Czytaj także: Świdnica Wałbrzych

Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Sondy |  Życzenia |  Gazeta |  Reklama 
Niedziela, 18 lutego 2018 Godz.: 21:02:55 Imieniny: Flawiana, Konstancji, Maksyma, Szymona Czytających: 5425 Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Wiadomości, Jelenia Góra

Komisja Rozwoju o kondycji handlu w mieście

Czwartek, 25 stycznia 2018, 09:44, ostatnia aktualizacja: 2018-01-27 10:38
Autor : Przemek Kaczałko
Miej świadomość
 
Głos ulicy
 
Kalendarz wydarzeń
 
Telewizja DAMI
 
Co jest grane w Norwidzie?
Czas na "Osiem kobiet" 

Jelenia Góra Niedziela, 23:10
11 lutego 2018

 
Kategorie wydarzeń
Film - Kino2
Koncerty11
Kursy2
Prelekcje6
Sportowe1
Tańce1
Teatry8
Warsztaty4
Wystawy13
 
Dialogi Jelonki
 
Archiwum PDF
Archiwalne numery Jelonka
 
Fot. Przemek Kaczałko

Wczoraj (24.01) odbyło się pierwsze w tym roku posiedzenie Komisji Rozwoju Rady Miejskiej Jeleniej Góry. Po raz pierwszy poprowadził je Dawid Jezierski, który został wybrany na przewodniczącego pod koniec grudnia, podczas sesji budżetowej. Radni rozmawiali o kondycji handlu ze szczególnym uwzględnieniem centrum miasta, a także o miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla ulicy Wróblewskiego.

W sprawach bieżących pojawiły się wnioski dotyczące ulg czynszowych. Jeden z nich wywołał szeroką dyskusję na temat "życia" centrum miasta. Chodziło o wniosek Księgarni "Bajka" o 50 proc. zniżkę czynszu. Punkt odwiedzany szczególnie przy zakupach podręczników dla uczniów działa przy ulicy Krótkiej w Jeleniej Górze od września 1998 roku. To właśnie specyfika działalności, ważna dla interesu miasta była głównym argumentem, który podnosił Miłosz Kamiński. Przedstawiciele odpowiedniego wydziału Urzędu Miasta podkreślali, że aktualne zarządzenie prezydenta określa minimalną stawkę czynszu na ok. 18 zł, a przy uwzględnieniu wniosku właścicieli księgarni byłaby to stawka ok. 13 zł, więc w myśl obowiązujących przepisów nie można było podjąć takiej decyzji. Radny niezależny zwrócił uwagę, że przy dobrej woli zarządzenie można szybko zmienić, aby ratować handel w tej części Jeleniej Góry.

Radny Dawid Jezierski zwrócił uwagę, że Miasto sprzedając przez lata lokale doprowadziło do takiej sytuacji, że wiele pustych lokali w centrum to własność prywatna i nie mają wpływu na ten aspekt. Rewolucyjny pomysł zgłosiła radna Alicja Dusińska, która chciałaby zezwolenia na ruch samochodów na ulicy 1 Maja.

- Uparliśmy się, że to ma być deptak, a nikt tu nie chodzi. Ludzie są wygodni - mówiła. Pomysł radnej nie spodobał się pozostałym członkom komisji. Były nawet chwile refleksji. - Od lat rozmawiamy o tym jak ożywić centrum miasta. Może uderzmy się w piersi - co zrobiliśmy, żeby to zmienić - mówiła Bożena Wachowicz-Makieła, która zaproponowała spotkanie z lokalnymi przedsiębiorcami, aby poznać ich potrzeby. Z kolei radna Danuta Wójcik zwracała uwagę, że minimalny czynsz w mieście jest i tak niższy, niż np. na Targowisku Zabobrze, gdzie jest ponad 22 zł, a do tego dochodzą kolejne opłaty. W głosowaniu jedynie Miłosz Kamiński poparł wniosek o obniżkę czynszu o 50 proc. dla "Bajki", więc wniosek nie uzyskał pozytywnej opinii, ale radni umówili się, że kolejne posiedzenie odbędzie się z udziałem prezydenta, na którym będą chcieli wypracować strategię na ożywienie centrum miasta.

R E K L A M A
W sprawie MPZP dla ulicy Wróblewskiego radni dowiedzieli się, dlaczego jeszcze nie uchwalono planu. Przyczyną są m.in. zmiany przepisów, do których trzeba dostosować plan, w tym nowe studium. W kwestii planu pracy na ten rok radni uzgodnili, że powinno się odbywać więcej posiedzeń wspólnych różnych komisji. W trzecim kwartale ma się też odbyć analiza inwestycji prowadzonych w tym roku. Wrócił też temat inkubatora przedsiębiorczości, którym komisja chce się zająć.
Zobacz zdjęcia
Następna wiadomość  Wiadomości 
 Poprzednia wiadomość Strona główna 
 

Komentarze (90) Dodaj komentarz

~pusty lokal 25-01-2018 10:19
Ruch w centrum zamarł kilka lat temu i nic się nie dzieje nadal. Na deptaku nic nowego się nie otwiera. W zeszłym roku otworzył się punkt gastronomiczny do którego były kolejki - teraz jest pusto . Ostatnio wracałem z pracy i chciałem skorzystać ale się okazało że cena poszła do góry , więc zrezygnowałem. Mieszkańców Jeleniej Góry nie stać na czynsze, czy ceny artykułów na wysokości Wrocławia. To jakieś szaleństwo. Dlatego nie dziwię się ,że pan z księgarni Bajka prosi miasto o obniżkę czynszu - to jest podejrzewam jedyny ratunek dla niego żeby księgarnia funkcjonowała.
~gluś 25-01-2018 23:51
do: ~pusty lokal (10:19)
problem raczej w tym, że w ogóle spada w Polsce czytelnictwo - niestety, zatem takie podmioty jak księgarnie mają coraz większe problemy
~Przedsiębiorca 26-01-2018 8:04
do: ~pusty lokal (10:19)
Lokale sa puste ale płacimy za nie jakby pękały w szwach od klientów. Bo wystarczy że właściciel prowadzi działalność nawet za miastem ale wszystkie lokale jakie posiada nawet puste !!!! Sa opodatkowany najwyższym progiem i stawka !!! Masz obiekt 200 m2 ale tylko pracujesz w biurze 15m2 podatek zapłacisz od 200 m2 !!! Także Panie prezydencie nie mów Pan BZDUR bo za puste lokale pomimo tego że nie przynosza dochodu sa MEGA dochodem dls miasta !!!!!! Dlatego nic z tym nie robicie i niezrobicie bo na tym nic nie tracicie !
~Przedsiębiorca 26-01-2018 8:09
do: ~Przedsiębiorca (8:04)
Dlatego ludzie ratuja się wynajmem a jak niestarcza już finasów na utrzymywanie pustostanów ida pod sprzedaż bardzo często z wpisami urzedu miasta w ksiegach wieczystych o zaleganiu płacenia podatków o nieruchomości.
~Przedsiębiorca 26-01-2018 8:17
do: ~Przedsiębiorca (8:09)
Chcecie ożywić handel ??? To po co wybudowano Galerie Rynek kosztem upadku Galerii Grodzkiej i olbrzymiej wielkości galerii przy Pijarskiej która stała i czekała na otwarcie. Pięknym planem była galeria na Kilińskiego która miała łaczyć się z deptakiem i starym miastem ! To sa działania prorozwojowe czy dalej w tym mieście jest silne lobby własnych interesów,układów i znajomości kosztem ruiny miasta, emigracji ludności i niskiej stopy życiowej przecietnego mieszkańca ? Jelenia to nie tylko peryferie Wrocławia ! Wyprzedził nas Zgorzelec,Bolesławiec i nie długim czasie nawet Bolków !
~ 27-01-2018 10:14
do: ~Przedsiębiorca (8:17)
W Zgorzelcu też jest galeria - Plaza - większa od galerii w Jeleniej Górze. To samo w Bolesławcu - i tam od kilku lat są galerie i hipermarkety. Galeria Grodzka jest niewielka metrażem, więc mieściła za mało sklepów jak na potrzeby jeleniogórzan. Nowy rynek bardziej odpowiada potrzebom mieszkańców, w dodatku jest blisko przystanku autobusowego, więc nawet pieszy łatwo do niej dotrze, dlatego jest bardzo potrzebna zwłaszcza pieszym mieszkańcom, których wciąż jest bardzo dużo w naszym mieście. Gdyby sklepikarze w centrum Jeleniej Góry posiadali ofertę taką, jaką oferują galerie, to nie potrzebna byłaby ta nowa galeria, jednak wciąż sprzedawali towary "tanio kupione drogo sprzedane", które w sklepach we Wrocławiu można było kupić o wiele taniej i w większym asortymencie i pełnej rozmiarówce.
~Czytelnik 25-01-2018 10:38
Ruch samochodów na 1-go Maja to dobry pomysł. Ludzie „z buta” już nie chodzą. Może ruch jednokierunkowy z miejscami do parkowania i parkomatami.
~ping-pong 25-01-2018 10:59
do: ~Czytelnik (10:38)
no jasne, niech paniska w BMW trąbią na niesfornych pieszych, przeganiają rowerzystów i smrodzą pod sklepami w zimie, 'no bo przecież musi pyrkać, żeby grzanie chodziło'. ABSOLUTNIE NIE! Centrum umarło, ale tak idiotyczne pomysły go nie skrzeszą. Wywalić banki i GSM'y, stworzyć warunki dla handlu i usług, WYREMONTOWAĆ SYPIĄCE SIĘ BUDYNKI. Co z dziurą po ryneczku na Kilińskiego, kto w końcu to ruszy??
~No, tak 25-01-2018 12:14
do: ~Czytelnik (10:38)
Uwierz mi, że ludzie chodzą "z buta" po centrum, ale w centrum musi coś się zmienić, by ludzi zachęcić. Miasto przez swoje wysokie stawki czynszowe uśmierca przedsiębiorców, zapominając, że to nie Wrocław, ani inne duże miasto. Kolejny gwóźdź do trumny jest od ZUSu, a jeszcze jeden od fiskusa, nie mówiąc o bieżących kosztach, jak prąd, ogrzewanie, ubezpieczenie... To wszystko musi udźwignąć przedsiębiorca, by móc utrzymać się na rynku i na to wszystko zarobić. Zamknął się niedawno sklep z bielizną, odzieżą dla Pań i Panów koło byłej siedziby GUS, który istniał tu od co najmniej 20 lat :/ Smutne :(
~gluś 25-01-2018 15:06
do: ~Czytelnik (10:38)
1-go Maja dla samochodów to jakieś nieporozumienie, dopiero będzie pusto bo do tego niebezpiecznie biorąc pod uwagę szerokość ulicy, problem polega w tym że zmienia się system zakupów na korzyść sprzedaży internetowej, nawet w galeriach jest mało ludzi kupujących, dużo jest wagarowiczów i "a-paczę" ale ci nie dają przedsiębiorcy zarobić na czynsz i opłaty
~Widzę 25-01-2018 16:14
do: ~No, tak (12:14)
Do tego dodaj ceny wody i ścieków ,ponoć znów coś podrożało.
~ 25-01-2018 20:27
do: ~Czytelnik (10:38)
Ja chodzę po deptaku, robiąc po drodze zakupy. Jeśli będzie to droga dla samochodów, a nie deptak, to nie będę tam chodzić. Zniknie dobry klient.
~fra 26-01-2018 7:05
do: ~Widzę (16:14)
Opłata za wodomierz o 300/
~Paragraf 22 25-01-2018 11:10
Ha, ha, ha... Reanimacja trupa... Zamiast w cycki, uderzcie się w wasze głowy. Sami doprowadziliście to miasto do takiego stanu, jacy lokalni przedsiębiorcy? Wszak to sitwa ratuszowa powiązana układami. Wypędziliście i wypędzacie wszystko i wszystkich, sprzedajecie i rozdajecie sobie co tylko się da. Odnoszę wrażenie że tymi jałowymi i pustymi tekstami próbujecie (od lat) siebie dowartościować.
~ 25-01-2018 11:24
najlepiej niech wypowie się radna /bezradna/ Wojcik która uciekla z ryneczku
~... 25-01-2018 11:32
Komisja rozwoju popiera rozdawnictwo ziemi w mieście Jelenia Góra , bo jak nazwać wydanie zgody na wydzierżawienie terenu w Sobieszowie, Stowarzyszeniu Brata Alberta, za tak niską cenę i na tyle lat ?!
~sobiesz 76 26-01-2018 12:12
do: ~... (11:32)
obiekt stoi od kilkunastu- lat pusty. Brak zainteresowania inwestorów Szczytny cel zrobienie tam domu dziennego pobytu. Naprawdę jest taka potrzeba.
~jak jest 25-01-2018 11:47
1) Za pomysły "z 1 maja zrobić ulicę z samochodami" ta pani powinna nie zostać wybrana przez wyborców już NIGDY! 2) Handel w JG umarł. Bank, bank, bank, sklep z telefonami, bank - tak wygląda ulica Konopnickiej. No i skóry owcze, buty, ciupagi - które wyglądają strasznie - zwłaszcza iż są przy Bramie Wojanowskiej! 3) Są 2 obiekty praktycznie nieużywane - Dom Dziecka i Dom Handlowy (na przeciwko Wawelu). Dlaczego nie przenieść tam Flory, kupców spod Bramy Wojanowskiej i tych co handlują warzywami przy starym kinie Marysieńka? Na ulicy Jasnej? (wygląda to fatalnie). Dlaczego nie zrobić tam ryneczku? - z niskim czynszem? 4) Ulica Konopnickiej powinna być wykluczona dla banków itp. Tam powinny być małe czynsze, pod warunkiem, że będą tam: kawiarnie, cukiernie, knajpki, winiarnie itp. 5) Kiedy w końcu miasto ZMUSI (tak zmusi) wspólnoty, które mają kamienice w rynku (a wykupili je za 1 czy 10%) do generalnego remontu? WSTYD, żeby tak odrapane i obskurne budynki były w samym centrum JG 6) Może jelonka napisze co w końcu z Kilińskim? Wygrało miasto rozprawy? Jak to wygląda? 7) Miasto MUSI w końcu ożywić centrum JG - wszystko przeniosło się do Galerii Sudeckiej i Galerii Nowy Rynek. Czas zająć się centrum. 8) Miasto powinno w końcu stwierdzić - czy centrum miasta to Ratusz czy Plac Piastowski (wg. mnie Ratusz). Tam powinny odbywać się wszystkie atrakcje w mieście. 9) Czy ktoś z miasta zobaczył jak wygląda ulica Krótka? Ulica Długa? Jasna? Druciana? - syf totalny. Brud straszny. To ma zachęcić do tego, aby tam coś kupować? RADNI - czas wziąć się do pracy. Po to zostaliśc
~No, tak 25-01-2018 12:16
do: ~jak jest (11:47)
Nic dodać, nic ująć. Święta prawda - smutne, jak centrum opustoszało. Zniknął Sphinx, a teraz jeszcze sklep koło byłego GUSu i inne w okolicy.
~jedenmieszkaniec 26-01-2018 10:03
do: ~No, tak (12:16)
Miauczycie wszyscy , że zniknął ten czy tamten sklep albo punkt usługowy. Pytam tych miauczących : robiliście tam zakupy? Czy ktoś z was dołożył się do utrzymania któregoś z tych sklepów? Ja praktycznie w każdy weekend idę na spacer po centrum i robię zakupy w okolicznych sklepach. Te majtki co ostatnio zniknęły z deptaku - nigdy tam nie kupowałem bo ceny mnie odstraszały, bo jeśli gacie kosztowały 30zł to umówmy się jest to ZA DROGO. Ale za to kupowałem bieliznę w innych sklepach w centrum. Praktycznie całe jedzenie kupuję w lokalnych sklepikach. Spójrzcie jak często jeździcie do marketów i tam zostawiacie kasę. Robienie wszystkich zakupów w marketach nie utrzyma sklepów w centrum. Dużo zależy też od nas . Biadolić każdy potrafi , ale biadolić na innych. Jesteśmy składową powodu zamykania sklepów w centrum.
~ 27-01-2018 9:55
do: ~jedenmieszkaniec (10:03)
jak mam kupić bułkę za 70 gr a za parkowanie 2 zł za 5 min to jadę do galerii tak
~Dawny Byznesmen 25-01-2018 12:13
Jak ożywić ruch w centrum miasta? Nie wtrącać się do przedsiębiorców tak jak np.nagonki straży miejskiej, zakazy, nakazy, kary, znieść obowiązkową zapłatę Zus-u , zmniejszyc podatki, ulica od razu będzie pełna sklepów i ludzi. Ale dla Was skąpcy z Ratusza to nie wykonalne, a pamiętajcie skompy dwa razy traci lub traci wszystko tak jak w przypadku centrum które jest opustoszałe, to jest centrum ale duchów.
~mieszkaniec 25-01-2018 13:00
Komisja Niedorozwoju ma Was i to wszystko tam gdzie się plecy kończą.Komisja Niedorozwoju i tak zawsze sobie wypłaci pensje i diety i wszyscy wzorem Anny .R wynajdą jakieś ciepłe posadki dla swoich rodzin i znajomych.....
~Smiechnasali 25-01-2018 13:15
Wiem ze nie na temat ale budowa parkingu przy Promedzie dla mieszkanców ulic Szymanowskiego Paderwskiego oraz Różyckiego.
~Jel.. 25-01-2018 13:28
do ~ping-pong popieram ,paniska się zrobili i z buta dla nich kara choć jedno miejsce bez samochodów niech będzie w centrum,należy pomyśleć o obniżeniu czynszu,podatku .......
~Ciepliczan 25-01-2018 13:29
Cztery lata urzednicy miejscy tworzą plan zagospodarowania przestrzennego cztery lata? Po tej komisji powinni być zwolnieni dyscyplinarnie. To przykład jeleniogórskiego rozwoju.
~` 25-01-2018 13:51
Chochoły tańczą. Brak im oczu. A stos gotowy z bohomazów. Nie będą czytać. Śpieszą w tańcu obok tych haseł kiełbasianych
~Marek K 26-01-2018 10:38
do: ~` (13:51)
A może Polska to ta ojszczana klapa od sedesu?:-)))
~ 26-01-2018 20:51
do: ~Marek K (10:38)
A ty p..rany debilu to kto ? Polak ?
~ 25-01-2018 14:10
Najlepiej zamknac galerie i otworzyc w centrum to sie bedzie dzialo
~fra 25-01-2018 14:20
Wystarczy zwolnić z podatku od nieruchomości lub zrównać go z opłatą zamieszkanie.Jest sporo sklepów czy firm funkcjonujących w lokalach po byłych mieszkaniach .A stawka pozostała niezmieniona.Aby ożywić centrum ludzie muszą mieć cel aby do niego się udać.W Jeleniej górze takiego celu niema.Galerie przejęły ruch ludności teraz pozostaje nic innego jak bronić tego co jeszcze zostało.Bronic właśnie poprzez system ulg i zwolnień.Podejrzewam że gdyby właściciel z księgarni był znajomym albo członkiem rodziny to preferencyjną stawkę już by dawno mial
~` 25-01-2018 14:42
Galerie handlowe powinny być conajmniej 10 km od centrum, to samo markety i inne dziadostwo. Ale chytry Janusz w swetrze zlumpeksu sprzeda własną toaletę żeby coś z tego mieć.
~Marek K 26-01-2018 10:40
do: ~` (14:42)
Ha ha ha, dobrze napisane.
~ 27-01-2018 10:23
do: ~` (14:42)
Jeśli chcesz po zakupy jeździć 10 km od centrum, to twoja sprawa, ale innym pozwól robić je w mieście. Markety także powinny być w mieście, aby pieszy mógł tam dotrzeć. Chcecie galerii na obrzeżach miasta, bo sami w nich robicie zakupy, mając samochody to dla was nie problem, ale pomyślcie o starszych ludziach, którym ciężko dotrzeć do marketów odległych o dziesiątki kilometrów, bo tylko w nich mogą kupić żywność taniej z marnej emerytury.
~Tosia 11 25-01-2018 14:47
Kiedyś właścicielka Galerii z ul 1 Maja tej , prży ktorej stał kobiecy manekin, także wnioskowała o obniżkę czynszu lub chociażby o niepodnoszenie. I co? 0 Nie ma już stylowej Galerii, która była atrakcją dla turystów, uwzględniono ją na tzw szlaku kulturalnym.Do dzisiaj można zobaczyć ulotki, które miały zachęcać do wędrówki po mieście. Właścicielka była bardzo rozgoryczona, że potraktowano jej Galerię jak biznes, który rzekomo ma zarobić na siebie. To była ga
~mimo 25-01-2018 15:24
komisja rozwoju i radny Kroczak. To się rozwiniemy😅
~++ mieszkamtu 25-01-2018 16:03
Jak lubię radną Dusińską to nie wierzę, ze taki pomysł padł ,aby jeździć wstrętnymi autami po 1 maja. Wszyscy mówią o ożywieniu miasta centrum ,ale przecież wszyscy dobrze wiemy, że handel przenosi się do wielkich skupisk czyli galerii, taki jest trend wszystko w jednym miejscu taka wygoda. A może właśnie jest fajnie ,że miasto nie huczy, z lewa gra ten z prawa gra ten , może właśnie spokój wśród kamieniczek daje ten pozytyw nikt się nad tym nie zastanowił ?
~kubuś puchatek 25-01-2018 16:30
O czym, przepraszam, debatowała ta komisja? O kondycji czego> Handlu? To w Jelonce jest jakiś handel?
~a ten 25-01-2018 16:36
zarosniety wszędzie ?I mamy co mamy.
~hawk 25-01-2018 17:29
Nikt nie chodzi po "deptaku"? A ile lat temu miała być zmieniona koszmarna krzywa kostka dla pieszych w centrum? Już były zabezpieczone środki. I NIC. Wykpiono jako "szpilkostradę", a po obecnej kostce nawet przez trapery czuć partactwo, gorsze to niż bezdroża. Dla TIRów robi się lepsze nawierzchnie!
~jw 25-01-2018 17:37
Ktoś pozwolił wybudować galerię w centrum miasta. Centrum zakorkowane, handel padł i to są między innymi skutki pozwolenia na budowę galerii w centrum miasta. Włodarze powinni zostać rozliczeni za takie i inne decyzje.
~ad 25-01-2018 18:10
oh żal biednych jeleniogórzan,tak sobie wybrali prezydenta i rajców,tak im źle .....pytanie kiedy wytrzeźwieją .....nie nie wybiorą rajców z PO !i czerwony sweterek
~rumcajs54 25-01-2018 18:31
Istotnie, komisja powinna zmienić nazwę. Od trzech tygodni usiłuję kupić spodnie casualowe o klasycznym kroju i standardowym, jak sądzę, rozmiarze. Niestety, ani w centrum, ani w galerii nie ma. Mam już swoje lata i spodnie z dziurami, wąskie jak parówki mnie nie interesują. Sprzedawcy zalecają Wrocław, bo na pełną ofertę handlową ich nie stać. Bidni ludzie tu mieszkają, niestety,
~ 25-01-2018 20:34
do: ~rumcajs54 (18:31)
Niestety, w centrum nie ma żadnego sklepu z klasyczną odzieżą (damską) z pełną rozmiarówką.Chińskie pseudo-modne badziewie tanio kupione, a drogo sprzedane, nie bardzo mnie interesuje.
~jurekpisiurek 26-01-2018 10:13
do: ~rumcajs54 (18:31)
Jedź do Rybnicy, tam jest sklep firmowy fabryczny. Wybór masz taki że do obrzydzenia. A spodnie kosztują od 15 zł do 95zł
~GAPA 26-01-2018 21:57
do: ~rumcajs54 (18:31)
Możesz dać zarobić krawcom, a przy okazji wspierać lokalne rzemiosło.
~rumcajs54 25-01-2018 18:34
Errata. Mieszkam w Jelonce od 40 lat a na fotkach jakby wciąż te same twarze, co przed laty. Wróciło nowe...
~A 25-01-2018 20:09
Dalej was spokoju ale moje lepiej tłumacz posła siły polityki warunek ale pamiętam poglądów tajnyi i przyjaciel i ludzie i domekracje
~joł 25-01-2018 20:22
Nie narzekajcie aż tak! Miasto podjęło już przecież kroki by ożywić centrum a dokładnie ulicę Krótką. Od czterech miesięcy mamy tutaj przecież TEATR! To tylko 23000 zł miesięcznie! I do tego wizja utraty dotacji w wysokości 15000000 zł w grudniu. Przecież to nie pieniądze ratusza tylko nasze, więc ..uj tam! Niech się kręci. A Pani Wójcik już mówiłem i powtórzę: wypad na szczaw! A to tylko za nic nie robienie odnośnie Domu Dziecka na Długiej/Krótkiej. "Nie mam pomysłu na ten obiekt" - wstydu za grosz - ino koryto. Przy okazji jeszcze: z Krótkiej w tym tygodniu zwinął się kolejny interes: Butik "Pasja". Niedługo trzeba będzie zwolnić strażników miejskich, bo nie będą mieli komu mandatów wypisywać na tej ulicy...
~centymetr 26-01-2018 10:16
do: ~joł (20:22)
Butik przeniósł się na Długą i od lutego startuje . A lokal w którym był na Krótkiej jest prywatny a nie miejski
~A 25-01-2018 20:45
Tłumacz lepiej funkcji tanio dobry mieszkanie i ludzie bo trzeba siły gospodarki rozwój i biznes blisko miliard i bilion
~A 25-01-2018 20:48
Ty ludzie nalot mało nie wierzę to wstyd się słowo gospodarki i religii ale ja sam bardzo pracy ciężko ideologii to warto
~A 25-01-2018 21:00
Jeśli głupoty gadamy napisy na temat jelonka wiadomość.ja chce sam sp..daj i niech dość polityki i koniec ludzie działa darmo pompa pa
~Anonim+ 25-01-2018 21:17
Pamiętam (pacholęciem będąc) jak był ruch dwukierunkowy (i tramwaj!) na ul. 1 Maja, no ale wtedy było tyle samochodów co dziś radiowozów na wspomnianej...
~to już koniec 25-01-2018 21:20
skoro prezydenci, dwoili się i troili żeby inwestorzy mogli wybudować duże "galerie" handlowe w centrum miasta (Kusiak, Zawiła) - to ojców klęski już mamy; i oni mają "urodzić" pomysł na uzdrowienie sytuacji !!!!!!!!!!!!!!!!!! a gdzie byli radni i cała reszta mądrych urzędników w czasie wyrażania zgody na taki stan rzeczy (plany zagospodarowania, studium, strategie, ...) ?
~sobiesz 76 26-01-2018 12:16
do: ~to już koniec (21:20)
założę się , że z tych galerii pan/pani korzysta czasami , bo nie wierzę ,ze nie no chyba ze do Wrocka jeżdzi
~zzz 25-01-2018 21:22
do ~A używasz translatora bo ja nie rozumie o czym ty piszesz. A co do rozwoju Jeleniej Góry to ci co są odpowiedzialni za rozwój niech wezmą się do pracy.A tak w ogóle chyba jest już za późno, niedługo wybory. Wiem na kogo mam nie głosować, bo to miasto umrze....Nie chce.....
~Komisja.... 25-01-2018 21:32
Komisja handlu na 90% nie mająca pojęcia o realiach prowadzenia biznesu.... zasiadają w radach, sekretarza w gminach, zasiadają w zarządach... po kilka pensji z naszym podatków! I oni sztucznie rozpraszają o handlu!? Pan Sarzynski doprowadził pansymtwowa hutę szkła techn8cznego do upadku, na koniec wygonil panie pracujące w tym zakładzie do roznoszebia otek wyborczych w godzinach pracy....wybrali to radnym a on w radiu powiedział że ceny paliwa to nie dotyczą bo nie ma auta! Farsa jakaś! Kamiński sekretarz gminy Janowice Wielkie problemy z kasą wodnikiem i subwencjami.... Resztę też można w podobnym tonie opisac... i oni rozprawiaja o handlu... Wstyd!
~A 25-01-2018 22:19
Ja tak pamiętam przyjaciel prezydent dziadek mord somleskie szkoda domumet obóz rząd. Antypo Tusk SS i antypis jarek Kaczyński Hitler władze
~Rysiek 25-01-2018 22:39
Powinien się wypowiedzieć p. Paczóski. On wie jak się robi biznes.
~... 25-01-2018 23:17
Ta rada i władza w Jeleniej Górze zmęczona jest rządzeniem i nic już nie wymyśli , czas na zmiany . Bierni , młodzi mieszkańcy muszą się obudzić i pogonić całe towarzystwo .Tylko wzięcie udział w wyborach i odpowiednie zagłosowanie, może nas uratować !
~Marek K 26-01-2018 10:56
do: ~... (23:17)
Kiedy następne wybory???
~A 25-01-2018 23:25
Jak chcesz ludzie wybór głosy prezydent i inny podobny albo nie podobny mi nie chce za dziękuję do zobaczenia upadku bez król to koniec pa. Ja chcę sam pojadę kometa do planety król i bóg bogactwa Rossa w rodzina legendy pa
~Mimo 25-01-2018 23:29
Pani radna Dusinska w zespole rozwoju miasta. Pytanie do Pani Radnej, jak się rozwijają Pani biznesy? Może oprócz składania przez Radnych oświadczeń majątkowych, powinni składać oświadczenia ze swoich sukcesów zawodowych i osiągnięć w biznesie. Boje się o przyszłość miasta, kiedy widzę w tej grupie bankruta, poetę, komunistę....
~123-y 25-01-2018 23:32
dzis musialam na cito odwiedzic stematologa,Porosilam kolezanke,wszystko bylo OK,najsmutniejsze bylo po-skorzystalysmy z jej karty parkingowej i ona pokazala mi Jelenia Gore ta handlowa w poludnie.Ruszylysmy spod z pod teatru w dol caly ciag lokali pustych,wjechalysmy w 1-Maja i tam ciag dalszy tragedii a okolice bylego Ryneczku to handlowy horror.Ekipe z urzedu ktora dala zgode na dzialalnosc Tesko w centrum powinno sie wozic w klatce po deptaku ku przestrodze,Moze ktos obliczy ile miasto stracilo zamykajac rynek na Kilinskiego,chodzi o dzierzawy, miejsca pracy.Teraz to nam emerytom wystarczy Biedronka pod oknem a mlodzi to tylko patrza jak z tej czerwonej doliny dac noge.Za tydzien ruszam z kolezanka szlakiem bylych Jeleniogorskich Przedszkoli,pewnie przyplace do potezna migrena
~jakaś bez lekarstwa 26-01-2018 11:19
do: ~123-y (23:32)
Rusz szybciej to może pała cię nie rozboli głupcze.
~123- 26-01-2018 20:25
do: ~jakaś bez lekarstwa (11:19)
Norwidem to ty nie jestes,widac,ze z polaka nawiewales.Minimum slow a w tresci szambo.Wrzuc na luz jak mawia mlodziez bedziesz zdrowszy.Pozdrawiam
~ 26-01-2018 0:20
rozumiem ale firma kuchnie lub bar lub handlu inny to miejsce wolne 1 maj to wstyd się śmiej się
~ 26-01-2018 5:53
Danuta W. naciagaczka kaleson z targowiska Flora i takie beztalecie ma wiedziec co robic. Ale jaja. Ale Jaja.
~ 27-01-2018 10:23
do: ~ (5:53)
Tak to jest jak przyjmują kolesiów, klika, kolesiostwo, jeden drugiemu załatwi pracę bo się znają , ale nie znają się na zarządzaniu.
~ 26-01-2018 5:55
Pisze to od dawna PO-PSL-SLD wszyscy won. Odkrecajcie tabliczki idziemy PO was.
~O rozwoju.... 26-01-2018 8:46
Komisja rozwoju - komisja nidorozwoji bez doświadczenia we własnym rozwoju...polityczni lawiranci i spadochroniarze....
~Jacek 26-01-2018 9:43
Najlepiej niech Szanowni Radni uchwalą budowę kolejnych pięciu Biedronek, Lidli lub innych Tesco, to na pewno centrum się ożywi. Zniszczyliście totalnie drobny handel i małe rodzinne firmy i teraz wytrzeszczacie jeszcze oczy ze zdziwienia.
~Karol 26-01-2018 9:48
Przy ul. Wróblewskiego: nie mogą nawet zrobić chodnika przy drodze bo teren sprzedali do samego asfaltu. Obok na Zielonej chodnik kawałek jest a kawałek trzeba ulicą iść bo chodnika nie ma. A radni mówią o zagospodarowaniu terenu na większą skalę. DO PIASKOWNICY z nimi. Może tam się sprawdzą a potem do planów miasta.
~Marek K 26-01-2018 10:43
W ratuszy rządzą sami "wałkowcy", co robią wałki i przekręty, to jak ma być dobrze?
~ 26-01-2018 10:44
Do jurekpisiurek: fakt, jest jeszcze Rybnica (myślałem, że padła), ale to przecież nie Jelenia Góra. Mimo wszystko dzięki za przypomnienie.
~Pi 26-01-2018 10:54
Jak nie było galerii i marketów to były narzekania, że miasto umiera bo wszyscy jeżdżą na zakupy do Wrocławia a sklepiki to drożyzna i relikt przeszłości. Teraz jak są galerie to jest narzekanie - że wykończyły małe sklepiki - i tak źle i tak nie dobrze .. Odnośnie Kilińskiego to tylko przypomnę, że prawicowy radny Robert Prystrom tam skutecznie zwalczał i protestował przeciwko budowie tam galerii, że mamy to co mamy czyli nic.
~koniec 26-01-2018 13:15
NIE CHODZI O TO żeby nie było galerii tylko o ich lokalizację
~arat 26-01-2018 15:37
bzdura ze nikt nie chodzi deptakiem! lepiej wybudujcie garaze na terenie Garnizonowego w grobowcach bo i tak nikogo tam nie ma a miejsca zabiera. se wymyslila parking pod mieszkalnymi budynkami. chce rozkrecic biznesik i szuka miejsca -platny parking. Zenada i dziecinada
~puk puk 26-01-2018 19:56
Centrum winno być estetyczne, aby siedząc w jakiejś kawiarence nie oglądać szpetnych kamienic. Czynsze dla kawiarni, sklepów pamiątkarskich, butików, antykwariatów, sklepików pamiątkarskich, zielarskich winne być niskie - plusem jest już ich sama obecność w centrum. Najbardziej ruchliwi są młodzi - ich trzeba przyciągać knajpkami na ich kieszeń. Niestety, nie wiem czy biedne miasto stać jest na ładne centrum.A mieszkańcy są i tak łupieni mandatami i mówią - walcie się!
~fra 26-01-2018 21:19
do: ~puk puk (19:56)
Czynszu dla sklepów czy lokalu poniżej 100 m www ogóle nie powinno być to jest sól tej ziemi
~Jel.. 26-01-2018 20:05
do ~Tosia zgadzam się z Tobą- ta galeria miała duszę
~fra 26-01-2018 21:18
Przed wojną i jeszcze wcześniej Jelenia góra była miastem kupieckim teraz została miastem urzędniczym.to jest geneza upadku
~GAPA 26-01-2018 21:55
WINCEJ MARKETÓW!!! JESZCZE WINCEJ POSTAWCIE !!! Rajcujcie, rajcujcie na tych radach miasta, rajcowie i... wyrajcujcie czym się różni rozwój od zwoju. I nie zapominajcie, że dobre jest to, co jest polskie, bo w Polsce zostaje.
~widz 26-01-2018 23:25
To są zmiany cywilizacyjne.Nie ma bez płatnych parkingów-nie ma klienta.Handel nigdy już w centrum się nie rozwinie.Tylko usługi gastronomiczne i kulturalne mogą go ożywić.Trzeba jednak postawić na służebność a nie na zysk
~marecki5 27-01-2018 7:18
Problem jest wyłącznie w Waszych głowach. To zwykła komuna mentalna. Handel się zmienia i to dobrze - ale komunizm, który zrównuje człowieka z bydłem dalej pozostał. Kto Wam każe kupować taniej i taniej? Sami wykończyliście lokalne piekarnie, mleczarnie i resztę - bo chcecie taniej? (nawet Libersbach produkuje teraz makaron -"bio" :-) - bo Wy macie tańszy chleb w Tesco czy Biedronce - tylko z czego on jest?).Nikt nie otwiera interesu żeby pieniądze rozdawać - podstawowe prawo ekonomii - wiec dalej kupujcie w "promocji" - tylko sie nad tym zastanówcie czasem dlaczego w piątek/sobota caly wózek w markecie, a poniedziałek znów pusta lodówka i znów głodni - otóż śmieci szybko przelatują przez człowieka do kanalizacji... Jak kiepska pasza dla bydła. Człowiek jest tym co je - mądre słowa poniekąd - to żryjta te parówy z biedry i mordy w kubeł... Co innego jest jednak pazerność naszych rodaków - tzw. przedsiębiorców - to oni uwłaszczyli się na centrum miasta i teraz płaczą, bo już niedługo banki też znikną przechodząc do internetu i nikt nie będzie przynosił im łatwych dochodów za posiadanie kamienic w centrum... Stąd te pierwsze gadki o obniżce czynszów - no niestety panowie - zachciało się być kamienicznikiem w mieście to trzeba mieć na to pieniądze a jak znikną najemcy to i z Wami się pożegnamy... za Waszą pazerność właśnie...
~Marek K 27-01-2018 10:30
do: ~marecki5 (7:18)
Święta racja, sami swoi się wykończyli , swoja nienawiścią jeden do drugiego, a zachodni przedsiębiorcy to wykorzystali bo są mądrzejsi od Polaków.
~ 27-01-2018 10:25
Przedsiębiorcy, którzy narzekają na galerie i markety, sami w nich robią zakupy, widzę ich tam każdego dnia. Dlaczego nie kupujecie u siebie nawzajem, ale pchacie się do galerii i marketów?
~ 28-01-2018 3:36
Lokale w miescie srednia cena miedzy 30 a 50 zl za metr, u Niemca w markecie miedzy 110 a 130 zl za metr. Niemiec nie placi w Polsce podatku.I co teraz powiesz zawisly i zazdrosny komunisto.
~Pi 31-01-2018 15:27
Jak radni i urzędnicy chcą ożywić centrum to musza zmienić podejście do parkowania. Uczcie się od marketów - tam jest darmowy parking dla klientów i przede wszystkim jest parking. W centrum miejsc parkingowych brak i są płatne - jeszcze restrykcyjnie pilnowane przez firmę pobierającą opłaty polującą na tych co przekroczą czas o klika minut. Dlaczego nie ma pierwszych 30 min. za darmo? - ludzie szybciej załatwiali by sprawy i zwalniali miejsce. Ostatnio zauważyłem "uszczelnianie" w płatnym parkowaniu tj. - zamknięto "Kilińskiego" - teren byłej odlewni i okoliczne podwórka.- tak aby zagonić wszystkich do wielopoziomowego parkingu na Podwalu. Jak chcecie ożywić centrum - na wstępie dojąc za parkowanie ? Tak to sobie mogą działać we Wrocławiu czy Krakowie gdzie turystów jest aż za dużo i się nie muszą martwić o puste centrum. Zero nowych parkingów i chęć sprzedania każdego niezabudowanego metra kwadratowego - placu na którym "za darmochę" stoją samochody czy trawniczka (skwerku (była fontanna 1-go Maja - Kochanowskiego czy skwerek przy kościółku prawosławnym) - przynosi efekty takie jak widać.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600
 
Będzie się działo! - Jelonka poleca
 
Najczęściej czytane komentowane
10 30
10 30
Maraton subiektywności
Jelenia Góra korkuje się? 

Jelenia Góra Piątek, 15:58
16 lutego 2018

 
Polityka
Posłanki PO o polityce senioralnej [foto] Posłanki PO o polityce senioralnej   (119)

Jelenia Góra Wtorek, 08:26
13 lutego 2018

W poniedziałek (12.02) w wielu miastach na Dolnym Śląsku odbywały się spotkania parlamentarzystów...
Kto wystartuje na prezydenta? [video] Kto wystartuje na prezydenta?   (30)

Jelenia Góra Czwartek, 14:06
8 lutego 2018

Wybory samorządowe coraz bliżej, jednak najważniejsze polityczne pytania nadal pozostają bez...
Jeleniogórski KOD z gąsienicą [foto] Jeleniogórski KOD z gąsienicą   (86)

Jelenia Góra Czwartek, 08:02
8 lutego 2018

Podczas minionych dwóch dni w Jeleniej Górze i okolicach gościła platforma pod hasłem "Gąsienica...
Wkrótce PiS wyłoni kandydata na prezydenta Wkrótce PiS wyłoni kandydata na prezydenta  (114)

Jelenia Góra Środa, 08:17
7 lutego 2018

Do końca lutego struktury lokalne Prawa i Sprawiedliwości mają zgłosić swoich kandydatów na wójtów,...
Czy będzie czwarta kadencja Marcina Zawiły? [foto] Czy będzie czwarta kadencja Marcina Zawiły?   (122)

Jelenia Góra Piątek, 16:19
2 lutego 2018

W dobie roku wyborczego zapytaliśmy prezydenta Jeleniej Góry Marcina Zawiłę o jego decyzję odnośnie...
Czarzasty bije się w pierś, wierzy w sukces [foto] Czarzasty bije się w pierś, wierzy w sukces   (55)

Jelenia Góra Piątek, 11:33
26 stycznia 2018

W czwartek (25.01) w sali konferencyjnej Książnicy Karkonoskiej odbyło się spotkanie z przewodniczącym...
Szef SLD w hołdzie Szmajdzińskiemu [foto] Szef SLD w hołdzie Szmajdzińskiemu   (34)

Jelenia Góra Czwartek, 19:05
25 stycznia 2018

W czwartek (25.01) przewodniczący Sojuszu Lewicy Demokratycznej odwiedził Jelenią Górę. Na początek...
Komisja Rozwoju o kondycji handlu w mieście [foto] Komisja Rozwoju o kondycji handlu w mieście   (90)

Jelenia Góra Czwartek, 09:44
25 stycznia 2018

Wczoraj (24.01) odbyło się pierwsze w tym roku posiedzenie Komisji Rozwoju Rady Miejskiej Jeleniej Góry....
Podatnicy słono płacą za loty posłów [foto] Podatnicy słono płacą za loty posłów   (119)

Polska Środa, 09:13
24 stycznia 2018

Portal wPolityce.pl opublikował dane dotyczące kosztów jakie Kancelaria Sejmu, a więc podatnicy –...
Brak wymiany elit i naciski na radnych? [foto] Brak wymiany elit i naciski na radnych?   (130)

Jelenia Góra Niedziela, 10:42
21 stycznia 2018

Oliwer Kubicki podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej Jeleniej Góry krytycznie odniósł się do elit od...
Zobacz więcej artykułów
Zobacz więcej Polityka
 
Redakcja

Masz problem? A może wiesz coś ciekawego i chcesz się z nami tą wiedzą podzielić? Zadzwoń do nas lub przyjdż. Redakcja mieści się przy ul. Skłodowskiej-Curie 13/2 (I piętro).
Redakcja : 75-75-444-00
W poniedziałek dyżuruje
dziennikarz
Joanna Pasternak
Od 10.00 do 12.00
 
Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Życzenia |  Sondy |  Gazeta |  Reklama 
© 2002-2018 Jelonka jest znakiem należącym do Highlander's Group.
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Napisz do nas | Redakcja | Jelenia Góra | Świdnica | Wałbrzych | Reklama | Centralne ogrzewanie | Logo