Czytaj także: Świdnica Wałbrzych

Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Sondy |  Życzenia |  Gazeta |  Reklama 
Czwartek, 14 grudnia 2017 Godz.: 21:53:37 Imieniny: Alfreda, Izydora, Jana Czytających: 5676 Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Wiadomości, Jelenia Góra

Potrącenie na przejściu dla pieszych przy rondzie

Środa, 6 grudnia 2017, 12:54, ostatnia aktualizacja: 2017-12-07 07:20
Autor : joanna
Miej świadomość
Powrót człowieka na Księżyc 

Świat Czwartek, 13:26
14 grudnia 2017

 
Głos ulicy
 
Kalendarz wydarzeń
 
Telewizja DAMI
 
Co jest grane w Norwidzie?
"Najdroższy" w Norwidzie 

Jelenia Góra Poniedziałek, 14:58
11 grudnia 2017

 
Kategorie wydarzeń
Event9
Film - Kino1
Kabarety1
Koncerty14
Konkursy2
Kursy6
Prelekcje9
Spotkania6
Tańce3
Teatry8
Warsztaty6
Wystawy12
 
Dialogi Jelonki
 
Archiwum PDF
Archiwalne numery Jelonka
 
Fot. kawonz

Wczoraj (5.12) około godziny 19.00 doszło do kolejnego potrącenia pieszej w Jeleniej Górze. Potrącona przez samochód osobowy została kobieta, która przechodziła przez przejście dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Różyckiego i Ogińskiego – przy rondzie.

28-letni kierowca pojazdu marki Ford nie ustąpił pierwszeństwa na przejściu 55-letniej kobiecie. Doszło do potrącenia w wyniku którego kobieta wpadła na drugi pas drogi i uderzył w nią kolejny samochód. Pomimo tego poszkodowana doznała jedynie ogólnych potłuczeń, a zdarzenie zakwalifikowano jako kolizję.

W sprawię toczy się postępowanie, ponieważ istnieje podejrzenie, że sprawca zdarzenia był pod wpływem narkotyków.

R E K L A M A
Zobacz zdjęcia
Następna wiadomość  Wiadomości 
 Poprzednia wiadomość Strona główna 
 

Komentarze (108) Dodaj komentarz

~Dosyc 6-12-2017 13:43
I po co bylo te rondo? Wogole przejsc przez pasy na druga strone to jakas tragedia. Nie pierwszy raz mnie sama spotkala niemila sytuacja ze strony kierowcow w tamtym miejscu. Jak czlowiek przechodzi przez pasy normalnie to jeszcze znajdzie sie taki jeden co trabi jak cham bo mu sie spieszy a jak zwroci sie mu uwage to wyzywa, nie mowiac juz o tych kierowcach, ktorzy wcale sie nie zatrzymuja mimo iz widza, ze inni sie zatrzymali i ludzie ida na pasach. Malo razy musialam sie cofnac zeby na mnie nie wjechali jak bylam w polowie pasow?! Przy nastepnej takiej sytuacji od razu dzwonie na policje, moze dziady sie naucza, ze nie sa tu sami :/
~ki 6-12-2017 18:25
do: ~Dosyc (13:43)
nawet jak nie bylo ronda to auta wpychaly sie na chama na pasach przy zielonym warunkowym
~ 6-12-2017 20:29
do: ~Dosyc (13:43)
Zrobienie ronda w tym miejscu to zupełne nieporozumienie.Ktoś chciał się chciał czymś bezsensownie wykazać.Tymczasem napór pieszych jest tam tak duży,że następne wypadki są jedynie kwestią czasu.Należy jak najszybciej wrócić do dawnego rozwiązania ze światłami.W ogóle zamysł,aby w Jeleniej wykonać następne ronda w ruchliwych miejscach-nie jest szczęśliwy.
~ 6-12-2017 20:48
do: ~Dosyc (13:43)
Zaapsz się do szkoły kierowania wozem
~ 6-12-2017 20:52
do: ~Dosyc (13:43)
Przecież wy nie umiecie jeździć kur.a ogarnijcie się debile kto włąncza a kierunkowskazy ?
~Dosyc 6-12-2017 21:50
do: ~ (20:52)
Jestem pieszym nie kierowca a te kierunkowskazy Twoim zdaniem mam na plecach zamontowane czy jak?
~sajmon 6-12-2017 22:22
do: ~ki (18:25)
Hmmm... Niejedno krotonie pytałem czy pomysłodawca tego bubla weźmie sobie krew na ręce ??? Ale skąd by mógł skoro to członek kasty wszechmocnej w naszym mieście :( A na przejściach ginie tylko plebs :(
~sajmon 6-12-2017 22:30
do: ~Dosyc (13:43)
Hmmm... jakiś debil powiedział :( wybudujemy rondo :( i był totalnym debilem :( bo zamiast coś zbudować jak obiecał namalował palcem g..wno :( Dowód pierwszy o który poszkodowani powinni wnoście wielomilionowe odszkodowania to odległość przejścia dla pieszych od ronda :) Mogę polecić dobrą kancelarię odszkodowawczą :)
~sajmon 6-12-2017 22:34
do: ~sajmon (22:30)
Hmmm... choć szkoda mi zubożać nasze miasto ale głupich jak to mówią nie sieją :) w radzie miejskiej siedzą :) Aż się nie mogę doczekać ile na tym zarobię mmmm....:)
~sajmon 6-12-2017 22:49
do: ~Dosyc (13:43)
hmmm... Czy z imienia i nazwiska ofiary tego bubla drogowego mogły by poznać autora tego malowidła na drodze ???
~Mysikrólik 8-12-2017 15:28
do: ~ (20:52)
A ty wróć do podstawówki i naucz się pisać po polsku, nie znasz podstaw ortografii to nie rób wstydu i nie pisz komentarzy.
~*4 6-12-2017 13:47
To nie rondo winne tylko kierowcy i piesi .Odblaski konieczne po zmierzchu dodatkowo potrzebne doświetlenie miejsca
~Dosyc 6-12-2017 14:20
do: ~*4 (13:47)
Chwileczke, ja rozumiem, ze odblaski sa potrzebne ale nie jestesmy na jakiejs lesnej drodze, tylko w centrum miasta bo obecnie Zabobrze staje sie takowym. Poza tym kto to wymyslil zeby robic rondo w tak ruchliwym miejscu (mam tu na mysli ludzi robiacych zakupy na targowisku obok). Z doswietleniem miejsca sie zgadzam zupelnie ale jedyna wina pieszych w tym przypadku jest to, ze chca przejsc na druga strone :/ bez przesady piesi nie pchaja sie pod kola specjalnie bo zycie im sie znudzilo, poza tym przechodza przez PASY, to kierowcy kierujacy pojazdem powinni zwracac najwiecej uwagi na przechodzacych pieszych, bo czlowiek to nie TIR, ze jak go przejedziesz to zrobi Ci "bubu" ale juz w druga strone pedzacy pojazd moze zabic, tylko buc nie szanuje zycia i zdrowia drugiej osoby.
~Jel.. 6-12-2017 14:23
do: ~*4 (13:47)
zgadzam się z Tobą
~ortodoksyjny ultfanatyk rond 6-12-2017 14:23
dać napis że najbliższe przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną w Kowarach i po kłopocie, teraz czas polityki rond górą
~ 6-12-2017 17:28
do: ~ortodoksyjny ultfanatyk rond (14:23)
w kowarach nie ma sygnalizacji świetlnej na przejściach dla pieszych. oni tam dopiero odkryli koło.
~ 6-12-2017 17:44
do: ~ (17:28)
Skoro n;e mają sygnalizacji to chociaż 1 upierdliwości nie mają
~ale jaja 6-12-2017 14:29
ZDiM wypowie się na ten temat ..... czy przejscia tuż prz zjeździe z ronda są dobrze usytuowane .... bo jak narazie to w ciągu 2 iesięcy były tam ok 4 może 5 potrącenia pieszych czego wcześniej nie było. ot dobra zmiana . jak spadnie snieg i będzie zalegał na jezdni to dopiero będzie cyrk
~bielik 6-12-2017 14:41
wincyj rond!
~Nie wiesz jak siedz w domu 6-12-2017 14:41
Niektórzy bez sygnalizacji nie trafią do kibla. Fakt przejścia są nie doświetlone i za blisko ! . Ktoś pod wpływem i tragedia gotowa to nie wina ronda tylko kierujących nie umiejących się zachować na nim.
~ 6-12-2017 20:29
do: ~Nie wiesz jak siedz w domu (14:41)
no więc to wina likwidacji urządzeń które sterowały zachowaniami tych, którzy teraz się zachować nie potrafią. A samo gadanie że to wina bezmyślności a nie ronda jest drogą do kolejnych wypadków
~ 6-12-2017 14:50
Według mnie poprzedni co planowali skrzyżowanie dobrze sprawe przemyśleli. Sygnalizacje świetlną umieszczono ze względu na przejscia dla pieszych a ponieważ była sygnalizacja nie było sensu robić ronda. Potem przyszedł ten kiepsko wykształcony oszołom i zrobił rondo. Teraz potrąceni piesi powinni dochodzić od niego odszkodowania. Za głupote sie płaci.
~ 6-12-2017 16:08
do: ~ (14:50)
Nie od niego tylko od tych co ich potrącili, kodeks drogowy mó!i jasno że dojeżdżając do przejścia dla pieszych należy zachować ostrożność , no i jeśli jest zachowana to nawet jak ktoś nagle wbiegnie to kierowca zdąży się zatrzymać, więc sygnalizacja świetlna nie jest potrzebna, najlepiej zabierać prawa jazdy debilom
~ 6-12-2017 20:34
do: ~ (16:08)
Czyli to jest satysfakcjonujące na tyle aby zostawić jak jest? Od czasu powstania ronda jest to najbardziej niebezpieczna krzyżówka w mieście z największą ilością wypadków. Wnioski płyną same czy coś jest nie tak z tym miejscem czy też nie. Trzeba wrócić do poprzedniego rozwiazania
~Jarek z Cieplic 6-12-2017 14:56
Cymbały, to nie rondo jest winne, a kierowcy. Poza tym czytanie ze zrozumieniem się kłania, kierowca był pod wpływem NARKOTYKÓW!!!!
~ 6-12-2017 15:04
do: ~Jarek z Cieplic (14:56)
"istnieje podejrzenie"
~ff 6-12-2017 20:23
do: ~Jarek z Cieplic (14:56)
Ciekawe jak mu to teraz udowodnią ,że był pod wpływem prochów skoro sami nie są pewni . Jakby zrobili narko test to chyba nie pisaliby ,że ,, istnieje podejrzenie ,, no chyba że ten test trwa dłużej niż 24H nie wiem . Ale dziwnie to brzmi ,, istnieje podejrzenie,,
~Dr Watson 6-12-2017 15:24
Przy okazji, mam jeszcze tu małą dygresję ws. ul. Wodnej w Cieplicach. Jadąc od strony Pl. Piastowskiego w kierunku mostu, na który teraz jest zakaz wjazdu od tej strony, czyli skrętu w prawo jestem na drodze podporządkowanej (znak). Muszę więc przepuścić pojazd, który będąc na moście skręca w lewo w ul. Wodną w kierunku Pl. Piastowskiego. Niech mi ktoś mądry z zarządu dróg wytłumaczy jak ma ten pojazd przejechać koło mnie, skoro ja tam zajmuję całą jezdnię. Totalna głupota. Przecież można zrobić odwrotnie i po kłopocie. Ludzie, myślcie trochę.
Grażyna Haliczko 6-12-2017 15:28
Więcej takich rond.gratulacje dla tego co to wymyślił.
~Władza 6-12-2017 15:34
Ważne że na miejscu zdarzenia pojawił się nieustraszony Dariusz ps. Czerwony. Nic nikomu nie grozi :)
~#czut# 6-12-2017 15:38
Wina bezmyslnych chamów za kierownicą, tam trzeba uważać a nie pchać się bezmyślne kołki! W ogóle czas walczyć z tym chamstwem na drogach, czasem im drozszy samochód tym głupszy burak za kierownicą. A taka młodź bierze sobie przykład z zachowania innych kierowców na drogach. Tępić, dowalać wysokie mandaty, w końcu wiocha się nauczy! A policja na to uważa, a nie ściga za błahe błędy kierowców!
Dorka Dorka 6-12-2017 15:38
Rondo jest ok tylko jak zwykle ludzie zawodzą
Rafał Krasuski 6-12-2017 16:49
Rondo jest jedno z gorszych jakie widziałem.
Dorka Dorka 6-12-2017 16:55
nic nie jest doskonal a najbardziej ludzie
Katarzyna Kuriata 6-12-2017 20:45
Codziennie tam chodzę i uważam, że w większości przypadków to wina pieszych. Wchodzą na te pasy jak święte krowy, nawet na chwilę nie zwolnią, nie popatrzą w drugą stronę. A rondo przynajmniej spowodowało, że nie ma korków. Bywało, że od mostu do Różyckiego jechało się dłużej niż z Cieplic do mostu.
Dorka Dorka 6-12-2017 21:07
Dokładnie tak jest Pani Kasiu A kierowcy też nie wszyscy rozgarnieci.
Katarzyna Kuriata 6-12-2017 21:10
Wszędzie obowiązuje zasada ograniczonego zaufania. Ale i ta uważam, że głównymi sprawcami są piesi. I żeby nie było, że tak bronię kierowców. Jestem wyłącznie pieszą, nawet nie mam prawka.
Irena Kwiecińska 6-12-2017 21:12
Uważam że pasy są dla pieszych a kierowcy powinni zwolnić i tyle w temacie
Dorka Dorka 6-12-2017 21:16
Przepraszam ale to nie znaczy że piesi mogą nie zachować ostroznosci bo pasy . Dla przypomnienia pieszy ma obowiązek po zmroku mieć odblaski a niestety ich nie ma w większości .
Irena Kwiecińska 7-12-2017 0:15
Widzę Dorotko że jesteś za kierowcami ja za pieszymi😍
Dorka Dorka 7-12-2017 4:32
Nie tylko uważam że jedni i drudzy muszą uważać z tym że pieszy nie ma szans z autem więc podwójnie powinien być ostrożny zbyt wiele osób wkracza na jezdnię nawet nie patrząc się co się dzieje nie wspomnę że nie przechodzą na pasach . U kierowców też różnie bywa że stosowaniem przepisów. UWAŻAM PO PROSTU ŻE JAKBY WSZYSCY ZACHOWYWALI OSTROŻNOŚĆ TO.BYLOBY MNIEJ WYPADKÓW.
Jadwiga Kaczmarczyk 7-12-2017 8:47
Dokładnie Dorka Dorka, masz rację. W tym miejscu rondo aż się prosiło od wielu lat, jeszcze jak mieszkałam zawsze to mówiłam. Ronda turbinowe nie są prostym rozwiązaniem dla kierowców bo to nowość, ale widzę w Kg jak to działa i dla rozgarnietych kierowców nie robi trudności. Fakt że piesi a szczególnie rowerzyści uważają że nic im nie grozi na ich pseudo pierwszeństwie przejazdu, poteguje to jedynie liczbę zdarzeń. W Kg to jest na porządku dziennym, niestety. A wina, wina jest wzajemna....niestety. Wystarczy prosta zasada, znana od wielu pokoleń.... OGRANICZONE ZAUFANIE... a nie "spacer" świętej krowy...
~ 8-12-2017 2:25
do: Jadwiga Kaczmarczyk (8:47)
to idź sobie do kg Tylko czemu to kg tak bardzo ciebie nie chce? Bo nie należysz do ich kultury. Bo nie rozumiesz że tam jest moda na rower, spacer i komunikację miejską - bo nie wiesz że w kg jest mniej aut niż w PL, bo nie kumasz że w kg nikt nie ma kompleksu polaka a w PL każdy ma kompleks KG i wozi zatylicę zamiast łazić piechtą żeby zaleczyć samopoczucie.Każdy kto wróci z zagranicy robi rundkę furą po osiedlu aby na pewno wszyscy zobaczyli to cudko, czego się nie robi w kg. W kg widziałaś zresztą tylko slumsy a teraz twierdzisz że świat znasz
Natalia Sebaatian Nowak 6-12-2017 15:48
Raczej fatalne oświetlenie...
Paulina Andrzej Pałys 6-12-2017 16:00
Te pasy to wolę na rondzie powinni zrobic
~uyg8y 6-12-2017 16:02
niestety rondo nie było i nie jest tam potrzebne ale co tam kilka potrąceń w kilka miesięcy
~Bambo 6-12-2017 16:11
Od dawna kierowcy piszą, że to tzw. rondo jest do bani oraz że przejścia dla pieszych fatalnie usytuowane. Same to tzw. rondo niech będzie, ale przejścia dla pieszych?.... Może nazwać je imieniem pomysłodawcy. To że przejściami dla pieszych się nic nie robi to nie normalne. Może by się tym prokurator zajął... Druga rzecz kierowca prawdopodobnie na haju. Jak badania potwierdzą ten fakt, to takie zachowania należy tępić z całą surowością - to znaczy na ile (na razie pozwala nasze chore prawo). Piesi nawet w mieście ubrani na czarno lub ciemne kolory (tak modne) chodzący po zmroku to plaga. Jakie jest ich usprawiedliwienie?... Na ogół "nie bo nie, bo źle wygląda lub nie będę tego nosił". Jadąc rano do pracy (jest ciemno) sam ich też widzę w ostatnim momencie. Nie jeżdżę szybko, więc mam czas na reakcję. Ostatnia rzecz może by zamontować mocniejsze światło na latarniach zlokalizowanych w tym miejscu...
~ 6-12-2017 21:54
do: ~Bambo (16:11)
Tacy kierowcy powinni siedzieć w domu i na zdjęciach podziwiać swoje auta!
~X 6-12-2017 16:17
Mam obraz sytuacji z obu stron, z racji tego ze mieszkam w poblizu jestem zarowno pieszym jak i kierowca. Tutaj klania sie przedewszystkim nierozwaga ludzka. Czesto osoby wchodzace na przejscie dla pieszych nie rozgladaja sie i wchodza na pasy uwazajac ze takie ich prawo. Oczywiscie to oni maja pierwszenstwo, ale musza wziac pod uwage fakt ze w zderzrniu z samochodem to oni sa na straconej pozycji. Sama czesto jestem swiadkiem kiedy pani w podeszlym wieku z glowa w dol wchodzi na pasy nie zwracajac najmniejszej uwagi na swoje otoczenie. Trzeba sie rozgladac i byc swiadomym tego co sie robi. Z perspektywy kierowcy uwazam ze rondo jest swietnym rozwiazaniem, ruch idzie plynniej i sprawniej, nie ma korkow. Niestety zawsze znajda sie osoby ktore z kierowaniem pojazdem radza sobie gorzej. Czesto jest to wina nieznajomosci przepisow ruchu drogowego. I to oni czesto sa sprawcami wypadkow. Tak samo piesi jak i kierowcy powinni byc wyrozumiali w stosunku do drugiej strony, a takze duzo bardziej ostrozni w zachowaniu na drodze, w koncu wszyscy sa uczestnikami ruchu. Zgadzam sie rozniez z tym ze ostwietlenie ronda jest niewystarczajace, szczegolnie przy przejsciach dla pieszych.
~Bambo 6-12-2017 16:30
do: ~X (16:17)
Oczywiście twoja uwaga jest bardzo istotna. Ja o tym nie pisałem bo sposobu i zasad przechodzenia przez przejścia dla pieszych uczą w szkołach. Natomiast odblaski na ciemnych kurtkach, oświetlenie miejsc niebezpiecznych, lokalizacja na tym rondzie przejść w tych miejscach uważam, że jest nieporozumieniem. Oświetlenie jaśniejsze może przeszkadzać mieszkańcom - rozumiem, stąd i lokalizacja przejść w innych miejscach (przeniesienie ich).
~Dosyc 6-12-2017 16:42
do: ~X (16:17)
Nie zgadzam sie z Pania. Ci, ktorzy jak Pani twierdzi radza sobie z kierowaniem pojazdem gorzej zazwyczaj wlasnie sa ostrozniejsi bo znaja swoje umiejetnosci za kierownica. A slynni zawsze spieszacy sie furiaci to wlasnie dlugoletni kierowcy. Facet jechal z zona w aucie i zwyzywal mnie od "k..." bo zwrocilam mu uwage ze prawie by mnie przejechal na srodku pasow (!). Kierowcy uwazaja ze wszystko im wolno, a w takim podejsciu utwierdzaja ich wlasnie piesi, ktorzy nie zglaszaja nigdzie ich wybrykow. Kiedys nawet mialam przypadek, ze kobieta zatrzymala sie doslownie 10 cm przed wozkiem, w ktorym byla moja corcia. Jadacy z lewej kierowca busa zatrzymal sie zebym mogla wejsc na pasy, zza busa nie widzialam innych aut ale bylam juz na koncu pasow, kiedy Pani zahamowala z piskiem przed wozkiem. Gdyby sie nie zatrzymala to wyrwaloby mi wozek z rak. Po tym jak sie zatrzymala uniosla dlon do gory w gescie "sorry", cos takiego moze sobie w d... wsadzic jakby mojemu dziecku krzywde zrobila. To dosyc, ze pieszy musi sie rozgladac przed wejsciem na pasy to z tego wynika, ze w trakcie przechodzenia na pasach rowniez musi sie rozgladac :/ to jest chore. Po to sa pasy zeby przez nie przechodzic a nie jeszcze sie zastanawiac czy przejdzie sie zywym na druga strone.
~Nomika 6-12-2017 20:50
do: ~X (16:17)
Chodzę tam codziennie i w pełni się zgadzam. A co do pasów to są plan przesunięcia przejść o kila metrów, żeby wychodzący z targowiska nie włazili jak krowy prosto na rondo
~ 7-12-2017 9:15
do: ~Dosyc (16:42)
"brawo" za prowadzenie wózka z dzieckiem przed sobą w przytoczonej sytuacji! Byłaś świadomo, że nic nie widzisz, a mimo to nie wiedząc, czy coś jedzie prowadziłaś wózek z dzieckiem przed sobą... "brawo"
~Dosyc 7-12-2017 9:19
do: ~ (9:15)
A co mialam zostawic dziecko a sama przejsc???? Szlam i tak powoli! Co ta za brednie, to teraz ja jestem winna bo chcialam przejsc na druga strone??? To juz nawet nie jest dyskusja tylko jakies p... farmazonow.
~ 8-12-2017 2:11
do: ~Dosyc (9:19)
100% racji. Buce i tak nie zrozumieją dlaczego są buce a zdim nie zrozumie dlaczego źle postąpił
~ 8-12-2017 2:32
do: ~X (16:17)
Główną nierozwagą ludzką to było przede wszystkim zlikwidowanie świateł. Jak cię ktoś tam w końcu rozjedzie to zrozumiesz że satysfakcji to nie daje że ty uważałeś ale ktoś inny nie uważał i z jego winy ten wypadek. Ale widać po prostu że kłamiesz- nie mieszkasz w pobliżu tego ronda i nie łazisz po nim. Każdy kto tu mieszka i spaceruje po tych przejściach generalnie ma wku.wa na to rondo. Więc nie pajacuj
Sandra Kozaczkiewicz 6-12-2017 16:22
Musi sie tam chyba naprawdę stac jakas tragedia,żeby zlikwidowali to rondo 😤
Grażyna Haliczko 6-12-2017 21:35
Tak przeważnie u nas bywa.Polak mądry po szkodzie.
Jacek Dzikowski 6-12-2017 16:26
znowu ?
~Ob Serwator 6-12-2017 16:30
Tylko ostatni (z najdostatniejszych) debil, wymyślił taki system: Jedni (pojazdy) muszą poruszać się zgodnie z zasadami ruchu na jezdni, a drudzy (piesi) jak chcą i kiedy im się przywidzi. Widzę pieszych, którzy omamiani RZEKOMYM prawem pierwszeństwa w ruchu drogowym (bo tak to jest - do prawa pierwszeństwa na przejściach sami dopisali sobie prawo dowolnego poruszania się po jezdni) - łażą w sposób niedopuszczalny. I jedynie kamery teraz ratują kierowców, kiedy taki debil włazi na jezdnię tuż przed samochód. Szczególnie mnie szlag trafia na zachowanie zupełnie nie do wytłumaczenia. Stoi przed przejściem pieszy. Z prawej nic nie jedzie. Z lewej jak okiem sięgnąć nic, tylko zbliża się JEDEN SAMOCHÓD. I co? TEN DEBIL POSTANAWIA WEJŚĆ NA JEZDNIĘ AKURAT przed ten samochód. Który musi często ostro hamować. Nie jest to sytuacja wydumana czy rzadka. Mieszkam w ruchliwej okolicy, w ciągu godziny setki pojazdów oraz autobusów przejeżdża. I skrajnym debilizmem jest wymuszanie zatrzymania autobusu który ma 30 m dalej przystanek. Staje więc i chwilę potem w chmurze dymu, rusza, żeby dojechać. A potem kolejna chmura jak odjeżdża. Czy ci wszyscy piesi się z głowami na doopę pozamieniali? No nie sposób inaczej tego podsumować. Czy na prawdę musi kilku krewnych WAŻNYCH osób zginąć, żeby ktoś się tym zajął? Kiedy do łażących porąbańców nie docierają zdarzenia z pogranicza fizyki i matematyki, należy na chamstwie wymusić określone zachowania. Bo często lepiej komuś wlepić 1200 mandatu, jak potem kupować wieńce. Ale z drugiej strony, wielu debili po prostu NIE ŻAL/
~Mam nogi 6-12-2017 20:25
do: ~Ob Serwator (16:30)
Zapomniales dodac ze urodziles sie samochodem, i pierwsze twoje slowa to byly)y "brum brum"
Norbert Lukaniuk 6-12-2017 16:45
Pracujemy nad doświetlaniem i najprawdopodobniej od wiosny azyl dla pieszych zamiast środkowego pasa. Ponoć kierowca coś zawinił. Niedobrze!
Dorka Dorka 6-12-2017 16:56
A dałoby sie jednak te pasy przesunąć dalej
~ 6-12-2017 17:09
do: Norbert Lukaniuk (16:45)
Ja bym przejście przeniósł na wprost bramy wjazdowej na ryneczek ,można by wtedy zlikwidować przejście przed mostem . Ludzie i tak często w tym miejscu przebiegaja
~Bambo 6-12-2017 17:53
do: Norbert Lukaniuk (16:45)
Panie Norbercie. Proszę pomyśleć jeszcze nad przesunięciem pasów. Pamiętam jak pan się wypowiadał na temat tego ronda odwołując się do historii tego miejsca i przedstawiając zdjęcia. Pasy dla pieszych na tych zdjęciach były w innych miejscach. Rondo samo w sobie jest ok. Ale w porach natężenia ruchu - to bardziej odnosi się do kultury poruszania się kierowców i pieszych; oraz po zmroku usytuowanie tych przejść dla pieszych w obecnych miejscach nie wpływa na bezpieczeństwo. Biorę pod uwagę czynnik ludzki.
Katarzyna Kuriata 6-12-2017 20:53
Są takie plany na wiosnę. Norbert Łukaniuk szef MZDiM mówił o tym w wywiadzie w "Nowinach Jeleniogórskich"
~ 6-12-2017 22:24
do: Norbert Lukaniuk (16:45)
A do wiosny to niby co? W tym tempie przez zimę to ile jeszcze będzie takich sytuacji? W dwa miesiące więcej potrąceń niż w kilka lat kiedy były światła. Ten pański eksperyment na żywych ludziach się nie udał. Ich zachowaniami jednak trzeba sterować.
~ 8-12-2017 2:13
do: Dorka Dorka (16:56)
Jak zlikwidujesz zatoczkę autobusową
~ONR 6-12-2017 16:45
Nie ma sie co dziwic jak widze jak te s..rwysyny jezdza
~p..rdolone cpuny 6-12-2017 16:53
j..any czecholud
Paulina Paulina 6-12-2017 17:07
Już się boję ronda na skrzyżowaniu Wojska Polskiego😱😱 wszystkim się tak śpieszy... 😢 A po co ? Po co po co!?
Bartek Widuch 6-12-2017 17:51
Tam nie ma sygnalizacji , wiec sie nie dziwcie ze wypadki są..
~ 6-12-2017 17:53
OBSERWATOR ma racje w 1000%% tak własnie jest ze wszystko zrzuca sie na kierowce Jest szaro deszczowo mokro wszędzie słupy światła a kobieta z telefonem w szarym=ciemnym ubraniu wchodzi na pasy.Wszystko dobrze ale jej zupelnie nie widać .Co robić wtedy? Czy ona nie moze więcej uważać ? gdzie jej tak spieszno? Ja przez tę tepą pójde za kratki a debilka moze osierocić dzieci lub zostac kaleka Dlaczego pieszy ma przywilej a kierowca obowiazek?. Za nie przepuszczenie autobusu kierowca ma mandat a pieszy zatrzymuje czasem nagle cały ruch ludzie w autobusie szarpie a idioci patrza w oczy bezczelnie i z ironią Chyba kazdy uczestnik ruchu powinien mieć jednakowe prawa !!! tak??!! Pieszy może się zatrzymać nagle a auta w ruchu nie da się
~Dosyc 6-12-2017 19:08
do: ~ (17:53)
Kobieta ubrana na czarno wchodzi na pasy z telefonem. Co ma telefon do calego tematu nie mam pojecia, skoro nie napisal Pan/Pani ze np prowadzi rozmowe w trakcie przechodzenia to jest to uwaga bez sensu ale wracajac do Pana/Pani wypowiedzi : co robic wtedy? czy ona nie moze wiecej uwazac? gdzie jej tak spieszno? Co to wlasciwie za pytania?! Gdzie jej tak spieszno? Moze spieszno przechodzic przez to przejscie zeby jakis kretyn jej nie zabil chyba logiczne. Zreszta nie od dzisiaj wiadomo ze kierowcy musza miec wlaczone swiatla a po cos te swiatla chyba sa i nie mozliwym jest to ze nagle pieszy nawet z bliskiej odleglosci staje sie niewidzialny :/
~ 6-12-2017 21:45
do: ~Dosyc (19:08)
Tu nie jest wiele miejsca na wypisywanie stron. Ubiór czarny tzn mało widoczny przy takiej pogodzie jw ...z telefonem : znaczy ze nie ma skupionej uwagi na to co sie dzieje na jezdni bo wg pieszych za wszystko maja odpowiadac inni a oni mogą bezmyślnie chodzic jak chca Jak jest ciemno i mokro powstaja słupy ze swiateł aut a one sa w ruchu -przesuwaja się więc idacy pieszy "zlewa " sie z przesuwajacymi swiatłami i utrudnia rozpoznanie sytuacji--- kumasz? tak trudno skojarzyć? Nigdy po ciemku nie jechałeś?/aś?
~Dosyc 6-12-2017 23:18
do: ~ (21:45)
Dobra, prawda jest taka, ze jak nie ma swiatel to kazdy chce przejsc jak najszybciej a kierowca jak najszybciej przejechac. Zdarza sie tak, ze niektorzy ida jak jedni jada, a niektorzy jada jak inni ida i to tyle w temacie. Rondo na srodku a wokol tylko przejscia z kazdej strony. A szczerze mowiac to zeby przejsc tam na pasach to chyba trzeba sie pod kola rzucic bo jak jest duze natezenie ruchu to zaden kierowca sie nie zatrzyma tylko NAPIERA, NAPIERA I NAPIERA. A jak juz jeden sie zatrzyma to i tak reszta po Tobie przejedzie.
~ 6-12-2017 18:17
Rondo jest bardzo dobre tylko trzeba pasy przestawic 10 metrow dalej. Ale widac ,ze ktos musi zginac O ZGROZO
Patrick Ligocki 6-12-2017 19:08
Przez tyle lat nie było ronda tam i było dobrze. Sygnalizacja była i bylo mniej wypadkow.
Grażyna Haliczko 6-12-2017 21:37
Ale pamiętaj że samochodów coraz więcej.
Patrick Ligocki 6-12-2017 21:40
To prawda :)
Ewa Magalinska 6-12-2017 19:27
czas najwyzszy aby wladza cos pomyslala i przesunela te przejscia ale musi ktos zginac to dopiero rusza glowa😡
~Ja 6-12-2017 19:57
Rondo na zabobrzu to niewypał. Jest nie dopracowane do tego stare linie. W tamtym miejscu najlepsze były swiatła, nastepnie nadal są po 2 pasy w 1 kierunku katorga dla kierowców jak i pieszych. Korki gorsze niz były. Ost stałem na srodku ronda z 3 min plus zagrozenie dla pieszych. W centrum ronda. Brawo władzy. Pzdr.
~ 6-12-2017 20:02
Niech sie patrzy na droge a nie twarz w tel wgapiona i wypadek. B.czesto to piesi sa winni a nie kierowcy. Ci co na kierowcow nawijaja to aut nie maja . A kierowcy sa tez pieszymi tez na przejsciach. Chwila nie uwagi i sie lezy
~Kryniu 6-12-2017 20:19
Narkotyki narkotykami, ale sprawca był też zapewne "pod wpływem" chu***ego ronda. Wypadek był kwestią czasu.
~Kostek 6-12-2017 20:42
Porównywanie tego do ronda jest krzywdzące xd .. Tuż to imitacja :-D
~ 6-12-2017 20:45
powinno być jak w Belgi pieszy zbliza się do przejścia to auto altomatycznie się zatrzymuje
Patryk Kosterski 6-12-2017 20:47
Napisałem ostatnio napisze i teraz :-) . Nazywanie tego rondem jest krzywdzące dla tego rodzaju "skrzyżowań" :-) Tuż to imitacja ronda :-)) . A po za tym większość przejść w PL jest oświetlona do Dup** Ze nic i tak nie widać:-) . Ulicę dziurawe :-) . Drzewa na poboczach imitujące barierki chyba :-P .. Ehh ja nie wiem czemu za drzewa rosnące przy samej drodze na odcinku Golejów Jelenia nikt do tej pory sie nie zabral:-) Trza było dawno ściąć poszerzyć droge a drzewa posadzić w lesie gdzie ich miejsce :-)
Magdalena Kacperska 7-12-2017 1:03
Sklep nazywa sie rondo🙃przy tym skrzyżowaniu 😉
Aneta Gromyko 6-12-2017 20:56
Powinni zlikwidować to rondo i wrócić do świateł.
Andżelika Macudzińska-Jurasz 6-12-2017 21:10
Powinni zlikwidować to pseudo rondo lub przenieść przejścia dla pieszych teraz to juz 2 potrącenie w tym miejscu Chyba urzędnicy czekają na coś więcej żeby zadziałać !!! 😡😡😡
~ 7-12-2017 0:07
do: Andżelika Macudzińska-Jurasz (21:10)
Ja wiem o trzech potrąceniach nie o dwóch. A ciekawe o ilu nie wiem?
Julita Aneta 6-12-2017 21:31
Ta zmiana wszystkim miała wyjsć na dobre , niestety tak nie jest, dziś nawet przejeżdżając utknęłam na środku ronda, kierowcy lekko zdezorientowani wykonują niepewne manewry, sama nie czuje sie pewnie przejeżdżając tamtędy😕
Dominik Sztajerkowski 6-12-2017 21:48
Bo po prostu nie umiesz jeździć 🙈😂🤷‍♂️
Julita Aneta 6-12-2017 21:51
Dominik Sztajerkowski ty za to umiesz 🤦‍♀️i dlatego jeździsz teraz wielką szybą 😂
Monika Andrusiewicz 6-12-2017 22:25
Znowu? Który to już raz z kolei? Niech w końcu coś z tym zrobią!!!
Jaku Krent 6-12-2017 23:47
Główna przejeżdżalnia pieszych działa na dobre ! :) Polacy są bowiem fatalnymi kierowcami ..jeżdżą nieprzewidywalnie ...za szybko, albo za wolno (z naciskiem na za wolno) ! :) ...to przez mit, że każdy MUSI mieć prawko ! A to nie prawda ...znam co najmniej jednego, co nie ma i zaszedł dalej niż cała reszta ! :)
Ewa Karolina Zdzienicka 6-12-2017 23:52
To rondo to wynazalek stulecia. Mamy tu wszystko: stare pasy, na nich nowe, korek z prawej, korek z lewej, przejścia dla pieszych na wjaździe i wyjeździe, niewyobrażalna ciasnota ( miałam nieprzyjemność znaleźć sie między dwa autobusami), o zmoroku najlepiej przepchnąc auto żeby nikogo nie rozjechać. Brawo, brawo!
~szuger53 6-12-2017 23:57
Pan Łukaniuk,na przejście,tylko nie zapomnij o odblaskach.
~ 8-12-2017 2:44
do: ~szuger53 (23:57)
co ty gadasz ten człowiek nawet nie mieszka w Jeleniej a co dopiero obok ronda. On tam nie łazi ani jego dzieci. Stąd też ma w czterech literach to wszystko co piszemy.
~zdziwiony 7-12-2017 0:03
To na tych zdjęciach widać Toyotę czy Forda w końcu, bo nie umiem tego rozkminić!
Marcin Piątek 7-12-2017 5:12
Rondo jest ok ludzie tylko jak święte krowy łażą
Marek Zdyb 7-12-2017 8:26
Przesadzacie polscy kierowcy nieumieja sie zachowywac na drodze jeszcze dlugo czasu minie zanim sie naucza a rondo jest dobrym rozwiazaniem
~=== 7-12-2017 9:30
te rondo to błąd komunikacyjny ale pomysłodawcy wyją z zachwytu jak genialnie rozwiązali problem korków w tym miejscu. Rzadko tedy jeżdżę, wieczorem to tzw. rondo jest mało widoczne dobrze, że nie ma wtedy pieszych ale z tego co słyszę pomysłodawcy idą dalej i chcą podobne rozwiązania zastosować na innych skrzyżowaniach, piesi dajcie na mszę o przywrócenie rozumu decydentom.
Milena Tomaszewicz 7-12-2017 12:18
Najgorsze i najniebezpieczniejsze rondo na świecie!!! Koszmar! Nie raz odwożąc dziecko do żłobka ryzykuje życiem i zdrowiem swoim i innych uczestników ruchu.
~a kiedy 7-12-2017 15:08
a kiedy mają robić rondo na Sudeckiej ????
Paweł Sadowski 8-12-2017 6:06
Postawcie tam punkt czerwonego krzyża koło blaszaków 😂
~Ja 8-12-2017 7:49
Drodzy Pies jaka jest zasada poruszania sie na pasach? Trzeba zasygnalizować,pokazać chęć przejścia na 2 str i czekać aż kierowca(normalny) sie zatrzyma a nie włazić,pchać się i wymuszać bo to zle sie kończy. Pzdr
~Kierowca bombowca 8-12-2017 19:28
Jaki jest problem przesunac przejscie kilkanascie metrow dalej w stronę stadionu a drugie w strone rossmana?? Bedzie bezpieczniej!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600
 
Będzie się działo! - Jelonka poleca
 
Najczęściej czytane komentowane
10 30
10 30
Maraton subiektywności
Do urzędu bez gotówki? (3)

Jelenia Góra Sobota, 16:51
09 grudnia 2017

 
112
Wypadek w Cieplicach [video] Wypadek w Cieplicach   (1)

Jelenia Góra Czwartek, 16:23
14 grudnia 2017

Dzisiaj rano w Cieplicach doszło do groźnie wyglądającego zdarzenia drogowego. Więcej w naszym...
Silny wiatr uszkodził dach Silny wiatr uszkodził dach 

Jelenia Góra Czwartek, 14:05
14 grudnia 2017

Wczoraj (13.12) około godziny 22.45 jeleniogórska straż pożarna otrzymała zgłoszenie o uszkodzonym...
Groźne zderzenie dwóch aut w Cieplicach (aktualizacja) [foto] Groźne zderzenie dwóch aut w Cieplicach (aktualizacja)   (6)

Jelenia Góra Czwartek, 10:44
14 grudnia 2017

Do zdarzenia doszło dzisiaj (14.12) około godziny 8.00 przy ulicy Lubańskiej (na skrzyżowaniu z ul....
Przy wyjeździe z Jeleniej Góry zderzenie audi i volkswagena Przy wyjeździe z Jeleniej Góry zderzenie audi i volkswagena  (4)

Jelenia Góra Czwartek, 10:15
14 grudnia 2017

Wczoraj (13.12) około godziny 15.30 na drodze krajowej nr 30 przy wyjeździe z Jeleniej Góry w kierunku...
Tragiczny wypadek między Komarnem i Radomierzem (aktualizacja) [foto] Tragiczny wypadek między Komarnem i Radomierzem (aktualizacja)   (26)

Region Czwartek, 07:16
14 grudnia 2017

Do zdarzenia doszło wczoraj (13.12) ok. godz. 14.30. – Ze wstępnych ustaleń wynika, że 38–letnia...
Drugstop w szkole w Janowicach Wielkich [foto] Drugstop w szkole w Janowicach Wielkich  

Janowice Wielkie Czwartek, 07:09
14 grudnia 2017

Policjantka z Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze, w Szkole Podstawowej w Janowicach Wielkich,...
O bezpieczeństwie w galeriach handlowych O bezpieczeństwie w galeriach handlowych  (2)

Jelenia Góra Środa, 11:43
13 grudnia 2017

Jeleniogórscy policjanci zorganizowali spotkanie z przedstawicielami administracji jeleniogórskich...
Kolejne automaty do gier zarekwirowane Kolejne automaty do gier zarekwirowane  (15)

Jelenia Góra Środa, 07:35
13 grudnia 2017

Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze wraz z funkcjonariuszami Dolnośląskiego Urzędu...
Zapaliła się sadza w przewodzie kominowym Zapaliła się sadza w przewodzie kominowym 

Kowary Wtorek, 13:31
12 grudnia 2017

W poniedziałek (11.12) jeleniogórscy strażacy interweniowali w Kowarach gdzie w jednym z budynków...
Pożar samochodu w Kostrzycy Pożar samochodu w Kostrzycy  (1)

Region Wtorek, 10:30
12 grudnia 2017

Wczoraj (11.12) o godzinie 23.46 do jeleniogórskiej straży pożarnej wpłynęło zgłoszenie o pożarze...
Zobacz więcej artykułów
Zobacz więcej 112
 
Redakcja

Masz problem? A może wiesz coś ciekawego i chcesz się z nami tą wiedzą podzielić? Zadzwoń do nas lub przyjdż. Redakcja mieści się przy ul. Skłodowskiej-Curie 13/2 (I piętro).
Redakcja : 75-75-444-00
W piątek dyżuruje
redaktor naczelna
Bożena Bryl-Chrząszcz
Od 10.00 do 12.00
 
Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Życzenia |  Sondy |  Gazeta |  Reklama 
© 2002-2017 Jelonka jest znakiem należącym do Highlander's Group.
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Napisz do nas | Redakcja | Jelenia Góra | Świdnica | Wałbrzych | Reklama | Centralne ogrzewanie | Logo