• Niedziela, 17 czerwca 2018
  • Godz. 23:54
  • Imieniny: Adolfa, Alberta, Laury, Marcjana
  • Czytających: 5828
  • Zalogowanych: 3
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Obradowali radni. Za wywóz śmieci w Jeleniej Górze zapłacimy krocie!

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 19 grudnia 2012, 8:12
Aktualizacja: Czwartek, 20 grudnia 2012, 12:00
Autor: Red
Fot. Angela
– Nie ma chyba drugiej gminy w kraju, która by chciała aż tak ”łupić„ mieszkańców, jak Jelenia Góra – skomentował radny Krzysztof Mróz wysokość stawek za wywóz odpadków, jakie zaproponował prezydent miasta i które głosami przede wszystkim PO zostały przyjęte. Od lipca miesięcznie od osoby w gospodarstwie domowym zapłacimy 18 zł za śmieci posegregowane albo 28 zł za zmieszane. Na dodatek kwartalnie i z góry. Pakiet projektów uchwał, związanych z wejściem w życie tzw. ustawy śmieciowej zdominował obrady wczorajszej (18 grudnia br. ) sesji Rady Miejskiej Jeleniej Góry. Debata trwała do późnych godzin popołudniowych i nie udało jej się skończyć. Dalszy ciąg sesji w czwartek (20 grudnia).

- Do zmiany zasad selekcjonowania, wywozu i składowania odpadów zmusza prawo unijne. Jeśli do końca roku 2013 Polska nie obniży skali ich składowania, to kraj będzie płacił wysokie kary – poinformował jeleniogórskich radnych wiceprezydent Jeleniej Góry Hubert Papaj.

Ustawa śmieciowa wymusza na samorządach radykalne zmiany w traktowaniu odpadów komunalnych. Jak najmniej musi ich trafiać na wysypisko, dlatego tak ważna jest segregacja. A od lipca przyszłego roku obowiązek racjonalnego gospodarowania odpadami spada właśnie na gminy. To one muszą zająć się tym problemem.

Metoda ustalania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy do gmin. Mają one do wyboru stawki: od liczby mieszkańców nieruchomości, od ilości zużytej wody przez mieszkańców, od powierzchni lokalu mieszkalnego albo od gospodarstwa domowego. Według prezydenta Jeleniej Góry, pierwsza metoda jest najbardziej sprawiedliwa. I to od niej zaproponowano radnym w uchwale stawki. Co to oznacza dla mieszkańców naszego miasta? Że od lipca mamy płacić za wywóz śmieci posegregowanych 18 zł miesięcznie, a w przypadku odpadków odpadów zmieszanych - 28 zł.

Te stawki wywołały na wczorajszej sesji gwałtowny sprzeciw radnych z Klubu Prawa i Sprawiedliwości. – To chyba najwyższe stawki w Polsce – mówili. I Podawali przykłady. - Legnica przyjęła stawki: 13,7 oraz 17,6 zł, Wałbrzych: 12 i 20 zł, Głogów: 12,5 i 16 zł, Łódź: 12,69 i 16,5 zł czy Katowice: 14 i 20 zł – wyliczali.

Hubert Papaj przekonywał radnych, że stawki dla Jeleniej Góry mogą znacząco ulec obniżeniu po rozstrzygnięciu przetargu na wywóz i składowanie odpadów komunalnych. - Firmy będą konkurować ceną o to zadanie i należy się spodziewać niższych cen. A że gmina na tym nie może zarabiać, to automatycznie zostaną obniżone stawki dla mieszkańców – podkreślał.

– To może od razu ustalić niższe stawki – mówił radny z Klubu Razem dla Jeleniej Góry, a Klub Radnych PiS-u wnioskował, aby stawki obniżyć odpowiednio do: 14 i 20 zł. To w głosowaniu nie przeszło: 9 głosami przeciw, 6 głosami za i przy 2. głosach wstrzymujących się.

Następna burza wybuchła przy ustalaniu: terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat. Projekt uchwały zakładał opłaty kwartalnie i to z góry. – Wielu mieszkańców nie będzie na to stać – ostrzegali radni z PiS-u i Razem dla Jeleniej Góry.

– Bezwładność systemu w nowych zasadach gospodarowania odpadami komunalnymi będzie duża i należy spodziewać się poważnych problemów, także w finansowaniu. Dlatego dogadajmy to precyzyjnie – apelował Miłosz Sajnog. Bo jeśli przyjmiemy miesięczne opłaty, to „wywróci się” budżet miasta, a jeśli kwartalne, to może nie udźwignąć tego część mieszkańców – ostrzegał i mówił o metodzie mieszanej. Radni PiS natomiast wnioskowali o to, by pierwsza opłata była kwartalna, ale następne już miesięczne.

Wtedy głos zabrał prezydent Marcin Zawiła. – Mamy pełna świadomość, że wprowadzany przez Unię nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi jest wielka niewiadomą. Dlatego po rozstrzygnięciu przetargu nie będziemy traktować tych uchwał jako prawdy objawionej. Jak ten system ruszy, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przejść na miesięczny system opłat. Dlatego proszę o przyjęcie uchwał (z pakietu śmieciowych” – przyp. red.) a ja deklaruję, że będę informował komisje rady o wszystkim, co związane jest z tym systemem , także o spływie pieniędzy po pierwszym kwartale. Może wtedy będzie można mówić o zmianie sposobu płatności – apelował prezydent.

Ostatecznie, znów głównie głosami PO, projekt i tej uchwały został przyjęty. To nie wyczerpywało programu wczorajszej sesji, ale ponieważ trwała ona od wielu godzin i robiło się późno, przewodniczący rady złożył wniosek o dokończenie obrad w czwartek (20 grudnia). Wtedy radni będą debatować nad pozostałymi projektami uchwał śmieciowych, będzie o regulaminie utrzymania czystości i porządku w mieście i ustaleniu cen za przejazdy autobusami MZK.

Czytaj również

Komentarze (186) Dodaj komentarz

~antyżyd 19-12-2012 8:46
głosujcie nadal na PO-a będzie żyło się coraz lepiej
~......... 19-12-2012 8:53
szczerze wolę płacić za śmieci 28 zł niż za prąd 500 zł
~kaddafi 19-12-2012 8:56
glosowaliście na PO - macie za swoje
~ 19-12-2012 9:02
a ile unia zwroci za skladowanie swoich smieci u nas = przeciez po zakatkach naszej gminy lezy spora czesc smici wwozona do naszego kraju z niemiec
~17sqandal 19-12-2012 9:04
nie < produkuje > śmieci bo nie mam pracy a co sie z tym wiąze pieniędzy więc nie robie zakupów bo i za co, więc jak mam płacić za śmieci ktorych nie jestem wstanie mieć. Dajcie prace a pózniej wymagajcie ściąganie kasy za śmieci i koło się zamyka.
~sarna 19-12-2012 9:08
Mam Pytanie a kto nam postawi kosze do segregacji ??? !!!! i czy to ma sens ? skoro i tak śmieci są wywożone prze jedną śmieciarkę
~dde 19-12-2012 9:16
Każda zaproponowana metoda naliczania opłat za śmieci jest krzywdząca, ja obecnie płace 15 zł za osobę, dlaczego mam płacić więcej - miasto jako duży podmiot ma większe możliwości negocjowania cen z firmami zajmującymi sie wywózka odpadów niż prywatna osoba - wystarczy, że scedują ten obowiązek na właśnie takie firmy, ALE NIE NASI RADNI MUSZĄ SIĘ NACHAPAĆ A JAK WIADOMO NAJLEPIEJ ZARABIA SIĘ NA ŚMIECIACH. ŻENADA -nasi radni są naprawdę niespełna rozumu skoro wciskają ludziom takie kity
~Kibol2 19-12-2012 9:17
Głosowaliśmy na PO żyje się nam coraz lepiej:) Zielona wyspa misię śni!!
~PawełC 19-12-2012 9:19
te władze JG to zgraja sk......nów. Ja im zapłacę kwartalnie?!!! Chyba z końmi pozamieniali się na łby? zgraja oszołomów z pieniędzmi, którzy się nie martwią o to czy starczy na życie. A ja głosowałem na tego zawiłę - z pewnością ostatni raz. Nigdy więcej na PO.
~POdatki 19-12-2012 9:25
a w mojej miejscowości jest odpowiednio 4 i 8 zl - można ?
~ad 19-12-2012 9:29
jak łatać dziurę budżetową Jeleniej Górze policzyć pełnoletnich mieszkańców teraz dowalić im stałe opłaty,podatki za oddychanie w tym mieście,......i już banda nieudaczników z ratusza może podnieść sobie wypłaty i świętować
~123 19-12-2012 9:29
a jak w bloku mieszka 100 rodzin i 2/3 segregóje a reszta nie to wszyscy będą płacić po 28zł? GŁUPOTA.
~Tomany 19-12-2012 9:34
NO TO JA REZYGNUJĘ Z USŁUG MPGK BO MNIE JUŻ NIE BĘDZIE NA TO STAĆ !!! I BĘDĘ WYWOZIŁ ŚMIECI WIECZOREM PO CAŁYM MIEŚCIE ALBO NA POLIGON TAK JAK TO ROBI 30% JELENIEJ GÓRY -I NIKT MI NIC NIE ZROBI BO WŁADZE MAJĄ TO W DUPIE !!! BO TAK TRUDNO ZACZĄĆ PRZEPROWADZAĆ KONTROLE I WPROWADZIĆ OBOWIĄZEK PŁACENIA OD MELDUNKU !!!! WY TO ŁAJZY OBLICZALIŚCIE ??? CZTERO OSOBOWA RODZINA RAZY 28 zł razy 3 miesiące???KOGO NA TO BĘDZIE STAĆ ??A ZAPOMNIAŁEM "RADNYCH I PREZYDENTA " .
~ 19-12-2012 9:35
sku..stwo pracujemy na opłaty,a za co żyć?
~ 19-12-2012 9:37
Rozumiem, że teraz gmina zafunduje mieszkańcom odpowiednie altany śmietnikowe z możliwością składowania posegregowanych odpadów. W większości mieszkań nie ma miejsca na trzymanie worków i zejdziemy do podziemia czyli piwnic.Tam zrobimy sobie składowisko do dnia odbioru.
~jaguar z jg 19-12-2012 9:40
PO- POdwyzki i zielona wyspa Przegranych Obywateli.
~i po co? 19-12-2012 9:42
Ty Tomany Obudź się! Nie podpisujesz nic z MPGK już po nowemu, płacisz obligatoryjnie gminie (obowiązkowo), nie będziesz musiał nigdzie wywozić bo i tak musisz płacić, to po co? Chyba, że chcesz - Twoja sprawa. Nie ma już wyboru firmy czy sposobu umowy - o wszystkim decyduje gmina za ciebie, ty płacisz gminie i oni odpowiadają za czystość i wywóz śmieci na całym swoim terenie. Na logikę to teraz nie będzie miało znaczenia w którym pojemniku na terenie gminy śmieci zostawisz - płacisz gminie - gmina wszystko usuwa.
~kmam 19-12-2012 9:43
To może rozliczylibyśmy teraz bez(radnych) z nietrafionych inwestycji. Każdego osobiście i z jego nachapanego majątku. Może wtedy, gdyby nie mieli co do garnka włożyć, umieliby ocenić skalę wydatków jakie nakładają na jeleniogórzan. Bo obecnie to ich decyzje wpływają tylko na wyludnianie naszej miejscowości. Za klika lat to na pd-zach Polski będzie istnieć wieś - widmo Jelenia Góra.
~Ktoś Coś 19-12-2012 9:44
Płatność od osoby? Czyli znowu będę płacić Ci uczciwi Którzy w danym lokalu mają zameldowane osoby faktycznie mieszkające a CWANIACTWO będzie się śmiać z NAS NAIWNYCH. Często się zdarza że w lokalu osób mieszka np: 8,zameldowana jest jedna która to będzie płacić za odpady a pozostali? bez sensu to wszystko...
~iwes 19-12-2012 9:45
Szlag jasny niech trafi tych radnych z PO co nie wiedzą za jakie pieniądze my musimy żyć i wszystko opłacać przeklęte pasibrzuchy!!!Po prostu już nie daje się nawet wegetowć !!!! Wesołych Świąt bezmózgowcy jesteście szczęśliwi?
~pino 19-12-2012 9:51
Teraz płace 28 zł za kosz 240 litrów który nie jest nigdy pełny oczywiscie segreguje odpady ale jest to koszt za kubeł a nie od osoby.To teraz osoby przebywające poza domostwem będą płacić chyba że dostarczą oświadczenie do gminy że nie przebywają w miejscu zamieszkania.Ten kraj jest chory opłaty jak za granicą a zarobki poniżej opłat jak tu żyć czeba wyp..........ać z tego powalonego kraju.Rodzina 5 osób x 28 zł śmieci=140 zł pracuje jedna osoba 800 zł na miesiąc -smieci-gaz-czynsz-prąd-coś do garnka=jakieś minus 1000 zł ale srał to pies dla tych z góry bo oni mają nie 800 zł miesięcznie tylko 8000 zł więc go stać więc co to dla niego 28 zł.Proponuje 100 zł od osoby + pistolet z pierwszym rachunkiem aby ... se w łeb.
~ 19-12-2012 9:51
Przyjechałam do jeleniej góry z maleńkiej miejscowości na Podlasiu. do tej pory nikt nie płacił tam za wywóz śmieci a nawet dostajemy worek na plastikowe butelki który jest odbierany w innym terminie. lasy są czyste bo nikt nikt nie ma jak na tym zaoszczędzić. Teraz dopiero dowiem się jak to jest być oskubaną przez śmieci.
~M. Kaflik 19-12-2012 9:55
Już w styczniu rozpocznie się zbieranie podpisów pod wnioskiem o referendum za odwołaniem mgr Marcina Zawiły z funkcji prezydenta miasta Jeleniej Góry. Trzeba przerwać ten szalony pęd ku unicestwieniu jednego z najpiękniejszych polskich miast. Marcin Kaflik z Cieplic P.s. chętni do pomocy mile widziani - tel kontaktowy: 698 010 752
~pino 19-12-2012 9:55
Trzeba się wymeldować .
~devilek 19-12-2012 9:56
problem znany od co najmniej kilku lat. jeśli jg nie wie, jak sie zabrać do tematu, zamiast mikroskopijnej simeko czy skostniałego mpgk, niech sobie wezmą przykład z Kamiennej Góry na przykład. tam wywóz śmieci jest segregowany, sa kosze na różne surowce i na śmieci zmieszane, nawet pod blokami stoją różnokolorowe kontenery. Można? można! i o stawkach 18 i 28 lub platności kwartalnej z góry nikt nie słyszał! Zaściankowa Jelenia Dziura z byle jakim prezydentem o aparycji ... w brudnych butach i wymiętolonych spodniach. Zarząd nieudaczników przerzucanych ze stołka mna stołek. Tak to wygląda. Czy śmieci, czy drogi, czy inwestycje miejskie, wszystko leży i kwiczy! Muzea i teatry podremontowane i dotowane, bo to temat żony prezia, a sprawy istotne dla mieszkańców? A kogo to obchodzi ...
~j.g 19-12-2012 9:58
Śmieci trzeba wywozić pod ratusz tym ...
~stal 19-12-2012 9:59
Co się z tym narodem porobiło prze te parę lat? Kiedyś jak podnieśli cenę bułki i chleba o trzy grosze to ludzie na czołgi mieli odwagę iść. Teraz doją, łupią a naród przyjął postawę niewolnika.
~ 19-12-2012 10:02
O zbudowała państwo , w którym nie da się żyć uczciwie pracując i regulując wszystkie wobec niego należnośći . Nie kombinujesz przy podatkach , opłatach na ZUS ,nie kradniesz gdzie się da nie wyżyjesz choćbyś się zes... . Zatrudnianie na czarno , na fikcyjne umowy mimo iż niezgodne z obowiązujacym prawem stało się normą akceptowaną przez rządzących jako przejaw "przedsiębiorczości"
~rumcajs54 19-12-2012 10:10
Jakim prawem mam płacić z góry za 3 m-ce? I jak ja, jako mieszkaniec bloku komunalnego będę rozliczany ? Pojemniki na plastiki, papier i szkło stoją jakieś 80 m od budynku, na podwórku zaś kontener na niesegregowane śmieci. I co, które są moje? Co do stawki - BANDYTYZM !!!
~betiblu 19-12-2012 10:12
To właśnie ci, którzy płacą za kubeł, swoje nadwyżki śmieci wyrzucają do śmietników osiedlowych przy blokach, albo co gorsze, do rowów przy drogach, do lasu itp. Z okien bloków często można zaobserwować paniczyka w lepszym autku, który podjeżdża od strony osiedla domków i wyciepuje swoje brudy do śmietnika blokowego. Stać takiego na wybudowanie i utrzymanie domu, ale na opłaty za śmieci to już nie? Typowe polactwo - buractwo - cwaniactwo nowobogackie.
~ 19-12-2012 10:13
Łupią obywateli na lewo i prawo, robią co chcą, na wniosek prezydenta była ta podwyżka na wniosek Zawiły, dodatkowo oprócz śmieci mamy też jedne z najdroższych w kraju opłaty za wodę od monopolisty Wodnika. Niby wolny rynek, a to jest jak mafia. Zakopane ma taniej niż Jelenia Góra. Na rogatkach tego miasta są trzy flagi: unijna, jeleniogórska i dolnośląska. Polskiej flagi już nie ma, bo my jako Polacy jesteśmy już odpadami, śmiećmi i jak pisze jeden z najbardziej wybitnych socjologów Z. Bauman chłopami pańszczyźnianymi w modelu państwa beznarodowego, bezideowego i bezwzględnie opresyjnego pod względem finansów dla obywateli. Pora więc na zmiany, bo będzie tylko coraz gorzej. Dziś można byc tylko niewolnikiem systemu lub jego odpadem innej opcji nie ma!!!
~ 19-12-2012 10:19
Złożyć obywatelski pozew zbiorowy i zaskarżyć tę uchwalę i już. Druga sprawa jak płacić za kwartał z góry, a jak w kolejnym miesiącu dajmy na to umrzemy lub dom nasz się spali, to kto odda te nadwyżki? Płaci się na bieżąco, a nie aby urzędasy miały więcej kasy złupionej od ludzi i mniej roboty przy biurku. Dobry prezydent Zawiła, jest dobry do posadzenia go na taczkę!!!
~do P. M.K. 19-12-2012 10:20
Panie Marcinie proszę zrobić stronę internetową, profil na facebooku, wtedy będzie to wszystko prostsze, jest duża szansa na odwołanie tego pana ze stanowiska.
~10 19-12-2012 10:25
Najpierw nauczcie gospodarowania odpadami MPGK bo jako spółka miasta wiadomo z góry że wygra przetargi i będziemy płacić za ich premie i nagrody a nie za wytworzone śmieci. Opłata powinna być od ilości wytworzonych odpadów. MPGK do dziś wywozi wszystko jak leci na wysypisko, dlatego nasze śmieci są najdroższe w Polsce. Niedługo znika obowiązek meldunkowy, jak ustalicie ilość osób w gospodarstwie, a co z młodzieżą która mieszka na studiach po całej Polsce i bywa gościem w domu? a co z młodymi w europie za nich też mamy płacić nienależny haracz???????? Nie dość że ich WYGONILIŚCIE z miasta z braku pracy to jeszcze chcecie haraczu za martwe dusze?????? Niedługo wszyscy będą uciekali z Jeleniej gdzie pieprz rośnie bo nawet pracujący nie udźwigną Waszej pazerności
~M. Kaflik 19-12-2012 10:25
OK - dziękuję za radę.
~ad 19-12-2012 10:28
przyjdzie dzień że obywatele Jeleniej Góry zrzucą kajdany nakładane przez nieudaczników z ratusza,jeleniogórzanie dajcie wyraz swojego sprzeciwu,bo historyk i ekipa będzie was okradać aż do bólu....ile jeszcze mamy wytrzymywać z tą chorą władzą
~ed 19-12-2012 10:28
i pomyśleć że mój dziadek narażał życie za ten kraj w czasie wojny. Teraz mówi, że łatwiej byłoby mu się niemieckiego nauczyć niż tu żyć, w niby wolnym kraju. chętnie podpiszę wniosek o odwołanie Complexa i tej całej bezRady
~pino 19-12-2012 10:41
Do ~betiblu jak widzisz coś takiego to zrób zdjęcie i wyślij gdzie trzeba a nie oczerniaj wszystkich z prywatnych posesji bo i w bloku jeden drugiemu podkłada świnie .A jak chcesz to przyjmę twoje śmieci bo jakoś nadwyżek śmieci nie mam bo je segreguje i wrzucam tam gdzie trzeba, a nie do lasu czy do twojego lub innego kosza .
~Kokot 19-12-2012 10:44
Dewiza PO : Polacy , wynocha z Polski
~łubudubutoja 19-12-2012 10:45
PAŃSTWO terroru! Boisz się wszystkiego, piekła księdza że cię nie pochowa ,kiboli na boisku ,psełdo szefa że cię zwolni ,drogi prąd,woda,WIKT i opierunek ,a służba zdrowia,wymieniać można do jutra. Zaborcy nas niszczyli,wojny ,powstania ,doczekaliśmy WOLNOŚCI w której jesteśmy niewolnikami. Głosowaliście na Zawiłę bo PO KULu że niby sprawiedliwy chrześcijanin a okazał się ... TYLKO referondum przecież jeszcze 2 lata trwonienia czasu i pieniędzy .
~ahoj 19-12-2012 10:47
Platforma organizuje referendum, żeby odwołać prezydebna z Platformy... ciekawostka...
~wsx 19-12-2012 10:48
ja zawsze wyrzucam śmieci do kubła osiedlowego z samochodu. a to dlatego że przejeżdżam obok śmietnika jadąc z parkingu. Nie opłaca mi się iść ze śmieciami do kubła a potem wracać po samochód. Już nie raz jacyś "obrońcy śmietników" mnie objeżdżali i robili zdjęcia i nic z tego nie wynikło. Więc kontroli nie ma żadnej. Ja się oczywiście nie przejmuje bo śmietnik jest na osiedlu na którym mieszkam i za który płacę. Pokazuje to tylko że władze problem podrzucania śmieci mają daleko gdzieś
~łubudubutoja 19-12-2012 10:50
Aby żyło się lepiej!;;;http://werdykt.blogspot.com/2012/05/na-miy-dnia-poczatek-dla-poprawy.html
~ 19-12-2012 10:53
Zawiłę stac ! niech za swoje smieci buli . Czy ... biblioteczny wie co znaczy zyc za 1.500 ?
~upss 19-12-2012 10:53
Jak czytam takie newsy to modlę się o ten koniec świata. Co za różnica zginąć teraz czy za parę miesięcy z głodu.
~Emeryt_stary 19-12-2012 10:54
Sadząc po opłatach za media i śmieci, to mam "zaszczyt" mieszkać w ekskluzywnej miejscowości i stać mnie na KWARTALNĄ opłatę za odpady, których ZGL mi nie pozwoli segregować(jeden pojemnik)! Oczekuję od Prezydenta i Rady Miasta wniosku o podwyższenie mojej emerytury, abym z obecnego poziomu "zaledwie przeżywam" przeszedł na poziom "jakoś przeżyję", bo czeka mnie - "czas umierać"!!! Skandal! Jestem ZA jak najszybszym odwołaniem nieudaczników!
~doryc 19-12-2012 10:54
a jak ma wyglądać segregacja w blokach gdzie są zsypy?????
~kk 19-12-2012 10:55
Dobrze jest segregowac smieci i do tego musimy sie przekonac,ale jak na to przejsc nie podaja przepisu .
~ 19-12-2012 10:56
No cóż zacznie się Jeleniogórska Akcja Wymeldowywania. Aby żyć nie trzeba meldunku wystarczy adres korespondencyjny. Niedługo zniknie nawet adres zamieszkania z dowodów osobistych więc nie ma się czym przejmować. Banki będą udzielać kredytów na oświadczenia o adresie przebywania. Jelenia Góra z 80 tysięcznego miasta zmaleje wskutek akcji wymeldowań o połowę a to pociągnie za sobą skutki finansowe dla miasta. Jeżeli teraz z jakichś symulacji uwzględniającej obecną liczbę mieszkańców wychodzą takie opłaty to boję się myśleć jakie opłaty będą jak spadnie liczba mieszkańców wskutek akcji wymeldowywania. Prezydent razem z pomysłodawcą i radnymi winni trafić do Kabaretonu w Polsacie. Stach
~ 19-12-2012 10:56
Dobrze jest segregowac smieci i do tego musimy sie przekonac,ale jak na to przejsc nie podaja przepisu .
~**chipo 19-12-2012 10:58
Tak sobie z ciekawości zerknąłem jak to jest u naszych zachodnich sąsiadów... przykład z Monachium.... ceny z dniem 1.1.2013 za wywóz odpadów i będą obniżone do poziomu 150E rocznie za pojemnik 120 litrów opróżniany co dwa tygodnie.... czyli 50 zł miesięcznie.... średnio przy rodzinie 3 osobowej pojemnik taki wystarcza spokojnie na dwa tygodnie...do tego dochodzą darmowe regularne zbiórki dużych przedmiotów. Brawo! Będzie nam się żyło jak w Monachium, a nawet lepiej bo drożej...
~ 19-12-2012 11:02
nic z tego nie rozumiem teraz płacę za 2 osoby 38.99
~Cieplice_12 19-12-2012 11:03
mam takie jedno pytanko chce segregować śmieci ,ale kubły na plastik, szkło, papier są prawie 500 m od miejsca zamieszkania. I jak żyć jak zyć. Na osiedlach nie ma kłopotu, bo to jest zapewnione ,ale w innych dzielnicach miasta jest to nieosiągalne. Gdy poprosiliśmy o takie kubły na naszej dzielnicy,aby było bliżej odpowiedz brzmiała nie damy, bo 500 m to nie odległość tak więc zasuwajmy z workami przez pół miasta ,aby te śmieci powrzucac
~nemezis 19-12-2012 11:06
BIBLIOTEKARZ działa dy żylo się lepiej................................. tylko komu qrwa ja się pytam komu???
~SARBLE 19-12-2012 11:07
Mam pytanie - czy do tej segregacji odpadów przygotowane jest społeczeństwo, a tym bardziej miasto ???? Niby segregacja normalna rzecz, ale czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi, na jakich zasadach będą odbierane śmieci ??? Czy pod domem będzie parę kubłów na różne odpady ??? Jak będzie odbywała się kontrola, czy śmieci są posegregowane ????? Co z odpadami w "blokowiskach" ???? itp. itd..... Więc nie czarujmy się, że ktokolwiek będzie płacił za śmieci posegregowane (chyba,że tylko nasi włodarze, bo oni wszystko mogą). A to,że jeszcze chcą zedrzeć z nas kwartalny haracz, to tylko świadczy o ich bezduszności i lekceważeniu społeczeństwa. Z okazji Świąt i nadchodzącego Nowego Roku życzę naszym władzą, aby tyle energii wkładali w rozwój gospodarczy naszego regionu, co w wyciąganie od nas kasy.
~romannexia 19-12-2012 11:09
Nikt nie złupi Polaka tak jak Polak!!!W kraju bezrobocie,zwolnienia,głodowe pensje ale ceny światowe.Teraz jeszcze krociowe opłaty za śmieci,dokąd dąży ten kraj.Zrobią z nas drugi Bangladesz.Polska jak za sanaci Panowie i pachołki ciemni i głodni.A w kraju temat nr.1 :SMOLEŃSK: ZGROZA!!!
~ceplice 19-12-2012 11:10
pracy w Jeleniej Górze nie ma, i nic nie wskazuje ,że powstaną nowe zakłady pracy, pensje nie rosną ,ale za to opłaty mamy jak z zachodniej granicy. szkoda , że ci wybrani przez nas patrzą przez pryzmat swoich dużych zarobków - czyli nas stać to i wszystkich stać i każdy widzi tylko czubek własnego nosa. Jelenia Góra jest jednym z droższych miast w Polsce a zarobki 1200 zł, woda droga, śmieci najdroższe w kraju,ale to nie ci mają problem co to ustalają,ale zwykli obywatele , którzy całe pensje oddają na eksploatacje
~od 19-12-2012 11:14
wasz prezydent Complex- żonie dam 10 mln na muzeum, a wam podniosę cenę za wodę,śmieci i mzk -Wesołych Świąt
~mts 19-12-2012 11:18
W Jeleniej PO w ostatnich wyborach miała POnad 50% POparcia więc mieszkańcy z pewnością są zadowoleni z tych rzadów.
~qaz 19-12-2012 11:18
żonie 10 mln na muzeum, a sobie 1000 zł podwyżki zanim jeszcze obejmę urząd. Tak działa współczesnie władza, mają swoje 5 minut więc garną ile się da. A ty obywatelu płacz i płać
~wróż 19-12-2012 11:21
Ze śmieciami jak ze służba zdrowia .płacisz i nic nie masz. a tu nic nie masz a płaciĆ.UNIJNE P[RAWO DLA BOGACZY I ZERO ROZUMKU DLA RADNYCH I ZAWIŁY!!!
~Maniekse 19-12-2012 11:35
"" Wtedy głos zabrał prezydent Marcin Zawiła"" ''Dlatego po rozstrzygnięciu przetargu nie będziemy traktować tych uchwał jako prawdy objawionej. Jak ten system ruszy, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przejść na miesięczny system opłat. Dlatego proszę o przyjęcie uchwał '' Pewnie jak podpiszemy to będzie ciężko zmienić na miesięczna opłatę,podpisana ma być dane na konto. Mówię tak a zrobię i tak was w bambuko Ciekaw jestem jakie jest wasze zdanie proszę o opinie.
~out 19-12-2012 11:43
Woda, śmieci, park technologiczny, szybka kolej, aqwapark... co jeszcze zafundują mieszkańcom wybrańcy?
~segregator 19-12-2012 11:44
Jak się tylko pojawi lista o odwołanie Zawiły to od razu lecę. przegiąłeś paraprezydencie. nic dobrego nie uczyniłeś w tym mieście i nic dobrego już nie uczynisz. to miasto już dawno nie widziało takiego beznadziejnego prezydenta. wolałbym mieszkać w jakiejś pipiduwie niż tutaj w dziurze bez pomysłów.
~FRANCIO 19-12-2012 11:46
USTAWA ŚMIECIOWA!!!!! O co tutaj chodzi??? ANO oto by JAK NAJWIĘCEJ WYCIĄGNĄĆ PIENIĘDZY Z NASZYCH KIESZENI Tak się składa że w innych krajach też pobierają za śmieci i jestem też za ale NA BOGA Nie za takie pieniądze. O połowę taniej jest za granicą gdzie ludzie zarabiają 3-5 razy więcej od nas. Tak też się dzieje z artykułami spożywczymi gdzie połowa rzeczy jest tańsza choćby w Niemczech a tam zarabiają 4 razy więcej.. ZŁODZIEJE ZŁODZIEJE!!!!!!!!!!!!!
~a to ci 19-12-2012 12:15
I wtedy głos zabrał ON - nasz wybraniec czyli klękajcie narody - dobry tekst :))
~zabobrze III 19-12-2012 12:15
petiblu.Święta racja.Mieszkam na kiepurowie i widzę jak duża część bonzów z Wiśniowej,Działkowicza i Paderewskiego swoje odpady wyrzuca do śmietników przy Kiepury.Utrapieniem jest sezon letni i powroty z działek.W ciągu jednego wieczoru wszystkie pojemniki są zapełnione.
~TobiQ 19-12-2012 12:18
Do zabobrze III - masz rację - ja też tylko widzę jak pod śmietniki na zabobrzu podjeżdżają fury DJE i kiprują cały bagażnik śmieci - chyba mają jakieś dużury i wywożą jednorazowo śmieci dla całej ulicy.
~CYRK 19-12-2012 12:19
Ludzie trzeba chyba bedzie w koncu wyjsc na ulice i zaprotestowac !!! tak dalej być nie może !!! dlaczego sie nie zbierzemy i nie zrobimy protestu przeciw wszystkim tym podwyżkom
~A może 19-12-2012 12:20
wreszcie niech będzie kapitalizm.Opowiadał mi mieszkaniec Podlasia ,,ze tam jest konkurencja i śmiecie wywozi kilka przdsiębiorstw.
~_ 19-12-2012 12:24
ZAŚ MATACTWO. PEOWCY ZORGANIZOWALI SKOK NA KASĘ JELENI A FOTKI CYKA SIĘ PISOWCOM I SAJNOGOWI
~posprzątać 19-12-2012 12:24
czas wywieźć w końcu te ... z ratusza
~stop wolsce 19-12-2012 12:28
pisiory nie podniecajcie się tak ,gdyby wasz guru rządził bulili byście tak samo albo i więcej i do tego obowiązkowo zrzuta na panów w sukienkach.
~marcin--- 19-12-2012 12:31
to teraz nastąpi fala masowych wymeldowań :D i jelenia się skurczy do 30 tys.
~Meg 19-12-2012 12:33
to w takim razie żądam od ZGKiM aby wkoncu zajęło się ustawieniem na ul. Złotniczej kontenerów do segregowania odpadów, osobiście jestem za segregowaniem, ale gdy zadałam Pani w ZGKiM pytanie: kiedy bedą kontenery to w odpowiedzi usłyszałam, że "po co skoro jest sortownia" nie zamierzam płacić drożej za brak czyjejś wyobraźni jak również za sąsiadów którzy nie bedą segregowali!!!
~rumcajs54 19-12-2012 12:35
Jeszcze a'propos opłaty z góry wg mnie nielegalnej, gdyż ZMUSZA OBYWATELA do niekorzystnego rozporządzania swoim majątkiem. Panie mec. Grodziński, co Pan na to jako przewodniczący RM? I czy to by oznaczało, że czteroosobowa rodzina co kwartał miałaby do zapłacenia 216 PLN lub 336 PLN ? Czy ktoś zastanowił się w ogóle do czego to doprowadzi. Jakim prawem mam utrzymywać takich mądrusi z ratusza i w imię czego ? Tzw. solidarności społecznej może ? Jeden ZUS wystarczy !
~rumcajs54 19-12-2012 12:42
Kurczę, po raz trzeci zostałem zmuszony do wpisu a to z powodu wpisu z 12.34. Budżet miasta ma prawo się załamać, bo budujemy termy, fonatnnę, zatrudniamy Kółko Rolnicze Siedlęcin, tępimy mały handel i usługi, zatrudniamy kolesi (vide Wydział Dialogu Społecznego z jego pożal się Boże naczelnikiem Zygmuntem, ect., ect. Wiem, część pieniędzy dała Unia. Szkoda, że Unia nie dotuje nas z powodu posiadania polityków o mózgach z niewielką ilością szarych komórek. Bylibyśmy POTĘGĄ finansową.
~ 19-12-2012 12:49
Gdzie te .... co komunę obalały? Tamten ustrój miał bardziej ludzkie oblicze.
~mjb 19-12-2012 13:01
Niemcy w prosty sposób poradzili sobie z butelką szklaną i plastikową tzw petem i puszką. KAUCJA . A polak musi po swojemu I wszystko w tym temacie Pozdrawiam
~ 19-12-2012 13:08
A JA mam to wszystko GŁĘBOKO W DUPIE . Komuno wróć i weź za pysk tych cwaniaków i wywieź na sybir
~ 19-12-2012 13:12
Jak tak dalej będzie, to MPGK ktoś się wkurzy i podpali i to pójdzie z dymem i wtedy będzie tak,że dopiero pojawi się konkurencja. Zawiła do wymiany takiego cwaniaczka, to te miasto nie widziało,żona w muzeum, nepotyzm na maksa, a on sobie dyplomy wiesza w Książnicy karkonoskiej jak jakiś niedowartościowany małolat dyplom uznania za - właśnie za co???
~ad 19-12-2012 13:15
radzę obejrzeć tą transmisję z obrad rady na temat śmieci,...http://www.liveeventtv.com/....,żeby za 2 lata taki radny z PO nie wciskał jak to on dobrze i dla mieszkańców pracował,emeryci zbierajcie już kasę na zaliczki3 miesięczne na śmieci -wasz prezydent Complex
~ 19-12-2012 13:16
Podajcie szczegóły ile podpisów musi być aby złożyć wniosek o referendum, napiszcie w punktach jaka jest procedura i lecimy z tym prezydentem z referendum odwoławczym i gościu wyjedzie na taczce z ratusza:)
~HaHa 19-12-2012 13:20
PO - By żyło się lepiej... Resztę pozostawiam bez komentarza!
~Le 19-12-2012 13:28
To przestroga drodzy wyborcy! Zastanówcie się następnym razem na kogo głosujecie. Ja jestem zbulwersowana ich podejściem. Przewodniczący rady złożył wniosek o dokończenie obrad w czwartek. Oczywiście, zważywszy na fakt, że cała śmietanka PO o godzinie 18 musiała się zjawić na wystawnej kolacji liczącej około 100 osób. Naprawdę szkoda mi ludzi, którzy przez takie uchwały będą musieli jeszcze bardziej obniżyć swój standard życia. Choć w przypadku niektórych będzie to już kolejny zadany przez miasto cios, prowadzący do ich ubóstwa.
~ 19-12-2012 13:29
A kto to jest Papaj? Bo Compxeks to As Kulu a Papaj desant ze samoobrony ?
~ 19-12-2012 13:32
Wystawna kolacja z korytem dla 100 cwaniaczków ,żerujących na organizmie społecznym i na trupie jeleniej Góry im się kromka chleba nawet nie należy, a co dopiero wystawna kolacja.
~bw69 19-12-2012 13:35
Ostateczne decyzje z tego zakresu winny zostać uprzednio solidnie przeanalizowane!. To co się teraz proponuje jest skrajnym przykładem bezmyślności i braku wyobraźni !Proponuję,aby prawnik urzędu zastanowił się nad tym problemem w tej sprawie! Narzucanie opłat z góry jest sprzeczne z wieloma przepisami , a także z Ustawą Zasadniczą i to będzie kwalifikowało się do występowania zainteresowanych z pozwami do Sądów!!Przykład: Zakładając, że w czteroosobowej rodzinie (216zł na kwartał)-po zapłacie z góry, nastąpi zgon jednego z członków rodziny w tym okresie!To kto i w jaki sposób zwróci na rzecz tej rodziny nadpłaconą kwotę?!To jest jeden z aspektów!
~Obserwer 19-12-2012 13:41
Mamy najdrozsza wode a teraz smieci , Odwrotnie jestesmy jednym z najbiedniejszych powiatow w zachodniej polsce. Mamy wyjatkowego pecha do rajcow miejskich. Pewnie dowala jeszcze podatki od nieruchomosci , MYSLE ZE MIASTO powinno rozsylac darmowe sznurki bo nie bedzie nas stac nawt by sie powiesic.
~**chipo 19-12-2012 14:15
@~bw69 ty się nie martw, prawnicy już wymyślą, by wszystko z prawem grało, dostaniemy faktury zaliczkowe, tak jak to jest w przypadku choćby opłat za energię elektryczną. .... ..... @~mjb ...co do kaucjowania butelek, u nas zawsze był problem zwrotu butelek, problem ten był przez lata nie do rozwiązania. a szkoda, bo przede wszystkim rozwiązuje się wtedy problem z butelkami PET i puszkami, za które Niemcy płacą kaucje i to nie małe, bo za PET jednorazowy miękki 0,25c, za PET wielokrotnego użytku (twarde butelki) 15c, a butelki szklane czy też słoiki szklane 8c..
~ 19-12-2012 14:23
przedpłaty to rodzaj darmowej pożyczki dla miasta, szczyt bezczelności. To miasto ma zapewnić odpowiedni budżet na prawidłowe funkcjonowanie tej akcji a nie my, my możemy zapłacić za wykonaną usługę i oczywiście nie taką kwotę, bo w centrum śmieci nie są segregowane czyli wszystkim dołożą po max. Już widzę ściąganie takich kwot z wielodzietnych rodzin na zasiłkach... to pewnie za nich pozostali muszą płacić. tak to sobie Marcinek wymyślił! Fora z urzędu, taczki podstawić i na posegregowane wywieźć!!!!
~od 19-12-2012 14:31
radni PIS zgłosili projekt płatności 1 miesięcznych,ale....radni PO odrzucili tę wniosek i zostały 3 miesięczne zaliczki na śmieci,......wasz prezydent Complex Wesołych świat
~ 19-12-2012 14:46
A jak ktoś jest bezrobotny lub w rodzinie są bezrobotni i żadnych pieniędzy nie dostają na chleb, to za śmieci mają też płacić, a może za wirtualne wypróżnianie się niczym też? Zero przychodu, a płac! A conplex z 100 ... poszli na przyjecie!
~sumienie 19-12-2012 15:02
A może w Wigilię wybierzemy się z kolędami POd dom naszego umiłowanego najprzewielebniejszego, wodza ,mędrca,tak jak w Korei prezydenta.My uniżeni niewolnicy zaśpiewamy "Przybieżeli ,,,
ebee 19-12-2012 15:04
Dalej Drodzy jeleniogórzanie głosujcie na Zawiłę. Wybierzcie go na III kadencję. iTo dzięki Waszemu "słusznemu" wyborowi dalej nie mamy term cieplickich, bo Zawiła pogonił kolejnego wykonawcę. Nie ma i nie będzie wirtualnej od samego początku SKM. Ale powstanie za to niezliczona ilość dzikich wysypisk śmieci. Więc nie biadolcie i nie narzekajcie. Taka władza, jaki wyborcy. Pozdrawiam, EBEE
~Przemo 19-12-2012 15:10
Posegregowane ????????????? Kpina to dlaczego SIMEKO przyjeżdża jedną śmieciarką i pakują do niej śmieci normalne + segregowane butelki i kartony - wszystko do jednego auta.
~XY 19-12-2012 15:13
Brawo. Po pomyśle na zainstalowanie kolejnych fotoradarów na skrzyżowaniach następny pomysł na złupienie mieszkańców Jeleniej Góry. Jestem pełen uznania panie Zawiła i panowie radni PO. Wasze niedoczekanie jak wam za ten kwartał zapłacę. Już lecę do ratusza z dowodem osobistym , że wymeldować się z tego podłego miasta. Każdemu radzę bierzcie dowody osobiste i przemeldujcie się do ościennych gmin gdzie Radni mają trochę więcej wyobraźni i rozumu.
~` 19-12-2012 15:13
Wesołych świąt wyborcom kochającym PO życzy wielki jak stodoła Lemming Polski - czyli inaczej burak zapyziały wszystko wiedzący o wykształceniu wyższym ale bez matury, lubiący piwko grilla i tv :O)
~it 19-12-2012 15:24
uwaga na nieoznakowane samochody ITD,22 fordy mondeo i fordy focus kombi (czarne, granatowe lub srebrne) - 7 peugeotów partner (żółte z belką ITD na dachu) * Na dachu lub klapie bagażnika ma dwie, trzy lub nawet cztery anteny (CB radio + anteny przesyłające zdjęcia do centrali systemu); * Ma widoczną w atrapie chłodnicy głowicę radaru, a pod rejestracją dwie duże lampy błyskowe; * Numer rejestracyjny zaczyna się na WE, kończy na CW lub CE Pojazdy mają być używane za dnia, na autostradach mają jeździć prawym pasem, fotografując wyprzedzające je auta wasz prezydent Complex Wesołych świąt
~Gość 19-12-2012 15:46
A Zawiła na pensje to skąd weźmie dla siebie i żonki ,przecież oboje ... siedzi na utrzymaniu podatników ,jeszcze tak nie było w tym mieście jak za tego Zawiły ,syf bród i dziadostwo gołym okiem widać ,a ten jeden za nasze podatki chce sobie wygodnie z żoneczką żyć ,ale skończy się era Zawiły i zobaczymy jak sobie poradzi, żenada że takich się u nas wybiera ... ,może by tak w dobie kryzysu Zawiła sobie i żonce pensyjke o 15%obniżył ,ale nie lepiej mieszkańców łupić na maxsa ,... jeden>>>>>>
~pero 19-12-2012 15:57
przecież ci radni to nasi reprezentanci. To myśmy ich wybrali i oni to dla naszego dobra. Dziękujemy wam radni. Napewno zagłosuję na was w następnych wyborach.
~et 19-12-2012 16:04
za 2 lata radny PO przypomnę wam mieszkańcy że to dla waszego dobra głosowałem za 3 miesięczna opłatą z góry za śmiecie za tylko 108zł od każdego członka waszej rodziny,co dla rodziny 4 osobowej daje 432zł!!!!! opłaty z góry,wasz prezydent Complex Wesołych świąt
~sumienie 19-12-2012 16:08
pero > nie martw się pleban w czas wyborów wskaże na kogo oddać głos by IM się żyło dostatnie ,,,,czy o nie ironia losu że po wojnie zlikwidowano analfabetyzm ,prawie bezrobocie ,bezdomność ,a CI wybrańcy narodu wprowadzili nędzę i bidę do naszych domów.
~cb 19-12-2012 16:32
mieszkańcy Jeleniej Góra jako wasz prezydent Complex dla waszego dobra będzie mieli najwyższe stawki za śmieci,wodę i mzk też drogo --wesołych świąt
~oko 19-12-2012 16:34
ZIELONA WYSPA PO - popaprancow zjemy szczaw odchody eko i o co ten dym ... HI HI HI
~przypadek 19-12-2012 16:37
odczebcie sie od PO pis diabelny juz byl ,dopscie pis do wladzy to podatki wzrsna 10 krotnie bo za malo bedzie wiezien ,to pis zrobil nasze panstwo policyjne
~emera 19-12-2012 16:37
DLACZGO MAMY PŁACIĆ AŻ TAKIE STAWKI. JA NIE BĘDĘ PŁACIŁ Z GÓRY ZA USŁUGE, KTÓRA MA BYĆ DOPIERO WYKONANA. NIE BĘDĘ KREDYTOWAŁ FIRMY OD ŚMIECI !!!!!!
~Oszukany 19-12-2012 16:46
No to pan prezydent razem ze swoimi przystawkami robi wszystko żeby jak najprędzej skończyć karierę polityczną. Dałem się nabrać i zagłosowałem na niego, teraz czuję się oszukany. Ten pan już nigdy nie uzyska mojego poparcia.
~nic z tego 19-12-2012 16:51
No to nieźle się w główkach poprzewracało. Myślę ,że sprawa jest do odkręcenia. Zawsze można zaskarżyć takie głupie POmysły
~ 19-12-2012 16:55
Ja bym protestował miejsce Zawiły juz nie jest w bibliotece, szkoda tej biblioteki jego miejsce jest na taczce, w jeleniej ten człowiek powinien być już wykluczony społecznie i pod jego chatę tak jak pod dom Jaruzelskiego powinny przyjść tłumy i go tam wygwizdać do spodu, niech się lęka wraz z żoną i niech się nie czują bezkarni, na takich psedorządzicieli tylko protest i przywarcie do muru działa jak zimny prysznic! Inaczej będą łupić do cna Jelenią Górę. Żona Zawiły, to nawet w Świdnicy gdzie miała epizody pracy ma bardzo złą opinię
~ 19-12-2012 17:00
Zawiła ORZEŁ KARKONOSZY KSIĄŻĘ KULU i JEGO KSIĘŻNICZKA Z MUZEUM OTO SUPER JELENIOÓRZANIE
~ 19-12-2012 17:02
wszyscy narzekają że nie ma za co żyć a z pełnymi wózkami ludzie wyjeżdżają z marketów
~ 19-12-2012 17:04
do przypadek czym różni się pis policyjne od po państwa rozłożonego? to gleba i to gleba
~... 19-12-2012 17:10
Jego pierwszą decyzją po wyborach była PODWYŻKA PENSJI!!!. To tylko świadczy po co się dam dostał... Teraz cały czas łupi biednych mieszkańców... Czy ktoś może z tym wreszcie skończyć, odwołać i wywiezć NA TACZKACH Z JELENIEJ GÓRY!.
~Zły 19-12-2012 17:30
Są jakieś granice absurdu. Ja już z dniem jutrzejszym wypowiadam im umowę o wywóz śmieci. To jakiś...nie będę używał dosadniejszych słów.
~...piotr 19-12-2012 17:34
Zamiast siedzieć przed komputerami pogońmy w końcu tych darmozjadów takie prawo daje nam demokracja dlaczego opozycja nie zorganizuje referendów w sprawie odwołania tej antyludzkiej kliki
~ 19-12-2012 17:42
No właśnie jako opozycja zorganizujecie coś a my już tłumnie przyjdziemy pod dom zawiły:)
~ed 19-12-2012 17:56
opozycja? prosze was. wszyscy ci radni opozycyjni są szcześliwi że mają ciepłe posadki bez żadnej odpowiedzialności i ani na myśl im nie przyjdzie robić jakiś dym polityczny. a nóż w kolejnych wyborach ktoś by inaczej poukładał listy i stracą to co mają. to jest takie myślenie. wszystkie utyskiwania i krytyka władzy z ich strony to taki teatrzyk polityczny, bez żadnych realnych działań. to lider opozycji powinien organizować referenda a nie jakiś działacz społeczny. widzicie w opozycji jakiegoś lidera??
~A Mi to.... 19-12-2012 17:56
Lata bo i tak w Piatek koniec Swiata
~!!!! 19-12-2012 17:58
A gdzie ten domek,gdzie mieszka aby była zamieszka? Konkretnie 24 XII godzina ? Starym zwyczajem kolędnikow zaśpiewamy podoknek: Czy będzie czy nie będzie kolędować się będzie :Dzisiejw Betlejem,,.A na koniec U Zawilow wisi sadło dejze Boże żeby spadlo zeby my się podzielili do tych skomcow nie chodzili .Na tan nowy rok.
~grabie na po 19-12-2012 17:58
Ostrzegałem was MwZWM.. do czego doprowadzi zarząd Platfusów . żółw był ostrzeżeniem padł podczas Expoze ale wam ....Jarku wróćBrakuje Polsce Piłsudzkiego, który jak trzeba potrafił rzucić mięchem, określając działalność polityków przed wojną!Ja wiem, słowo prawica obowiązuje! Dla mnie prawica to,prawość i szlachetność, patriotyzm i postępowanie wg. honoru! Lewica i PO to pochodne od lewizmu,skręcić coś na lewo, kombinować, kłamać i robić społeczeństwo w tzw konia! Lewak i pełowiec jeden język rozumie: gruby i prostacki ale przez lata nauczył swych przedstawicieli używać języka bardziej cywilizowanego!Ale nauczyć się, czy być inteligentnym to dwie różne rzeczy. Wśród lewackiej i pełowskiej "jenteligencji" nauczonych jest dużo, inteligentnych mniej! O
~Malinka 19-12-2012 18:05
BANDYTYZM!!! TEN KRAJ I TO MIASTO JEST CHORE --TRZEBA STĄD SP..AĆ JAK NAJPRĘDZEJ. A POTEM KTOŚ NARZEKA, ŻE KRAJ I MIASTO PUSTOSZEJĄ? NIE MA SIĘ CO DZIWIĆ SKORO BANDYTERKA DZIAŁA W BIAŁY DZIEŃ. MOŻE ZA CAŁY ROK Z GÓRY LEPIEJ ZAPŁACIĆ I PO 50/100ZŁ, CO SIĘ BĘDZIEMY ROZMIENIAĆ NA DROBNE.. ALE W SUMIE CO SIĘ DZIWIĆ, Z DRUGIEJ STRONY. NARÓD GŁUPI, ŻE SIĘ DAJE DYMAĆ - TO I DYMANIE KWITNIE!
~mts 19-12-2012 18:06
PO czyli Platforma Obornika albo Platforma Oszustów
~axzez 19-12-2012 18:20
chętnie podpiszę wszystko co będzie wiązać się z odwołaniem Pana Zawiły!!!
~niewazne 19-12-2012 18:23
kto by nie rządził - od wielu lat JG problem próbowała spychać na sąsiednie gminy albo na przyszłą władzę - kiedyś musiało się to skończyć
CН.W.D.P. 19-12-2012 18:32
NIE MAM WASZEGO PROBLEMU... NIE MIESZKAM W KOMUNALNYM, ANI INNEJ WSPÓLNOCIE, A SWOJE ŚMIECI PALĘ, WIĘC NIE PŁACĘ ZA WYWÓZ... POZA TYM NIE MIESZKAM W JELENIEJ GÓRZE...
~ 19-12-2012 18:34
jutro 12:00 pod ratuszem
~Seen 19-12-2012 18:36
Chce referendum, chce odwołania tego Zawiły!
~Gola 19-12-2012 18:38
Wprowadziłem sie tu w 2010r mysląc,że to normalne miasto i jego władze,no cóż na władzy się srogo zawiodłem a ludzie są przez nich umęczni coraz bardziej.Motto PO= tuska i PO popierajcie i przed czasem umierajcie.Oto tak działa władza z zielonej wyspy.Wyjeżdżam z tej Jeleniej tam z kąd przybyłem.
~ 19-12-2012 19:06
CZY DUPKI NA STOŁKACH ZDAJĄ SOBIE SPRAWĘ ZE Z DNIA NA DZIEŃ PRZYBYWA CORAZ WIĘCEJ BEZROBOTNYCH????????????????MOŻE NARÓD WRESZCIE PRZEJRZY NA OCZY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~ 19-12-2012 19:09
A nie łska placić za kontenerek wywozu śmieci 792 zeta w tym transport 252 zł z Kowar do Kostrzycy TO JEST ZŁODZIEJSTWO i nie ma co się dziwić że ludzie wywożą śmieci do lasu następnym razem też tak zrobie
~Jeloneczka* 19-12-2012 19:17
Albo damy się zarżnąć jak barany, albo... władza nie jest dana raz na zawsze... :/
jgajewski 19-12-2012 19:43
Moi Drodzy ! Sprawa śmieci i segregacja, jest od dawna nie rozwiązana w Jeleniej Górze . Trzeba było wreszcie /ustawowo/, to rozwiązać . Ale jak zwykle, Urząd Prezydenta podrzuca nam uchwały w ostatni dzień i to pózno wieczorem po całym dniu obrad, przedstawiając tzw. propozycję nie do odrzucenia . Nie pamiętam takiego bałaganu jak obecnie. Co do cen i opłat , to sprawa wygląda następująco ! Budżet miasta się wali i kasa pusta. Więc Pan Prezydent nie chciał ryzykować najniższych stawek, ponieważ gdyby coś nie wyszło, miasto musiałoby pokryć deficyt. To mogłoby być kilka milionów.. Skąd je wziąć ?? Więc ustalamy najwyższą stawkę i po kłopocie oraz ryzyka. Racje miał Radny Krzysztof mróz, proponując niższe stawki. Bo wiadomo, że to podstawa przetargowa. Dlatego nie poparłem tej uchwały..
~ 19-12-2012 19:45
DOLNOŚLĄZAK. Tylko głos "lewicowych" radnych GAJEWSKIEGO i ŁADZIŃSKIEGO czołowych aktywistów Klubu Radnych SLD. Oni zajmą w głosowaniu zdecydowane stanowisko. Czy Chadży - szef Klubu Radnych SLD - zarządził jakąś dyscyplinę głosowania. Panie Chadży, czy w imieniu SLD dał Pan głos? Czy wie Pan w ogóle o co chodzi?
~mico 19-12-2012 19:56
zapamiętajcie tych radnych papajów ,prystromów i innych cwaniaków ,mazurów z piechowic-nigdy więcej nie głosujcie na tych ludzi-oni nie działają żebyście mieli lepiej tylko to karierowicze A PO to największe zło w tym kraju...
~Tromk 19-12-2012 20:06
startuje w przyszłych wyborach-JA IM JESZCZE POKAŻĘ!!!
~KRECIK 19-12-2012 20:11
Tylko PIS stanął okoniem a reszta tylko KASA KASA KASA
~lala 19-12-2012 20:12
Gdzie i Kiedy te referendum? podpisze z całą rodziną. To już szczyt wszystkiego!
~lala 19-12-2012 20:15
Panie Zawiła i Papaj głosowałam na państwa... ale więcej tego błędu nie popełnie...
~zabobrzanin 19-12-2012 20:20
Walcie te podwyżki ,a kończy się jak zawsze ! W lesie lub przy drodze w rowie pod osłona nocy ! Kogo chcecie oszukać i naciągać na pseudo koszty ? Już jedni się cenami paliw zachłysneli tak i zobaczyli że nie tędy droga...
~danar 19-12-2012 20:22
Segregacja śmieci w Polsce? Śmiechu warte! A swoją drogą - takiej władzy chcieliście, więc skąd to niezadowolenie? Nagle PO się nie podoba?
~peacemaker 19-12-2012 20:46
no i dobrze. może ludzie przejrzą na oczy i pogonią w cholerę to kółko wzajemnej adoracji. Myślę że wszyscy wiedzą kto trzęsie tym bagienkiem. Tak, tak.... to oni... ci sami co na nich głosowaliśmy (niestety ja też). Panie wybacz mi bo nie wiedziałem co czynię......
~karioka 19-12-2012 20:47
jak mam segregować skoro nie ma w okolicy mojego domu pojemników na segregowane śmieci? Jakiś bezsens totalny
~wr. 19-12-2012 21:12
Panie radny Gajewski od 1991 roku segregowałem śmieci i uczyłem swoje wnuki .Tak robił mój ojciec i dziad. W" gazetę robotniczą" zawijali kiełbachę , gazetę dziadek przeczytał z ojcem a matka rozpaliła pod kuchnia ogień tą gazetą. Jedynie co w domu zostawało to puszki po konserwach wynoszone na złom. Ja jako dziecko zbierałem butelki i słoiki sprzedawane w skupie. Skupowano, szmaty i makulaturę .Który z producentów opakowań płaci miastu za śmieci? np. kartonów . Opłat za śmieci szukajcie najpierw u producentów opakowań a obywatel ma płacić średnio 15 zł na kwartał na początek. Zapomniał Pan Panie Radny że to wy Radni macie dać polecenie wykonania uchwały Prezydentowi Zawile a nie słuchać głupka dupka co liczyć nie potrafi. Nawet nie wie ilu ma mieszkańców mieszkających w Jeleniej Górze.
~czytacz 19-12-2012 21:16
A na jakiej zasadzie bedzie i kto to ustali/urowiłowka/czy segregowalem czy tez nie śmieci? Rada ktora nie wie co uchwala? A moze wreszcie wzieliby sie do roboty a nie imprezowania i uchwalania bubli , bo jak inaczej mozna nazwac działanie na rzecz spolecznosci, ktora wybrała to wybrała,,,!!!!
~śmieciarz 19-12-2012 21:30
Postuluje do końca kadencji rady gromadzić wszystkie odpady na dawnym targowisku ( Kilińskiego ) i w nowej Galerii opodal . Ja z kolegami wszystko posortuje .
~Bielewski 19-12-2012 21:52
Jak dalej żyć panowie Prezydenci, no jak?! 41 lat przepracowałem w tym jeleniogórskim grajdole a teraz niech to wszystko trafi szlag. Mam do ręki 1893,40 a z tego 600 na leki miesięcznie a takich jak ja jest wielu pasibrzuchy. Wesołych Świąt
~Jel... 19-12-2012 22:39
z mojej bardzo skromnej emerytury już płacę 17 zł.Jak dalej żyć z leków też rezygnuję bo mnie nie stać.Za kwartał z góry nie zapłacę i nie ma takiego prawa aby mi ściągać bo to jest nielegalne.Swoimi finansami sama dysponuję a jak chcą ci radni bezradni to ich zaskarżę o wyłudzanie pieniędzy , których i tak nie mam.DAJCIE MENDY RADNI receptę jak przeżyć.....
~ 19-12-2012 22:46
Ja te śmieci wypieprzę w nocy na ulicę , jak się uda to pod ratusz .
~Stalowy 19-12-2012 23:09
Już czas wywieść pana prezydenta i całą resztę z ratusza!
~low 19-12-2012 23:20
A po h.. nam muzeum? Ludzie potrzebują pracy zeby mieli za co żyć. Stworzyć miejsca pracy a nie fontanny, schody w parku muzeum dla żoneczki. ,,Udał ''nam się ten w czerwonym sweterku chytry lisek!!!!!!
~Karol 19-12-2012 23:22
Głosuję za referendum za odwołaniem Zawiły. Segregować śmieci powinni wszyscy. Zbiore trochę (więcej) podpisów za.
~lukaniu 19-12-2012 23:25
a potem się dziwią,że nikt ich nie lubi gdybym był prezydentem Jeleniej Góry to oszczędności szukałbym zaczynając od swojego biurka i zwolnienia 3/4urzędników w ratuszu.Pozdrowienia dla darmozjadów utrzymywanych za pieniądze podatników
~referendum 19-12-2012 23:30
Jestem za referendum Panie Marcinie. Proszę o odpowiednie nagłośnienie tej sprawy, żebym nie przegapił głosowania (tak jak niektórych koncertów w Oriencie). Strona internetowa, wpisy na jelonce, na konkurencyjnych portalach i referendum murowane. Czas Zawiły dobiegł końca.
~ 19-12-2012 23:37
Dziadyga na unię się powołuje. W unii za wywóż śmieci w przeliczeniu na zarobki to procent tego miejscowego zdzierstwa. A wykopać tą hołotę z palety oprychów.
~ 20-12-2012 0:13
W Lubinie prezydent sam wystąpił z wnioskiem o to, aby za śmieci nie trzeba było płacić mega kady tylko u nas jak zwykle łoją ile się da. Pytam z czego z tego beznadziejnie utrzymanego miasta bez perspektyw. Ludzie nie mają pracy za to będa mieli kolejne galerie do pospacerowania. Brud wszędzie na ulicach, budynki w fatalnym stanie, chodniki nieodśnieżane zero widocznej poprawy od ponad 6 lat. jesteśmy w tyle za murzynami!
~bla bla bla 20-12-2012 0:20
Niech mi udowodnią że nie segreguję :) Śmieszne to. Z domu mi będzie wynosił Pan z MPGK czy co? Bo jak tak to ja mu dam te 18 zł miesięcznie. Co dziennie proszę mi wynosić i sprawdzać czy segreguję! Zawiła będzie mi je wynosił heheheh. POLSKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA kraj debili!
~zdziwiony 20-12-2012 1:59
OK' ustawa jest do bani bo nie przewiduje parametru opłat wg. faktycznej ilości śmieci i tym samym wprowadza odpowiedzialność zbiorową, za czyn zabroniony - ich pozbywanie się na dziko. Sposób wprowadzenia jej zapisów do prawa miejscowego JG to już totalna porażka i polityczne samobójstwo. Było dosyć czasu na przygotowanie ludzi do zmiany formy obsługi i płatności (informowanie, organizowanie, próbowanie). Tymczasem nikt nic nie wie, z wyjątkiem tego, że ma słono z góry zapłacić od "głowy", a dalej się zobaczy Totalna amatorszczyzna albo pewność władzy-jej głosującej większości. Jeżeli teraz równo zapłacą wszyscy i hipotetycznie będą zainteresowani segregowaniem to powinno wyjść taniej, przynajmniej nie drożej. Parametr zużycia wody byłby już lepszy, ale wpływowi ludzie podlewają trawniki
~łubudubutoja 20-12-2012 3:31
Jak będzie referendum w sprawie MZ to należy teżdopisać sprawę odwołania straży miejskiej
~upss 20-12-2012 8:19
Płacąc takie stawki - jako osoba bezrobotna - będę wyrzucać do naszego boksu śmietnikowego absolutnie wszystko bez skrupułów - stare meble, agd, rtv... od tej chwili mam w nosie segregację i inne zasady pozbywania się odpadów - za takie pieniądze niech miasto segreguje za mnie.
~ 20-12-2012 9:27
To Zawiła ten człowiek w życiu słowa prawdy nie powiedział!!! Patrzcie ludzie jak to jest sam pieniędzmi .., a jeszcze ludzi łupi i im żałuje! Odwołać Zawiłę, niech takie coś stanie na radzie, tego sobie mocno życzą jeleniogórzanie w prezencie świątecznym czy noworocznym. Ciekaw jestem czy Zawiła znowu wyjdzie przed tłum z Nowym rokiem życzyć wszystkiego dobrego przed młodzieżą na placu ratuszowym. Powinni go tam obrzucą jajkami i wyzwiskami populista jeden od prawienia komunałów,że jest dobrze! Oni planują zabawę na placu, to im tam zrobić demonstracje noworoczną i już! Może przyjść całe miasto nie na sylwestra a na pikietę odwoławczą!!!
~!!!! 20-12-2012 9:44
POzostale tematy;szpital,,,kościółgarnizonowy /bez wojska/ SKM/skubać,kasa,mataczyc/zarząd wodnika .
Shantahram 20-12-2012 11:33
9 głosami przeciw, 6 głosami za i 2 wstrzymane nie licząc już i 6 RADNYCH (nieobecnych). Bo chyba mamy 23 radnych? I już wszystko wiadomo kto w tym mieście rządzi. PANOWIE MAJĄ NIEZŁE PENSYJKI - wiec 28 zł za śmieci i 10% podwyżki za wodę nie odczują. TYLKO ZAPOMINAJĄ, ŻE ICH PRACA TO SŁUŻYĆ MIESZKAŃCOM, A NIE DZIAŁAC NA ICH SZKODĘ.
Shantahram 20-12-2012 11:49
Domopiramidy, fiskuradary i śmieciolasy już niedługo... Najszybciej będzie je można zobaczyć w Jeleniej Górze.
Shantahram 20-12-2012 11:55
W oczach naszych radnych typowy jeleniogórzanin to dawca podatków, opłat i kar, z których urzędnik pobiera pensję. Do tej optyki dostosowywane są przepisy. Pytanie kiedy skończy się ludzka cierpliwość i do czego to doprowadzi.
~łubudubutoja 20-12-2012 14:44
Wg.prof. Rybińskiego nasz kraj jest zadłużony na 270 miliardów euro ,już jesteśmy bankrutem.
~Iwona 20-12-2012 15:45
Jak ktoś wyjeżdża na dłużej?
~robol 20-12-2012 22:11
Panowie Radni i Prezydencie Jeleniej Góry do kas w marketach ,a aci z kas na wasze stołki to wtedy zrozumiecie że wszyscy wasi.. "poddani "to dla was śmiecie.
~robol 20-12-2012 22:17
a, może tak przegłosować dla wszystkich kwartalne i to z góry wypłaty np w marketach super co 3 m-ce pracy bez wynagrodzenia.
~devilek 21-12-2012 9:14
NO I STAŁO SIE ! SZEF SANIKOM-u DOSTAL NAGRODE, A SZEF MPGK TEŻ POWINIEN DOSTAĆ ...
~cer 21-12-2012 16:19
jak placic z gory za kwartal jezeli renta moja jest 540 zl jestem sam a gdzie inne oplaty zawila wykancza wszystkich
~kol 21-12-2012 16:21
pojdziemy pod ratusz
on87 21-12-2012 16:57
O tygodnia nia ma smietnikow na moim podworku nikt nie wie gdzie sie podzialy . Wszyscy wyrzucaja smieci w to miejsce juz jest nie zly syf .Podworko jest prawie w centrum tej jeleniej dziury midzy salonem mercedesa a znanom speluna epoka Wolnosci 33. Za co mam wam placic zlodziejeeee.
~bop 21-12-2012 17:02
bede placil ale za wywoz rzeczywisty kubly na klucz samochod prtzyjezdza ja otwieram zabieraja jestem pewny ze wywoza moje smieci nie prezydenta a nie ze nalicza sobie z gory ile masz wyprodukowac bo sa takie wyliczenia ja wyjezdzam czesto to smieci brak ale bede placil na premnie dla urzedasow jak oni to wylicza jakie sa podstawy do wyliczen moze ktos tym sie zajmie
~lala 21-12-2012 19:32
CO Z TYM REFERENDUM???????????????????????????
~Nike 22-12-2012 23:45
stwórzcie warunki segregowania śmieci. Dlaczego mam płacić bo jestem zameldowana jeśli jestem w kraju kilka razy w roku. Powinnam płacić za faktycznie wyprodukowane w gospodarstwie domowym śmieci. W Niemczech kontenery z papierem wywożą bezpłatnie a jak w Jeleniej Górze? I tak właśnie wdrażają nawyk segregacji.
~Pi 23-12-2012 16:45
Od mieszkańców 3 m-ce z góry a do firm trzy miesiące po wykonaniu fakturze? Czy ta cena to nie wymysł MPGK? Przecież oni tracą nawet na CMENTARZU ! (ceny na cmentarzu komunalnym 4 x wyższe niż w Wałbrzychu a tam firma prywatna zarabia !) Panie Zawiła na grabieniu mieszkańców miasto się nie rozwinie tylko zwinie. Miasto biednieje coraz mnij i coraz mniejsze zakłady pray a urzędnicy budują aqaparki, stadiony, zuzea - żeby sie bezrobotni nie nudzili? Za 5 lat budżet miasta: wpływy: z fotoradarów i mandatów 20% za śmieci - 20 % za wodę 20% inne opłaty urzędnicze 25% w pływ z podatków dochodowych - 5 % 10 % inne wydarki: 50% - utrzymanie urzędników. radnych i kolesi liczba mieszkańców 49 500 (lub mniej)
~ee tam 23-12-2012 17:57
ja na czarnym płacę 17 zł, teraz będę płacił 18. też mi rewolucja
~Anna33 25-12-2012 18:33
Mieszkam w JG a w Szklarskiej Porębie prowadzę firmę w której mam odpowiednio trzy pojemniki 1000l do poszczególnych odpadów.Moi pracownicy segregują śmieci po czym przyjeżdża firma X pięknym zielonym autem i wszystkie trzy kontenery opróżnia do jednego zsypu.I teraz moje pytanie po co ta segregacja w mojej firmie ?????
~do anna33 25-12-2012 19:43
trafia to na linię sortowniczą, a potem do recyklera, oczywiście nie za darmo (czyt. jest sprzedawane) .
~mat 25-12-2012 23:52
najsprawiedliwiej jest wyliczyć współczynnik zużycia wody i prądu na lokal.produkcja smieci nie ma nic wspólnego z metrażem ani liczbą osób!!!
~cd 26-12-2012 11:26
Teraz pytanie kiedy powstanie nowa spółka zajmująca się wywozem śmieci. Prezes, rada nadzorcza i sztab pracowników, czy prezydent ma już kandydatów?
~sumienie 27-12-2012 6:50
mat >co ma woda i prąd do produkcji śmieci? Śmieci są produkowane przez producentów wszelkiej maści towarów. Przy teraźniejszej technice elektronicznej powinno się płacić za realną ilość /kubeł,metr3/kierowca wklepuje rachunek dostajemy . Koniec z jakimś ryczałtem .Wiem że się nie da bo żyjemy w systemie feudalnym.
~ 27-12-2012 16:20
CO ZA RÓŻNICA CZY PIS CZY PO .....JELONKA SIĘ WYLUDNIA.....POLSKA SIĘ WYLUDNIA .........BRAWO POLSKA,BRAWO POLACY
~pas normal 28-12-2012 21:17
Ah społeczęnstwo polskie..., że musiało dojść do finansów, by zmusić ludzi do oczywistej ekologii, na niedirajdach będą się teraz dorabiać cwaniacy :D
~mokodora 30-12-2012 16:21
najpierw pojemniki edukacja a potem jakieś wumogi

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Głos ulicy
Za kółkiem z rodzicem?  9
TV Dami
Serwis Informacyjny TV Dami z 15.06.2018 r.  
Miej świadomość
NASA odkryła coś na Marsie  
Dialogi Jelonki
Joanna Lichocka o mediach i katastrofie smoleńskiej  65
Aktualności
Budowa obwodnicy – kolejne etapy prac  2
Kultura
Kulturalna współpraca  10
Copyright © 2002-2018 Highlander's Group