Czytaj także: Świdnica Wałbrzych

Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Sondy |  Życzenia |  Gazeta |  Reklama 
Czwartek, 14 grudnia 2017 Godz.: 21:55:06 Imieniny: Alfreda, Izydora, Jana Czytających: 5666 Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Wiadomości, Jelenia Góra

Dom handlowy generuje duże straty

Piątek, 17 listopada 2017, 07:17, ostatnia aktualizacja: 2017-11-24 08:38
Autor : Przemek Kaczałko
Miej świadomość
Powrót człowieka na Księżyc 

Świat Czwartek, 13:26
14 grudnia 2017

 
Głos ulicy
 
Kalendarz wydarzeń
 
Telewizja DAMI
 
Co jest grane w Norwidzie?
"Najdroższy" w Norwidzie 

Jelenia Góra Poniedziałek, 14:58
11 grudnia 2017

 
Kategorie wydarzeń
Event9
Film - Kino1
Kabarety1
Koncerty14
Konkursy2
Kursy6
Prelekcje9
Spotkania6
Tańce3
Teatry8
Warsztaty6
Wystawy12
 
Dialogi Jelonki
 
Archiwum PDF
Archiwalne numery Jelonka
 
Fot. Przemek Kaczałko

Dom Handlowy przy ul. Długiej w Jeleniej Górze od lat świeci pustkami, a koszty utrzymania ponosi Miasto, czyli każdy z nas (budynkiem zarządza ZGKiM). Komisja Rozwoju Rady Miejskiej zwróciła się do Prezydenta Miasta z pytaniem o sytuację finansową obiektu i koncepcję jego zagospodarowania. Jak się okazało, straty nie są małe, a zainteresowania ze strony kupców brak.

Prezydent poinformował radnych, że przychody netto (przypisy) z naliczanych opłat dla użytkowników przedmiotowego budynku w 2016 r. wynosiły 142 906,00 zł, a za osiem miesięcy 2017 r. 87 305,00 zł, zaś koszty utrzymania (koszt netto i koszty osobowe) w 2016 r. wynosiły 309 405,25 zł, a w okresie od stycznia do sierpnia 2017 r. 206 922,13 zł. Zatem w skali 20 miesięcy mieszkańcy Jeleniej Góry "dołożyli do interesu" prawie 300 tysięcy złotych.

- Od dłuższego czasu obserwuję brak zainteresowania najmem stoisk w Domu Handlowym przy ul. Długiej 4/5 w Jeleniej Górze. Rozmowy prowadzone z kupcami nie przyniosły zamierzonych efektów. Zwracają oni uwagę na brak parkingów wokół budynku. Uwzględniając powyższe poczyniłem starania zmierzające do znalezienia chętnych na najem całych kondygnacji. Obecnie trwają rozmowy z dwoma podmiotami, które zainteresowane właśnie takim najmem. Ponadto wyraziłem zgodę na zaadaptowanie dla Teatru im. C.K. Norwida poziomu -1. Umowa zostanie podpisana na okres wykonywania remontu budynku teatru - powiedział Marcin Zawiła, prezydent Jeleniej Góry.

Wiceprzewodnicząca Komisji Rozwoju Danuta Wójcik przyznaje, że nie ma pomysłu na zagospodarowanie budynku i liczy, że prezydent tym się zajmie.

R E K L A M A
Zobacz zdjęcia
Następna wiadomość  Wiadomości 
 Poprzednia wiadomość Strona główna 
 

Komentarze (128) Dodaj komentarz

~mieszkaniec 17-11-2017 7:56
Wiceprzewodnicząca Komisji Rozwoju Danuta Wójcik skoro nie ma pomysłu na zagospodarowanie tego obiektu ,to niech zrezygnuje ze stanowiska i wróci na bazar na zabobrzu do handu chińskimi gaciami........
~hejt nr1 17-11-2017 12:04
do: ~mieszkaniec (7:56)
Widać kompetencję tej osoby .Dostała funkcje za wątpliwe głosy z ryneczku
~Ręce opadają 17-11-2017 12:24
do: ~mieszkaniec (7:56)
Urzędnicza spychoterapia działa w najlepsze. Zawiła niech się martwi, a podatnicy niech płacą.
~sajmon 17-11-2017 15:56
do: ~mieszkaniec (7:56)
Panie Zawiła kpi pan z mieszkańców na odchodne chce pan dowalić wszystkim :( smutne :( ale jeszcze do tego zaczęliście wywozić bezdomnych poza granice miasta :( To dopiero żenada :( Pamiętam jak niejakie dziesięć lat temu pobitych narkomanów wywożono za miasto pozostawiając na pewną śmierć :( I nie tylko ja tu ten temat podnosiłem :( Teraz na izbę wytrzeźwień wywozicie do kamiennej bez biletów powrotnych :( Tak nie można odpychać od siebie nie wygodnego tematu :( Bo jak by tak było to znaczyło by to ze jak komuś się pana rządy nie podobają to może pana taczką wozić :) Tak nie walczy się z bezdomnością :( Na klatę by pan przyjął tych bezdomnych co sam pan naprodukował :( Wstyd mi za pana :(
~gsw 17-11-2017 22:28
do: ~mieszkaniec (7:56)
Bardzo słaba pani Danuta zero kompetencji , przykro że tacy ludzie są przy władzy. Masakra.
~joł 17-11-2017 8:00
Jest wiele zawodów, w których jak się pracuje to wynagrodzenie zależy od osiągniętych wyników. Na tym przykładzie wyraźnie widać jaką ciepłą posadkę ma Wiceprzewodnicząca Komisji Rozwoju Danuta Wójcik, która "przyznaje, że nie ma pomysłu na zagospodarowanie budynku i liczy, że prezydent tym się zajmie". Wniosek nasuwa się sam: DO ZWOLNIENIA. Kolejna postać w naszym mieście przyklejona do koryta. Tak jak imć Wandzel - g robił, kasę brał. Przyszedł Pan Łukaniuk i nagle okazało się, że da się zrobić lepiej i to w jak krótkim czasie. Pani Danuto proszę dać szansę wykazać się komuś innemu, bo jak widać na podanych w artykule cyfrach NIE ZARABIA PANI NAWET NA SWOJĄ WYPŁATĘ! NIE MÓWIĄC O OGROMNYM MINUSIE NA KTÓRY SKŁADAMY SIĘ MY WSZYSCY MIESZKAŃCY. Swoją drogą trzeba by się też przyjrzeć pani zwierzchnikowi... Oj ludzie, gdzie my żyjemy?
~ona 17-11-2017 8:20
no niestety brak parkingow sama od bardzo dawna nie wjechalam do centrum a kiedys i owszem z przyjemnoscia na zakupy i obiadek na placu ratuszowym:))
~ 18-11-2017 13:54
do: ~ona (8:20)
Rozumiem, że nogi ci w jakimś wypadku urwało? Ja sobie pieszo chodzę i nie mam problemów.
~kultura 17-11-2017 8:22
BWA tam przenieście ze stałą ekspozycją, czasową i lokalną szkolną chociażby.. Więcej kultury nie zaszkodzi, bo sklepów to już opór i wszystkie towary z Chin i tak.
~ 17-11-2017 8:48
Od dawna tym miastem rządzą ludzie bez pomysłu. Pilnują tylko sobie stołków nawzajem...
~ 17-11-2017 9:00
czy w naszym miescie jest jakiś pomys na rozwój miasta?najlepiej budowac galerie,i protestować z kodem...
~ja 17-11-2017 9:33
Przecież to było do przewidzenia już w chwili, kiedy wydano zgody na wybudowanie galerii Pasaż Grodzki i Galerii Sudeckiej.
~ktosik 25-11-2017 9:14
do: ~ja (9:33)
Pasaż Grodzki chyba nie ma się wcale lepiej, chociaż to zmartwienie raczej właściciela a nie podatników.
~jag 17-11-2017 9:37
Przecież jest parking na ul. Jasnej.
~do jag- 17-11-2017 14:13
do: ~jag (9:37)
Trudno tam wjechać, zaparkować i wyjechać. Parking przeładowany i z kiepskim wyjazdem. Od lat wiadomo było, że brak parkingów zabije handel w tym mieście. A to co jest dostępne i płatne- skutecznie wypłoszyło z centrum takie osoby jak ja- z dużą rodziną, pracujące, mające na zakupy tylko ograniczony czas w tygodniu. Ma być BLISKO, DUŻO I SZYBKO. Nie mam czasu z ciężkimi siatami włóczyć się kilometrami po mieście. dlatego galerie maja takie branie.
~Tyle w temacie 20-11-2017 13:31
do: ~jag (9:37)
Owszem, jest, ale płatny, a w dodatku nie zawsze masz wolne miejsce. Nawierzchnia także pozostaje wiele do życzenia. W galerii masz wszystko na jednym miejscu, wygodny i bezpłatny parking, a więc nie ma żadnego porównania. Bez sensu szwendać się po centrum, w którym praktycznie niczego nie kupisz.
~Pio 17-11-2017 9:41
A czy w mieście poza galeriami są jakieś parkingi, może pora rozwiązać ten problem bo aut przybywa
~do onej 40 17-11-2017 15:46
do: ~Pio (9:41)
Parking na Grodzkiej. Umarła galeria ale parking jest.
Grażyna Haliczko 17-11-2017 9:44
Wyrosły galerie jak grzyby po deszcze,więc czego oczekiwać.
~Tyle w temacie 20-11-2017 13:47
do: Grażyna Haliczko (9:44)
Pani Grażyno, centrum wymarło jeszcze przed budową galerii. Byłam ostatnio w mieście porównywalnym wielkością do Jeleniej Góry w Niemczech. Na deptaku, proszę Pani znajdują się sklepy "sieciówki", duży dom towarowy Karstadt, duży sklep C&A, sklep z towarem z wyprzedaży - outlet, duży sklep z galanterią skórzaną i nie tylko - funkcjonujący od ponad 20 lat oraz liczne małe sklepiki i punkty sieci komórkowych, banki, punkty gastronomiczne, restauracje, bary... Ponadto wybudowano galerię, ale nie ma porównania z naszymi. Jak wygląda deptak u nas? Banki, banki i jeszcze raz banki oraz nieliczne sklepy odzieżowe, drogerie - w sumie nic ciekawego. Zamiast więc chodzić po centrum, gdzie i tak niczego nie kupię, wolę iść do galerii, gdzie mam wszystko w jednym miejscu, a do tego wygodny o darmowy parking.
Wojciech Leszczyk 17-11-2017 9:46
Komisja Rozwoju bez pomysłów - o losie!
~ja 17-11-2017 9:57
No to co z tego, że aut przybywa? Centrum powinno być zamknięte dla ruchu samochodowego!
~Jestem za 17-11-2017 14:19
do: ~ja (9:57)
Oczywiście! Idźmy tym tropem myślenia: Zróbmy obwodnice i parkingi POZA MIASTEM i zakażmy ruchu od rogatek miasta! Niech się okoliczni mieszkańcy przejadą autobusami. A jeleniogórzanie- tylko piechotą, zdrowiej i taniej z Cieplic na Zabobrze do roboty! zamiast ulic- spacerniaki
~ehh.... 17-11-2017 10:04
Wiecie dlaczego nie macie pomysłu!? Bo żyjecie w poprzednim systemie! Wystarczy wpuścić do Urzedów młodych, wykształconych i ambitnych ludzi!!! Ale wy wolicie trzymać się kurczowo swoich stanowisk i pilnować ich za wszelką cenę... jeden z drugim myśli." jak strace tę pracę to co ja będę robił kiedy moje plecy (znajomi) też pospadają ze stołków". Stąd właśnie w JG mamy to co mamy... Ale jak tu przyjmować młodych wykształconych skoro dyrektorzy, naczelnicy i cała maść innych urzędników ma bardzo słabe wykształcenie (o ile wogóle ma). No to jak można zatrudniać kogoś młodego ale z lepszymi kwalifikacjami.. przecież może zająć moje miejsce! I tak od lat zatrudnia się tłuków bez perspektyw ale łatwych w trzymaniu na smyczy niż specjalistów! tak wygląda URZĘDOWA PATOLOGIA Drogie Panie i Drodzy Panowie!
~czlowiek o 3 okach 17-11-2017 12:11
do: ~ehh.... (10:04)
Dość z leśnymi dziadami ! Czas na młodą krew !
~hejt nr1 17-11-2017 15:43
do: ~ehh.... (10:04)
Nikt nikogo nie wpusci ani tym bardziej da się wykazać.Tym samym przyznał by się że jest nieodpowiedni
~zbadajcie temat! 17-11-2017 10:13
Przychód: 142 906,00 zł = 11908zł Koszty: 309 405,25 zł = 25783zł Droga Pani jak nie ma Pani pomysłu to wystarczy wypowiedzieć obecne umowy ponieważ są nie rentowne w sumie to i dla miasta i dla wynajmujących... wynająć cały obiekt za "symboliczne" 10tyś złotych + zwolnienie z podatku (bo przecież miasto samo sobie go nie płaci). TYLKO FIRMIE Z DOBRĄ HISTORIĄ I UGRUNTOWANEJ POZYCJI NA RYNKU! Firma zadba o obiekt, miasto zarobi 120tyś rocznie! Zaoszczędzi min. 167tyś! Finalnie na plusie będzie zatem prawie 290tyś złotych w kasie, dzierżawca zadba o obiekt i BĘDZIE MU SIĘ OPŁACAŁO!
~ 17-11-2017 11:22
do: ~zbadajcie temat! (10:13)
Teraz to można otworzyć tam salon masaży dla Urzędników z Ratusza co by po pracy przyszli na masaże odpocząć, przecież tak są zmęczeni szastaniem pieniędzmi podatników iż należy im się relaks.
~kupczyk 17-11-2017 10:28
Co na to Zofia Czernow? Ona wie dlaczego pytamy.
Tom Enduro 17-11-2017 10:35
Więcej galerii! więcej chińszczyzny ! miasto turystyczne blahahhahahhah
~Damik 17-11-2017 10:35
Teraz za późno ale trzeba było pomyśleć wcześniej naszym włodarzom: w tym miejscu powinien być urząd skarbowy a w jego obecne miejsce zrobić płac wypoczynkowy dla zabobrzan bez wielkich milionowych nakładów: alejki, ławeczki i krzewy.
~ 17-11-2017 18:10
do: ~Damik (10:35)
bez parkingu?
~inwest 17-11-2017 10:51
Zamknąć baknkruta i sprzedać lub wynająć na inne cele,choćby mieszkalne.Handelek w domach centrum to miał racje bytu w latach 90-tych a nie dzisiaj.
~ja 17-11-2017 11:01
Pani Wójcik i Komisja ds rozwoju - toż to wewnętrzna sprzeczność!
~ 17-11-2017 11:08
był to kiedys DOM Dziecka gdzie sprzedawano wszystko dla dzieci i był oblegany - ale przyszla era supermarketów bez podatku , i wielkie niszczenie polskiego handlu np podatkami , cenami za wynajem , totalna i padaka- wiec coz sie dziwic- miasto umiera - teraz mamy miasto banków optyków, aptek, agencji ubezpieczeniowych i prywatnych gabinetów lekarskich - mnoza sie tez fryzjerzy masazysci i watppliwej wody gabinety urody- tylko klientów brak
~ktosik 25-11-2017 9:24
do: ~ (11:08)
Z tym brakiem klientów to niekoniecznie, bo chcąc się ostrzyc (u faceta to max 15min), bez wcześniejszego umawiania, usłyszałem nawet 3 tyg. czekania! Także akurat ta branża na braka klientów chyba nie narzeka.
~qwerty 17-11-2017 11:09
Przywrócić funkcję mieszkalną, zbić to wstrętne szkło pozaklejane reklamami, zasłaniające secesyjne balkony.
~Kosiarz 17-11-2017 11:16
Ha, ha, ha... Byznesmeni z Ratusza, wiecie co potraficie najlepiej? wydawać cudze pieniądze, co ja mówię, szastać pieniędzmi podatników, ale głowy do interesów nie macie. Najlepiej było dostać łapówki w kopertach i wpuścić zachodnie korporacje żeby zabiły Polskie rodzime interesy, wszystkie małe sklepiki splajtowały, przez was wy Byznesmeny z Ratusza za dychę.
~sajmon 17-11-2017 11:17
Hmmm... Generuje straty już od bardzo dawna ale co by to naszych radnych obchodziło :) Za bardzo absorbuje ich p..rdzenie w stołek i rozdawanie sobie nagród za zasługi :) Dziwne że się w ogóle obudzili i doliczyli :) Ale czy musiało tyle czasu upłynąć ? Tyle naszej kasy wydoić ? Mam nadzieję że skompromitowanych naszych radnych przy wyborach wyborcy podsumują :)
~ben 17-11-2017 11:19
Więcej wydawajcie zgód na te z..rane markety Majowka juz umarła glaby calkiem zrujnujecie ta jelenia
~By... 17-11-2017 15:47
do: ~ben (11:19)
komentarz czeka na akceptację moderatora
~kmam 17-11-2017 15:58
do: ~ben (11:19)
Majówka umarła, bo jakiś głąb wymyślił bruk łamiobcas. Zamiast pojeździć po Polsce, zobaczyć jak można położyć normalny bruk, to położono coś co mają dopiero oszlifować buty mieszkańców i turystów. Jak mam pójść na majówkę, to idę ulicami tak, aby ją ominąć. A jak już muszę nią pójść, to klnę tego głąba, który ją zaprojektował i przyjął wykonanie, w żywy kamień. Szczególne podziękowanie ma od niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, od rodziców z maleńkimi dziećmi, od pań w eleganckich bucikach.
~podziękowania 18-11-2017 1:17
do: ~kmam (15:58)
i ode mnie też szczególne podziekowania : oby projektant/budowniczy/akceptujący ten pomysł p..rali się w nocy,mogą razem albo kazdy z osobna !
~ktosik 25-11-2017 9:28
do: ~podziękowania (1:17)
Jeden głąb zaprojektował, a inne zaakceptowały.
~ 17-11-2017 11:24
Teraz to można otworzyć tam salon masaży dla Urzędników z Ratusza co by po pracy przyszli na masaże odpocząć, przecież tak są zmęczeni szastaniem pieniędzmi podatników iż należy im się relaks...
~ 17-11-2017 11:35
Parkingi płatne w centrum kto przyjedzie do takiego sklepu? chyba nikt, jak w galerii nowy rynek parking za darmo. Ci żekomo dzierżawcy co chcą wynająć teraz Dom Dziecka, ha ha ha żal mi was za rok zwiniecie żagle z długiem i ze spłatą kredytu w banku, będziecie mieć tylu klientów że hu hu , ha ha ha...
~masakra 17-11-2017 11:40
miasto już dawno wymarło. co na tą chwilę jest centrum miasta ma do zaoferowania oprócz tego, że blisko jest do galerii Nowy Rynek? oprócz banków, knajp, lokali do wynajęcia nic tam nie ma. jeżeli chcesz już nawet coś otworzyć i masz pomysł na biznes to kwoty za wynajem w wymarłej dzielnicy są tak kosmiczne jakby tam nie wiadomo jaki ruch był... Dom handlowy na długiej wymiera, a Galeria Karkonoska przy ulicy 1-Maja? Spójrzcie na ten pustostan... na tą chwilę więcej do zaoferowania dla ludzi jak i turystów ma Karpacz, czy Szklarska Poręba. Jeszcze trochę i Jelenią będą omijać łukiem wszyscy oprócz wycieczek niemców którzy patrzą co stracili...
~l 17-11-2017 11:56
Kolo z 10.13 napisał sensowną propozycję, pomysł z 8.22 z BWA z też niegłupi. Nie rozumiem, czemu urząd od lat dopłaca z pieniędzy mieszkańców do tego interesu... Sklep, który od dekady przynosi straty - toż to czysty socjalizm. Inna sprawa, ile z tych 300 tys. rocznych kosztów to pensje "zarządzających" tym obiektem - stawiam na to, że połowa. I ciekawostka - z 2014 roku ;) "...Cały czas szukamy najemców, prowadzimy rozmowy ze strategicznymi przedsiębiorcami, którzy mogliby wynająć całe piętro. Te rozmowy się toczą, ale kiedy się zakończą, nie wiem. Jest natomiast za wcześnie, by mówić o konkretnym programie naprawczym, bo obecnie go tworzymy – dodaje prezydent." (www.jelonka.com/news,single,init,article,50958) ... i tak baju baju p..rdu p..rdu - w 2020, po utopieniu kolejnego pół miliona w deficytowy sklep temat znowu wróci, bo raczej nie liczę na opamiętanie mieszkańców - dalej będą wybierać na radnych takich tytanów od zarządzania jak ta pani od "rozwoju".
~popieram 17-11-2017 12:13
do: ~l (11:56)
dokładnie. bajeczka ta sama, ale komu ma się zgadzać z tego kasa to się zgadza. kolesiostwo ma się dobrze.
Alicja Majerska 17-11-2017 12:06
Fakt kiedyś ul.Długa tętniła życiem...teraz tyle jest tych marketów..galerii że mało ludzi odwiedza dom handlowy..
~aborygen miejscowy 17-11-2017 12:10
Za dużo chcecie pieniędzy za wynajem lokalów. Ulica Długa, Konopnickiej, 1-go Maja, runek starego miasta tam już prawie wszystko świeci pustkami a po godzinie 17 miasto wymarłe.
~ 17-11-2017 12:29
Ważne że jest posada dobrze płatna dla kolesiów z Ratusza, za nic nie robienie i p..rdol..e o szopenie i o du...e marynie co jej się kiedyś biznes rozwinie..
Wojciech Leszczyk 17-11-2017 13:11
I jeszcze jedno, proszę pokazać strukturę kosztów. Pewnie będzie tam coś ciekawego.
~zdzislaw.przybylski@onet.pl 17-11-2017 13:23
Jeszcze więcej biedronek, lidlów, zabek itp. a nasz handel zakwitnie/raczej długami/.
Krzysiek Koziarski 17-11-2017 13:25
Handlowe umiera od 1998 r czyli od otwarcia tesko, i tam puhy,
Tom Enduro 17-11-2017 16:40
Umiera od czasu wypuszczenia banków na majówkę. Zawyzyly czynsze. jedna galeria jest do przejścia
~ktosik 25-11-2017 9:34
do: Tom Enduro (16:40)
bo tylko nielicznych stać na te czynsze, czyli banki, operatorów telefonii, ew. sieciówki.
~ 17-11-2017 13:28
JESTEM pod wrażeniem. Artykuł o konstrukcji z zamierzchłych czasów niczym byłego jeleniogórzanina RIP Roberta i Pryszczroma oraz komentarze przezeń moderowane. Niebawem wybory samorządowe. Za 12 miesięcy?
~lolo manolo 17-11-2017 14:11
Ja jal nie mialem pieniedzy na zaplacenie podatku od lokalu ktorego nie moglem wynajac ponad rok to wyslakiscie mi komornika a pani w Urzecie Skarbowym powiedziala mi abym sprzedal lokal i wyjechal do Irlandii
~ 20-11-2017 19:26
do: ~lolo manolo (14:11)
A moze pni z urzedu skarbowego by sie wybrala do Irlandii albo dlaczego jej tam jeszcze nie ma ??
~lolo manolo 17-11-2017 14:13
DO siebie teraz wyslijcie komornika.
~lolo manolo 17-11-2017 14:46
PO-PSL-SLD oni czego nie dotkna to spier---la. ODKRECAJCIE TABLICZKI idziemy PO was.
~Real 17-11-2017 14:46
Zawsze sądziłem że jest to obiekt prywatny, a tutaj zaskoczenie... tylko lekkie. Budynek od lat przynosi straty i obciąża podatników. Cóż w tym wypadku to ja napiszę "Polnische", o nie, nie polskie, tylko "Platformische Wirtschaft" ;)
~budda 20-11-2017 21:24
do: ~Real (14:46)
O co ci chodzi? Przecież teraz w polszy rządzi partia pis! A może by tak zrobić tam kościół?
~ona 40 17-11-2017 15:37
W srodku galerii to ma sie wrazenie ze duchy juz tylko strasza!!!!Moze to pomysl na zarobek na nawiedzona duchami galerie handlowa?moze przyciagnelo by przyjezdnych z calego kraju nawet albo lapaczy duchow....? hehe!
~on 42 17-11-2017 17:49
do: ~ona 40 (15:37)
A może przenieść wszystkie agencje towarzyskie.Centrum konkurencja wymusiła by lepsza jakość usług i może ceny były bardziej przestępne:)
~ 17-11-2017 18:37
do: ~ona 40 (15:37)
zrobić tam pokój (obiekt) ucieczek
~jejcam 17-11-2017 16:06
czy ktos wogóle policzył jakie straty przysparza nam compleks i jego poplecznicy dobrze ze przestał chodzic na nasiadówki kodziarzy ciesze sie ze co nasiadówka to coraz mniej ale se okratowali siedzibe na groszowej ulica peryferyjna to im sie to nalezy
Wojciech Marek Twarzyński 17-11-2017 16:18
biedronke zrobic 24h
~arnold 17-11-2017 16:30
Taniej chyba będzie całkiem zamknąć, straty mniejsze. Florę zlikwidować i zrobić tam parking z prawdziwego zdarzenia w centrum miasta, dla aut osobowych i kilka stanowisk dla autokarów wycieczkowych. Duży plac na parking jest przy ul. Piłsudskiego i Grabowskiego, również z tyłu za Książnicą. Miasto powinno zając się odzyskaniem tych placów i zrobić tam parkingi
~hejt nr1 17-11-2017 17:44
do: ~arnold (16:30)
Miasto już odzyskuje teren po Kilińskiego.Chyba będzie to po raz kolejny w programie na 3 kadencję zawiłych
~a 17-11-2017 23:16
do: ~hejt nr1 (17:44)
dobrze im idzie, jeszcze kilka kadencji i plac będzie miasta. Na tym placu można by zrobić piękny park z placem zabaw dla dzieci, na wzór parków jordanowskich
~Gość 17-11-2017 16:41
Tyle lat tan obiekt generuje dlugi i my mieszkańcy za to płacimy a ten miernota Zawiła nic nie robi Wójcik to sie tak nadaqje na to stanowisko jak słoń do baletu ,czas wymienić ten czerwony sweterek bo tylko szkodzi 8 lat temu miastu ,zero pomysłu na rozwój zadnej inicjatywy Zawiła nie ma skm mial byc i nie ma ten niedorajda tylko swoim załatwia posady zone w muzeum na dyrektora posadzil no super po prostu super
~s. 17-11-2017 16:45
Mieszkańcy dołożyli 300 tys. Ile dokładają mieszkańcy do hmmm... teatru ?
~hmm 17-11-2017 16:49
a może przenieś urząd z Ptasiej byłoby wszystko prawie na miejscu a tam zrobic mieszkania komunalne dla seniorów lub niepełnosprawnych
~hejt nr1 17-11-2017 17:39
do: ~hmm (16:49)
Tylko gdzie ci urzędnicy zaparkują chyba na placu ratuszowym?
~@^@ 17-11-2017 21:22
do: ~hmm (16:49)
Urząd z Ptasiej będzie na Okrzei w dawnej SP7, z parkingiem.
~Ajster2k 17-11-2017 17:13
Jakos pracuje w barze w domu handlowym i jest dużo ludzi i jest duzy zarobek (ZAPRASZAMY NA DOMOWE OBIADY 10 ZŁ ) PIETRO 3
~hejt nr1 17-11-2017 17:32
do: ~Ajster2k (17:13)
Proponuję iść za ciosem i rozważyć uruchomienie na parterze sali śniadań na 1 piętrze sali kolacyjnej .
~@^@ 17-11-2017 21:24
do: ~Ajster2k (17:13)
Obiadki dobre, potwierdzam.
~ 17-11-2017 21:50
do: ~Ajster2k (17:13)
Te obiady to lipa, dno i wodorosty.
~ 18-11-2017 9:42
do: ~Ajster2k (17:13)
Dla Ciebie duży zarobek jak urząd miasta płaci za Ciebie 300 tysięcy za dom handlowy a ty sobie zarabiasz na tanich obiadkach.
~dostawca 17-11-2017 17:27
Przenieście z ul 1go maja i Konopnickiej wszystkie banki w to miejsce klient będzie miał wybór w jednym miejscu i na parking nie będzie narzekał potrzeba gotówki to załatwi a główne ulice miasta zróbcie dla turystów i mieszkańców chcących wyjść odpocząć i kawy się napic coś zjeść a nie tylko w lewo bank w prawo bank itp.
~ 17-11-2017 18:42
burdel zrobic bo nie ma porzadnego w miescie- okna wystawowe juz sa-
~ 17-11-2017 18:46
Od początku to był poroniony pomysł. Zgadnijcie czyj ?
~lokalny 17-11-2017 19:07
Ukraiński Dom Kultury tam zrobić. Ruch gwarantowany
~budda 17-11-2017 19:29
17-11-2017 18:42 Burdelu ci mało w jeleniej?Kurczę ta Wójcik rzeczywiście handlowała 21 lat gaciami na targowisku:)
~Jel.. 17-11-2017 19:30
Zawiła tylko potrafi opłaty zbierać i to solidne na dodatek niech jeszcze więcej galerii postawi-dobry jest w tym ma wprawę
~budda 17-11-2017 19:37
Warto by było zrobić tam coś co posłuży wszystkim mieszkańcom,może imprezownie i na każdym piętrze inny styl i muzyka,czynne 24h/7 dni w tygodniu...Tylko czy w jeleniej znaleźli by się klienci?W takim razie może jakieś super przedszkole albo meczet?
~ 18-11-2017 14:05
do: ~budda (19:37)
Klienci by się znaleźli, ale takie pomysły są nie do zrobienia w centrum, bo stare baby protestują i po 22 ma być cisza. W innych miastach się da i w centrum są usługi, a nie mieszkania, a u nas interes starych bab najważniejszy.
~budda 17-11-2017 19:40
A właśnie,jaki był tam koszt najmu 1mkw powierzchni? Znając ceny nieruchomości w jeleniej ceny pewnie były wyssane z palca i oczywiście zbyt wysokie?
~jajo 17-11-2017 20:05
na krótkiej był megamix, też zaorany.
~jg-jg 17-11-2017 20:35
Ciekawe ile płacą za biura poselskie?
~pos 17-11-2017 23:18
do: ~jg-jg (20:35)
na tyle dużo, że straty nie są jeszcze większe. W serialu "ranczo" w jednym z odcinków jest ten mechanizm najmu przez posłów dobrze przedstawiony
~heretyk 17-11-2017 21:07
Nie macie pomysłu?Oddajcie proboszczowi którejś z parafii ,oni zaraz to zagospodarują.
~Jarek z Cieplic 17-11-2017 21:08
Śmiechu warte, tak to jest jak takie osoby jak Danuta Wójcik nie mające żadnego wykształcenia ani doświadczenia dostają takie stanowisko. Jeśli nie ma wiedzy, to w normalnej firmie wyleciała by na zbity pysk. Jak miasto ma się rozwijać, jak kluczowe stanowiska w urzędzie ds rozwoju zajmują takie niekompetentne osoby. Powinna wrócić do sprzedawania ciuchów albo warzywek na targowisku, bo do niczego innego się nie nadaje. Na jej miejsce zatrudnić młode osoby z pomysłami, chęcią pracy i mające odpowiednie kompetencje. Może faktycznie PiS na rację, żeby zrobić dwukandencyjność w samorządach, jak co 2 lata będą wymieniać się ludzie to może takie osoby jak Wójcik nie będzie stołować się długo przy korycie.
~ 18-11-2017 14:06
do: ~Jarek z Cieplic (21:08)
Dwukadencyjność to nie są 2 lata, tylko 2 kadencje, czyli 8 lat. Jak nie wiesz, to nie pisz.
~ 17-11-2017 21:39
Dziś byłem tam na obiedzie totalna porażka, zupa dno z makaronu z darów dla ubogich, na drugie ryba malutka, te obiady to lipa.
~ 17-11-2017 21:52
Burdel zrobić!!!
~rado 17-11-2017 22:28
dochodowe w tej części miasta to lumpeksy
~ 17-11-2017 22:32
Zawila do dymisji. Miasto jest w zapasci, brak jakiegokolwiek pomyslu i realnych dzialan. Ciepla woda w kranie to za malo.
~J 17-11-2017 22:56
Po tej kostce brukowej nie da się chodzić, czy Pan Vice tego też nie widzi, tak często chadza po tym pustym mieście, wielka szkoda ,że JG opustoszała
~Adam 18-11-2017 2:50
Moze przebudowac to na " Lofty", super miejsce dla ludzi ktorzy chca mieszkac w centrum.
~ 18-11-2017 6:45
Moi drodzy nareszcie, nareszcie zaczynamy rozumiec do czego doprowadzily nas kliki kolesi i niedouczonych miernot.
~lolo manolo 18-11-2017 6:46
Odkrecajcie miernoty tabliczki idziemy PO was.
~lolo manolo 18-11-2017 6:55
Mistrzowie podnoszenia podatkuw i wesylania kamornika na POLSKICH przedsiebiorcow. A NIEMIECKM wlascicielom marketmarketuow nie placacym a Polsce podatkuw wlaziliscie w tylki. ZDRAJCY.
~ 18-11-2017 9:39
Ten artykuł już przesuneli żeby nie było go widać, ale jest następny ciekawy, Zawiła podwyższa wszystkim ludziom podatki od Nieruchomości żeby wyrównać straty z tegoż nie rentownego domu handlowego, ale spryciarz zabrać biednym.
~Ja 18-11-2017 14:49
Moze czysz obniżcie to sie chetni znajdą...
Eve Lina 18-11-2017 14:51
Ile za czynsz miasto sobie zyczy?moze wypada obnizyc to sie kilku chetnych znajdzie?
~ 19-11-2017 1:22
lepiej było park zamiast galerii
adam57sochrau 19-11-2017 12:09
Zamknąć bankruta!!!
~Inż. 19-11-2017 14:57
Gospodarzem miasta powinna być osoba potrafiąca zarządzać firmą, przedsiębiorca z doświadczeniem. Jeśli ktoś nie ma o tym pojęcia, to jak może zarządzać miastem i sprawić, żeby było rentowne? Może trzeba jakoś zachęcić naszych rządzących, żeby trochę wzięli się do roboty. Jakoś ich rozliczać?
~Mieszkamtu 19-11-2017 15:49
Po pierwsze przekształcić ul. Długa i Krótka w prawdziwy deptak z kostka ( najlepiej cięta ), ławeczki, zieleń stylowe lampy , zlikwidować dziki parking , zostawić kilka wyznaczonych na przeciwko teatru , plus kilka dla niepełnosprawnych . Po drugie co do samego domu towarowego,zlikwidować schody ruchome ( i tak nie działają od lat ) , wynająć parter najlepiej dla jednej firmy z wejściem głównym . Górę przebudować na mieszkania, biura itp i korzystać z bocznych wejść. Czy miasto ma to realizować oczywiście ze nie , powinno sprzedać ten budynek nawet za 1-2 mln, ale tego nie zrobi bo za kiedyś wydano 10 mln. W tym momencie zostanie zrealizowana strata i będzie można oskarżyć o marnotrawstwo, nieudana inwestycje itp. Najprawdopodobniej nic sie nie stanie i dalej ten budynek bedzie podupadał az dojdzie do władzy człowiek odważny i podejmie trudne ale jedyne decyzje.
~Witek52 19-11-2017 17:24
Tym miastem rządzą ludzie bez pomysłu i wizji, dla nich liczy się tylko tu i teraz dlatego Jelenia Góra jest najgorzej zurbanizowanym miastem, a plan zagospodarowania terenu to wszędzie budować markety
~Witek52 19-11-2017 17:29
Nie wiem w czym fascynacja p.Łukaniukiem przekształcił skrzyżowanie w rondo które stwarza większe zagrożenie dla pieszych niż było ...
~ 19-11-2017 17:30
no to teraz posłać włodarzy do kamieniołomów niech odpracują straty, czemu garniturki nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za swe rządy ? przy wyborach na każdą kolejną kadencje powinny być także pytania czy obywatele są zadowolenie z rządów poprzedniej kadencji, jeśli mały % będzie na TAK to wtedy kara
~hmmm 20-11-2017 7:33
Przerobić na parking, dom publiczny....
~HIT 20-11-2017 11:14
To mamy popis lokalnej władzy, nie mają pojęcia o gospodarowaniu obiektami. Żałosne. Dlatego trzeba ich wymienić na ludzi z głową na karku, a nie z tyłkiem przyklejonym do krzesełka. Z Domem Dziecka już dawno źle się dzieje, a oni nic z tym nie robili. Galeria Karkonoska podzieli los obiektu z Długiej. Tak zarządza miasto obiektami handlowymi, które powinny dawać przykład handlowcom. Umarło miasto, a to co zostało to zombi, czyli jak powieje mocniejszy wiaterek to się przewróci. Rządy platfusów w naszym mieście to jedna wielka porażka, a jedyny ich sukces to podwyżki, jak nie za mieszkania i lokale to podwyżki wody i ścieków.
~psps 20-11-2017 12:55
Bibliotekę! Przecież nie ma w pobliżu.
~ 20-11-2017 16:25
PO-PSL-SLD-WUJCIK-wszyscy wont
~grafen 20-11-2017 17:51
Wiceprzewodnicząca Komisji Rozwoju Danuta Wójcik przyznaje, że nie ma pomysłu na zagospodarowanie budynku i liczy, że prezydent tym się zajmie. Sami sobie wybraliście takich włodarzy to teraz macie...
~ 20-11-2017 21:50
Na Kiliskiego mial byc parkig i co?
~Witek52 21-11-2017 0:52
Tyle negatywów a rządzący siedzą sobie w cieplutkich posadkach i z Nas się śmieją. Już nie długo :)
~ 22-11-2017 12:00
do: ~Witek52 (0:52)
tak już niedługo ... wygrają kolejne wybory
~Prus 21-11-2017 18:16
Pani Wójcik jest osobą bez honoru. Już dawno powinna odejść.
~KERTOIP 26-11-2017 12:23
Pamiętam jak dziś, kiedy pisałem, żę tak będzie to shejtowaliście mnie! Gdzie dzisiaj jesteście mądrale! Wy idioci! Teraz miasto konczy sie na PKS ;) Galeria pozamiatała!
~jeżozwierz1 29-11-2017 10:40
No cóż, viceprzewodnicząca komisji rozwoju RM od wielu lat stara się kokietować, zamiast myśleć jak kupiec. Wszak jako ekspedientka w sklepie nabiałowym na Zabobrzu, a potem jako właścicielka stoiska na Ryneczku koło Ronda, powinna mieć we krwi kupieckie pomysły. Może zaprzyjaźniony radny Pan ZŁ pomoże. Ma szerokie znajomości. Ale co tam, niech prezydenci się pomartwią, a Rada Miasta z ochotą rozliczy włodarzy z marnotrawstwa publicznych finansów. Ciekawe, jak radzono sobie z utrzymaniem obiektu, kiedy był tam Dom Dziecka (nie mylić z bidulem). Ale kto to pamięta. Do 1994 roku na dole były stoiska handlowe, właśnie nazwane Domem Dziecka, czyli z artykułami przeważnie dla dzieci, a na górze były biura i... mieszkania komunalne. Inne nazwy to przedwojenna Hava, Kaufhaus Georg Pinoff, później Dom Dziecka Jaś i Małgosia. W ostatnim ćwierćwieczu wiele zmieniono w obrazie Jeleniej Góry , ale trudno oprzeć się wrażeniu, że te zmiany to w większości wynik nieprzemyślanych decyzji, podejmowanych na szybko i w złej wierze, byle "odfajkować" temat.
~Rofi 5-12-2017 14:37
Potrzebujesz szybkiej gotówki? Nie zwlekaj. Zadzwoń do mnie:721520195

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600
 
Będzie się działo! - Jelonka poleca
 
Najczęściej czytane komentowane
10 30
10 30
Maraton subiektywności
Do urzędu bez gotówki? (3)

Jelenia Góra Sobota, 16:51
09 grudnia 2017

 
Temat tygodnia
Zniszczyli drogę, żeby... było bezpieczniej [foto] Zniszczyli drogę, żeby... było bezpieczniej   (61)

Region Środa, 06:28
13 grudnia 2017

Na odcinku drogi pomiędzy Dziwiszowem i Łysą Górą, na popularnej Kapeli, zostały podfrezowane...
W Piechowicach czas wyciszenia i żałoby [foto] W Piechowicach czas wyciszenia i żałoby   (60)

Piechowice Środa, 06:17
6 grudnia 2017

Mieszkańcy Piechowic nadal są bardzo poruszeni tragicznym pożarem, w którym kilka dni temu zginęła...
Tragedia w Piechowicach – zginęło troje dzieci [foto] Tragedia w Piechowicach – zginęło troje dzieci   (189)

Piechowice Niedziela, 07:24
3 grudnia 2017

W nocy 3 grudnia w nocy doszło do tragicznego w skutkach pożaru w budynku przy ul. Przemysłowej w...
Wydłużony termin oddania mostu na Cervi [foto] Wydłużony termin oddania mostu na Cervi   (56)

Jelenia Góra Piątek, 13:01
1 grudnia 2017

Most nad Wrzosówką, w ciągu ulicy Cervi w jeleniogórskich Cieplicach, miał być gotowy do końca...
Podatek od nieruchomości bez zmian, a koalicja? [foto] Podatek od nieruchomości bez zmian, a koalicja?   (34)

Jelenia Góra Środa, 13:03
29 listopada 2017

Radni Rady Miejskiej Jeleniej Góry nie zgodzili się na podwyższenia niektórych podatków od...
Zgoda na remont za głowę starosty? [foto] Zgoda na remont za głowę starosty?   (59)

Jelenia Góra Sobota, 06:17
25 listopada 2017

Niespodziewany przebieg miała kolejna, nadzwyczajna sesja Rady Powiatu Jeleniogórskiego, która odbyła...
Brakuje 6 milionów na oświatę [foto] Brakuje 6 milionów na oświatę   (67)

Jelenia Góra Wtorek, 15:11
21 listopada 2017

Podczas posiedzenia Komisji Oświaty i Wychowania 21 listopada radni zostali poinformowani, że w budżecie...
Dom handlowy generuje duże straty [foto] Dom handlowy generuje duże straty   (128)

Jelenia Góra Piątek, 07:17
17 listopada 2017

Dom Handlowy przy ul. Długiej w Jeleniej Górze od lat świeci pustkami, a koszty utrzymania ponosi...
Kontrole palenisk – czy to legalne? [foto] Kontrole palenisk – czy to legalne?   (99)

Jelenia Góra Czwartek, 06:36
16 listopada 2017

Od lat Straż Miejska zimą przeprowadza w Jeleniej Górze kontrole domowych palenisk. W tym roku...
SOR tymczasowo przeniesiony [foto] SOR tymczasowo przeniesiony   (26)

Jelenia Góra Wtorek, 14:08
14 listopada 2017

Jak już informowaliśmy, Szpitalny Oddział Ratunkowy przy Wojewódzkim Centrum Szpitalnym Kotliny...
Zobacz więcej artykułów
Zobacz więcej Temat tygodnia
 
Redakcja

Masz problem? A może wiesz coś ciekawego i chcesz się z nami tą wiedzą podzielić? Zadzwoń do nas lub przyjdż. Redakcja mieści się przy ul. Skłodowskiej-Curie 13/2 (I piętro).
Redakcja : 75-75-444-00
W piątek dyżuruje
redaktor naczelna
Bożena Bryl-Chrząszcz
Od 10.00 do 12.00
 
Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Życzenia |  Sondy |  Gazeta |  Reklama 
© 2002-2017 Jelonka jest znakiem należącym do Highlander's Group.
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Napisz do nas | Redakcja | Jelenia Góra | Świdnica | Wałbrzych | Reklama | Centralne ogrzewanie | Logo