• Niedziela, 20 maja 2018
  • Godz. 15:41
  • Imieniny: Aleksandra, Bazylego, Bernardyna
  • Czytających: 4642
  • Zalogowanych: 1
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Rondo na Sudeckiej potrzebne. I co? I nic!

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 8 lutego 2018, 7:36
Aktualizacja: Sobota, 10 lutego 2018, 5:46
Autor: Paweł Guszała
Fot. Paweł Guszała
Czytelnicy poprosili nas o interwencję w sprawie ronda, które miało powstać na krzyżówce Alei Solidarności z ulicą Sudecką. Niestety, nie mamy dobrych wiadomości.

Mijają kolejne miesiące, a w tej sprawie nic się nie zmienia. Ruch na tym odcinku jest coraz większy, dlatego kierowcy jadący Aleją Solidarności, chcąc skręcić do Karpacza lub w stronę centrum Jeleniej Góry, bardzo często muszą czekać. Podobnie sytuacja wygląda, gdy chce się wjechać w Aleję Solidarności. Korki, wymuszanie pierwszeństwa, sytuacje kolizyjne - to smutna codzienność na trasie, która miała przyśpieszyć przejazd przez nasze miasto.

Lekiem na to drogowe zło mogłoby być rondo. Było już nawet kilka prób budowy takiego skrzyżowania na styku Alei Solidarności z ulicą Sudecką. Pierwsza miała miejsce przy okazji realizacji Obwodnicy Południowej Jeleniej Góry. - W momencie kiedy była budowana Aleja Solidarności rondo nie znalazło się w projekcie. A szkoda, bo takie skrzyżowanie świetnie wpisałoby się w to miejsce. Później, mniej więcej w 2014 roku próbowałem wprowadzić ten punkt do obrad na sesji. Niestety ten pomysł nie znalazł uznania radnych i wykreślili go z projektu budżetu – wspomina Jerzy Łużniak, zastępca prezydenta Jeleniej Góry.

Teraz w Ratuszu trochę zmieniły się priorytety. Pierwszeństwo mają projekty drogowe, które mogą uzyskać wsparcie funduszy unijnych. Mowa między innymi o ulicy Nadbrzeżnej, Krakowskiej, rondzie na styku ulicy Lubańskiej z Trasą Czeską. - Przede wszystkim koncentrujemy się na przygotowaniu wkładu własnego do najbliższych inwestycji. Jak tylko będzie możliwość i znajdą się wolne środki w budżecie chciałbym tam wprowadzić zmianę organizacji ruchu. Rondo rozwiązałoby problemy kierowców na tym skrzyżowaniu – przyznaje J. Łużniak.

Czytaj również

Komentarze (76) Dodaj komentarz

~Skola 8-02-2018 7:40
Przeraża mnie nieporadność tej władzy.... wszystko wszędzie się dzieje, a na tym mieście jakby zakrzywiła się czasoprzestrzeń :(
~Malwa 8-02-2018 7:57
do: ~Skola (7:40)
Już niedługo wybory . Spiące i zastałe karpie pójdą precz. Jeszcze trochę musimy wytrzymać.
~rysiek tropiciel 8-02-2018 9:05
do: ~Malwa (7:57)
To co z Zośką idzie w Kilimandżaro ?
~Skola 8-02-2018 13:08
do: ~rysiek tropiciel (9:05)
Oby!!!
~Skola 8-02-2018 13:09
do: ~Malwa (7:57)
Jestes pewien, że nie wpadniemy z deszczu pod rynnę?
~też se tam stawam 8-02-2018 23:03
do: ~Skola (7:40)
Od czasu jak dzieci zaczęli kaczki pszynosić, wszystko się doopcy jak kalaruchy, abo jakie proncie w kącie.
~kierowca 9-02-2018 8:50
do: ~Skola (7:40)
czy widział ktoś kiedyś korki na skrzyżowaniu Trasy Czeskiej i Lubańskiej. To że przebudowa tego skrzyżowania ma szanse na jakieś tam dofinansowanie nie powinno oznaczać, że ta inwestycja ma mieć pierwszeństwo przed nieporównywalnie bardziej potrzebną budową ronda na skrzyżowaniu Sudeckiej i Solidarności. Na pierwszym skrzyżowaniu ruch odbywa się głównie w ciągu Trasy Czeskiej, zaś na drugim ruch jest różny w zależności od pory dnia, dnia tygodnia, szczytów sezonów turystycznych, itd. Dlatego aż się prosi tam o rondo. Warto to zrobić budując dalej obwodnicę południową przynajmniej do ul. Mickiewicza i wówczas można będzie bez większych problemów uzyskać dofinansowanie.
~Już niedługo 9-02-2018 10:40
do: ~Skola (7:40)
Droga prawico, zrozum to nareszcie, rewolucje trwają dzięki eskalowaniu konfliktu. Gdy już rewolucja wszystkich pokona i wrogów zabraknie, przyjdzie czas na ciebie.
~Witek52 9-02-2018 21:51
do: ~Skola (7:40)
Na ratuszu jest kiosk a na nim wywieszka "Otwarte proszę pukać" widocznie Pani nawet nie chce się siedzieć przy okienku bo klientów brak.
~Skola 9-02-2018 22:43
do: ~Już niedługo (10:40)
Uwierz mi oświecony erudyto- daleko i nie po drodze mi do prawicy!
faraon 8-02-2018 8:04
To miasto pada na przysłowiowy ryj w przerażającym tempie. Młodzi ludzie wyjeżdżają na potęgę, niegdyś tętniąca życiem ulica 1-go Maja świeci pustkami, coraz więcej lokali do wynajęcia. Rynek przy ulicy Kilińskiego, który był magnesem przyciągającym ludzi z całej Kotliny przez tyle lat jest ruiną i to w ścisłym centrum miasta!!! To miasto potrzebuje dobrego biznesmena i menedżera a nie "polityków", którzy z Jeleniej Góry zrobili pole do prywatnych rozgrywek kosztem nas wszystkich, za nasze pieniądze. Nasi "politycy": Kiedyś robiłem fotoreportarze z różnych wydarzeń w naszym mieście. Parę lat temu "pstrykałem" na konferencji przedwyborczej w Książnicy Karkonoskiej. Dyskusja pomiędzy kandydatami była zażarta, dochodziło do burzliwej wymiany zdań itp. Po konferencji postanowiłem coś zjeść i zszedłem na dół do restauracji. Wchodzę i oczom nie wierzę. Ci, którzy się tak kłócili siedzieli przy jednym stole, uśmiani i zadowoleni, jednym słowem przyjaźń kwitnie. Gdy mnie zobaczyli, zamilkli, spojrzeli po sobie i wyszli na zewnątrz!!! Taki jest obraz polityki w naszym mieście i nie tylko. Na pokaz kłótnie, awantury a za plecami ręka rękę myje.
~Jest gorzej 9-02-2018 10:33
do: faraon (8:04)
4,5 mld zł - tyle sięgnęły straty spowodowane przez przestępców. To więcej niż w 2016 roku, kiedy kwota ta wyniosła 3,8 mld złotych. Największe finansowe szkody przynieśli oszuści gospodarczy - informuje "Rzeczpospolita".
~ 9-02-2018 10:59
do: faraon (8:04)
No i tak jest ! Ale,ale bo zwątpiłam ( starość nie radość ) w koncu jak to jest reportaŻ, CZY REPORTARZ?Obstawiam to pierwsze !
~Już wiem 9-02-2018 19:12
do: ~Jest gorzej (10:33)
No, tak, Rzeczpospolita i znamy całą prawdę, tylko taką, która skrojona jest na miarę wyborców i przyjaciół PiS. Innymi słowy obróciło się kota do góry ogonem :/
~Witek52 9-02-2018 22:05
do: faraon (8:04)
Rondo na Sudeckej z Al.Solidarności i na W.Pola z Al.Solidarności ale w JG wszystko robi się na odwrót
~analityk 11-02-2018 16:49
do: faraon (8:04)
I właśnie dokładnie tak to wygląda, nie tylko lokalnie, ale i w skali krajowej. Oficjalnie w mediach trwa nieprzerwanie permanentny spektakl medialny, czyli wojenka PO vs PIS i PIS vs PO, i to już od lat kilkunastu, na której to przepychance politycznej skupia się uwagę opinii publicznej w kraju, serwując jej tematy zastępcze. Politycy obu stron, dali w ten sposób ludziom zajęcie, skłócając i szczując ich wzajemnie na siebie, odwracając ich uwagę od spraw o strategicznym znaczeniu dla państwa i narodu. Oficjalnie stoją po dwóch stronach tej barykady, a nieoficjalnie za plecami Polaków idą ręka w rękę. Gdy gasną światła kamer, i kończy się jakiś kolejny precyzyjnie wyreżyserowany program publicystyczny czy konferencja przedwyborcza, idą sobie do sejmowego bufetu, kawiarni lub ekskluzywnego lokalu na wódkę i śmieją się w kułak z naiwności Polaków, a za ich plecami układają dalszy scenariusz politycznej rozgrywki. Ile decyzji, umów czy ustaw zostało po cichu uchwalonych i przepchniętych bez wiedzy opinii publicznej? O ilu ustawach, zawartych cichaczem umowach - także międzynarodowych - czy powziętych ukrytych przed Polakami zobowiązaniach, nie mówią ludziom oficjalnie ? Strach pomyśleć.
~+++ 8-02-2018 8:07
często tam bywam,faktycznie rondo by się przydało tyle, że takie prawdziwe a nie jak na Zabobrzu, namalowane na asfalcie
~rysiek tropiciel 8-02-2018 9:08
do: ~+++ (8:07)
Bo jeździć to trza umić ...
~ 8-02-2018 15:33
do: ~+++ (8:07)
Ronda namalowane w rzeczywistości nie istnieją. Namaluj sobie sto zł i się sam przekonaj.
~ 8-02-2018 17:01
do: ~rysiek tropiciel (9:08)
To nie kwestia umiejętności jazdy, tylko kwestia natężenia ruchu. Wyjechanie, czy skręt na Al. Solidarności nie jest prosty. Często jest tak, że na Sudeckiej jedzie kawalkada z jednej i drugiej strony albo z jednej albo z drugiej i długo nie można wyjechać, czy skręcić. Tu aż prosi się o rondo., by ułatwić życie kierowcom.
~ 8-02-2018 21:56
do: ~ (17:01)
Ja tam zawsze wyjeżdżam 20 min wcześniej i zawsze ,,Zdanrzam "
~też se tam stawam 8-02-2018 23:01
do: ~rysiek tropiciel (9:08)
Susznie. Czsza.
~Jazda w morde 8-02-2018 23:10
do: ~ (15:33)
Gupiś. Stówki nawet zeskanić sie nie da, bo doopną cie w pjerszym sklepie, a nawet menel.
~Jasne 9-02-2018 19:18
do: ~ (21:56)
A korki przewidzisz, tak samo, jak duże natężenie ruchu na Sudeckiej? Wyjedź sobie wcześniej, tyle samo poczekasz, chyba, że trafi Ci się pusta droga, ale to rzadkość, zwłaszcza w sezonie, czy przed i po weekendach, gdzie turyści jadą do/z Karpacza. Swoje i tak trzeba odstać.
~Ad rem 8-02-2018 8:24
red Guszała bredzi jak ciężko poparzony: rondo nie przyspiesza a spowalnia ruch na wszystkich wlotach, do czasu aż się same zakorkują. Ronda na skrzyżowaniach dróg równorzędnych, a tam ma być skrzyżowanie wielopoziomowe ostatecznie. Kiedy skończy się to rondowe szaleństwo impotentów z magistratu? Orgia ruchów pozornych z braku pieniędzy na porządne rozwiązania.
~Za 8-02-2018 8:28
Jak najbardziej jestem za tym, aby rondo powstało w tym miejscu.
~też se tam stawam 8-02-2018 23:07
do: ~Za (8:28)
A ja nawet jestem przed tym!
~--.. 8-02-2018 8:41
Największe korki są na Aleja Jana Pawła II w szczególności na skrzyżowaniu z ul. Grunwaldzką.Na Święta, żeby przejechać trzeba pół godziny poświęcić.Włodarze obiecały udrożnienie ruchu -dalej czekamy !.W centrum miasta to powinien być priorytet !.A nie na obrzeżach miasta, gdzie czasami ktoś poczeka 15 sekund.
~zaboberek 8-02-2018 9:47
do: ~--.. (8:41)
Potwierdzam sytuację i popieram wniosek w całej rozciągłości.Ta krzyżówka powinna mieć priorytet.
~moi 8-02-2018 14:27
do: ~--.. (8:41)
Na tych "obrzeżach miasta czeka się bardzo długo- często kolejka samochodów kończy się na wysokości Paulinum .Sznur samochodów zarówno od strony miasta jak i Karpacza uniemożliwia włączenie się do ruchu.Nie wiem , kto zatwierdzał projekt obwodnicy , ale rondo powinno być wybudowane na etapie budowy obwodnicy.Taką samą porażką projrektowo-decyzyjną będzie droga, którą określa się obwodnicą Maciejowej.Wstyd dla decydentów tego miasta o zapyziałej , prowincjonalnej mentalości. Brak perspektywicznego myślenia , byleby zrobić -byle jak a potem nasze polsko-narodowe - jakoś to będzie.I tak stajemy się z dnia na dzień jeszcze większym zadupiem .
~Skrzyżowanie! 9-02-2018 10:43
do: ~zaboberek (9:47)
Skrzyżowanie drogie dziecko, skrzyżowanie! Braki w edukacji, lenistwo i oto są skutki.
~Ja :) 8-02-2018 8:44
"chcąc skręcić do Karpacza lub w stronę centrum Jeleniej Góry, bardzo często muszą czekać" Nie no niech do karpacza autostradę zbuduja .... Bo jaśnie państwo nie zyczą sobie czekac :)
~OK 8-02-2018 8:45
Po raz kolejny ujawnia się amnezja doniczkarza przy poklasku lokalnych psedomediów.
~sajmon 8-02-2018 9:00
Obawiam się że wysmarują tam kółko farbą i nazwą to budową ronda :( A kasę przytulą jak za mega infrastrukturę :(
~123 8-02-2018 9:08
Czekając na fundusze unijne pewnie jeszcze długo poczekamy , a przez kogo nie będzie wtedy ronda ? Ale żeby wyprostować "falę " na przejściu przy Różyckiego /przed Promedem/ przez którą z rana wszyscy stają na nogi od hałasu to nie trzeba dofinansowania europejskiego !
~precz z PiSPOPSLSLD i pozost 8-02-2018 14:12
do: ~123 (9:08)
nie jesteśmy żebrakami żeby liczyć na jakąś tam unie - od tego powinni być lokalni politycy a nie jakaś tam zależność albo nam dadzą cukierka bo się grzecznie zachowujemy albo nie - mam gdzieś takie cukierki jak niemogę mieć własnego zdania
~Skola 8-02-2018 15:01
do: ~precz z PiSPOPSLSLD i pozost (14:12)
Człowieku widać, że nie masz bladego pojęcia o finansach publicznych. Bez tej Unii i funduszy europejskich nawet byśmy nie pierdnęli!
~fra 8-02-2018 9:27
Kłania się brak wizjii i wyobrażni .Podobne problemy ze stadionem zarówno na lubańskiej jak i złotniczej,termami,obwodnicą maciejowej,zgodą na budowę galerii w centrum,komunikacja ,wodnik,oswiata,kultura,sport.Można by dodać jeszcze estakadę na zabobrzu tyle ze to koniec lat 80.Dobrze natomiast wychodzi obsadzanie swoich na etatach i to jest właśnie grzech pierworodny
~Radosne plany PiS 9-02-2018 10:55
do: ~fra (9:27)
Polska i Węgry planują wspólną budowę szybkiej linii kolejowej na trasie z Warszawa-Budapeszt. Niestety pojawia się mnóstwo wątpliwości. Węgry nie mają aktualnie ani jednego kilometra linii kolejowej, po której pociągi mogłyby jechać powyżej 160 km/godz, a inwestycje są prowadzone obecnie w kierunku Wiednia, czyli na zachód od Budapesztu, a nie na północ, w kierunku Polski. Poza tym połączenie musiałoby przebiegać przez Słowację (trudno sobie wyobrazić, żeby szło inaczej, bardzo „na około”), a tymczasem jej przedstawiciel w rozmowach nie brał udziału.
~P.Piotr 8-02-2018 9:29
To rondo jest potrzebne jak powietrze, nie czekajmy aż ktoś tam zginie.
~ 8-02-2018 17:37
do: ~P.Piotr (9:29)
Pan Łukaniuk, jak widać zdany jest na łaskę, niełaskę włodarzy i popaprańców z Rady Miejskiej. To nie jego budżet, którym operuje, a więc z każdej wydanej złotówki musi się, a. rozliczyć i b. mieć zgodę przełożonych - burmistrza i Rady Miasta na to, co zamierza zrobić.
Marcin Kaflik 8-02-2018 9:36
Bez zmiany władzy nic już się w mieście nie ruszy. Np styczeń minął, a o dofinansowaniu Zameczku cisza...
~zaboberek 8-02-2018 9:53
Myślę,że inwencja twórcza pana Łukaniuka już się wyczerpała, zadomowił się na posadzie,więc nie musi być tak operatywnym. Skrzyżowanie J.Sobieskiego i K.Miarki też miało mieć konkretne rozwiązanie,już,lada chwila,w następnym tygodniu...Papier wszystko przyjmie.
~sałata 8-02-2018 10:10
Czerwona Kotlina tak ma. Tutaj nie liczy się mieszkaniec. Stołeczki trzeba okleić zadami kolesi i kolesianek. Wiecznie słyszymy obiecanki, a to że będzie kolejka podmiejska, a to że lotnisko, rondo, stadion, ...... Głosujcie durne ludziska na platfusów i im podobnych, a miasto będzie nigdy z tej dziury nie wylezie .
~ 9-02-2018 11:13
do: ~sałata (10:10)
Czerwona Kotlina? Masz rację!Byla i jest i będzie. Wszystkie moje koleżanki ,ktore namolnie namawiały mnie do PZPR-owa, a ktore teraz jeszcze zyją, to teraz namolnie ciągną mnie do PiS ! A teraz zawita do JG genialne dziecko Przemuś Obatel Junior ! Z dziada pupilek czerwonej wladzy.... ,komuchy na start ! PiS czeka !
~ast 8-02-2018 10:14
Skończyła się farba, skończyła się "budowa" rond.
~Polak 8-02-2018 10:35
poproście pińcetplusy jakiegoś dobrozmianowca,na pewno wam obieca rondo po wyborach jak go wybierzecie:D
~ 8-02-2018 18:29
do: ~Polak (10:35)
spieprzaj dziadu...
~Tak to jest jak.... 8-02-2018 11:35
Takie są władze naszego miasta co mieszkańców olewają a na pierwszym miejscu ich priorytetem jest tylko zasób własnego portfela. Na wyborach o nich przypomnijcie bo inaczej w tej nieudolnej stagnacji będziecie trwać dalej.
~Czarnoleska 8-02-2018 12:09
Poczebne jest bardzo to rondo poniewasz bardzo cienszko włonczyć się do ruchu z aleji solidarności . Som durze problemy . Piniondze muszom się znalezć na tom inwestycję i jusz !!!
~Iwek 8-02-2018 14:11
do: ~Czarnoleska (12:09)
Słownik ortograficzny się kłania.
~ 8-02-2018 16:22
do: ~Iwek (14:11)
Nie pomoże, to świrus jest - ni kobieta, ni mężczyzna. Troll świrnięty!
~też se tam stawam 8-02-2018 23:01
do: ~Iwek (14:11)
Rzeby ci sie nie chciało kłonić w pierdlu pot prysznicem.
~ 8-02-2018 12:27
Biedny Łużniak wnioskował o rondo, ale radni mu zablokowali... Jakoś sobie nie przypominam! Przypominam sobie natomiast, że m.in. Łużniak i Zawiła zablokowali rozbudowę obwodnicy dalej w kierunku Mickiewicza, co siłą rzeczy doprowadziłoby do przebudowy tego skrzyżowania.
~ 8-02-2018 17:05
do: ~ (12:27)
Nie rozumiem, jak radni mogą decydować o ruchu w naszym mieście. Czyżby to oni byli fachowcami? Jeśli tak, po co miasto zatrudniało Pana Łukaniuka, skoro teraz co rusz torpedują mądre decyzje i planowane w związku z tym inwestycje.
~Anonim+ 8-02-2018 12:37
Oj tam, rondo! Wiadukt obiecajcie, suweren uwierzy!
~też se tam stawam 8-02-2018 22:59
do: ~Anonim+ (12:37)
Wiadukt? To powią, że ma się skręcić na drugim w prawo, potem na czecim też w prawo i na końcu znów w prawo. W końcu prawica ŻONDZI, nie?
~jg 8-02-2018 14:01
Miał być zakaz wjazdu samochodów powyżej 12t przez most na Różyckiego!!! Minęło kilka miesięcy i nadal cisza.
~Kutres 8-02-2018 18:22
do: ~jg (14:01)
Jest znak zakaz wjazdu 12T postawiony jak się jedzie od biedry przy Jana Pawła II przez skrzyżowanie na wprost to tuż za przejsciem dla pieszych jest takowy znak.
~Gość 8-02-2018 16:19
Jaki gospodarz takie gospodarstwo .Zawiła nie nadawał sie na Prezydenta ,ale ludzie go wybrali i maja najwiecej biedronek i nnych marketów na całym donymslasku
~FRANEK ZE LWOWA 8-02-2018 17:02
Do domu towarowego na ul. Dlugiej z naszych pieniedzy dokladaja 300tys zl rocznie bo Danuta Wujcik nie ma na niego pomyslu. O zgrozo komu dalismy w opieke nasze piekne miasto. Centrum naszego miasta wyglada tak jak by tam panowala Dzuma. I to jest kwintesencia ich kompetencji. NIKODEMY DYZMY . .Trzepakowe filozofy.
~On88 8-02-2018 19:10
Zawila Tobie dziekujemy. Upadek miasta przez te lata a teraz jest nedza. Centrum wyludnione
~Jazda w morde 8-02-2018 23:11
do: ~On88 (19:10)
Czeba cmentarze budować w centrum, to się nie wuludni. Może tylko ciut mniej ruchawe bydzie.
~we33 8-02-2018 19:51
To miasto to dno.
~A 8-02-2018 20:45
Moje pamiętam babcia cametrz 1998 r rocznie wiem finał Francja vs bazylia 3:0 z pozdrawiam
~Rondo-dendron 8-02-2018 22:08
Rondo w tym miejscu jest zaprojektowane od dobrych kilku lat. Koszty są znaczące, ale lepiej było wywalić prawi kafla za m2 "chodnika" przy ogródkach 300 metrów dalej, niż rozpocząć działania w obrębie skrzyżowania. Populistyczna klika działa, i nie jest to "czerwony sweterek" tylko drugi rząd władzy ze swoimi ulubieńcami od "malowanek".
komentarz usunięty
~ 9-02-2018 11:02
odpowiedź na usunięty komentarz
Sama se tam nie stawam, bo mnie wożą, chyba ze piechoczo jestem,ale nie mogę odmowić słuszności wywodowi.
~rondo-fan 8-02-2018 23:17
Nie fanzolcie buraki. Jeżdżę tamtędy co najmniej raz w miesiącu i dłużej jak minutę nie stałem.
~aaa 9-02-2018 0:03
Po co tam rondo? Bezsens jakiś
~marker 9-02-2018 5:05
Mam w domu bialego markera, moge uzyczyc jakby co.....
~ 9-02-2018 11:03
do: ~marker (5:05)
ja też mam, dorzucę się
~Cieplik 9-02-2018 12:20
Najlepiej zamknąć drogi,i po temacie a jelonce ,cały internet zawalony pseudo mądrościami,jak taki naród mądry to dlaczego tak jest źle?
~Działkowiec 9-02-2018 14:32
Niech miasto sprzeda teren po pseudo ogródkach działkowych na ul.Sudeckiej i wystarczy na kilka rond.......
tubylec 9-02-2018 18:12
Według mnie rondo powinno być w projekcie tej obwodnicy od samego początku, a tak czekać będziemy jeszcze kilka lat. Druga sprawa jest taka, że dalej czekamy na zmianę oznaczenia tej obwodnicy ponieważ tylko od strony Wrocławia znaki kierują na prawidłowo na Karpacz. Natomiast od każdej innej strony wszystkie znaki kierują przez centrum i ulice Wojska Polskiego. To jest paranoja tej inwestycji żeby nie starczyło kasy na prawidłowe oznakowanie!
Helen Oriana 10-02-2018 17:13
Należało by poczekać.. noze na wiosnę.
SZYSZKA 4-03-2018 21:51
Rondo? Mamy dwudziesty pierwszy wiek. Przy dużym natężeniu ruchu w szczycie rondo tylko zwiększy utrudnienia. Wracałem kilka lat temu ze szczecina na fali powrotów ze zlotu żaglowców. Korek przed rondem w Pyrzycach sięgał około 20 kilometrów. Tylko skrzyżowanie bezkolizyjne! Są na to tereny.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2018 Highlander's Group