Jeleniej Góry co roku przyjeżdżała na ten grobek.Zresztą był on zadbany miał nawet mały pomniczek.Zresztą moi rodzice też go doglądali.Pewnego roku przyjechała i grobu już nie było.
~` 8-11-2018 10:29
Pytanie dnia kiedy przenosi się 'kler' z parafii na inna parafię? I kto został przeniesiony z tej parafii? Ktoś pamięta? CIEKAWE ZACO xD. Ludzie ogarnijcie się bo was doją i straszą a wy jesteście ulegli jak te baranki. Niech dadzą rozliczenie przecież to wasza kasa. Szarlataneria ma się dobrze.
użytkownik facebook 8-11-2018 10:29
Ten Kościół jest budowany 20 lat a nie 10 ......a stan surowy to nie wszystko,najdroższe będzie wykończenie.....może za kolejne 20 lat?
użytkownik facebook 8-11-2018 10:39
Jacek wykończenie stawia kuria. Taka przynajmniej była umowa między poprzednim proboszczem a diecezją. Proboszcz stawia kościół bez pomocy kurii, a kuria calusieńki wyposaża
użytkownik facebook 8-11-2018 16:38
Jacek Marcukiewicz oj byłam małą dziewczynką jak panie już zbierał budowę kościoła myślę że więcej niż 20lat
użytkownik facebook 8-11-2018 18:38
Joanna Górska To jeszcze ciekawiej...
użytkownik facebook 9-11-2018 14:41
Jacek Marcukiewicz dokladnie
~Real 8-11-2018 10:44
Ooooo nośny temat, nośny, znalezienie kozła ofiarnego to połowa sukcesu... ;)
~jeżozwierz1 8-11-2018 10:56
do: ~Real (10:44)
Po co szukać kozła ofiarnego, skoro sam się objawia . Wszyscy, którzy kiedykolwiek po 1997 roku bronili racji pomysłodawców, projektantów, wykonawców, a przede wszystkim darczyńców i samego gospodarza parafii i nigdy nie zapytali o szczegóły realizacji projektu, a przede wszystkim sposobu wydawania zdobywanych środków i rozliczania rachunków - mogą czuć się , mówiąc delikatnie , zawiedzeni. Szkoda tylko, że mając świadomość wielu przeciwności losu i raczej wątłego przygotowania menedżerskiego poprzedni gospodarz "szarpnął się" na tak wielką budowlę. "Mania wielkości" wciąż w natarciu?
~Real 8-11-2018 11:18
do: ~jeżozwierz1 (10:56)
Nie znam aż tak szczegółowo tematu, ale Twojemu wyjaśnieniu nie mogę nic zarzucić. "Porwał się ktoś z motyką na słońce" :)
~Anonim+ 8-11-2018 10:48
Nie zazdroszczę nowemu projektantowi i inspektorom budowlanym - kto będzie miał odwagę podpisać "to dzieło" swoim nazwiskiem? Zapewne użytkownik ~`alfa-omega ma gotowe rozwiązanie: tylko pomoże gorąca modlitwa i cud się stanie...
~Bezdomny dał mi samochody 8-11-2018 11:04
To jakiś koszmarek architektury. Współczucia. dla ludzi którzy mają widok z okna na to coś
~Leo 8-11-2018 11:06
Sagrada Família (właśc. hiszp. Templo Expiatorio de la Sagrada Familia) jest budowana już 136 lat.Jak dobrze pójdzie pobijemy rekord.....polak-katolik potrafi.
użytkownik facebook 8-11-2018 11:08
A jak skończą to zaraz będzie do remontu tak jak lotnisko BER w DE
użytkownik facebook 8-11-2018 11:09
Oliwia Lejza
~Juullllą 8-11-2018 11:09
W poniedziałek szłam tamtędy i na budowie pracowali ,więc coś tam się dzieje. Leon II też dzielnie broni budowy :) Poza tym budowa takiego kościoła to z datków się nie uda i tak większość nie wpuszcza księdza po kolędzie i nie chodzi do kościoła powinni starać się o dotację i kasę od szwabkow. To ogromne koszty proboszcz miał dobry pomysł ale gorzej z realizacją , kupę kasy trzeba w taką budowę . Kiedyś tam był park jak z horroru , wszędzie było pełno ludzkich kości , włosów itp. dobrze że Ksiądz Grzegorz zrobił z tym porządek , mam nadzieję , że w końcu wybudują tą świątynię ,na pewno swój grosz jeszcze dołożę bo nic innego nie powinno tam stać dziwię się, że szwabkow nic nie angażują się przecież ich przodkowie.
~jeżozwierz1 8-11-2018 11:29
do: ~Juullllą (11:09)
Z takimi argumentami to i polemizować ciężko.
~Anonim+ 8-11-2018 11:53
do: ~Juullllą (11:09)
Na tym cmentarzu przez kilka lat po wojnie byli chowani Polacy, później komuna zadecydowała o jego likwidacji na zasadzie: usunąć pomniki wyrównać i zasiać krzewy, by powstał "park". Pomysł budowy na tym miejscu kościoła, był równie genialny - no i spełniło się przekleństwo...
~julllllą 8-11-2018 14:14
do: ~Anonim+ (11:53)
W latach 90 nie było komuny i nikt się tym nie interesował, że ludzkie szczątki są poniewierane nawet niektórzy tam na spacery chodzili to chore. Pamiętam za łebka jak chłopaki straszyły tymi szczątkami dziewczyny z pobliskiej szkoły jak się szło na wycieczkę. Doskonale tez pamiętam jaki był zamiar ówczesnego Proboszcza , chciał aby pogrzebać te szczątki i wybudować na nich światynie, pamiętam, Niemcy też się tego domagali .Cmentarza tam nie było już ale żeby nie zapomnieć ,że tam był miała powstać ta śwątynia wieć zamiar był ok . No ale probosz albo liczył na parafian albo słabo szukał inwestorów. Co tam by miało powstać park? na cmenatrzu? Może nowy probosz się za to wezmie
~Mieszkanka okolic 8-11-2018 16:20
do: ~julllllą (14:14)
A po drugiej stronie ulicy to niby co jest jak nie park? A to ten sam cmentarz.... Lepiej park niż to co jest w tej chwili. Od 15 lat niby coś się dzieje a póki co tylko stwarza zagrożenie
użytkownik facebook 8-11-2018 11:13
1 Tajemnica Wiary. Auta, złoto i dolary.
~infoinfo 8-11-2018 11:15
Pan Jędraszko, Wielki Autorytet Jeleniogórski ma, niestety, bardzo blade pojęcie w tym temacie. Kościół budowany jest od 18 lat. Oczywiście, nie każdego dnia są wykonywane roboty budowlane, generalnie z dwóch względów: technologicznych i finansowych. Co do zbiórek, to osobiście nigdy P. Jędraszki nie widziałem w kaplicy przy ul. Morcinka, więc skąd ma takie rewelacje, że pieniądze na budowę zbierane są w każdą niedzielę – nie wiem. Owszem, są zbierane pieniądze. W każdą trzecią niedzielę miesiąca, a od paru miesięcy, również w czwartą. Wysokość wpłat (o ile mnie pamięć nie zawodzi): ok. 4 tys. w trzecią i 2,5-3 tys. w czwartą. Czyli rocznie w porywach 70-80 tys. zł. Dla porównania mój sąsiad wydał więcej na remont mieszkania. Informacje o stanie budowy kościoła, wpłatach na ten cel oraz sytuacji prawnej, były podawane przez nowego proboszcza publicznie (podczas mszy). Szkoda, że Autorka tekstu, którą skądinąd od wielu lat znam i lubię, poszła po najmniejszej linii oporu i nie skonfrontowała obiegowych opinii, plotek, wątpliwości (pewnie nieraz uzasadnionych) z szerszym gronem, a przede wszystkim z Inwestorem. Jedno jest pewne: wiedza na temat budowy znana jest tym, którzy do kościoła chodzą i interesują się tematem. Ostatni spis pokazał, że jest ich niestety mniej niż 10% mieszkańców parafii. Tak więc reszta wie tylko tyle, co powie jakiś Jędraszko, czy też inny autorytet w tejże sprawie.
~Teges 8-11-2018 16:05
do: ~infoinfo (11:15)
Około 7 tysięcy miesięcznie? 70-80 tys miesięcznie?? To i tak strasznie dużo!! Rozumiem, że to kwota na budowę kościoła, która zostaje już "na czysto", po odjęciu wydatków na paliwo, zakupy, atrakcje i inne wydatki parafialne? Masakra, ludzie z kasą nie mają co robić? Powinni pozwracać te datki, a budowę niech finansuje milioner z Torunia
~Mieszkanka 8-11-2018 11:24
Kościół się buduje od 20 lat a były proboszcz zamiast dokończyć budowe kościół to wybudował dom dla 2 swoich synów.
~jeżozwierz1 8-11-2018 11:37
do: ~Mieszkanka (11:24)
Świetnie zorientowana...Mieszkanka.
~julllllą 8-11-2018 14:17
do: ~Mieszkanka (11:24)
ma synów serio czy to tylko ploty?Może wiesz czemu go przenieśli jestem ciekawa. Na początku był spoko , później zrobił się ...., szkoda bo kiedyś naprawdę fajny był.
~Tutti 8-11-2018 16:10
do: ~julllllą (14:17)
Niestety pozostaną tylko domysły i ploty, bo przecież od strony kościoła prawdy na pewno nie usłyszymy. Niemniej zapewne ploty są prawdą, bo znikąd się nie wzięły.
~alfa-omega 8-11-2018 22:19
do: ~Tutti (16:10)
Za to od Ciebie na pewno?!! Cha cha cha!!!!
~Bezdomny 8-11-2018 11:42
Kasa poszła na wino kobiety i śpiew.h
~alfa-omega 8-11-2018 20:26
do: ~Bezdomny (11:42)
Jesteś pewny ,widziałeś czy to tylko twoja chora wyobrażnia tak działa
~Lusiek 8-11-2018 11:55
Ta betonowa konstrukcja grozi zawaleniem. Prawda jest taka że ksiądz nakradł ile wlezie i tyle w tym temacie.
użytkownik facebook 8-11-2018 11:59
Po pierwsze jakie 10 lat jak blisko 20 jest w budowie ( jak można teką bzdurę publikować? ) Po 2 to kosiół koło kościoła.. .A po 3, to coś mi na to wygląda ze nie ma wsparcia z Nieba by on tam poowstał- czyli może jednak i NIE powstanie? Pdobno proboszcz zamiast na budowę kościoła, wydal kase na budowę domu dla 2 synów...heh...
użytkownik facebook 8-11-2018 20:23
Całkowicie sie zgadzam...Budowa trwa od jakis dwudziestu lat..!!!!!!!! .W końcówce swojej pracy w budownictwie, kiedy zaczynała sie budowa , jezdziłam na plac...A był to rok ok,1998./1999...Przyznaję, ze sadziłam , ze dawno juz stoi !!!! Jestem od lat poza Jelenia,,,,
użytkownik facebook 9-11-2018 19:16
Jak pieniądze biorą w kieszeń to nic dziwnego...Człowieka którego żebra na jedzie pod sklepem ludzie krytykują i karzą iść do pracy a jak mam nazwać księży któży od emerytek wyłudzają ostatnie grosze z renciny i ładują sobie za darmo w kieszeń???Bo przecież o budowie kościoła nie ma mowy...Wstyd!!!!
~?? 8-11-2018 12:00
Po pierwsze jakie 10 lat jak blisko 20 jest w budowie. Po 2 to kosiół koło kościoła.. A po 3, to coś mi na to wygląda ze nie ma wsparcia z Nieba by on tam powstał- czyli może jednak i NIE powstanie?
~melania 55 8-11-2018 12:28
to budowanie kościoła to nic innego jak wyciskanie kasiory od wiernych-tępe społeczeństwo dla boga wszystko zrobi-czy bóg jest,był miliarderem.
~agent tomek 8-11-2018 12:41
bo Wy sie nie znacie! to będzie tajny bunkier rydzykowy....jak już się mohery skończą a reszta bezdomnych upomni się o swoje samochody to w JG miłościwie nam tyjący Ojciec Dyrektor będzie miał swój szaniec..... Stąd te podziemia i bunkry!
~Parafianin 8-11-2018 12:47
Skoro do zamknięcia stanu surowego brakuje blisko 1 mln złotych, to może ktoś pójdzie po rozum do głowy i nakaże rozebranie tego szkieletu. Przecież do całkowitego ukończenia potrzeba z 5 milionów lub lepiej. Kto się na to zrzuci i przez ile lat? Za 1-2 mln złotych, można wybudować skromny kościołek z cegły, tani w utrzymaniu. Tak się buduje na Podkarpaciu czy Podlasiu. Chyba, ze mania wielkości nadal będzie tutaj górować nad rozsądkiem.
~marcinek 8-11-2018 13:25
Jeszcze trzy razy się proboszcz zmieni zanim to wybudują,ciekawe ile betonu i stali wyjechało do tych co tam niby za darmo pracują
~devil 8-11-2018 13:36
W Jeleniej Górze są bezrobotni???? To patologia!!!
rymcycymcy 8-11-2018 13:45
Niech budują sukienkowi z karnych ...przenosin ! :)
~alfa-omega 8-11-2018 22:27
do: rymcycymcy (13:45)
Witam.Jak widzę odezwał się dyżurny w takich sprawach znany pisarczyk,który pluje na Kościół, PIS itp Wiadomo już z jakiego środowiska się wywodzi.
~JATO 8-11-2018 13:53
Właściwie to okoliczni mieszkańcy powinni się cieszyć, że tak to długo trwa. Gdyby kościół był już wybudowany to... najprawdopodobniej na jego wieży, jak na wielu kościołach w JG, znalazłyby się nadajniki stacji bazowych sieci komórkowych i... stan zdrowia jeleniogórzan sukcesywnie ulegałby pogorszeniu. To tylko kwestia czasu, a po 6-10 lat w promieniu 400 metrów wysyp nowotworów większy o 300 % i inne dolegliwości stopniowo niszczące zdrowie. Szukaj na YT : Rakotwórcze maszty telefoniczne - Niemcy ostrzegają, w Polsce grobowa cisza! (Telefon Turm).
~ 8-11-2018 13:59
A moze pora pomyslec o jakiejs toalecie dla parafian. Dlaczego musza zalatwiac swoje potrzeby w przyległym parku. A zwlaszcza ten maly z długimi piórami, co kiedys w MPGK rowerkiem jezdił.
komentarz usunięty
~alfa-omega 8-11-2018 15:02
odpowiedź na usunięty komentarz
Nie powtarzaj bredni i plotek!!!! Tylko sprawdź.Jak tego nie sprawdziłeś,nie posądzaj,bo to grzech.Ale czy Ty wiesz co to grzech????Wątpię. I naucz się jeszcze pisać.
~Kcionc 10-11-2018 7:23
do: ~alfa-omega (15:02)
Widze, ze usunieto moj komentarz... ale odpowiedzi juz nie usuneliscie! A bylo o dzialce pod lasem i domu ksiedza grzegorza, ktory wybudowal sobie z czyich pieniedzy? Na co mialy isc?
~redehh 8-11-2018 14:21
Bo chodzi o to żeby zbierać a nie żeby zebrać
~Pińcet plus 8-11-2018 14:53
Kościół katolicki to jeden wielki wałek finansowy.Podobnie jest z tą szkołą katolicką co niby miała być a jest gdzie indziej.Dotacja z państwa idzie,odliczenia z podatków idą,nikt tego nie kontroluje.
~alfa-omega 8-11-2018 14:58
do: ~Pińcet plus (14:53)
Naprawdę???? Jesteś poza nim i tak dobrze wszystko wiesz????A skąd? Można wiedzieć?
~Pińcet plus 8-11-2018 15:48
do: ~alfa-omega (14:58)
Byłem w tym kościele.Moja firma pracowała dla kościoła. Nigdy więcej.
~alfa-omega 8-11-2018 22:03
do: ~Pińcet plus (15:48)
No i słusznie! Takich nam nie potrzeba.
~ 8-11-2018 14:55
Mieszkam w tych okolicach i budowa trwa niestety trochę dłużej niż 10 lat , poza tym w parku na przeciwko wciąż są pozostałości po cmentarzu , dowodem na to jest płyta nagrobkowa w trawniku , jest tam od lat i nikt się nie przejmuje , psy biegają i załatwiają swoje potrzeby , dzieci się bawią w najlepsze a płyta jak była tak jest nadal ... i pewnie będzie jeszcze długie lata .
~Parafianie 123 8-11-2018 15:01
Grzesiu zaszalał .Pan Kierownik budowy to zwykły prywaciaz płacił ludziom 400zl tygodniowo i to też z problemami ale to proboszcz Grzesiu powinien ponieść konsekwencje tej budowy .A kości ludzi zmarłych są zasypane pod tablicą na tym placu budowy .Pozdrowienia dla Grzesia który sobie żyję w najlepsze i się cieszy z ludzi starszych którzy dają i będą dawać pieniądze na budowę kościoła. Nowy proboszcz to powinien ruszyć głową i coś w tym temacie zrobić a nie afiszuje się nowymi autami .Wstyd ....
~alfa-omega 8-11-2018 15:03
do: ~Parafianie 123 (15:01)
Nie podszywaj się pod parafian,bo nim nie jesteś!!!!!!
~alfa-omega 8-11-2018 15:07
do: ~Parafianie 123 (15:01)
I jeszcze jedno:to ty rusz głową i nie przypisuj sobie bzdur,które ktoś wyssał z palca,aby tacy bezmyślni jak ty powtarzali i oczerniali .Zatrzymaj się,zastanów,sprawdź i wtedy mów.
~Parafianie 123 8-11-2018 15:53
do: ~alfa-omega (15:07)
Tak się składa że ja tam pracowałem i wiem co mówię. .Mógł bym więcej napisać ale nie chce .
~hexe 8-11-2018 16:36
do: ~alfa-omega (15:03)
a Ty jestes dumny z tego że jesteś parafianinem ?? masz pojecie dlaczego kler takim słowem nazwał swe baranki ?
~alfa-omega 8-11-2018 20:27
do: ~Parafianie 123 (15:53)
I nie zaprotestowałeś?????
~Parafianie 123 8-11-2018 20:46
do: ~alfa-omega (20:27)
Jak bym nie protestował to bym nadal tam pracował. OPANUJ SIĘ CZŁOWIEKU MAŁEJ WIARY ......
~alfa-omega 8-11-2018 21:59
do: ~Parafianie 123 (20:46)
A może był inny powód?
~endi 1 13-11-2018 6:44
do: ~alfa-omega (15:03)
Wiesz co oznacza słowo parafianin ?? jezeli nie to zajrzyj do podrecznikóe
~alfa-omega 8-11-2018 15:13
Boże zmiłuj się nad tymi,którzy nienawidzą,oczerniają,szydzą,gnębią,powtarzają fałszywe plotki,zabijają słowem i czynem.Zmiłuj się nad nimi,oświeć i przyprowadź do siebie,Boże Miłości,Drogi Prawdy i Życia.Ojcze nasz.....
~Parafianie 123 8-11-2018 15:55
do: ~alfa-omega (15:13)
Od to cały katolik 😆
~Abc 8-11-2018 16:00
do: ~alfa-omega (15:13)
Twoim ojcem to pewnie byl jakis ksiadz.....
~alfa-omega 8-11-2018 20:20
do: ~Abc (16:00)
A Twoim szatan
~Abc 9-11-2018 19:53
do: ~alfa-omega (20:20)
Ale teraz to nie wiadomo co lepsze. Nawet szatan nie gwalci dzieci.....
~Globusi 8-11-2018 15:20
To ile zebrali na ten kościół przez te 18lat co niedziele na tacy?a wiem że niektórzy dawali i po 10tys.i więcej... Po co piszecie ile jest jeszcze potrzebne ?przecież kase już od wiernych dostaliście i z tego takich kościołów wybudowano by kilka
~alfa-omega 8-11-2018 15:34
do: ~Globusi (15:20)
A ile ty dałeś na ten Kościół,że zlorzeczysz??? Nie wiesz,nie mów!!!!
~Globusi 8-11-2018 15:38
do: ~Globusi (15:20)
A nie,przepraszam -pomyłka.Moja babcia dawała na inny kościół.
~Ignacy 8-11-2018 23:19
do: ~alfa-omega (15:34)
A czy Ty zbierasz , że masz taką pewność???
~soclib 8-11-2018 15:44
ty alfaiłamaga tyś czasem nie Bambo?
~alfa-omega 8-11-2018 20:19
do: ~soclib (15:44)
Nie rozumiem Twojego języka.
użytkownik facebook 8-11-2018 16:30
tej budowy nie potrafię zrozumieć
użytkownik facebook 8-11-2018 23:44
... a ja szkaradnego wyglądu...
~Tutti 8-11-2018 16:30
Alfa i Omega to tak naiwna postać, że nawet gdyby jakiś ksiądz dopuściłby się czynów lubieżnych na jej/jego dziecku, to stwierdziłaby że to pewnie wina dziecka, tak jak to twierdził swego czasu abp Michalik ("wielu molestowań udałoby się uniknąć, gdyby relacje między rodzicami były zdrowe". I dodał, że nieraz dziecko, które poszukuje miłości, "zagubi się samo i jeszcze tego drugiego człowieka wciąga".) Czemu tak bronisz tej budowy, machlojek i byłego proboszcza? Widocznie jakiś powód jest, domyslam się jaki... z reguły broni się osób bliskich i bardzo bliskich ;)
~alfa-omega 8-11-2018 21:44
do: ~Tutti (16:30)
Pewnie ty wymyślisz ten powód.Jesteś w tym bezkonkurencyjny,jak widzę.Oszczerstwo to twoja specjalność.Za kogo się uważasz???
~alfa-omega 8-11-2018 21:50
do: ~alfa-omega (21:44)
A może były inne powody?
~hexe 8-11-2018 16:34
słownik języka polskiego pięknie to wszytko tłumaczy polecam sprawdzić definicje słowa parafianin
~123 8-11-2018 16:41
Ponad 20 lat a nie 10
~Mieszkaniec parku na morcink 8-11-2018 16:41
Poprawka... bunkier atomowy (kościół) budują od 20 lat....
użytkownik facebook 8-11-2018 16:42
Synowie ,Kobiety ...hazard ....to i na budowę zabrakło... i księdza też już nie ma ,podobno w Leśnej jest ......
~Mirecki.w. 8-11-2018 16:58
o.ile mi wiadomo z praktyki i kazdy nieplacony i zaniedbany grob jest likwidowany.
użytkownik facebook 8-11-2018 17:15
A CMENTARZ EWANGELICKI CMENTARZEM....
~juulaa 8-11-2018 17:20
Moja mama nie żyje ponad 21 lat,tam była pierwsza msza za jej dusze w dzień pogrzebu i kościół już się budował,a i ja uważam że kościołów u nas ci po dostatek,jak ktoś bardzo chce to drogę łatwo znajdzie.
~ 8-11-2018 20:03
do: ~juulaa (17:20)
podobno Bóg jest wszędzie. to po co kościoły? żeby czarna stonka miała pretekst do żerowania?
~ 8-11-2018 17:33
A gdzie Kapitan tego statku ?
~parafianin 8-11-2018 18:10
Nadzór budowlany wstrzymuje roboty gdy prace prowadzone przez wykonawcę (patrz kierownik budowy) odbiegają w sposób istotny od zatwierdzonego pozwoleniem na budowę projektu. Jeśli zostały wykonane prace samowolnie to nie ma się czemu dziwić. Konieczność wykonania pewnych prac zabezpieczających - nieprzewidzianych nie jest do tego podstawą. Z tego co wiem to poziom -1 zawsze był w projekcie. Mam za to inne pytanie : Czy kierownik budowy wywiązał się z zaleceń kontrolnych nadzoru budowlanego?? Czy zmiany w stosunku do projektu nie dotyczyły wysokości obiektu zmian w konstrukcji i kubaturze ? I czy za takie zmiany odpowiedzialności nie ponosi kierownik budowy przez lata pobierający wynagrodzenie za swoją pracę ?
~ 8-11-2018 18:13
Idzie Grześ przez wieś, worek kasy niesie. Ty nic nie dostaniesz, bo nie jesteś Grzesiem. Pozdrowienia dla mieszkańców Leśnej.
~alfa-omega 8-11-2018 21:00
do: ~ (18:13)
Tylko to potrafisz,nic więcej.????Lecz się ze swojej choroby... nienawiści do Kościoła i jego członków,lecz się z oczerniania, kłamstwa, ucz się kultury i szacunku dla człowieka.
~Ha ha ha ha hi hi 8-11-2018 18:42
Jakie 10lat głupoty ponad 20lat go buduja
~Inna 8-11-2018 19:27
Za dziecka bawiliśmy się w tym parku pierwsze fajki i na szaberki się chodziło z tyłu a to dziwne drzewo przy chodniku jak się do parku wchodziło jeszcze jest może? Kościół porażka...... Pozdrawiam dzielnicę cudów
~Juullllą 9-11-2018 17:35
do: ~Inna (19:27)
Na szaberki? Tam nic nie było ,chyba że szaberki kości xd
~Inna 9-11-2018 21:55
do: ~Juullllą (17:35)
Za ogrodzeniem starszy pan miał ogródek dokładnie w lewym rogu parku teraz za kościołem i tam się szabrowało taka prawda
~jelegorzanin🃏 8-11-2018 19:32
No to jak bedzie kosciol czy nie? Czy nie lepiej niz w Czechach nie zrobic z klerem porzdek? Po co oni nam potrzebni? Czy dalej ich utrzymywac tylko ze strachu przed czym sam kler nie wie co tam "jest".? Mam nadzieje ze dozyje czasow jak z 90 procentowej katolikow Irlandi ( 40 lat temu) obecnej jest chyba 40 procent. Za jakies 20 lat mohery wymra naturalnie i bedzie z klerem koniec. Trzeba niestety poczekac.
~alfa-omega 8-11-2018 21:23
do: ~jelegorzanin🃏 (19:32)
A moze ty znacznie wcześniej.I co,co będzie dalej????Zastanów się.
~``` 8-11-2018 19:33
Ludzie sa tak naiwni ze jakby ksiadz w porshe cabrio jezdzil w kolko swojego domu z kobieta i 3 dzieciakami to by jeszzcze mu dorzucali kase i chodzii do niego do spowiedzi.
~ 8-11-2018 20:00
bo nie chodzi o to, żeby zbierać i zrobić. chodzi tylko o wyłudzanie pieniędzy od naiwnych wiernych.
użytkownik facebook 8-11-2018 20:08
A moze tak zamienic na dom spotkan emerytow, zabawy, tance , hulanki i swawola?🐒
~ 8-11-2018 20:23
Moj dziadek na ten kosciol przeznaczyl chyba ze 100tys.pln. i kiedy poszedl do ksiedza Grzegorza zapytac na co to konkretnie poszlo to uslyszal: Spier**** Dziadu!!!! A kilka tygodni pozniej spotkalem ksiedza "na wyspie". Wtajemniczeni wiedza o co chodzi. Od tamtej pory instytucja zwana kosciol dla mnie nie istnieje! Never ever amen!!!
~alfa-omega 8-11-2018 20:47
do: ~ (20:23)
Kłamiesz oszczerco.Ksiądz Grzegorz nigdy nie mówił takim językiem.To twój język i nie przekonuj ,że tak powiedział ks. Grzegorz,bo prawdziwy parafianin w to nie uwierzy.
~alfa-omega 8-11-2018 21:12
do: ~ (20:23)
Widzę,że wszystko wiesz o Księdzu, jeżdzisz za nim,obserwujesz go. A może to obsesja, moża twoja chora wyobraźnia tak działa,że widzisz to co inni nie widzą.Radzę wizytę u specjalisty.Lecz się z nienawiści do katolików i ich kapłanów i spójrz na świat innymi oczami,oczami miłości.
~alfa-omega 8-11-2018 21:16
do: ~ (20:23)
I jeszcze jedno,Kościlół nie istnieje dla ciebie od tamtej chwili,bo tamyej chwili po prostu, nie było.To stało się znacznie wcześniej!
~Milosciwy 8-11-2018 22:39
do: ~alfa-omega (21:16)
Tak czytam twoje komenty, i ladnie masz zryty beret.... Ja rozumiem ze masz wyprany mozg przez czarnych, ale na boga: Jeszcze mozesz sie uratowac i dostapic normalosci, tylko zejdz z tej sciezki fanatycznej religijnosci.... Kazdego mozna uratowac, nawet ciebie! Nie poddawaj sie! A ksiedzem grzeskiem sie nie przejmuj
~alfa-omega 8-11-2018 23:01
do: ~Milosciwy (22:39)
A ty swój mózg gdzie prałeś,gdzie się szkoliłeś? PO i KOD cię wyszkolili? I może ktoś jeszcze....Unia Europejska.O tak ,mwisz ich językiem!!Jakbym ichj słyszała.
~alfa-omega 8-11-2018 23:10
do: ~Milosciwy (22:39)
Za Normalność uważasz twoje poglądy i twoje wywody?????Oj biedaku,biedaku.....
komentarz usunięty
~tak 8-11-2018 22:11
odpowiedź na usunięty komentarz
o tego
~ 8-11-2018 22:40
Ja tak trochę sparafrazuję kwestię pochodzącą z ostatnio modnego filmu : No , bo durnoto, chodzi o to,żeby budować ( i zbierać na budowę), a nie zbudować( zebrać na budowę) !
~alfa-omega 8-11-2018 23:11
do: ~ (22:40)
Szkoda słów!!!!
~delta i epsilon 8-11-2018 23:47
Same stare trepy, ubecy , dorobkiewiczowie , cinkciarze, kombinatorzy z osiemdziesiątych lat, oraz ich potomkowie chodzą do tego kościoła. Mieszkańcy osiedli spod lasu i koło Chycla. Chodzą asekuracyjnie, tak na wszelki wypadek, bo tak naprawdę sami nie są przekonani o istnieniu Boga. rzucaja na tacę 2-5 zł . Potem lezą na wybory, głosują na zawiłę , czy luźniaka. Takie wypaczone mutanctwo socjologiczno-społeczne.
~alfa-omega 9-11-2018 9:36
do: ~delta i epsilon (23:47)
Każdy tak postrzega,jakim jest sam!!!!!
~ 9-11-2018 13:27
do: ~alfa-omega (9:36)
Ty jesteś spod osiemnastki, celowo tak napisałem ,żeby cię sprowokowac. tatuś był czerwonym w sześćdziesiątych i siedemdziesiatych, zamykał za ,,Wolna Europę,,
~Wierny 9-11-2018 0:12
Może Ojciec dyrektor dołożył by z milion a my za to nazwiemy kościół Jego imieniem
~Jamen w trampkach 9-11-2018 0:27
Kolejny kościół w JG potrzebny jak małpie zegarek. Gloryfikujemy nasze przekleństwo, jakim jest religia, oddajemy im cześć i chwałę w zamian za oszustwa i zbrodnie jakimi niszczyli i niszczą ludzkość. Ludzie zamiast na starość mądrzeć i odsuwać się od debilnych obiecanek jakiegoś nieba po wsze czasy, zachowują sie jak głupcy. Widać to choćby po zagonach moherowców Rydzyka. Którzy są skrajnymi spierniczałymi żałosnymi awanturnikami, czcicielami łgarstw i oszustw jak też swojego kłamcy i oszusta patrona. Dolewa tu oliwy do ognia debilna prawica, która wpycha bozię wszystkim na siłę, obrzydzając ją nawet wierzącym, co chcą zatrzymać swoje przekonania dla siebie. Ostatnio podobno - choć wierzyć mi się nie chce - zlepek idiotycznie brzmiących wyrazów Bóg Honor Ojczyzna, ma tkwić na nowych paszportach. Rzygać sie chce widząc co kościół wyprawia i jak nas grabi za pomocą swoich przydoopasów, którzy przekazują im NASZE k...a NARODU pieniądze, bez pytania narodu o zdanie. W świetle tego to hasło powinno brzmieć ZBUK, HORROR, PAŃSZCZYZNA, gdyż nie ma kościół nic dobrego w sobie, a tylko bezsensowną, nafaszerowaną kłamstwami i przestępstwami teorię głupot niosącą nadzieję dla różnych debili, liczących na rozgrzeszenie. TFU!
~alfa-omega 9-11-2018 9:34
do: ~Jamen w trampkach (0:27)
Za to lewica to kultura,patriotyzm,empatia,szlachetnośc. A ja widzę pychę,butę,zarozumiałoś,arogancję,nieposzanowanie drugiego czlowieka,brak kultury,donosicielstwo wlaśnie, ze strony lewicy.!!!!!!!!! Kiedy tak myślisz,jesteś po prostu ślepcem,albo takim jak oni.
~jeżozwierz1 9-11-2018 11:30
do: ~Jamen w trampkach (0:27)
Słowo do moderatora: demokracja demokracją, ale kogo interesują odmienne stany świadomości wywołane frustro-dopalaczem.
~Maxx 9-11-2018 18:27
do: ~alfa-omega (9:34)
Tak to jest jak moher odstawi różaniec, a dorwie się do neta, hahaha.
~ 10-11-2018 18:18
do: ~alfa-omega (9:34)
Jak to jest, jak to jest ? Gdy patrzę na pisowca to widzę:obłudę, chamstwo, butę, zawiść, i to wszystko co ty widzisz. Ja wiem,że to i ja i ty i inni. Nasza czarna strona.Podobno blizni są naszym zwierciadłem...więc....
użytkownik facebook 9-11-2018 6:23
Wałek i tyle 1200 śmieszne to tłumaczenie
użytkownik facebook 9-11-2018 6:45
Swego czasu rozwożąc pizzę zawiozłem kilka placków na te właśnie parafie i zapytałem księdza (tego nowego) dlaczego nic się nie dzieje z tym kościołem to odpowiedział mi tak samo wprost dasz mi 10 baniek to go skończę
~Parafianie 123 9-11-2018 19:52
do: użytkownik facebook (6:45)
Wierze ze tak powiedział bo jest bezpośredni. JEST ok ale to się zmieni władza kasa itd.Bedzie grubianinem .
~wiwi 9-11-2018 8:31
przekret tak jak z zameczkiem
~w filmie Kler padaja słowa 9-11-2018 9:17
Chodzi o to żeby zbierać, a nie zebrać i skończyć zbieranie
~;lgbfv 9-11-2018 9:38
zemsta prawowitych włascicieli- był cmentarz - dziwne ze my drzemy mordy gdy kos gdzies na Ukrainie zniszczy cmentarz- a jaką kulturą myJeleniogórzanie się wykazalisny robiąc parki z cmentarzy np naWolnosci koło Biedronki, np na Wolnosci koło swiateł no i Morcinka , ze nie wspomne koło koscioła tzw Garnizonowego i cmentarza zydowskiego na ul Sudeckiej- dziwne ze Księza na to pozwolili - KULTURA POLAKA
~renifer 3 9-11-2018 9:47
może szybciej i prościej przebudować ten obiekt na pensjonat?, przynajmniej będzie dochodowy, pomieści wielu np. Ukraińców, co to pracują na naszym terenie.
~Dżesika od Brajanka 9-11-2018 11:20
Po co kościół , tam jak najprędzej cza postanić Lidla albo Biedronkę i to w te pędy . Bum parara bum pararar bum bum bum !!!
~Globusi 9-11-2018 11:52
Między PiS a PO jest taka różnica że jak PiS wchodzi w dupe kościołowi to wystają same zelówki ,a jak PO wchodzi w dupe kościołowi to widać jeszcze kolana.
~etoronegro 9-11-2018 12:16
Jak skończą budowę, to będzie najbardziej funky Biedra w całym kraju.
~poGROMCA 9-11-2018 12:49
jaka budowa kościoła noclegownie zrobić dla bezdomnych oto wielka tajemnica wiary ZŁOTO i DOLARY = kler
~yui 9-11-2018 15:42
Ale numer jakie 10 lat ,,ten kosciol zaczeli budowac już 1985 roku i do tej pory stoi nie wybudowany,,tyle kasy co oni dostali od ludzi to już dawno powinien być wybudowany ,,Tylko jak był nie ksadz ,tylko afos ,i szlajał się po burdelach i dziwkach no to o co chodzi teraz wam chodzi,,a udawanie durnego ze idzie na piechotę na piegrzymke ,,gdzie do burdelu ,,razem z katechetka która torurowala dzieci na swoich lekcjach ,,ona była dobra razem z broboszczem ale w lozku i dlatego takich gnoji nie należy w puszczac do domu
~Juullllą 9-11-2018 17:37
do: ~yui (15:42)
Hmm a może budowali go od 1985? XD
użytkownik facebook 9-11-2018 19:11
Gadanie...!!Pieniądze zbierane są codziennie że nie wspomnę o świętach niech się nadzorem nie zakrywają bo to żałosne a każdy kto logicznie myśli dobrze wie że pieniadze dawane na tace idą w błoto...oto jak działa parafia i księża.Wstyd!!!!Od rencistek ostatnie grosze zabierają a kościół budują latami i końca nie widać...👎👎👎😪😪😪
użytkownik facebook 9-11-2018 19:37
nie poszły w błoto tylko do agencji...
~ 9-11-2018 20:00
Mieszkam w tej dzielnicy od 15 lat. wcześniej mieszkała tutaj moja przyjaciółka (od 1987 roku) już wtedy kościół był w budowie, więc to nie jest 10 lat budowy tego kościoła ( nie wiem dlaczego tak trudno wybudować Dom Boży) skoro na Osiedlu Czarne udalo sie wybudowc swiatynie.
~ 10-11-2018 9:32
do: ~ (20:00)
Prawda , to prawie 20 lat.
~Parafianie 123 9-11-2018 20:08
Ksiądz Rafał może by się wypowiedział. ...
~jeleniogórzanka 10-11-2018 13:50
do: ~Parafianie 123 (20:08)
Niby po co ma się wypowiadać? Wiadomo, że ma pasztet , ale ma też parafian, jak widać. Sytuacja jest, jaka jest i pora chyba, by parafianie, z których, też jak widać, wielu jest ekspertami w różnych sprawach, byli wsparciem. Nie odwróci się sytuacji, więc trzeba z niej wyjść. Takie jazgoty niczego nie załatwią. Troszczących się o parafię zachęcam do pomocy, a sensatom i tym, którzy tylko chcą dokopać , żeby sobie znaleźli zajęcie warte więcej niż strzępienie tego narządu, który zwie się jęzorem.
~pos 9-11-2018 20:17
gigantomania większa niż za komuny. Ile potrzeba na zakończenie budowy - 10-20 30 mln zł? patrząc na obecne ceny materiałów i robocizny nie mniej niż 30 mln. stadion kosztował 16 mln.
~Idea 9-11-2018 20:31
Kościół w naszym kraju pada..taka kolej po Holandii Norwegii Szwajcarii i praktycznie większości krajów. Normalność wraca!.info dla tych zauroczonych wiarą przedstawiananą przez tych starszych panów trzymający rączki w tzw aniołka:. Z chwilą kiedy księża wykastrują się chemicznie to zacznę wierzyć w tego ich Jezusa z brodą i wąskimi.
~alfa-omega 9-11-2018 22:03
do: ~Idea (20:31)
Ale istnieje od tysięcy lat i nadal będzie istniał,choćby Ciebie w nim zabrakło.Zastanów się jednak czy warto.Decyzja należy do Ciebie.
~Maxx 9-11-2018 23:41
do: ~Idea (20:31)
To są konsekwencje chodzenia do szkół i czytania książek, myślenia. Tylko ciemnota wierzy w bogów, a jest ich od czorta :-D
~mudltasie 17-11-2018 20:34
do: ~alfa-omega (22:03)
Głupcze! Kościół upada, maleje, a tylko u nas jakoś rośnie ostatnio ale tylko w majętność, a nie w członków. Ale to tylko efekt współdziałania z władzą, która mu sprzyja, bvo on ma w garści ich wyborców i steruje nimi. Niedługo sie to zmieni i kościół pójdzie w diabły z Polski. A twoje majaki są nie tylko nie zabawne, ale objawem psychicznej degrengolady. Promowanie takich łgarstw i głupot powinno być karane.
~on auto 9-11-2018 21:14
Wyburzyć te wszystkie kościoły i zrobić miejsca parkingowe,których jest w miastach jak na lekarstwo. Kościół i księża są nam nie potrzebni oni nas tylko okradają , oszukują i manipulują ludźmi od wieków !
~alfa-omega 9-11-2018 22:47
do: ~on auto (21:14)
A moze jeszcze inne.Jest wiele możliwości.Ale czy warto marnować na to czas? Nie każde pokolenie ma możliwość wybudowania Kościoła,pozostawienia po sobie choćby najmniejszej cegiełki dla Niego, naszej Miłości,dla Tego, który oddał za każdego z nas Swoje Życie.Trzeba prawdziwie Kochać, aby to uczynić.
~alfa-omega 9-11-2018 23:10
do: ~on auto (21:14)
Moze Tobie Księża nie są potrzebni,bo stoisz poza Kościołem.Ale potrzebują ich wierni tego Kościoła.Co by to było gdyby ich zabrakło, najlepiej wiedzą ci, co żyją w krajach,w których jeden Kapłan jest na kilka oddalonych od siebie parafii.Oni są szczęśliwi, kiedy go spotykają, szanują, dziękują Bogu,że im zesłał tych,których Sam w Wielki Czwartek po raz pierwszy mianował poprzez ustanowienie Sakramentu Kapłańsrwa.Kapłani to osoby konsekrowane przez samego Boga.Dlatego należy się im się szczególny szacunek.Módlmy się więc za naszych Kapłanów,a nie prześladujmy.
~alfa-omega 9-11-2018 23:18
do: ~on auto (21:14)
A co do miejsc parkingowych...widać że dla Ciebie tylko to się liczy....samochód i miejsce dla niego.Owszem to ważne,ale nie !najważniejsze.Czy nie lepiej pomyśleć o zrobieniu miejsca w swoim życiu przede wszystkim dla.....Boga.
~alfa-omega 9-11-2018 23:23
do: ~on auto (21:14)
Wybór należy do Ciebie.Ale czy będzie on słuszny.....okaże przyszłość.
~ 10-11-2018 17:30
do: ~alfa-omega (23:10)
I szczęśliwi są ci wierni. Modlą się wprost do Boga. Jak ubogi celnik. A nie jak ci , faryzeusze, co to napomiać innego szybko biegną, widząc żdżbło w oku bliżnego, nie widząc belki we własnym. No bo nie mogą widzieć. Dyć są przecież ślepi.
~bolo 9-11-2018 22:57
Przecież chodzi o to aby zbierać a nie uzbierać !!!!!!!!!
~soclib 10-11-2018 1:49
Jest wyjście honorowe; ogłosić bankructwo.
~jelegorzanin🃏 10-11-2018 9:03
Dopiero teraz zobaczylem zdiecja tego kosciola jest cool. Ja bym juz nic nie robil kolo niego zostawil bym go w takim stanie . Jako dowod .............kazdy niech sobie " dospiewa". Cos mi sie przypomnialo, chyba na ul. Krakowskiej za dworcem glownym PKP. Jelenia Gora jest podobny przybytek. Mam pytanie? Ten Pan na zdiecjach to Proboszcz a ta sabaczka to jego piesek?
~Bugaj 10-11-2018 9:33
Kościół budują od 20 lat o nie od 10. Prosze zapytać Kuri w Legnicy o ks Grzesia.Jakby skończyli budowę niebyloby na co zbierać.Ludzie!Boga trzeba mieć w sercu a nie na pokaz!
~alfa-omega 11-11-2018 18:59
do: ~Bugaj (9:33)
A skąd ty o tym wszystkim wiesz,? Skąd t informacje?Lecz się z.........nienawiści i tendencyjności.
~jeleniogórzanka 10-11-2018 10:37
Rozumiem, że "Bugaj" ma wieści z pierwszej ręki - tzn. z Kurii Legnickiej ? / a tak, gwoli poprawności językowej - hulanki i k Kurii - należy pisać/.
~ 10-11-2018 17:51
do: ~jeleniogórzanka (10:37)
sorki za to ,że nie wiem, ale dlaczego k Kurii? Tzn kurii dwa i, to wiem . Ale k ? Mnie się skojarzyło k...wskiej.
~jeleniogórzanka 10-11-2018 19:55
do: ~ (17:51)
Można pisać z dużej lub małej litery, w zależności od kontekstu. Jasne już?
~zasmucona 10-11-2018 11:10
Po prostu cala ta budowa to gigantomania do sześcianu gdyby projekt byl 3 razy mniejszy ( kubaturze i wysokości)to pewnie już byłby w fazie kończenia ale ksiądz Grzegorz nasłuchał się opowieści jaka to wielka i bogata parafia i porwal sie na coś zupełnie nie do zrealizowania teraz to tylko wburzenie i budowa małego kościółka odpowiedniego do ilości wiernych a tych jest naprawdę mało i to większość starych którzy już nie zdążą
~ 10-11-2018 17:48
Ponieważ na drodze do zbudowania przybytku kultu, bo w Kościele to jeszcze ma być Bóg, więc to tylko przybytek próżności, hulanki i swawoli, jak twierdzą niektórzy, nie ja, stoją nadmierne wydatki rzeczonego ks. Więc taki wic będzie na miejscu: Jeden proboszcz do drugiego narzeka na swoich parafian: Jeden z tych kundli podjumał mi furę. Drugi radzi. Omów przykazania Boże, jak który wyjdzie przy "7.", to wiadomo czyja to sprawka. Po niedzielnych mszach drugi proboszcz pyta 1. No i co ,no i co ? Jak doszedłem do "6"., przypomniałem sobie,gdzie zaparkowałem furkę-odpowiedział ten pierwszy. / jeśli dobrze pamiętam , to 6. to nie cudzołóż ?/
~Mietek 10-11-2018 18:56
Nie wiem dlaczego prawo w tym przypadku działa wstecz i nie można wykonywać robót budowlanych wg zatwierdzonego wcześniej projektu? Zapoznajcie się proszę ze sprawą budowy Hotelu Gołębiewski w Karpaczu, który na orzeczenie wszelkich organów nadzoru budowlanego a nawet ministerialnych "gwizdał" a hotel wybudował i stoi przynosząc właścicielowi zyski.
użytkownik facebook 11-11-2018 11:34
To jak straszny dwór na cmentarzu wygląda
~alfa-omega 11-11-2018 19:19
Ale zajadłość,cynizm,nienawiść w niektórych wypowiedziach.Taki stan trzeba leczyć,bo....można się spalić! Szatan działa szczególnie teraz,nie próżnuje. Ale dzisiaj Dzień Niepodległości! Z przyjemnością można było zobaczyć piękne twarze,nie widać na nich zajadłości,agresji lecz piękny szczery uśmiech wielu młodych ludz dzielnie maszerujących w Marszu Niepodległości.I To Polska właśnie.
~alfa-omega 11-11-2018 20:01
Boze dziękuję za Kościól,który powstaje na ul.Morcinka,dziękuję za jego Pasterzy ks Grzegorza i ks.Rafała. Błogosław im w ciężkiej, niezrozumiałej pracy.Błogosław wtedy,kiedy są niesłusznie oskarżani, prześladowani,oczerniani,krzyżowani i daj aby ci, co to czynią......nareszcie przejrzeli.
~tak 11-11-2018 22:25
do: ~alfa-omega (20:01)
My Tobie też życzymy, abyś na oczy przejrzała. Niestety należysz do tych hipokrytek które Boga szukają w księdzu, a nie samego w sobie. Biada takim. Ksiądz to tylko zawód, taki sam jak sprzedawczyni w mięsnym - z tą różnicą, że o takiej sprzedawczyni wiadomo ile zarabia, bo nie bierze pieniążków od klientów do kieszeni, tylko wsadza do kasy oraz utrzymuje się z ciężko zarobionej wypłaty sama, a nie utrzymuje jej banda naiwnych frajerów. Miłego wieczora mimo wszystko, pozdrawiam.
~Silesius 11-11-2018 21:19
Budujcie ku chwale Boga i na wielkość Najwyższego. Nie przejmujcie się zakazami. Sagrada Familia też powstaje bez zbędnych zezwoleń i dopiero w tym roku formalnie zawarto porozumienie z władzami Barcelony. Szczęść Boże.
~poiu' 12-11-2018 5:13
do: ~Silesius (21:19)
Poczytaj wobec tego, ile hiszpańscy koloratkowi muszą zapłacić Barcelonie. Wyobrażasz sobie, że u nas KK płaci społeczeństwu ( na którym żeruje ) jakiekolwiek pieniądze ? Co do "przejmowania się zakazami"... Do roku (bodajże) 1980 w Polsce wybudowano więcej kościołów niż w całej Europie, z czego większość bez pozwolenia (w archid. przemyskiej wszystkie) . A propos KK, mordując całe cywilizacje Indian w Ameryce, też czynił to "na chwałę Boga..."
~poiu' 12-11-2018 5:36
Mógłby mi ktoś podpowiedzieć, dlaczego usunięto mój wpis z linkiem do bohatera tej dyskusji? Skoro zbiera pieniądze, buduje prawie 20 lat kościół, jest oficjalnym kapelanem strażaków, nie został skazany lecz - z całą pewnością w uznaniu zasług :-) - oddelegowany na inny "ważny odcinek", to dlaczego informacja o jego miejscu wykonywania zawodu jest tajemnicą ?. "Jelonka" ma profil jaki ma i poziom redaktorów - jak na podobne medium - jest ...hm... standardowy :-))) Ale tu chyba już przegięła. PS.Kropka przy znaku zapytania użyta celowo, to nie błąd.
~Tanie wino 12-11-2018 7:49
Tam pod kasztanem była najlepsza miejscówa do picia tanich win;) no i oczywiście przesiadywała tam najlepsza brygada!
~alfa-omega 12-11-2018 9:49
Dziękuję Boże ,że z Twojej Woli mogłem w rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości pomodlić się słowami Hymnu Narodowego w tym miejscu,miejscu budowy Twojego Domu.Boże jeszcze raz dziękuję.OGROMNE WZRUSZENIE I RADOŚĆ sprawiło,że poczułem się dumny i szczęśliwy.Bogu niech będą za to dzięki.
~Ja 13-11-2018 0:30
do: ~alfa-omega (9:49)
Mózg wyprawy do cna. Tu już nic się nie da zrobić. AMEN
~mudltasie 17-11-2018 20:36
do: ~alfa-omega (9:49)
PS, jak widzisz - wszyscy kopią w zadek twój bełkot i ciebie. Więc zdychaj i nie wracaj.
~mudltasie 17-11-2018 20:26
Budowa kościoła? Kościół to nasz największy grabieżca i kwalifikowany zbrodniarz. Tam bowiem instytucjonalnie mordowano Indian Południowoamerykańskich, spalano LUDZI na stosie i rozrywano na strzępy w salach tortur. Nigdy nie było organizacji, która mordowała innych ludzi tylko za to, że: nie wierzyli w boga, lub nie chcieli uwierzyć, albo też informowali innych, że boga nie ma. Bóg to coś czego nikt nigdy nie widział, nawet ci co mordowali, a mimo to mordowali z jego niejako rozkazu. Jakoś teraz wszyscy gremialnie zapominają o tej roli kościoła i jego dziełach. A ten cały majątek, kościoły, dobra jakimi się szczyci i zachłystuje, to efekt pracy katabasowych tłustych i upierścienionych łapek? KAŻDA Z CEGIEŁ ICH BUDOWLI jest oblana krwią i potem ludzi, którzy byli zmuszani do pracy przy tych materiałach, niezbędnych do stawiania kolejnych "świątyń". Każde złocenie i obraz, są oblane krwią rabowanych i ginących na stosach niepokornych i niechętnych do oddawania NIEROBOM W SUKIENKACH swojego majątku. DŁUGO BY MOŻNA WYMIENIAĆ KOŚCIELNE ZASŁUGI, z których każda jest najzwyklejszym - w ich języku - grzechem. Za to wyjątkowo podłym, bo czynionym przez rzekome sługi boże, działających w jego imieniu i ku dobru ludzkości. Ale to kościół właśnie jest źródłem większości wojen, a może szerzej nie tylko KK, ale religie jako takie w ogóle. Poczytajmy historię katolicyzmu, a nawet ostatnie lata z okresu zaborów i wojem, gdzie cały kościół z malutkimi wyjątkami, BYŁ PRZECIWKO POLSCE. BYŁO W NIM PEŁNO ZDRAJCÓW I SZPIEGÓW. PO CO TAKIM JESZCZE BUDOWAĆ pomniki chwały i uznania?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Sonda

Dla bogatych dodatkowy podatek na niepełnosprawnych?

Oddanych
głosów
690
To niesprawiedliwe
42%
Tak
31%
Nie
18%
Nie mam zdania
9%
Głos ulicy
Podatek janosikowy?  48
TV Dami
Serwis Informacyjny TV DAMI Jelenia Góra z dnia 16.11.2018 r.  
Miej świadomość
Koncert dla Niepodległej  1
Dialogi Jelonki
Trudny rok dla rolników 1
Aktualności
Transgraniczna gotowość służb  
Aktualności
W centrum mogą być utrudnienia w ruchu  7
Copyright © 2002-2018 Highlander's Group