Czytaj także: Świdnica Wałbrzych

Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Sondy |  Życzenia |  Gazeta |  Reklama 
Poniedziałek, 22 maja 2017 Godz.: 19:29:52 Imieniny: Heleny, Julii, Wiesławy Czytających: 4735, Zalogowanych: 2 . Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Wiadomości, Jelenia Góra

Rodzice bronią SP 11 – nie chcą łączenia!

Piątek, 20 stycznia 2017, 08:24, ostatnia aktualizacja: 2017-01-21 13:05
Autor : Przemek Kaczałko
Miej świadomość
 
Głos ulicy
Zmiany w Konstytucji? (6)

Jelenia Góra Piątek, 18:02
12 maja 2017

 
Kalendarz wydarzeń
 
Telewizja DAMI
 
Co jest grane w Norwidzie?
Odprawa posłów greckich 

Jelenia Góra Wtorek, 00:41
16 maja 2017

 
Kategorie wydarzeń
Event5
Film - Kino3
Kabarety2
Koncerty11
Konkursy1
Kursy5
Plenerowe4
Prelekcje1
Sportowe6
Spotkania12
Tańce1
Teatry5
Turystyka1
Warsztaty5
Wystawy7
 
Dialogi Jelonki
 
Archiwum PDF
Archiwalne numery Jelonka
 
Fot. Przemek Kaczałko

Nasza publikacja z 11 stycznia br. w sprawie proponowanej nowej sieci szkół podstawowych wywołała bardzo duże poruszenie wśród rodziców. Ujawniając plany władz miasta, przyczyniliśmy się do możliwej szybkiej reakcji zainteresowanych, co najlepiej było widać podczas wczorajszego (19.01) zebrania Rady Rodziców Szkoły Podstawowej Nr 11 w Jeleniej Górze.

Już na wstępie należy zaznaczyć, że żadne decyzje w sprawie nowej sieci szkół nie zostały jeszcze podjęte, a ostatecznie zdecydują radni Rady Miejskiej Jeleniej Góry, którzy podczas posiedzenia zajmą się wariantami zaproponowanymi przez służby prezydenta miasta. Ujawniając warianty bazowaliśmy na analizie SWOT, która była dołączona do projektu, z której jasno wynika, że najwięcej szans i mocnych stron (zdaniem służb prezydenta) oraz najmniej zagrożeń i słabych stron – jest przy opcji nr 4, czyli połączenia SP 11 z budynkiem Gimnazjum Nr 4. Radni w momencie zapoznania się z propozycją nie wyrażali sprzeciwu wobec preferowanych opcji, jednak podkreślali, że potrzebują czasu na zapoznanie się ze szczegółami.

Wczorajsze zebranie pokazało zdecydowanie, jakie zdanie na temat tej opcji mają sami zainteresowani, czyli rodzice. Niemal 300 osób zjawiło się w czwartkowy wieczór w szkole, aby wyrazić swoje zdanie w obecności części radnych oraz naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu Pawła Domagały i zastępcy prezydenta miasta Piotra Paczóskiego. Dyskusja była gorąca, momentami nerwowa, a to naczelnik Paweł Domagała miał odwagę przedstawić te same argumenty przed rodzicami, co pamiętnego dnia podczas Komisji Oświaty i Wychowania w jeleniogórskim Ratuszu (10.01). Pomijając ich zasadność (tu jednoznaczną opinię wydali rodzice), należy zwrócić uwagę, że to właśnie w analizie SWOT służby prezydenta zwróciły uwagę na optymalny wariant, który – jak się okazało - tak bardzo zbulwersował rodziców. Oczywiście radni mogą zdecydować inaczej - wariant nie jest dla nikogo wiążący, jest jedynie propozycją. Wstępne decyzje zapadną na początku lutego – później zaopiniuje je Dolnośląski Kurator Oświaty, po czym radni będą mogli ostatecznie przegłosować nową siatkę szkół do końca marca br.

Warto przy relacji ze spotkania wspomnieć, którzy radni z 23 zasiadających w Radzie Miejskiej przybyli, aby przed podjęciem decyzji wysłuchać głosów rodziców. Byli to: Anna Ragiel (przewodnicząca Komisji Oświaty i Wychowania), Piotr Iwaniec (przewodniczący Komisji ds. Młodzieży), Leszek Wrotniewski (przewodniczący Rady Miejskiej), a także Alicja Szklarska, Alicja Dusińska, Józef Rypiński, Wojciech Chadży i Robert Obaz. To zaledwie 8 z 23 decydentów w tej sprawie (nie tylko z okręgu zabobrzańskiego), większość to członkowie Komisji Oświaty, ale przecież tak jak na posiedzenia komisji i rady każdy mieszkaniec ma wstęp, tak na spotkanie z rodzicami każdy radny mógł przyjść. Chociaż Piotr Paczóski przekonywał, że żaden z wariantów nie jest faworyzowany, to jednak analiza SWOT przygotowana przez służby prezydenta jest czytelna i zrozumiała – wstępnie sugerowano tę opcję, jednak siła głosu rodziców może okazać się zbawienna.

R E K L A M A
- Ten pomysł nie ma racjonalnych podstaw. Dla nas jako rodziców jest bardzo ważne to, żeby kształtować i rozwijać we właściwy sposób nasze dzieci, żeby były kapitałem ludzkim, który będzie rozwijać naszą cudowną słoneczną dolinę. Chodzi o to, żeby nasi włodarze i radni zrozumieli to, że nie można manipulować naszymi dziećmi. Nasze dzieci powinny zostać w tej szkole – mówiła Dorota Klin, mama czwórki dzieci, z czego trójka chodzi do SP 11, która podobnie jak (najprawdopodobniej) wszyscy pozostali rodzice obecni na spotkaniu, jest za edukacją swoich dzieci od I do VIII klasy w placówce przy ul. Moniuszki. Podczas spotkania zwracano uwagę, że należy rozwijać Gimnazjum Nr 4, np. zmieniając ją w Szkołę Podstawową Nr 4 (jest to jeden z proponowanych wariantów) i wzbogacając ofertę, aby stała się konkurencyjna dla pozostałych zabobrzańskich szkół. - Należy rozwijać to, co ma potencjał, a nie psuć to, co funkcjonuje dobrze. Dziecko to nie jest produkt, który ma mieć swoją opłacalność. Z punktu widzenia edukacji i wychowania to nie element finansowy powinien być najważniejszy – podkreśliła Dorota Klin.

- Rodzice nie chcą przenosić swoich dzieci z klas V-VI do Gimnazjum Nr 4. Są inne rozwiązania, które możemy rozważać – podkreślił Artur Kocioła, przewodniczący Rady Rodziców SP 11. Powiedział, że widział analizę SWOT, którą zaprezentowano jedynie radnym, dyrektorom i związkom zawodowym. - Jednoznacznie wynika, że to jest wariant, który jest najbardziej lubiany przez prezydenta i naczelnika, chociaż oficjalnie nie zostało to powiedziane – musieliśmy się do tego odnieść, bo to dla nas najgorszy wariant – dodał A. Kocioła. Rodzice są świadomi, że pozostawienie SP 11 bez łączenia z G4 może skutkować rozszerzoną zmianowością w „Jedenastce” na klasy I i być może nawet IV, ale już doświadczają zmianowości w klasach II-III i zgadzają się na to, byleby uratować swoje dzieci przed przechodzeniem do innego budynku, z innymi nauczycielami.

W trakcie dyskusji rozważano również edukację klas I-III w budynku Gimnazjum Nr 4 jako Szkoły Podstawowej Nr 11, jednak optymalną wersją w opinii rodziców jest pozostawienie „Jedenastki” bez łączenia. Głos zabrał też dyrektor Eugeniusz Sroka, który również chce bronić SP 11.

Tworzenie nowej sieci szkół jest skutkiem reformy oświaty, którą wprowadził rząd Prawa i Sprawiedliwości likwidując gimnazja. Na samorządach spoczywa obowiązek uchwalenia nowej siatki do końca marca br. Jaki będzie ostateczny kształt sieci szkół w Jeleniej Górze? Dowiemy się wkrótce, jednak ujawnione przez nas propozycje dały rodzicom możliwość interwencji.
Dodatki: Zapisz | Drukuj | Wyślij | Zapamiętaj | Zobacz zdjęcia
Następna wiadomość  Wiadomości 
 Poprzednia wiadomość Strona główna 
 
Waszym zdaniem
1  2  3  4  Dalej » | Ostatnia z 4 stron

  20-01-2017 08:31 | ~xxx | klient.box3.pl (176.*.232.70)
Chcieliście PIS to macie bezsensowne zmiany

  20-01-2017 08:31 | ~Miłoszsz | 77-*-60-108.adsl.inetia.pl (77.*.60.108)
Cofamy się w coraz szybszym tempie.

  20-01-2017 08:41 | ~ | cgx201.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.251.201)
Pis przekupił obywateli ich własnymi pieniędzmi a teraz rujnuje wsszystko co się da.

  20-01-2017 08:44 | ~xxx | klient.box3.pl (176.*.232.70)
skoro szkoła ma dodatkowe pomieszczenia tak jak jest napisane w punkcie 6 to dlaczego nie są wykorzystywane ? dzieci klas 1-3 muszą uczęszczać do szkoły na dwie zmiany i kończyć zajęcia o 16 10 . Nie rozumie tego .

  20-01-2017 08:46 | ~sajmon | alo161.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.44.161)
Znając wpływy wpływowych rodziców dzieci z 11 to szkoła ta będzie od 0 do 8 klasy :) A z czwórki zrobią szkołę dla trudnej młodzieży :)

  20-01-2017 08:48 | ~za | *.jeleniagora.vectranet.pl (31.*.216.182)
zadufani, bezczelni rodzice ich dzieci nie mogą iść do 4, bo to słaba szkoła ale dla uczniów z 8semki to według nich naturalny wybór. Pozwólcie wybierać rodzicom z 8 to gdzie ich dzieci beda sie uczyć. Poza tym gimnazjum nie ma i to nietrafiony argument

  20-01-2017 08:51 | ~danka44444 | 188.*.64.135 (188.*.64.135)
Cofamy się...

  20-01-2017 08:53 | ~antyPIS | public-gprs397174.centertel.pl (37.*.182.183)
No to mamy "dobrą zmianę" !!! Ideologia ponad wszystko nawet kosztem dzieci !!!

  20-01-2017 08:56 | ~antyPIS | public-gprs397174.centertel.pl (37.*.182.183)
To może zaprosić panią minister do JG - przecież zapewniała że dzieci w żaden negatywny sposób nie odczują tej "dobrej zmiany" !!!!

  20-01-2017 09:00 | ~Rodzic | *.jeleniagora.vectranet.pl (109.*.187.151)
W 11 jest dużo dzieci to i dużo rodziców więc jelonka napisała a o tym że po cichu chcą zamknąć sp 7 ani słowa. To mała szkoła więc można ją zignorować i poprostu zlikwidować chociaż projekt przewiduje zamykanie gimnazjum. Czy ktoś w końcu zainteresuje się mniejszymi szkołami "bez układów " tam są tacy sami uczniowie którym zamyka się podstawówke i każe zmieniać budynek, kolegów oraz wychowawców zmuszając do przejścia do innych szkół.

  20-01-2017 09:01 | ~sajmon | alo161.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.44.161)
~antyPIS nie lepiej nie zapraszać bo KOD znowu skompromituje miasto chamstwem i rzucanymi inwektywami :) Uwierz tak będzie lepiej :)

  20-01-2017 09:01 | ~ | *.jeleniagora.vectranet.pl (78.*.142.208)
przecież 6 klasami 11-ka jest przepełniona a co dopiero 8 , nikt nie powinien słuchać tych protestów lecz dla dobra dzieci zamknąć tych rodziców natychmiast w wariatkowie

  20-01-2017 09:03 | ~ | *.jeleniagora.vectranet.pl (78.*.142.208)
lepiej byście o 7-kę walczyli bo bo ktoś bezczelnie chce miast 1 szkoły pozbawić i zapewne sprzedać budynek

  20-01-2017 09:03 | ~do Rodzic | *.jeleniagora.vectranet.pl (31.*.216.182)
problem w ty ze rodzice w 11 uważają swoje dzieci za lepsze od innych dzieci z pozostałych szkół. Uczniowie 11 to bedzie elita a z pozostałych siła robocza

  20-01-2017 09:06 | ___x |  
jak czasem widzę o jakie głupoty ludzie protestują to zaczynam tęsknić za rządami totalitarnymi i jak do tej pory byłem zły na takiego jednego tak teraz zacytuję go "ja bym pałował"

  20-01-2017 09:06 | ~Adam | klient.box3.pl (176.*.232.78)
Tak.... no pewnie lepiej niech dzieci uczą się w systemie zmianowym do 18:00 :/ Klasy 1-3 powinny być w 4 a reszta w 11 to zdecydowanie odciąży godziny pracy szkoły i dzieci nie będą siedziały w szkole do 18. A Pan radny Chadży to się pofatygował bo jest żywo zainteresowany tematem dlatego że jego żona tam pracuje! :)

  20-01-2017 09:08 | ~Xxx | 185.*.18.151 (185.*.18.151)
Tak tak, będą bronic własną piersią szkoły wszyscy prominenci którzy mają tam dzieci, a dzieci niech się uczą na dwie zmiany do 16.

  20-01-2017 09:09 | ~M | *.jeleniagora.vectranet.pl (109.*.187.151)
Jeżeli nie chcecie przepełnionych podstawówke to zainteresujcie się tymi które chcą zamknąć bo z nich dzieciaki też będą musiały się gdzieś uczyć i to nie koniecznie w szkołach wskazanych w projekcie. Do sp 7 chodzi duża grupa dzieci z zabobrza która po likwidacji swojej szkoły przejdzie do 11 ale tego miasto Wam nie powie ani żaden portal nie napisze

  20-01-2017 09:09 | ~z rejonu | 77-*-59-165.adsl.inetia.pl (77.*.59.165)
Rodzice sami sobie są winni... Może zastanowić się ile dzieci uczących się w tej szkole w ogóle nie należy do tego rejonu? A skoro przywozicie dzieci z całego miasta i okolic, to również dobrze możecie je przywozić do 4

  20-01-2017 09:09 | ~do władz | 78.*.132.185 (78.*.132.185)
To prawda,że pozostawienie trzech szkół podstawowych na Zabobrzu nie ograniczy dotychczasowych kosztów (ale też znacząco ich nie zwiększy nie ma co kłamać). Problem prawdziwy to taki, że do SP4 nikt nie zechce się zapisać (tak Pani Dyrektor Ginazjum zapracowała na renomę szkoły :). Jednocześnie rodzice SP11 nigdy nie zgodzą się, żeby ich dzieci szarpać w środku nauki pomiędzy klasami VI a VIII po innych budynkach. Rozwiązaniem które zaakceptuje i miasto i rodzice to połączenie obu szkół i przeniesienie do budynku Gim 4 klas I-III. Naturalne przejście, z tymi samymi paniami, do kameralnego budynku i wszyscy szczęśliwi. No może oprócz części nauczycieli 1-3. Ale to oni są dla dzieci i rodziców a nie odwrotnie.

  20-01-2017 09:10 | ~sajmon | alo161.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.44.161)
Sp 7 powinna zostać by odciążyć sp 2 chyba że ktoś ma w tym jakiś większy plan " przekręt " :)

  20-01-2017 09:14 | ~? | *.jeleniagora.vectranet.pl (109.*.187.151)
Ludzie się kłócą o łączenie szkół a co mają zrobić Ci którym szkołę zamykają? Jak to możliwe że wszyscy rodzice nie chcą przepełnionych szkół, nauki na zmiany a miasto zamyka podstawówke? Czy to pomoże w przepełnieniu szkoły.

  20-01-2017 09:15 | ~antyPIS do sajmon | public-gprs397174.centertel.pl (37.*.182.183)
Niech przyjedzie i spełni swoją obietnice wyborczą a potem wywieziemy ją na taczce !!!

  20-01-2017 09:19 | ~antyPIS do x 9.06 | public-gprs397174.centertel.pl (37.*.182.183)
Sam się PAŁUJ !!!!!!!!

  20-01-2017 09:21 | ~sajmon | alo161.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.44.161)
Ustawa mówi o likwidacji gimnazjum. Tymczasem nasi radni pod płaszczykiem reformy chcą zlikwidować sp 7 nieładnie. Hmmm... proponuję rodzicom dzieci ze sp 7 napisanie petycji do ministerstwa w sprawie nadużyć i nadinterpretacji ustawy przez JG radnych !

  20-01-2017 09:22 | ~@^@ | dynamic-84-*-254-149.ssp.dialog.net.pl (84.*.254.149)
Pozostawić 2 i 7 a z gimnazjum nr 1 zrobić liceum! Co do 11-ki, nie rozumiem, jaki to problem od 6 klasy pójść do innego, wcale tak nie oddalonego budynku? Gdyby były gimnazja to tez była by zmiana srodowiska i szkoły! A w 4 są nauczyciele przygotowani do nauki po 6 klasie!

  20-01-2017 09:23 | ~Somma | *.jeleniagora.vectranet.pl (78.*.138.203)
Przecież to PiS "załatwił" nauczycieli i rodziców. Im "podziękujcie". Minister likwiduje szkoły i przekonuje, że od tego przybędzie miejsc pracy. W dodatku idioci w to wierzą.

  20-01-2017 09:31 | ~Ja | *.jeleniagora.vectranet.pl (109.*.187.151)
Sp 7 chcą zamknąć bo miasto wzięło dotacje z Unii Europejskiej na gimnazjum nr 1 i teraz jak zamkną to boją się że będą musieli oddać. Dlatego wygodniej jest im zamknąć sp 7. A że dzieci zmienią środowisko w wieku 9 lat to już nie ich problem. Cała jelenia nic tylko układy i układziki.

  20-01-2017 09:37 | ~sajmon | alo161.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.44.161)
Może by tak portal Jelonka zrobił artykuł o planach likwidacji sp 7. Jestem ciekaw i chyba nie tylko ja, czym kierowali się nasi radni ? i co mają do powiedzenia w tej sprawie. Chyba że to temat tabu i odgórnie jelonka nie może poruszać tego tematu.

  20-01-2017 09:48 | ~Zzz | user-94-*-240-51.play-internet.pl (94.*.240.51)
Jakoś nic nie jest napisane o kosztach adaptacji klas do wieku uczniów. Z 11 do 4 kto będzie nosił ławki , adaptowal toalety itp.

  20-01-2017 09:55 | ~M | gaja.tpnet.pl (217.*.20.20)
Przeniesienie dzieci, według ich rodziców jest niekorzystne dla ich rozwoju i edukacji, ale zmianowość, która w starszych klasach może spowodować przebywanie w szkole nawet do 18-tej to już nie jest szkoda dla dzieci !? Rodzice, zamiast utrzymywać taką ilość dzieci w szkole za wszelką cenę, trochę pomyślcie !!! Dziecko piszące sprawdzian o godzinie 17-18-tej nie ma szans z dziećmi, które piszą to samo o godzinie 12-tej w południe (uwarunkowania chociażby fizyczno-psychiczne) ! Nie wspomnę już o tym, że dzieci mają przecież różne zajęcia pozalekcyjne w godzinach popołudniowych i co z tym wtedy zrobić (też zrewolucjonizować rynek zajęć dodatkowych, jakby rewolucji było nam mało)??? Jestem z tym żeby walczyć, ale rozsądnie !

  20-01-2017 10:01 | ~JOANNA ŻYGADŁO | alp172.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.45.172)
No widać, że komuś bardzo zależy na tym żeby SP 7 została zamknięta skoro na siłę przepychają właśnie wersję likwidacji naszej szkoły. Nie dajmy się!!!!

  20-01-2017 10:04 | ~JOANNA ŻYGADŁO | alp172.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.45.172)
W SP 7 w poniedziałek 23.01. o godz. 17:00 odbędzie się spotkanie rodziców i wszystkich którym zależy na tym żeby uratować naszą szkołę .

  20-01-2017 10:04 | ~ona | afu193.internetdsl.tpnet.pl (83.*.150.193)
gdyby każda szkoła trzymała się rejonizacji nie boby problemu przpełnienia szkól a szczególnie 11 w której tez jest moje dziecko... teraz w gestii dyrektorów jest nieprzyjmowanie spoza rejonu, wtedy wiadomo będą "fałszywe" maldunki tylko po to żeby dziecko chodziło do wybranej szkoły. Sma jestem przeciwna, aby moje dziecko miało kontunuowac naukę w SP nr 4 w nowym środowisku, z nowymi nauczycielami i nowymi uczniami, bo jak się okazuje to nie byłyaby to dla mnie żadna zmiana. Wyglądałoby na to, jakby poszedł do gimnazjum, a nauka w systemie 8-klasowym ma zagwarantować bezstresowe kontunuwanie nauki w tym samym środowisku bez zmian w strukturze. Rodzice z innych szkół też będą mieć takie spotkanie z Radnymi więc rodzice z SP nr 8 nie denerujcie się bo Radni też będa z wami dyskutować.

  20-01-2017 10:05 | ~do M | 78.*.132.185 (78.*.132.185)
metodą jest przeniesienie 1-3 do budynku gimnazjum 4

  20-01-2017 10:07 | ~do M | 78.*.132.185 (78.*.132.185)
I o to walcz. A jak ktoś zadecyduje inaczej to trzebą będzie monitować w kuratorium i ministerstwie bo najulubieńszy i najgłupszy pomysł żeby wyrzucać dzieci po VI klasei do innego budynku jest całkowiocie sprzeczny z ideą reformy

  20-01-2017 10:11 | ~Jak | apn-95-*-72-132.dynamic.gprs.plus.pl (95.*.72.132)
popieram M i Adama, "chronienie" dzieci przez zmuszanie ich do kończenia zajęć lekcyjnych koło 18.00 jest nielogiczne. Pomijając kwestię zajęć dodatkowych rozwijających pasje dzieci, z których w takim wypadku trzeba zrezygnować, to kiedy jest czas na naukę i odrabianie zadań domowych? Czy rodzice walczący o 11-tkę o tym pomyśleli? Pomysł z otworzeniem filii w dawnej "4" dla klas 1-3 wydaje się optymalny, jednak on również nie zdobył szerokiego poparcia wśród uczestniczących we wczorajszym zebraniu, ciekawe jak to się skończy

  20-01-2017 10:12 | ~zenek54534 | 176.*.239.8 (176.*.239.8)
wielkie ajwaj, pis niszczy. Chialbym zapytac co zniszczyl bo poki co czyni ze zwyklym ludziom zyje sie latwiej i wygodniej

  20-01-2017 10:15 | Laguna |  
Rodzice dzieci z 11 nie chcą nikogo wyrzucać ze swoich szkół - My tylko chcemy, żeby nasze dzieci zostały w szkole w której zaczęły się uczyć i które powinny (tak jak powiedział to Pan Dyrektor Sroka) skończyć naukę w tej szkole w której zaczęły. Poza tym Pan Dyrektor mówił, że w szkole 11 były większe obciążenia i jakoś szkoła dawała radę....Nikt (tak sądzę) nie uważa, dzieci chodzące do Gimnazjum 4 , czy SP8 za gorsze - my po prostu nie chcemy, aby nasze dzieci poszyły do Gimnazjum 4, jaka opinia o tej szkole jest każdy wie i ja się pytam co oświata zrobiła w tym kierunku. Poza tym pamiętajmy, że w 11 dzieciaki chodzą do klas sportowych mają jakieś cykle treningowe, zajęcia dodatkowe z tym związane - mamy zmarnować te lata wypracowane wspólnymi siłami - nauczycieli, trenerów i rodziców?

  20-01-2017 10:18 | ~Jak | apn-95-*-72-132.dynamic.gprs.plus.pl (95.*.72.132)
popieram M i Adama, "chronienie" dzieci przez zmuszanie ich do kończenia zajęć lekcyjnych koło 18.00 jest nielogiczne. Pomijając kwestię zajęć dodatkowych rozwijających pasje dzieci, z których w takim wypadku trzeba zrezygnować, to kiedy jest czas na naukę i odrabianie zadań domowych? Czy rodzice walczący o 11-tkę o tym pomyśleli? Pomysł z otworzeniem filii w dawnej "4" dla klas 1-3 wydaje się optymalny, jednak on również nie zdobył szerokiego poparcia wśród uczestniczących we wczorajszym zebraniu, ciekawe jak to się skończy

  20-01-2017 10:20 | ~Kierownik | user-94-*-249-143.play-internet.pl (94.*.249.143)
Też się podłączę w temacie SP7, bo jakoś nawet na wspomnienie w artykule sobie dziwnie nie zasłużyła. A ktoś przecież wpadł na skandaliczny pomysł zlikwidowania jej przy okazji likwidacji gimnazjów. Proponuję faktycznie zapoznać się z "analizą" SWOT przygotowaną dla szkół w centrum - może osobiście widziałem niewiele ale wg mnie drugiej tak tendencyjnej i wykonanej pod z góry ustaloną tezę (tak wg mnie to wygląda) to ze świecą szukać. Wg Komisji Oświaty czy kto to faktycznie przygotował, nie ma absolutnie żadnych zagrożeń związanych z likwidacją SP7 - miasto widzi same plusy. Ekonomiczne oczywiście. Prawie 300 dzieci, w większości poniżej 10 lat to żaden problem - zawsze przecież można je przerzucić gdzieś indziej jak mebel. A że odbije się to na psychice dzieci? Ktoś widać ma to w nosie.

  20-01-2017 10:23 | ~I. | user-94-*-242-170.play-internet.pl (94.*.242.170)
SP 7!! Poniedziałek Godz.17.00 zebranie rodziców ws. likwidacji tej szkoły. Zapraszamy wszystkich. Także media.!

  20-01-2017 10:23 | ~Ja | 78-*-108-90.static.ip.netia.com.pl (78.*.108.90)
Ludzie opamiętajcie się... najwiecej do gadanie mają Ci co nie mieszkaja w rejonie szkoły, a dzieci chodzą do 11 tylko dlatego że rodzice kombinowali jak zameldować dzieci w tym rejonie. w szkole są uczniowie z Os czarne, dziwiszowa ,jezowa itp. to nie jest problem dla nich że muszą wozić dzieci taki kawał drogi, ale przeniesienie kilku klas do 4 to już afera na całe województwo.!!!! chcieliście zmian no to macie "lepszą zmianę" pretensje do pis-u o te zmiany. nie jest to wina władz miasta które dostaja odgórnie polecenie likwidacji gimnazjów, ale sami muszą sobie poradzić z problemem tych szkół dzięki "dobrej zmianie"

  20-01-2017 10:28 | ~:^ | 78-*-108-90.static.ip.netia.com.pl (78.*.108.90)
Kolejnym problemem 11 sa tak naprawdę rodzice uczniów ,od 3-4 lat dyrektor P. E.Sroka podczas zebrań we wrześniu mówi i tłumaczy temu ludowi by nie parkować na kopertach i trawnikach...... a codziennie jak jestem w szkole po dziecko to widzę ludzi którzy mają to w d....... tak w d.....e. jeżeli dorośli ludzie nie widzą w tym problemu " bo ja tylko na chwilke " takie jest najczęściej tłumaczenie. to jeśli dojdzie do tragedi przez zle zaparkowany samochód to takiego kerowce powinno sie wystawić na rynku i publicznie ...... dopiszcie co chcecie.

  20-01-2017 10:28 | ~do M | 78.*.132.185 (78.*.132.185)
I o to walcz. A jak ktoś zadecyduje inaczej to trzebą będzie monitować w kuratorium i ministerstwie bo najulubieńszy i najgłupszy pomysł żeby wyrzucać dzieci po VI klasei do innego budynku jest całkowiocie sprzeczny z ideą reformy

  20-01-2017 10:32 | ~anty | c157.jelenia.zicom.pl (185.*.122.157)
Wiadomo że 4ka to słaba szkoła i dlatego rodzice z 11 są na nie. Zamiast budowania marketów w centrum Zabobrza, wybudować szkołę i przeczkole na Kiepury III.

  20-01-2017 10:40 | ~Mama 12 | 188.*.167.8.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl (188.*.167.8)
Proszę w ten sposób nie mówić, ze ktoś coś kombinował. Jeszcze do niedawna Sp 11 przyjmowała wszystkie dzieci bez względu na rejon, wiec może byście Państwo nie przeznaczali faktów. Rozumiem, ze zmianowość może sie nie podobać, ale zawsze możecie Panstwo wybrać dobra szkole ze zmianowoscia i dobra szkoła bez zmian. Czas najwyższy żebyśmy mogli sami podejmowac decyzje

  20-01-2017 10:41 | ~SARBLE | user-94-*-254-116.play-internet.pl (94.*.254.116)
Jak na razie spory są o łączenie szkół podstawowo-gimnazjalnych. Nikt jak widać nie bierze pod uwagę szkół branżowych, które mają powstać. Te szkoły też będzie trzeba gdzieś umiejscowić, ponieważ budynki po szkołach zawodowych jak np. Rolnicza, Chemik itd.zostały zaadaptowane do innych celów. Czy taka 4-ka, czy 7-ka nie może być przekształcona w szkołę branżową?

  20-01-2017 10:42 | ~Aqa | dynamic-78-*-111-253.ssp.dialog.net.pl (78.*.111.253)
11 jest przepełniona to prawda ale popatrzcie na śródmieście gdzie 2ka też jest przepełniona i jeszcze 3 lata temu panowała tam dwuzmianowość. ktoś zapomina że w roku 2017/18 do szkoły trafi odroczony rocznik 6latków i 7 latków i to widać w przedszkolach gdzie 80% dzieci to zerówki. Automatycznie obie szkoły będą na nowo dwuzmianowe a 11 to już chyba 3 zmianowa z ławkami na korytarzu i zamiast jakoś likwidować przeludnienie w klasach, propozycja włodarzy jest dowalić im jeszcze dodatkowe dzieciaki bo gdy zamknie się 7kę gdzieś dzieci będą musiały iść a rodzic z Zabobrza wybierze już wtedy to gdzie ma bliżej a nie lepiej bo w obu szkołach będzie tak samo - czyli do bani. W poniedziałek o 17 można walczyć o to by nie zamknęli 7ki, by nie robili tłoku w pozostałych szkołach

  20-01-2017 10:48 | ~Pi | *.jeleniagora.vectranet.pl (82.*.16.115)
Pan Zawiła i Pan Sroka stworzyli ten problem - w 11-ce jest za dużo dzieci. Klasy są przepełnione. Dzieci zwożone są z całego miasta i okolic a w mniejszych szkołach pustki. Wszystkie dzieci do 11-ki a resztę szkół zamknąć? Co Pan Sroka bajdurzy o rezerwach w pomieszczeniach ? Przecież już dawno adaptował część stołówki i szatni na dodatkowe klasy w piwnicy ! p.s. Dzieci w 11-tce wcale nie są "najlepsze" tylko z prostego powodu że jest ich najwięcej to statystycznie później najwięcej ich było w 'lepszych' szkołach.

1  2  3  4  Dalej » | Ostatnia z 4 stron
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta w portalu Jelonka - zarejestruj się!
 
Będzie się działo! - Jelonka poleca
 
Najczęściej czytane komentowane
10 30
10 30
Maraton subiektywności
 
Temat tygodnia
Strażacy uroczyście w JCK [foto] Strażacy uroczyście w JCK   (5)

Jelenia Góra Środa, 08:37
17 maja 2017

Dzień Strażaka przypada na 4 maja – wtedy jeleniogórscy strażacy wzięli udział w mszy św. w...
Cudowni ludzie pomagają Gosi [foto] Cudowni ludzie pomagają Gosi   (11)

Jelenia Góra Niedziela, 10:19
14 maja 2017

Niesamowity przebieg miała wczorajsza (13.05) aukcja charytatywna, która odbyła się na Placu Ratuszowym...
Pamięci ofiar II wojny światowej [foto] Pamięci ofiar II wojny światowej   (36)

Jelenia Góra Poniedziałek, 19:54
8 maja 2017

W 72. rocznicę zakończenia II wojny światowej samorządowcy, kombatanci i przedstawiciele wielu...
Jedni przychodzą, inni odchodzą – uroczyście [foto] Jedni przychodzą, inni odchodzą – uroczyście   (15)

Jelenia Góra Piątek, 11:20
28 kwietnia 2017

Wręczenie nominacji na dyrektorów jeleniogórskich szkół oraz pożegnanie doświadczonej dziennikarki...
Co powstanie przy zbiorniku Sosnówka? [foto] Co powstanie przy zbiorniku Sosnówka?   (28)

Podgórzyn Niedziela, 07:55
16 kwietnia 2017

Najbliższa okolica zbiornika wody pitnej Sosnówka może wkrótce stać się dostępna dla mieszkańców i...
Minęło siedem lat od katastrofy Tu–154 [foto] Minęło siedem lat od katastrofy Tu–154   (113)

Jelenia Góra Wtorek, 10:29
11 kwietnia 2017

W siódmą rocznicę katastrofy rządowego samolotu z prezydentem RP Lechem Kaczyńskim na czele, w...
Uchwała „przyklepana”: „Czwórka” do „Jedenastki” [foto] Uchwała „przyklepana”: „Czwórka” do „Jedenastki”   (31)

Jelenia Góra Sobota, 11:24
1 kwietnia 2017

Radni Rady Miejskiej Jeleniej Góry ostatniego dnia przewidzianego ustawą (31.03) przegłosowali uchwałę...
Karpatka do rozbiórki czy na punkt widokowy? [foto] Karpatka do rozbiórki czy na punkt widokowy?   (18)

Karpacz Piątek, 08:02
31 marca 2017

Burmistrz Karpacza Radosław Jęcek wstrzymał decyzję o rozbiórce skoczni narciarskiej Karpatka, która...
Nagły zwrot akcji w sprawie sieci szkół [foto] Nagły zwrot akcji w sprawie sieci szkół   (75)

Jelenia Góra Piątek, 09:27
24 marca 2017

W czwartek (23.03) w Gimnazjum Nr 4 odbyła się ważna debata ws. sieci szkół w Jeleniej Górze....
Dają bezdomnym dach nad głową i pracę [foto] Dają bezdomnym dach nad głową i pracę   (18)

Jelenia Góra Niedziela, 06:49
19 marca 2017

Działające w Jeleniej Górze Towarzystwo Świętego Brata Alberta nie tylko prowadzi schronisko dla...
Zobacz więcej artykułów
Zobacz więcej Temat tygodnia
 
Redakcja

Masz problem? A może wiesz coś ciekawego i chcesz się z nami tą wiedzą podzielić? Zadzwoń do nas lub przyjdż. Redakcja mieści się przy ul. Skłodowskiej-Curie 13/2 (I piętro).
Dziennikarze: 75-75-242-16
Marketing: 75-75-444-00
We wtorek dyżuruje
Dyrektor handlowy
Lena Aksonova
Od 10.00 do 12.00
 
Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Życzenia |  Sondy |  Gazeta |  Reklama 
© 2002-2017 Jelonka jest znakiem należącym do Highlander's Group.
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Napisz do nas | Redakcja | Jelenia Góra | Świdnica | Wałbrzych | Reklama | Centralne ogrzewanie | Logo