Czytaj także: Świdnica Wałbrzych

Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Sondy |  Życzenia |  Gazeta |  Reklama 
Środa, 16 sierpnia 2017 Godz.: 17:20:29 Imieniny: Joachima, Rocha, Stefana Czytających: 5480, Zalogowanych: 3 . Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Wiadomości, REGION JELENIOGÓRSKI

Rafał Gersten: Nie odpuszczę!

Niedziela, 14 lutego 2010, 08:09, ostatnia aktualizacja: 2010-02-15 08:12
Autor : Ania
Miej świadomość
 
Głos ulicy
 
Kalendarz wydarzeń
 
Telewizja DAMI
 
Co jest grane w Norwidzie?
 
Kategorie wydarzeń
Film - Kino6
Kabarety2
Koncerty17
Kursy3
Plenerowe5
Prelekcje2
Sportowe4
Tańce1
Teatry5
Turystyka6
Warsztaty5
Wystawy4
 
Dialogi Jelonki
 
Archiwum PDF
Archiwalne numery Jelonka
 
Fot. Archiwum

W roku dziesięciolecia zawieszenia kursowania pociągów na linii Jelenia Góra – Karpacz rozmawiamy z Rafałem Gerstenem, entuzjastą rewitalizacji kolei lokalnych, twórcą stowarzyszenia Karkonoskich Drezyn Ręcznych. Pytany mówi o swoim projekcie i konflikcie z włodarzami Karpacza

Jelonka – Czy według ustaleń, jakie padły na ubiegłorocznym spotkaniu poświęconym projektowi, Kolei Karkonoskiej mają szansę realizacji?

Rafał Gersten – Spotkanie nie przyniosło żadnych konstruktywnych wniosków i wyglądało na to, że nie miało ich przynieść z założenia. W mojej ocenie, było ono próbą wrogiego przejęcia projektu Kolejki Karkonoskiej i przekazania jego realizacji w ręce osób dyspozycyjnych wobec Burmistrza Malinowskiego. Burmistrzowie i wójtowie gmin, które reprezentuję w rozmowach z PKP S.A. i Ministerstwem Infrastruktury zachowali się jednak bardzo racjonalnie. Część z nich opuściła spotkanie przed czasem wyraźnie dystansując się od takich zachowań władz Karpacza. Przebieg spotkania obnażył też brak jakiejkolwiek wizji realizacji projektu i dążenie władz miasta do jego destrukcji.

– Przez pewien czas współpracował Pan ze Związkiem Gmin Karkonoskich. Wydawało się, że to właściwa droga do realizacji projektu.

R E K L A M A
– Tak wówczas sądziłem. ZGK okazał się jednak instytucją upolitycznioną, nie dysponującą wystarczającym zapleczem, a nade wszystko obsadzoną osobami pozbawionymi woli realizacji projektu. Moje kontakty z ZGK ustały w momencie, kiedy spotkałem się z dezaprobatą, dla faktu podpisania swojego projektu własnym nazwiskiem. W mojej ocenie, oczekiwano też ode mnie, że wpłynę na dziennikarzy, aby wycofali z druku publikacje krytyczne wobec burmistrza Malinowskiego. Uznałem takie zachowanie za niedorzeczne i uniemożliwiające dalszą współpracę.

– Pana projekt nie został pozytywnie oceniony przez samorządowców
w Karpaczu. Padają słowa, że jest powierzchowny i trudny do zrealizowania.

– To wygodna teoria dla kogoś, kto jest przeciwny reaktywacji połączeń kolejowych. Projekt Kolejki Karkonoskiej oparty jest na strategii dla transportu kolejowego, która jest oficjalnym dokumentem rządowym. Jest też zgodny ze strategią województwa dolnośląskiego. Jego merytoryczne podstawy nie były przedmiotem krytyki ani ze strony przedstawicieli PKP ani obu Ministrów Infrastruktury, z którymi miałem okazję go konsultować. Zarówno minister Chaberek jak i minister Engelhardt są posiadającymi tytuły profesorskie fachowcami w dziedzinie transportu kolejowego. Krytyczna ocena ze strony osób nie posiadających wiedzy specjalistycznej i doświadczenia managerskiego jest mało przekonywująca.

– Z czego wynika pana konflikt z burmistrzem?

– Realizacja Projektu Kolejki Karkonoskiej została zagrożona w 2007 roku w wyniku sprzedaży dworca w Karpaczu. Żeby go odzyskać musieliśmy nakłonić Burmistrza do działań uchwałą rady miasta. To nie przysporzyło mi jego sympatii. W dniu głosowania uchwały otrzymaliśmy telefon z zaskakującą ofertą: w zamian za nieobecność na radzie miasta, skutkującą utratą szans na zachowanie publicznej własności dworca mieliśmy otrzymać mieszkanie.
Z oczywistych względów odmówiłem, uchwała została przyjęta i dworzec jest obecnie własnością gminy. Od momentu przegłosowania uchwały władze Karpacza sabotują jednak moje działania. Mam też wielu wrogów w środowiskach zależnych od burmistrza.

– Mimo tych przeciwności nadal Pan wierzy w sukces?

– Wszystkie samorządy są w realizacji projektu tak samo ważne. Są równoprawnymi partnerami. Nie wyobrażam sobie, aby jeden samorząd, był w stanie doprowadzić do destrukcji infrastruktury o olbrzymim potencjale gospodarczym i turystycznym. Moje działania koncentrują się obecnie na organizacji przejazdu okolicznościowego pociągu retro z okazji podwójnego jubileuszu: 50-lecia nadania praw miejskich oraz 115 rocznicy przyjazdu pierwszego pociągu do Karpacza. Buduję również szerokie poparcie dla projektu Kolejki Karkonoskiej na szczeblu wojewódzkim i parlamentarnym. Może się jednak okazać, że realizacja projektu będzie wymagała zmian personalnych na szczeblu władz gminy. Jeśli zaistnieje taka potrzeba, zaangażuję się w ten proces. Karpacz zasługuje na gospodarza, który będzie związany z nim emocjonalnie, potrafiącego zachować jego pierwotny charakter górskiego miasteczka o niepowtarzalnej architekturze a przy tym umiejętnie wykorzystać jego bogactwo z pożytkiem dla społeczności lokalnej.

– Mówi się o tunelu pod Karkonoszami. Co pan na to?

– To bardzo interesujący projekt. Uważam go za realny. Moja wiara w jego realizację byłaby jednak większa, gdyby w fanfary głoszące racjonalność tego przedsięwzięcia nie dęły te same osoby, które przez kilka ostatnich lat podważały racjonalność przywrócenia połączeń kolejowych Karpacza i dążyły do zamiany torowisk na ścieżki rowerowe. Mamy bowiem do czynienia z komiczną sytuacją, kiedy Ci sami ludzie, którzy jeszcze wczoraj twierdzili, że naprawa dziecięcego rowerka przerasta ich umiejętności przekonują nas dzisiaj do tego, że są zdolni budować promy kosmiczne. Żeby się przekonać o ich możliwościach musimy im tylko powierzyć rządzenie regionem przez kolejne cztery lata.
Dodatki: Zapisz | Drukuj | Wyślij | Zapamiętaj
Następna wiadomość  Wiadomości 
 Poprzednia wiadomość Strona główna 
 
Waszym zdaniem

  14-02-2010 08:31 | ~GT | gul10.internetdsl.tpnet.pl (80.*.139.10)
Brawo Gersten. Podziwiam i pochwalam Twoją walkę o przywrócenie połączenia kolejowego. Tylko nie potrzebnie otaczasz się oszołomami z SOKIAS-u typu Rzepka i inni. Oni wprowadzają kompletną destrukcję i paraliż inwestycyjny Karpacza a sami dawno pootwierane swoje hotele. Pozdrawiam.

  14-02-2010 09:19 | ~Znajomy. | ip-88-*-145-47.isp.tvkg.net (88.*.145.47)
Rafał, idea świetna, ale nic nie zdziałasz. Trzeba przy najbliższych wyborach oddać właściwy głos.

  14-02-2010 09:37 | ~ZABOBRZANIN | *.jeleniagora.vectranet.pl (82.*.17.139)
Klamka zapadła dawno... taka walka z wiatrakami... niestety ale to prawda.

  14-02-2010 09:46 | ~Patryjota | ip-80-*-252-250.kwnet.azartsat.pl (80.*.252.250)
Pewnie robi dla Niemców nic bez interesownie

  14-02-2010 11:04 | ~góral karkonoski | ip-80-*-252-148.kwnet.azartsat.pl (80.*.252.148)
Witoj Rafale! Som widzis, jak to jest w tej zatęchłej koltince. W całej Europie ciuchcie dają parę w tłoki, a u nas idzie para w gwizdek. Ważniejsze są: spotkania opłatkowe( bo tam zawsze jakiś biskup) noworoczne, koncerty jubileuszowe,przecinanie wstążek- gdzie się da- i konferencje prasowe -mające wciskać wyborcom wiarę w skuteczność działania włodarzy gmin karkonoskich. Na konkretne dyskusje i działania nie starcza już czasu i sił , bo na stanowiskach samorządowych są ludzie dawno mogący byc na emeryturze. Nawet pewien znany kowboj spod Śniezki też był za likwidacją torowisk i chciał w tym miejscu robić ścieżki rowerowe. Taka sytuacja może zmienić się tylko, po zmianach ludzi w najbliższych wyborach samorządowych . Jeszcze kilka miesięcy cierpliwości. Hej!

  14-02-2010 11:24 | ~Tomwoj | 188.*.129.44.nat.umts.dynamic.eranet.pl (188.*.129.44)


  14-02-2010 11:41 | dolnoślązak |  
DOLNOŚLĄZAK. Kolej retro na trasie J.G. - Karpacz i J.G.-Szklarska a przy okazji szynobus, to wzbogacenie oferty turystycznej Kotliny Jeleniogórskiej.Jest właściwy człowiek, który ma konkretny pomysł.Dlaczego niektórzy samorządowcy stwarzają R.Gerstenowi problemy w realizcji projektu, zmierzającego do wykorzystania istniejącej budowli /jakim jest trakt kolejowy/? Czy ta budowla ma dalej zarastać chaszczami? Czy stacje kolejowe na tym szlaku, które są architektonicznymi perełkami, mają nadal ulegać dewastacji. Te obiekty wpisują się w krajobraz kulturowy Kotliny. I powinny być tak samo ratowane jak pałace i ogrody, jeleniogórskie katakumby, grzybek. A człowiekowi należy stworzyć warunki takie jak "miniaturowemu zabytkowemu", "łomnickiej hrabiny", "uranowemu spa".

  14-02-2010 12:14 | ~do GT | enc122.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.248.122)
GT to pewnie jakis kierowca starego kadeta albo forda escorta, na dodatek idiota

  14-02-2010 12:32 | ~cwaniak | apv91.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.155.91)
Przejąć państwową infrastrukturę za free i kręcic prywatny biznes to nie jeden cwaniak by chciał. Najpierw trzeba upożądkować prywatne sprawy, mieć gdzie zamieszkać, itp...

  14-02-2010 12:33 | ~wrocławski student | host-81-*-225-10.wroclaw.mm.pl (81.*.225.10)
Nie łudźmy się, obecnie władze województwa i PKP mają bardziej priorytetowe przedsięwiecia kolejowe niż reaktywacja połączeń do Karpacza. Teraz dużo ważniejsza jest odbudowa linii kolejowej z Wroclawia do Sobótki i Świdnicy, remont dworca we Wrocławiu budowa nowej linii do wrocławskiego lotniska czy sieci miejskich połączeń kolejowych we Wrocławiu. Pociagami do Karpacza i tak nikt nie będzie jeździł zresztą realizacji tego przedsięwzięcia nie sprzyja daleko idacy wandalizm w Kotlinie Jeleniogórskiej. Wieszczę temu przedsięwzięciu rychłą śmierć, podobnie jak uważam, że inwestycyjnym bublem bedzie odtworzenie linii koljowej do Harachova.

  14-02-2010 12:38 | ~gg | 109.*.224.88 (109.*.224.88)
Rafał Gersten miał w tej kotlinie wielu zwolenników ale jego ego chyba nie dorasta do obecnych czasów - skutecznie i umiejętnie zniecheca wszystkich do współpracy.A dobro kolei to tylko frazesy on sobie upatrzył sposób na kasę ale bez pozwoleń podatków a tory niech dla niego zrobią władze. Jestem za rozwojem kolejnych atrakcji w regionie i to nawet popieram ale nie takimi metodami.

  14-02-2010 12:43 | ~Pociągi | 188.*.169.42.nat.umts.dynamic.eranet.pl (188.*.169.42)
Super pomysł. odnosnie ponowych kursów pociagów do Karpacz, i to wcale nie musiałby być zawsze szynobus. W okresie letnim i zimowym mógła to by byc spalinówka która ciągnełaby 2 wagony z J. Góry a do nich przyłaczne byłby kolejne 2 ( 1 kuszetka lub sypialny i 1 2 klasa) z pociagów dalekobieznych ( Szczecin, Gdynia, Warszawa). Zwiekszyłoby to zdecydowanie liczbe przyjeżdzajacych turystów z tamtych stron. A wiec ze stron bogotszych, i w ten sposób pieniadz z regionów bogatszych przepłynąłby do regionu naszego.

  14-02-2010 13:24 | ~tom,tom | aqc171.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.162.171)
Popieram w 100% tych co mówią ze obecna władza w osobie p.Malinowskiego niestety nie robi nic dobrego dla miasta .Patrzy tylko jak tu ubić jakiś prywatny interes typu kamienne parkingi w centrum.Zobaczymy ile inwestycji niby legalnych w naszym mieście okaże się przekrętami po jego spadnięciu ze stołka.

  14-02-2010 13:32 | ~real | 77-*-73-171.adsl.inetia.pl (77.*.73.171)
Pomysłów na podniesienie atrakcji w kotlinie jest bardzo wiele. problem w tym , ze Pan G. chce wszystko zrobić cudzymi rękami za nieswoje pieniądze. Nie ma kompletnie pojęcia jak sfinansować swoje pomysły. A więc gdy ktoś mówi dziś nie, jest dla niego wrogiem , bo to co dla niego jest prirytetem nie musi być koniecznie dla kogoś innego w tym m.in.władz Karpacza. Gdyby Pan G. przeforsował swoje plany 3-4 lata temu być może brakłoby pieniędzy na halę sportową czy przedszkole. Co ważniejsze nie trzeba chyba dyskutować. Każda inicjatywa musi mieć swój czas i miejsce. Ludzie monotematyczni są zagrożeniem dla każdej gminy, ponieważ nie widzą innych potrzeb miasta i biją pianę wokół swojego tematu i zawracają d.. porządnym obywatelom. A tak na marginesie ile osób wsiadłoby do tej kolejki, bo wokół swoich znajomych nie zmnam takich. Kto będzie dokładał do nierentownej sprawy. Pan G. czy może Gmina, która zamiasta np. łatać dziury po zimie będzie finansować wizje jednego człowieka............

  14-02-2010 13:40 | ~*** | pD9E82E4E.dip.t-dialin.net (217.*.46.78)
Karpacz powoli przestaje byc atrakcja zamieniajac sie w jeden wielki i bardzo zle zarzadzany bajzel.Niestety ale taka jest prawda,dla burmistrza i jego ludziliczy sie tylko kasa nawet kosztem niekorzystnych dla mieszkancow jak i samego miasta decyzji.Wstretny golebiewski,ktory psuje krajobraz bo jest za duzy,nawet nie ma jak do niego porzadnie dojechac,paskudne baraki markety i wszystko,co moze sie oplacac a reszta nie jest wazna.Mam mnostwo znajomych,ktorzy omijaja Karpacz wybierajac Czechy,gdzie jest mniej przepychu,dobry dojazd i mnostwo ciekawych ofert dla turystow.Reaktywacja koleji to swietny pomysl,szczegolnie przy problemach z drogami no ale widocznie za malo z tego korzysci wiec sa oczywiscie inne plany co ich obchodza jacys turysci,niech jada swoim srodkiem transportu albo tluka sie smierdzacymi autobusami...Mieszkancom Karpacza zycze,zeby ratowali swoje miasteczko i rozsadnie wybierali nowe wladze bo jak tak dalej bedzie to ilosc odwiedzajacych miasto pod Sniezka znaczaco spadnie zmniejszajac dochody miasta i wasze oczywiscie...

  14-02-2010 14:10 | ~tom tom | aqc171.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.162.171)
DO CWANIAKA,/ co ma wspólnego mieszkanie z tym pomysłem??/. nasz burmistrz tez nie może się zdecydować gdzie mieszkać!!. raz jest w blokach a raz we własnym domu.

  14-02-2010 14:12 | ~ | bcb96.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.217.96)
DOLNOŚLAZAK. Klasyczna linia kolejowa na trasie J.G. - Karpacz to gospodarcze nieporozumienie. Turystyczna linia retro - to krok we właściwym kierunku. Lokomotywa i wagony mogłyby nawiązywać do tych z Dzikiego Zachodu. Kowboj też mógłby się na takim przedsięwzięciu uwłaszczyć, dołączając salonkę z orient-ekspresu /i napad na pociąg/ a okoliczni cukiernicy i restauratorzy wyszukane żarcie z nalewką Stonsdorfer Bitter. Na dworcu w Miłkowie podstawiłbym westernowe dorożki, które przewiozłyby porwanych pasażerów na rodeo. Linia obsługiwana byłaby przez konduktorów-przewodników w strojach z epoki.

  14-02-2010 14:55 | ~ret | xdsl-8148.jgora.dialog.net.pl (62.*.251.214)
Gersten ma dobre pomysly, urzedniki trzymają za władzą a przyszlość Karpacza, he,he tak daleko ich horyzont nie sięga - maximum to najbliższa wypłata.

  14-02-2010 14:59 | ~taka prawda | dynamic-78-*-46-203.ssp.dialog.net.pl (78.*.46.203)
ja ostatnio byłem w karpaczu i widziałem, że tam po ulicach już jeździ świetna kolejka, to po co druga? przedłużyć linię, wyasfaltwać torowisko i będzie ciągnąć do samej jeleniej góry

  14-02-2010 15:33 | ~silesius | xdsl-7357.jgora.dialog.net.pl (87.*.79.189)
Jeśli w najbliższych wyborach nie wybierze się odpowiednich ludzi to w Karpaczu nigdy nie będzie dobrze sie działo. Już teraz przygotujmy sie do wyborów kompetentnych ludzi do władz.

  14-02-2010 16:23 | ~Zbigniew Leszek | xdsl-7389.jgora.dialog.net.pl (87.*.79.221)
Rafał - popieram twoje starania i wieżę, że kiedyś zostanie do docenione - a włodarzom miasta do przemyslenia - co tak naprawdę po was zostanie w tym mieście? - ma racje jeden z internautów pisząc - Karpacz powoli przestaje byc atrakcja zamieniając się w jeden wielki i bardzo zle zarządzany BAJZEL.

  14-02-2010 16:26 | ~głos matki | 77-*-183-252.adsl.inetia.pl (77.*.183.252)
Dla mnie mieszkanki Karpacza ważne jest że zrobiono nowe przedszkole do którego chodzi moja młodsza córka, a starszy syn będzie miał w końcu normalne lekcje wf na hali sportowej. Najstarszy syn ma już samochód a ciuchcią interesował się jak był w przedszkolu. Zatem dmuchanie problemów w mieście , które inne miejscowości zostawiło daleko w tyle jest po prostu niegodziwością. Życzę panu Gerstenowi realizacji swych marzeń ale nie za wszelką cenę. Karpacz też bez koleji da sobie radę co pokazał w ostatnich latach.

  14-02-2010 16:35 | ~krooll | 77-*-183-252.adsl.inetia.pl (77.*.183.252)
Widać, że z dobrobytu też może co niektórym odbić palma. Sokias, Gersten i mocherowy elektorat rysują katastroficzną wizję miasta. W tym samym czasie powstają dwa akwaparki, dwie hale sportowe, realizowany jest program budowy 14 dróg w mieście. Na stronie miasta i w biuletynie można przeczytać, że miasto otrzymało 9 mln złotych refundacji z Unii Europejskiej. Powstają nowe atrakcje, parki, remontowane będą drodi nie ujęte w planach, zmienia się sieć wodociągową. Czyżby to za mało w stosunku np.do Szklarskiej Poręby. Mogłyby powstać jescze dwa wyciągi i deptak na osiedlu skalnym. Przyszłe wybory muszą dac odpowiedź do kogo ma należeć miasto. Do zadymiarzy i malkoltentów, czy do ludzi odważnych, którzy potrafią realizować nowe wyzwania. Myśl narodzie i pamiętaj, że nie ta krowa dużo mleka daje, która dużo ryczy.

  14-02-2010 16:51 | ~Jedno pytanie ? | 77-*-183-252.adsl.inetia.pl (77.*.183.252)
Z czego utrzymuje się Rafał G. ?

  14-02-2010 17:56 | ~zosia | dynamic-78-*-43-18.ssp.dialog.net.pl (78.*.43.18)
@ gg ----> gdyby było tak, że Rafał w całym swoim pomyśle widzi tylko sposób na kasę/korzyści materialne, to myślę, że przyjąłby to mieszkanie, nie sądzisz? A jednak wytrwale walczy, szuka, rozmawia, nie poddaje się. Też uważam, że może po wyborach coś się zmieni, gdy Malina odejdzie (innej opcji nie widzę). Powodzenia Rafał :)

  14-02-2010 18:39 | teessi |  
Kolej pana Rafała Gerstena jako atrakcja turystyczna stanowiłaby wielką konkurencję dla kolejki ze Ściegien (wiadomo kogo). Może w tym tkwi problem...

  14-02-2010 19:42 | ~do Kroll | abxd243.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.253.243)
Kroll, tobie się już w oczach dwoi? Ty mniej pij, bo zaraz białe myszki zobaczysz na ulicach. jakie dwa aqaparki? jAKIE DWIE HALE SPORTOWE? No i gdzie te 15 ulic? te 9 m,ln rto podsumowanie 4 lat Malinowskliego. Trochę blado w stosunku do Szklarskiej, gdzie zgarnęli 10 razy więcej. Pan Rzepka swoją rzepkę skrobie, ale Gersten walczy po prostu - o zwykły pociąg do Karpacza, którym dojadą turyści. A ty głupi jesteś, że tegop nie widzisz. bno chyba, że zalezy ci na tym, aby pociągio do karpacza nie jexdziły.

  14-02-2010 19:46 | ~b. uczeń | xdsl-8148.jgora.dialog.net.pl (62.*.251.214)
Nowe obiekty powstają, to O.K. lecz turyści do nich muszą dojechać, pytam się czym ? Jedną drożyną, dziurawą jak ser szwajcarski ? Niedawno coś pisaliście o rondzie na tej drodze, chyba za 5 lat bedą plany. Chwilę wcześniej o 12:32 "cwaniak" pisał o chęci uwłaszczenia się Gerstena na państwowym majątku - pytam się jaki państwowy ? Państwo "przejęło majątek" po prywatnej przedwojennej spółce, która wybudowała linie do Karpacza, od lat nic nie remontowano, to przecież oddać za darmo, aby bogobojny naród (97% to wierzący, jednego wyznania wg GUS) nie rozkradł tego do reszty - póki jest co oddać i niech zapaleńcy szukają inwestorów. A można - przykład Szklarska Poręba (linia do Harrachova) czy Trzebnica (linia do Wrocławia), wydeptali pieniądze i remonty ruszyły. O 16:26 "głos matki" pisze o sali gimnastycznej , teoria droga Pani. Gdy ja się uczyłem w Karpaczu sali gimnastycznej nie było, szkoły mistrzostwa sportowego nie było, za to byli sportowcy (bracia Witke, H.Kanasz i T.Bugajczyk i wielu innych), były wyniki - profesorowie Paradny, Cich, Pani dyr.Sroga potrafili zaszczepić bakcyla zdrowej rywalizacji. Ad rem: Ruszy jeszcze jeden hotel a jazda do Karpacza będzie antyreklamą jak jazda Zakopianką. Wyremontować infrastrukturę kolejową i będą tu jeździć Czesi i Niemcy jak będzie po czym. Wszystkim to się opłaca - Niemcom, Czechom, Austryjakom , w Szwajcarii są linie tylko sezonowe a się opłaca ! U nas też się opłaci gdy będzie prywatne, państwowe jest PKP SA i jak działa to widać. Przed wojną z Berlina do Karpacza pociągiem (z chyba 5 postojami) jechało się od 7:02 do 11:46, trasa 303km. Dziś tyle jedzie się z Jeleniej do Wrocławia, trasą 126km, realnie - bo rozkładowo niby krócej. Zawalono temat obwodnicy Karpacza i tunel pod Kolorową nic nie pomoże , autami Karpacz już się dławi. Pewnie najpierw się wszystko zatka i wówczas nastąpią rozpaczliwe ruchy aby rozwiązać problem , a czas jest bezcenny. Panie Gersten, proszę podpytać w Szklarskiej P. w UM ile trwało wydeptanie pieniędzy, z 10 projektów 2 w/w rozpatrzono pozytywnie, czyli MOŻNA !! Ale stroną nie może być "narodowe" PKP lecz U.Marszałkowski, który jest w stanie zobaczyć w tym interes publiczny. Powodzenia !! Sr2.

  14-02-2010 20:08 | ~kbk | xdsl-7862.jgora.dialog.net.pl (87.*.240.182)
I kolej Krapacz - J.G. będzie woziła za parę milionów zł rocznie muchy, tak jak to robiła przed zamknięciem lini i tak jak to robi pociąg J.G. - Szklarska. Ten Rafał G. przypomina chłopca który tupie bo on chce kolejkę i już, nie liczy się z sensownością te inwestycji. Jaka nieskazitelna postawa z tym mieszkaniem :), bez sensu że odmówił, teraz musi oszukiwać turystów podając się za instruktora narciarstwa.

  14-02-2010 20:15 | ~sas | aeca156.neoplus.adsl.tpnet.pl (79.*.52.156)
Rafał G. i wszystko jasne...

  14-02-2010 20:59 | ~CzasNaZmiany | clw199.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.124.199)
Do "kroll". Uprawiasz propagandę, jak za PRL-u. Kilometry nowych dróg, wielkie zaklady pracy, - "ludzie żyją dostatniej". Tak pięknie było, to czemu sie zawaliło? Karpacz jest miastem zmurszałym , przeżartym niejasnymi powiązaniami i interesami. Np. zamiast basenu miejskiego , mamy prywatny hotelowy aquapark, do którego mieszkańcy mają ograniczony dostęp ( w święta w ogóle nie byli wpuszczani) ,a cena biletów jest wysoka. Co się stało z obietnicami władz miasta, że będą dopłaty i nikt nie straci na likwidacji basenu miejskiego? Obiecanki, cacanki.....ale niedługo wybory....

  14-02-2010 21:29 | ghyy |  
@ ~`kbk, i słusznie, że odmówił, zasady trzeba mieć, i w życiu prywatnym, i zawodowym..... Prawda ?? A oszukiwać turystów nie musi. JEST instruktorem narciarstwa.

  14-02-2010 21:30 | ~rys | adsl-76-*-35-102.dsl.chcgil.sbcglobal.net (76.*.35.102)
Takich oszołomów i ludzi z werwa którzy wyłaniają się z poza kolesiowskiego lub partyjnego siedliska należy niszczyć w myśl pojmowania nowej władzy. Panie Gersten – takimi ludźmi z charakterem byli kiedyś m.i.; p. Gozdowski ze swoim pomysłem na Polania Izerskiej, takim przebojem z urzędniczą głupotą walczył p. Raźniewski z marzeniami realizacji Łysej Góry. Dodam, że ich problemy nadal występują, bo w tych osiągnięciach skutecznie wyeliminowali ludzi “sukcesu” obecnej władzy. Życzę Panu dobrej strategi w walce z betonem władzy i więcej sympati I zrozumienia w środowisku regionalnym a tym samym utwierdzając Pana w tym, że sa ludzie przychylni i życzliwi w reaktywizacji kolei.

  14-02-2010 22:30 | ~ABE | dynamic-87-*-66-163.ssp.dialog.net.pl (87.*.66.163)
Ktoś coś komuś i nic z tego nie wynika. Prawdą jest, że Burmistrz Karpacza otoczył się miernymi ale wiernymi Rajcami, którzy przyklasną wszystkiemu co on wymyśl albo jemu podsuną. Kochani Wyborcy, pogońcie to towarzystwo wzajemnej adoracji przy najbliższych wyborach. To nic Was nie kosztuje, po prostu krzyżyk w odpowiednim miejscu.

  14-02-2010 22:58 | ~59 | apb35.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.135.35)
Na jesieni trochę spacerowałem po lini kolejowej w Łomnicy, Mysłakowicach. Jeszcze torowiska między stacjami na podkładach betonowych jakoś się prezentują (no te drzewka trzeba by powycinać). Natomiast rozjazdy na podkładach drewnianych to pruchno. Dworzec kolejowy w Łomnicy to mieszkania, Mysłakowice - szkoda pisać. Czy ktoś policzył ile trzeba wydać na reanimacje lini kolejowej? Ile będzie kosztów stałych utrzymania lini? I czy ktoś policzył możliwe, realne obłożenie lini, która, przypomnę sięga tylko na początek Karpacza. Kto nią będzie jeździł? Wycieczki szkolne w ferie? Bo turyści lubią podjechać bezpośrednio pod drzwi pensjonatu! Uważam, że jakby w tygodniu średnio pojechało tą trasą 1000 osób to by był cud. Za bilet można by było zapłacić 10 zł. Przychód 520 tys. zł. Na co taka suma wystarczy? A koszty stałe to nie tylko płace maszynisty, konduktora, zawiadowcy, dróżników i innych. To też koszty zakupu taboru, paliwa, amortyzacja. Trzeba się pogodzić z realiami. Tej kolei nikt nie uruchomi i trzeba pomyśleć o innych sposobach uatrakcyjnienia Karpacza. Może załatać dziury w jezdni między Mysłakowicami i Karpaczem? Może wybudować drugą jezdnię między planowanym końcem obwodnicy JG przy ulicy Sudeckiej, a rozjazdem na Karpacz i na Kowary?

  14-02-2010 23:30 | ~MK | izv154.internetdsl.tpnet.pl (95.*.151.154)
Tych, których nurtuje problem dochodów pana Rafała informuję, że żyje on z zakładów! Ostatnio założył się ze mną, że ilość bzdur, które mogą wymyślić na jego temat zwolennicy korupcji, złodziejstwa i marketów w Karpaczu jest nieograniczona. Znowu wygrał! :D Na szczęście różne sasy, krolle i cwaniaki stanowią margines. Przynajmniej wśród czytelników jelonki.

  15-02-2010 08:03 | ~eee | GATE-dialog-jzo.jgora.dialog.net.pl (62.*.152.10)
Rafał nie poddawaj się.

  16-02-2010 00:51 | ~MP | host57cc4014.ipool.dobrynet.pl (87.*.64.20)
Tak słucham, czytam ...i ciekawi mnie, ilu jeszcze takich ludzi, którym jeszcze się k...a chce, którzy mają charakter, odwagę, wiarę i nadzieję(nie w Boga i historię), że można inaczej, nie dla siebie. Ilu jeszcze takich ludzi znajdzie się w Karpaczu...? W karpaczy byłem jakieś 20 lat temu i rok temu, ale za wyjatkiem cen, "II kopca Kościuszki" z zamkiem w budowie, sklepu "biedronka", paru wyciągów, knajpek to niewiele się zmnieniło, a może tak miało być? To sorry - nie moje małpy, nie mój cyrk. Może ja tym pociągim nie przyjadę, ale chciałbym aby moja córka tego doczekała i chciała tu przyjechać na nary i wypoczynek

  16-02-2010 04:15 | ~turysta z Gdańska | cds206.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.168.206)
Panie Rafale, niech Pan nie odpuszcza !!!! Od 1989 roku odwiedzam Karpacz regularnie, dawniej jako instruktor narciarstwa na obozach AWF Gdańsk, potem prywatnie, następnie, rodzinnie, potem juz motocyklowo i... ze smutkiem muszę przyznac z perspektywy lat że Karpacz zatraca charakter, Sentyment sprzed lat zaczyna gdzies uciekac, nie czuję klimatu uroczego miasteczka w karkonoszach, idąc na drugą strone granicy z plecakiem czyję inny lepszy klimat, jadac motocyklem na Czechy - nie mam powodu zeby sie zatrzymac na dzień, dwa w Karpaczu i powdychac klimat miasteczka. Co mnie tam ma zatrzymac??? Kolorowa, Mieszko? czy inne dawne knajpy lub domy FWP???. Jeżeli już to tylko ludzie tworzący klimat i atrakcje gdzie można by było odnaleźć klimat i atmosfere są w stanie obudzic mój sentyment i zatrzymac na nocleg, jedzonko, imprezkę i spotkanie. Dlaczego tego nie moznaby zrobic w budynku Kolejki, z klimatem XIX wieku, gdzie pasjonaci tacy jak Pan mogliby zatrzymac czas i nastrój CK Karpacza. NIECH PAN NIE ODPUSZCZA. Widzę jaką atrakcją sa kolejki drezynowe w okolicach Gdańska, jak integruja sie ludzie na wspólnych całodniowych wypadach, jaka to atrakcja dla rodzin zeby aktywnie i wesoło spędzić czas. Czy Lokalna Organizacja Turystyczna nie widzi z Panem tej szansy, Czy Burmistrz, ktokolwiek i kimkolwiek nim jest nie widzi szansy na ożywienie turystyczne i wydłużenie sezonu? Czy takie podręcznikowe zagadnienia rozwoju tuystycznego Regiuonu są dla kogoś zbyt trudne? Czy nie mozną pozwolic ludziom takim jak Pan rozwijac czegos co połączy pasję, pozwoli zapracowac na bochenek chleba i zrobic cos dobrego dla miasta? Jeżeli musi sie Pan rozbijać o sciane niekompetencji i bezmyślności to gdzie są : Rada Miasta ( jak rozumiem ma to w d..) gdzie Sejmik Rozwoju Województwa, gdzie pomoc z Organizacji Turystycznych. Czy tylko za granicą musi byc ciekawiej ??? Trzymam za Pana kciuki i bede obserwował temat. Jezeli będzie potrzebny mój podpis pod petycjami służącymi sprawie może Pan na mnie liczyc. Trzymam kciuki za powodzenie sprawy i niech sie Pan nie daje ......m :))) Jaremi - Gdańsk

  16-02-2010 04:15 | ~turysta z Gdańska | cds206.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.168.206)
Panie Rafale, niech Pan nie odpuszcza !!!! Od 1989 roku odwiedzam Karpacz regularnie, dawniej jako instruktor narciarstwa na obozach AWF Gdańsk, potem prywatnie, następnie, rodzinnie, potem juz motocyklowo i... ze smutkiem muszę przyznac z perspektywy lat że Karpacz zatraca charakter, Sentyment sprzed lat zaczyna gdzies uciekac, nie czuję klimatu uroczego miasteczka w karkonoszach, idąc na drugą strone granicy z plecakiem czyję inny lepszy klimat, jadac motocyklem na Czechy - nie mam powodu zeby sie zatrzymac na dzień, dwa w Karpaczu i powdychac klimat miasteczka. Co mnie tam ma zatrzymac??? Kolorowa, Mieszko? czy inne dawne knajpy lub domy FWP???. Jeżeli już to tylko ludzie tworzący klimat i atrakcje gdzie można by było odnaleźć klimat i atmosfere są w stanie obudzic mój sentyment i zatrzymac na nocleg, jedzonko, imprezkę i spotkanie. Dlaczego tego nie moznaby zrobic w budynku Kolejki, z klimatem XIX wieku, gdzie pasjonaci tacy jak Pan mogliby zatrzymac czas i nastrój CK Karpacza. NIECH PAN NIE ODPUSZCZA. Widzę jaką atrakcją sa kolejki drezynowe w okolicach Gdańska, jak integruja sie ludzie na wspólnych całodniowych wypadach, jaka to atrakcja dla rodzin zeby aktywnie i wesoło spędzić czas. Czy Lokalna Organizacja Turystyczna nie widzi z Panem tej szansy, Czy Burmistrz, ktokolwiek i kimkolwiek nim jest nie widzi szansy na ożywienie turystyczne i wydłużenie sezonu? Czy takie podręcznikowe zagadnienia rozwoju tuystycznego Regiuonu są dla kogoś zbyt trudne? Czy nie mozną pozwolic ludziom takim jak Pan rozwijac czegos co połączy pasję, pozwoli zapracowac na bochenek chleba i zrobic cos dobrego dla miasta? Jeżeli musi sie Pan rozbijać o sciane niekompetencji i bezmyślności to gdzie są : Rada Miasta ( jak rozumiem ma to w d..) gdzie Sejmik Rozwoju Województwa, gdzie pomoc z Organizacji Turystycznych. Czy tylko za granicą musi byc ciekawiej ??? Trzymam za Pana kciuki i bede obserwował temat. Jezeli będzie potrzebny mój podpis pod petycjami służącymi sprawie może Pan na mnie liczyc. Trzymam kciuki za powodzenie sprawy i niech sie Pan nie daje ......m :))) Jaremi - Gdańsk

  16-02-2010 04:19 | ~turysta z Gdańska | cds206.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.168.206)
http://www.parowozownia_koscierzyna.republika.pl/ to jeszcze mały dodatek , moze ktos to podsunie do przeczytania władzom Karpacza.

  16-02-2010 06:32 | ~adamus_chrzanow | info.zghboleslaw.net (85.*.78.57)
Rafał POPIERAM Cię w całej rozciągłości!!! Nie daj się Betonowi urzędniczemu i walcz o to co piękne dla Karpacza czyli o kolej! My także walczymy o linię Trzebinia-Wadowice www.linia103.glt.pl

  16-02-2010 10:27 | ~mk-ck | apn-77-*-191-226.dynamic.gprs.plus.pl (77.*.191.226)
Popieram pomysł Rafała. Poznałem go osobiście podczas urlopu w Karpaczu. Karpacz ma swój klimat, podobnie jak Karkonosze. Kolejka górska pasuje do niego jak ulał. Jestem pewny, że dużo osób zostawi samochody i przyjedzie do Karpacza pociągiem, ponieważ jest to taka destynacja, która nie potrzebuje reklamy. Nie pozwólmy na kicz w Karpaczu - jednym z niewielu miejsc w Polsce, gdzie jeszcze można wypocząć. Nie róbcie z Karpacza drugiego Zakopanego! Karkonoszom potrzebne są właśnie takie inicjatywy, ponieważ to one uczyniły ten rejon Polski wyjątkowym. Karpacz nie potrzebuje Gołębiewskiego. Swoją drogą chyba jakiś idiota lub łapówkarz wydał pozwolenie na budowę tego gniotu, ponieważ laik widzi, że ten hotel tam nie pasuje. Pozdrawiam z Kielc - Mateusz

  16-02-2010 10:41 | ~cwaniak | apz186.neoplus.adsl.tpnet.pl (83.*.159.186)
Do tom tom, po co to pytanie? Widać, że jesteś zorientowany co sytuacji mieszkaniowej nie tylko pana G.

  16-02-2010 14:40 | ~orson | jve193.internetdsl.tpnet.pl (95.*.186.193)
Do Mateusza z Kilec. Ile pieniędzy zostawiłeś w Karpaczu, że zabraniasz ludziom przyjeżdżać do Gołębiewskiego. Zwiedzaj Bieszczady, masz bliżej.

  16-02-2010 15:06 | ~orson | jve193.internetdsl.tpnet.pl (95.*.186.193)
Do b.ucznia . Czasy partyzantki i biegania po lesie na lekcjach wf już dawno przeszły do lamusa. Są ludzie którzy chcieliby zrobić z Karpacza skansen , ale już tak się nie da. To wstyd że w XXI wieku żadna ze szkół w Karpaczu nie ma hali sportowej, w tym szkoła sportowa to ewenement na skalę europejską. Co do historii sportu w Karpaczu, nikomu nie umniejszam zasług, ale nikt dla ideii już nie chce trenować. Sukcesy sprzed 30 lat wynikały z wyrównanego poziomu technologicznego obiektów sportowych. Dziś został nam pomnik skocznia i tor saneczkowy z epoki wczesnego socjalizmu.

Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta w portalu Jelonka - zarejestruj się!
 
Będzie się działo! - Jelonka poleca
 
Najczęściej czytane komentowane
10 30
10 30
Maraton subiektywności
Jelenia Górą kulturą stoi? 

Jelenia Góra Piątek, 16:48
11 sierpnia 2017

 
Aktualności
Zaginął piesek, czy ktoś wie, gdzie jest? [foto] Zaginął piesek, czy ktoś wie, gdzie jest?  

Region Środa, 17:08
16 sierpnia 2017

– Wczoraj (15.08) ok. godz. 17.00 w Płoszczynie zaginął pies w typie shih–tsu, wabi się Tofik. To...
Wyprawka szkolna – jak obciąża domowy budżet? [video] Wyprawka szkolna – jak obciąża domowy budżet?   (1)

Jelenia Góra Środa, 15:51
16 sierpnia 2017

Wakacje to czas wypoczynku, ale pod koniec letniej przerwy rodzice powinni zacząć szykować wyprawkę na...
Wielki Odpust Krzeszowski [foto] Wielki Odpust Krzeszowski  

Krzeszów Środa, 15:35
16 sierpnia 2017

Na terenie Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej w Krzeszowie odbył się wczoraj (15.08) piknik militarny w...
Sobieszów na sportowo [video] Sobieszów na sportowo  

Jelenia Góra Środa, 14:42
16 sierpnia 2017

W Sobieszowie zrealizowano zwycięski projekt jeleniogórskiego budżetu obywatelskiego 2017. Jest to trasa...
Fantastyczne wydarzenie Fotocon by Techland we Wleniu [foto] Fantastyczne wydarzenie Fotocon by Techland we Wleniu   (1)

Wleń Środa, 11:36
16 sierpnia 2017

FotoCon to pierwsze na świecie międzynarodowe wydarzenie dla cosplayerów i fotografów. Głównym celem...
Wyjątkowy festyn w Goduszynie już w sobotę Wyjątkowy festyn w Goduszynie już w sobotę 

Jelenia Góra Środa, 11:27
16 sierpnia 2017

Najbliższa sobota (19.08) zapewni niezapomniane atrakcje tym, którzy postanowią wybrać się o godz....
Wkrótce ostatnie wjazdy "Zbyszkiem" na Kopę [foto] Wkrótce ostatnie wjazdy "Zbyszkiem" na Kopę  

Karpacz Środa, 09:24
16 sierpnia 2017

Trwa przebudowa wyciągu krzesełkowego na Kopę na nowy – czteroosobowy. Po wielu latach starań, w...
Zmagania rycerskie na Zamku Chojnik Zmagania rycerskie na Zamku Chojnik 

Jelenia Góra Środa, 08:25
16 sierpnia 2017

Szczęk oręża oraz brzęk strzał i bełtów zabrzmi w najbliższą sobotę 19 sierpnia na Zamku Chojnik...
Zagraj w minigolfa w Szklarskiej Porębie Zagraj w minigolfa w Szklarskiej Porębie 

Szklarska Poręba Środa, 08:02
16 sierpnia 2017

Już 20 sierpnia w Rodzinnym Parku Rozrywki Esplanada odbędą się Mistrzostwa Szklarskiej Poręby w...
Czytelnik: Uciążliwi bezdomni na Kolberga [foto] Czytelnik: Uciążliwi bezdomni na Kolberga   (12)

Jelenia Góra Środa, 07:18
16 sierpnia 2017

Wiaty znajdujące się przy ulicy Kolberga w Jeleniej Górze zostały zamieszkane przez osoby bezdomne. Dla...
Zobacz więcej artykułów
Zobacz więcej Aktualności
 
Redakcja

Masz problem? A może wiesz coś ciekawego i chcesz się z nami tą wiedzą podzielić? Zadzwoń do nas lub przyjdż. Redakcja mieści się przy ul. Skłodowskiej-Curie 13/2 (I piętro).
Redakcja : 75-75-444-00
W czwartek dyżuruje
Dyrektor handlowy
Lena Aksonova
Od 10.00 do 12.00
 
Wiadomości |  Sport |  Fotoreportaże |  Ogłoszenia |  Katalog firm |  Będzie się działo |  Rykowisko |  Życzenia |  Sondy |  Gazeta |  Reklama 
© 2002-2017 Jelonka jest znakiem należącym do Highlander's Group.
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Napisz do nas | Redakcja | Jelenia Góra | Świdnica | Wałbrzych | Reklama | Centralne ogrzewanie | Logo