Czytaj także: Świdnica Wałbrzych

Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Sondy |  Życzenia |  Gazeta |  Reklama 
Sobota, 16 grudnia 2017 Godz.: 06:19:43 Imieniny: Adelajdy, Albiny, Alicji, Euzebiusza, Zdzisławy Czytających: 1264 Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Wiadomości, Jelenia Góra

Jeleniogórzanie o Ukraińcach w naszym mieście

Wtorek, 7 lutego 2017, 07:25, ostatnia aktualizacja: 2017-02-08 13:48
Autor : Mikołaj Bachur
Miej świadomość
Powrót człowieka na Księżyc 

Świat Czwartek, 13:26
14 grudnia 2017

 
Głos ulicy
 
Kalendarz wydarzeń
 
Telewizja DAMI
 
Co jest grane w Norwidzie?
"Najdroższy" w Norwidzie 

Jelenia Góra Poniedziałek, 14:58
11 grudnia 2017

 
Kategorie wydarzeń
Event10
Kabarety1
Koncerty13
Konkursy2
Kursy6
Prelekcje6
Sportowe1
Tańce4
Teatry6
Turystyka1
Warsztaty5
Wystawy12
 
Dialogi Jelonki
 
Archiwum PDF
Archiwalne numery Jelonka
 
Fot. Mikołaj Bachur

Ukraińców w Jeleniej Górze i okolicy jest coraz więcej. Pracują w „sieciówkach”, w marketach, na budowach, ale też studiują. Przyjeżdżają za chlebem, albo tak chronią się przed skutkami wojny. Są obcy, więc postrzegani różnie. Jedni z jeleniogórzan okazują im życzliwość, inni – nie...

Większość Ukraińców pojawiła się tutaj z powodów finansowych. – Już mamy ich około 400 i to tylko w naszej firmie, a tych firm jest mnóstwo – powiedział nam jeden z właścicieli firm. Liczba Ukraińców w Polsce się zwiększa, także w Jeleniej Górze. Jak są postrzegani? Wyszliśmy do mieszkańców naszego miasta z pytaniami na temat Ukraińców w Jeleniej Górze i na temat Ukrainy. Otrzymaliśmy bardzo zaskakujące odpowiedzi.

W sondzie uczestniczyło około 15 osób. Był to: komornik sądowy, szef kuchni jednej z restauracji, studenci, ludzie młodzi i starsi.

- Co państwo myślą o Ukraińcach przyjeżdżających do Jeleniej Góry w poszukiwaniu pracy i lepszego życia? – pytaliśmy.

R E K L A M A
Krystyna: Co mogę myśleć, myślę to samo co o Polakach wyjeżdżających gdzieś w świat za chlebem, po prostu. Taki jest rynek. Nie mam nic do nich, po prostu jest taka sytuacja, jaka jest.

Grażyna: Jeśli nasi wyjeżdżają do Anglii, Niemiec i chcemy, żeby tam ich szanowali, to dlaczego mamy nie szanować tych, którzy przyjeżdżają do nas?

Anonimowa: Jeżeli zarabia, dobrze się zachowuje i umie wtopić się w to społeczeństwo, to wtedy jest to plus. Ale jeśli jest inaczej, to wiadomo, moja opinia jest negatywna.

Natan: Nie przeszkadza mi. Mam kolegę Ukraińca ze szkoły, mieszka obok mnie. Jestem zdania pozytywnego, bo mój kolega jest strasznie fajny! I według mnie, to powinni tu przyjeżdżać. Ten mój kolega często mi pomaga, bo zna dobrze niemiecki, angielski.

Pan Jacek: No, niech sobie chłopaki pracują. W czym oni przeszkadzają? Jak mają chęć do pracy, niech sobie jadą tutaj…

Dziewczyny (Katarzyna, Laura, Sandra): No, mamy trzy dziewczyny z Ukrainy, uczymy się razem w szkole. I one są spoko. Możemy poznać ich kulturę, jest ciekawie. Kiedy nie przeszkadzają, to są okej.

Bartek i Mateusz (z Karpacza): W porządku! Jesteśmy z Karpacza, pracujemy razem z nimi, wszystko jest git. Są trzy osoby, które przyjechały z Ukrainy i bardzo spoko. Z dwoma już piłem!

Szef kuchni: Mi osobiście to nie przeszkadza. Czy to jest dobre, czy złe dla Jeleniej, trudno powiedzieć. Nie mamy na razie Ukraińców u siebie na kuchni, ale też by nie było żadnego problemu wziąć kogoś z Ukrainy do pracy.

Komornik sądowy: Ja nie jestem sceptycznie nastawiony do tego, żeby Ukraińcy pojawiali się tutaj i pracowali. Są dziedziny gospodarki takie, jak restauracje, hotele i tam jest duże zapotrzebowanie na pracowników. Tak samo Polacy wyjeżdżali do Niemiec i wykonywali pracę, której Niemcy nie chcieli wykonywać, albo nie było rąk do pracy. Ja zapatruję się na to pozytywnie.


- Czy Ukraińcy sprawiają jakieś problemy? - zapytaliśmy
Krystyna: To wszystko zależy od człowieka, a nie narodowości. U nas też się zdarzają chamy i rozrabiacy, tak samo i oni.

Grażyna: Może to być katolik, prawosławny, muzułmanin czy jakiś inny. Jeśli jest człowiekiem, to będzie człowiekiem.

Anonimowa: Trochę niezdyscyplinowani ludzie ci Ukraińcy pod wieloma względami, ale śpieszę się, to jest temat rzeka. Może pokolenie młode jest bardziej zdyscyplinowane, zintegrowane, a starsze jeszcze coś tam za skórą ma. Ale Polacy tak samo.

Bartek i Mateusz (z Karpacza): To nie są Turcy, z Ukraińcami bardzo dobrze się współpracuje.


- Co państwo myślą o osobach, które bardzo niechętnie nastawione są do Ukraińców, albo inaczej „hejtują” po prostu? – pytaliśmy.
Pan Bogdan: A dla mnie ludzie są dziwni. Niech sami się wezmą za pracę! Czemu drugiemu nie dają? W Polsce tylko gadają, co trzeba zrobić, jak trzeba zrobić i kiedy zrobić! Wziąć dużo pieniędzy, wsiąść w samochód i pojechać na letnisko. A to że na Ukrainie zabijają ludzi, dla nich to nic. Tylko gadają ,wie pan, „Oj tam bieda, tam to, siam to.” Dlaczego nie pomagają?. To gadka, a gadać każdy potrafi!

Bartek i Mateusz (z Karpacza): To są zwłaszcza osoby, które same nic nie robią, siedzą na zasiłkach, nic nie wiedzą. Per*lą siedząc przed kompem, przed telewizorem. A gdy poznasz tych Ukraińców, to wcale nie jest tak źle, jak mówią. Przyjeżdżają tutaj pracować, a nie siedzieć na zasiłkach, tak? Oni pracują, płaca podatki i wzbogacają naszą gospodarkę.

Dziewczyny (Katarzyna, Laura, Sandra): Jest to trochę nietolerancyjne. Bo my też wyjeżdżamy, dużo Polaków jest za granicą. My też jedziemy za lepszą pracą, lepszymi zarobkami, a oni teraz nie mają ciekawie na Ukrainie. I to też nie jest to do końca tak, że jadą tutaj za pieniędzmi, tylko dla bezpieczeństwa. Niektórzy, wiadomo, że nie wszyscy.

Komornik sądowy: Każdy ma prawo mówić, co myśli i te wypowiedzi są różne. Jestem komornikiem sądowym i jak pojawi się jakiś paragraf, którego osoby nie bardzo rozumieją lub których to dotyka, na przykład postępowanie egzekucyjne, no to też się znajdą ludzie, którzy wypowiadają się w stosunku do nas bardzo, bardzo negatywnie .


- Co państwo myślą o historii polsko-ukraińskiej? – dopytywaliśmy?
Bartek i Mateusz (z Karpacza): Co możemy myśleć, nie mamy nic do Niemców i do Ukraińców też nic nie mamy. No, co możemy poradzić na to, co nasi dziadkowe robili?

Komornik sądowy: Są konflikty pochodzących z Kresów Wschodnich, ale te konflikty zdarzają się wszędzie, z tego wynikają różnego rodzaju napięcia.

Anonimowa: Różne nieprzyjemności mieliśmy w sąsiedztwie. Chodzi mi o historię. Nie lubię Ukraińców.

Pan Jacek: Wszystko gra.
Zobacz zdjęcia
Następna wiadomość  Wiadomości 
 Poprzednia wiadomość Strona główna 
 

Komentarze (73) Dodaj komentarz

~harlemshake 7-02-2017 7:44
Niech przyjeżdżają, jak wybuchnie wojna to my im pierwsi zrobimy Wołyń tu w jeleniej ;)
~ 7-02-2017 7:49
Ukrincy w Jeleniej... Odbieraja zycie w noc Sylwestrowa!
~eageGgwG 7-02-2017 7:58
komornik się cieszy bo to wiecej "egzekucji"będzie ;) a tak na marginesie to witamy Ukrainców tych co chcą cos wniesc do naszego społeczeństwa :), w byłym jeleniogórskim 50 % to ukraincy, tkzw repatrianci zza Buga :)
~do eage 7-02-2017 8:09
Chyba nie byles zbyt pilnym uczniem... Za Bugiem wtedy byla Polska..
~Pamiętliwy 7-02-2017 8:11
Nie jestem rasistą, nie mam nic do innych nacji, ale Ukraińców za kult Bandery nie darzę sympatią. Nie jestem za tym żeby im pomagać.
~P(r)uchacz 7-02-2017 8:16
''Wyliśmy do mieszkańców naszego miasta z pytaniami na temat Ukraińców w Jeleniej Górze i na temat Ukrainy.'' -już rozmawiać normalnie nie umiecie z mieszkańcami??? Wyliśmy..?????
~Yrezi Rewor 7-02-2017 8:23
Moi Dziadkowie, to "Kresowiacy" Polacy! Wciaz mam rodzine na terytorim obecnej Ukrainy (Rowne, Kostopol) Bywam tam, raz na kilka lat... Wiele, bardzo wiele rozmawialem z Dziadkami o Ich mlodosci... Zwykli Ukraincy, to dobrzy i poczciwi ludzie... Lecz ci szeroko pojeci "banderowcy" to byla prawdziwa dzicz i zwyrodnialcy... Nie chce rozwijac tematu, ale moja Babcia cudem unuknel rzezi Wolynskiej... Ostrzegi ja Zwykli, Poczciwi Ukraincy...
~D 7-02-2017 8:27
Powodują obniżanie wynagrodzeń u wszystkich, także polskich pracowników.Nie jest to dobre dla "tubylców".
~do7:49 i 8:27 7-02-2017 8:47
W sierpniu ub.roku w Wlk.Brytanii, Polski kierowca TIRa zabił kobietę z 3ką dzieci... Nasi rodacy wyjeżdżając do pracy za granicą, też mieli/mają wpływ na tamtejszy rynek pracy/wynagrodzeń
~Hmm 7-02-2017 8:48
Ukraińcy to samo co my o Banderze mają prawo myśleć o naszych Żołnierzach Wyklętych...
~B+ 7-02-2017 8:55
W Polsce jest już więcej Ukraińców jak Polaków na Wyspach Brytyjskich!
~ 7-02-2017 9:01
hym idź ty do biedronki...
~KRECIK 7-02-2017 9:07
Niech pracują Ale w sylwestra niech nie wychodzą z domów.
~jeż 7-02-2017 9:16
Alternatywą dla naszych rent i emerytur są muzułmanie - wybierajcie !
~misia misia 7-02-2017 9:17
Czy zauważyliście różnicę między tym co mówią ludzie na ulicy wpisami na Jelonce. O czym to świadczy??? Czy przestać wchodzić na Jelonkę, przystani tępych ksenofobów i nacjonalistów????
~ 7-02-2017 9:23
Ziemia dla ziemniaków - Polska dla Polaków - paszła w pieriot sabaki
~pracodawca 7-02-2017 9:24
Zatrudniam polaków i ukrainców - w pierwszej kolejności zatrudniam polaków i Polacy zawsze lepiej zarabiają od ukrainców
~Tosia 11 7-02-2017 9:44
Bez względu na wszystko warto być źyczliwym, tym bardziej , że naszych też pełno w świecie
~JG 7-02-2017 10:07
do 07:58 ...Oj,oj...zza Buga to przybyli tu Polacy ..."dzięki " Ukraińcom . Niekiedy w niepełnym składzie rodzin...
~ 7-02-2017 10:25
co tu mówic o Ukraincach skoro Polak Polakowi wilkiem, to nie ludzie szukają wojny - to politycy napuszczają ludzi na siebie, tumanią i oszukują - w imie swojego egoistycznego dązenia do wladzy i pieniedzy- to ze sa wojny to wina tych udajacych miłosc do kraju i ludzi , cwaniaków w białych kolnierzykach dzis, a w jedwabnych pantalonach wczoraj- Olac to wszystko i pracowac dla dobra swojej rodziny, a od polityki jak najdalej bo g... pachniala i dalej g... pachnie
~zofija 7-02-2017 10:33
Jak pracują to nie ma problemu. Przynajmniej potrafią się zasymilować z Polakami. Jak mam wybierać między brązowymi a Ukraińcami to wolę tych drugich.
~Wołyniak 7-02-2017 10:35
Dlaczego Jelonka nie pisze że budowa pomnika Ofiar Upa została odrzucona,w dużej mierze ze względu na liczne protesty przesłane od "mieszkańców".Jak myślicie, jakim "mieszkańcom" się to nie podoba.Można się tylko domyślać ,że tym z Akcji Wisła..a żyje tu tego nie mało,nawet nie wiecie kto z Waszych sąsiadów jest Polak a kto Ukr.
~1-2-3 7-02-2017 10:47
Jak face to face to opinie są wyważone, kulturalne i po prostu na poziomie. Jak już zza komputera to wyłazi prymitywizm i zwyczajne chamstwo. Ot co!
~UPAina 7-02-2017 10:48
JEDYNY artykuł z rykowiska,któy nie pojawił się na stronie głównej portalu jelonka.com,Cenzura i poprawność polityczna kwitnie http://rykowisko.jelonka.com/ludobojstwo-na-kresach-wciaz-tematem-tabu-67139.html
~oxymoron 7-02-2017 10:52
Bardzo grzeczni i uprzejmi. Codziennie jeżdżę z nimi autobusami MZK i prawda jest taka drodzy jeleniogorzanie, że jak wchodzi starsza osoba to wielu z was nawet czterech liter nie ma zamiaru podnieść, a Ukraińcy ZAWSZE ustępują. I właśnie w takich sytuacjach poznaje się ludzi kim tak naprawdę są.
~UPAina 7-02-2017 10:52
nie pojawił się nawet na chwilę na str.głównej http://rykowisko.jelonka.com/ludobojstwo-na-kresach-wciaz-tematem-tabu-67139.html Wołyń-film 29 marca premiera na dvd
~pałka 7-02-2017 10:53
A kiedy pobuduja u nas pomniki Bandery i innych zbrodniarzy?
~DJ 7-02-2017 10:54
Do czego to doszło,już nawet reklamy na jelonce w cyrylicy wyskakują,koniec świata.
~Mirek56 7-02-2017 11:03
Dla Jeleniej Góry to nie jest dobra wiadomość bo zamiast pensje w górę to nie podskoczysz bo na twoje miejsce jest Ukrainiec, dla którego 1500 PLN to jest coś ! Sądzę że dla większości jest to tylko przystanek do Niemiec bo tam 1500 EUR
~Sanescobar 7-02-2017 11:04
Nie można przebaczyć komuś jeśli nie wyrazi on skruchy, współcześni Ukraińcy nie są winni temu,że ich ojcowie i dziadkowie nabijali polskie niemowlęta na sztachety ale do dziś czci się na Ukrainie morderców i nie ma żadnego, nawet moralnego rozliczenia się z własnymi demonami a Polska polityka uwłacza pamięci ofiar
~do DJ 7-02-2017 11:10
jak wchodzisz na rosyjskojęzyczne strony, to google tak ci dobiera adsense... poza tym zainstaluj uBlock -problem z reklamami zniknie
~obywatel 7-02-2017 11:24
Polak Pan ukrainiec cham
~zxzxzx 7-02-2017 11:33
Sprowadzanie migrantów jest korzystne dla pracodawców. Pracodawca zamiast podnieść pensje zatrudni ukraińca albo muslima.
~zxzxzx 7-02-2017 11:36
Gdyby brakowało rąk do pracy to pracownicy marketu mogliby zażądać wyższych pensji. Ponieważ są migranci to właściciel marketu może Polaka szantażować - będziesz moim niewolnikiem i pracujesz za grosze albo dostajesz kopa w dupe i biore na twoje miejsce migranta. To właśnie jest konsekwencja otwartych granic, których domaga się KOD i lewacy.
~do zxzxzx 7-02-2017 12:35
Co ty bredzisz oszołomie,za ściąganie tysięcy ukrów do Polski odpowiada przede wszystkim twoja "dobra" zmiana.
~lm 7-02-2017 12:48
Po co oni tu nam w jeleniej co bedzie to samo co kilkanaście lat temu jak ruskie tu przyjezdzali i handlowali i okradali jeszcze tutejszych,,Ukraincy sa tacy sami ,,co może Zawila da im jeszcze mieszkania umeblowane,,a ludzie ,,czekaja w jg na mieszkania latami,,Oni od dawna sobie tu upatrzyli nasze miasto,,niech jada do Wrocka lub gdzie indziej,,,,A to ze się tu ucza to tez jest problem bo taki dostanie zapomogę stypedium od razu a uczen z jg musi kupe papierów dostarczyć by dostać to co mu się nalezy
~RAMRAA 7-02-2017 13:01
a ja tam nie chcę w Polsce Ukrainy i tyle! ZA RZEŹNIE JAKĄ ZROBILI POLAKOM, NIGDY NIE PRZEPROSILI!
~III sort 7-02-2017 13:16
Co za durne opinie durnych chyba młodych . Cóż WY możecie powiedzieć o Ukrainie? A co polacy byli święci ? Kto im kazał się pchać na Ukrainę ,? Byli okupantami . Nic dziwnego że "kolesie : rządzą w Jeleniej tyle lat że PIS wygrał wybory że Rydzyk rządzi Kaczyńskim .
~rjh 7-02-2017 13:17
nie lubię ukraińców, mój ojciec jest ze Lwowa. Stamtąd musial uciekać. Znam kilku z Jeleniej Góry- wyjątkowo wredne typy.
~zxzxzx 7-02-2017 13:38
@12:35 różnica jest taka, że PiS jakoś racjonalizuje migracje ze wschodu a KOD i lewacy to już kompletni wariaci, chcą otworzyć granice totalnie bo "bidne islamskie dzieci" a nie rozumieją, że pomaganie dzieciom islamskim/ukraińskim odbędzie się kosztem dzieci Polskich i ich samych.
~mmn 7-02-2017 13:46
Okupantami we Lwowie Polacy? Idz stad banderowcu, won
~11 7-02-2017 13:57
Ukraińcy to chamy i banderowcy, Białorusini to chłopki, Rosjanie to kacapy; Czesi - pepiki i głupie szwejki; Francuzi - żabojady i zboczeńcy; Niemcy - szkopy i esesmani; Anglicy - angole i fakeny; Amerykanie - głupki nie wiedzące co to widelec i tylko my, Polacy, to wspaniała husaria Europy, naród niezłomny i wybrany, przedmurze i zamurze, ułani spod Somosierry, zbawcy świata, naród złożony wyłącznie ze szlachty, naród, z którego każdy miał na Kresach dwór i 28 tys. hektarów; naród nienawidzący tych, którzy mu pomogli i wielbiący tych, którzy mu sprali d..ę lu totalnie go olewają. Istna rozpacz!!!
~do13:16 | ~III sort 7-02-2017 14:00
poczytaj trochę chłopaczku czy dziewczynko a potem się wypowiedz bo czytanie takich wypocin obraża inteligencję myślących i znających historię ludzi.
~zxzxzx 7-02-2017 14:02
właśnie takie ku... jak 11 stanowią zagrożenie dla Polski. Oni mogą zagłosować na Nowoczesną albo PO i będzie POzamiatane.
~pola20 7-02-2017 15:45
Moja mama uciekala na roboty przed banderowcami i nigdy nie chciala pojechac do Turki(jej rodzinne miasto)...nienawidze banderowcow,ale mam sasiada Ukrainca ze wsch. i jest milym i przyjaznym czlowiekiem....kilkanascie lat mieszkamy obok siebie i nic zlego na niego nie powiem....jest przyjazny,bezkonfliktowy a moj maz woli z nim rozmawiac niz z sasiadami....wszystko zalezy od czlowieka...to tak jak z Polakami na zachodzie....
~Gość 7-02-2017 15:59
Ale propaganda proukrainska
~do 12:35 7-02-2017 15:59
a twoja "poPRZEDNIA" zmiana chciała nam tu naściągać miłośników religii pokoju i dziewczynek w wieku żony mahometa
~ 7-02-2017 16:11
Jej, jaki propagandowy artykuł. W naszej firmie jest mnóstwo Ukraińców. I nikt po za dyrekcją, która obniżyła koszty nie jest z tego zadowolony. Pierwszą wadą zdecydowanej większości jest niechęć do j. polskiego, nie chcą się uczyć, mają pretensje, że ich nie rozumiemy. Jest ich dużo to i uczyć się nie muszą. Żeby wykonać projekt muszę często w ciągu 8 godzin kilka razy tłumaczyć to samo. Z moich obserwacji, kobiety są bardziej pracowite, mężczyźni agresywni, często używają wobec nas wulgaryzmów. Jest ich więcej niż nas więc nie muszą się integrować.
~UA 7-02-2017 17:24
Hello Nie ważne z jakiego kraju człowiek pochodzi > ważne to zęby być zawsze człowiekiem . To co było w historii , trzeba rozmawiać z dziadkami . A nie od młodych coś prosić i tłumaczyć im . dziękuje
~do 16:11 7-02-2017 18:15
gdyby na świecie były same kobiety to zapanowałby powszechny spokój i dobrobyt - poważnie
~andy 7-02-2017 18:20
jestem z Częstochowy,ale poznałem w jeleniej górze taką Ukrainkę która przyjechała pracować na auto campingu przy sudeckiej.Właściciel zwolnił polkę i dał pracę Juli z pod Lwowa ' Po 3 miesiącach Julia stwierdziła ż ta praca to pomyłka , pewnie właściciel że Julia to pomyłka i z powrotem zatrudnił zwolnioną polkę . Reasumując banda nierobów
~aaabbbccc 7-02-2017 18:42
Nie ma rąk do pracy, w Jeleniej? W PolscE? :D HAHA, no przerost zatrudnienia normalnie.
~ 7-02-2017 18:49
Śmierdzi propagandą na odległość.....pewnie wybrali z dziesiątek komentarzy te same przychylne.... prowadzę swój biznes (usługi), codziennie jestem w innym domu i odwiedzam dziesiątki ludzi, z większością rozmawiamy o sytuacji politycznej, pogodzie, innych bzdurach, ostatnio modny jest temat ukraińców w Polsce i naszym mieście i teraz uwaga: 80% ludzi starych i młodych jest przeciwko im!! Zwłaszcza że cały Dolny Śląsk, i Jelenia jest siedliskiem ludności zza buga. Energia jest w Jeleniej niekorzystna co do ukraińców, odczuwam to nawet na sobie niestety, nic mi nie zrobili choć moi dziadkowie są ze wschodu z tych terenów barbarzyństwa, jechałem ostatnio za białym busem z tablicami UA i jakoś dziwnie się czułem:(( jakoś tak nieswojo, już nie tak jak kiedyś, że to "tylko moje" miasto........
~daesh 7-02-2017 19:23
Ukraińcy już nie chcą pracować za polskie stawki za którę muszą pracować Polacy - to już trend z wielu miast, również tam gdzie mieszkam
~ 7-02-2017 19:50
My robimy w Niemczech ,oni w Polsce proste
~pol 7-02-2017 20:16
ja tam ich nie lubie atego co zabił te dziewczyny powinni powiesic na ratuszu gdzie była policja jak ten morderca szalał na kasprowicza grubo przed dwunastą policyjne cioty zero odwagi w gębach mocni do rowerzystów a burdel na ulicach i taka prawda
~cosmo44 7-02-2017 21:41
banderowcom i faszystom z Ukrainy mówimy stanowcze - won!
~hgfd 7-02-2017 22:04
pracuje z nimi na codzien ukraincy ze wsi to ludzie normalni ale ci z miasta paniusie i cwaniaczki maja we krwi nienawisc do polakow
~DIABLOJG 7-02-2017 22:53
Moje zdanie jest jak pana profesora cytuje:– Ukraińcy zasypują lukę spowodowaną malejącą podażą pracy i hamują presję płacową. Gdyby ich nie było, wzrost wynagrodzeń byłby znacznie większy – mówi profesor Stanisław Gomułka, główny ekonomista Business Centre Club. Czyli nie bardzo nam to na rekę, więc zapraszamy spowrotem do Siebie na Ukraine:)
~VV 7-02-2017 23:31
Weźcie się najpierw za siebie, a nie szukajcie winnych... Teraz juz Ukraińcy winni? A pracować próbowaliście?
~Nacja 8-02-2017 0:44
Nie chcę ich w moim mieście. Panoszą się po zabobrzu jak chcą, a sprzedawczyki wynajmują im mieszkania i nie domyślają się, że 10 osób będzie tam mieszkać i urządzać libacje. Więcej mieszkańców tak myśli, ale jelonka.com nie lubi takich komentarzy.
~I 8-02-2017 0:52
Teraz moda amerykanom wazelinować tak jak w Bolesławcu, żenada !!!
~do cosmo44 8-02-2017 7:56
do cosmo44 z godziny 21:41 - powtarza argumenty PUTINA - brawo. Nacjonaliści wszystkich krajów łączcie się!!!!
~~~ 8-02-2017 7:59
Prezydent Szczecina przyjmie 10 sierot z Ukrainy ma pieniądze mieszkania zapewnia wszystko .
~gdzie sa ich rodzice ?? 8-02-2017 16:50
Ukraincy nie przeprosili,a angole nie podziękowali za uratowanie d..ska przed hitlerkiem eechh
~do cosmo44 9-02-2017 10:45
masz rację
~AAA 9-02-2017 11:14
Ja pracuję w Jelenia PLast w Jeleniej Górze i większa część załogi to Ukraińce.Firma mało płaci Polakom,to ściągają Ukraińców.Część robi przez Woj-kat to oni zarabiają 1700 brutto pracując po 8 godz.,a część robi przez inną firmę z zewntątrz,to robią po 12 godz.i zarabiają 2300 brutto i krzyczą że za mało zarabiają.Chcą więcej zarabiać od Polaków,są agresywni wobec nas i leniuchy.Firma toleruje ich zachowanie, tylko chodzi jej o zyski.
~do 18;15 10-02-2017 16:23
masz rację powinny być same Gronkiewiczówny te z Warszawy od czyszczenia kamienic bo chyba Walc Gronkiwewwicz to kobieta
~prawnuczka 11-02-2017 12:54
Genetyka , Ukrainiec zawsze będzie zwyrodniały ,moi pradziadkowie zostali tam zamordowani , .połowa ludzi w Ukrainie toi rosjanie z obywatelstwem ukraińskim to trochę inna nacja.. p.s. przepraszam za wyrażenie
~Rubikon17 12-02-2017 9:32
komu zależy na tym, aby na siłę tworzyć przyjaźń polsko-ukraińską?, już jedną podobną przyjaźń mamy za sobą, ja rozumiem, że są u nas ludzie z Ukrainy, którzy uciekają ze swojego kraju z różnych przyczyn, ale to jest ich sprawa, że nie chcą być u siebie, ale my nie mamy obowiązku darzyć ich przyjaźnią, ponieważ nie wiemy do końca kim są, a to, że na Ukrainie odrodził się kult Bandery i faszyzm, to wiemy.
~Taka prawda 12-02-2017 11:57
W sumie dziwię się, że Niemcy nie otworzyli się na pracowników z Ukrainy, ale może robią to w ukryty sposób - zatrudniając w zakładach Ukraińców z Polski. Tak czy siak Wschód nadal rezerwuarem taniej siły roboczej. Ludzie są różni - sa tacy co im sie nie przelewało i wdzięczni są za prace i solidni i tacy, co im ciężka praca śmierdzi, wolą pachnieć. No cóż, jak sobie pościelisz tak się wyśpisz.
~maryla 14-02-2017 16:59
Ukraińcy , przecz z nimi
~ 13-08-2017 23:27
Oby jelonka nie stała się ukraińska-UWAGA!!!?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600
 
Będzie się działo! - Jelonka poleca
 
Najczęściej czytane komentowane
10 30
10 30
Maraton subiektywności
Do urzędu bez gotówki? (3)

Jelenia Góra Sobota, 16:51
09 grudnia 2017

 
Temat tygodnia
Zniszczyli drogę, żeby... było bezpieczniej [foto] Zniszczyli drogę, żeby... było bezpieczniej   (61)

Podgórzyn Środa, 06:28
13 grudnia 2017

Na odcinku drogi pomiędzy Dziwiszowem i Łysą Górą, na popularnej Kapeli, zostały podfrezowane...
W Piechowicach czas wyciszenia i żałoby [foto] W Piechowicach czas wyciszenia i żałoby   (60)

Piechowice Środa, 06:17
6 grudnia 2017

Mieszkańcy Piechowic nadal są bardzo poruszeni tragicznym pożarem, w którym kilka dni temu zginęła...
Tragedia w Piechowicach – zginęło troje dzieci [foto] Tragedia w Piechowicach – zginęło troje dzieci   (189)

Piechowice Niedziela, 07:24
3 grudnia 2017

W nocy 3 grudnia w nocy doszło do tragicznego w skutkach pożaru w budynku przy ul. Przemysłowej w...
Wydłużony termin oddania mostu na Cervi [foto] Wydłużony termin oddania mostu na Cervi   (56)

Jelenia Góra Piątek, 13:01
1 grudnia 2017

Most nad Wrzosówką, w ciągu ulicy Cervi w jeleniogórskich Cieplicach, miał być gotowy do końca...
Podatek od nieruchomości bez zmian, a koalicja? [foto] Podatek od nieruchomości bez zmian, a koalicja?   (34)

Jelenia Góra Środa, 13:03
29 listopada 2017

Radni Rady Miejskiej Jeleniej Góry nie zgodzili się na podwyższenia niektórych podatków od...
Zgoda na remont za głowę starosty? [foto] Zgoda na remont za głowę starosty?   (59)

Jelenia Góra Sobota, 06:17
25 listopada 2017

Niespodziewany przebieg miała kolejna, nadzwyczajna sesja Rady Powiatu Jeleniogórskiego, która odbyła...
Brakuje 6 milionów na oświatę [foto] Brakuje 6 milionów na oświatę   (67)

Jelenia Góra Wtorek, 15:11
21 listopada 2017

Podczas posiedzenia Komisji Oświaty i Wychowania 21 listopada radni zostali poinformowani, że w budżecie...
Dom handlowy generuje duże straty [foto] Dom handlowy generuje duże straty   (128)

Jelenia Góra Piątek, 07:17
17 listopada 2017

Dom Handlowy przy ul. Długiej w Jeleniej Górze od lat świeci pustkami, a koszty utrzymania ponosi...
Kontrole palenisk – czy to legalne? [foto] Kontrole palenisk – czy to legalne?   (99)

Jelenia Góra Czwartek, 06:36
16 listopada 2017

Od lat Straż Miejska zimą przeprowadza w Jeleniej Górze kontrole domowych palenisk. W tym roku...
SOR tymczasowo przeniesiony [foto] SOR tymczasowo przeniesiony   (26)

Jelenia Góra Wtorek, 14:08
14 listopada 2017

Jak już informowaliśmy, Szpitalny Oddział Ratunkowy przy Wojewódzkim Centrum Szpitalnym Kotliny...
Zobacz więcej artykułów
Zobacz więcej Temat tygodnia
 
Redakcja

Masz problem? A może wiesz coś ciekawego i chcesz się z nami tą wiedzą podzielić? Zadzwoń do nas lub przyjdż. Redakcja mieści się przy ul. Skłodowskiej-Curie 13/2 (I piętro).
Redakcja : 75-75-444-00
W poniedziałek dyżuruje
dziennikarz
Joanna Pasternak
Od 10.00 do 12.00
 
Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Życzenia |  Sondy |  Gazeta |  Reklama 
© 2002-2017 Jelonka jest znakiem należącym do Highlander's Group.
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Napisz do nas | Redakcja | Jelenia Góra | Świdnica | Wałbrzych | Reklama | Centralne ogrzewanie | Logo