Czytaj także: Świdnica Wałbrzych

Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Sondy |  Życzenia |  Gazeta |  Reklama 
Środa, 16 sierpnia 2017 Godz.: 17:22:44 Imieniny: Joachima, Rocha, Stefana Czytających: 5480, Zalogowanych: 3 . Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Wiadomości, KARPACZ

Władze Karpacza nie chcą drezyn ręcznych

Piątek, 21 maja 2010, 07:47, ostatnia aktualizacja: 2010-05-22 08:06
Autor : Ania
Miej świadomość
 
Głos ulicy
 
Kalendarz wydarzeń
 
Telewizja DAMI
 
Co jest grane w Norwidzie?
 
Kategorie wydarzeń
Film - Kino6
Kabarety2
Koncerty17
Kursy3
Plenerowe5
Prelekcje2
Sportowe4
Tańce1
Teatry5
Turystyka6
Warsztaty5
Wystawy4
 
Dialogi Jelonki
 
Archiwum PDF
Archiwalne numery Jelonka
 
Fot. Malachit

– Kolejny raz musieliśmy przerwać swoją działalność, po tym jak teren przy miejscowym dworcu kolejowym wraz z torami bocznymi został wydzierżawiony przez gminę Karpacz – mówi Rafał Gersten. Współtwórca Karkonoskich Drezyn Ręcznych uważa, że jest to działanie wymierzone przeciwko niemu.

Zastępca burmistrza Karpacza, Ryszard Rzepczyński tłumaczy, że na czas remontu dworca tereny przyległe do niego muszą zostać wyłączone z jakiejkolwiek działalności – Ze względu na prowadzone prace budowlane na tym ternie nie powinny odbywać się żadne przedsięwzięcia. Burmistrz Karpacza, poniósłby odpowiedzialność gdyby komuś coś się stało – mówi Ryszard Rzepczyński – Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby po zakończeniu budowy drezyny wznowiły swoją działalność. Z tymże muszą mieć stosowne pozwolenia, a do tej pory KDR takich nie miało - dodaje.

Tymczasem Rafał Gersten tłumaczy, że wielokrotnie występował do burmistrza i rady miasta z wnioskami o wynajęcie od PKP magazynu dla potrzeb KDR, deklarując pokrycie wszystkich wydatków i nakładów na jego remont.W chwili obecnej Karkonoskie Drezyny Ręczne nie mają więc gdzie prowadzić działalności. Chwilę przed sezonem wakacyjnym muszą szukać nowego miejsca.

- W odpowiedzi usłyszeliśmy, że gmina nie powinna być pośrednikiem w naszych kontaktach z PKP i powinniśmy wynająć obiekt bezpośrednio – mówi Rafał Gersten - Równolegle z tymi deklaracjami burmistrz kierował do PKP wystąpienia negatywnie opiniujące zamiar wydzierżawienia KDR tego obiektu, a w konsekwencji wynajął ten obiekt na rzecz gminy uzasadniając to potrzebami firmy wykonującej adaptację dworca.

R E K L A M A
Rafał Gersten nie kryje żalu do samorządowców. - Aby zachować publiczny charakter dworca kolejowego w Karpaczu doprowadziliśmy do podjęcia uchwały wskazującej burmistrzowi kierunki działania w zakresie uzyskania tytułu prawnego do dworca, praktycznie zmuszając go do jego przejęcia – mówi Rafał Gersten. - Dzisiaj adaptacja dworca ogłaszana jest jako sukces władz gminy, ale działalność KDR poddawana jest olbrzymiej presji przybierającej formę fizycznej eksterminacji.

Karkonoskie Drezyny Ręczne od 2005 roku skupiają się na działaniach, których celem jest przejęcie zaniedbanej infrastruktury kolejowej przez samorządy. Nie jest to jednak łatwe zadanie, a doprowadzenie go do skutku w naszym regionie wydaję się być wręcz nierealne. Drezyny już w grudniu 2008 roku miały problem z prowadzeniem działalności. Pracownicy starostwa jeleniogórskiego wyrwali wówczas kłódki z dworca i wyrzucili z środka eksponaty zbierane przez działaczy KDR. Nie pomógł nawet fakt, że z tej atrakcji turystycznej chętnie korzystają przyjezdni, a w 2006 roku została wyróżniona w konkursie na najciekawszy produkt turystyczny.
Dodatki: Zapisz | Drukuj | Wyślij | Zapamiętaj | Zobacz zdjęcia
Następna wiadomość  Wiadomości 
 Poprzednia wiadomość Strona główna 
 
Waszym zdaniem
1  2  Dalej » | Ostatnia z 2 stron

  21-05-2010 07:55 | ~kramer | dynamic-78-*-54-37.ssp.dialog.net.pl (78.*.54.37)
Brawo urzędnicy! Podstawa to mieć wygodny fotel, kawę + pączek na śniadanie, wtedy można usiąść i się głęboko zastanowić co by tu w okolicy schrzanić (najlepiej coś co działa i się dobrze zapowiada)... ŻENADA!

  21-05-2010 09:42 | ~------- | static-78-*-35-110.ssp.dialog.net.pl (78.*.35.110)
skoro budowa to zakaz wstepu....A teraz chociaz cos sie dzieje i moze z tego cis bedzie bo jak byly te drezyny to jedyne co bylo to smrod i brud......I przestan czlowieku robic z siebie takiego poszkodowanego....

  21-05-2010 09:46 | ~całonocna libacja | apw61.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.156.61)
to po co remontują ten dworzec?

  21-05-2010 10:10 | ~interciti | aqs33.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.178.33)
co za kolesie co za kraj, jak bez stosownych zezwoleń można prowadzić działalność?. Acha, a połowę urzędu niech burmistrz na mieszkania przeznaczy+pączki dla pracowników KDR.

  21-05-2010 10:10 | ~konti | xdsl-8148.jgora.dialog.net.pl (62.*.251.214)
Wszędzie w cywilizowanym Świecie kultywuje się lokalną historię, ba zarabia się na tym. Władze Karpacza maja ODMIENNY pogląd w temacie . Po południowej stronie Karkonoszy do każdej pipidówy można dojechać pociągiem, MY (władza) stawiamy na nowoczesność - smród spalin, zatłoczone dziurawe drogi (przecież szosa dojazdowa to nie mniasto - to starostwo czyli nie MY) . Przykłady w Niemczech (np.Broken, Oybin), Szwajcarii i innych krajach gdzie nawet wąskotorówki maja siię dobrze, zresztą u nas też - Pomorze, kolejka w Puszczy Białowieskiej czy kolejka Bieszczadzka. Trzeba tego chcieć KOCHANA WŁADZO a nie walczyć z lokalnymi maniakami którym jeszcze się CHCE coś zrobić, a nie obżerać pączkami przy kawce w godzinach pracy dla społeczeństwa . Na szczęście wybory po wakacjach a mieszkańcy nie wierzą w tunele do Czech czy pod Kolorową.

  21-05-2010 10:23 | dolnoślązak |  
Ja czegoś nie rozumiem. Dlaczego "zakręconemu" facetowi stawia się takie utrudnienia. Czy ma złe nazwisko? A może głoskę "r" źle wymawia? Samorzadowcy Karpacza i włodarze PKP jeśli nie chcecie tego gościa mieć z głowy to ustalcie jemu czynsz dzierżawny za obiekty i torowisko w kwocie 1 mln.zł rocznie. Przecież ten karpaczanin zamiast zająć się drezynami na nieuzytkowanym torowisku - ciągle tylko walczy. Wkrótce jego walka z samorządowcami stanowić bedzie priorytet a drezyny to taki dodatek.

  21-05-2010 11:28 | ~hmm | dynamic-78-*-41-191.ssp.dialog.net.pl (78.*.41.191)
Panie Gersten to na jakiej podstawie prowadziłeś działalność na tym terenie jeżeli dopiero teraz występujesz o wydzierżawienie terenu? w tym przypadku zgadzam sie z burmistrzami, jak 2 m od budowy można prowadzić dzialalność i jeszcze żadać żeby miasto wydzierżawiło teren od PKP pod potrzeby prywatnej firmy. to jest żenada

  21-05-2010 11:54 | ~karpaczanin | chello*.chello.pl (89.*.210.118)
mnie zastanawiia zaangażowania strosty i burmistrza oraz nadzorowanych prze nich służb w walkę z jednym człowiekiem, ktorego aktywność publiczna obnaża nieudolność rady miasta i władarzy. Jak ma się to skupienie sił do zupełnej bezradności administracji i służb miejskich wobec przypadków jaskrawego łamania prawa i samowol budowlanych w centrum Karpacza?

  21-05-2010 12:33 | ~karpaczanin | chello*.chello.pl (89.*.210.118)
Zastanawia mnie zaangażowanie starosty i burmistrza oraz nadzorowanych prze nich służb w walkę z jednym człowiekiem, którego aktywność publiczna obnaża nieudolność rady miasta i włodarzy. Jak ma się to skupienie sił w walce z funkcjonującą w mieście atrakcją turystyczną do zupełnej bezradności administracji i służb miejskich wobec przypadków jaskrawego łamania prawa i samowoli budowlanych w centrum Karpacza? Wygląda na to, że podatnicy finansują prywatną wojenkę burmistrza z mieszkańcem, który udaremnił mu pokątny handelek.

  21-05-2010 13:28 | ~krowy paść a nie drezynami się zajmować | clv77.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.123.77)
ciągle odgrzewany zepsuty kotlet z tymi drezynami... Jelonka nie ma co pisać? zenada...

  21-05-2010 14:02 | ~tom,tom | aqo9.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.174.9)
Zastanawiający jest fakt że nikt się nie przyjrzy ciemnym interesom p.Burmistrza pod przykrywką pseudo właściciela -czyli A.D.i SPÓŁKA.

  21-05-2010 14:19 | ~ZORRO | *.jeleniagora.vectranet.pl (78.*.141.109)
Jasne wszystko najlepiej zlikwidować zaorać i markety budować. W Jeleniej Górze to samo tylko markety i wielkie G....o,syf kiła i mogiła za przeproszeniem,nic się w tej dziurze nie dzieje zero turystów I imprez prawie nie ma pociągów ale za to Wrocław nam kwitnie i rośnie w siłę za sprawą Urzędu Marszałkowskiego tam to wiedzą jak pieniędzmi rządzić i byle komu nie dać czyt.Jeleniej Górze i byłemu województwu . ja jestem za tym żeby drezyny były a nikt nikogo nie zmusza żeby na nie patrzył i tym bardziej jeździł ,ale jak dworzec stał tyle lat to Władze Karpacza nie pomyślały nawet co z tym fantem zrobić a jak się człowiek zaopiekował to go gnoić najlepiej. DLACZEGO W TYM KRAJU ZAWSZE KTOŚ SIĘ ZNAJDZIE ŻEBY KOMUŚ RZUCAĆ KŁODY POD NOGI I ZNISZCZYĆ CZŁOWIEKA Z PASJĄ ??? Ale po co komu to wszystko polakowi to tylko wystarczy najeść się wypić no i jest happy to mu budują markety żeby swoje nędzne pieniądze miał gdzie zostawiać.

  21-05-2010 15:34 | ~dość tego | jve193.internetdsl.tpnet.pl (95.*.186.193)
Drezyny to żadna atrakcja na odinku 100m. Bardziej zastanawia mnie próba przejęcia mienia państwowego i wykorzystywania go przez osobę prywatną. Czas aby zajął się tym Panem Urząd Skarbowy.

  21-05-2010 16:14 | ~smród i ubustwo | dynamic-78-*-226-128.ssp.dialog.net.pl (78.*.226.128)
tępy naród...................

  21-05-2010 16:32 | ~ | dslb-094-*-200-007.pools.arcor-ip.net (94.*.200.7)
No wlasnie najlepiej zaorac postawic supermarket,do tego kilka glosnikow,zeby muzyka mogla ryczec od rana do switu jak to sie juz dzieje przy ul Konstytucji 3-Maja a do tego jeszcze pare pseudogoralskich chat i turysci beda walic drzwiami i oknami. A nastepnie zaorac urzad miasta w Karpaczu a pracownikow zatrudnic jako parkingowych.

  21-05-2010 17:33 | ~dość tych bredni | 82.*.255.47 (82.*.255.47)
Korzystanie z internetu "dość tego z 15:34" nie zwalnia z konieczności samodzielnego myślenia i czytania ze zrozumieniem z czym u ciebie nietęgo. To właśnie team Malinowski/Rzepczyński przekonywali, że dworzec powinien trafić w prywatne ręce. Wtórował im Pokój. Gersten doprowadził jednak do przejęcia dworca przez miasto. Zniweczył im w ten sposób jakiś zamysł i teraz się mszczą na człowieku. To w Karpaczu widać, słuchać i czuć.

  21-05-2010 18:20 | ~do dość tego | 188.*.197.160.nat.umts.dynamic.eranet.pl (188.*.197.160)
To jeszcze nie nasłaliście na Gerstena Urzędu Skarbowego??? Co za niedopatrzenie, ktoś powinien za to beknąć. Do dzieła. Jeszce to Wam zostalo, wszystkie pozostałe slużby Państwa przecież już przeciw niemu wykorzystaliście. Acha, a co na to NATO??? Cholerna karpaczańska sitwa. Złodzieje wrzeczczący: łapać drezyniarza!

  21-05-2010 18:22 | ~superpomysł | dynamic-78-*-57-9.ssp.dialog.net.pl (78.*.57.9)
czego pan Gersten nie chce puścić drezyn z JG do Wlenia- Lwówka, to byłaby superatrakcja, tylko dogadać się z PLK, coś im zapłacić i już na lato agatowe pędzą turyści drezynami aprę razy na dzień- po co się czepiać nędznego dworczyka i spacerniaka przy nim?

  21-05-2010 18:37 | ~do dość tego | 188.*.197.160.nat.umts.dynamic.eranet.pl (188.*.197.160)
To jeszcze nie nasłaliście na Gerstena Urzędu Skarbowego??? Co za niedopatrzenie, ktoś powinien za to beknąć. Do dzieła. Jeszce to Wam zostalo, wszystkie pozostałe slużby Państwa przecież już przeciw niemu wykorzystaliście. Acha, a co na to NATO??? Cholerna karpaczańska sitwa. Złodzieje wrzeczczący: łapać drezyniarza!

  21-05-2010 20:19 | ~ja | w44-96.md4.pl (79.*.44.96)
Polska to dziki kraj.

  21-05-2010 20:56 | ~GT | static-78-*-35-110.ssp.dialog.net.pl (78.*.35.110)
Właściwie to Rafał uratował dworzec przed sprzedażą i zamianą na supermarket lub tp. Zmusił burmistrza do przejęcia tej nieruchomości przez co pokrzyżował mu plany. Od razu po przejęciu przez miasto dworzec został wynajęty na skład budowlany sąsiedniej firmie , a drezyny eksmitowane na bruk czyli na tory. Dzięki Rafałowi dworzec trzymał się jako tako kupy a od strony torów wyglądał całkiem efektownie. PS. Szkoda tylko że przez tą całą zadymę z władzami związał się z SOKIAS-em bo ci z natury blokują wszystko i utrącają każdy sensowny pomyśł na rozwój miasta.

  21-05-2010 22:55 | ~ZABOBRZANIN | *.jeleniagora.vectranet.pl (78.*.141.8)
Tam karty do gry już zostały rozdane dawno... pod blatem ale zawsze...

  22-05-2010 10:57 | ~KGrid | aaun172.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.21.172)
Szkoda... Ciekawe ile burmistrz weźmie do kieszeni za kasowanie dworca?

  22-05-2010 11:45 | ~mac | afo115.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.144.115)
Może trochę pomyślunku Karpaczanie. Są tu tacy, którzy plują na Rafała, że ma jakiś w tym interes. Może kilka faktów... 2 lata temu wielu z Was pluło na Rafała, że blokuje sprzedaż dworca. Teraz Ci sami ludzie okrzykują sukces burmistrza w przejęciu dworca na rzecz gminy. Amnezja? Mówicie, że Rafał ma jakiś prywatny interes na torach. Rafał Wam tylko próbuje uświadomić, że jeszcze chwila i nie będziecie mogli przywrócić kolei do Karpacza. Będziecie tylko wdychać spaliny aut jadących do Gołębia. Będziecie tęsknić za nocami oświetlonymi lampą, bo całą moc prądu operator sprzeda do dużych hoteli, które powstają w porozumieniu o \"dbającego o Was włodarza\". Dla niewtajemniczonych przepustowość linii doprowadzającej prąd do Karpacza jest ograniczona tak jak jedyny teraz dojazd do tego miasta. Mówicie o prywatnym inetresie Rafała, to pomyślcie gdzie pracuje córka włodarza... Podobnie z wodą... myślicie, że komu będą ludzie zależni od burmistrza sprzedawać wodę jak jej zabraknie... już teraz słyszę plany czerpania z Dużego Stawu na potrzeby jednego z hoteli. Wracając do kolei, ludzie mówiący, że Rafał chce kolei dla siebie niech powrócą do swoich ulubionych działań, czyli nadstawiania się aktualnej władzy. Rafał też kiedyś był lubiany przez burmistrza, tylko przedłożył Wasz interes nad swój, a że żyć musi to i zarabiać też. Co do urzędu skarbowego to całe szczęście, że Rafał założył działalność poza Karpaczem, gdzie nie sięgają macki władz miasta... Wtedy byście wyszli na tych co płacą maliniakowi na walkę z gościem broniącym Waszej własności... pomyślcie o tym kiedy uwieranie z tyłu stanie się Wam przykre...

  22-05-2010 12:34 | ~Marysia | public-gprs28109.centertel.pl (87.*.109.205)
proszę nie niszczyć kolejnej inicjatywy i produktu turystycznego. Nie samymi wędrówkami po górach turysta żyje!!!!!

  22-05-2010 18:39 | ~jaś przewoźnik | ip-217-*-90-85.kwnet.azartsat.pl (217.*.90.85)
Przyjedzcie do Kowar mamy lepsze tory i tunel.Rafał kowary

  22-05-2010 20:04 | ~oli | xdsl-8148.jgora.dialog.net.pl (62.*.251.214)
Do mac11:45 - ich z tyłu nie uwiera, tylko wazelina, wazelina, wazeliina.

  22-05-2010 22:04 | ~Halina z Sopotu | host-109-*-19-165.ip.media3.com.pl (109.*.19.165)
Pan Rafał Gersten przez stworzenie mini muzeum i turystykę drezynową promuje Karpacz. Pytam Pana Burmistrza: jak wyglądał b.dworzec w Karpaczu jeszcze kilka lat temu? Obrzydliwa, cuchnąca, zdewastowana buda, leżąca na styku 3 szlaków turystycznych w sercu miasta!!!! I taką wizytówką chciał Pan przyciągnąć turystów? Jakie to STOSOWNE POZWOLENIE jest teraz potrzebne? Trzeba było go zażądać na starcie jak stała tam owa cuchnaca budą!!!Kompromitacja , Panie Burmistrzu!

  22-05-2010 22:16 | ~Kolejarz | staticline12838.toya.net.pl (85.*.171.45)
Nie od dziś wiadomo, że pan "burmiszcz" chciałby zaorać dworzec pod kolejny hotel czy inne spa. Zamiast być wdzięcznym za koleją atrakcję przyciągającą turystów to takie numery odstawia, że nóż się w kieszeni otwiera. Cóż, pozostaje mieć nadzieję, że wyborcy rozliczą pana burmistrza i jego ekipę przy najbliższych wyborach.

  22-05-2010 22:47 | ~Jasiu | chello*.chello.pl (89.*.210.118)
nie chcecie malinowskiego i rzepczyńskiego w tych Kowarach? Oddamy wam ich obu za Gerstena i Piaseckiego. Podbieracie z Karpacza najlepszy sort a nam zostaje sam chłam.

  23-05-2010 09:42 | teessi |  
Szkoda, że do Karpacza nie można dojechać koleją. Burmistrz chce wyłączyć ruch samochodowy z centrum Karpacza, ale to chyba tylko szumne zapowiedzi, bo jeśli na dworcu kolejowym ma być prowadzona działalność nie mająca nic wspólnego z kolejnictwem, to nie bardzo widzę możliwość realizacji tego zamierzenia. Jeśli nie można dojechać koleją, to jak? Czy zostawi przystanki PKS w Karpaczu? Jeśli tak będzie, to pozostałe samochody także będą jeździć Konstytucji 3 Maja, a wtedy nici z czystego powietrza w "uzdrowiskowym" Karpaczu.

  23-05-2010 09:45 | ~ | 77-*-255-223.adsl.inetia.pl (77.*.255.223)
Moim zdaniem to wszystko jest jak na razie skomplikowane!!! w sumie z jednej strony ^^KARPACZ^^ sie rozbudowuje to dobrze ale z drugiej strony juz nie bedzie tak jak kiedys i nie bedzie co wspominac!!!:/ pkp powinno zostac tak jak było fakt odremontowac ale zeby zostało:/ A drezyny to dobra rzecz bo P.Fafała znam i dobry interes prowadził i ludzi tam niebrakowało wręcz było ich za duzo co oznacza ze jednak drezyny powinny funkcjonowac po zakonczeniu budowy ..... Dziekuje...

  23-05-2010 10:33 | ~AB | *.jeleniagora.vectranet.pl (82.*.14.24)
Skandaliczna walka władz Karpacza z lokalnymi inicjatywami !!!!! Być może chodzi tylko o osobiste urazy na Burmistrza. Jednocześnie widać brak woli współpracy z sąsiednimi gminami, tak jakby każda złotówka turystów musiała być wydana tylko w Karpaczu !!!! Ten brak woli współpracy z lokalnymi liderami oraz otaczającymi gminami, prędzej czy później uderzy w sam Karpacz.

  23-05-2010 11:04 | ~mk | apn-77-*-186-138.dynamic.gprs.plus.pl (77.*.186.138)
To nie do uwierzenia, że tak piękna miejscowość ma tak tępe i durne władze. Kompromitujecie się. Ten artykuł powinna opublikować GW, żeby cała Polska zobaczyła jakich ludzi nie wybierać. Popieram Rafała. Jest jednym z niewielu, którym zależy na Karpaczu.

  23-05-2010 11:43 | ~H_Alina | sobieszow.box3.pl (78.*.38.2)
Podziwiam zaangażowanie i popieram inicjatywę Gerstena. To wielka atrakcja turystyczna, a dodatkowo odciąży Karpacz od ruchu samochodowego.

  23-05-2010 21:11 | ~Michał STG | host57cc4014.ipool.dobrynet.pl (87.*.64.20)
Władze karpacza mają już wyrobiony pogląd na temat drezyn i połączeń kolejowych z jakimkolwiek Światem, a postawa Rafała tylko ich w tym utwierdza. Sam Rafał i jego nieustępliwość w niweczeniu interesów burmistrza & Co.już jest dla nich wystarczającym powodem dla utrudniania i skreślania u podstaw inicjatyw KDR. Drezyny-atrakcja turystyczna miasta...???Ale nie nasza znaczy niepotrzebna i po sprawie.... o jak się błęboko mylą obecni włodarze Karpacza.To chyba, nawet nie lekkie upośledzenie, że po tylu latach walki z Rafałem jescze tego nie wiedzą. Nie tylko świnia z ryjem w korycie nie wie co się za plecami dzieje i nic jej to nie obchodzi.

  24-05-2010 07:17 | ~ | zh182.internetdsl.tpnet.pl (80.*.139.182)
mówi Ryszard Rzepczyński – "Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby po zakończeniu budowy drezyny wznowiły swoją działalność. Z tymże muszą mieć stosowne pozwolenia, a do tej pory KDR takich nie miało - dodaje." W tych dwóch zdaniach władze Karpacza wyraziły swój stosunek do KDR. Zważywszy, że jesteśmy u progu sezonu wakacyjnego, rezygnacja ze specyficznej dla Karpacza atrakcji turystycznej jest posunięciem, które najdelikatniej można nazwać nierozważnym. Jeżeli jeszcze porównamy determinację tych samych władz w sprawie budowy wyciągu to już jest zupełnie niezrozumiałe. Życzę wytrwałości panu Rafałowi i rozsądku Burmistrzowi Karpacza. Marek Tomala Radny Sejmiku Wojewóztwa Dolnośląskiego.

  25-05-2010 02:13 | ~Dejw | proxy-96.vide-sat.pl (213.*.75.96)
Piszecie, że z drezyn żadna atrakcja, że jazda po 100m torów to nic. Tak się składa, że p. Gersten chciał wykroczyć swoja działalnością poza granice Karpacza, do sąsiednich gmin. Miał nawet do tego wszystkie stosowne pozwolenia i poparcie samorządów. Jedyną przeszkodą był sam Karpacz, który był przeciwko i w ten sposób wszystko udaremnił. Już teraz drezyny są odwiedzane przez tysiące turystów w sezonie... co by było gdyby Karpacz zamiast wszystko utrudniac pomagał albo choćby nie był utrudnieniem?

  25-05-2010 09:38 | ~adamus_chrzanow | info.zghboleslaw.net (85.*.78.57)
Rafał trzymaj się i nie daj się urzędniczemu betonowi mam nadzieję że dane mi będzie przyjechać do Was do Karpacza pociągie ! a nie jak w zeszłym roku samochodem pozdrawiam i trzymam kciuki http://linia103.glt.pl/

  25-05-2010 18:39 | ~jac | ell116.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.205.116)
Drodzy Karpaczanie! Najbliższymi wyborami samorządowymi przerwijcie ten żal.pl , chyba że Wam to pasuje.Pozdrowienia z okolic gdzie jeszcze grają Hymn Kolejarzy Wąskotorowych

  25-05-2010 18:51 | ~Wróg Publiczny | 82.*.255.47 (82.*.255.47)
Bardzo dobrze, że Jelonka porusza ten temat. Szkoda tylko, że tak szybko zdjęła go z pierwszej strony. Przecież nie chodzi tu tylko o niechęć jednego faceta do drugiego. Chodzi o wykorzystywanie przez funkcjonariusza publicznego, w tym wypadku Burmistrza, zajmowanego urzędu do prywatnych rozgrywek i nękania mieszkańca. Więcej! Mamy do czynienia z zagrożeniem dla rozwoju demokracji lokalnej. Jeśli takie zachowania będą zamiatane pod dywan a dziennikarze nie poświęcą im należytego zainteresowania może dojść do utrwalenia przekonania o bezkarności miejscowych kacyków i bezsensowności podejmowania inicjatyw społecznych. Prosta droga do pogłębienia marazmu i zastoju cywilizacyjnego, bo najaktywniejsze jednostki będą bez echa eliminowane z życia publicznego i zastępowane miernymi, ale wiernymi przydupasami. Jelonko, do dzieła!

  26-05-2010 00:07 | ~Aleksandra | 195.*.61.4 (195.*.61.4)
Naprawdę trudno mi uwierzyć, że można tak torpedować działania pasjonata!!! Przecież to byłaby wielka atrakcja dla gości odwiedzających Karpacz! Zapraszam Burmistrza na Kaszuby - niech zobaczy jak to funkcjonuje. TRZYMAM KCIUKI ZA PANA RAFAŁA! POZDRAWIAM.

  26-05-2010 07:07 | ~Tomek USA | ip98-*-131-3.ph.ph.cox.net (98.*.131.3)
Serdeczne pozdrowienia dla zapalencow z KDR od Polonii w USA Trzymamy kciuki i mam nadzieje ze zobaczymy sie niebawem

  26-05-2010 10:41 | ~GośćZ | gce34.internetdsl.tpnet.pl (83.*.56.34)
Po przeczytaniu powyższego artykułu na myśl nasuwa się wniosek, iż Władze miasta nie liczą się tak z dobrem publicznym, jak dbają o swoje prywatne interesy oraz wielką pieczą otaczają swoje stołki. Wybory wkrótce i oby obalone zostały obecne rządy a władza Pana Burmistrza nie wykraczała poza rewir Jego gospodarstwa domowego! Karkonoskie Drezyny Ręczne to unikatowy produkt turystyczny i atrakcja dla odwiedzających Karpacz oraz, jak myślę powód do dumy jego mieszkańców. Najlepsze życzenia i brawa dla Pana Rafała!

  26-05-2010 23:24 | ~kbk - karpacz | 94.*.243.214 (94.*.243.214)
prawo trzeba szanować, Rafał nie ma uprawnień do poruszania się po torach PKP drezynami, traktuje czyjąś własność jak swoją ; przywiózł drezyny i rozpoczął działalność gosp. na terenie obcej osoby bez jej zgody, korzystał z urządzeń bez pozwolenia, przeprowadzał prace budowlano-remontowe bez zezwolenia, zmieniał stan rzeczy bez zgody właściciela, zajął nieruchomość bez pozwolenia. Wystąpienie do urzędu miasta o wynajęcie nierucchomości należącej do PKP nie wiem jak nazwać, powiedzmy głupotą. Nie wiem czemu Rafał nie wziął udziału w przetargu na wydzierżawienie torów przy tej stacji. Organizowała przetarg spólka PKP. Cena wywoławcza nie była wysoka. Rafał to mężczyzna z podejściem do życia dziecka 8 letniego, które w markecie tupie, płacze, krzyczy ; "mamo ja chce taką kolejkę, bo tak". Podsumowując; atrakcja "drezyny" jest super pomysłem i chwała mu za to, im ciekawszy Karpacz tym lepiej! Sposób w jaki chce prowadzić biznes obrażając ludzi, kłócąc się, nie szanując prawa jest żenujący!!!

  27-05-2010 15:08 | ~ad kbk | ip-93.*.17.19.static.crowley.pl (93.*.17.19)
kbk jest jak dziecko, bo lata w krótkich spodenkach. Nie warto mu ufać, bo jest rudy. Powszechnie przecież wiadomo, że na 100 rudych przypada 103 fałszywych. Jest dobrym ojcem ale mieszka z teściową co oznacza, że jest życiowym nieudacznikiem. Poza tym żona go zdradza. Mógł skorzystać z kredytu hipotecznego ale wolał zająć lokal komunalny, przez co angażuje gminę we własne sprawy. Jest kłótliwy i wszystkich obraża. Tego nawet nie trzeba uzasadniać, wiadomo: rudy! Zna się na działalności, na co najlepszym dowodem jest to, że nigdy jej nie podjął pozostając wiecznym etatowcem. Jest dobrym pracownikiem ale cóż z tego, skoro jego wady przesłaniają zalety. Mniej więcej taki poziom argumentacji służącej dyskredytacji Pana Rafała stosuje otoczenie "karpaczańskiego" ratusza. Wzywanie kbk do zdjęcia przyłbicy skazane jest na przy tym na niepowodzenie, bo anonimowo głosząc brednie nie ponosi konsekwencji. Postanowiłem skorzystać zatem z podobnego komfortu pisząc powyższe, podobne kbk'owym bzdury.

  27-05-2010 23:47 | ~Na stos z Nim! | izv154.internetdsl.tpnet.pl (95.*.151.154)
Podobno Gersten przeprowadzał też staruszkę przez jezdnię na czerwonym świetle. Podczas powodzi układał worki z piaskiem na wałach przeciwpowodziowych bez stosownych zezwoleń właściwych instytucji. Pomalował też dworzec nie będąc malarzem, wstawił okna nie będąc szklarzem i kosił trawę nie mając uprawnień na kosiarkę. Zdobył dworzec dla miasta nie będąc burmistrzem i doprowadził do podjęcia uchwały nie będąc radnym. Sobiesiak przy nim to anioł. Na stos z nim!

  29-05-2010 05:19 | ~ziomPŃ | iys146.internetdsl.tpnet.pl (95.*.122.146)
zostawcie te drezyny one są zajefajne

  01-06-2010 22:00 | ~MZ | chello*.chello.pl (89.*.121.66)
Zastanawiające, że temat, który wzbudza tyle emocji, zwłaszcza tych pozytywnych, popartych komentarzami, zostaje zepchnięty i wrzucony w gąszcz innych artykułów. Nie mam pewności czy ktokolwiek z czytelników dotrze do tego artykułu i przeczyta ten komentarz, poza zainteresowanymi oczywiście, dlatego kieruję te słowa do Jelonki.com. Tak łatwo zrzucić odpowiedzialność na tych, którzy nie mogą się bronić. Katastrofa w Smoleńsku to nie wina rządu, wina pilota. Zniszczone banery Jelonki to nie wina wydawnictwa, wina… Brak połączenia kolejowego do Karpacza to nie wina….itd. ODPOWIEDZIALNOŚĆ A kto jest winien manipulacji w mediach??? Skoro podkreślono „Jelnonka.com przeprasza mieszkańców i turystów” to może przeprosi zainteresowanych czytelników - mieszkańców i turystów, że ich większościowy temat został zignorowany. To wasi dziennikarze pisali wiele razy, a ja tylko przypomnę, że DREZYNY są ŚRODKIEM do zachowania infrastruktury kolejowej. Działania podejmowane w emocjach za lub przeciw komuś blokują racjonalne myślenie. Nikomu nie powinien być obojętny los historycznej linii kolejowej do Karpacza. To dowód świadomości rozwoju i potencjału, jaki ma w sobie kolej na świecie. Zatem podziękowania dla wszystkich zaangażowanych, którym zależy na ekologicznym, wygodnym i bezpiecznym podróżowaniu do miejsc najbardziej atrakcyjnych.

  18-06-2010 13:32 | ~maszynista | enf178.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.251.178)
Szanowne władze Karpacza, przestańcie już utrudniać życie K.D.R ponieważ inwestycja jest bardzo ciekawa i godna wparcia a to co wy wyprawiacie, jest żenujące i swoim zachowaniem pokazujecie, że zależy wam tylko i wyłącznie na stołkach a nie na promowaniu miasta.

1  2  Dalej » | Ostatnia z 2 stron
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta w portalu Jelonka - zarejestruj się!
 
Będzie się działo! - Jelonka poleca
 
Najczęściej czytane komentowane
10 30
10 30
Maraton subiektywności
Jelenia Górą kulturą stoi? 

Jelenia Góra Piątek, 16:48
11 sierpnia 2017

 
Temat tygodnia
Święto Wojska Polskiego z nutką polityki [foto] Święto Wojska Polskiego z nutką polityki   (55)

Jelenia Góra Wtorek, 14:40
15 sierpnia 2017

Podczas obchodów 97. rocznicy Cudu nad Wisłą, a więc Święta Wojska Polskiego – w Jeleniej Górze,...
Święto ludzi gór na Śnieżce [foto] Święto ludzi gór na Śnieżce   (24)

Karpacz Czwartek, 18:43
10 sierpnia 2017

Tradycyjnym odpustem na szczycie Śnieżki, uczcili dzisiaj święto swojego patrona, czyli przypadający...
Kolejne zmiany w ruchu na Podwalu [foto] Kolejne zmiany w ruchu na Podwalu   (50)

Jelenia Góra Poniedziałek, 10:30
7 sierpnia 2017

Miejski Zarząd Dróg i Mostów planuje przeprowadzić kolejną zmianę w organizacji ruchu na ulicy...
Na biegówki przez cały rok! [foto] Na biegówki przez cały rok!   (13)

Jelenia Góra Czwartek, 09:36
3 sierpnia 2017

Na terenie Transgranicznego Centrum Turystyki Aktywnej w Sobieszowie, realizowany jest jeden ze...
Czy targi TOURTEC wrócą do kalendarza imprez? [foto] Czy targi TOURTEC wrócą do kalendarza imprez?   (17)

Jelenia Góra Sobota, 06:10
29 lipca 2017

W maju 2017 roku po raz pierwszy targi turystyczne TOURTEC nie odbyły się. Impreza, która ma w swojej...
Nagrody i awanse dla policjantów [foto] Nagrody i awanse dla policjantów   (30)

Jelenia Góra Środa, 14:41
26 lipca 2017

Dzisiaj (26.07) w Zdrojowym Teatrze Animacji w Jeleniej Górze odbyły się uroczyste obchody Święta...
Widowiskowy 35. MFTU za nami! [foto] Widowiskowy 35. MFTU za nami!   (9)

Jelenia Góra Poniedziałek, 10:54
24 lipca 2017

35. edycja Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Ulicznych zakończyła się w niedzielny wieczór (23.07)...
Apel o pomoc dla pogorzelców z Maciejowej [foto] Apel o pomoc dla pogorzelców z Maciejowej   (18)

Jelenia Góra Wtorek, 11:04
18 lipca 2017

Środowisko rajdowców off–road'owych jednoczy się w celu pomocy ich przyjaciołom, którzy dzień...
Termy Cieplickie do rozbudowy [foto] Termy Cieplickie do rozbudowy   (38)

Jelenia Góra Piątek, 08:42
7 lipca 2017

O około 600 metrów ma się powiększyć lustro wody w Termach Cieplickich, a więc około 50 proc. tego,...
Perony po remoncie – oficjalnie otwarte [foto] Perony po remoncie – oficjalnie otwarte   (53)

Jelenia Góra Wtorek, 08:40
4 lipca 2017

Od miesiąca podróżni mają okazję poruszać się po zmodernizowanej stacji Jelenia Góra, ale wczoraj...
Zobacz więcej artykułów
Zobacz więcej Temat tygodnia
 
Redakcja

Masz problem? A może wiesz coś ciekawego i chcesz się z nami tą wiedzą podzielić? Zadzwoń do nas lub przyjdż. Redakcja mieści się przy ul. Skłodowskiej-Curie 13/2 (I piętro).
Redakcja : 75-75-444-00
W czwartek dyżuruje
Dyrektor handlowy
Lena Aksonova
Od 10.00 do 12.00
 
Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Życzenia |  Sondy |  Gazeta |  Reklama 
© 2002-2017 Jelonka jest znakiem należącym do Highlander's Group.
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Napisz do nas | Redakcja | Jelenia Góra | Świdnica | Wałbrzych | Reklama | Centralne ogrzewanie | Logo