Czytaj także: Świdnica Wałbrzych

Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Sondy |  Życzenia |  Gazeta |  Reklama 
Sobota, 17 lutego 2018 Godz.: 20:18:05 Imieniny: Aleksego, Łukasza, Zbigniewa Czytających: 4872 Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Wiadomości, Jelenia Góra

Dawna bursa schroniskiem dla bezdomnych?

Piątek, 19 stycznia 2018, 06:40, ostatnia aktualizacja: 2018-01-21 06:55
Autor : WAC
Miej świadomość
 
Głos ulicy
 
Kalendarz wydarzeń
 
Telewizja DAMI
 
Co jest grane w Norwidzie?
Czas na "Osiem kobiet" 

Jelenia Góra Niedziela, 23:10
11 lutego 2018

 
Kategorie wydarzeń
Film - Kino2
Kabarety1
Koncerty13
Konkursy1
Kursy2
Prelekcje6
Sportowe1
Tańce2
Teatry9
Warsztaty4
Wystawy11
 
Dialogi Jelonki
 
Archiwum PDF
Archiwalne numery Jelonka
 
Fot. KED

– Czy to prawda, że w dawnej bursie szkolnej przy ul. Łazienkowskiej w Sobieszowie powstanie schronisko dla bezdomnych? – z takim pytaniem zadzwonił do naszej redakcji mieszkaniec tej dzielnicy, pan Piotr.

Do naszej redakcji zadzwonił Czytelnik z Sobieszowa zbulwersowany krążącymi wśród mieszkańców tej dzielnicy pogłoskami o tym, jakoby w budynku dawnej bursy szkolnej przy ul. Łazienkowskiej miało zostać otwarte nowe schronisko dla bezdomnych.

– Słyszałem tego typu informacje i podobnie jak wielu moich znajomych uważam, że nie jest to dobry pomysł – mówi pan Piotr. - Z tego co wiem w Sobieszowie ma wkrótce ruszyć akcja zbierania podpisów przeciwko przeznaczeniu na ten cel tego obiektu. Takie sąsiedztwo z pewnością wywołałoby obniżkę cen działek w okolicy. Nikt też nie kupiłby leżącego po sąsiedzku terenu po dawnym basenie - argumentuje.

- To o czym mówi wasz Czytelnik to oczywista nieprawda – mówi zastępca prezydenta Jeleniej Góry Jerzy Łużniak. - Owszem, bursa została wydzierżawiona jeleniogórskiemu kołu Towarzystwa im. św. Brata Alberta, jednak nie na schronisko dla bezdomnych, lecz na dzienny dom pobytu dla osób starszych.

- Obiekt dawnej bursy przez kilka lat stał opuszczony i znajduje się w opłakanym stanie – mówi prezes jeleniogórskiego koła Towarzystwa im. św. Brata Alberta Bogusław Gałka. - Według wstępnych szacunków przystosowanie go do nowych celów będzie wymagało nakładów w wysokości około 2 milionów złotych. Wydzierżawiliśmy go od miasta na 10 lat i obecnie szukamy źródeł, z których moglibyśmy pozyskać środki na ten cel - informuje.

R E K L A M A
B. Gałka jest poruszony szumem jaki powstał wokół zagospodarowania obiektu dawnej bursy. - Chciałbym zapytać gdzie byli ci, którzy teraz podnoszą głos, kiedy przez kilka lat ten obiekt był dewastowany i rozkradany? - pyta. - Czy nie widzieli jak były wynoszone rury, kable oraz elementy wyposażenia? Poza tym wszystkich bojących się bezdomnych zapraszam na ul. Grunwaldzką lub Wolności do innych naszych placówek, aby zobaczyli, jak według obecnych standardów wygląda miejsce pobytu tych ludzi dodaje.
Zobacz zdjęcia
Następna wiadomość  Wiadomości 
 Poprzednia wiadomość Strona główna 
 

Komentarze (90) Dodaj komentarz

~Obserwator II 19-01-2018 7:51
Myślę, że były sobieszowski radny daje ponownie znać o sobie. Przecież rozpoczęła się już dla niego kampania wyborcza. Nie tędy droga, kolego.
~Le1k 19-01-2018 19:47
do: ~Obserwator II (7:51)
No no prawdziwy chrześcijanin z tego czytelnika.
~GG 19-01-2018 8:21
Panie Gałka stróżu prawości myślę, że nie tylko ja pamiętam jak straż miejska ścigała palaczy nad Wrzosówką. Trzeba było stać i pilnować bursy a nie teraz głupio gadać.
~ 19-01-2018 8:22
bardzo dobry pomysl , nie wiadomo czy ci co się obawiają nie będą korzystać
~ 19-01-2018 8:40
Pan Gałka się myli , bursa była przeznaczona do rozbiórki , ponieważ do budowy jej użyto szkodliwych materiałów ( azbest) . Rzeczywiście teren był przeznaczony do sprzedaży i był swego czasu zainteresowany inwestor , niestety wypadek losowy( śmierć) sprawił , że nie dosło do zakupu..Były plany wybudowania w tym miejscu przedszkola z placem zabaw i parkingiem - ale na razie nie ma na to w kasie miejskiej środków.Dziwne , że w obiekcie tak zdewastowanym zawierającym szkodliwe materiały budowlane , chce się uruchomić ośrodek dla osób starszych. Dziwi też fakt, że ktoś nie posiadając środków finansowych , wydzierżawia teren ,a rada miasta i prezydent wyrażają na to zgodę. Z tego wynika , że każdy mieszkaniec Jeleniej Góry może bez zabezpieczenia otrzymać działkę od miasta . W Jeleniej Górze jest już bardzo dobrze funkcjonujący ośrodek pobytu dziennego dla osób starszych . O co, w takim razie tu chodzi ?!
~... 19-01-2018 8:49
Czy chodzi tu o teren ( ziemię) , by po okresie dzierżawy kupić za parę procent i z zyskiem ją sprzedać! Mozna też zapytać... kto przyczynił się do sprzedaży i likwidaci Technikum Drzewnego w Sobieszowie do którego należała też bursa ?
~sobek 19-01-2018 8:54
i dobrze niech wyremontują i ci biedni ludzie sobie zyją. Cóż kupili drogo działki, a kto im kazał? I tak na moczarach, bo zawsze tam było mokro i po latach poczują uroki tego miejsca jak domki snobów będą się od podstaw rozchodzić i topić. Wszędzie tylko elita i uwagi oraz oczekiwania. Panie Gałka popieram pomysł a zbulwersowany Pan Piotr niech ochłonie bo jako wierny czytelnik Jelonki widzę że często lubi tu zgłaszać swoje uwagi. Chyba droga była jego działka i zamiast zyskiwać traci , chociażby wizerunkowo. Wykup Pan dzielnicę i rządź
~ 19-01-2018 9:36
do: ~sobek (8:54)
mnie też wkurzają ci którzy budują te swoje domki gdzie popadnie i nie długo nie będzie gdzie pójść na spacer bo domki po sam horyzont i żadnych lasów ani łąk, a nie każdy ma ochotę spędzać sobotę/niedzielę na szwędaniu się po galeriach lub w pracy
~kruk 19-01-2018 15:51
do: ~ (9:36)
Ale przecież to w środku miasteczka, nie na uboczu, o co ci chodzi? Te działki były sprzedawane na terenie byłej szkoły leśnej, zlikwidowanej oczywiście. Oferta dla Sobieszowa: szkoła nie, menele - tak?
~Le1k 19-01-2018 19:51
do: ~kruk (15:51)
Jak ktoś bezdomny to menel.Mama cię tak wychowała?
~Fanka Sobieszowa 19-01-2018 20:41
do: ~ (9:36)
Żal d..kę ściska?
~bob 19-01-2018 22:20
do: ~Le1k (19:51)
Menel i żul.
~Widzę 19-01-2018 8:54
Pomysł bardzo dobry ,społeczeństwo starzeje się ,dużo ludzi samotnie spędza czas trzeba ich aktywizować .>>840
~kruk 19-01-2018 15:48
do: ~Widzę (8:54)
To tylko wykręt pana Gałki. Nikt nie protestował przeciwko domowi dziennego pobytu dla osób starszych, my nie chcemy eksmitowanych wyrokami sadowymi.
~Y677j 21-01-2018 2:35
do: ~Widzę (8:54)
Tak i niech Boguś apartament tam dla siebie wygospodaruje jak go Jadźka z willi wykopie.
~janusz1 19-01-2018 9:10
też słyszałem że tam tereny podmokłe, ktoś sprzedając działki zrobił interes życia
~do obserwator II 19-01-2018 9:11
Przecież pan Gałka był wice Prezydentem Miasta Jelenia Góra i co zrobił dla Sobieszowa ! W tym czasie - zlikwidowano przedszkole pod Chojnikiem, zamknięto basen, zlikwidowano przychodnię zdrowia , została przeniesiona szkoła drzewna a obiekt sprzedano za grosze. Poupadały też liczne zakłady pracy. Jedyny plus - pomoc przy remontach kościoła. A dziś chce ponownie startować , dziwna sprawa :(((
~do widze 19-01-2018 9:16
W Sobieszowie jest dobrze funkcjonujący MDK Muflon z ciekawą ofertą i dla starszych mieszkańców również , tylko trzeba korzystać .
~do sobka 19-01-2018 9:45
Człowieku o czym ty piszesz ? Ładnie panu G wchodzisz w duszę. Ten pan przez laty rządził Sobieszowem jako radny i jako wieloletni zastępca prezydenta i jak narządził , widać efekty - przedszkoli brak, szkoły zlikwidowane ... Już przestań tak wazelinować do obiektu skarzonego ( azbest) chcesz wprowadzić ludzi , no szybciej umrą :)))
~Jeżyna 19-01-2018 9:52
Mieszkańcy Sobieszowa nie mają nic przeciwko domu dziennego pobytu dla osób starszych, natomiast podpisy zbierane były pod protestem utworzenia w dawnej bursie mieszkań socjalnych dla eksmitowanych wyrokami sądowymi!!! Proszę tu nie rozsiewać plotek!!! Nikt nie chciałby mieć takiego sąsiedztwa. Wystarczy zapytać mieszkańców ulicy Wyczółkowskiego- dobrze wiedzą, co w tych mieszkaniach się wyprawia.
~ 20-01-2018 11:54
do: ~Jeżyna (9:52)
w mieszkaniach to pół biedy gorzej to co poza nimi i wobec normalnych niewinnych ludzi którzy mieszkają po sąsiedzku lub przechodzą tamtędy
~blum 19-01-2018 10:10
Ta rudera to bursa była?
~sobiesz 19-01-2018 10:32
Ciekawe czy pan Gałka też by tak mocno działał jak by dalej mieszkał obok tej posesji jak kiedyś myślę że jak ma takie pretensje że mieszkańcy dzielnicy protestują to niech buduje u siebie w Jagniątkowie !!!
~do jeż 19-01-2018 10:49
Pisze pani bzdury i wypowiada się za wszystkich mieszkańców Sobieszowa , ponadto jeśli się mówi , że trzeba wybrać między pijakiem a osobą starszą , to zawsze wybierze się to drugie. Sobieszowie taki budynek jest niepotrzebny , bo jest MDK Muflon , który działa bardzo dobrze, w tym miejscu miasto powinno postawić w ciągu 5 lat przedszkole z placem zabaw i parkingiem. Do takiego obiektu przenieść działające w tej chwili, bardzo dobre przedszkole, które ma więcej chętnych jak miejsca w nim. Obiekt disiejszego przedszkola po termomodernizacji dobrze się sprzeda. Po co miasto zamyka możliwości rozwoju dzielnicy Sobieszów i oddaje teren, na którym w przyszłości mógłoby działać super przedszkole z całym zapleczem ( duży nowoczesny plac zabaw , parking) .Dlaczego nie patrzymy w przyszłość, dzieci więcej się rodzi . Przyjdzie taki czas , że będzie trzeba korzystać z Cieplic i dalej , bo w Sobieszowie nie ma terenów, by taką inwestycję wykonać.W tej chwili bursa nadaje się do rozbiórki szkodliwy azbest , nie mana dziś pieniędzy by ją remontować , dzierżawa na 10 lat , to i tak osoby starsze nie mają jak z tego obiektu korzystać i po co to wszystko ?
~... 19-01-2018 11:18
Zastanawiające, czy pod płaszczykiem pomocy osobom starszym w przyszłości chce się załatwić za małe pieniądze przejęcie terenu? Fakty : obiekt rudera przeznaczona do rozbiórki z powodu szkodliwego azbestu, to jak w takim obiekcie mają przebywać starsze osoby. Ponadto na dziś dzierżawca nie posiada odpowiednich funduszy. Wciskanie mieszkańcom Sobieszowa, że to dla ich dobra a po upływie dzierżawy (10 lat) za grosze super teren.
~ 19-01-2018 11:21
Mysle że to dobry pomysł . Mamy dom brata Alberta można by było pomyslec o domu dla bezdomnych kobiet ... Czy też domu samotnej matki . A argument bo spadnie cena działek jest głupim argumentem . Zamiast myśleć o wzbogaceniu się pomyślnie o tym że są ludzie którzy nie mają dachu nad głową ....
~do 11:21 19-01-2018 11:41
A dlaczego, to ma być Sobieszów ...my już sami mamy problemy z miejscowymi :(
~Kibol2 19-01-2018 12:08
AZBEST nadaje sie do wyburzenia , Ładne działki na park , przedszkole.
~ololo 19-01-2018 12:33
ale o co chodzi dla mnie ten teren jest super inwestycyjny. Kiedyś słyszałem ze na starym basenie będzie hotel, z bursy dom dla ubogich a na terenie stolarni inwestor stara sie o zgodę na budowę krematorium. Przecież to wszystko na uboczu
~zainteresowana 19-01-2018 12:41
bardzo dobry pomysl o wyremontowaniu obiektu dla starszych i bezdomnych powinna tez byc na miejscu przychodnia i lekarz pierszej pomocy dla takich opuszczonych i niezadbanych ludzi ktorych sie zwozi wieczorem na noszach do s o r w szpitalu gdzie przebywaja matki z dziecmi chorymi i ludzie po wypadkach musza oczekiwac na udzielenie pomocy razem z bezdomnymi ktorych zbiera sie z ulicy zeby dac kroplowke i ogrzac sie mogli skandal zeby wszyscy byli wrzucani do jednego worka na poczekalni s o r czas mize najwyzszy czas zrobic porzadek i pomuc tym biednym ludziom popieram!!!!!!!
~do zainteresowany 19-01-2018 13:02
Dzierżawca nie ma na myśli tego co ty piszesz :(
~No bez przesady! 19-01-2018 13:29
Co komu przeszkadza dom dla bezdomnych? To miejsca dobrze zagospodarowane przez samych bezdomnych, gdzie nie tylko dostają łózko i miejsce sanitarne, ale też pracują. I co można mieć przeciw pomocy dla osób starych, schorowanych, być może ostatniemu miejscu, gdzie będą traktowani jak ludzie?
~kasia1111 19-01-2018 15:43
do: ~No bez przesady! (13:29)
Zapytaj mieszkańców Wyczółkowskiego co można mieć przeciwko. W tej okolicy modne zrobiły się 2 metrowe płoty, ciekawe dlaczego?
~ 19-01-2018 22:08
do: ~kasia1111 (15:43)
Dlaczego?
~... 19-01-2018 13:36
Ludzie co wy tu wypisujecie, dlaczego Sobieszów ma być teraz oazą dla tzw"meneli". Pamiętam, kiedyś piękne małe miasteczko, super sobie radzące z zamkiem Chojnik , pałacem, hotelikami, basenem, kinem, klubem Muflon, restauracjami i małymi zakładami pracy ( Julia,tartak, fabryka mebli ,OTL itd), z renomowanymi szkołami ( rolnicza, leśna - drzewna ) , super przedszkolami,szkołą podstawową, zabytkami - kościoły. Tętniące życiem z turystami i kolonistami. Ludzie tu mieszkający serdeczni, pomagający jeden drugiemu.To wszystko się skończyło, gdy połączono go z miastem Jelenia Góra. Dziś dla miasta, to sypialnia i miejsce zakwaterowania tzw osób z problemami. Sobieszów ma potencjał : zamek Chojnik, pałac, obiekt sportowy - dalszy jego rozwój np.tor saneczkowy, odbudowa basenu ( hotel, kręgielnia), budowa nowego przedszkola, zadbanie o zabytkowy dworzec PKP a w nim umieszczenie muzeum kolejnictwa.To jest rozwój tej dzielnicy. Osoby starsze mogą korzystać z oferty MDK Muflon, można też odzyskać budynek Technikum Drzewnego ( w tej chwili nic tam się nie dzieję ) i w nim taką działalność dla ludzi starszych prowadzić .
~kasia1111 19-01-2018 15:41
Pan Gałka manipuluje. Protest był (i jest) przeciwko przeniesieniu bloków socjalnych z ul. Wyczółkowskiego, nie przeciwko np. domowi dziennego pobytu dla osób starszych. Akcja zbierania podpisów rozpocznie się już wkrótce z całą mocą. A pan Gałka biednych bezdomnych niech zakwateruje pod własnym domem.
~Kris 19-01-2018 16:00
Nie dla bezdomnych w Sobieszowie!
~Tomasz Miroszkin 19-01-2018 16:06
Te budynki do niczego się nie nadają. Powinny zostać wyburzone. Wychodzi na to że Pan Gałka planuje zmarnować publiczne pieniądze, skądkolwiek one by nie pochodziły to będą zmarnowane. Sobieszów posiada już swoich, Rumunów, Syryjczyków, Cyganów, Ukraińców ... nie ubliżając nikomu, ile można jeszcze wtłoczyć obcych ludzi do tego małego miasteczka?! A tak w ogóle: GDZIE JEST SOBIESZOWSKA CHOINKA!?
~do kasia1111 19-01-2018 16:09
Temu panu dziękujemy, pokazał już jak potrafi nie dbać o dobro mieszkańców Sobieszowa. Pamiętamy - przedszkole, basen , szkołę leśną ... Młodzi mieszkańcy Sobieszowa mają dość robienia z dzielnicy prywatnego folwarku ! Długo mieszkańcy cierpliwie znosili ignorancję miejskiej władzy, tu mieszkają ludzie a nie bydło , nie zasłużyliśmy na takie traktowanie. Chcemy nowych inwestycji a nie domów starców i opieki.
~do Tomasz Miroszkin 19-01-2018 16:12
Choinka jest w Cieplicach i zapytaj panią Radną Annę Bałkowską, dlaczego tam trafiła :)
~Gg 20-01-2018 11:13
do: ~do Tomasz Miroszkin (16:12)
Komuś żal pupkę ściska,że Pani Ania jako jedyna radna w Cieplicach coś robi! Brawo Pani Aniu.
~ 19-01-2018 16:25
Dom dla osób starszych jak najbardziej. Ale dla bezdomnych? NIE!!! Dlaczego? Dlatego, że w Sobieszowie mamy dość tutejszych żuli. Nie potrzeba nam tego kwiatu więcej. Nie oznacza to, że jestem przeciw schronisku. Owszem, niech będzie. Ale gdzieś daleko od miejsca zamieszkania normalnych ludzi. Juz na Wyczolkowskiego mają blok z lokalami socjalnymi. Kto tak bardzo żałuje "biednych" niech tam pójdzie na spacer. Najlepiej po 20. To może oczy mu się otworzą. A Pan Gałka niech sobie po sąsiedzku za SWOIM plotem bezdomnych osiedli. Będzie miał niedaleko do pracy. Mydlenie oczu jak to dobrze na Grunwaldzkiej to może będzie skuteczne na użytek mieszkańców Olsztyna - miejscowi dobrze wiedzą co to za okolica. PS. Będę bronić swojej dzielnicy!!! Mieszkańcy Sobieszowa nie dajmy się! To, że nie mamy radnego nie znaczy, że można u nas drugi Pekin zrobić.
~do Tomasz Miroszkin 19-01-2018 16:28
Pan G doskonale orientuję się , że te budynki się do niczego nie nadają, bo przecież tam pracował. Mówi, że nie posiada środków i może przez 10 lat dzierżawy je zdobędzie. Na koniec okaże się, że ich nie ma :( Tylko jako dzierżawca tego terenu, będzie miał prawo wykupić teren za przysłowiowe grosze. I tu widocznie nie chodzi o osoby starsze, tylko o tą ziemie :( Wstyd jak miasto pozbywa się terenu. Dziś na kupno tego terenu nie ma chętnych , ale samo miasto na przyszłość może zaplanować tu inwestycję - dlaczego tego nikt nie bierze pod uwagę ?!
~Y677j 21-01-2018 2:40
do: ~do Tomasz Miroszkin (16:28)
No proszę Was Gałki i miłosierdzie:) Każdy kto z nimi miał coś do czynienia wie jakie to s.....syny, nic dla nikogo, po trupach do celu a i w swoim gnieździe s..ją tylko przed ludźmi udają bogobojnych i dobodusznych.
~do 16:25 19-01-2018 16:38
W Sobieszowie nie ma tylu starszych osób, aby specjalnie im otwierać taki dom. Był taki okres, że owszem była taka potrzeba ,ale dziś większość zainteresowanych jest w Pogodnej Jesieni w Cieplicach. Ostatnio w Jeleniej Górze otwarto taki dom pomocy dziennej i z rejonu Sobieszowa nie ma chętnych , a placówka nawet podwozi swoich podopiecznych, więc taki obiekt nie jest potrzebny u nas. To jest mydlenie oczu z tym domem pomocy dla starszych :(
~To prawda 19-01-2018 16:40
Cieplice Sl. Zdroj i Sobieszow, kiedy były samodzielnymi miastami, to zycie kwitlo, bo mieszkancy dbali o czystość ulic, parkow i zylo się dobrze. Były szkoły , zakłady pracy, ludzie nie musieli dojezdzac do pracy do Jeleniej, bo mieli zatrudnienie w Fampie, w Fabryce Mebli w Sobieszowie i basen był czynny. A teraz jak dolaczone nas do Jeleniej, to tylko jest "cos" a nie miasta.Szkoda.
~Y677j 21-01-2018 2:25
do: ~To prawda (16:40)
No to podziękujcie Sympatykowi Sobieszowa Wojtasowi, on się przyczynił do likwidacji bursy i szkoły też za jego kadencji. Swoich tylko na stołkach posadził , tak tą klika Wojtasa, Wałków, Kusiaków działa.I o tym trzeba głośno mówić żeby się tą całą nomenklatura w UM zmieniła, bo dopóki tam nie będzie posprzątane to tę szkodniki dalej będą mieszać gdyż mają swoich we władzach miasta
~Gogo 19-01-2018 17:56
Chyba starym komuchem jesteś. Za komuny był smród, brud i ubóstwo.
~ 20-01-2018 19:37
do: ~Gogo (17:56)
A twoi starzy w oborze,znaczy,mieszkali za PRL ? Znaczy, nieroby.Sorry,defektoroby
~Ewa 19-01-2018 17:56
Każdy z was będzie kiedyś stary i ci nie pasuje to do elity bogaczy osiedlających się na bagnach
~Sobieszowianin 19-01-2018 18:05
do: ~Ewa (17:56)
Będzie stary. Ale zapierdzielam w pracy od rana do wieczora aby coś mieć. Założyłem rodzinę aby miał kto się mną miał zająć na stare lata, nie piję nie palę. Nie stękam pod mopsem o datki. Tylko ciężko pracuję. Znam starych bezdomnych i wiem, że jakby ciężko pracowali to by coś mieli. Pan Sylwek z Sobieszowa, pracuje dorywczo. Ale co robi zarobioną kasą? Oczywiście przepija z kompanami. A ja zapierdzielam. I na stare lata z moich podatków ja mam mu zapewnić jakiś socjal??
~XXX 19-01-2018 17:57
A gdzie Panie Gałka był dozorca obiektu kiedy go rozkradano? Czy to nie było celowe działanie aby przejąć zdewastowny obiek? Z tego co pamiętam to oferta urzędu miasta była na dzierżawę wieczystą obiektu na 100lat, a nie na dziesięć. Taki teren jest idealny pod przedszkole dla maluchów. Kto o zdrowym rozsądku będzie inwestować parę milionów w remont nie swojego obiektu i za parę lat go odda. Jeszcze jedno najważniejsze: teren po byłym basenie kupiła firma Bart, którą ma wybudować do 2021 roku mały hotel. Czy w takim przypadku będzie inwestować aby mieć za miedzą bezdomnych? A może Pan Gałka dogada się z nowym właścicielem hotelu i bezdomni będą chodzili na kąpiele do basenu? A może my Sobieszowianie pogadajmy się i załóżmy petycję o wybudowanie nowego przedszkola w tym miejscu!!!!!! Sympatycy Sobieszowa gdzie Wy jesteście. Nie mam nic przeciwko bezdomnym bo są to ludzie pokrzywdzeni przez los, a w większości przez siebie. Powinno się im pomagać. Ale ośrodek w takim miejscu gdzie jest spokój, cisza, prawie brak samochodów, duży teren na place zabaw to nie tędy droga. Jest teren po byłym urzędzie skarbowym lub podobne do tego miejsca.
~ela 19-01-2018 20:43
do: ~XXX (17:57)
Jestem za .Ktoś powinien odpowiedź za taki stan rzeczy ,dlaczego nie założono alarmu na obiekcie.
~ 23-01-2018 16:45
do: ~XXX (17:57)
Człowieku ten obiekt pilnowany był przez służby miejskie i rozkradziony przez bogobojnych mieszkańców Sobieszowa oraz na wprost okien prezesa Sumpatuków Sobieszowa ..Umowa została podpisana na 10 lat w celu zorganizowania Domu Pomocy Społecznej .I informacja o przeniesieniu Wyczółkowskiego jest tak wielką bzdurą że aż się wierzyć nie chce ile nienawiści do człowieka może czuć człowiek!
~kris1 23-01-2018 17:08
do: ~ (16:45)
Nie czuj nienawiści jak ci taki ośrodek zrobią pod twoim płotem. Ja sobie nie życzę!!!
~Boss 19-01-2018 18:05
Wszyscy chcą pomagać ale tylko na Facebooku tam każdy zatroskany o bliźniego ,kotka ,pieska przypomina Mi się historia pewnej dziewczynki z zespołem Aspergera na której urodziny rodzice nie puścili dzieci potem Filip Chajzer zorganizował jej urodziny niespodziankę chodzi o postawę Mojej znajomej która piała na wszystkie strony jak tak można Ci rodzice są nienormalni najchętniej zlinczowałaby ich od razu miesiąc później do klasy jej syna zapisano dziecko z takim schorzeniem po tygodniu pierwsza przeniosła swoje do innej klasy
~rsz 19-01-2018 19:04
Za 2 miliony można kupić cały blok. Po co to remontować?
~propozycja 19-01-2018 19:39
Anka będziesz musiała zgodzić się i startować do Rady Miasta. Wiem, że nie lubisz polityki, to dla Ciebie mieszkańcy utworzą specjalnie komitet społeczny. Gdy Sobieszòw nie ma radnego, to widzisz co się dzieje. Dlatego musisz się zgodzić i startować.
~Gyyyyyyyyuuuuu 19-01-2018 19:55
Ja mieszkam w Sobieszowie i to byłby dobry pomysł tam dac bezdomnych a tych guwnojadow co im przeszkadza wysłać do Rosji
~Sobieszow.... 19-01-2018 20:23
do: ~Gyyyyyyyyuuuuu (19:55)
I co zrobiłeś dla tego Sobieszowa? Rozwalileś kubeł na śmieci na ulicy, czy komuś wymalowałeś farbą drzwi? Cwaniaczku
~ 19-01-2018 19:58
Tu nie chodzi o BEZDOMNYCH tylko o WYEKSMITOWANYCH wyrokami sądu- to jest dość istotna różnica! Nie chcemy takiego sąsiedztwa!
~Xyz 19-01-2018 20:05
Pan Piotr na radnego, Sylwek na gospodarza dzielnicy
~keks 19-01-2018 22:25
Dobry pomysł, wyłapać meneli spod Biedronki i Poczty i ich tam zamknąć. Tylko tak żeby nie wyleźli.
~Edek 19-01-2018 23:00
Sobieszow juz jest osadą meneli
Sebastian Smyk 19-01-2018 23:02
Świetna inicjatywa
~miłośnik sobieszowa 20-01-2018 3:59
a ja słyszałam że tam mają tych pedofilów po wyrokach resocjalizować oj będzie się działo już nie zajadę do sobieszowa a tak spokojnie tu było jak wszędzie do czasu
~Sobieszów dla Sobieszowian 20-01-2018 10:41
Piszemy petycję o odłączenie Sobieszowa od struktury miasta Jelenia Góra. Chcemy, żeby stał się niezależną gminą. Kto jest za? Prosimy o wpisy. Aby, żyło się nam lepiej!!!!!
~ 20-01-2018 11:55
do: ~Sobieszów dla Sobieszowian (10:41)
a proszę bardzo, Jeleniej Górze będzie lżej
~ccc 20-01-2018 14:49
do: ~ (11:55)
chciałbym drogi przyjacielu skoro ci tych nieudaczników szkoda przyjąć pod swój dach dać im wikt i opierunek i szczerze im współczuć że kiedy ty itwoja rodzina w pocie czoła pracowała na dwóch lub trzech etatach oni świetnie się bawili,i dlatego nie wyjeżdżaj mi z chrześcijańskim współczuciem ,bo to akurat jest nie na miejscu .
kazimierzp 20-01-2018 11:39
Pawilony mieszkalne były budowane dla ZUP Nysa na obiekty kolonijne w lecie, a na internat dla uczniów szkoły drzewnej w czasie roku szkolnego. Wykonawcą był Megabud Wrocław. Prowadziłem te roboty w latach 1977-78 i nie przypominam sobie aby stosowano przy budowie materiały zawierające azbest. Gips, wełna mineralna tak, ale nie azbest. Ciekawe skąd taka plotka powstała!?! Pawilony z pokojami noclegowymi są o konstrukcji stalowej (produkcji NRD) z wypełnieniem płytami gipsowo-kartonowymi.
kazimierzp 20-01-2018 11:41
Części stołówkowej nie budowałem. Powstała później.
~do 10:41 20-01-2018 11:58
pisać możemy ale niestety nawet jak nas odłądzą w dzisiejszych czasach Sobieszów jako samodzielna jednostka się nie utrzyma .Nie mieszkają tu bardzo bagaci , aby z podatków się utrzymać. Nie ma tu też zakładów pracy, ani hoteli itd... Podział na okręgi wyborcze w mieście , stawia w lepszej sytuacji Cieplice i od lat to ich kandydacji zasiadają w radzie. Sobieszów , Jagniątków, Goduszyn przy małej frekfencji i dużej ilości kandydatów nie ma jak się przebić - głosy się rozchodzą . Tylko wystawienie 2-3 osób i zagłosowanie na nich może coś dać. Choć jako radny z miasta Jelenia Góra , wszyscy radni jednakowo powinni traktować dzielnice i nie patrzeć , że tu muszę coś załatwić , bo to jest mój okręg . Wracając do tematu artykułu w Sobieszowie jest duży obiekt Szkoła Menedżerska , a właściciel nie chce w niej prowadzić takiego domu , czy to się nie opłaca ?
~ccc 20-01-2018 12:18
pod płaszczykiem domu dla starszych osób ,miasto udzieliło błogosławieństwa fundacji brata alberta z cwanym lisem ,panem Gałką na czele znając poczynania i przebiegłośc tej osoby mamy 1000% że do naszej dzielnicy zostanie wprowadzony (...kwiat naszego społeczeństwa..) a patrząc na to co dzieje się na ulicy Wyczółkowskiego zacznijmy się już bać .Apelujemy i Żądamy panie Prezydencie o cofnięcie decyzji dzierżawy w trybie natychmiastowym .Jednocześnie przypominamy o tym że w naszej dzielnicy powstaje obiekt o randze dużej kultury i turystyki jakim ma być pałac i folwark a sąsiedztwo takiej specyfiki ludzi nie przyniesie nic dobrego a wręcz przeciwnie przyczyni się do obniżenia jakości i rangi tej inwestycji.
~ 20-01-2018 13:17
do: ~ccc (12:18)
Szanowny, mur kryje ludzką bidę.Tam potrzebujacy będzie się mógł ogarnąć ( twoja korzyść: mniej smrodu np. w autobusie) A kto bezdomnemu zabroni koczować/Zaułek/ pod miejscem kultury ?Pod twoim balkonem? Pod twoimi drzwiami ? Kiedy kościoły pozamykane, markety ławki usunęły, etc.etc?A podobno w Biblii są, jeśli się mylę, proszę poprawić, słowa podobno Jezusa Chrystusa:"Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili"?Nie chcę krakać ,ale Fortuna kołem się toczy !
~ 20-01-2018 12:49
Mieszkańcy mają pretensję do prezydenta , ale bez winy nie są w tej sprawie radni , przecież musieli na to wydać zgodę . Ciekawe , kto z nich za tym zagłosował , gdzie to można sprawdzić!. Nie natrafiłem na takie głosowanie przesłuchując materiały z przebiegu sesji rady , czy taką decyzję podjęto na komisji rozwoju ? Kto się orientuję !
~ 20-01-2018 13:06
No i mamy w krystalicznej postaci ,na tacy podaną, pisią mentalność i " chrześcijańską" kulturę, modlenia się pod figurą, z diabłem pod skorą gdzie diabeł na mszę ogonem dzwoni. No lepiej niech taki bezdomny czy menel,jak niektórzy chrześcijanie piszą, koczuje wam pod oknami (vide Zaułek). Jak byłby taki schron dla starych, bezdomnych i uciekinierek -bo w domu pijany chrześcijanin wprowadza w czyn prawo boże-to przynajmniej tyle bidy zeszłoby ci z oczu, czytelniku -wyborco pis. I pamiętaj, fortuna kolem się toczy i ty możesz zostać ludzkim śmieciem.
~Y677j 21-01-2018 1:55
do: ~ (13:06)
Tu nie chodzi o bezdomnych a o tych co na nich fortuny znikają i świętoszków udają
~ccc 20-01-2018 15:26
czemu drogi przyjacielu nie przyjmiesz ich do swojego domu i nie zapewnisz im wiktu i opierunku dlaczego.kiedy ty i twoja rodzina pracowała na dwóch trzech etatach oni się świetnie bawili iw żywe oczy śmiali że (frajerstwo) ora a oni się świetnie mają,dlatego nie wyjeżdżaj tu z przesłaniem chrześcijańskim szanującego bliżniego ,bo będąc w takim domu jak brat a alberta dalej są na twoim garnuszku
~ 20-01-2018 19:47
do: ~ccc (15:26)
Są na moim garnuszku.Fakt. Ale jak będą w domu a la Alberta, moja wycieraczka odzyska wreszcie wolność.Teraz mam opory moralne,kiedy w mrożne i wietrzne dni przychodzi mi ją wyrywać spod głowy jakiegoś nieszczęśnika.Jak będzie takie schronienie, to moja wycieraczkaa odzyska wolność a ja spokój sumienia. Przykład z życia wzięty : wezwaliśmy w mrozny dzień SM do zabrania pijanego nieszczęśnika. Bezdomnego. Dzielna SM przybyła. Z obrzydem wzięli delikwenta a jego dobytek( foliówka i coś z niej waliło/ chcieli pozostawic.' Proszę to zostawić jutro pan TU przyjdzie i weżmie.'Dlatego chcę taki dom, dla spokoju mej wycieraczki!
~ 20-01-2018 20:04
do: ~ccc (15:26)
i jeszcze jedno.Czy chcesz czy nie chcesz na coś masz potrącane z dochodów.Ja nie chcę placić na pincety, a muszę. A oni tak czy siak cię kosztują. Teraz pijanych bezdomnych nie ma gdzie umieszczać.Wiozą do szpitala, tam powstaje kolejka.Przyjeżdzasz z chorym dzieciakiem i czekasz bo pijany też pacjent.
~Y677j 21-01-2018 1:52
do: ~ (20:04)
Z pewnością problem nie zniknie. Obiekt jest w ruinie, gdyby nadawał się do użytku to by tam nadal bursa była a miasto nie ma pieniędzy przecież. Więc to jest dobra inwestycja jedynie dla rodzinki Gałków. Może by tak sprawdzić dochody i rozliczyć tę całą ekipę.
~ 21-01-2018 12:04
do: ~Y677j (1:52)
Być może . z panem/pństwem G masz rację, niemniej jednak, taki obiekt powinien,mimo kosztow, istnieć. Obiekt, ktory przyjmowałby nawet pijanych i to głównie w zimie, bo w lecie, przynajmniej miejskie chaszcze kryją nieszczęsników.Ponadto oni się z pracujących nie śmieją,ponieważ ich myśl dalej niż butelka czegoś otumaniającego, nie sięga !
~alexpand57 20-01-2018 19:54
Nie rozumiem obaw. To ludzie starsi. Będzie tylko duża rotacja i wizyty zakładów pogrzebowych.
~Y677j 21-01-2018 1:48
do: ~alexpand57 (19:54)
No z pewnością, szybko ich G powykańczają
~Y677j 21-01-2018 1:47
Pan G jest emerytem więc powinien siąść wreszcie na d..ie. Już chyba dosyć się nachapał.W tym domu Brata Alberta całą rodzinę pozatrudniał i kolesiostwo. A młodzi wykształceni pracy nie mają. Nic tam bezinteresownie się nie robi i z pewnością nie z dobroci serca dla bezdomnych. Wystarczy poobserwować z jakimi siatami codziennie pracownicy wychodzą do domu. Pan G i jego rodzina rozbijają się służbowymi samochodami w celach prywatnych i stary komuch świętojebliwego udaje. W kościele by krzyżem leżał a diabła ma za skórą. Tym obiektem na pewno nie interesuje się bezinteresownie. Zresztą co za ròżnica jak nie on to kolejny komuch, Wojtas,na tym łapę położy, zresztą nie wiadomo który gorszy, obaj patrzą w swoje koryto i do celu po trupach. A kto inny przyłożył rękę do likwidacji szkół i bursy jako radny?! Wybory tuż tuż czas by tą całą starą gawiedź raz a dobrze w d..ę kopnąć i posłać do lamusa. Wciąż przy UM się kręcą. A Pan Panie Zawiła to trochę honorem by się uniósł. Gałka psy na Panu wieszał, najgorsze wiadra pomyj wylewał a jak zobaczył że wybory na prezydenta ma Pan szansę wygrać to z Pańskimi plakatami na autach jeździł i po co A no wiadomo... Wszystkim Państwu już dziękujemy. Emerytur głodowych nie macie A i tych judaszowych srebrników przez tyle lat naodkładaliście, że nastèpnym pokoleniom Waszym wystarczy więc WY.....Ć z życia mieszkańców!!!!!!
~do 1:47 21-01-2018 20:56
Dużo racji , choć troszkę się mylisz . Szkołę sprzedano , ale Pan W już nie był dyrektorem szkoły, ani jeszcze radnym. Hi , z tego wynka ,że może go pan G też oszukał . A z tym prezydentem jak tak było , to kurna cwany lis z tego pana .Teraz może nie dla siebie ma rodzinę :)
~kasia1111 23-01-2018 11:17
Pan Gałka chciał cichcem, ale się nie udało. Ale pech.
~tp 26-01-2018 12:08
Znałam takiego co wszystko mu przeszkadzało...emeryci powinni siedzieć w domu,bo młodzi nie mają pracy,on musi zarobić by utrzymać rodzinę... i wszyscy be... itp.i tak się stało że pan ten zostawił rodzinę z nie myślał że im będzie ciężko ....tak bywa egoistom.....zło wraca
~pp 28-01-2018 11:41
tuż przed likwidacją szkoły pan W miał już dogadane z panem G stanowisko dyrektora bursy na łazienkowskiej i dokładnie wiedział o co chodzi, mało to z bursy ludzi tam pracowało
~Tomekkaz 30-01-2018 1:18
Ja tam spędzałem wakacje

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600
 
Będzie się działo! - Jelonka poleca
 
Najczęściej czytane komentowane
10 30
10 30
Maraton subiektywności
Jelenia Góra korkuje się? 

Jelenia Góra Piątek, 15:58
16 lutego 2018

 
Aktualności
Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym 

Region Sobota, 12:08
17 lutego 2018

Prokuratura Okręgowa w Jeleniej Górze informuje, że w dniach od 19 do 23 lutego odbędzie się kolejny,...
Karpacz zaprasza do Strefy Kibica Karpacz zaprasza do Strefy Kibica  (4)

Karpacz Sobota, 09:07
17 lutego 2018

Miłośnikom sportu, a zwłaszcza tego w zimowym wydaniu przypominamy, że do 25 lutego, czyli do dnia...
Kontrowersje wokół nowej imprezy [foto] Kontrowersje wokół nowej imprezy   (11)

Region Sobota, 07:29
17 lutego 2018

Chyba każdy mieszkaniec naszego regionu zna, przynajmniej ze słyszenia, Lwóweckie Lato Agatowe. To...
Na Festiwalu „Trójka Górom” dzieje się! [foto] Na Festiwalu „Trójka Górom” dzieje się!   (1)

Szklarska Poręba Sobota, 06:41
17 lutego 2018

W Szklarskiej Porębie trwa zorganizowany przez Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Aktywności Lokalnej...
Radni nie pozwolą na likwidację szkoły! [foto] Radni nie pozwolą na likwidację szkoły!   (74)

Jelenia Góra Sobota, 06:21
17 lutego 2018

Pomysł prezydenta miasta, który chce likwidacji Zespołu Szkół Przyrodniczo–Usługowych i Bursy...
Uwaga podczas spaceru na Parłę Zachodu [video] Uwaga podczas spaceru na Parłę Zachodu   (4)

Jelenia Góra Piątek, 14:18
16 lutego 2018

Mamy ważną informacje dla wszystkich spacerowiczów. Osoby, które mają w planie udać się na...
Nowy aparat USG w przychodni w Mysłakowicach [foto] Nowy aparat USG w przychodni w Mysłakowicach   (11)

Mysłakowice Piątek, 12:42
16 lutego 2018

Pacjenci mysłakowickiego Ośrodka Zdrowia mogą już korzystać z badań ultrasonograficznych,...
Rozpoczęła się Trójka Górom! [foto] Rozpoczęła się Trójka Górom!   (3)

Szklarska Poręba Piątek, 11:04
16 lutego 2018

Wczoraj (15.02) wieczorem tradycyjnie na Skwerze Radiowej Trójki w Szklarskiej Porębie rozpoczęło się...
Areszt dla nietrzeźwego sprawcy wypadku Areszt dla nietrzeźwego sprawcy wypadku  (4)

Region Piątek, 10:11
16 lutego 2018

Prokuratura Rejonowa w Bolesławcu prowadzi śledztwo w sprawie wypadku samochodowego, w dwie osoby...
Jeleń zderzył się z samochodem [foto] Jeleń zderzył się z samochodem   (39)

Region Piątek, 09:48
16 lutego 2018

Do zdarzenia drogowego z udziałem auta, prowadzonego przez reportera telewizji Polsat News doszło wczoraj...
Zobacz więcej artykułów
Zobacz więcej Aktualności
 
Redakcja

Masz problem? A może wiesz coś ciekawego i chcesz się z nami tą wiedzą podzielić? Zadzwoń do nas lub przyjdż. Redakcja mieści się przy ul. Skłodowskiej-Curie 13/2 (I piętro).
Redakcja : 75-75-444-00
W poniedziałek dyżuruje
dziennikarz
Joanna Pasternak
Od 10.00 do 12.00
 
Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Życzenia |  Sondy |  Gazeta |  Reklama 
© 2002-2018 Jelonka jest znakiem należącym do Highlander's Group.
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Napisz do nas | Redakcja | Jelenia Góra | Świdnica | Wałbrzych | Reklama | Centralne ogrzewanie | Logo