Czytaj także: Świdnica Wałbrzych

Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Sondy |  Życzenia |  Gazeta |  Reklama 
Środa, 22 listopada 2017 Godz.: 02:43:00 Imieniny: Cecylii, Marka, Stefana, Wszemiły Czytających: 2127, Zalogowanych: 1 . Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Wiadomości, Jelenia Góra

Potrącenie pieszej na pasach

Środa, 8 listopada 2017, 17:43, ostatnia aktualizacja: 2017-11-10 06:14
Autor : kawonz
Miej świadomość
 
Głos ulicy
 
Kalendarz wydarzeń
 
Telewizja DAMI
 
Co jest grane w Norwidzie?
 
Kategorie wydarzeń
Event5
Kabarety1
Koncerty10
Konkursy1
Kursy6
Prelekcje7
Sportowe1
Spotkania3
Tańce4
Teatry6
Turystyka1
Warsztaty6
Wystawy8
 
Dialogi Jelonki
 
Archiwum PDF
Archiwalne numery Jelonka
 
Fot. kawonz

Dzisiaj (8.11) około godz. 12.00 w Jeleniej Górze samochód marki Peugeot uderzył przechodzącą przez pasy w okolicy Ronda na Zabobrzu starszą panią. Po zderzeniu z autem poszkodowana była przytomna. Jako pierwsi na miejscu zdarzenia byli policjanci i to oni udzielili jej pierwszej pomocy.

Z pomocą ratowników medycznych kobieta doszła do karetki. Z silnymi potłuczeniami ciała została zabrana do szpitala celem dalszej diagnostyki.

Kierowca Peugeota to mężczyzna w starszym wieku. Zarówno on jak i pechowa uczestniczka tego zdarzenia drogowego byli trzeźwi. Policja prowadzi działania wyjaśniające.

R E K L A M A
Zobacz zdjęcia
Następna wiadomość  Wiadomości 
 Poprzednia wiadomość Strona główna 
 

Komentarze (135) Dodaj komentarz

~Sarna 8-11-2017 17:59
Ach to dlatego był korek
~jg 8-11-2017 18:11
skutek braku świateł
~natana 8-11-2017 18:16
Tam jest tragedia!Chodza jak wiete krowy!Wychodza z targowiska i mysla ze sa dalej miedzy kramikami!Zlikwidowac to przejscie:)
~kierowca 8-11-2017 18:19
Niestety,likwidacja światel i zrobienie ronda było błędem ! Teraz jest jeden wielki bałagan !
~Bambo 8-11-2017 18:19
Jak to "pechowa uczestniczka tego zdarzenia"? Może by w końcu przenieść pasy w inne miejsce!!! To rondo jest niebezpieczne, to większość kierowców mówi. Pomysł z rondami jest dobry, ale jak to zwykle bywa, ktoś spieprzył całą ideę tego rodzaju rozwiań. Czy na rondzie powinny tworzyć się korki?... A tworzą się. Nie tylko dzisiaj.
Rafał Krasuski 8-11-2017 18:21
Jakie rondo takie bezpieczeństwo.
~FFF 8-11-2017 18:23
Po utworzeniu "ronda" miejsce stało się bardzo niebezpieczne dla pieszych. Należy problem ( bo jest to problem i dla pieszych i dla kierowców) prędko rozwiązać !!!. Przyzwyczajenie, wygoda ( bo prędko i blisko) , krótkie szare dni , słaba widoczności to przyczynki do takich zdarzeń jak dzisiaj. jest to problem do natychmiastowego rozwiązania.......
Dominika Patrycja Malinowska 8-11-2017 18:30
Gdyby tak przesunac te pasy, to bez problemow by sie odbylo... Ale nie. Bo z kazdej strony ronda musza, byc te cholerne pasy.
Moore Paulina 8-11-2017 19:16
a wystarczyłyby skrzydła...
Marek Zdyb 8-11-2017 22:18
naucz sie jezdzic i zwracac uwage czas najwyzszy ustepowac pieszym
Dominika Patrycja Malinowska 9-11-2017 2:04
Piesi jak i kierowcy to uczestnicy ruchu drogowego. Wiec oby dwie strony powinny byc uwazne. Do tragedi wiele nie trzeba. Roznie bywa. Kierowca sie zatrzyma a drugi zjezdzajacy z ronda moze w stojacego stuknac. Niestety pasy sa naprawde zbyt blisko tego ronda, to dprawdzalo sie na skrzyzowaniu tylko przy sygnalizacji swietlnej, a teraz to tylko niebezpieczwnstwo. Ale powstana kolejne ronda i kolejne takie same problemy.... A jesli chodzi o pieszych czesto za duzo sobie pozwalaja. Rozumiem, ze maja pierszenstwo, bo pasy, ale zdevydowanie lepiej sprawdzic czy cos nie jedzie, albo czy kierowca sie zatrzyma niz ryzykowac. Trzeba pamietac, zr kazdy jest uczestnikiem ruchu i ze trzeba tez uwazac za innych i za siebie
~ronda 8-11-2017 18:33
Ronda są super. Ale trzeba pomyśleć gdzie je robić. Dlaczego nie ma ronda na Goduszyn? Tam jest potrzebne. Natomiast rondo na Zabobrzu (właśnie tutaj) czy ronda planowane (Wicka Pola-Złotnicza i teatr) to nieporozumienie!
~takie fakty 8-11-2017 18:36
Odkąd zamieszkałem w JG - 6 lat temu, to nie słyszałem aby na tej krzyżówce jakiś pieszy został potrącony. Odkąd świateł nie ma - drugi w ciągu miesiąca. To rondo to poroniony pomysł, o czym wielu ludzi już się wypowiadało.
~ 8-11-2017 18:37
Przecież twórcy ronda doradzali, żeby wchodzić na pasy to się kierowcy zatrzymają!Wszyscy piszą, że trzeba przejścia przesunąć i zrobić wysepki dla pieszych ale to są koszty... a przecież musi starczyć farby na kolejne ronda malowane.
Joanna Górska 8-11-2017 18:40
Jaka kultura takie bezpieczeństwo.
Patrick Ligocki 8-11-2017 18:40
Niech nawymyślają więcej Rond
~ 8-11-2017 18:42
Czy musi być ofiara śmiertelna, żeby ktos z tym bałaganem zrobił porządek? Czas zejść na ziemię i przestać wymyślać rozwiązania rodem z placu manewrowego. Brak zachowania standardów musi tak sie skończyć. Gdzie opinia policji i fachowców? Zróbcie to wreszcie jak należy. Pasy won dalej od ronda. To minimum
~ 8-11-2017 18:45
bo to rondo to nieporozumienie a zwlaszcza przejscia dl;a pieszych , przesunac i bedzie lepiej a nie pasy na samym rondzie ile jeszcze trzeba tych potracxen na tym rondzie
~ 8-11-2017 18:46
Prawda jest taka że piesi sa rozbestwieni Uważaja ze i chodnik i jezdnia i trawnik sa ich Wszyscy musza uważac na nich a im wolno iść zawsze i wszędzie Piesi sa straszni Widza że jest niebezpiecznie ale właża pod samochody i nawet nie zerkną w bok-wszystko musi przewidziec kierowca W okolicach RONDA jest horror- bazarek ,przychodnie kilka skłepów przejazd do szpitala ....itp no i kilkanaście pasów. Wszystkim się "spieszy bo ucieknie biedronka ,bazarek.....itd. Jak tam przejechać ? jak tez przejść?
~Uls 8-11-2017 18:46
Od 1 dnia tego rąda było wiadomo że to porażka ,że wydarzy się nieszczęście. Pasy prawie na rądzie,zaraz drugie będzie ciekawe czy też taki kicz.Na Wojska Polskiego przechodzi wiele dzieci do szkół oby nie było to rondo jak na Zabobrzu.
Anna Liszka 8-11-2017 18:58
Bezpieczenstwo? Jeden trąbi żeby przechodzić drugi najezdza 😞
Joanna Krawczyk 8-11-2017 19:01
Straszny niewypał te rondo😡
Dariusz Mikulski 8-11-2017 20:04
Chyba nie wiesz o czym piszesz 3 wypadki od początku ronda do tej pory 3 na dobę
Joanna Krawczyk 8-11-2017 20:38
Te rondo za blisko rynku....ludzie spaceruja tam na pasach co chwila....kierowcy gnaja aby tylko wpieprzyc sie jak najszybciej w rondo....nie patrzą na przechodniów........porażka😡😡
Tomasz Miroszkin 9-11-2017 15:26
Joanna Krawczyk I dobrze, ewolucja wyeliminuje durne jednostki.
Andżelika Macudzińska-Jurasz 8-11-2017 19:09
To było do przewidzenia rondo ok a przejście za blisko i do tego bez sygnalizacji. Ludzie chodzą jak święte krowy z bazarku wprost na drogę i nie patrzą Oni idą!!!
Marek Zdyb 8-11-2017 22:17
oj sloneczko wpadniej do norwegi to zobaczysz jak ludzie chodza przez ulice
Łukasz Bonikowski 8-11-2017 23:21
Albo Szwajcarii. Podobna kultura
~123 8-11-2017 19:11
Na pobliskim budynku jest zamontowana kamera wiec z ustaleniem przebiegu zdarzenia nie powinno być problemu. Może drogówka parę razy by się pokazała i pouczyla by zarówno kierowców jak i pieszych.
~Jacy rozbestwieni? 8-11-2017 19:18
Dawno nie byłem w JG, ale czytam na bieżąco Jelonkę i wiem, że powstało rondo, dlatego ze szczególną uwagę i baczność miałem dojeżdżając do tego miejsca. Pominę epitety jakie mi się cisły jako kierowcy. I uprzedzam nikt mnie nie obtrąbił i zgodnie ze znakami je objechałem. Ale ci biedni piesi którzy musza pokonać 3 potoki samochodów na wysokości sklepu. Raz do przodu, raz do tylu a samochody jadą. Wystarczyło wyregoulować światła i odpimpać sie od tego skrzyżowania. Widze ze nastał w JG reformator i wszystkie skrzyżowania na ronda zamienia, a moze na rondel powinien.
~Masakra iiiii 8-11-2017 19:23
To rondo to porażka broń Boże ronda Wojska Polskiego a Sudecka tam dzieci chodzą do szkoły Ruch jak w Rzymie na przejściu
~Masakra iiiii 8-11-2017 19:24
Będzie strajk i protest nie chcemy takich Rond dla ubogich
~=== 8-11-2017 19:39
Jest gorzej jak było,teraz zeby wyjechac z przedszkola to stoi sie z 5min,beznadziejne to rondo.bałagan!
~gość 8-11-2017 19:44
Oczywiście, że brak świateł a zrobienie ronda to cholernie wielka bzdura, I takich zdarzeń będzie więcej, Nic gorszego - czy ta nasza władza zacznie normalnie myśleć? To samo będzie na Sudecka/W. Polskiego ! Zastanówcie się co robicie decydenci ! Myślcie !
~/ 8-11-2017 19:49
A to akurat prawda że brak możliwości wyjazdu z przedszkola to efekt "upłynnienia" ruchu (ciekawe komu?). Jak zrobią jeszcze dwa ronda na Złotniczej to stanie Wojska Polskiego - bo więcej aut tam wjedzie.
~@^@ 8-11-2017 19:52
Może przejście winno być w innym miejscu, ale to kierowcy są winni. Powinni jechać ostroznie, powoli, aby w kazdym momencie przepuścić pieszego. Ja nie widzę z rondem problemu.
Sebastian Smyk 8-11-2017 19:58
Ja się boję jechać przez te rondo 🙄
Paweł Lackorzyński 8-11-2017 20:22
Bez obrazy ale jak się boisz jechać to sobie przejdź ;)
Sebastian Smyk 8-11-2017 20:26
Ja to ze wsi jestem 😁😁🚗🙈
Sebastian Smyk 8-11-2017 20:27
I sie zgubiłem na tym rondzie za pierwszym razem
Paulina Paulina 9-11-2017 7:36
Haha mam to samo 🙈🙃😻😅😅
Katarzyna R-ka 8-11-2017 20:11
To było do przewidzenia..masakra
~/ 8-11-2017 20:12
Nie - to nie jest wina kierowców - to wina tego ronda. Ze światłami nie było potrąceń na tej krzyżówce. Teraz mamy już dwa. A zima i święta dopiero nadchodzą. warunki na drodze się pogorszą, auta będą cisnąć na Tesco i Auchan, piesi na ryneczek. Najgorsze przed nami. A były światła - był spokój
~ 8-11-2017 20:14
To "rondo" to jakiś cyrk,piesi nie mają świateł.Potrąceń będzie tam więcej dzięki geniuszowi od drogowych rewolucji.
~acab 8-11-2017 20:22
efekt ronda. i to tylko dla tego, że jakiś urzędas nie potrafił jeździć :-) teraz będzie coraz więcej tych wypadków tam. kierowcy nie chcą się zatrzymywać, piesi nie chcą stać w nieskończoność.
~swojak 8-11-2017 20:23
do wszystkich malkontentów, nie było ronda, źle, jest rondo, źle i tak w kółko macieja, nic się wam nie podoba, ja jeżdżę tam codziennie i nie tracę czasu na stanie w kolejce od wiaduktu
~Sarna 8-11-2017 20:30
Wystarczy, aby kierowcy uważali na pieszych a piesi na auta
~ 8-11-2017 20:31
Cud malina, takie małe rondko i bum. A tak dobrze było po staremu
~obserwa 8-11-2017 20:33
Moze wyszynskiego zrobil nawet nawet, Ale Ronda to porazka XD a moze by tak kladke zrobic, ale watpie ze miasto ma fundusze xD
~/ 8-11-2017 20:35
Bo to co było od lat należało zostawić. Ktoś kiedyś to rondo nie bez powodu zlikwidował. I nie pamiętam też żeby na te światła codziennie ktoś ujadał. Przynajmniej nie w takim stopniu jak na to rondo. Co zaś do faktów - potrąceń nie było A jak komuś się śpieszy i nie zamierza stanąć na chwilę - to powinien jeszcze raz zrobić badanie psychologiczne na kierowcę.
~ 8-11-2017 20:47
Ludzie ,a jakbyście mieszkali w dużym mieście ?To trup by się ścielił gęsto-zaściankowość wychodzi ,aż boli
~/ 8-11-2017 21:02
A ma coś wielkość miasta wspólnego z tematem? Liczy się natężenie ruchu na drodze a nie wielkość miasta. W wielkich miastach są alternatywne trasy przejazdu, obwodnice, tramwaje, metro, itp. A tutaj po prostu całe zabobrze jedzie do centrum i cieplic, a całe cieplice i centrum na zabobrze - więc ruch jest ogromny. A i teoretycznych pieszych na zabobrzu mieszka chyba coś koło 30 tysięcy. To naprawdę tykająca bomba
~ 8-11-2017 21:04
rondo ok tylko to przejscie dla piszych tragedia. wchodza jak swiete krowy. a tak czekali na zielone i tyle
~/ 8-11-2017 21:13
Właśnie ku temu te światła tam stały i potrzebne były. I jak widać potrzeba istnieje ich przywrócenia. Trochę to jak z Kalim i krową - jak pieszy włazi na przeznaczone dla niego przejście - to święta krowa, a jak kierowca nie chce stać na świetle tylko grzać przez rondo - to już nie święta krowa.
~Darko 8-11-2017 21:17
Fajne rondo , tylko jak można było zrobić na samym rondzie przejścia dla pieszych, to jakieś nieporozumienie !!!
~ 8-11-2017 21:32
ludzie to grupsza sprawa. Nawet ta reporterka Dami przyjechała zrobić reportaż z wypadku.
~asd 8-11-2017 21:32
ofiara zmiany organizacji ruchu. brak świateł to jest zły pomysł.
~ 8-11-2017 21:42
taa jasne jakby tam jeszcze jechał tramwaj to ....a i pewnie w takim wrocławiu albo krakowie jest większe natężenie ruchu.ze miastaście a dupaście
~do bambo 8-11-2017 21:48
Jeśli nigdy nie widziałeś korków przy rondach,to rusz tyłek i pojeżdzij po kraju a nie wokół swej stodoły.
~Bambo 8-11-2017 21:49
Co za cymbał z urzędu planuje te ronda. § 127 Przejścia dla pieszych - Dz.U.2016.0.124 t.j. - Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, 4. Na ulicy klasy GP, G lub Z przejścia dla pieszych powinny być usytuowane w odległościach nie mniejszych niż 100 m, jeżeli nie ma sygnalizacji świetlnej. Może prokurator zajmie się też tymi co "strzelili" tego bubla drogowego!!! Niedługo Jelenia Góra będzie zakręcona - od rond.
~/ 8-11-2017 21:53
Tutaj nawet nie ma ronda. Jest tylko placek jakby ptak nas.rał, Co ty porównujesz to do dużych miast? Ruch jest duży a rondo małe - proste i na temat. A codzienność na tej krzyżówce mówi sama za siebie
~zzz 8-11-2017 21:54
Rondo jest ok, tylko przejście dla pieszych jest za blisko, należałoby je przesunąć, światła nie są potrzebne, bo by się korkowało, ruch przecież jest tam płynny, choć chwilami się spowalnia. Tylko niestety wielu kierowców po pierwsze nie potrafi jeździć po rondzie, a po drugie przechodnie też bez opamiętania wchodzą na jezdnię myśląc, że będąc na pasach mają pierwszeństwo. Przechodniu najpierw się rozejrzyj, nim wyjdziesz, bo auta to tylko maszyny, mimo doświadczenia, trzeźwości i dobrej woli - nie zawsze jest do opanowania przez kierowcę. A kierowco - noga z gazu, bo nie wiesz, czy ktoś nagle nie wtargnie ma przejście...
~ 18-11-2017 22:55
do: ~zzz (21:54)
Tan są potrzebne światła, bo są wypadki z powodu ich braku. Przejście dla pieszych powinno być nieco oddalone od samego ronda, ale nie za dużo, wtedy będzie bezpiecznie. Są ronda z przejściami dla pieszych, takie jedno widziałam na drodze w kierunku Wrocławia, zdaje egzamin.
~/ 8-11-2017 22:13
Naprawdę tak ręczysz za trzeźwość każdego kierowcy, wypoczęcie, skupienie, doświadczenie? Gdzie niby te przejścia przenieść? Prosto na zatoczkę autobusową? A może jeszcze dalej? Niech babcie dryłują po sto metrów, a potem nawracają kolejne sto. Przecież ruch jest tylko dla zmotoryzowanych a babcie niech się gonią? Po prostu to rondo nie powinno było powstać. Korki i tak są, wypadki są i niezadowolenie też jest. Trzeba było zostawić ta krzyżówkę po staremu.
Marek Zdyb 8-11-2017 22:16
polacy jeszcze sie nienauczyli ustepowac pieszym normalka
~zabrać kólko,zabrać nogę 8-11-2017 22:21
Piesi są straszni, piesi są rozbestwieni, piesi zawladnęli i chodnikiem, i jezdnią( tak, tak śmią przez paski przedzierać się na drugą stronę, co za roszczeniowość !)Kierowcy dla odmiany są całkiem w porzo , nie śpieszą się nigdzie, bo do biedry, uchowaj Boże,przecież nie chodzą! ( Nb. nie chodzą bo zakupy robi im dziadostwo. Na własnych trzech nogach ciągnąc tony zakupów,żeby synuś,wnusia etc.etc. żreć miał,co!) Tylko dlaczego np. na Al. WP chodniki pełne dziur -przez auta, a i kierowcy trąbią na pieszych na chodniku? A po trawnikach np. na Zabobrzu, tylko nazwa została. Rozjeżdzone, nie rozchodzone.Bo się kierowcom należy jak doopie, nocnik. Po sprawiedliwości pieszym zabrać nogę, a kierowcom wymontować koło.W aucie. Jedno.I nie będą nikomu wadzić!
~do 22:13 8-11-2017 22:50
Naucz się jeździć ,naucz się czytać ze zrozumieniem ,a najlepiej wracaj do siebie bo zostawiłeś już na 6 lat krowy bez opieki
~em 8-11-2017 23:00
Nauczcie się barany skrzeczące korzystać i z ronda i z przejść na rondzie.!Banda cymbałów skazana na zagładę.....
~nrsiudmy 8-11-2017 23:06
Ronda to dobra rzecz.Tylko kierowcy i piesi muszą się nauczyć.Rondo jest spowalniaczem .Pieszym zabrał bym komórki ,bo nic poza nią nie widza i włażą prosto pod koła a później to auto winne.
~/ 8-11-2017 23:23
Co zostawiłem to moja sprawa. Wrócę jak będę chciał. A może i krowy tu sprowadzę bo widzę że byłoby je komu powierzyć w tym mieście.
~kierowca 8-11-2017 23:27
Będąc na rondzie i chcąć zjechać patrzymy kątem oka na pojazdy z prawej strony czy przypadkiem nie wjadą w nas choć powinni ustąpić pierwszeństwa. Niestety sprawdzając sytuację z prawej .....wjeżdzamy na przejście, które jest blisko. A na nim może ktoś być....:(
~do kierowca 8-11-2017 23:51
nie, to danie tobie prawa jazdy było błędem, każdy kto nie umie bezpiecznie przejechać przez rondo lub skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnej powinien z automatu tracić prawo jazdy, na drogach byłoby bezpieczniej i mniej smogu
~prawy 9-11-2017 0:03
Jakie miasto,takie rondo !!!
~gość 9-11-2017 6:14
Nie jakie miasto, takie rindo, tylko piesi włażą pod koła na nic nie patrząc. Rozwiązanie proste - przesunąć przejścia o 10-15 m i będzie po kłopocie.
~ 9-11-2017 6:21
Rondo jest bardzo dobre potrzeba tylko przesunac pasy bardziej na bok.
Artur Bany 9-11-2017 6:47
Podobno kierowca zgodnie z prawem musi zatrzymać się przed pasami cóż jak życie pokazuje normalny kierowca się zatrzyma a debil za kierownicą to król szos znaczy się prostak i ham
Robert Robson 9-11-2017 7:55
zgadza sie ,ale z drugiej strony co niektórzy chodzą jak świete krowy i sami nie patrząc ładują sie pod koła,a potem kierowca winien
Tomasz Miroszkin 9-11-2017 14:28
MAJĄ OBOWIĄZEK!!! Ale NIE MUSZĄ ... NIC NIE MUSZĄ.
Agnieszka Ciepiela-Lisińska 9-11-2017 17:33
http://www.lublin112.pl/1-stycznia-2017-r-pieszy-bedzie-mial-pierwszenstwo-przed-pojazdem-zanim-wejdzie-na-pasy/
Tomasz Miroszkin 9-11-2017 18:25
Agnieszka Ciepiela-Lisińska I co z tego? Jeżeli butelka wpadnie mi pod pedał hamulca to przejadę pieszego po prostu. Nic mu przepisy żadne nie pomogą ... pójdzie do piachu i poskarży się aniołkom na mnie, tyle mu zostanie z PIERWSZEŃSTWA.
Agnieszka Ciepiela-Lisińska 9-11-2017 18:30
Tomek... to sie w aucie sprzata tak zeby butelki pod pedalami sie nie walaly :p... a tak na powaznie... akurat rozumiem ze sa rozne przyczyny wypadkow, zdarzen, momentow, chwli itp itd. Podalam link poniewaz wiekszosc ludzi nawet nie wie ze taki przepis mamy od poczatku roku...
Tomasz Miroszkin 9-11-2017 18:48
Agnieszka Ciepiela-Lisińska Taki przepis był zawsze, pieszy który postawi nogę na pasach miał zawsze pierwszeństwo, praktycznie nic się nie zmieniło. Ale pomyśl trochę, czy jeżeli od 1 stycznia 2018 roku wprowadzimy przepis że pieszy może nawet wskakiwać po nadjeżdżające samochody, wbiegać na pasy bo ma zielone! to czy w jakikolwiek sposób zwiększy bezpieczeństwo pieszych?!! Przecież bezpieczeństwo pieszych zależy wyłącznie od nich samych! Ja nie wchodzę na pasy gdy jakikolwiek samochód się porusza, stawiam stopę na ulicę i czekam aż staną wszystkie samochody, absolutnie wszystkie, dopiero wówczas przechodzę przez ulicę. Gdy przechodzę na sygnalizatorach to przechodzę gdy wszystkie samochody się zatrzymają ... w ogóle nie zwracam uwagi jaki jest kolor sygnalizatora, gdy wszystkie samochody stoją to przechodzę.
Agnieszka Ciepiela-Lisińska 9-11-2017 18:52
Jezusie... Tomek... podalam link po to by nakreslic ze mamy nowy przepis od poczatku roku i nic wiecej. Byl przepis o postawieniu nogi na zebrze i wtedy kierowca ma obowiazek sie zatrzymac. Teraz ma obowiazek zatrzymac sie jak pieszy stoi PRZY zebrze. I tyle. Nie nakrecaj sie niepotrzebnie bo po co Ci te nerwy ?
Tomasz Miroszkin 9-11-2017 19:06
Agnieszka Ciepiela-Lisińska Hmmm ... widzisz, nadal nie rozumiesz o czym ja piszę. Próbuję Ci wytłumaczyć że jeżeli pieszy dba o własne bezpieczeństwo to nigdy nikt go nie potrąci samochodem. Wszyscy piesi potrąceni przez samochody są sami sobie winni. Powierzyli własne bezpieczeństwo przepisom ruchu drogowego i kierowcom.
Agnieszka Ciepiela-Lisińska 9-11-2017 19:07
Alez ja rozumiem co piszesz, natomiast Ty nie mozesz zrozumiec ze ja udostepnilam tylko link i tyle.
Tomasz Miroszkin 9-11-2017 19:20
Agnieszka Ciepiela-Lisińska Tylko po co go udostępniłaś? Często robisz coś bez celu?
Agnieszka Ciepiela-Lisińska 9-11-2017 19:25
Po co go udostepnilam masz napisane wyzej... Trzeba umiec czytac ze zrozumieniem...A Ty czesto jestes wredny gdy ego spada Ci do poziomu IQ ? Tez potrafie byc wredna...
Tomasz Miroszkin 9-11-2017 19:28
Agnieszka Ciepiela-Lisińska Ucz się. Słuchaj i ucz się. Wkleiłaś linka a ja poświęcam czas aby Ci uświadomić że ZAKAZ ZABIJANIA nie uchroni Cię przez ZAMORDOWANIEM. Rozumiesz to czy nie? Nigdy jeszcze nie słyszałem o przypadku kiedy ZAKAZ MORDOWANIA uruchomił kogoś przed zamordowaniem. A Ty słyszałaś o czymś takim? A zakaz kradzieży? Jak myślisz, czy zakaz kradzieży chroni Cię przed kradzieżą?
Agnieszka Ciepiela-Lisińska 9-11-2017 19:29
Dobzie tatusiu :)
Tomasz Miroszkin 9-11-2017 19:30
Agnieszka Ciepiela-Lisińska Nie pisałbym nic gdybym widział że wiesz o co chodzi. Winni są nasi nauczyciele którzy uczą dzieci ŻE MAJĄ PIERWSZEŃSTWO. Pierwszeństwo to zapis prawny, nie chroni żadnego pieszego. Nas też tak uczono ... to bzdura, niebezpieczna bzdura.
Agnieszka Ciepiela-Lisińska 9-11-2017 19:36
Twoj czas Twoja sprawa... nie prosilam o poswiecenie z Twojej strony wiec sie i takimi tanimi tekstami nie bron. Mialam takie samo prawo udostepnic powyzszy link jak i Ty na pisanie tu. Niczego sie nie czepialam ani nie komentowalam... Grzecznie Ci odpisywalam na co Ty nie dosc ze piszesz jakbys wszystkie rozumy pozjadal to jeszcze jestes cyniczny i wredny. To ze masz jakis problem sam ze soba i cisnienie wieczorne nie upowaznia Ciebie do wywyzszania sie i robienia za mojego mentora.
~xxx 9-11-2017 7:41
Zdarzenie miało miejsce o godzinie 12.00. Nie było ofiar a po 15.00 jeszcze skrzyżowanie było zablokowane. To jakaś paranoja. Policja do pracy
~Renault 9-11-2017 8:09
Mojim zdaniem dac ta zebre(pasy) gdzie indziej a nie przy samym rondzie a piesi wchodza i niepatrza i dlatego byl wypadek
~Amon 9-11-2017 8:28
To nie wina ronda tylko kierowców którzy nie potrafią jeździć. Jak tylko trochę deszczu lub śniegu spadnie miasto jest całe zakorkowane bo jedna ciota z drugą nie potrafią płynnie jechać. Ludzie są bezmyślni i to widać na kazdym kroku w sklepie na chodniku czy na drodze. Nie namawiam do brawura bo pokora i rozsądek są bardzo wskazane ale naprawdę mam wrażenie ze myślenie mocno boli niektórych ludzi...
~Amon 9-11-2017 8:36
Aaaaa... jeżdżę tamtędy przynajmniej dwa razy dziennie i odkąd powstało rondo przepustowość tego skrzyżowania znacznie wzrosła. Co do tej bezmyślności to taki przyklad: codziennie za rondem na Rozyckiego jakiś lewo skręt zamiast dojechac na maksa do krawędzi jezdni i umożliwić pozostałym dalszą jazdę zatrzymuje sie na środku pasa blokując wszystkich za sobą i tworząc korek. Skutkiem tego jest blokada całego ronda i niezłe zamieszanie. Codziennie widzę po kilka takich i innycj kwiatków w różnych miejscach. Tak więc myślcie kierowcy i zwracajcie uwagę nie tylko na siebie.
~nn 9-11-2017 8:38
na sudeckiej i wojska polskiego to drugie będzie bubel na największym skrzyżowaniu tam będzie co trochę tragedia jak zrobią rondo
~podatnik 9-11-2017 8:42
T rzeba pomyśleć o odsunięciu przejść od rąda . Nikomu się nic nie stanie jak przejdzie 50 m dalej ale bezpiecznie . do roboty myśliciele
~Witek52 9-11-2017 8:50
Wincej, wincej , wincej rond. Tak ostatnio myślałem jeżdząc tamtendy codziennie że ludzie wchodzą pod samochody na styk i są skazani na przepuści nie przepuści zdąży nie zdąży, a o wypadek przy takim natężeniu ruchu nie trudno. DLATEGO WYNALEZIONO SYGNALIZACJĘ ŚWIETLNĄ PANIE RONDEL. Nie cofajmy się 50 lat wstecz i nie poprawiajmy coś co jest dobre !
~kierowca 9-11-2017 8:58
zlikwidować rondo, na powrót wprowadzić światła, było bezpiecznie, teraz jeździ się makabrycznie
~Witek52 9-11-2017 9:14
Podobnie się ma sprawa do dwóch pasów na Podwalu, czekać aż dojdzie tam do tragedii. Aż prosi się żeby tam postawić fotoradar lub Panów wysadzić z cieplutkiej Insigni, którzy szukają jeleni na obwodnicy. Wykażcie się po wyłowić rybkę z akwarium każdy potrafi !
Marcin Gałuza 9-11-2017 9:39
k...wa, co było do przewidzenia? Kierowcy...przejście bez sygnalizacji... Gwarantuje wam, że np u Niemców pozabijalibyście z takim podejściem 90% populacji pieszych. Tam pieszy i rowerzysta to dopiero święta krowa, przejazd przez podporządkowaną to przedłużenie chodnika, rowerzysta się nawet NIE ROZEJRZY bo to kierowca ma zasrany obowiązek podczas skręcania poparzeć czy nikt nie będzie pałaszował przez ulicę... Nauczcie się ludzie jeździć i myśleć. Albo najlepiej kopsnijcie się za granicę i zobaczcie jak to działa.. Rozjedź jednego to zobaczysz jakie konsekwencje będą, szybko nauczysz się rozglądać przy przejściach dla pieszych, rondach i krzyżówkach...
Monika Leśniańska 10-11-2017 7:24
Uuu jak ostro Marcinie 😉
~jan500 9-11-2017 9:41
tam powinny zostać światła To samo będzie na skrzyżowaniu Sudecka- Wojska Polskiego W takich miejscach te "malowane ronda" to nieporozumienie
~Pi 9-11-2017 10:00
Sklerotycy i kłamczuchy twierdzą, że jak były światła to nie było wypadków. Były i to sporo - nawet na tym samym przejściu autobus pieszą rozjechał - a światła wtedy były. I kolejny wypadek gdzie kierowca rozjechał dwie piesze idące na zielonym: http://jeleniagora.naszemiasto.pl/artykul/jelenia-gora-potracil-dwie-kobiety-na-przejsciu,3897830,art,t,id,tm.html Różnica jest taka, że jak były światła to kierowcy jechali dużo szybciej (bo na prostej) i skutki były poważniejsze - teraz przed rondem trzeba zwolnić (wąskie łuki) i dlatego kobieta "na nogach" a nie "na noszach" poszła do karetki. Sporo też było zderzeń na środku skrzyżowania a teraz nie ma. Jak były światła ("takie super") to korek sięgał do ulicy Flisaków za mostem i stojące samochody zasmradzały całą okolicę.
~@^@ 9-11-2017 10:02
Potrącenia były też na skrzyżowaniu ze światłami. Rondo upłynnia ruch, tylko trzeba włączyć myślenie u kierowców - jak ktoś się dostał na rondo, to zapomina o pieszych i przejściu. Trochę więcej ostrożności i przewidywania sytuacji!
~ManiekHondaJG 9-11-2017 10:11
Proste , logiczne i zgodne z prawem rozwiązanie..pasy przenieść (przemalować) kilkadziesciąt metrów od tego ,,z..ebistego ronda '' i temat skończony ..Pełno ludzi tutaj ,,trąbi'' o tym ale nasze władze widocznie maja to w d..ie..W końcu zbierze sie grupka ludzi zacznie przechodzić ,,legalnie'' zgodnie z przepisami po pasach w tę i spowrotem zablokują na 30 min miasto i sie urzędasy obudzą w końcu z tym rondem...
~ 9-11-2017 10:43
jak widać nie wystarczy puszka farby żeby zrobić rondo,w cywilizowanym kraju były by tam przejścia podziemne dla pieszych.
Mateusz Oczko Porębski 9-11-2017 12:25
Przesuńcie pasy dalej od zjazdu z ronda i wszystko będzie ok, dynamika jazdy na rondzie jest większa niż przy sygnalizacji świetlnej, zjeżdzasz z ronda i patrzy a tu zonk hantle... Bardzo mało czasu na reakcje.
~ 9-11-2017 13:20
To nie wina Ronda tylko starego kierowcy !.Taki 81 letni kierowca mógł wszędzie potrącić. Nie którzy nie wiedza kiedy odłożyć kluczyki.Kiedyś był dobrym kierowcą, bo nie było takiego ruchu w dzisiejszych czasach sobie nie radzą i są tego skutki.Po przekroczeniu pewnego wieku powinny być dodatkowe badania,żeby wyeliminować potencjalnych sprawców.
Tomasz Miroszkin 9-11-2017 14:27
Nieśmiertelna!!! Kolejna osoba wychowana w przeświadczeniu że PASY JĄ CHRONIĄ i ŻE MOJA RACJA JEST NAJMOJSZA. A czasami po prostu butelka pod pedał hamulca się wtoczy kierowcy i PASY NIE UCHRONIĄ NIKOGO. Przechodzimy przez pasy GDY AUTA SIĘ ZATRZYMAJĄ ... WSZYSTKIE!
Mariusz Gredes 9-11-2017 15:03
Przenieś pasy o 100m od ..ronda.. i po temacie...
Patryk Kosterski 9-11-2017 15:20
Chyba imitacji Ronda :-P
Patryk Be 9-11-2017 15:21
Jan Lachowski
~BeatRix 9-11-2017 15:43
A ja w dalszym ciagu uważam, że to wina ludzi, a nie infrastrukttury. jestem w JG srednio co miesiąc przez kilka dni i jedno słowo ciśnie się na okreslenie kierowców, jak również pieszych: dzicz. Przykro mi. Nie z powodu zacofania, bo nie jestesmy zacofani, tylko z powodu arogancji, egoizmu, nietolerancji... Przykład: Stałem przy przejściu dla pieszych na ul. Matejki/W.Polskiego, sygnalizacja nie działała, pieszych przy przejściu ok.10osób - stoją. Stalismy tak DOBRE 3 MINUTY przy przejściu, bo ŻADEN kierowca sie nie zatrzymał, mimo, iż wg przepisów ma obowiązek! Dlaczego na Zachodzie tego problemu nie ma? Popatrzcie choćby na Amsterdam, jest tam MASA turystów (nie to co Warszawka, tylko naprawdę setki tysięcy), a mimo to ruch uliczny jest sprawny, nawet mimo tego, że większość chodzi ...
~BeatRix 9-11-2017 15:51
...że większość chodzi odurzona specyfikami ze smart shopów, lub zakupionych na ulicy od handlarzy w De Wallen, to jakoś nie ma tam poważnych potrąceń. Dla takiego turysty wydaje się, że w takim mieście nie ma zadnych reguł, a jednak są i mimo tego, że niewidoczne (bo wygląda naprawdę jakby nie było żadnych praw drogowych), to jednak spełniają swoją role - bezpieczeństwo. Dlatego ronda są potrzebne i to jak najwięcej, tylko, że w niektórych punktach większe. A piesi i kierowcy musza nauczyć się ... nie, nie przepisów, tylko KULTURY. Wtedy i wypadków będzie mniej, i przepustowość się zwiększy. PS. Taka ciekawostka na koniec, w Nijmegen, w samym centrum przy deptaku, jest rondo można powiedzieć średnie, szerokie na 3 pasy, ma pięć (albo sześć) zjazdów i NIE MA PASÓW RUCHU. Wypadków też :) :)
~........... 9-11-2017 17:04
Nowy Urzędas zmienia dobre na debilne rondo najgorsze w Polsce tam dopiero zacznie się dziać,ale kiełbasa przedwyborcza musi być teraz będzie przerabiał koło Teatru to dopiero będzie jazda na trzy paski.
~pol 9-11-2017 17:59
ronda byly dobre za komuny
~Rondo jest ok tylko.. 9-11-2017 18:52
.. ludzie nie potrafią przestawić się na zmiany. Kierowcy jak i piesi powinni zachować szczególną ostrożność zbliżając się da pasów. Jak ktoś myśli, że jest panem świata, to ciekawe czy będzie taki mądry, jak stuknie go 1,5tony rozpędzonego pojazdu. Myślenie na prawdę nie boli, a przezorny zawsze ubezpieczony, proste. Niestety od jakiegoś czasu jako kierowca zauważyłem bezczelne zachowanie pieszych. Mianowicie w ciągu 2-óch dni miałem sytuację, że jadę prosto mając zielone światło, a tu 2 kobiety mając wówczas czerwone na przejściu idą sobie pod rękę. Widziały mnie, że jadę, bo się ewidentnie na mnie spojrzały, ale kroku nie przyśpieszyły. Jedyne co mi zostało to je poprostu strąbić. Po drugiej stronie stał młody człowiek, który czekał na zielone. Jak tu się uczyć od starszych?
~Pieta 9-11-2017 21:00
Przejscia dla pieszych powinny byc w wiekszej odleglosci od ronda i problem rozwiazany
~Jel.. 9-11-2017 21:08
do ~kierowca rondo w tym miejscu jest ok teraz jedzie się płynnie bez korków to pieszy nie raz obserwowałam wyłazi na jezdnię bez patrzenia czy coś jedzie .Policja niech postoi jeden dzień to może nauczą się przechodzić jeszcze raz powtarzam RONDO jest ok.
~Witek52 9-11-2017 21:09
Wypadki przy Rondzie na światłach były tylko z powodu złej synchronizacji świateł jak ktoś ostatni wjeżdżał na zielonym, zielone mieli już piesi. Także utwierdzanie ludzi że zmiana jest na lepsze jest jawnym wprowadzaniem w błąd. Z drugiej strony w tej dzielnicy mieszka bardzo dużo ludzi starszych dla których ten zrobiony kołowrotek jest katorgą !
~Eureka !!! 9-11-2017 21:47
WITKU 52, TWOJE ZDANIE O ZROBIONYM KOŁOWROTKU OLŚNIŁO MNIE! tO JEST LEPSIEJSZA I DOBRZEJSZA ZMIANA! DLA KOGO PRACUJE zAKLAD uTYL sŁAB ,PRACUJE ? To ciekawe . No bo redukując ludzi slabych podpiera budżet, ktory za pincet plus nie dopina się jak zacięty suwak rozporkowy. Ale z drugiej strony, jest to redukcja elektoratu, wiadomo czyjego. Czy ktoś podstawia nogę rządzącym, czy rządzący mają gdzieś stary elektorat ?
~Witek52 10-11-2017 0:02
Droga Eureko to tylko rondo ale idealne przejście z kołowrotka do rozporka
~Witek52 10-11-2017 0:08
... wspomnę jeszcze że gdy ten "cud" technologiczny zostanie bo z logiką to nie ma nic wspólnego wszystkie przejścia dla pieszych powinny być oświetlone, bo gdy pada deszcz i jest ciemno wszystko się zlewa. Podobno rondo ma powstać koło teatru, to będzie dopiero karuzela
~g 10-11-2017 1:15
Jakie miasto i pis takie rondo, ratuj się kto może !!
~Marcin_abc 10-11-2017 5:37
Ludziom się nie dogodzi - ile razy coś tam się działo - pełno komentarzy, że rondo powinno być. Jest rondo - wołają o światła. Zróbmy rondo, światła, dodajmy progi zwalniające i niech na miejscu jeszcze stoi policyjny bus, a pasy ruchu wydzielmy betonowymi grodziami. Odkąd jest tam rondo to: przejeżdża się łatwiej i przechodzi się przez ulicę łatwiej. Tyle z mojej obserwacji. Ale widać też, że niektórzy wchodzą niemal pod koła z premedytacją, i niektórzy wjeżdżają na rondo z dużą prędkością. To, że kogoś potrącono to nie jest wina twórców ronda.
~Ja 10-11-2017 13:52
Nie idzie tam przejsc. Ostatnio szlam z dzieciakami i nikt sie nie zatrzymal wiec postanowilam przesc kawalek dalej. Zrobcie z tym porzadek bo to jakas masakra a kierowcy (oczywiscie nie wszyscy, ale wiekszosc) to buraki. Nawet jak jest korek to sie wciskaja na pasy i slimaczym tempem kontynuja podroz zalosne ale prawdziwe. Ludzie troche wyobrazni kobieta z zakupami z 2 malych dzieci i czeka az laskawie ktos przepusci, duzy uklon dla kierowcow mzk bo teraz to oni czesciej przepuszczaja pieszych
~/ 10-11-2017 17:57
No właśnie. A gdyby tak Pani powyżej wkońcu jednak weszła na to przejście to zostałaby nazwana świętą krową czelną wchodzić wprost pod auta panów szos. Naprawdę dziwi mnie to że kierowców parzą te światła.
~Pi 10-11-2017 20:33
Do pani Ja: Jeżdżę przez to rondo co najmniej 4x dziennie i nigdy nie widziałem żeby pieszy czekał dłużej niż pół minuty. Na światłach na zmianę trzeba było czekać około 2 minut. Pani twierdzenie, że nikt się nie zatrzymuje mija się z prawdą.
~/ 10-11-2017 22:51
Jakie dwie minuty na zmianę? Wam wszystkim się banie zgotowały od tego ronda. Sesja trwała może z 30 sekund i to wszystko. Jak mogłeś zresztą obserwować przez pół minuty czy ktoś przejdzie prze to rondo???? Jeśli twierdzisz że to możliwe, to znaczy że nadal stoisz na tej krzyżówce przez dłuższy czas niż 30 sekund - a więc dłużej niż wynosiła sesja dla zielonego światła. Po tym się poznaje kłamczuszków. Nie mieszkasz tutaj, nie łazisz z dziećmi przez ten syf - nie pyrdol idiotyzmów.
~Witek52 11-11-2017 15:48
Ronda idealnie pasuja do regulacji ruchu komunikacyjnego przy bardzo małym lub całkowitym braku ruchu pieszego. Widocznie ktoś przeoczył ta wykładnię tworzac w ruchliwej dzielnicy miasta takie rondo. Najgorsze jest to że pomysłodawcy idą w zaparte że wszystko jest w porządku tylko kierowcy nienauczeni i piesi niedoświadczeni. Tymczasem to pomysłodawca nienauczony i niedoświadczony w regulacji ruchu lądowego !
~Witek52 11-11-2017 15:58
Nigdy nie słyszałem że ronda mają upłynnić ruch pieszy, jak rondo to nie piesi nigdy to nie funkcjonowało i nie będzie bo nie ma w tym logiki i realnego potwierdzenia - w Polsce takich rond nie ma ! Ba w dużych aglomeracjach stosuje się ronda razem z sygnalizacją świetlną !
~S. 12-11-2017 12:00
Ronda są dobrym rozwiązaniem wg mnie. Problemem są przejścia dla pieszych,które są zbyt blisko,jak już ktoś wcześniej napisał ,,niemalże na rondzie,, i na normalnych skrzyżowaniach tak samo,więc mnie nie dziwi że jest jak jest...
~ 13-11-2017 14:50
a pisałam wcześniej kto to wymyślił pieszy prosto pod koła wchodzi tak są pasy usytuowane no i widzicie po pasach chodzi piesza
adam57sochrau 21-11-2017 12:31
Do~pol9-11-2017 17:59,za komuny nie bylo rond!A juz nie w J.G,wszystko w temacie.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600
 
Będzie się działo! - Jelonka poleca
 
Najczęściej czytane komentowane
10 30
10 30
Maraton subiektywności
Ronda rozładują korki? (12)

Jelenia Góra Piątek, 15:00
17 listopada 2017

 
112
Potrącenie na pasach w Jeleniej Górze Potrącenie na pasach w Jeleniej Górze  (26)

Jelenia Góra Wtorek, 10:31
21 listopada 2017

W poniedziałek (20.11) około godziny 17.00 na ulicy Korczaka w Jeleniej Górze samochód osobowy marki...
Zatrzymany za kradzieże samochodów Zatrzymany za kradzieże samochodów 

Jelenia Góra Wtorek, 09:13
21 listopada 2017

Policjanci zatrzymali 20–letniego mężczyznę, który włamywał się i okradał samochody. Przestępstw...
Proponował łapówkę – stanie przed sądem Proponował łapówkę – stanie przed sądem  (4)

Szklarska Poręba Poniedziałek, 14:30
20 listopada 2017

Policjanci zatrzymali mężczyznę, który ukradł w jednym z dyskontów spożywczych w Szklarskiej...
Pożar samochodu dostawczego na Wiśniowej [foto] Pożar samochodu dostawczego na Wiśniowej   (10)

Jelenia Góra Niedziela, 09:50
19 listopada 2017

Wczoraj (18.11) około godziny 21.40 jeleniogórska straż pożarna została wezwana do palącego się...
Próba podpalenia budynku mieszkalnego Próba podpalenia budynku mieszkalnego  (6)

Region Sobota, 10:19
18 listopada 2017

W piątek (17.11) w jednej z miejscowości w gminie Stara Kamienica udaremniono próbę podpalenia jednego...
Znaleziono zwłoki  kobiety w mieszkaniu Znaleziono zwłoki kobiety w mieszkaniu  (16)

Szklarska Poręba Sobota, 09:01
18 listopada 2017

Wczoraj (17.11) podczas próby otwarcia jednego z mieszkań w Szklarskiej Porębie znaleziono zwłoki...
Ćwiczenia "Terrorysta 2017" w Piechowicach [foto] Ćwiczenia "Terrorysta 2017" w Piechowicach   (2)

Piechowice Piątek, 09:04
17 listopada 2017

W Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Piechowicach odbyły się wczoraj (16.11) ćwiczenia...
Zatrzymany za pobicie i aresztowany Zatrzymany za pobicie i aresztowany  (7)

Jelenia Góra Piątek, 08:09
17 listopada 2017

Policjanci z Wydziału Kryminalnego Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze zatrzymali 32–letniego...
Parkowanie „pod lupą” drogówki Parkowanie „pod lupą” drogówki  (19)

Jelenia Góra Czwartek, 11:31
16 listopada 2017

Dzisiaj (16.11) policjanci jeleniogórskiej drogówki wspólnie ze strażnikami miejskimi prowadzą w...
Wyciek gazu w Szklarskie Porębie Wyciek gazu w Szklarskie Porębie  (1)

Szklarska Poręba Czwartek, 11:24
16 listopada 2017

Wczoraj (15.11) po godzinie 17.00 w Szklarskiej Porębie nastąpił wyciek gazu. Ewakuowano 15 osób z...
Zobacz więcej artykułów
Zobacz więcej 112
 
Redakcja

Masz problem? A może wiesz coś ciekawego i chcesz się z nami tą wiedzą podzielić? Zadzwoń do nas lub przyjdż. Redakcja mieści się przy ul. Skłodowskiej-Curie 13/2 (I piętro).
Redakcja : 75-75-444-00
W środę dyżuruje
Doradca handlowy
Sylwia Myśliwiec
Od 10.00 do 12.00
 
Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Życzenia |  Sondy |  Gazeta |  Reklama 
© 2002-2017 Jelonka jest znakiem należącym do Highlander's Group.
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Napisz do nas | Redakcja | Jelenia Góra | Świdnica | Wałbrzych | Reklama | Centralne ogrzewanie | Logo