• Czwartek, 24 maja 2018
  • Godz. 15:49
  • Imieniny: Joanny, Zuzanny
  • Czytających: 5281
  • Zalogowanych: 7
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Plaga bałaganiarstwa

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 9 maja 2018, 6:56
Aktualizacja: Czwartek, 10 maja 2018, 8:37
Autor: WAC
Fot. Użyczone
– To się staje prawdziwą plagą – tak o coraz powszechniej obserwowanym na jeleniogórskim osiedlu Zaborze zjawisku jakim jest wyrzucanie różnego rodzaju odpadów poza boksami śmieciowymi mówi nasz Czytelnik pan Krzysztof.

- Mieszkańcy osiedla, na którym mieszkam coraz częściej nie wrzucają śmieci do pojemników, ale obok nich - mówi nasz Czytelnik. Bałaganiarze podrzucają telewizory, komputery, a nawet meble. Dodatkowo przychodzą osoby, które wybierają ze śmieci złom, i wszystko co nim nie jest wokół rozrzucają. Nie mogę już na to patrzeć! Jeśli sami nie zadbamy o porządek, nie uczyni tego za nas żadna firma sprzątająca - apeluje nasz Czytelnik.

- Z taką sytuacją spotykamy się praktycznie codziennie – mówi rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Zbigniew Rzońca. - Mieszkańcy wyrzucają na śmietnik, przeważnie nocami, gdy nikt nie widzi, dosłownie wszystko: od opon samochodowych, przez stare meble po zlewozmywaki i wanny. Często po sprzątaniu nasz samochód nie zdąży dojechać na wysypisko, gdy osoby dbające o czystość, telefonują do nas z informacją, że znowu jest bałagan. Z jednej strony mamy ładne boksy śmietnikowe i przy chodnikach zadbane kosze, a z drugiej bałagan, nad którym bardzo trudno zapanować.

- Przypominam, że do PSZOK-u możemy oddawać bezpłatnie odpady, na przykład po remontach mieszkań czy stare meble. PSZOK przy ul. Wolności czynny jest także w soboty. Osobnym problemem są porozrzucane stare ubrania. Nie mieszczą się ona najczęściej w kontenerach wystawionych nie przez samorząd, lecz przez prywatne firmy. Leżą więc porozrzucane obok nich – dodaje rzecznik.

Czytaj również

Komentarze (69) Dodaj komentarz

~Mały John 9-05-2018 7:39
No dobra. Ale : 1) jak pan Krzysztof sobie wyobraża załadowanie przykładowej kanapy ze zdjęcia głównego do auta miejskiego i wywiezienie go do PSZOKu 2) czy pan Krzysztof wolałby by wyżej wymienioną kanapę wciśnięto do pięknego boksu? przecież nikt wtedy nie wejdzie do środka 3) jeśli wielkogabarytowe śmieci zabierano by przynajmniej raz w tygodniu a nie raz na miesiąc to problemu by praktycznie nie było 4) nie pochwalam takiego wystawiania mebli i innych gratów , bo często tam widać różne farby, sterty słoików i inne opony - czyli typowe sprzątanie piwnicy, ale jeśli ktoś wyrzuca kanapę i dwa fotele to raczej nie z piwnicy tylko kupił nową do domu, i ciężko trzymać stare meble w domu przez załóżmy 3 tygodnie do następnej wywózki wielkogabarytów 5) pan specjalista od wszystkiego czyli od niczego, czyli pan Rzońca jak zwykle wie najlepiej
~gjokm 9-05-2018 9:20
do: ~Mały John (7:39)
Bardzo trafny komentarz!
~kinga2341 9-05-2018 12:16
do: ~Mały John (7:39)
Bardzo prosto to zrobić Panowie. Zadzwonić na PSZOK i za 40 zł podjadą Panwie i zabiorą- utylizacja na PSZOK jest za darmo!!!!!! Załadują, wywiozą i zutylizują. Ale lepiej podrzucić iż zapłacić za transport!
~bang 9-05-2018 18:40
do: ~kinga2341 (12:16)
40 zł? wiesz ile to bełtów
~STACH 9-05-2018 21:02
do: ~Mały John (7:39)
Jak się kupuje nowe meble to na ogół sprzedawca odbiera stare meble. Przynajmniej ja tak zawsze kupuję.
~Brunner 11-05-2018 12:41
do: ~Mały John (7:39)
Jasne ale dlaczego co tydzień, może w ciągu dnia co godzinę a w nocy co dwie. Trzeba trochę własnego wysiłku i chęci - skoordynować wywalanie swoich gratów z harmonogramem wywozu wielkich gabarytów. Miejscami to osiedle wygląda jak obóz dla przesiedleńców...
~No, tak 21-05-2018 11:34
do: ~STACH (21:02)
Jedno jest pewne. Odpady wielkogabarytowe powinny być odbierane częściej, niż raz w miesiącu. Nie każdy ma duży samochód dostawczy, by odwieźć kanapę i stare meble do PSZOKu. Po dostawie nowych mebli brakuje miejsca na przechowanie starych - to chyba oczywiste Panie Krzysztofie. Zgodzę się z tym, że ludzie potrafią śmiecić, ale odkąd śmieci nie wywozi SIMEKO, MPGK nie ogarnia wywozu odpadów. Kontenery na odzież też nie są zapchane - ostatnio wrzuciłam tam odzież i worek spokojnie wszedł. To ludzie grzebią w kontenerach, wyciągają rzeczy, wybierają, co im się podoba, a resztę zostawiają. Inną kwestią są piętrzące się śmieci. Worki rozrywane są przez zwierzęta, ale i ludzi. Gdyby śmieci były wywożone regularnie, problemu by nie było. Dodatkową bolączką jest fakt, że pracownicy MPGK nie sprzątają wokół kontenerów, przez co śmieci leżące luzem zostają. Tak właśnie dbacie o porządek w mieście :/
~No, tak 21-05-2018 11:42
do: ~Brunner (12:41)
Realizacja zamówienia mebli trwa kilka tygodni, a terminu dostawy żaden sprzedawca w sklepie nie określi Ci co do dnia i godziny. Podają przybliżone terminy, w związku z czym trudno dopasować termin dostawy nowych mebli i jednocześnie wyrzucenie tych starych do harmonogramu wywozu śmieci wielkogabarytowych.
~emax 22-05-2018 18:19
do: ~No, tak (11:34)
Mieszkam od zawsze w domku jednorodzinnym i zastanawiam się dlaczego pracownicy MPGK odbierający odpady mają Wam sprzątać wokół śmietników ??
~No, tak 23-05-2018 12:02
do: ~emax (18:19)
Wywóz śmieci, to także sprzątanie tego, co znajduje się wokół kontenerów. Płacimy za wywóz śmieci i to wcale nie mało. Ja także mieszkam w domku jednorodzinnym, ale gdy przechodzę obok kontenerów, gdzie śmieci się piętrzą, a obok leżą kolejne, nie jestem z tego faktu zadowolona. To tylko raj dla szczurów myszy, much itp. stworzeń, które przenoszą zarazki. MPGK tego nie ogarnia, ale za to rezygnuje się z usług SIMEKO. Skoro koło kontenerów zalegają śmieci i wielkogabaryty, trzeba zwiększyć częstotliwość ich wywozu.
~uzi 9-05-2018 7:50
Na każdej ulicy Zabobrza mieszka 10x więcej ludzi niż w pozostałych dzielnicach. Zdałoby się, żeby ktoś to zauważył i dostosował wywóz gabarytów do potrzeb...
~$$$$ 9-05-2018 13:05
do: ~uzi (7:50)
A to nie jest tak ze trzeba zglosic potrzebę częstego wywozu? Co to za tekst. Firma wywożąca ma za Wami latać? :D Nasikam w majty i będę mieć pretensje, że nikt nie zauważył że chcę siku...
~SON 9-05-2018 8:27
@Mały John: To nie pan Krzysztof ma sobie wyobrazić, a pan! Jesli stać pana na kupno nowych mebli, to na wywiezienie starch też. Dosyc mam patrzeia na syf, który robia mieszkańcy. Każdy jest cwany: daj mnie, bo mnie się należy. Dej mnie samochód i wywieź, bo ja nie moge. Kupa cwaniaków! PiS was nauczył, że wszystko tylko dej i dej!
~ 9-05-2018 9:32
do: ~SON (8:27)
płacę za wywóz śmieci także tych wielkogabarytowych,jeszcze dodatkowo mam sobie sam wywozić?jak było simeco nie było takiego syfu,mpgk chciało to ma tylko jak widać nie daje rady
~kimono 9-05-2018 12:19
do: ~ (9:32)
G.... prawda, płacisz 15 zł za miesiąc i domagasz się usługi za 100! i Wywozu wszystkiego w każdych ilościach! Puknij się w łeb, albo zatrudnij w MPGK i zobacz jak ta praca wygląda!
~kimono 9-05-2018 12:19
do: ~SON (8:27)
Racja! Banda brudasów, którym się wszystko należy!
~em 9-05-2018 12:24
do: ~SON (8:27)
Płacimy za wywóz wszystkich śmieci, płacimy również podatki, mieszkamy na Zabobrzu w większości w klitkach w których nie ma miejsca na przechowywanie zbędnych gratów do czasu wywozu który odbywa się raz w miesiącu. Mamy całą rzeszę urzędników w Urzędzie Miasta na czele z prezydentem, utrzymywanych z naszych pieniędzy, uważam więc, że to ich problem żeby to ogarnąć i przewidzieć jak ma to działać żeby nie zmuszać ludzi do zawracania sobie głowy takimi bzdetami jak pozbycie się z mieszkania niepotrzebnych gratów.
~Urzędnik. 9-05-2018 12:24
do: ~ (9:32)
To nie MPGK nie daje rady, tylko urząd nad wszystkim teraz trzyma palec, po Simeco też syf zostawał panie szanowny.
~Ttt 9-05-2018 13:20
do: ~kimono (12:19)
Dla rodziny 4- osobowej: 15 zł x 4 os = 60 zł miesięcznie. Rocznie 720 zł. Mało?
~FFF 9-05-2018 16:34
do: ~SON (8:27)
Zgadzam się z panem.....
~ 10-05-2018 0:15
do: ~kimono (12:19)
cóż sądząc po wpisie jesteś pracownikiem mpgk ,muszę cię zmartwić-nie zostaniemy "kolegami",nie zatrudnię się w mpgk-ja się uczyłem...drugą sprawą jest ,że jak masz być i odebrać raz w miesiącu gabaryty ,to masz być i to zrobić ,pobierasz za to wynagrodzenie .simeco nie miało z tym problemów
~Nacja 10-05-2018 1:49
do: ~ (0:15)
To że się uczyłeś nie powoduje, że nie możesz się zatrudnić w MPGK. Może gdybyś tam trochę popracował, to byś się nauczył szacunku do pracy i ludzi.
~Franek 10-05-2018 23:44
do: ~kimono (12:19)
Głąbie czy każdy wywala codziennie wielkogabarytowe śmieci ? Ale płaci jednak co miesiąc tak ? Jak Ci praca się nie podoba to się szefowi poskarż lemingu.
~Wuj i c..uj 12-05-2018 21:01
do: ~ (0:15)
Jak mieszkasz na zabobrzu tzn. że jednak się nie uczyłeś. Bo tam mieszka sama patologia tego miasta.
~00 16-05-2018 8:16
do: ~ (9:32)
To zamów sobie Simeco to ci wywiozą za darmo.
~ 16-05-2018 8:21
do: ~ (0:15)
Ty się uczyłeś i skończyłeś w Jelenia Plast tyrając na trzy zmiany.
~No, tak 21-05-2018 17:29
do: ~Urzędnik. (12:24)
Na Zabobrzu III SIMEKO wywoził śmieci raniutko, podczas, gdy MPGK robi to późnym popołudniem. Wokół kontenerów śmieci były zawsze uprzątnięte, a teraz nie ma komu sprzątać. Śmieci się piętrzą, ale, jak widać nikogo to nie interesuje. W końcu płacimy za ich wywóz i to wcale nie mało, a więc mamy prawo żądać, by robili to porządnie.
~korek 9-05-2018 8:58
zapraszam na ul.Orkana tam chyba na opuszczonej posesji okoliczni mieszkańcy zrobili sobie małe uliczne wysypisko śmieci
~K 9-05-2018 10:15
U nas z rozpiski mieli zabierać wielkogabarytowe w sobotę, nie było ich. Już od 2 dni dzwonię by zabrali i nic-mamy takie same gruzowisko pod śmietnikiem.
~ 9-05-2018 10:57
W domu to pewnie s..ją na deskę syfiarze
~ 9-05-2018 12:02
do: ~ (10:57)
O nie, nie ! W domu, broń Boże, na deskę nie s..ją. Takich bym może i zrozumiała. Ale wręcz przeciwnie , w domu luksusy, na wysoki błysk, ale za progiem własnego pałacu to ... . Działa taki wzorzec -zasłyszane w autobusie- młody ok. 20 lat chwali się koleżance równolacie :wczoraj po melanżu narzygałem tej z drugiego na wycieraczkę i drzwi. Ale ryja darła, ha,ha. Koleżanka,rozsądniejsza, pyta : no dobra, a co byś zrobił, gdyby tak tobie ktoś ? No co, z..eb... go na śmierć !
~ 9-05-2018 11:00
Tylko monitoring i duże mandaty inaczej nic nie zadziała.
~ 9-05-2018 11:38
do: ~ (11:00)
Jak to sobie wyobrażasz? Policja ma ścigać tych co syfią pod śmietnikami?Odpuszczają ściganie złodzieja roweru ,a będą ścigać syfiarza?I co pójdziesz z nagraniem-o ten ,ten podrzucił śmieci a policja nie ma co robić tylko będzie szukać po mieście syfiarza?
~$$$$ 10-05-2018 8:10
do: ~ (11:38)
Administracja a nie policja biech się tym zajmuje
~ 9-05-2018 11:05
Wczoraj jadac ul Wolnosci widac bylo jak pewien pan sikal na mur obok Dino , ot taka tu kultura.
~ 9-05-2018 12:16
do: ~ (11:05)
Mamy, chyba, moze się mylę, dwudziesty pierwszy wiek a problemy sławojek ciągle nie rozwiązane. Albo, albo ... już wiem ! Ten zaobserwowany pan, odświeżający murek , to pewnie fan byłego pisisty Adasia Hofm.laureata złotego nocnika m. Elbląg. Pan były pisista nie miał drobnych na wuceta, to zwykły obszczymurek skąd ma mieć jak dziurawe kieszenie, to jedyne, co ma ? I biedny, pewnie złotego nocnika z JG nie dostanie !
~ 9-05-2018 11:19
Jeśli MPGK będzie utrudniać odbiór dużych odpadów tak jak to robi to niestety ale będziecie te odpady znajdować w lasach ,na polach w rzekach.Taka niestety jest większość ludzi im trudniej jest legalnie pozbyć się śnieci tym bardziej zanieczyszczone środowisko
~kimono 9-05-2018 12:23
do: ~ (11:19)
Pajacu, łatwiej nigdy nie było! PSZOK za darmo przyjmuje gabaryty! Tylko trzeba d..ę ruszyć i posprzątać po sobie! MPGK ułatwia, a nie utrudnia! Sprzątaja cały syf po nas za grosze! I jeszcze j..y zbierają od "porządnych i czystych" obywateli! Bo to śmieciarze więc gorsi ludzie prawda???!!!
~ 9-05-2018 12:58
do: ~kimono (12:23)
śmieciu popaprany możesz sobie bredzić o pszokach a jak januszom tobie podobnym nie zabierzesz smieci z pod chałupy to wywiozą sami .
~ 9-05-2018 13:00
do: ~kimono (12:23)
za jakie grosze kłamliwa łajzo sprzątają ???Zarabiają miliony na odzysku złomu i makulatury ze śmieci.
~ 9-05-2018 14:11
do: ~kimono (12:23)
Nie można grzeczniej ? Jest kwestią ,o której nikt nie wspomina, a co jest istotne, to czy umowa dot. odbioru śmieci z miejsc przeznaczonych do ich umieszczania obejmuje duze gabaryty. Jeśli tak, to ci , którzy żądają ich usunięcia mają rację. I powinno się tego żądać, tak jak się żąda od szewca, aby naprawił but w całości a nie po części, od fryzjerki, aby umyła całą głowę, a nie tylko końcówki włosów etc. etc. . Ale jeśli w umowie jest zaznaczone,ze gabaryty każdy wywozi sam , to ścigać tych co łamią prawo i śmiecą. Pracownik sprzątający ma tak samo płacone za pracę, jak fryzjer. I żądanie jesli zgodne z prawem jest nie tylko dozwolone, ale jest działaniem w naszym wspólnym interesie.(Nie wystawiam i nie planuję wystawiać gabarytow ,póki co ! )
~18 sqandal 9-05-2018 11:48
...... jeżeli biorą kase za wywóz smieci to powinni wywiązać się i BASTA! nie ma tłumaczenia . Po to są żeby utrzymać porządek !
~Kowaliski142 9-05-2018 12:24
do: ~18 sqandal (11:48)
Ty najpierw zobacz jaką kasę człowieku! 15 zł płacisz i wymagasz mercedesa, a śmieci z roku na rok coraz więcej, cena tylko ta sama, żeby więcej śmiecić!!
~pasażer 9-05-2018 12:30
Wory przy śmietnikach jak również ten rozwalony na puzlach to robota tych z Jeżowa właścicieli willi !!!! Zauważyłem to niejednokrotnie że wyrzucają to z samochodów. Nie mają kluczy do śmioetników /bo i zkąd/ i syfią. Jest jeszcze jeden stary dokarmoacz gołębi /też z Jeżowa/ Przyjeżdża na rowerku i wysypuje chleb gdzie popadnie, przeważnie za śmietnikami !!!
~Ncd 9-05-2018 13:27
do: ~pasażer (12:30)
Nagraj ich i spisz nr rejestracyjne. Zrób coś a nie jęcz tylko.
~smutne zakończenie 9-05-2018 13:17
mam wrażenie, że niektórzy nie wiedzą jaka jest tego konsekwencja to wszystko kosztuje masę kasy te 15 złotych tego nie pokrywa wystarczy trochę wyobraźni zatem oby tak dalej to za moment zacznie się lament "ja p....lę śmieci podnieśli na 25 złotych - ZŁODZIEJE !!! ( formacja polityczna dowolna do wstawienia w miejsce kropek ;-)..........................." według starego powiedzenia na złość mamie odmrożę sobie uszy ...
~` 9-05-2018 13:39
No dobra każdy płaci 15 złotch w bloku mieszka 200 ludzi kanape jedna mogli by zabrać bo to są wspólne smieci ;)
~Jel.. 9-05-2018 13:49
w Cieplicach przy wałach działkowcy robią bałagan z domu przywożą śmieci a z działek wszystko co się da rozrzucają obok kubłów działkowcom należy zamknąć tam bramki
~D 9-05-2018 13:50
Dobre spostrzeżenie, ja płacę co miesiąc 5 x15 i jak zmienię meble raz na 10 lat i wystawie je zgodnie z harmonogramem mpgk to chciałabym by je zabrano a nie krzyczano na mnie, że się domagam, że coś chce za darmo czy te miasto już całkiem zwariowało. To nie sa małe pieniądze, w innych regionach Polski płacą mniej i nie trzeba się prosić o nic. A tu tak : tego nie wolno wystawić, tego nie przyjmują a później tysiące idą na fotopułapki i miliony na sprzątanie lasów.
~Marcin Kaflik 9-05-2018 14:27
Wywalić rzecznika, a w to miejsce zatrudnić dwie osoby do wywózki gabarytów. A jak będzie mało to jeszcze prezesa i będzie na kolejne 4 etaty.
~Mały John 9-05-2018 14:29
do: ~Marcin Kaflik (14:27)
rzadko się z panem zgadzam ale tu się zgadzam w 100%
~ 9-05-2018 14:36
do: ~Marcin Kaflik (14:27)
I ja też rzadko się zgadzam , ale tym razem 10/10 !
~ja 9-05-2018 14:32
Buduje się piękne wiaty śmietnikowe, cuduje się z chodnikami i tujami wokoło, a zapomina się o miejscu na gabaryty. Harmonogramy we wspólnotach mieszkaniowych też są wywieszane ale nikt tego nie pilnuje. Jednego dnia posprzątają, a za godzinę leży znowu grat. To samo z gruzem! Standardem jest, że jak przychodzi sezon remontowy to gruz wali się pod śmietnik zamiast do kontenera na gruz. Stać na remont ale nie stać na kontener. Nie mówiąc o tym, że dla niektórych problemem jest otwarcie wiaty i wrzucenie swoich śmiec do kontenera (o segregacji celowo nie wspominam). No i tak sobie syfimy do własnego gniazdka.
~D 9-05-2018 14:46
Dopiero teraz pooglądałam wszystkie zdjęcia, wychodzi na to, że ostatnio zamiast zbierać wielkogabarytowe to jeździli i robili zdjęcia. Na większości zdjęć są to wielkogabarytowe śmieci i nigdy wcześniej nie było problemu - było zabierane. A teraz widzę wymogi się zmieniły- może tapczany powinny być odkurzone albo nie byly tym kolorze ?
~ 9-05-2018 16:31
Bo Polaki to Brudasy
~i tak bedzie 9-05-2018 20:21
Worki ze smieciami sa rzucane obok kontenerow, bo ktoś bardzo madry zaprojektowal pokrywy na kontenerach , które sa bardzo ciężkie. Jedna reka trudno podnieść,a w drugiej trzyma się worek. Ja sobie uszkodziłam nadgarstek w prawej rece, który do tej pory mnie boli. A co do przedmiotow wielogabarytowych- kto zniesie z czwartego pietra wersalke, która powinnam dawno wyrzucić- ja? Zawiadamiaja , ze będzie wywozka, ale kto te przedmioty ma znieść, kogo szukac?
~śmieciarzX 10-05-2018 8:34
do: ~i tak bedzie (20:21)
Złej baletnicy... chodniki i drogie są też dziurawe i nikt nie chodzi/jeździ trawnikami, bo sobie ludzie nogi łamią i auta psują. Pokrywy są plastikowe (nie wszędzie) i można je wywinąć na zewnątrz. Pojemniki mają mniejsze otwory do wrzutu np. na papier. No jak kto? Skrzaty leśne? Jakoś sama się nie wniosła i sama się nie wyniesie. Harmonogramy są z wyprzedzeniem ustalane, więc da się wywóz zaplanować. Inni jakoś mogą. Po prostu dużo zależny od nas samych. Jak nie zadbamy o porządek sami to nikt inny za nas tego nie zrobi. Nie zgnieciesz kartonu czy butelki to nic dziwnego, że szybko kubeł się przepełni. Poza tym proszę pamiętać, że właśnie przez takie zaniedbania i syfiarstwo wybuchały epidemie i inne świństwa.
~onama 9-05-2018 20:57
Zapraszam do Kowar, tam dopiero mieszkają syfiarze!
~Nacja 10-05-2018 1:53
Nie chcę nic mówić, ale odkąd pojawiły się osoby z ukrainy, to przy wiatach śmietnikowych częściej niż kiedyś można zobaczyć taki syf.
~justin 10-05-2018 15:02
jak dobrze że mieszkam na wsi.........
Behciu 11-05-2018 13:18
na ul. Sudeckiej pojemniki w miejscu przylegającym do bud nr 27 są przysypywane taką ilością śmieci , że miejsce to najczęściej wygląda jak wysypisko .Korzystają z nich wszystkie okoliczne sklepy o czym świadczą m.in kartony po towarach /opakowania zbiorcze/ i różnie odpady z dwu kwiaciarni np.gałęzie świerkowe pozostałe po zrobieniu wieńców . MPGK wywozi często ale nie nadąża. Duża ilość odpadów zalega wokół pojemników i te w większości nie są wywożone. Niezbyt miłe sąsiedztwo . Śmieci luzem sięgają również za róg budynku co wygląda jakby lokator parteru wyrzucał śmieci przez okno .Budynek jest zarządzany przez DOMICUSA ,ale to zarządcy chyba nie interesuje .
~No, tak 21-05-2018 17:32
do: Behciu (13:18)
To po co w takim razie "podziękowano" SIMEKO? Razem dawali radę, a MPGK nie ogarnia tej kuwety, co złości mieszkańców płacących za wywóz śmieci.
~Tomasz Miroszkin 11-05-2018 13:55
Zamykanie boksów na klucz zaczęło się mścić. Ludzie nie potrafią zrozumieć że kosze na śmieci nie są ich własnością, ani nawet nie są im powierzone w wyłączne użytkowanie. Kosze należą do miasta, a boksy są miejscami gdzie każdy może wyrzucać śmieci, bez względu na to z którego miejsca miasta pochodzi i gdzie mieszka.
~1-2-3 12-05-2018 16:58
do: ~Tomasz Miroszkin (13:55)
OK, niech boksy będą otwarte ale wtedy nie będziemy płacić za wywóz śmieci.
~1-2-3 12-05-2018 16:57
Plaga nieodbierania śmieci na czas!
~ 14-05-2018 18:12
Czemu w Jeleniej Górze jest taki syf.W innych miastach Polski zachodniej moze byc czysto.Tak ładnie położone miasto ,szkoda i wstyd.
~Cieplik 16-05-2018 12:19
Wychodzi że szlacheckich butów słoma,bo myślą że jak płacą to już im wszystko wolno,brudas zawsze będzie brudasem.
~miras60 17-05-2018 13:24
wszedzie na swiecie wyrzuca sie rozne smieci trzwba je poprostu wywozic a nie brac kase i marudzic
~Niezorientowany 20-05-2018 3:44
A co to jest PSZOK ?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2018 Highlander's Group